Czemu tak slisko?
1 | Data: Luty 06 2009 23:00:10 |
Temat: Czemu tak slisko? | |
Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 2 |
Data: Luty 06 2009 23:10:08 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: R2r | Pawel "O'Pajak" pisze: temp. dodatnia od dluzszego czasu. Czemu zatem jest przy takich warunkach jest/bylo tak slisko.Wilgoć w połączeniu z kurzem tworzy bardzo śliskie błotko. To coś jak latem początek deszczu... -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 3 |
Data: Luty 06 2009 23:39:18 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Marcin Luty | Wilgoć w połączeniu z kurzem tworzy bardzo śliskie błotko. To coś jak Raczej wilgos w polaczeniu z tym co ostatnimi laty sypia na ulice. Bo to na pewno nie sol. -- ml 4 |
Data: Luty 07 2009 09:48:33 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: R2r | Marcin Luty pisze: Raczej wilgos w polaczeniu z tym co ostatnimi laty sypia na ulice. Bo to na pewno nie sol.Kolego, na pewno to wszyscy umrzemy. ;-) To co jest sypane zimą na jezdnie to akurat - z tego co mi jest wiadome - mieszanka piasku i tzw soli drogowej (czyli mieszaniny chlorków sodowego i potasowego). A to kurz i wszystko (im drobniejsze tym skuteczniejsze) co leży na jezdni i w wodzie się nie rozpuszcza tworzy śliską emulsję. Zjawisko znane od lat i nie wiem jak obecnie, ale za moich czasów uczono tego na kursach nauki jazdy. To, czym sypią jezdnie raczej mały wpływ ma na zjawisko, o którym piszemy. Emulsja tworzy się właśnie podczas odwilży i ogólniej dni o dużej wilgotności powietrza (tak jak obecnie) a także latem w początkowej fazie deszczu po pewnym okresie suchym. Deszcz emulsję taką po prostu spłukuje z jezdni dlatego latem dość szybko zagrożenie mija (jeśli jest go za mało, to zwykle szybko wysycha). Natomiast obecnie wilgoć się utrzymuje, ale całość nie specjalnie spływa z jezdni i mamy to co mamy. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 5 |
Data: Luty 07 2009 13:26:31 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Marcin Luty | A to kurz i wszystko Mylisz sie. Wystarczy siegnac pamiecia wstecz o jakies 10-15 lat. Wtedy mimo odwilzy, wilgoci, opon calosezonowych itp nie bylo takich jaj jak teraz. Z reszta - mam w drodze do pracy taki odcinek rzadko posypywany i gdy zaczyna sypac snieg to jest nieciekawie ale po roztopach mamy normalna przyczepnosc w przeciwienstwie do nastepnego odcinka gdzie caly czas jest czarno ale obecnie slizgawica jest niemilosierna. To samo u mnie pod domem. Droga nieodsniezana (chyba, ze sie za lopate wezme) i zadnych problemow z przyczepnoscia. -- ml 6 |
Data: Luty 09 2009 15:13:58 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: R2r | Marcin Luty pisze: Wystarczy siegnac pamiecia wstecz o jakies 10-15 lat.No, dawniej to i śnieg był taki biały, że ho,ho! A kamienie jakie były twarde... :-) Widziałem już nawet twierdzenia jakoby wodorotlenek sodowy teraz się sypie na drogi... :-D Niestety to po prostu wszystko to co drobne zalega na jezdni w połączeniu z wilgocią daje w efekcie emulsję poślizgową. Żadnych nowości w tym raczej nie ma może poza ilością tego wszystkiego - a to ze względu również na większą ilość samochodów, które niemało składników mazi same produkują (starta guma, sadze i drobiny oleju z wydechu, ścierany asfalt itd). Reasumując: nie ma się co doszukiwać teorii spiskowych. Zjawisko to było, jest i będzie. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 7 |
Data: Luty 06 2009 23:10:51 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Adam Szewczak |
Powitanko, Nie znam sie dokladnie, ale jak dla mnie, w dzien bylo slonko, nieco cieplej. W nocy zimniej, roznica temp i na jezdni sie osadzila para wodna. Do tego dochodzi caly niezmyty z jezdni syf i mamy taka cienka warstwe mega sliskiego syfu. PZDr Adam 8 |
Data: Luty 06 2009 23:10:53 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Tadeusz |
Czy ktos poleci dobre opony na takie zmylkowe warunki? moje całoroczne BFGoodrich Traction T/A bardzo dobrze dawały sobie (i dzisiaj) radę :) -- pozdrawiam Tadeusz 9 |
Data: Luty 06 2009 23:44:14 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: JBART | moje całoroczne BFGoodrich Traction T/A bardzo dobrze dawały gratuluję, chociaż IMO wszystkie opony na takiej brudno-mokrej nawierzchni spisują się mniej więcej tak samo -- Jarek 10 |
Data: Luty 07 2009 00:09:05 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Tadeusz |
moje całoroczne BFGoodrich Traction T/A bardzo dobrze dawały si senior :) moje dodatkowo wspiera volvovski AWD, wbrew temu, co niektórzy twierdzą, że nic a nic on nie daje :) -- pozdrawiam Tadeusz 11 |
Data: Luty 07 2009 00:50:42 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Anna | Użytkownik "Tadeusz" napisał moje dodatkowo wspiera volvovski AWD, wbrew Niestety, rzeczywiscie niewiele daje. Przy ruszeniu z miejsca na wprost, może trochę owszem, ale poza tym to dramat w porównaniu prawdziwym napędem np. Subaru. 12 |
Data: Luty 07 2009 17:08:18 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Tadeusz |
Użytkownik "Tadeusz" <> napisał jeździłem różnymi FWD i RWD, jeździłem też Subaru (egzotycznym w PL modelem BAJA) i jednak wolę mieć takie "nic" niż go nie mieć 13 |
Data: Luty 08 2009 12:31:25 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Anna | Użytkownik "Tadeusz" napisał jeździłem różnymi FWD i RWD, jeździłem też Subaru (egzotycznym Oczywiscie, ze lepiej miec takie volvoskie AWD niz zadne, ale z prawdziwym napedem na obie osie to niewiele ma wspólnego. AP 14 |
Data: Luty 08 2009 12:57:13 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: kffiatek | W dniu 2009-02-08 12:31, Anna pisze: Użytkownik "Tadeusz" napisał A dlaczego jest gorsze Twoim zdaniem? Przecież jak można kontrolować podział mocy na obie osie to chyba lepiej niż mieć to ustawione na sztywno. Czy o coś innego chodzi? Pytam bo nie wiem, nie żeby się pokłócić;) pozdro -- kffiatek 15 |
Data: Luty 09 2009 10:16:00 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: 666 | Bzdury piszesz.
Niestety, rzeczywiscie niewiele daje. 16 |
Data: Luty 07 2009 01:29:42 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: JBART | moje całoroczne BFGoodrich Traction T/A bardzo dobrze dawały pozostaje tylko pogratulowania całokształtu :) -- pozdrawiam Jarek 17 |
Data: Luty 07 2009 09:54:38 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: R2r | JBART pisze: pozostaje tylko pogratulowania całokształtu :)I dobrego samopoczucia. :-( Wczoraj w samej W-wie pewna pani też miała takie w przekonaniu, że opony, ABS i inne cuda spokojnie zastąpią jej myślenie. Niestety skończyło się nieciekawie dla kilku osób czekających przed przejściem dla pieszych. http://fakty.interia.pl/news/warszawa-siedmioro-rannych-w-wypadku,1255945?source=rss -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 18 |
Data: Luty 06 2009 14:12:21 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Mariusz_Maniek | Jezdnia czarna, temp. 4-6 oC, w nocy nie bylo przymrozkow, zreszta jest.... bylo dzis wyjatkowo slisko. Jezdnia mokra, ale czarna i temp. dodatnia odTeż się nad tym zastanawiałem jak TRC co chwila prostował mi auto, bo dupa uciekała na boki. Jezdnia była mokra i wydaje mi się, że mimo odczuwalnej +3 przy glebie był przymrozek. Gorzej się jeździło niż po lekkim opadzie śniegu.. Opony mam raczej z dobrej półki - GY Performance.. Mariusz /Maniek LS400 19 |
Data: Luty 06 2009 23:15:07 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Karolek |
Powitanko, Moze sol na jezdzni? W takich warunkach ladnie widac jak FWD traci latwo przyczepnosc, w porownaniu do RWD przy dynamicznym ruszaniu spod swiatel... Karolek 20 |
Data: Luty 08 2009 12:50:21 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Piotrek | W takich warunkach ladnie widac jak FWD traci latwo przyczepnosc, w generalnie masz racje, ale wczoraj przy dynamicznym ruszeniu spod swiatel jeszcze na 2-3 czulem lekka utrate przyczepnosci tylnej osi(RWD) a silnik ma niecale 150 KM wiec zadna tam rakieta. bylem mocno zdziwiony takim efektem, bo droga nie byla jakas mokra, temp +9 ...... ogolnie jest slisko, wiec trzeba uwazac. -- pzdr piotrek 21 |
Data: Luty 09 2009 10:17:33 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: 666 | Odnoszę dokładnie takie samo wrazenie, a już myslałem, że mi mocy przy ostatnim przeglądzie dołozyli ;-)
wczoraj przy dynamicznym ruszeniu spod swiatel jeszcze na 2-3 czulem lekka utrate przyczepnosci tylnej osi(RWD) a silnik ma niecale 150 KM wiec zadna tam rakieta. 22 |
Data: Luty 07 2009 00:05:16 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Tomasz Pyra | Pawel "O'Pajak" pisze: Powitanko, Moje doświadczenia Nowe opony Dębica Frigo - bardzo dobrze 2 letnie Dębica Navigator - dobrze 4-ro letnie Dębica Frigo - średnio 4-ro letnie Fuldy średnio-marnie. 6-cio letnie zimowe Semperity - fatalnie Inna sprawa że i tak dziwne wydaje mi się to że przy mokrych 4C jest bardziej ślisko niż przy mokrych 14C. Jest jedno zjawisko fizyczne które mi chodzi po głowie, ale nie mam pojęcia czy rozważane warunki wystarczą żeby zaszło. Podobno w Egipcie praktykowano (w czasach przedlodówkowych) sposób zamrażania wody który polegał na tym, że wlewano cienką warstwę wody do dużego, płaskiego naczynia (w dodatku AFAIR czarnego od środka) i wystawiano w nocy na otwartą przestrzeń. Czyste nocne niebo nie dostarcza wodzie dużo promieniowania podczerwonego, suche powietrze (nawet dość ciepłe) przy bezwietrznej pogodzie też nie nadąża ogrzewać wody, a parowanie odbiera tyle energii że woda zamarza. Pytanie tylko czy obecne warunki meteorologiczne pasują do tego? Obawiam się że u nas jest zbyt wilgotno na takie zjawiska. 23 |
Data: Luty 07 2009 00:57:11 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Menios | Godz 22, DC, temp na termometrze w samochodzie +3 a szyby do skrobania, wiec nie dziwota, ze slisko, dodatkowo opadajaca mgla.... 24 |
Data: Luty 07 2009 03:20:24 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Niepoprawny | Menios wrote: Godz 22, DC, temp na termometrze w samochodzie +3 a szyby do skrobania, wiec nie dziwota, ze slisko, dodatkowo opadajaca mgla.... Duzo sie poobijal ten Jeep? Pozdr 25 |
Data: Luty 07 2009 09:53:56 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Menios |
Caly prawy bok mial rozwalony 26 |
Data: Luty 08 2009 11:12:37 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Qwinto | "Niepoprawny" wrote in message
http://www.zw.com.pl/artykul/332608.html -- Pozdrawiam Qwinto Czerwony Nissan Primera Invitation www.nissanklub.pl 27 |
Data: Luty 07 2009 14:43:56 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: .Peeter | Menios wrote: Jak wracalem z pracy, na Zwirkach rozwalony Jeep Grand Cherokee, slady Dzisiaj, godzina 12:00, Al. Grunwaldzka w Gdańsku, kierunek na Gdynię, w miejscu zwężenia (roboty drogowe) najechanie na tył - Volvo (nie wiem dokładnie jakie) z porysowanym tylnym zderzakiem (nie wiadomo co pod spodem...) i Mondek poprzedniej generacji z rozbitym całym przodem. Oczywiście koleś przede mną chciał sobie dokładniej pooglądać i wymusił na mnie awaryjne hamowanie, ślisko jak diabli, ale dałem radę... -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 28 |
Data: Luty 07 2009 14:40:21 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: .Peeter | Tomasz Pyra wrote: Moje doświadczenia Moje doświadczenia w aktualnych warunkach to jazda na nowych Kleberach Krisalp 2. Wynik - tragedia. Ruszanie to męka, o dynamicznym wyrywaniu spod świateł w ogóle nie ma co marzyć, traci przyczepność nieraz jeszcze na 3 biegu, na zakrętach odpływa bokiem... Inna sprawa że i tak dziwne wydaje mi się to że przy mokrych 4C jest Też mi się tak wydaje, ślisko jak diabli jest. To pewnie wina tego syfu, który leży na drogach - błoto składające się z mieszanki pyłu i tego, czym drogowcy u nas namiętnie sypią po drogach. Zdecydowanie wolę jeździć po sniegu, przynajmniej wiem czego mogę się spodziewać. -- Pozdrawiam __ |__)_ _|_ _ _ ..| (-(-|_(-| 29 |
Data: Luty 07 2009 11:36:26 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Michal Jankowski | Skonczylem wczoraj jazde o 17 i jakos slisko nie bylo, ale swiecil 30 |
Data: Luty 07 2009 16:17:33 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 06 Feb 2009 23:00:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a): tocza. Wiem, ze opony niby zimowe mam, ale jakosci kiepskiej, ale naprawde Znaczy na warstwę soli? Nie, nie ma. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 31 |
Data: Luty 09 2009 13:45:08 | Temat: Re: Czemu tak slisko? | Autor: Yans van Horn | Pawel "O'Pajak" wrote: Powitanko, Z mojego doswiadczenia wynika, ze to zachowanie zalezy mocno od rodzaju nawierzchni po jakiej sie poruszamy. Gladki asfalt z niewielka iloscia tlucznia w skladzie o wiele latwiej tworzy na powierzchni te sliska emulsje. Ten, ktory jest bardziej "chropowaty" (zawiera wiecej kamieni) posiada znacznie lepsza przytczepnosc w tych warunkach - byc moze wynika to z faktu, iz to wlasnie w te male zaglebienia splywa ten syf w zwiazku z czym, opona ma szanse poruszac sie po "czystszej" powierzchni. -- Marcin 'Yans' Bazarnik |