Ponawiam temat z ludzkim nag³ówkiem...
d'plus pisze:
> Kolega musia³ przejechaæ ok 300m, zrobi³ to na max dwójce na:
> 1 ko³o przednie ok, 35% wymaganego ci¶nienia
> 2 ko³o tylnie ok, 50% wymaganego ci¶nienia
> 3 i 4 ok 80% wymaganego ci¶nienia.
> Nastêpnie po podmianie 1 ko³a na dojazdówkê zrobiono jeszcze ok 10km.
> Felgi by³y ¶wie¿o kupione, u¿ywane, dosyæ stare.
> Na wywa¿aniu po tej przeja¿d¿ce 2 ko³a by³y odrobinê bij±ce, ale
> fachowiec powiedzia³ ¿e mog± byæ, 2 ko³o do prostowania, a 3. do
> wyrzucenia - wywa¿arka pokazywa³a 60/120, jednak wywa¿ono na 0 i
> zamontowano tymczasowo.
>
> Teraz pytanie, czy kolega kupi³ trefne felgi, czy dojecha³ je podczas
> tej przeja¿dzki. Kolega ma lekko utwardzone zawieszenie, a polskie
> drogi w miastach to wiadomo...
> Jeszcze ma siê upewniæ czy zniszczenie felg pokrywa siê z ci¶nieniem
> na jakim jecha³y.
>
> Proszê o pomoc, bo nie mo¿emy siê popisaæ do¶wiadczeniem w tym
> temacie...
>
generalnie najbardziej uszkodzona felga mia³a w³a¶nie najmniej powietrza. co tu du¿o mówiæ, by³ to prawie flak.
a felgi to sko¶nookie orygina³y:) mazdy.
wszystko wskazuje, ze zosta³y pogiête pod wp³ywem jazdy na obni¿onym ci¶nieniu - podane ci¶nienia s± orientacyjne, odzwierciedlaj± raczej np. 35% napompowanej wysoko¶ci ¶cianki ko³a.
tak czy siak s± wywa¿one na 0 i teraz nasuwa siê pytanie, czy mo¿na na takich felgach gdzie¶ dalej pojechaæ? czy nie rozwali ³o¿ysk, je¶li s± mimo swoich krzywizn wywa¿one?
dylemat - powrót na ko³a letnie i proste, lub jazda na zimowych, wywa¿onych, ale krzywych.
zaznaczam, ¿e nie czuje ¿adnych regularnych biæ podczas jazdy.
co o tym wszystkim my¶licie?
--
http://www.oln.pl/gallery - olsztyñska galeria internetowa
http://www.limuzyny.ketrzyn.pl - limuzyny do wynajêcia - warmia i mazury
2 |
Data: Listopad 21 2007 13:24:28 |
Temat: Re: Czy tak mo¿na pogi¹æ alu-felgi? (cz. 2) |
Autor: J.F. |
On Wed, 21 Nov 2007 12:44:18 +0100, d'plus wrote:
generalnie najbardziej uszkodzona felga mia³a w³a¶nie najmniej
powietrza. co tu du¿o mówiæ, by³ to prawie flak.
A w jaki sposob uszkodzone ?
Bo jak na flaku najedziesz na jakis kraweznik czy krawedz dziury w
drodze, to raczej uszkodzi opone i krawedzie felgi.
A jak felga skrzywiona np wzgledem osi, to zapewne wczesniej.
tak czy siak s± wywa¿one na 0 i teraz nasuwa siê pytanie, czy mo¿na na
takich felgach gdzie¶ dalej pojechaæ? czy nie rozwali ³o¿ysk, je¶li s±
mimo swoich krzywizn wywa¿one?
Juz przy biciu rzedu 5mm bedziesz mial wibracje na kierownicy
przy predkosciach rzedu 70-150.
zaznaczam, ¿e nie czuje ¿adnych regularnych biæ podczas jazdy.
auto na podnosnik, zakrecic kolem - o ile bije ?
J.
3 |
Data: Listopad 21 2007 14:31:56 | Temat: Re: Czy tak mo¿na pogi¹æ alu-felgi? (cz. 2) | Autor: d'plus |
J.F. pisze:
On Wed, 21 Nov 2007 12:44:18 +0100, d'plus wrote:
generalnie najbardziej uszkodzona felga mia³a w³a¶nie najmniej powietrza. co tu du¿o mówiæ, by³ to prawie flak.
A w jaki sposob uszkodzone ? Bo jak na flaku najedziesz na jakis kraweznik czy krawedz dziury w
drodze, to raczej uszkodzi opone i krawedzie felgi.
bicie jakby odchy³ka od pionu - w pewnym miejscu jakby jajo (to w tych trzech), 4. najbardziej odgiête jest krzywe na ramionach felgi, bicie rzêdu 1, 2cm na boki i chyba te¿ odrobinê "jajo". fachowiec powiedzia³, ¿e kiedy¶ próbowa³ prostowaæ i nie dawa³ rady czego¶ takiego.
A jak felga skrzywiona np wzgledem osi, to zapewne wczesniej.
tak czy siak s± wywa¿one na 0 i teraz nasuwa siê pytanie, czy mo¿na na takich felgach gdzie¶ dalej pojechaæ? czy nie rozwali ³o¿ysk, je¶li s± mimo swoich krzywizn wywa¿one?
Juz przy biciu rzedu 5mm bedziesz mial wibracje na kierownicy
przy predkosciach rzedu 70-150.
zaznaczam, ¿e nie czuje ¿adnych regularnych biæ podczas jazdy.
auto na podnosnik, zakrecic kolem - o ile bije ?
a jesli ko³o jest wywa¿one, ¿e wywa¿arka nie widzi ju¿ ¿adnych ciê¿arków do do³o¿enia, to cyz mo¿na na tym je¼dziæ?
teraz ko³a powêdrowa³y na ty³, wiêc odczucie bicia zminimalizowane jest do zera.
Czyli reasumuj±c jazda po nierównych (ale nie dziurawych) polskich drogach na flaku, nie wpadniêcie w ¿adn± odczuwaln± dziurê nie powinno tak pogi±æ felg?
--
http://www.oln.pl/gallery - olsztyñska galeria internetowa
http://www.limuzyny.ketrzyn.pl - limuzyny do wynajêcia - warmia i mazury
4 |
Data: Listopad 21 2007 15:16:02 | Temat: Re: Czy tak mo¿na pogi¹æ alu-felgi? (cz. 2) | Autor: Wojtekk |
U¿ytkownik "d'plus" napisa³ w wiadomo¶ci
a jesli ko³o jest wywa¿one, ¿e wywa¿arka nie widzi ju¿ ¿adnych ciê¿arków do do³o¿enia, to cyz mo¿na na tym je¼dziæ?
Jak wsadzisz kwadrat do wywa¿arki i masa bêdzie na nim równomiernie roz³o¿ona, to wywa¿arka te¿ nie zaleci dok³adania dodatkowych ciê¿arków. A czy mo¿na na tym je¼dziæ....
Pozdrawiam
Wojtek
| | |