"kan" wrote in message
Zdecydowanie przekombinowałeś. W samochodach nie żadnego czujnika mierzącego bezpośrednio stan oleju. ten "czujnik" jest tylko programowy. Komp posiada rejestr do którego dodaje obliczany wsp. w zależności od ilości uruchomień przy danej temperaturze i czasu pracy silnika z określoną temperaturą silnika.
Pojawienie się takiego sygnału nie ma związku ze stanem oleju. Trzeba tylko skasować serwis i tyle. Nie znam akurat tego kompa ale możliwe jest że nie da się skasować inspekcji zanim się nie pojawi.
niech mnie ktos poprawi ale czy jakis francuz nie ma czujnika parametrow oleju? To nie przekombinowanie tylko proba odpowiedzi na postawione pytanie.
Zreszta:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,1110377.html
"Trudno jednak na wyczucie ocenić, czy olej w silniku naszego auta jest na tyle zużyty, że wymaga wymiany. Dlatego w nowoczesnych samochodach montuje się czasem czujnik jakości oleju albo instaluje się w pokładowym komputerze specjalne programy, które oceniają sposób eksploatacji samochodu. W takich pojazdach o konieczności wymiany oleju kierowcę samoczynnie informują odpowiednie kontrolki na zestawie wskaźników. Tych przekazywanych nam przez auto zaleceń należy przestrzegać, nawet jeśli mechanicy w warsztacie uważają, że zbyt skrupulatnie trzymamy się instrukcji."
a tu masz taki czujnik Delphi
https://delphi.com/shared/pdf/ppd/sensors/et_oilcond.pdf
"Czujnik stanu oleju w silnikach diesla Delphi kontroluje na bieżąco stan oleju wewnątrz silnika. Czujnik precyzyjnie wykrywa sadzę, która pochłania dodatki olejowe i przyczynia się do zużycia silnika. Czujnik działa na zasadzie pomiaru przewodnictwa prądu zmiennego o częstotliwościach 2-5 MHz. Mierzy również stałą dielektryczną oraz lepkość (tylko w oleju stacjonarnym) i może wykryć rozcieńczenie paliwem - a wszystko to w niewielkiej, zintegrowanej obudowie. Ponadto czujnik stanu oleju silników diesla Delphi można skonfigurować do pomiaru poziomu oleju, w zależności od potrzeb indywidualnych klientów. "
I pewnie jest jak piszesz ze ma licznik godzin pracy/km ale nie wyklucza to istnienia czujnikow mierzacych rzeczywiste paramatry oleju, oceniajaych na tej podstawie jego stan i sygnalizujacych kierowcy punkt w ktorym niezbedna jest wymiana oleju. Zwlaszcza ze gro z tych pomiarow jest relatywnie prosta z punktu widzenia budowy sensora (jego ceny).
5 |
Data: Maj 07 2008 13:30:40 |
Temat: Re: Czujnik degradacji oleju - jak to działa? |
Autor: kan |
PAndy wrote:
a tu masz taki czujnik Delphi
https://delphi.com/shared/pdf/ppd/sensors/et_oilcond.pdf
> I pewnie jest jak piszesz ze ma licznik godzin pracy/km ale nie wyklucza
to istnienia czujnikow mierzacych rzeczywiste paramatry oleju, oceniajaych na tej podstawie jego stan i sygnalizujacych kierowcy punkt w ktorym niezbedna jest wymiana oleju. Zwlaszcza ze gro z tych pomiarow jest relatywnie prosta z punktu widzenia budowy sensora (jego ceny).
To o czym piszesz to na razie bajka przyszłości. Fajnie by było ale niestety nie jest. Tu sobie możesz przeczytać o tym czyjniku:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1769593/posts
To jest na razie prototyp do testów i zaaplikowania. Przewidywany czas produkcji to 2009 a target to ciężarówki. W przypadku samochodów osobowych to jeszcze zbyt kosztowna zabawa przy zbyt niskim potencjalnym zysku.
Nie znam żadnego zwykłego samochodu osobowego z takim czujnikiem. Może jakieś klasy lux?
Pozdrawiam,
--
kan
|