Grupy dyskusyjne   »   Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?

Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?



1 Data: Pa?dziernik 31 2007 22:47:34
Temat: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Mirek 

Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne źle
znoszą krótkie trasy, a ja prawie wyłącznie takie wykonuję. Kilka razy
dziennie po kilka-kilkanaście kilometrów.

pzdr
Mirek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Listopad 01 2007 03:02:03
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: DeVeDe 


Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne
źle
znoszą krótkie trasy, a ja prawie wyłącznie takie wykonuję. Kilka razy
dziennie po kilka-kilkanaście kilometrów.

jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... a
ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze problemu...

3 Data: Listopad 01 2007 08:07:25
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Foton 

jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... a ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze problemu...

Jak schladzac prawidlowo turbine ?



AF

4 Data: Listopad 01 2007 08:54:24
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: DeVeDe 

Jak schladzac prawidlowo turbine ?

troche nie po polskiemu napisalem ale mialem prawo o tej godzinie ;)
zapraszam Cie na google

5 Data: Listopad 01 2007 11:30:13
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "DeVeDe"  napisał

jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu...
a ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze
problemu...

Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?

Zbigniew Kordan

6 Data: Listopad 01 2007 11:43:02
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Filip 

Użytkownik Hektor napisał:

Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?

Zbigniew Kordan
Masz pojecie w ogole co to jest turbina?

Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie podpisujesz.



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

7 Data: Listopad 01 2007 11:54:46
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Filip"  napisał

Masz pojecie w ogole co to jest turbina?

Dotad wydawalo mi sie, ze wiem. Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów
wyjasni mi niuanse doladowania w silnikach spalinowych. Chetnie poczytam.

Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie
podpisujesz.

Widac jestem troche odwazniejszy od Ciebie. Pozorna anonimowosc to dobra
rzecz. Mozna napyskowac do woli, a i odpowiedzialnosc za slowa mniejsza. Nie
wstydz sie Filipku swojego nazwiska i wtedy pouczaj innych smialo.

Zbigniew Kordan

8 Data: Listopad 01 2007 12:41:40
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Filip 

Użytkownik Hektor napisał:

Masz pojecie w ogole co to jest turbina?

Dotad wydawalo mi sie, ze wiem.

Masz racje, wydawalo Ci sie.

Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów

Ten "fachowiec" (jak to mnie nazwales) od alarmow, (nie chwalac sie) jako pierwsze swoje auto w zyciu od A do Z (pelne zabezpieczenie, profesjonalny alarm, 3 syrenki, 3 wylaczniki pod maska + kontaktron + 3 dodatkowe urzadzenia zabezpieczajace), zrobil w nie zadnym smieciarskim samochodzie, tylko w Audi S8, gdzie wiadomo jaka jest w tym samochodzie technologia wykonania elementow wnetrza, skomplikowanego zlozenia elementow, technologia w elektryce, ilosc wygluszen we wszystkich miejscach w pojezdzie, ilosc wolnego miejsca na cokolwiek, co nie jest fabrycznie przeznaczone do tego samochodu oraz jak jest naszpikowane cale auto elektronika. Zaznaczam, ze mialem do polutowania lacznie ponad 200 obwodow elektrycznych. I spie po dzien dzisiejszy spokojnie, wiem ze wykonalem cala robote profesjonalnie. Auto nigdy nie wrocilo na gwarancje, a i wlasciciel odwiedza z usmiechem na twarzy.
Spie spokojnie, o cudzy samochod. - Malo ktory z elektrykow moglby to powiedziec po swojej pierwszej robocie w zyciu. A ja zaznaczam, elektrykiem nie jestem.

Ale Ty raczysz mnie nazywac "fachowcem" ot tak sobie, no coz. Dodam tak od siebie.. Fachowcem nie jestem, ale potrafie wykonac wiele rzeczy w samochodzie, tak jak byc powinno zrobione. Jezeli masz jakiekolwiek pojecie w sprawach zabezpieczen pojazdow, to doskonale wiesz, ze nie kazdy warsztat podejmuje sie zabezpieczenia audi S8. W trojmiescie znam tylko dwie firmy, ktore sie podejma zrobieniem tego auta. (nie bede reklamowal, z oczywistych wzgledow)


wyjasni mi niuanse doladowania w silnikach spalinowych. Chetnie poczytam.

Najpierw poczytaj co to jest turbina:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina

A pozniej, co to jest turbosprezarka:

Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na współnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka


Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie podpisujesz.


Widac jestem troche odwazniejszy od Ciebie. Pozorna anonimowosc to dobra rzecz. Mozna napyskowac do woli, a i odpowiedzialnosc za slowa mniejsza. Nie wstydz sie Filipku swojego nazwiska i wtedy pouczaj innych smialo.

Zbigniew Kordan 
Jak to kiedys ktos powiedzial: Badz madry, odwazny i dzielny.

Nawet jak bede kiedys kims wielkim, to i tak nie bede sie podpisywal na grupie dyskusyjnej imieniem i nazwiskiem. A internet nie jest anonimowy i kazdy z nas o tym dobrze wie. Rozmowy przez komunikatory, maile, komorki itd. tez nie sa anonimowe, ale o tym tez kazdy myslacy czlowiek wie.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

9 Data: Listopad 01 2007 12:52:15
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Filip"  napisał

Najpierw poczytaj co to jest turbina:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina

A pozniej, co to jest turbosprezarka:

Jak ktos chce zablysnac, a nie ma czym to zaczyna od róznicy miedzy turbina,
turbosprezarka, sprezarka lub kompresorem. Zauwazyles Mistrzu Precyzji
Slowa, ze piszacy "turbina" uzyl tego slowa jako synonim turbosprezarki ?
Myslisz, ze naprawde sen z powiek spedza mu turbina w jego turbosprezarce ?

Zbigniew Kordan

10 Data: Listopad 02 2007 08:23:16
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Nov 2007 12:52:15 +0100, "Hektor"  wrote:

Jak ktos chce zablysnac, a nie ma czym to zaczyna od róznicy miedzy turbina,
turbosprezarka, sprezarka lub kompresorem. Zauwazyles Mistrzu Precyzji
Slowa, ze piszacy "turbina" uzyl tego slowa jako synonim turbosprezarki ?
Myslisz, ze naprawde sen z powiek spedza mu turbina w jego turbosprezarce ?

Tobie może nie, natom,iast przyczyna awarii jest nagrzanie turbiny, a
następnei wyułączenie silnika.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Listopad 02 2007 08:22:37
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Nov 2007 11:54:46 +0100, "Hektor"  wrote:

Dotad wydawalo mi sie, ze wiem. Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów
wyjasni mi niuanse doladowania w silnikach spalinowych. Chetnie poczytam.

Use google.

I zastanów się ile czasy potrzebuje do rozgrzania się dop temperatury
roboczej turbina, mająca neiwielka masę.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

12 Data: Listopad 02 2007 18:53:56
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

Use google.

I zastanów się ile czasy potrzebuje do rozgrzania się dop temperatury
roboczej turbina, mająca neiwielka masę.

Adam, Ty tak powaznie czy strzeliles kilka browarów po podrózy ?

Zbigniew Kordan

13 Data: Listopad 01 2007 11:57:20
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Hektor napisał(a):

Użytkownik "DeVeDe"  napisał

jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... a ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze problemu...

Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?
Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

14 Data: Listopad 01 2007 12:13:19
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" 
napisał

Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?
Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.

Ale ona zwalnia dosc szybko. Zanim rozejzysz sie po samochodzie co zabrac,
wylaczysz radio i swiatla to spokojnie mozesz wylaczac silnik. Chyba, ze
wczesniej ostro dawales w palnik przez dluzszy czas. Ale dyskutujemy o
krótkich trasach i dieslu.

Zbigniew Kordan

15 Data: Listopad 01 2007 12:43:29
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Filip 

Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.

Brednie.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

16 Data: Listopad 02 2007 00:29:38
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: grazyna 

Filip pisze:

Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:

Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.

Brednie.


Oj, Filipku, Filipku, dowiedz sie troche wiecej zanim wydasz opinie ;-)Pan Jaroslaw ma racje.
Grazyna

17 Data: Listopad 02 2007 00:47:29
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Filip 

Użytkownik grazyna napisał:

Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.

Brednie.


Oj, Filipku, Filipku, dowiedz sie troche wiecej zanim wydasz opinie ;-)Pan Jaroslaw ma racje.

Grazynko, Grazynko. Turbina zwalnia szybciej, niz Ty sie zatrzymasz do 0 km/h. Wiec na co trzeba poczekac? Chyba, ze silnik wylaczaja niektorzy podczas jazdy...



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

18 Data: Listopad 01 2007 03:50:35
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: DrNowak 

Użytkownik " Mirek"  napisał w wiadomości

Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne
źle
znoszą krótkie trasy, a ja prawie wyłącznie takie wykonuję. Kilka razy
dziennie po kilka-kilkanaście kilometrów.

Jeżdżę dieslami od lat ostatnio tak od 2 lat robię tylko kilka razy po kilka
kilometrów dziennie, nowym dieslem i nigdy nie miałem żadnych problemów.

--
Nowak
kredyty i pożyczki gotówkowe, hipoteczne, samochodowe i inne
www.globalkredyt.pl

19 Data: Listopad 01 2007 10:56:17
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: KsZZysiek 

Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne Ľle
znosz? krótkie trasy, a ja prawie wył?cznie takie wykonuję. Kilka razy

Nowoczesny silnik osiaga 30-40 stopni juz po 1km ... byle go tylko od
razu nie dusic na wysokich obrotach.

--
Krzysztof, CKMK, http://kp.oz.pl/?u=honda

20 Data: Listopad 01 2007 13:09:34
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Boombastic 

Nowoczesny silnik osiaga 30-40 stopni juz po 1km ... byle go tylko od
razu nie dusic na wysokich obrotach.

Silnik czy płyn w małym obiegu?

21 Data: Listopad 01 2007 16:11:52
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: KsZZysiek 

Silnik czy płyn w małym obiegu?

A płyn to sie grzeje od kierowcy czy od silnika ? :)

--
Krzysztof, CKMK, http://kp.oz.pl/?u=honda

22 Data: Listopad 01 2007 16:22:09
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Boombastic 


Użytkownik "KsZZysiek"  napisał w wiadomości

Silnik czy płyn w małym obiegu?

A płyn to sie grzeje od kierowcy czy od silnika ? :)

Zapewniam cię, że płyn grzeje się szybciej niż cały silnik.

23 Data: Listopad 01 2007 17:57:04
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Piotr Piecha 

Boombastic napisał(a):


Użytkownik "KsZZysiek"  napisał w wiadomości
Silnik czy płyn w małym obiegu?

A płyn to sie grzeje od kierowcy czy od silnika ? :)

Zapewniam cię, że płyn grzeje się szybciej niż cały silnik.

A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej.
Moim zdaniem zimą na trasach po kilka km w ogóle nie zdąży się nagrzać.

Tak więc jak dla mnie to pozostaje najwyżej diesel bez turbiny, tylko że coraz trudniej o takie.

24 Data: Listopad 02 2007 08:24:31
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 01 Nov 2007 17:57:04 +0100, Piotr Piecha
 wrote:

A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej.

Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy,
które mają temperaturę wyższą niż płyn?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Listopad 02 2007 18:56:21
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy,
które mają temperaturę wyższą niż płyn?

Co nie oznacza, ze rozgrzewa sie równie szybko jak ciecz chlodzaca. Fialnie
temperatura oleju jest przewaznie wyzsza, ale dojscie do tego stanu dluzsze.

Zbigniew Kordan

26 Data: Listopad 02 2007 21:14:44
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 2 Nov 2007 18:56:21 +0100, "Hektor"  wrote:

Co nie oznacza, ze rozgrzewa sie równie szybko jak ciecz chlodzaca. Fialnie

Oznacza, bo wiesz, oleju raz, mniej, dwa, ma mniejsze ciepło właściwe,
trzy, styka się z tłokami, czego płyn chłodzący nie robi.
Efekt - nagrzewa się szybciej.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

27 Data: Listopad 02 2007 22:33:48
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Hektor 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

Oznacza, bo wiesz, oleju raz, mniej, dwa, ma mniejsze ciepło właściwe,
trzy, styka się z tłokami, czego płyn chłodzący nie robi.
Efekt - nagrzewa się szybciej.

Adam, mam/mialem dwa samochody z pomiarem temperatury oleju i uwierz mi,
jest tak jak pisalem.

ZK

28 Data: Listopad 03 2007 00:39:53
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 2 Nov 2007 22:33:48 +0100, "Hektor"  wrote:

Adam, mam/mialem dwa samochody z pomiarem temperatury oleju i uwierz mi,
jest tak jak pisalem.

Ja też mam. Tyle, że u mnie przez głowice naprawde sporo leci.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

29 Data: Listopad 03 2007 03:35:55
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości


Ja też mam. Tyle, że u mnie przez głowice naprawde sporo leci.

sprecyzuj ;)
to nawet ciekawie zabrzmialo :D

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK -  Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700
PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++

30 Data: Listopad 03 2007 15:20:43
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 3 Nov 2007 03:35:55 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

Ja też mam. Tyle, że u mnie przez głowice naprawde sporo leci.

sprecyzuj ;)
to nawet ciekawie zabrzmialo :D

W V6 i moim i tym co sam masz pod maską, sporo oleju zasuwa do
głowicy, po drodze smarując trzy łożyska wałka rozrządu. Olej,
spływając po głowicach szybko sie nagrzewa. A do tego, jak przypomnisz
sobie o istnieniu wymiennika woda/olej, to już wupełnie problem
zimnego oleju znika.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

31 Data: Listopad 02 2007 22:39:04
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Piotr Piecha 

Adam Płaszczyca napisał(a):

On Fri, 2 Nov 2007 18:56:21 +0100, "Hektor"  wrote:

Co nie oznacza, ze rozgrzewa sie równie szybko jak ciecz chlodzaca. Fialnie

Oznacza, bo wiesz, oleju raz, mniej, dwa, ma mniejsze ciepło właściwe,
trzy, styka się z tłokami, czego płyn chłodzący nie robi.
Efekt - nagrzewa się szybciej.

Widać samochody, które ja widziałem i miały czujnik temp. oleju były zepsute. Ogrzewanie dawno nieźle grzało a olej dopiero się zaczynał dobrze rozgrzewać.
Do tego temp. pracy oleju jest jednak wyższa niż cieczy chłodzącej.

Ale jak by to nie było i co by się pierwsze nie rozgrzało to t.diesel na trasy po pare km to zabójstwo. Benzynki też z resztą szkoda.

32 Data: Listopad 03 2007 09:20:46
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: J.F. 

On Fri, 02 Nov 2007 08:24:31 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On Thu, 01 Nov 2007 17:57:04 +0100, Piotr Piecha
A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej.

Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy,
które mają temperaturę wyższą niż płyn?

Aby na pewno maja wyzsza ?

Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy ..

J.

33 Data: Listopad 03 2007 15:24:01
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 03 Nov 2007 09:20:46 +0100, J.F.
 wrote:

Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy,
które mają temperaturę wyższą niż płyn?

Aby na pewno maja wyzsza ?

A to blok się nagrzewa od płynu chłodzącego, czy na odwrót?

Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy ..

No tylko kilka litrów na minutę...
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

34 Data: Listopad 04 2007 09:55:08
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: J.F. 

On Sat, 03 Nov 2007 15:24:01 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On Sat, 03 Nov 2007 09:20:46 +0100, J.F.
Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy,
które mają temperaturę wyższą niż płyn?

Aby na pewno maja wyzsza ?

A to blok się nagrzewa od płynu chłodzącego, czy na odwrót?

Blok sie nagrzewa od scianek cylindra. A kanaly olejowe masz przy
cylidracch czy oddzielone warstwa plynu chlodzacego ?

Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy ..
No tylko kilka litrów na minutę...

Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe,
no i panewki walu i walka .. a one dosc dokladnie spasowane ..


J.

35 Data: Listopad 05 2007 23:44:19
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 04 Nov 2007 09:55:08 +0100, J.F.
 wrote:

Blok sie nagrzewa od scianek cylindra. A kanaly olejowe masz przy
cylidracch czy oddzielone warstwa plynu chlodzacego ?

A głowica?

Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe,
no i panewki walu i walka .. a one dosc dokladnie spasowane ..

Wszystkimi możliwymi miejscami.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

36 Data: Listopad 06 2007 00:40:50
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: J.F. 

On Mon, 05 Nov 2007 23:44:19 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On Sun, 04 Nov 2007 09:55:08 +0100, J.F.
Blok sie nagrzewa od scianek cylindra. A kanaly olejowe masz przy
cylidracch czy oddzielone warstwa plynu chlodzacego ?

A głowica?

w zaleznosci od konstrukcji.

Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe,
no i panewki walu i walka .. a one dosc dokladnie spasowane ..

Wszystkimi możliwymi miejscami.

Ale tych miejsc wcale tak duzo nie ma :-)

J.

37 Data: Listopad 02 2007 09:39:30
Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
Autor: MichałG 

Piotr Piecha pisze:

Boombastic napisał(a):

Użytkownik "KsZZysiek"  napisał w wiadomości
Silnik czy płyn w małym obiegu?

A płyn to sie grzeje od kierowcy czy od silnika ? :)

Zapewniam cię, że płyn grzeje się szybciej niż cały silnik.

A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej.
Moim zdaniem zimą na trasach po kilka km w ogóle nie zdąży się nagrzać.

Tak więc jak dla mnie to pozostaje najwyżej diesel bez turbiny, tylko że coraz trudniej o takie.

Może rower? Dobry na krótki dystans i nagrzewa sie szybciej....

M.

Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?



Grupy dyskusyjne