Grupy dyskusyjne   »   Czy są specjalne zawory do lpg?

Czy są specjalne zawory do lpg?



1 Data: Listopad 12 2012 10:04:01
Temat: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Paweł Kajak 

Witam!
Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
rzeczywiście opłaca montować w głowicy?


--
Paweł Kajak
Renault Espace 2.0T z naklejką



2 Data: Listopad 12 2012 10:19:51
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Paweł Kajak"  napisał w wiadomości

Witam!
Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu

Wina wadliwie zamontowanej lub zestrojonej instalacji.

i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco trwałe zawory.


--
Pozdrawiam,
Łukasz

3 Data: Listopad 12 2012 10:23:58
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 12.11.2012 10:19, Ukaniu pisze:

i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale
chciałem Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych
zaworach do silników z instalacją gazową? To prawda, że takie
istnieją? Czy to się rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco
trwałe zawory.

Przy założeniu prawidłowej regulacji.

Niektórzy gazownicy ustawiają zbyt ubogą mieszankę, żeby wyszło
"oszczędnie", to i zawory się wypalają.

4 Data: Listopad 12 2012 10:45:18
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości

Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco
trwałe zawory.

Przy założeniu prawidłowej regulacji.

Niektórzy gazownicy ustawiają zbyt ubogą mieszankę, żeby wyszło
"oszczędnie", to i zawory się wypalają.

Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba szukać turbiny przystosowanej do LPG.
Cóż jak to mawiają- silnik albo pali gaz albo zawory. Ale to pewnie było takie mocne ale oszczędne auto ;-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

5 Data: Listopad 13 2012 11:46:38
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Paweł Kajak 

Witam!
Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomości



Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba
szukać turbiny przystosowanej do LPG.
Cóż jak to mawiają- silnik albo pali gaz albo zawory. Ale to pewnie było
takie mocne ale oszczędne auto ;-)

Nie znam się na tym więc nie wiem, czy z tą turbiną to jakiś żart, czy mam
faktycznie się bać?
Czy jest coś złego w tym, że chciałem sobie obniżyć koszty użytkowania
samochodu?
Dużo jeżdżę i kiedy cena za litr benzyny przekroczyła 5 zł założyłem
instalacją gazową bo po prostu przestawało mi się opłacać samochód odpalać.
A auto jak kupowałem to ważny był dla mnie komfort jazdy a nie moc silnika.
Choć to podobno jedno z drugim idą w parze ...


--
Paweł Kajak
Renault Espace 2.0T z naklejką

6 Data: Listopad 13 2012 12:03:45
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Paweł Kajak"  napisał w wiadomości

Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba szukać turbiny przystosowanej do LPG.


Nie znam się na tym więc nie wiem, czy z tą turbiną to jakiś żart, czy mam faktycznie się bać?

Bać gazowników parciarzy.
Turbina jest następna w kolejce do zniszczenia przy zbyt wysokiej temepraturze gazów wylotowych. A ta rośnie im gazownik mniej wie.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

7 Data: Listopad 12 2012 13:32:06
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-11-12 10:19, Ukaniu pisze:


Użytkownik "Paweł Kajak"  napisał w wiadomości
Witam!
Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu

Wina wadliwie zamontowanej lub zestrojonej instalacji.

Niemniej są silniki w których na LPG zawory wypalają się szczególnie łatwo (niech będzie, że
przy jakichś tam wadach instalacji/regulacji), i są pancerne, których nic nie rusza, nawet
mocno przykręcona śrubka na I gen.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

8 Data: Listopad 12 2012 21:57:41
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

Witam!
Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

Tu jest kilka spraw.

Bo co do pytania to owszem są takie zawory - np. do tuningowanych silników.

Ale problemy ze zbyt słabymi zaworami to raczej jakieś sporadyczne
przypadki, zazwyczaj w starych modelach samochodów.
W dodatku do opanowania tego zazwyczaj wystaczy trochę częstsza kontrola
luzu zaworowego. Chociaż zdarzają się i współczesne silniki z
zaworami/gniazdami niskiej jakości które robią problemy - np. podobno nowe
silniki Kia w których problemy z wypalonymi zaworami występują nawet bez
LPG.

Ale prawdziwy problem zazwyczaj jest inny - paprak który gaz montował i
stroił. Wśród niby doświadczonych gazowników nadal można usłyszeć
niestworzone legendy jakoby silnik na LPG miał mieć niższą moc niż na
benzynie, bo cośtam - powodem jest to że nie wiedzą o czym mówią.
Dawno temu tak było, bo LPG wprowadzało zwężkę na dolocie, ale dziś gaz
jest podawany wtryskiwaczami i moc poprawnie zestrojonej instalacji będzie
taka jak na benzynie.
A papraki stroją instalacje tak, że silnik działa na zbyt ubogiej mieszance
i wtedy jak kierowca od czasu do czasu dociśnie gaz do dechy, to pojawiają
się problemy z zaworami, świecami, uszczelkami pod głowicą, pierścieniami
tłokowymi itp.

Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
maksymalnego otwarcia przepustnicy).
AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.

9 Data: Listopad 13 2012 12:09:33
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.

Czy aby gaz w formie lotnej nie zajmuje jednak więcej cennego miejsca zamiast powietrza niż benzyna wtryskiwana w formie jakby nie patrzeć ciekłej?


gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla

AFR skalowane dla LPG przy dobrym składzie ZTCP = 15,9 a benzyna ma 14,7 .
Chyba, że nie zmieniamy skalowania miernika.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

10 Data: Listopad 13 2012 12:09:34
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Paweł Kajak 

Witam!

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):
Tu jest kilka spraw.

Bo co do pytania to owszem są takie zawory - np. do tuningowanych
silników.

Ale problemy ze zbyt słabymi zaworami to raczej jakieś sporadyczne
przypadki, zazwyczaj w starych modelach samochodów.
W dodatku do opanowania tego zazwyczaj wystaczy trochę częstsza kontrola
luzu zaworowego. Chociaż zdarzają się i współczesne silniki z
zaworami/gniazdami niskiej jakości które robią problemy - np. podobno nowe
silniki Kia w których problemy z wypalonymi zaworami występują nawet bez
LPG.

Ale prawdziwy problem zazwyczaj jest inny - paprak który gaz montował i
stroił. Wśród niby doświadczonych gazowników nadal można usłyszeć
niestworzone legendy jakoby silnik na LPG miał mieć niższą moc niż na
benzynie, bo cośtam - powodem jest to że nie wiedzą o czym mówią.
Dawno temu tak było, bo LPG wprowadzało zwężkę na dolocie, ale dziś gaz
jest podawany wtryskiwaczami i moc poprawnie zestrojonej instalacji będzie
taka jak na benzynie.
A papraki stroją instalacje tak, że silnik działa na zbyt ubogiej
mieszance
i wtedy jak kierowca od czasu do czasu dociśnie gaz do dechy, to pojawiają
się problemy z zaworami, świecami, uszczelkami pod głowicą, pierścieniami
tłokowymi itp.

Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
maksymalnego otwarcia przepustnicy).
AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.


Suma sumarum.
Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
być więcej? No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
mieszanki jest taka sama? Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?


--
Paweł Kajak
Renault Espace 2.0T z naklejką

11 Data: Listopad 13 2012 12:29:04
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Paweł Kajak"  napisał w wiadomości

mieszanki jest taka sama? Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?

Uwierz, że musisz poszukać kumatego gazownika który nie potrzebuje instrukcji strojenia LPG z grup dyskusyjnych.
Ilość musi być przy większej mocy praktycznie zawsze w stronę lekko bogato - na ile? na tyle ile mówi doświadczenie fachowca. Może być poparte pomiarem temepratury gazów wylotowych.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

12 Data: Listopad 13 2012 12:32:49
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomości

na ile? na tyle ile mówi doświadczenie fachowca. Może być poparte pomiarem temepratury gazów wylotowych.

No i jescze trzeba sprawdzić stan i wydatek wtrysków gazu na tych cylindrach z przypalonymi zaworami. Generalnie warto sprawdzić ich stan raz na jakiś czas.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

13 Data: Listopad 13 2012 23:13:06
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Paweł Kajak 

Witam!Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomości



No i jescze trzeba sprawdzić stan i wydatek wtrysków gazu na tych
cylindrach z przypalonymi zaworami. Generalnie warto sprawdzić ich stan
raz na jakiś czas.

A to można samemu sprawdzić, czy muszę znaleźć kolejnego kumatego w tej
materii?



--
Pozdrawiam
Paweł Kajak

Renault ESPACE 2003 (z naklejką)

14 Data: Listopad 14 2012 08:35:58
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Paweł Kajak"  napisał w wiadomości

A to można samemu sprawdzić, czy muszę znaleźć kolejnego kumatego w tej materii?

http://www.autocentrum.pl/lpg/diagnostyka-i-serwis-wtryskiwaczy-gazu/

--
Pozdrawiam,
Łukasz

15 Data: Listopad 13 2012 19:18:26
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 13 Nov 2012 12:09:34 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
maksymalnego otwarcia przepustnicy).
AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.


Suma sumarum.
Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
być więcej?

Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi 101.5%
wartości energetycznej mieszanki benzyny.

Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.


No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
mieszanki jest taka sama?

Wartości mogą być różne w zależności od silnika - zwłaszcza przy niższych
obrotach i niepełnym obciązeniu gdzie w celach oszczędnościowych również na
benzynie silnik w pewnych warunkach pracuje na ubogiej mieszance.
Różne patenty stosują producenci na pogodzenie norm emisji spalin,
trwałości silnika i ekonomii.
O ile przy niewielim obciążeniu silnik ubogą mieszankę znosi zazwyczaj
całkiem dobrze, to taka przy maksymalnym obciążeniu szybko go zabija - stąd
zresztą kolejny przesąd o LPG, że sprawdza się tylko przy emeryckiej
jeździe, bo inaczej silnik się psuje.

Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?

Sądzę że minimalna to taka jak na benzynie, tyle że należy pamiętać że
lambda=1 dla LPG to AFR 15.5, a benzyny 14.7

16 Data: Listopad 13 2012 21:31:59
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: ukaniu 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi 101.5%
wartości energetycznej mieszanki benzyny.

Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.


Mówisz o objętości LPG w stanie gazowym pod ciśnieniem atmosferycznym a benzyny w stanie płynnym?
W chwili ssania gaz już zajmuje pewną objętość a benzyna dopiero paruje.
Bo ja bym się z Tobą zgodził jeśli by chodziło o wtrysk ciekłego LPG.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

17 Data: Listopad 13 2012 23:21:57
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 13 Nov 2012 21:31:59 +0100, ukaniu napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi
101.5%
wartości energetycznej mieszanki benzyny.

Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.


Mówisz o objętości LPG w stanie gazowym pod ciśnieniem atmosferycznym a
benzyny w stanie płynnym?

Mówię o obu w stanie ciekłym - tak jak się to kupuje na stacji.
Dlatego właśnie samochód gazu zużywa objętościowo więcej niż benzyny.

Bo ja bym się z Tobą zgodził jeśli by chodziło o wtrysk ciekłego LPG.

Sposób podania nie jest tak istotny jeżeli chodzi o samą mieszankę.
Chodzi o określenie ilości paliwa którą należy dostarczyć na podstawie
obliczonej ilości powietrza która trafia do silnika plus różne modyfikatory
tej ilości.

18 Data: Listopad 14 2012 08:30:25
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Bo ja bym się z Tobą zgodził jeśli by chodziło o wtrysk ciekłego LPG.

Sposób podania nie jest tak istotny jeżeli chodzi o samą mieszankę.
Chodzi o określenie ilości paliwa którą należy dostarczyć na podstawie
obliczonej ilości powietrza która trafia do silnika plus różne modyfikatory
tej ilości.

Jak sobie nie przeliczę to...  ;-)

Masa molowa LPG ~ 50g/mol, 1 mol zajmie ponad 22 dm3 (w warunkach normalnych).
1l  LPG  =  ~ 540g = 11 moli = 240 l gazu.

AFR LPG ~16 czyli dla 0,54 kg LPG zuzyjemy 8,6 kg powietrza.
1000l powietrza waży 1,2 kg = 7200l

To wychodzi 3,3 % objętościowo. Czyli fakt niewiele.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

19 Data: Listopad 16 2012 23:06:06
Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

Witam!
Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

Słyszałem, że mechanik robi Cie w ciula.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Czy są specjalne zawory do lpg?



Grupy dyskusyjne