Grupy dyskusyjne   »   Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?

Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?



1 Data: Pa?dziernik 08 2014 10:50:57
Temat: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Lisciasty 

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

L.



2 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:10:54
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 19:50, Lisciasty pisze:

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

Wydaje się, że w pewnym stopniu powinno być to możliwe.
Należałoby zatrzymać wał korbowy i jedno koło, a drugie koło obracać napinając dwumasę w jedną i drugą stronę, a za pomocą pomiaru momentu obrotowego i kąta wychylenia określić funkcję z którą napięte są sprężyny tłumika drgań i jaki mają luz.

Mając taką funkcję dla nowej dwumasy i porównując z używaną coś tam można by powiedzieć.

Ale nie widziałem nigdy ani takiego narzędzia pomiarowego, ani wartości referencyjnych w serwisówkach.

Na podobnej zasadzie można by określić grubość okładzin sprzęgła - zapisując gdzieś pozycję siłownika sprzęgła nowego po wybraniu luzu i na tej podstawie obserwować zużycie. Ale też nie widziałem żeby ktoś takie rzeczy robił.
W niektórych samochodach są jakieś klapki które po otwarciu pozwalają zajrzeć i ocenić grubość okładziny sprzęgła.

3 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:17:57
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: tck 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-10-08 19:50, Lisciasty pisze:
Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

Wydaje się, że w pewnym stopniu powinno być to możliwe.
Należałoby zatrzymać wał korbowy i jedno koło, a drugie koło obracać napinając dwumasę w jedną i drugą stronę, a za pomocą pomiaru momentu obrotowego i kąta wychylenia określić funkcję z którą napięte są sprężyny tłumika drgań i jaki mają luz.

Mając taką funkcję dla nowej dwumasy i porównując z używaną coś tam można by powiedzieć.

Ale nie widziałem nigdy ani takiego narzędzia pomiarowego, ani wartości referencyjnych w serwisówkach.

Na podobnej zasadzie można by określić grubość okładzin sprzęgła - zapisując gdzieś pozycję siłownika sprzęgła nowego po wybraniu luzu i na tej podstawie obserwować zużycie. Ale też nie widziałem żeby ktoś takie rzeczy robił.
W niektórych samochodach są jakieś klapki które po otwarciu pozwalają zajrzeć i ocenić grubość okładziny sprzęgła.



poza tym nikt nie stwierdzi, ze dany stopien zuzycia gwarantuje jeakis tam przebieg- tutaj duzo zalezy np od stylu jazdy


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

4 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:30:28
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 20:17, tck pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-10-08 19:50, Lisciasty pisze:
Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

Wydaje się, że w pewnym stopniu powinno być to możliwe.
Należałoby zatrzymać wał korbowy i jedno koło, a drugie koło obracać
napinając dwumasę w jedną i drugą stronę, a za pomocą pomiaru momentu
obrotowego i kąta wychylenia określić funkcję z którą napięte są
sprężyny tłumika drgań i jaki mają luz.

Mając taką funkcję dla nowej dwumasy i porównując z używaną coś tam
można by powiedzieć.

Ale nie widziałem nigdy ani takiego narzędzia pomiarowego, ani
wartości referencyjnych w serwisówkach.

Na podobnej zasadzie można by określić grubość okładzin sprzęgła -
zapisując gdzieś pozycję siłownika sprzęgła nowego po wybraniu luzu i
na tej podstawie obserwować zużycie. Ale też nie widziałem żeby ktoś
takie rzeczy robił.
W niektórych samochodach są jakieś klapki które po otwarciu pozwalają
zajrzeć i ocenić grubość okładziny sprzęgła.



poza tym nikt nie stwierdzi, ze dany stopien zuzycia gwarantuje jeakis
tam przebieg- tutaj duzo zalezy np od stylu jazdy

Przebiegu nie, ale gdyby określić choćby statyczną charakterystykę nowego tłumika i takiego który już zaczyna klekotać (zapewne na skutek utraty wstępnego napięcia sprężyn), no to można by szacować że koło jest np. w 20% tej drogi, albo w 80%.

Natomiast może właśnie się tego nie robi, bo oferując usługę należy oferować coś co jest pewne i wiarygodne.
A mając coś co daje wyniki mocno szacunkowe i nie uwzględniające wszystkiego, to może lepiej w ogóle czegoś takiego nie oferować.

Bo potem klient będzie marudził że mu powiedzieli że 100kkm przejedzie, a padło po 60.

5 Data: Pa?dziernik 09 2014 21:42:30
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: PMG 

W dniu 2014-10-08 20:30, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast może właśnie się tego nie robi, bo oferując usługę należy
oferować coś co jest pewne i wiarygodne.
A mając coś co daje wyniki mocno szacunkowe i nie uwzględniające
wszystkiego, to może lepiej w ogóle czegoś takiego nie oferować.

Bo potem klient będzie marudził że mu powiedzieli że 100kkm przejedzie,
a padło po 60.

To o czym napisałeś to już się robi. Odczyt grubości tarczy sprzęgła to w zasadzie standard w nowszych samochodach i odbywa się tak jak opisałeś wcześniej. No i nie musi być wykonany przez ASO choć nie wiem czy w Toyocie z pytania wątkotwórcy jest taka możliwość.

Mało tego, w najnowszych pojazdach, użytkownik ma możliwość samodzielnego odczytu online -via website - zużycia tarczy, klocków, przebiegu, średniego spalania, topografii po jakiej poruszał się pojazd, stanu akumulatora i kilku innych. Dodanie przebiegu/daty kiedy należy wymienić dany element to tylko matematyka

6 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:23:12
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 21:42, PMG pisze:

W dniu 2014-10-08 20:30, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast może właśnie się tego nie robi, bo oferując usługę należy
oferować coś co jest pewne i wiarygodne.
A mając coś co daje wyniki mocno szacunkowe i nie uwzględniające
wszystkiego, to może lepiej w ogóle czegoś takiego nie oferować.

Bo potem klient będzie marudził że mu powiedzieli że 100kkm przejedzie,
a padło po 60.

To o czym napisałeś to już się robi. Odczyt grubości tarczy sprzęgła to
w zasadzie standard w nowszych samochodach i odbywa się tak jak opisałeś
wcześniej.

Grubość tarczy sprzęgła to akurat prosta rzeczy. I tu nie tyle "już" się robi, co dziś to nawet trudniej zrobić niż kiedyś.

Mi chodziło o to że nie robi się pomiarów kondycji tłumika drgań skrętnych koła dwumasowego.

Mało tego, w najnowszych pojazdach, użytkownik ma możliwość
samodzielnego odczytu online -via website - zużycia tarczy, klocków,
przebiegu, średniego spalania, topografii po jakiej poruszał się pojazd,
stanu akumulatora i kilku innych.

No tak, ale sprawdzenie stanu klocków czy tarcz to rzeczy bardzo proste, dostępne z zewnątrz, których takie czy inne czujniki są w samochodach od dziesięcioleci.

Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków, może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym jakieś inne względy.

7 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:33:39
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: PMG 

W dniu 2014-10-09 22:23, Tomasz Pyra pisze:


Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
jakieś inne względy.

Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?

8 Data: Pa?dziernik 10 2014 18:30:04
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 22:33, PMG pisze:

W dniu 2014-10-09 22:23, Tomasz Pyra pisze:


Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
jakieś inne względy.

Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody
chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?

Ja to bym tam auta z gaźnikami robił.

A chodzi mi o to że elektronika w motoryzacji pojawia się bardzo powoli.
Zresztą wystarczy popatrzeć jak powoli szło wprowadzanie choćby elektronicznego sterowania silnikiem, multipleksowane szyny danych, czy teraz jakaś integracja systemów komfortu-rozrywki.

Bo taka prawda że gdyby samochody pod względem elektronicznym nie było 30 lat za całą resztą, to już dawno jeździłyby same :)

9 Data: Pa?dziernik 13 2014 18:11:05
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Tomasz Pyra"


Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która dziedzina
techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
jakieś inne względy.

Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody
chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?

Ja to bym tam auta z gaźnikami robił.

A chodzi mi o to że elektronika w motoryzacji pojawia się bardzo powoli.

A gdzie się pojawia szybko ?

Zresztą wystarczy popatrzeć jak powoli szło wprowadzanie choćby elektronicznego sterowania silnikiem, multipleksowane szyny danych, czy teraz jakaś integracja systemów komfortu-rozrywki.

Z pralkami, lodówkami i nie wiem czym tam jeszcze jest tak samo


Bo taka prawda że gdyby samochody pod względem elektronicznym nie było 30 lat za całą resztą, to już dawno jeździłyby same :)


Bez pasażerów ? :-)

10 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:18:15
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-13 18:11, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"

Tu raczej chodzi o to że (w sumie ciekawe czemu), ale motoryzacja pod
względem elektroniki jest tak prymitywna, jak chyba mało która
dziedzina
techniki.
Może po prostu motoryzacja nie potrzebuje elektronicznych wodotrysków,
może "rządzą" nią ludzie do elektroniki uprzedzeni, albo decydują o tym
jakieś inne względy.

Ok, ja jestem stary pierdziel i mogę nie wiedzieć ale Ty jesteś młody
chłopak to powiedz co byś "zelektryfikował" w pojeździe? I dlaczego?

Ja to bym tam auta z gaźnikami robił.

A chodzi mi o to że elektronika w motoryzacji pojawia się bardzo powoli.

A gdzie się pojawia szybko ?

Wszędzie indziej :)
Tak z konkretnych przykładów to telekomunikacja, rozrywka, telewizja, fotografia cyfrowa.

Zresztą wystarczy popatrzeć jak powoli szło wprowadzanie choćby
elektronicznego sterowania silnikiem, multipleksowane szyny danych,
czy teraz jakaś integracja systemów komfortu-rozrywki.

Z pralkami, lodówkami i nie wiem czym tam jeszcze jest tak samo



Bo taka prawda że gdyby samochody pod względem elektronicznym nie było
30 lat za całą resztą, to już dawno jeździłyby same :)


Bez pasażerów ? :-)

Też ;)

Telekomunikacja zdążyła przejść w między czasie drogę od rozmów przełączanych ręcznie przez telefonistki, do internetu w każdym domu, podczas gdy automatyka/elektronika w motoryzacji póki co ledwo potrafi wycieraczki włączyć jak zaczyna padać deszcz (i jest to bajer w tych co "nowocześniejszych" autach).

Nie żebym był fanem elektroniki w autach, ale po prostu zauważam pewną prawidłowość że dzieje się to tu bardzo wolno.

11 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:33:30
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: P.B. 

Dnia Wed, 08 Oct 2014 20:10:54 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

W niektórych samochodach są jakieś klapki które po otwarciu pozwalają
zajrzeć i ocenić grubość okładziny sprzęgła.

Klapka to jedna z możliwości. W niektórych samochodach można też obmacać
dwumasę przez dziurę powstałą po wyjęciu rozrusznika. Tyle, że wiele to nie
da: przy przebiegu 160 tys. to co najwyżej można stwierdzić, że "jeszcze
trochę pojeździ" albo "złom do natychmiastowej wymiany". Nikt nie powie ile
to jeszcze wytrzyma, bo nie wie czy samochód będzie jeździł w trasach z
dużą stałą prędkością, czy będzie piłowany w mieście przez fana wyścigów od
świateł do świateł na niskich obrotach, ale za to z gazem w podłodze.
BTW słyszałem ostatnio, że w Focusach 1,8TD zabójcą dwumasy był rozrusznik.
To może mieć sens, bo z 1.8TD i 1.8TDCI było kilka kombinacji rozruszników
i kół dwumasowych o różnej liczbie zębów. 

--
Pozdrawiam,
Przemek

12 Data: Pa?dziernik 08 2014 12:33:38
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor:

W dniu środa, 8 października 2014 19:50:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.

Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,

bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,

czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może

50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście

sceptyka jest prawidłowe? :>



L.

Da się pod pewnym warunkiem. Są metody badań polegające na rejestracji drgań jakie te mechanizmy wytwarzają w czasie pracy. Jeśli producent mechanizmu stworzy wzorcowe próbki drgań to porównując wytwarzane z wzorcowymi można całkiem dokładnie określić stan mechanizmu. Producenci mogą mieć dla własnych potrzeb tego typu dane. W technice taka metoda jest czasami wykorzystywana w badaniu stanu odpowiedzialnych mechanizmów.

13 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:43:42
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: masti 

Lisciasty wrote:

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

w ASO to mu co najwyżej sprzedadzą nowe z montażem. Po pierwsze nie
umieją po drugie są zainteresowani wykazaniem, że jest złe i trzeba
zmienić.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

14 Data: Pa?dziernik 08 2014 22:46:14
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 22:43, masti pisze:

Lisciasty wrote:

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

w ASO to mu co najwyżej sprzedadzą nowe z montażem. Po pierwsze nie
umieją po drugie są zainteresowani wykazaniem, że jest złe i trzeba
zmienić.

Nie wiem czy w ASO udaje się sprzedać dużo kół dwumasowych- po przebiegu po którym wymiana jest konieczna, dwumasa z wymianą w ASO to pewnie połowa wartości auta ;)

15 Data: Pa?dziernik 08 2014 21:17:16
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: masti 

Tomasz Pyra wrote:

W dniu 2014-10-08 22:43, masti pisze:
Lisciasty wrote:

Corolla verso 2.2 diesel, przebieg 160 kkm.
Luźna rozmowa z ojcem przerodziła się w kłótnię,
bo ja utrzymuję że nikt nie jest w stanie określić,
czy sprzęgło i dwumasa wytrzyma jeszcze 10, czy może
50 kkm, a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.
Czy faktycznie są jakieś metody, czy moje podejście
sceptyka jest prawidłowe? :>

w ASO to mu co najwyżej sprzedadzą nowe z montażem. Po pierwsze nie
umieją po drugie są zainteresowani wykazaniem, że jest złe i trzeba
zmienić.

Nie wiem czy w ASO udaje się sprzedać dużo kół dwumasowych- po przebiegu
po którym wymiana jest konieczna, dwumasa z wymianą w ASO to pewnie
połowa wartości auta ;)

e tam. na pewno jest masa takich co zapłacą bo to przecież ASO :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:39:18
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

17 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:52:03
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)

18 Data: Pa?dziernik 09 2014 00:32:15
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)


Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony
koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze
nie miał montowanego DMF.

Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/


To koło także nie dawało żadnych znaków ostrzegawczych. Pewnego
pięknego dnia zablokowało wał.

http://piterpro.private.pl/auto/dmf.jpg

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

19 Data: Pa?dziernik 09 2014 00:42:50
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)


Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony
koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze
nie miał montowanego DMF.

Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/

Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się zablokowało w jednej pozycji? ;)
W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za pomocą spawarki powinna zadziałać :)

Bo tak swoją drogą to działanie tego ustrojstwa jest jakieś symboliczne - LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych części, widziałem auta z czymś takim i jak dla mnie różnica niewielka.

Oczywiście dokładniejsze pomiary coś tam pokażą, ale taka prawda że skoro samochody od zawsze sobie radziły bez, a obroty biegu jałowego były nie wyższe niż dziś i nic się nie telepało, a skrzynia biegów była najtrwalszym elementem auta, to niby co się miało ostatnio zmienić?
Bo jedyne co się zmieniło, to to że wszyscy narzekają na dwumasy - że awaryjne i że drogie.

20 Data: Pa?dziernik 08 2014 16:31:50
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor:

W dniu czwartek, 9 października 2014 00:42:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:

> na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

>

>> W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:

>>> na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

>>>

>>>> a ojciec utrzymuje �e w ASO zbadaj� i powiedz�.

>>>

>>> to niech wywr� ile jeszcze km wytrzyma�oby moje :)

>>>

>>> http://youtu.be/JJyjTenIEw8

>>>

>>

>> Hehe... To chyba nie trzeba sobie by�o r�k brudzi�, a wszyscy

>> s�siedzi s�yszeli �e dwumas umar� jak parkowa�e� ;)

>

>

> Nie by�o �adnych objaw�w, wibracji, stuk�w ani niedogodno�ci ze strony

> ko�a. W�a�ciwie �y�em w przekonaniu i nadziei, �e m�j rocznik jeszcze

> nie miaďż˝ montowanego DMF.

>

> Przy wymianie �o�yska igie�kowego okaza�o si�, �e niestety jest :/



Dziwne... Mo�e jakim� szcz�liwym zbiegiem okoliczno�ci si� zablokowa�o

w jednej pozycji? ;)

W ka�dym razie pokazuje to �e jest to zb�dny element i naprawa za pomoc�

spawarki powinna zadzia�a� :)



Bo tak swoj� drog� to dzia�anie tego ustrojstwa jest jakie� symboliczne

- LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych cz�ci, widzia�em auta z czym�

takim i jak dla mnie r�nica niewielka.



Oczywi�cie dok�adniejsze pomiary co� tam poka��, ale taka prawda �e

skoro samochody od zawsze sobie radzi�y bez, a obroty biegu ja�owego

by�y nie wy�sze ni� dzi� i nic si� nie telepa�o, a skrzynia bieg�w by�a

najtrwalszym elementem auta, to niby co si� mia�o ostatnio zmieni�?

Bo jedyne co si� zmieni�o, to to �e wszyscy narzekaj� na dwumasy - �e

awaryjne i �e drogie.

Ani awaryjne i drogie. Producentów aut interesuje żeby pierwszy nabywca był zadowolony. I pierwszy jest zadowolony. Jak mu się dwumasa rozwali to nie ponosi kosztów bo na gwarancji wymienią. Dużo mniej interesuje go drugi. A od trzeciego traktują właścicieli jako dojne krowy. Producenci samochodów dokładnie wiedzą jakich przebiegów mają się spodziewać po pierwszym nabywcy i pod jakiegoś średniaka projektują samochody.

21 Data: Pa?dziernik 09 2014 02:11:18
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się
zablokowało w jednej pozycji? ;)

rdza skleiła ;)


W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za
pomocą spawarki powinna zadziałać :)

No właśnie podobno źle się spawa koła? Po obwodzie zapewne. Bo wieść
gminna niesie, że trudno jest zespawać w równoleglej płaszczyźnie.

Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie
częsci.



--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

22 Data: Pa?dziernik 09 2014 09:44:16
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 02:11, PiteR pisze:

Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie
częsci.

No takie rzeczy to zawsze kwestia precyzji i narzędzi.
Ja bym pewnie złapał w tokarkę, drugą część docisnął konikiem, wtedy wszystko pomierzył czujnikiem zegarowym.
Potem zawołał kogoś kto umie pospawać tak żeby mi konstrukcji nie rzuciło :)
A na koniec najlepiej jeszcze chyba wyważyć.

Ale jakoś nigdy nie miałem potrzeby.
Podobno w V6 dwumasa jest wieczna :)

23 Data: Pa?dziernik 10 2014 22:37:23
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Lisciasty 

Odbyłem wizytę w ASO, muszę przyznać, że mnie
pozytywnie zaskoczyli. Zrobili jazdę próbną
i coś tam mataczyli na warsztacie, orzekli
że nie ma podstaw do wymiany sprzęgła i dwumasy,
ale jak bardzo chcę to oczywiście wymienią.
Na pytanie "ile to może jeszcze pojeździć",
odpowiedzieli że dokładnie nie da się stwierdzić
i że jak coś będzie się działo to mam przyjechać
na sprawdzenie. Szok, czyżbyśmy powoli
do Europy wchodzili? :P
Inna sprawa, że wymiana sprzęgła i dwumasy
+ konieczne duperele to ponad 6 tys. ;)

L.

24 Data: Pa?dziernik 11 2014 09:09:12
Temat: Re: Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Lisciasty"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Inna sprawa, że wymiana sprzęgła i dwumasy
+ konieczne duperele to ponad 6 tys. ;)

Na pewno poza ASO kupisz ze 2-3 razy taniej.

Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?



Grupy dyskusyjne