Grupy dyskusyjne   »   Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym

Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym



1 Data: Grudzien 22 2006 00:20:58
Temat: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Darius 

a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?

watpliwosci:

1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.

2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest
zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem
wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w
warszatacie. Analogia to skladak - Sam

3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z
anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z
homologacja fabryczna ?

4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji  (dokumentem
potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania,

czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o
uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow"
, gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka
rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci
postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji
pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow.

Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie
mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc
rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ?

Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami
kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany
samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego.

Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa
przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu
prawostronnego.
W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich
pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z
nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za
wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo.

Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do
tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do
uchu lewostronnego, jak np. we Francji
i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja
teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych.



2 Data: Grudzien 22 2006 01:35:52
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Rafał "SP" Gil 

Darius napisał(a):

a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji

Jeepa kupiłeś ?

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl

3 Data: Grudzien 22 2006 09:26:17
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Rafal... 

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""  napisał w wiadomości

Darius napisał(a):
a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji

Jeepa kupiłeś ?

Jeep nie Jeep teoretycznie przywozisz angola, przerabiasz we własnym zakresie, robisz przegląd, rejestrujesz... w razie "wpadki" robisz takie OO oczy i mówisz, że taki kupiłeś w Anglii, a tam strasznie mało przerobionych, nie wiem czy przejdzie... ale pomysł dobry, z resztą jak chcą rzeczoznawcę, to niech zapłacą... albo ścigają tych, co przegląd podbili ;-)

--
Pozdrawiam :-)
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

4 Data: Grudzien 22 2006 01:32:04
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Darius,

Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
trolujesz?

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

5 Data: Grudzien 22 2006 01:33:23
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: theStachoo 

Witam!

Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
trolujesz?

oldschool :)

--
TheStachoo

6 Data: Grudzien 22 2006 01:49:42
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Pablo 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Darius,

Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
trolujesz?


Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji  przerobionych
anglikow.

Picasso

7 Data: Grudzien 22 2006 02:51:16
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Dec 2006 01:49:42 +0100,  Pablo wrote:

Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji  przerobionych
anglikow.

Tyle ze moze sie okazac ze nic nie trzeba zmieniac - czyli ze
obowiazujace przepisy zakazuja/nie pozwalaja na rejestracje,
a decyzje o rejestracji wydano bezprawnie ..

Gwoli uspokojenia - wiekszosc tych pojazdow jest homologowana w wersji
LHD i przez przerobke doprowadzono je do stanu zgodnego z ta
homologacja.

Jeep tak nie przejdzie :-)


J.

8 Data: Grudzien 22 2006 01:37:51
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: la-la 


Pablo wrote:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

> Hello Darius,
>
> Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
> trolujesz?
>

Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo
nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji  przerobionych
anglikow.

Picasso

W niektorych rejonach kraju wydzialy komunikacji juz wprowadzaja
obowiazek okazania i dolaczenia do dokumentow rejestrowych opinii
rzeczoznawcy , o zgodnosci "przerobki anglika" z obowiazujacym prawem i
stanem wiedzy i techniki (prawem o ruchu drogowym).
Tutaj mozna domniemywac usilowania przeniesienia obowiazku dowodzenia
"fabrycznosci" pojazdu z urzedu na rzeczoznawce.

Ciekawe, czy byly wydane juz takie opinie, ze przerobka jest niezgodna
z fabryczna homologacja, a zatem tak "przerobiony anglik" jest
"niefabryczny" , poniewaz nie zostal wyprodukowany w fabryce , a zatem
nie moze zostac zarejestrowany.

Jest to stary temat skladaka.
Po ilu zmianach, samochod jest nadal uznawany za samochod wyprodukowany
w fabryce.
A po jakich staje sie samem, skladakiem ?

W Niemczech ten temat jest jasny i oczywisty.
Kazda zmiana wymaga wpisu do dowodu rejestracyjnego i opinii
rzeczznawcy lub stacji kontroli pojazdow, o jej zgodnosci,
dopuszczalnosci na podstawie obowiazujacego prawa o ruchu drogowym
(podobnie w Austrii, Szwajcarii).

9 Data: Grudzien 22 2006 09:23:30
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Rafal... 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Darius,

Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze
trolujesz?

No co ty, to nie on ;-)

--
Pozdrawiam :-)
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

10 Data: Grudzien 26 2006 14:48:03
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o
Autor: Michał Grabowski 

Nie wiem jak ma to się w Polsce, ale będąc na wakacjach na Ukrainie pod Odessą
dostrzegłem tam ogromną liczbę aut RHD i to zarejstrowanych na Ukrainie.
Większość pochodziła z Japoni, parę miało nawet japońskie krzaczki. Przeważnie
były to starsze modele ale dobrze zachowane. Było tego sporo. Mieszkałem w
Ilicziowsku pod Odessą, tam są ogromne pory nad Morzem Czarnym i podejrzewam,
że auta płyną drogą morską z Japonii. Duża ilośc wskazuje że nasi sąsiedzi nie
mają  problemu z rejestracją.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Grudzien 22 2006 12:50:18
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Przemek V 

Darius napisa?(a):

4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji  (dokumentem
potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica. Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna; europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos' przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.

12 Data: Grudzien 22 2006 12:51:17
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: Przemek V 

Przemek V napisa?(a):

Darius napisa?(a):

4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji  (dokumentem
potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica. Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna; europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos' przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty.

Sorry za kodowanie. Ktos' tu cos' wczes'niej w jakims' badziewiu wys?a?.

13 Data: Grudzien 26 2006 01:15:15
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: see_you 

Uzytkownik "Darius"  napisal

a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?
watpliwosci:
1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.
....

Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
....stronnego"
nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim nie
mieli
mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
w ich mniemaniu "wlasciwa".
Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej, prawej
i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu
- obojetnie czy jezdza po prawej czy po lewej stronie.
Zrozumie to kazdy kto sam uzywa samochodow RHD i LHD,
wystarczy troche pojezdzic.
Nie wiem co chcialbys domniemywac na podstawie dowodu rejestracyjnego z UK
ale w swoim V5C nie znalazlem informacji o umiejscowieniu kierownicy
- bo i po cholere mialaby tam byc, a dla odroznienia od naszych
wszyskowiedzacych
cieci malinowych, tamtejsi urzednicy nie interesuja sie takimi pierdolami.
A na czesci zamienne to powinno sie przeznaczac urzedasow ktorym do glowy
przychodza
takie pomysly jak ograniczenia w rejestracji samochodow z przyczyny
umiejscowienia
kierownicy - no, moze za wyjatkiem mozgu, ten jest juz u nich bezuzyteczny.
Wesolych Swiat.
see_you

14 Data: Grudzien 26 2006 00:48:25
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: flex 


"see_you"  wrote in message


Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
...stronnego"
nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
nie mieli
mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
w ich mniemaniu "wlasciwa".
Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
prawej
i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu

widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i jezdzac
w irlandii
nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
cie sciagalo
do  osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
ktore pomylily strony  jadac
 polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
pon. czy wtorek w okolicach Cork,
bodajze 23  25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
uderzyla w nich wszyscy zgineli,
 smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
autem polskim w panstwach takich
 jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
krakowskich blachach jeszcze
czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha miala
inny kolor oprocz dachu i blach
mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu :D
po trzecie wyprzedzanie
 jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
 ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
jezdzi z tej i tamtej strony
i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
schodzi parkowanie w miejscu jakim
bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
odczucia.

15 Data: Grudzien 26 2006 12:18:27
Temat: Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
Autor: see_you 

Użytkownik "flex"  napisał w wiadomości

"see_you"  wrote in message


Dobry czlowieku, cos takiego jak "fabryczne przystosowanie do ruchu
...stronnego"
nie istnieje, to zwykly wymysl debinych urzedasow, ktorzy w zyciu swoim
nie mieli
mozliwosci prowadzic samochodu z kierownica po innej stronie niz
w ich mniemaniu "wlasciwa".
Od dawien dawna jezdza sobie ludzie pojazdami z kierownica po lewej,
prawej
i po srodku, i im to nie przeszkadza, bo na sprawnosc techniczna
i bezpieczenstwo nie ma to wiekszego wplywu

widze ze chyba nie wiesz co mowisz, jestem posiadaczem toyoty RHD i
jezdzac w irlandii
nie wyobrazam sobie jezdzic normalnie autem LHD po pierwsze, zawsze bedzie
cie sciagalo
do  osi jezdni, a czasem ci sie poje*ie strona i skonczysz jak wiele osob
ktore pomylily strony  jadac
polskim autem, moge ci zapodac zdjecia jak kolesie z Pisza 2tyg. temu w
pon. czy wtorek w okolicach Cork,
bodajze 23  25 27 28 lat pomylili pasy i ciezarowka jadaca przepisowa
uderzyla w nich wszyscy zgineli,
smutne to ale tak to jest jesli ktos za bardzo chce oszczedzic i jezdzic
autem polskim w panstwach takich
jak japonia, irlandia anglia. ostatnio to widzialem juz asa takiego co na
krakowskich blachach jeszcze
czarnych przyjechal do irlandii zoltym maluchem, w sumie kazda blacha
miala inny kolor oprocz dachu i blach
mocowanych na stale :) przyjechac takim szrotem tu to jest wyczyn bezkitu
:D po trzecie wyprzedzanie
jest utrudnione a czasem niemozliwe bez pomocy drugiej osoby, po czwarte
branie ronda z prawej strony tez slyszalem takie cos :)
najgorsze jest to ze ludzie z polski litwy gina w autach z ich ojczyzny.
wiec nie sadze ze nie ma róznicy po
ktorej ma sie kiere. ja moge sie pochwalic takze ze jestem kozaczkiem co
jezdzi z tej i tamtej strony
i bez zadnego problemu, a balem sie ze bedzie mi sie mylilo :) przez
pierwsze minuty szukalem biegow na drzwiach ;)
minusem jest cofanie i lusterka, malo sie ich uzywa wiec czasami dluzej
schodzi parkowanie w miejscu jakim
bys autem z kiera po lewej stronie zrobil to na bank szybciej - takie moje
odczucia.

Skoro widzisz jak widzisz to prawdopodobnie masz kiepski wzrok
a objawia sie on tak jak choroba urzedasow
- problemem ze zrozumieniem tematu.
Przeczytaj co napisales - argumenty jakie podales
nie maja zadnego zwiazku z umiejscowieniem kierownicy,
za to wskazuja na przyzwyczajenia do ruchu po okreslonej stronie drogi.
Tego problemu nie rozwiazesz technicznie.
Osobiscie od roku jezdze samochodem sluzbowym po Londynie i okolicach,
i prywatnym - angielskim, po Europie i nie mam z tym zadnych problemow.
Problem z prowadzeniem innego auta zamyka sie w pierwszych kilku dniach
i dotyczy jedynie wyczucia szerokosci samochodu po odwrotnej stronie
niz zwykle, nic poza tym. Umiejscowienie kierownicy po stronie pobocza
a nie srodka drogi utrudnia nieco jedynie wyprzedzanie ciezarowek
i autobusow, nic poza tym - w UK prawo nie dyskryminuje
kierowcow chcacych jezdzic takimi samochodami, dyskryminuje ich jedynie
bezsensowne polskie prawo w Polsce.
Codziennie po UK jezdza tysiace polskich i kontynentalnych ciezarowek
z kierownica po lewej stronie i radza sobie bez problemow,
tak samo w odwrotnym kierunku. Bo tu nie ma zadnego technicznego
problemu, problem jest wylacznie mentalny, a moze nawet intelektualny...
Aby sie przekonac, wystarczy sprobowac i pojezdzic przez kilka miesiecy
autem z kierownica po drugiej stronie w ruchu prawo i lewostronnym.
see_you

Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym



Grupy dyskusyjne