Czujnik parkowania z przodu
1 | Data: Grudzien 08 2008 08:39:18 |
Temat: Czujnik parkowania z przodu | |
Autor: PeJot | Czołem. 2 |
Data: Grudzien 08 2008 09:31:41 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tadeusz |
Czołem. W porządnych samochodach np. BMW pełny parktronic (tył+przód) włącza się automatycznie przy włączeniu wstecznego, a do tego zawsze kiedy chcesz możesz włączyć go przyciskiem. No i oczywiście że przód ma inną charakterystykę działania niż tył, co więcej: nawet w E32 740 z 1994, którą kiedyś miałem 2 zewnętrzne czujniki z każdego zderzaka miały inny zasięg działania niż te 2 wewnętrzne i było to dopracowane do perfekcji :) -- pozdrawiam Tadeusz 3 |
Data: Grudzien 08 2008 09:50:54 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: TomiZS |
W porządnych samochodach np. BMW pełny parktronic (tył+przód) Przednie czujniki włączają się po wrzuceniu wstecznego? A kiedy wyłączają? Jak wrzucisz bieg do przodu? Czy są włączone cały czas i pikaja non-stop w korku. Pytam, gdyż ja mam tylko tył. wrzucam wsteczny włączają sie, biorę na luz wyłączają. -- Pozdrawiam. Tomasz TOMI Zawadzki www.tomateam.pl 0 603 121 772 4 |
Data: Grudzien 08 2008 10:08:38 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tadeusz |
tak byle-jak to jest w gównianych czujnikach z Alledrogo a nie markowych BMW :) Tu czujniki wyłączały się po wyłączeniu wstecznego lub gdy wyłączyłeś z guzika Ponadto system pozostawał aktywny ale czujniki nie piszczały gdy po 5 metrach jazdy nie zmieniała się odległość do przeszkody (np. jazda równoległe wzdłuż ściany) i gdy w ciągu - o ile dobrze pamiętam - 15 sek w ogóle nie zmieniła się odległość Poza tym system wyłączał się automatycznie po przekroczenia 30 km/h i po 30 sekundach od włączenia z guzika (jeżeli w tym czasie nie został włączony wsteczny) IMO choć tak stary (1994) to był to genialny system: piszczał dokładnie wtedy kiedy powinien i nie wkurzał jakąś sztuczną "nadgorliwością" -- pozdrawiam Tadeusz 5 |
Data: Grudzien 08 2008 10:11:59 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tadeusz |
W porządnych samochodach np. BMW pełny parktronic (tył+przód) I co, dojezdzajac do przeszkody z przodu co jakis czas wbijasz wsteczny zeby zobaczyc czy Ci juz pika czy jeszcze nie? ;-) a do tego zawsze kiedy chcesz możesz włączyć go przyciskiem. A nie wylaczyc czasem? Jak nic nie ma z przodu to nie ma sensu wlaczac, a jak jest, to sam powinien. === umiesz czytać ze zrozumieniem ? guzikiem można było włączyc i wyłączyć cały system kiedy chciałeś lub potrzebowałeś (np. dojeżdżajac przodem do przeszkody) Wsteczy załaczął system automatycznie przy każdym włączeniu wstecznego -- pozdrawiam Tadeusz 6 |
Data: Grudzien 08 2008 11:54:43 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tadeusz |
umiesz czytać ze zrozumieniem ? Widac inaczej rozumiemy slowo "porzadny", bo moim skromnym zdaniem czyli że najlepiej to auto na stałe powinno byc wyposażone w dalmierz laserowy... pewnie ma to sens funkcjonalny tylko koszty mocno rosną :) -- pozdrawiam Tadeusz 7 |
Data: Grudzien 08 2008 12:07:15 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Cut | Tadeusz pisze:
A podczas śnieżycy i deszczu twój dalmierz co chwile informuje Cię, że jesteś atakowany ;p 8 |
Data: Grudzien 08 2008 13:29:59 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tadeusz |
Tadeusz pisze: to zależy co pada :) zdaje się że w E65/66 takie dalmierze są i działają nawet w deszczu... -- pozdrawiam Tadeusz 9 |
Data: Grudzien 09 2008 02:04:32 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Leśny Jeżyk | Slawomir Gorniak pisze: On Dec 8, 11:11Â am, "Tadeusz" wrote: Bardzo "praktyczne" w korku... Piszczałby Ci bez przerwy. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 10 |
Data: Grudzien 09 2008 11:54:55 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Cut | LeĹny Jeżyk pisze:
Jak zbliżasz siÄ w korku na "takÄ " odległoć to bardzo dobrze, że piszczy! 11 |
Data: Grudzien 09 2008 12:30:26 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Leśny Jeżyk | Cut pisze: Jak zbliżasz siÄ w korku na "takÄ " odległoć to bardzo dobrze, że Jak jakieĹ wieĹniaki wpychajÄ siÄ z pasu do skrÄtu to siÄ zbliżam. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 12 |
Data: Grudzien 09 2008 22:09:47 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Leśny Jeżyk | Slawomir Gorniak pisze: On Dec 9, 2:30Â pm, LeĹny Jeżyk wrote: Cwaniaków nie lubiÄ, z koĹczÄ cego pasa itd. wpuszczam na suwak czyli jednego. -- Sympatyczny zwierz Ěś kolczasty jeż 13 |
Data: Grudzien 08 2008 10:49:59 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Pa_blo |
Czołem. Przednie czujniki wlaczaja sie po wlaczeniu zaplonu. Tylne maja 4 zakresy powyzej 80 cm - cisza, miedzy 80 a 50, miedzy 50 a 30 i ponizej 30 cm piszczy caly czas. Przednie czujniki sa cicho do 50 cm, ponizej 50 i ponizej 30 dzwiek jest taki sam jak przy tyle. Przod wylacza sie po wkleszczeniy wstecznego. Picasso 14 |
Data: Grudzien 08 2008 22:26:17 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Przemek V |
W moim przód jeszcze przez jakiś czas działa po przerzuceniu z R na D. Tak gdzieś po przejechaniu 40 metrów do przodu się wyłączają - ewentualnie po przekroczeniu jakiejś prędkości 15 |
Data: Grudzien 08 2008 11:05:48 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Cut | PeJot pisze: Czołem. W mercedesie przednie czujniki są włączone gdy prędkość jest mniejsza niż 20 albo 30 km/h oraz przy włączonym wstecznym biegu niezależnie od prędkości. 16 |
Data: Grudzien 08 2008 11:10:51 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Cut | Cut pisze:
A przednie na wstecznym dlatego, iż z przodu mercedes ma 6 sensorów. 4 centralnie z przodu i 2 po bokach. Gdy jedziesz w tył i skręcasz to przód Ci zachodzi -> po to przednie czujniki. 17 |
Data: Grudzien 08 2008 17:07:13 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: GlennBp |
18 |
Data: Grudzien 09 2008 17:13:35 | Temat: Re: Czujnik parkowania z przodu | Autor: Tomasz Nowicki | Dnia Mon, 08 Dec 2008 08:39:18 +0100, PeJot napisał(a): Czołem. Ja mam w jednym aucie czujniki z przodu i musiałem poprosić o dodatkowy wyłącznik, bo wesołe pipanie powodowały mijane krawężniki, słupki, znaki drogowe, a nawet padający śnieg :). Więc teraz włączam je, kiedy manweruję na styk - i w zasadzie mógłbym się obejść T. |