Grupy dyskusyjne   »   Czemu to takie drogie?

Czemu to takie drogie?



1 Data: Czerwiec 03 2017 17:00:47
Temat: Czemu to takie drogie?
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko najzwyklejszy TDI. Komplet nowych - droższe od całego silnika, regeneracja - pewnie z 1,5 kzł, a koĹ„cówka wtryskiwacza... 80zł.
Jest jakiĹ› racjonalny powód, by koĹ„cówki nie wymieniać samemu i za 400zł nie mieć kompletu wtryskiwaczy "jak nowe"?
Tak, o problemach z wyciÄ…gniÄ™ciem z głowicy wiem, ale jeĹ›li siÄ™ tego nie uda samemu zrobić, to i tak dodatkowy koszt.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com



2 Data: Czerwiec 03 2017 17:17:03
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 3 Jun 2017 17:00:47 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
najzwyklejszy TDI.

A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Takie "najzwyklejsze", czy z kabelkiem do sterowania ?


J.

3 Data: Czerwiec 03 2017 18:08:10
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: nadir 

W dniu 2017-06-03 o 17:17, J.F. pisze:

A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Jeżeli to VAG, to TDI było wspólnym oznaczeniem dla różnych technologii.

4 Data: Czerwiec 03 2017 21:53:04
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

to TDI było wspólnym oznaczeniem dla różnych technologii.

To motorek D5252T stosowany w Audi 100, w dostawczych VW T4 no i w moim Volvo V70. Jest pompa osobno. Kabelki dochodz±, ale jak mi sie wydaje to po prostu elektrozawór. A skoro tak, to jak rozumiem o dawce decyduje sterownik, a wtryskiwacz posłusznie wykonuje otwarcie-zamknięcie i tyle. Nie wiem co i jak można tu regulować w samym wtryskiwaczu. No chyba, że dziurki, które po prawie 400 kkm mog± już być nieco mało dziewicze.
Kusi mnie, żeby to zrobić samemu w celach edukacyjno - oszczędno¶ciowych. Ino żebym sie nie wyedukował za drogo;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

5 Data: Czerwiec 03 2017 20:02:12
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor:

On Sat, 3 Jun 2017 17:17:03 +0200, "J.F."
 wrote:

A TDI nie bylo wlasnie na pompowtryskiwaczach ?

Były na pompie rotacyjnej, na pompowtryskiwaczach, i CR też.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

6 Data: Czerwiec 03 2017 12:43:18
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor:

Przecież napisał:
Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
najzwyklejszy TDI.
Np takie
http://allegro.pl/wtryski-1-9-tdi-0-216-mm-216-gwarancja-promocja-i6831450960.html

7 Data: Czerwiec 03 2017 18:01:23
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: nadir 

W dniu 2017-06-03 o 17:00, Pawel "O'Pajak" pisze:

Wtryskiwacz do starego "diesla". Nie żaden pompowtryskiwacz, tylko
najzwyklejszy TDI. Komplet nowych - droższe od całego silnika,
regeneracja - pewnie z 1,5 kzł, a koĹ„cówka wtryskiwacza... 80zł.
Jest jakiĹ› racjonalny powód, by koĹ„cówki nie wymieniać samemu i za 400zł
nie mieć kompletu wtryskiwaczy "jak nowe"?

Bo to już prawie zabytek i pewnie powoli siÄ™ koĹ„czÄ… części, może też że celowo siÄ™ mało części produkuje. Kto to wie?

Tak, o problemach z wyciÄ…gniÄ™ciem z głowicy wiem, ale jeĹ›li siÄ™ tego nie
uda samemu zrobić, to i tak dodatkowy koszt.

Z wyciÄ…gniÄ™ciem z głowicy to najczęściej sÄ… problemy ze Ĺ›wiecami żarowymi, wtryskiwacze to siÄ™ raczej łatwiej wyciÄ…ga.

8 Data: Czerwiec 03 2017 09:49:28
Temat: Czemu to takie drogie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Racjonalny powod to stanowisko do regulacji po naprawie. Trzeba ustawic wydatek i cisnienie wtrysku.

9 Data: Czerwiec 04 2017 09:57:15
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: Szumek 

Witam
w tym silniku siedzi zwykły wtryskiwacz 2 sprężynowy
jeden wtryskiwacz jest z kabelkiem bo ma czujnik wzniosu iglicy
końcówki zamienniki to 80 zł za sztuke orginały boscha jakie¶ 250 za sztukę
wymiana końcówek z regulacj± to jakie¶ 80 zł za szt

akurat wyci±gnięcie wtrysku z głowicy w tym silniku jest proste
a co przemawia za tym by końcówek samemu nie wymieniać
trzeba mieć czym zmierzyć i ewentualnie umieć wyregulować ci¶nienia otwarcia
ale da się
pozdrawiam

10 Data: Czerwiec 04 2017 17:21:05
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

trzeba mieć czym zmierzyć i ewentualnie umieć wyregulować ciśnienia otwarcia
ale da siÄ™

DziÄ™ki wielkie. Dam sobie spokój z dłubaniem, może siÄ™ uda podpatrzeć w firmie, która bÄ™dzie sie tym zajmować, jak to robiÄ….

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

11 Data: Czerwiec 04 2017 19:34:12
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: Lewis 

W dniu 2017-06-04 o 17:21, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

trzeba mieć czym zmierzyć i ewentualnie umieć wyregulować ciśnienia
otwarcia
ale da siÄ™

DziÄ™ki wielkie. Dam sobie spokój z dłubaniem, może siÄ™ uda podpatrzeć w
firmie, która bÄ™dzie sie tym zajmować, jak to robiÄ….

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Normalnie, rozkrÄ™ca wrzuca do myjki ultradĽwiÄ™kowej, wymienia koĹ„cówkÄ™, podpina na stanowisko pomiarowe ustawia ciĹ›nienie i dawki, zabezpiecza koĹ„cówki takimi plastikowymi kondonkami, graweruje numerek z gwarancjÄ…, wtryski pakuje w woreczki, stare koĹ„cówki pakuje w plastikowe pojemniczki i oddaje.

--
Pozdrawiam
Lewis

12 Data: Czerwiec 04 2017 21:01:22
Temat: Re: Czemu to takie drogie?
Autor: Szumek 


Normalnie, rozkręca wrzuca do myjki ultradĽwiękowej, wymienia końcówkę,
podpina na stanowisko pomiarowe ustawia ci¶nienie i dawki, zabezpiecza
końcówki takimi plastikowymi kondonkami, graweruje numerek z gwarancj±,
wtryski pakuje w woreczki, stare końcówki pakuje w plastikowe pojemniczki
i oddaje.

ewentualnie pomija niektóre etrapy
rozkręca wymienia końcówkę mierzy ci¶nienia
jeżeli pochodz± z jednego kompletu to nawet za bardzo nie reguluje
bo się nie chce albo sie nie rozjechały za bardzo

dawki to w tych wtryskach za bardzo nawet nie ma jak ustawić
pozdrawiam

Czemu to takie drogie?



Grupy dyskusyjne