Grupy dyskusyjne   »   Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?

Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?



1 Data: Pa?dziernik 16 2014 20:03:28
Temat: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

Witam,

Nauczony przykrym doĹ›wiadczeniem z obsługÄ… klienta Sony stałem siÄ™ bardzo wyczulony przy wszelkich zakupach w tej firmie. Albo znalazłem kolejnÄ… nieuczciwoć albo coĹ› błÄ™dnie interpretujÄ™. Zerknijcie Waszym okiem na fakty i skomentujcie.

Chcę rozszerzyć gwarancję do 4 lat oraz mieć ochronę __dla_przypadkowych_uszkodzeń__. Podkreślam ostatnią frazę. W moim panelu klienta dostępnym po zalogowaniu widnieją 3 warianty ubezpieczenia. Wybieram zakreślony - uwzględniający przypadkowe uszkodzenia:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7NHo1OUc2RnJ5MzQ/view?usp=sharing

Potem nastÄ™puje przejĹ›cie do kasy w skrócie. Nie ma żadnych dodatkowych wyjaĹ›nieĹ„. Jednakże nie ufajÄ…c firmie Sony napisałem proĹ›bÄ™ o przysłanie warunków szczegółowych, nazwijmy to umownie, "ubezpieczenia".

Otrzymałem coĹ› takiego:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7REY2Y2xmMjVicXc/view?usp=sharing

Czy dobrze interpretujÄ™ punkt 3.1 D, który można ująć w skrócie - żadne przypadkowe uszkodzenia nie bÄ™dÄ… honorowane?

JeĹ›li tak, to zakup "ubezpieczenia" tytułem przypadkowych uszkodzeĹ„ powoduje to, że wydamy kasÄ™ i nie bÄ™dziemy od tego ubezpieczeni?

Jeszcze uwaga na koniec - jako ciekawostka.
Telefonowanie do Sony nie ma sensu. Sony Store (gdzie telefonicznie można kupić usługÄ™) nie potrafi odpowiedzieć mi na pytanie jakie przykładowe przypadkowe uszkodzenie bÄ™dzie objÄ™te ochronÄ…. Babka stwierdziła, że to co mnie interesuje: upadek aparatu (ze mnÄ… lub beze mnie), uszkodzenie podczas czyszczenia, dostanie siÄ™ wody (deszczu) do Ĺ›rodka przy zdjÄ™tym obiektywie, utopienie aparatu bÄ™dzie wykluczone bo to jest użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem.

Odesłali mnie do serwisu, który na podstawie ubezpieczenia okreĹ›la odpłatnoć usługi. Serwis odpowiada: nie znamy treĹ›ci tego ubezpieczenia, nie zajmujemy siÄ™ interpretacjami, nie wiemy kto to robi i odsyła do specjalistów od interpretacji treĹ›ci ubezpieczenia: Sony Store :-D

--
Pozdrawiam,
Marek



2 Data: Pa?dziernik 17 2014 00:35:37
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 16 Oct 2014, Marek wrote:

[...]

Chcę rozszerzyć gwarancję do 4 lat oraz mieć ochronę __dla_przypadkowych_uszkodzeń__. Podkre¶lam ostatni± frazę.
[...]
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7NHo1OUc2RnJ5MzQ/view?usp=sharing

[...]
Otrzymałem co¶ takiego:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7REY2Y2xmMjVicXc/view?usp=sharing

  IMVHO, to jest ewidentnie tre¶ć odpowiednia dla usługi PORTABLEEWY,
znaczy przedłużonej gwarancji.
  Spróbuj może, jakie "warunki" wyrzuci przy takim wyborze.

Czy dobrze interpretuję punkt 3.1 D, który można uj±ć w skrócie - żadne przypadkowe uszkodzenia nie będ± honorowane?

  IMO tak.
  Opis "produktu" z Twojego linku jest za¶ taki:
+++
„Rozszerzony plan serwisowy ” oznacza zakres gwarancji na Produkt,
przedstawiony szczegółowo w niniejszym dokumencie.
-- -

  To nie jest "pełna ochrona".
  Rzuciłem googlowi na pożarcie "Sony PEWAD" i mam dwa stare linki
do ofert (nie licz±c dwu ¶mieci reklamowych).
  Chyba niepopularne.
  Wersj± że "być może wycofane" już nie będę Cię denerwował ;)

Je¶li tak, to zakup "ubezpieczenia" tytułem przypadkowych uszkodzeń powoduje to, że wydamy kasę i nie będziemy od tego ubezpieczeni?

  Je¶li podsuwa taki tekst "do podpisu", to tak wła¶nie.
  Zwykła gwarancja (tyle że pewnie dłuższa).

pzdr, Gotfryd

3 Data: Pa?dziernik 17 2014 11:14:54
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-17 o 00:35, Gotfryd Smolik news pisze:

Je¶li tak, to zakup "ubezpieczenia" tytułem przypadkowych uszkodzeń
powoduje to, że wydamy kasę i nie będziemy od tego ubezpieczeni?

  Je¶li podsuwa taki tekst "do podpisu", to tak wła¶nie.
  Zwykła gwarancja (tyle że pewnie dłuższa).

Czekam jeszcze na pisemn± (bo ustn± już mam) odpowiedĽ od Sony, gdzie potwierdz± lub zaprzecz±, że zapis z punktu 3 obowi±zuje. Je¶li tak, to .... mamy drugi Amber Gold w wersji mini... W warunkach ogólnych obiecuj± co¶, co w warunkach szczególnych wykluczaj±.

--
Pozdrawiam,
Marek

4 Data: Pa?dziernik 17 2014 15:33:05
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Bartolomeo 

W dniu 2014-10-17 o 11:14, Marek pisze:

Czekam jeszcze na pisemn± (bo ustn± już mam) odpowiedĽ od Sony, gdzie
potwierdz± lub zaprzecz±, że zapis z punktu 3 obowi±zuje. Je¶li tak, to
... mamy drugi Amber Gold w wersji mini... W warunkach ogólnych obiecuj±
co¶, co w warunkach szczególnych wykluczaj±.

Sorry, że się wtr±cam, ale w jakim ty ¶wiecie żyjesz, przespałe¶ ostatnie 25lat? Przecież większo¶ć firm ubezpieczeniowych tak działa.

Opowiem ci stary dowcip. Zmarł facet, po ¶mierci otrzymał wybór czy chce do nieba czy do piekła. Poszedł najpierw do nieba, patrzy a tam sielanka na chmurach leż±, na harfach graj±, spoko!
Ale poszedł jeszcze sprawdzić do piekła a tam impreza na całego, alkohol się leje laski nago na stole tańcz±, więc niewiele my¶l±c podpisuje podstawion± przez diabła umowę.
Ten wyprowadza, go z imprezy i id± do pomieszczenia gdzie w kotłach ze smoł± wyj± nieszczę¶nicy. "Ale nie tak miało być" facet zaczyna...
No co ty - mówi diabeł - nigdy wcze¶niej reklam nie ogl±dałe¶?

Ty zachowujesz się jak ten facet.

5 Data: Pa?dziernik 17 2014 15:51:01
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-17 o 15:33, Bartolomeo pisze:

Sorry, że się wtr±cam, ale w jakim ty ¶wiecie żyjesz, przespałe¶
ostatnie 25lat? Przecież większo¶ć firm ubezpieczeniowych tak działa.

Sony nie jest firm± ubezpieczeniow±. To jest de facto rozszerzona gwarancja producenta, ale to nie ma akurat znaczenia dla dyskusji.

Tak czy owak nie powinno być tak, że wchodzisz do sklepu z napisem "sprzedajemy telewizory", wskazujesz na jeden z nich, płacisz, dostajesz rzodkiewkę a sprzedawca tłumaczy, że ma tak w warunkach szczegółowych napisane więc nie ma podstaw do reklamacji. Masz rzodkiewkę w cenie telewizora: smacznego :-)

Moim zdaniem, je¶li poprawnie interpretuję zapisy, to jest to forma wyłudzenia. Ale zaczekam z os±dem na odpowiedĽ Sony. Zadałem pytanie jakie konkretnie przypadkowe uszkodzenia (wymieniłem listę 4 najbardziej prawdopodobnych) będ± naprawiane bezpłatnie skoro warunki szczególne twierdz±, że żadne.

Opowiem ci stary dowcip. (...)

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Chyba niekoniecznie - nie kupiłem tego "ubezpieczenia" przecież :-D Ponadto nie zamawiam produktu na podstawie reklamy lecz jestem w "sklepie", wybieram konkretny produkt z konkretnym, zrozumiałym, nie budz±cym w±tpliwo¶ci opisem. Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie przeciwnego.

--
Pozdrawiam,
Marek

6 Data: Pa?dziernik 17 2014 16:52:13
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Bartolomeo 

W dniu 2014-10-17 o 15:51, Marek pisze:

Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na grupy
bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno - _odpu¶ć_
IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi wnukami...
Odpu¶ć bo zwariujesz.

7 Data: Pa?dziernik 17 2014 15:46:13
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik Bartolomeo  ...

Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na grupy
bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno - _odpu¶ć_
IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi wnukami...
Odpu¶ć bo zwariujesz.

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczaj±co przelac na
grupę...?
Ciekawe :)

P.S. Ja tez wole wylać - zawsze to jakas minimalna rado¶c ze co¶ zrobiłem -
niech chcoaiz 10 osób przeczyta...

8 Data: Pa?dziernik 18 2014 11:46:28
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-17 17:46, Budzik pisze:

Użytkownik Bartolomeo  ...

Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na grupy
bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno - _odpu¶ć_
IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi wnukami...
Odpu¶ć bo zwariujesz.

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczaj±co przelac na
grupę...?
Ciekawe :)

A p.r.f.c. to jest jaka¶ grupa terapeutyczna dla niedorozwiniętych? Ciekawe.


--
marcin

9 Data: Pa?dziernik 18 2014 10:59:50
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik mt  ...

Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na
grupy bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno -
_odpu¶ć_ IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi
wnukami... Odpu¶ć bo zwariujesz.

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczaj±co przelac
na grupę...?
Ciekawe :)

A p.r.f.c. to jest jaka¶ grupa terapeutyczna dla niedorozwiniętych?
Ciekawe.

Odpowiadaj±c na Twoim poziomie wypowiadania: chyba tak, skoro tu się
udzielasz...
Trzymam za Ciebie kciuki!

10 Data: Pa?dziernik 18 2014 13:07:41
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-18 12:59, Budzik pisze:

Użytkownik mt  ...

Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na
grupy bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno -
_odpu¶ć_ IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi
wnukami... Odpu¶ć bo zwariujesz.

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczaj±co przelac
na grupę...?
Ciekawe :)

A p.r.f.c. to jest jaka¶ grupa terapeutyczna dla niedorozwiniętych?
Ciekawe.

Odpowiadaj±c na Twoim poziomie wypowiadania: chyba tak, skoro tu się
udzielasz...

Ja tu mogę być lekarzem, ty co najwyżej pacjentem, bo na resztę jeste¶ za głupi.


--
marcin

11 Data: Pa?dziernik 18 2014 12:01:05
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-17 17:46, Budzik wrote:

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczająco przelac na
grupÄ™...?
Ciekawe :)

To Marek nie ma jakiejĹ› rodziny, żeby na niÄ… oszczyszczajÄ…co przelać
żale? Kolegów? Psychologa? Psychiatry? Fryzjera?

Poważnie najlepszym miejscem jest grupa o aparatach?

Ile jeszcze wÄ…tków bÄ™dzie o złym Sony? Czy Marek bÄ™dzie je tworzył
co tydzień, bo walka z tą firmą stanie się jego hobby?

Wczoraj wieczorem robiłem zdjÄ™cia i siÄ™ przeziÄ™biłem, a teraz mÄ™czÄ…
mnie zatoki. Powinienem o tym założyć wÄ…tek?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

12 Data: Pa?dziernik 18 2014 10:59:50
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik Piotr Kosewski  ...

Czyli lepiej to wkurwienie kisić w sobie, niz oczyszczaj±co przelac na
grupę...?
Ciekawe :)

To Marek nie ma jakiej¶ rodziny, żeby na ni± oszczyszczaj±co przelać
żale? Kolegów? Psychologa? Psychiatry? Fryzjera?

Ale jak napiszesz na grupie to po pierwsze trafisz na osoby ktore byc moze
równiez beda chciały kupić cos od sony
Po drugie przynajmniej pobocznie jest to tematyka grupy

Poważnie najlepszym miejscem jest grupa o aparatach?

Całkiem niezłym.

Ile jeszcze w±tków będzie o złym Sony? Czy Marek będzie je tworzył
co tydzień, bo walka z t± firm± stanie się jego hobby?

Grupy umieraja...
Naprawde kilka tematów wiecej w czymkolwiek przeszkadza?
Przecież nie ma obowi±zku czytania i tym bardziej odpowiadania...

Wczoraj wieczorem robiłem zdjęcia i się przeziębiłem, a teraz męcz±
mnie zatoki. Powinienem o tym założyć w±tek?

Spoko. Moze na medycynie?

13 Data: Pa?dziernik 18 2014 14:06:00
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-18 12:59, Budzik wrote:

Ale jak napiszesz na grupie to po pierwsze trafisz na osoby ktore byc moze
równiez beda chciały kupić cos od sony

A mama czy żona nie bÄ™dzie chciała? Albo fryzjer?

Chyba nikt na tej grupie nie ma takich problemów jak Marek, wiÄ™c niby
kto miałby skorzystać? :D

Grupy umieraja...

Oczywiście.

Naprawde kilka tematów wiecej w czymkolwiek przeszkadza?
Przecież nie ma obowiÄ…zku czytania i tym bardziej odpowiadania...

JeĹ›li nie ma popytu na usenet o aparatach, to pozwólmy mu odejć
w spokoju i z honorem. Po co na koniec robić tu taki śmietnik?

Może jeszcze zacznijmy gadać o gotowaniu. BÄ™dzie ruch na grupie.
CoĹ› ciekawego ostatnio jadłeĹ› na obiad?
O, nawet mam fotkÄ™:
https://lh3.googleusercontent.com/-Vv7k5ddj8n0/VEJU1QRB9bI/AAAAAAAANYI/B0MvD_-olMs/w514-h685-no/20141009_105328.jpg

Teraz to jest dyskusja o fotografii w stopniu wiÄ™kszym niż żale
na call-center firmy, która żyje głównie ze sprzedaży ubezpieczeĹ„, gier
i muzyki.

A ponadto jest równie niepoważna, bo oczywiĹ›cie typowy obiad w biurze
to nie jabłko tylko takie g...o:
https://lh4.googleusercontent.com/-WOiJ0i9R31I/VEJVBoREYDI/AAAAAAAANYU/r6wameg3AeQ/w913-h685-no/20140924_200750.jpg

2 zdjÄ™cia w jednym wÄ…tku! Woooooow. Rekord paĽdziernika?

Spoko. Moze na medycynie?

Czemu na medycynie? Przecież zaziÄ™biłem siÄ™ robiÄ…c zdjÄ™cia.
A Marek naciÄ…ł siÄ™ na niejednoznacznÄ… informacjÄ™ kupujÄ…c obiektyw.

Przecież ja nie pytam o leki, a Marek nie pyta o obsługÄ™ aparatu!

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

14 Data: Pa?dziernik 18 2014 23:59:48
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik Piotr Kosewski  ...

Ale jak napiszesz na grupie to po pierwsze trafisz na osoby ktore byc
moze równiez beda chciały kupić cos od sony

A mama czy żona nie będzie chciała? Albo fryzjer?

Chyba nikt na tej grupie nie ma takich problemów jak Marek, więc niby
kto miałby skorzystać? :D

A ja uwazam ze warto.
Wiec oficjalnie oglaszam - wlasnie kupowalem maly aparacik - zamiast sony
wzialem olympusa. :)

15 Data: Pa?dziernik 19 2014 08:39:40
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: cef 

W dniu 2014-10-18 o 12:01, Piotr Kosewski pisze:

Wczoraj wieczorem robiłem zdjÄ™cia i siÄ™ przeziÄ™biłem, a teraz mÄ™czÄ…
mnie zatoki. Powinienem o tym założyć wÄ…tek?

Niektórzy producenci optyki oferuj± sprzęt odporny
na bóle zatokowe i gwarantuj±, że nie ma to wpływu na jako¶ć zdjęć.

16 Data: Pa?dziernik 17 2014 18:07:46
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Sylwester Zarębski 

Dnia Fri, 17 Oct 2014 16:52:13 +0200, Bartolomeo napisał(a):

W dniu 2014-10-17 o 15:51, Marek pisze:
Nie może być tak, że dostanę co¶ dokładnie
przeciwnego.
Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?
Wiesz ile rzeczy mnie wkurwia na tym ¶wiecie? Nie wylewam żalu na grupy
bo i tak to nic nie zmieni. Tobie mogę poradzić tylko jedno - _odpu¶ć_
IdĽ cieszyć się życiem, fotografi± żon±, kochank±, dziećmi wnukami...
Odpu¶ć bo zwariujesz.

Nie, nie należy odpuszczać i należy chwalić tych, którzy nie
odpuszczaj±. Odpuszczanie oznacza przyzwolenie na takie praktyki, a np.
ja się z takim zachowaniem nie zgadzam, bo to jest zwykłe złodziejstwo,
gorsze niż "kradzież intelektualna" czy nawet zwykła kradzież roweru.
Dlaczego? Bo na wielk± skalę z użyciem dużego nacisku.
Dlatego też należy takie praktyki co najmniej piętnować, a ta grupa i
jej archiwum może być ¶wietn± przestrog± dla kupuj±cych, którzy dzięki
temu omin± potencjalne problemy po prostu nie kupuj±c towarów firmy Sony
(która może sobie upa¶ć, skoro i tak ma w d...uszy klientów).

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski

Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek

17 Data: Pa?dziernik 18 2014 19:14:39
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-17 o 16:52, Bartolomeo pisze:

Wła¶nie tak jest, odkryłe¶ to i przyszedłe¶ wylewać żale na grupę?

Żale? Ja nie mam żalu do nikogo o nic przecież :-) Pytam się tylko czy tylko ja w skutek urazu do Sony mam złe interpretacje zapisów tego "ubezpieczenia" czy również i Wy to tak samo dostrzegacie?

--
Pozdrawiam,
Marek

18 Data: Pa?dziernik 17 2014 22:03:31
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-17 15:51, Marek wrote:

Sony nie jest firmÄ… ubezpieczeniowÄ…. To jest de facto rozszerzona
gwarancja producenta, ale to nie ma akurat znaczenia dla dyskusji.

Ależ jest. Do tego ubezpieczenia to ich najlepszy biznes.
Nawet tego nie wiesz, a chyba wiÄ™cej siÄ™ zajmujesz Sony niż żonÄ…!

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

19 Data: Pa?dziernik 18 2014 19:16:58
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-17 o 22:03, Piotr Kosewski pisze:


Ależ jest. Do tego ubezpieczenia to ich najlepszy biznes.
Nawet tego nie wiesz, a chyba wiÄ™cej siÄ™ zajmujesz Sony niż żonÄ…!

Owszem, żona mnie tak nie w konia nie robi jak Sony próbuje klientów :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

20 Data: Pa?dziernik 17 2014 06:59:59
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: XX YY 



Opowiem ci stary dowcip. Zmarł facet, po ¶mierci otrzymał wybór czy chce

do nieba czy do piekła.

to nie dowcip :
za zycia pytaja Luisa Armstronga ( trembacza jazzowego ) , gdzie po smierci chcialby pojsc - do nieba , czy do piekla?

- ze wzgledu na klimat to do nieba , ale ze wzgledu na towarzystow to do piekla...

tak, ze z tym pieklem to tez nie calkiem stracona sprawa , jakis przyjemny aspekt moze byc.  ;-)

21 Data: Pa?dziernik 17 2014 14:59:54
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik Bartolomeo  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie sama
winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z domu po
20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie znaczy ze
mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego, ze mamy sie
wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

22 Data: Pa?dziernik 17 2014 18:25:50
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-17 16:59, Budzik pisze:

Użytkownik Bartolomeo  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie sama
winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z domu po
20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie znaczy ze
mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego, ze mamy sie
wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

Ale już z krytyk± nieuczciwych zachowań klientów mamy się wstrzymywać? Co za hipokryzja.


--
marcin

23 Data: Pa?dziernik 18 2014 09:59:51
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik mt  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie
sama winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z
domu po 20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie
znaczy ze mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego,
ze mamy sie wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

Ale już z krytyk± nieuczciwych zachowań klientów mamy się wstrzymywać?
Co za hipokryzja.

Pomimo swojego niegrzecznego sposobu wypowiadania, nadal tego nie
udowodniłes.
Marek na kazdy ttwój zarzut odpisał Ci, tłumacz±c co i jak.
wiec wypisywanie tego pod kazdym postem niczego nie zmieni...

Nie jestem miło¶nikiem metody zdartej płyty...

24 Data: Pa?dziernik 18 2014 12:08:22
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-18 11:59, Budzik pisze:

Użytkownik mt  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie
sama winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z
domu po 20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie
znaczy ze mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego,
ze mamy sie wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

Ale już z krytyk± nieuczciwych zachowań klientów mamy się wstrzymywać?
Co za hipokryzja.

Pomimo swojego niegrzecznego sposobu wypowiadania, nadal tego nie
udowodniłes.

Czego nie udowodniłem? Jest czarno na białym, że chciał rekompensaty lub wymiany za obiektyw aps-c, który kupił z A77, a w reklamacji do Sony napisał, że sprawdzał jego kompatybilno¶ć z A99, podczas gdy ta strona wtedy nie istniała.


--
marcin

25 Data: Pa?dziernik 18 2014 23:59:49
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik mt  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie
sama winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z
domu po 20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie
znaczy ze mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego,
ze mamy sie wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

Ale już z krytyk± nieuczciwych zachowań klientów mamy się wstrzymywać?
Co za hipokryzja.

Pomimo swojego niegrzecznego sposobu wypowiadania, nadal tego nie
udowodniłes.

Czego nie udowodniłem? Jest czarno na białym, że chciał rekompensaty lub
wymiany za obiektyw aps-c, który kupił z A77, a w reklamacji do Sony
napisał, że sprawdzał jego kompatybilno¶ć z A99, podczas gdy ta strona
wtedy nie istniała.

Masz racje. Udowodniłes.
Ze nie chcesz albo nie umiesz zrozumimec odpowiedzi Marka...

26 Data: Pa?dziernik 19 2014 12:31:25
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-19 01:59, Budzik pisze:

Użytkownik mt  ...

Ty zachowujesz się jak ten facet.

Ty za to zachowujesz się jak kto¶ kto tumaczy ze zgwałcona jest sobie
sama winna bo miała za krótka sukienkę i w ogole po co wychodziła z
domu po 20...

Sorry, to ze na rynku zdarzaja sie nieuczciwe dzi±łania firm nie
znaczy ze mamy sie na to godzic a juz tymbardziej nie oznacza tego,
ze mamy sie wstrzymac z krytyk± takich zachowań!

Ale już z krytyk± nieuczciwych zachowań klientów mamy się wstrzymywać?
Co za hipokryzja.

Pomimo swojego niegrzecznego sposobu wypowiadania, nadal tego nie
udowodniłes.

Czego nie udowodniłem? Jest czarno na białym, że chciał rekompensaty lub
wymiany za obiektyw aps-c, który kupił z A77, a w reklamacji do Sony
napisał, że sprawdzał jego kompatybilno¶ć z A99, podczas gdy ta strona
wtedy nie istniała.

Masz racje. Udowodniłes.
Ze nie chcesz albo nie umiesz zrozumimec odpowiedzi Marka...

To raczej ty masz problem ze zrozumieniem kilku prostych zdań, ale to już miałe¶ wcze¶niej.


--
marcin

27 Data: Pa?dziernik 20 2014 16:02:22
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: bratart 

W dniu 2014-10-17 11:14, Marek pisze:

... mamy drugi Amber Gold w wersji mini... W warunkach ogólnych obiecuj±

No i tu się ujawniłe¶ w końcu. Ty po prostu chcesz być TYM sławnym fotografem! Wykrywaczem kłamstw! Orędownikiem jedynej prawdy! Macierewiczem fotografii! Rutkowskim, Madzi± i Małyszem!
Dzi¶ Sony, jutro Senat po jutrze ¦wiat! FFS!

Mam dla Ciebie propozycję - dzwoń do SE, faktu, pudelka z tymi rewelacjami. Zdjęcia też kupuj±. Bo na głupocie (nawet własnej) też można zarobić! O ile będziesz miał czas, bo newsy wci±gaj±.

Pisz dalej, tyle że bloga, do czytania którego wielu nie zmusisz.

PLONK

Brat

PS: Przydatne linki na koniec znajomosci:
https://www.piu.org.pl/edukacja-ubezpieczeniowa
http://www.uokik.gov.pl/index.php
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/
http://www.pg.gov.pl/przestepczosc-zorganizowana-1188/przestepczosc-zorganizowana-1112-2.html
http://www.centrum-psych.pl/

28 Data: Pa?dziernik 20 2014 21:43:41
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-20 o 16:02, bratart pisze:

Pisz dalej, tyle że bloga, do czytania którego wielu nie zmusisz.

Je¶li nie jeste¶ w±tkiem zainteresowany, to go nie czytaj. Forum porusza wiele tematów - nigdy nie jest tak, że wszystkie tematy wszystkim przypasuj±. Wiele osób w tym i bliĽniaczym w±tku popiera publiczne informowanie o zagrywkach nie fair firmy z branży m.in. fotograficznej.


PS: Przydatne linki na koniec znajomosci:

Widzę, że bardzo nieuważnie czytałe¶ w±tek lub nie rozumiesz o czym tu dyskutujemy. Poniżej komentuję.

https://www.piu.org.pl/edukacja-ubezpieczeniowa

Rozszerzona gwarancja Sony to nie ubezpieczenie. Na samym wstępie była o tym mowa i co Sony potwierdza. Poza tym produktem oferuj± też ubezpieczenia.

http://www.uokik.gov.pl/index.php

Zacytowałem fragment mojej rozmowy z UOKiKiem: nie maj± prawa rozmawiać z osobami prowadz±cymi działalno¶ć gospodarcz±. Nie mogłem nawet zgłosić grupowego naruszenia zasad. Tego też nie doczytałe¶ a było w tym w±tku.

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

j/w

http://www.pg.gov.pl/przestepczosc-zorganizowana-1188/przestepczosc-zorganizowana-1112-2.html

Łoł :-) Widzę, że doskonale orientujesz się w kwestiach przestępczo¶ci. Rozumiem teraz czemu w innej dyskusji groziłe¶ mi pobiciem.

http://www.centrum-psych.pl/

Rekomendujesz? Chyba to kiepska rekomendacja skoro masz nadal tyle agresji w sobie. Korzystaj dalej, życzę szybkiego powrotu do zdrowia!

> PLONK

Ok, aczkolwiek ciekawe postępowanie... Sam z własnej inicjatywy obrażasz, wygrażasz a na koniec PLONK... Zdumiewasz. Prędzej spodziewałem się, że chatę mi podpalisz.

--
Pozdrawiam,
Marek

29 Data: Pa?dziernik 16 2014 23:32:34
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: XX YY 

Serwis odpowiada: nie znamy tre¶ci tego


ubezpieczenia, nie zajmujemy się interpretacjami, nie wiemy kto to robi

i odsyła do specjalistów od interpretacji tre¶ci ubezpieczenia: Sony

Store :-D




jak dziecko w przedszkolu.

pytanie na grupie nie ma zadnego sensu.
nie dostaniesz zadnej wiazacej i pewnej  podpowiedzi , mozna zgadywac. co najwyszej dojdzie to explozji chamstwa i wzajemnego obrazania sie , czego doswiadczyles juz w innym watku. Popisu kultury osobistej niektorych uczestnikow.

Prawdopodobnie dziala tutaj trick swiadomie stosowany przez sony.
przed dokonaniem zakupu wskazywane jest ubezpieczenie od " uszkodzen przypadkowych", co jest jednoznaczne , natomiast juz po zakupie i po zaplaceniu dostanie sie tekst umowy , ktory takiego sformulowania nie zawieraja.

punkt 3di  nie wyklucza ubezpieczenia od zdarzen przypadkowych , jest tylko mowa o prawidlowym uzytkowaniu , a uszkodzenie  przypadkowe moze zajsc przeciez w trakcie prawidlowego uzytkowania.
ewentualnie w przyszlosci mogloby to byc przedmiotem dyskusji, gdyby sony chcial sie bronic przed naprawa/wymiana.
Ja raczej watpliwosci nie mam , ze tekst umowy obejmuje uszkodzenia przypadkowe ( bo przeciez wiekszosc jest takimi , raczej rzadko sie uszkadza celowo).

Na wszelki wypadek zadalbym wprost pytanie do sony , czy ubezpieczenie obejmuje taki przypadek jak w na stronie www. Odpowiedz pisemna pracownika ( wcale nie musi byc umocowany do wyrazania woli spolki  ) w przypadku watpliwosci moze byc w razie potrzeby mocnym argumnetem.

30 Data: Pa?dziernik 17 2014 23:52:22
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: PMG 

W dniu 2014-10-16 20:03, Marek pisze:

Witam,

Nauczony przykrym doĹ›wiadczeniem z obsługÄ… klienta Sony stałem siÄ™
bardzo wyczulony przy wszelkich zakupach w tej firmie. Albo znalazłem
kolejnÄ… nieuczciwoć albo coĹ› błÄ™dnie interpretujÄ™. Zerknijcie Waszym
okiem na fakty i skomentujcie.



To dziwne, bo w moim panelu jest odnoĹ›nik do warunków PEWADY407, a po jego klikniÄ™ciu jestem przekierowany do strony:

https://campaign.odw.sony-europe.com/wm/warranties/AD_EWAD/SONY_AD_EWAD_PL.pdf

ZresztÄ… nie trzeba być w ogóle nigdzie zalogowanym, żeby wybrać produkt i rozszerzenie gwarancji z odnoĹ›nikami a po ich wybraniu trafiamy jak wyżej.

31 Data: Pa?dziernik 18 2014 09:42:52
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-17 23:52, PMG pisze:

W dniu 2014-10-16 20:03, Marek pisze:
Witam,

Nauczony przykrym doĹ›wiadczeniem z obsługÄ… klienta Sony stałem siÄ™
bardzo wyczulony przy wszelkich zakupach w tej firmie. Albo znalazłem
kolejnÄ… nieuczciwoć albo coĹ› błÄ™dnie interpretujÄ™. Zerknijcie Waszym
okiem na fakty i skomentujcie.



To dziwne, bo w moim panelu jest odnoĹ›nik do warunków PEWADY407, a po
jego kliknięciu jestem przekierowany do strony:

https://campaign.odw.sony-europe.com/wm/warranties/AD_EWAD/SONY_AD_EWAD_PL.pdf


ZresztÄ… nie trzeba być w ogóle nigdzie zalogowanym, żeby wybrać produkt
i rozszerzenie gwarancji z odnośnikami a po ich wybraniu trafiamy jak
wyżej.

Czyli wychodzi na to, że ten baran znowu kłamał, ale to nic nowego.


--
marcin

32 Data: Pa?dziernik 18 2014 09:59:50
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik mt  ...

Czyli wychodzi na to, że ten baran znowu kłamał, ale to nic nowego.

Nie, wychodzi conajwyzej ze linka nie znalazł...

P.S. Zglosiłes juz te reklamacje?

33 Data: Pa?dziernik 18 2014 12:10:42
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-18 11:59, Budzik pisze:

Użytkownik mt  ...

Czyli wychodzi na to, że ten baran znowu kłamał, ale to nic nowego.

Nie, wychodzi conajwyzej ze linka nie znalazł...

Taa, nie znalazł linka, nie znalazł specyfikacji szkieł, które kupował. On przede wszystkim mózgu nie znalazł. Poza tym nawet jak nie znalazł linka, to nie wina Sony, bo jak się okazuje ten link jest, podczas gdy Marek twierdzi:
"Nie ma żadnych dodatkowych wyja¶nień"
co jest zwykłym kłamstwem.


--
marcin

34 Data: Pa?dziernik 18 2014 23:59:49
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik mt  ...

On przede wszystkim mózgu nie znalazł.

PLONK

35 Data: Pa?dziernik 19 2014 12:33:16
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-19 01:59, Budzik pisze:

Użytkownik mt  ...

On przede wszystkim mózgu nie znalazł.

PLONK

Łał, no to masz +10 do lansu na usenecie.


--
marcin

36 Data: Pa?dziernik 18 2014 19:45:53
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-17 o 23:52, PMG pisze:

To dziwne, bo w moim panelu jest odnoĹ›nik do warunków PEWADY407, a po
jego kliknięciu jestem przekierowany do strony:

https://campaign.odw.sony-europe.com/wm/warranties/AD_EWAD/SONY_AD_EWAD_PL.pdf

ZresztÄ… nie trzeba być w ogóle nigdzie zalogowanym, żeby wybrać produkt
i rozszerzenie gwarancji z odnośnikami a po ich wybraniu trafiamy jak
wyżej.

U mnie jest coĹ› takiego:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7dEJGd3pLVjdrXzA/view?usp=sharing

Po wybraniu modelu przechodzi siÄ™ do płatnoĹ›ci. Nie ma żadnych linków.

ZresztÄ… to nie ma znaczenia - chodzi mi o to, że to co jest obiecane przy produkcie, który siÄ™ kupuje, w warunkach szczegółowych jest odrzucone - w/g mojej interpretacji. I dlatego spytałem o WaszÄ….

P.S.
W karcie katalogowej A99

http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-obiektywami/slt-a99-a99v

Nie widzÄ™ informacji o możliwoĹ›ci przedłużenia gwarancji, a już w szczególnoĹ›ci w/w linku. W wyszukiwarce na stronie Sony też nie, dostajÄ™ coĹ› takiego:

http://www.sony.pl/search?query=gwarancja&locale=pl_PL

Jak dotarłeĹ› do tej informacji?

--
Pozdrawiam,
Marek

37 Data: Pa?dziernik 18 2014 23:15:17
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: PMG 

W dniu 2014-10-18 19:45, Marek pisze:

W karcie katalogowej A99

http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-obiektywami/slt-a99-a99v


Nie widzÄ™ informacji o możliwoĹ›ci przedłużenia gwarancji,

Z powyższego linku to:

1) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Kup]
2) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Zamów teraz]
3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

Ciekawe czy masz coĹ› innego niż ja?

38 Data: Pa?dziernik 19 2014 10:14:15
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: JD 

W dniu 2014-10-18 23:15, PMG pisze:

W dniu 2014-10-18 19:45, Marek pisze:

W karcie katalogowej A99

http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-obiektywami/slt-a99-a99v



Nie widzÄ™ informacji o możliwoĹ›ci przedłużenia gwarancji,

Z powyższego linku to:

1) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Kup]
2) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Zamów teraz]
3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

Ciekawe czy masz coĹ› innego niż ja?



Przynajmniej u mnie działa tak, jak opisałeĹ›.

--
Pozdrawiam
JD

39 Data: Pa?dziernik 19 2014 12:35:26
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-18 23:15, PMG pisze:

W dniu 2014-10-18 19:45, Marek pisze:

W karcie katalogowej A99

http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-obiektywami/slt-a99-a99v



Nie widzÄ™ informacji o możliwoĹ›ci przedłużenia gwarancji,

Z powyższego linku to:

1) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Kup]
2) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Zamów teraz]
3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

Ciekawe czy masz coĹ› innego niż ja?

Ty masz rozum, on nie, taka jest różnica.


--
marcin

40 Data: Pa?dziernik 19 2014 17:56:16
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-18 o 23:15, PMG pisze:


1) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Kup]
2) w prawym górnym rogu wybierasz pomaraĹ„czowe [Zamów teraz]
3) wybierasz "4 lata pełnej ochrony" i klikasz "Szczegóły produktu"
4) otwiera się nowe okno i wybierasz "Warunki" - mniej więcej po środku

Ciekawe czy masz coĹ› innego niż ja?

Jest! I co ciekawe - jest zupełnie inny dokument niż mi Sony przesłało, choć warunki sÄ… analogiczne. W tych warunkach ubezpieczenia punkt 9.2 pokrywa siÄ™ z 3.1.D warunków jakie otrzymałem od Sony. Tak wiÄ™c nic siÄ™ nie zmienia.

ZdumiewajÄ…ce jest to, że Sony Store odsyła mnie do pomocy technicznej w celu ustalenia jakie uszkodzenia w ramach ubezpieczenia naprawiÄ…, a pomoc techniczna odpowiada, że nie ma wglÄ…du w w/w warunki i nawet ich to nie interesuje bo ktoĹ› inny autoryzuje naprawÄ™ ale nie dadzÄ… namiarów do tej osoby / komórki w firmie.

--
Pozdrawiam,
Marek

41 Data: Pa?dziernik 19 2014 18:06:45
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Sylwester Zarębski 

Dnia Fri, 17 Oct 2014 23:52:22 +0200, PMG napisał(a):

W dniu 2014-10-16 20:03, Marek pisze:
Witam,

Nauczony przykrym do¶wiadczeniem z obsług± klienta Sony stałem się
bardzo wyczulony przy wszelkich zakupach w tej firmie. Albo znalazłem
kolejn± nieuczciwo¶ć albo co¶ błędnie interpretuję. Zerknijcie Waszym
okiem na fakty i skomentujcie.


To dziwne, bo w moim panelu jest odno¶nik do warunków PEWADY407, a po
jego kliknięciu jestem przekierowany do strony:

https://campaign.odw.sony-europe.com/wm/warranties/AD_EWAD/SONY_AD_EWAD_PL.pdf

Zreszt± nie trzeba być w ogóle nigdzie zalogowanym, żeby wybrać produkt
i rozszerzenie gwarancji z odno¶nikami a po ich wybraniu trafiamy jak wyżej.

Hmm, no ale przecież w tym dokumencie masz wył±czenia, cyt.:

"CO NIE JEST OBJĘTE OCHRONˇ PRZED PRZYPADKOWYMI USZKODZENIAMI
(WYŁˇCZENIA)
Ubezpieczenie nie obejmuje:
1. żadnych szkód produktu, które wyst±piły w ci±gu 30 - dniowego
pocz±tkowego okresu wykluczenia, je¶li ma zastosowanie;
2.
uszkodzeń lub usterek spowodowanych przez użycie, obsługę lub
traktowanie produktu niezgodnie z normalnymi sposobami użytku osobistego
lub domowego;
3.
uszkodzeń lub modyfikacji produktu w wyniku:
(a)
nieprawidłowego użycia;
(b)
infekcji wirusem lub użycia produktu z oprogramowaniem, które nie
zostało dostarczone z produktem lub zostało nieprawidłowo zainstalowane;
(c)
naprawy lub próby naprawy przez osoby, które nie s± pracownikami firmy
Sony lub członkami autoryzowanej sieci serwisowej;
(d)
zaniedbania;
(e)
działania pożaru, substancji chemicznych, innych substancji, powodzi,
wibracji, nadmiernej temperatury, nieprawidłowej wentylacji, skoków
napięcia, nadmiernego lub nieprawidłowego natężenia lub napięcia
pr±du elektrycznego, promieniowania, wyładowań elektrostatycznych (w tym
wyładowań atmosferycznych) oraz innych sił zewnętrznych i uderzeń;
4.
uszkodzeń, które nie umożliwiaj± działania produktu lub jego działania
zgodnie ze standardami i jako¶ci± w momencie dokonania zakupu
produktu (ochrona nie obejmuje na przykład uszkodzeń powierzchownych lub
kosmetycznych, takich jak plamy, przebarwienia, zarysowania i
wgniecenia);
5.
żadnych uszkodzeń, które wyst±piły przed dat± rozpoczęcia;
6.
strat finansowych wszelkiego rodzaju poza kosztami naprawy lub wymiany
produktu, w przypadku którego wyst±piło przypadkowe uszkodzenie objęte
niniejszym certyfikatem ubezpieczeniowym;
7.
żadnych kosztów zwi±zanych z transportem, dostaw±, instalacj± lub
ponown± instalacj± oryginalnego urz±dzenia;
8.
żadnej odpowiedzialno¶ci prawnej wynikaj±cej po¶rednio lub bezpo¶rednio
z następuj±cych czynników lub spowodowanej przez nie:
(a)
promieniowanie jonizuj±ce lub skażenie radioaktywne przez dowolne paliwo
j±drowe lub jakiekolwiek odpady nuklearne wynikaj±ce ze spalania paliwa
j±drowego;
(b)
radioaktywne, toksyczne, wybuchowe lub inne niebezpieczne wła¶ciwo¶ci
dowolnego wybuchowego elementu nuklearnego lub jego podzespołu
nuklearnego;
9.
żadnych strat, szkód ani odpowiedzialno¶ci spowodowanych bezpo¶rednio
lub po¶rednio, występuj±cych za po¶rednictwem lub będ±cych konsekwencj±
wojny, inwazji, działań wrogów zagranicznych, działań wojennych (bez
względu na to, czy wojna została wypowiedziana), wojny domowej, buntu,
rewolucji, powstania, przewrotu przeprowadzonego przez wojsko lub
uzurpatora, jakiejkolwiek formy terroryzmu, konfiskaty, nacjonalizacji,
rekwizycji, zniszczenia lub uszkodzenia własno¶ci w wyniku działania lub
na zlecenie dowolnego rz±du b±dĽ władz państwowych lub lokalnych."


Pkt 2 i 3 w zasadzie wył±czaj± wszystko co interesuj±ce dla klienta,
przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.
Pkt 4 też jest zabawnym bo po pierwsze posiada bł±d logiczny w języku
polskim ("nie umożliwiaj±", zamiast "nie uniemożliwiaj±"), a po drugie
wył±czaj± naprawę/wymianę w wyniku np. uszkodzenia połowy matrycy - w
końcu działa, tylko nie do końca.
Jakby się dobrze zastanowić, to nie wiem czy owe "wył±czenia" nie
kwalifikuj± się do tzw. klauzul zabronionych (np. niewyja¶nione 3a.
"nieprawidłowe użycia").

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski

Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek

42 Data: Pa?dziernik 19 2014 18:27:40
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Marek 

W dniu 2014-10-19 o 18:06, Sylwester Zarębski pisze:

Pkt 2 i 3 w zasadzie wył±czaj± wszystko co interesuj±ce dla klienta,
przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.

Wła¶nie o to mi chodzi. Ubezpieczenie od przypadkowych uszkodzeń nie obejmuje przypadkowych uszkodzeń...

Jakby się dobrze zastanowić, to nie wiem czy owe "wył±czenia" nie
kwalifikuj± się do tzw. klauzul zabronionych (np. niewyja¶nione 3a.
"nieprawidłowe użycia").

Podobno tak, ale nic z tym nie mogę zrobić jako osoba prowadz±ca działalno¶ć. Tak mi powiedziano w UOKiKu - nie wolno im przyjmować zgłoszeń od takich osób. Doradzono mi aby np. mój kolega zatrudniony na etacie dokonał takiego zgłoszenia to się tym zajm±... Nawet nie spytali czy jestem klientem Sony czy nie. Masz działalno¶ć = spadaj. Absurd...

--
Pozdrawiam,
Marek

43 Data: Pa?dziernik 19 2014 19:41:31
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Budzik 

Użytkownik Marek  ...

Podobno tak, ale nic z tym nie mogę zrobić jako osoba prowadz±ca
działalno¶ć. Tak mi powiedziano w UOKiKu - nie wolno im przyjmować
zgłoszeń od takich osób. Doradzono mi aby np. mój kolega zatrudniony na
etacie dokonał takiego zgłoszenia to się tym zajm±... Nawet nie spytali
czy jestem klientem Sony czy nie. Masz działalno¶ć = spadaj. Absurd...

Wrecz niezgodne z prawem.
To ze prowadzisz DG nie oznacza ze nie mozesz byc klientem firmy jako
zwykły konsument.

44 Data: Pa?dziernik 19 2014 21:54:03
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-19 21:41, Budzik pisze:

Użytkownik Marek  ...

Podobno tak, ale nic z tym nie mogę zrobić jako osoba prowadz±ca
działalno¶ć. Tak mi powiedziano w UOKiKu - nie wolno im przyjmować
zgłoszeń od takich osób. Doradzono mi aby np. mój kolega zatrudniony na
etacie dokonał takiego zgłoszenia to się tym zajm±... Nawet nie spytali
czy jestem klientem Sony czy nie. Masz działalno¶ć = spadaj. Absurd...

Wrecz niezgodne z prawem.
To ze prowadzisz DG nie oznacza ze nie mozesz byc klientem firmy jako
zwykły konsument.

Zapoznaj się może najpierw z tym prawem zanim zaczniesz cokolwiek pisać o niezgodno¶ci. Jak kupił aparat na firmę, odliczył vat to już nie jest zwykłym konsumentem w rozumieniu UOKiK.


--
marcin

45 Data: Pa?dziernik 19 2014 22:31:16
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: XX YY 

Am Sonntag, 19. Oktober 2014 18:27:40 UTC+2 schrieb Marek:

W dniu 2014-10-19 o 18:06, Sylwester Zar�bski pisze:



> Pkt 2 i 3 w zasadzie wy��czaj� wszystko co interesuj�ce dla klienta,

> przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezu�yteczne.


punkt 3 wykluctza niektore z uszkodzen , ktore moga byc przypadkowe.
ale nie wyklucza wszystkich uszkodzen przypadkowych.

Obslugujesz aparat calkiem normalnie, wypada z reki , ulega uszkpdzeniu wskutek uderzenia. ubezpieczenia nie masz.

innym razem aparat sam z siebie bez widocznej oprzyczyny zewnetrznej przestaje dzialac - ubezpieczenie masz.

kupujac ubezpieczenie i czytajac jego tekst wiesz od czego nie jestes ubezpieczony i taki przypadek mozesz przewidziec - np czy zabrac aparat do kajaka , ktory moze sie w wodzie przewrocic . w takim przypdku ubezpieczenia chyba ( ? ) nie masz.

wypadek samochodowy - aparat ulegl uszkodzeniu wskutek sily zewnetrznej - ubezpieczenia nie masz.


masz jesli sie rzeczywiscie "sam z siebie" przypadkowo  zepsuje - tak wynikaloby z tresci ubezpieczenia.




W�a�nie o to mi chodzi. Ubezpieczenie od przypadkowych uszkodze� nie

obejmuje przypadkowych uszkodzeďż˝...

nie obejmuje spowodowanych niektorymi przyczynami.




> Jakby si� dobrze zastanowi�, to nie wiem czy owe "wy��czenia" nie

> kwalifikuj� si� do tzw. klauzul zabronionych (np. niewyja�nione 3a.

> "nieprawid�owe u�ycia").


???
to jest normalne - np za pomoca aparatu fotograficznego bronisz sie przed atakujacym psem . Aparat ulega uszkodzeniu. nie jest to prawidlowe , zgodne z przeznaczeniem uzycie.

Podobno tak, ale nic z tym nie mog� zrobi� jako osoba prowadz�ca

dzia�alno��. Tak mi powiedziano w UOKiKu - nie wolno im przyjmowa�

zg�osze� od takich os�b. Doradzono mi aby np. m�j kolega zatrudniony na

etacie dokona� takiego zg�oszenia to si� tym zajm�... Nawet nie spytali

konsumnetem jest osonba naturalna , nie przedsiebiorce.

mozesz zglosc jako osoba prywatna , do tego wcale nie musisz byc klijentem sony.
wcale tego nie musiales kupic.
zauwazyles taka twoim zdaniem nieprawidlowosc i ja zglaszasz w interesie konsuemntow, nie tylko swoim wlasnym.

moim zdaniem Uokik nie ma tutaj nic do roboty , ale moze inni wiedza lepiej i cos znajda.
nie sadze zeby taki loyd nie wiedzial jak sie pisze teksty ubezpieczen.

46 Data: Pa?dziernik 19 2014 19:15:32
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-19 18:06, Sylwester Zarębski wrote:

Pkt 2 i 3 w zasadzie wyłÄ…czajÄ… wszystko co interesujÄ…ce dla klienta,
przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.

Podobne zapisy (szczególnie ogólnÄ… formułkÄ™ o użyciu niezgodnym
z przeznaczeniem) znajdziesz w chyba każdej karcie gwarancyjnej.
To kolejny "standard w branży" po tym zapisie o brak odpowiedzialnoĹ›ci
za treć strony www.

To ubezpieczenie jest wystawiane przez firmÄ™ X działajÄ…cÄ…
i zarejestrowanÄ… w UK (zresztÄ… już nieistniejÄ…cÄ…, wiÄ™c to nie jest
aktualny dokument). UmowÄ™ z klientem podpisuje firma Y upoważniona
przez X. Umowa dotyczy produktu sprzedawanego przez Sony Europe Ltd.

Żadna z w/w firm nie jest zarejestrowana w Polsce. Ubezpieczyciel
nie ma licencji wydanej przez polski nadzór. JednoczeĹ›nie warunki
z tego pdfu mówiÄ…, że domyĹ›lnym prawem właĹ›ciwym dla umowy bÄ™dzie
to obowiÄ…zujÄ…ce w kraju przebywania klienta.

Ekspertem w tym temacie nie jestem, ale moim zdaniem to nie wróży
dobrze. W przypadku sporu orzekać będą polskie sądy i one mogą
powiedzieć "Polska nie odpowiada za firmę X, sprawa oddalona". W sumie
ciekawa sytuacja - spróbujÄ™ siÄ™ w tym tygodniu dowiedzieć, jak to
wyglÄ…da w praktyce.

A tak poza wszystkim: poważnie warto brać tak drogÄ… polisÄ™ w jakiejĹ›
firmie w UK?
W Polsce można kupić ochronÄ™ sprzÄ™tu elektronicznego, która pokryje
koszty naprawy. I w razie czego przynajmniej bÄ™dzie można w drodze
z pracy zajrzeć do ubezpieczyciela. WyłÄ…czeĹ„ bÄ™dzie pewnie tyle
samo, a może mniej. Składka? Pewnie kilkukrotnie niższa (szczególnie
jeĹ›li takie ubezpieczenie byłoby w pakiecie z np. polisÄ… na mieszkanie).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

47 Data: Pa?dziernik 19 2014 23:27:36
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Sylwester Zarębski 

Dnia Sun, 19 Oct 2014 19:15:32 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

On 2014-10-19 18:06, Sylwester Zarębski wrote:
Pkt 2 i 3 w zasadzie wył±czaj± wszystko co interesuj±ce dla klienta,
przez co wspomniane ubezpieczenie jest bezużyteczne.

Podobne zapisy (szczególnie ogóln± formułkę o użyciu niezgodnym
z przeznaczeniem) znajdziesz w chyba każdej karcie gwarancyjnej.
To kolejny "standard w branży" po tym zapisie o brak odpowiedzialno¶ci
za tre¶ć strony www.

Ogólnie nieprawda, chyba że mówisz wył±cznie o branży foto - jej nie
¶ledziłem. Ostatnio wałkowałem temat dodatkowych ubezpieczeń opon i
takich ogólnych zapisów tam nie znajdziesz. Albo inaczej, s± podobne
zapisy, gdzie explicite i w formie bardzo szczegółowej jest wymienione
co nie podlega gwarancji, bez ogólników typu "błędne użytkowanie".

To ubezpieczenie jest wystawiane przez firmę X działaj±c±
i zarejestrowan± w UK (zreszt± już nieistniej±c±, więc to nie jest
aktualny dokument). Umowę z klientem podpisuje firma Y upoważniona
przez X. Umowa dotyczy produktu sprzedawanego przez Sony Europe Ltd.

Żadna z w/w firm nie jest zarejestrowana w Polsce. Ubezpieczyciel
nie ma licencji wydanej przez polski nadzór. Jednocze¶nie warunki
z tego pdfu mówi±, że domy¶lnym prawem wła¶ciwym dla umowy będzie
to obowi±zuj±ce w kraju przebywania klienta.

Ekspertem w tym temacie nie jestem, ale moim zdaniem to nie wróży
dobrze. W przypadku sporu orzekać będ± polskie s±dy i one mog±
powiedzieć "Polska nie odpowiada za firmę X, sprawa oddalona". W sumie
ciekawa sytuacja - spróbuję się w tym tygodniu dowiedzieć, jak to
wygl±da w praktyce.

Dziękuję, ta informacja może być przydatna.

A tak poza wszystkim: poważnie warto brać tak drog± polisę w jakiej¶
firmie w UK?
W Polsce można kupić ochronę sprzętu elektronicznego, która pokryje
koszty naprawy. I w razie czego przynajmniej będzie można w drodze
z pracy zajrzeć do ubezpieczyciela. Wył±czeń będzie pewnie tyle
samo, a może mniej. Składka? Pewnie kilkukrotnie niższa (szczególnie
je¶li takie ubezpieczenie byłoby w pakiecie z np. polis± na mieszkanie).

Dlatego dobrze, że Marek zwrócił uwagę na taki podejrzany proceder, bo
zapewne niejeden klient skusi się na propozycję bez dokładnej analizy,
aby póĽniej zostać na lodzie.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski

Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek

48 Data: Pa?dziernik 19 2014 23:33:55
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: mt 

W dniu 2014-10-19 23:27, Sylwester Zarębski pisze:

Dlatego dobrze, że Marek zwrócił uwagę na taki podejrzany proceder, bo
zapewne niejeden klient skusi się na propozycję bez dokładnej analizy,
aby póĽniej zostać na lodzie.

Jak kto¶ nie czyta co kupuje czy podpisuje, to jest jego problem a nie wina firmy.


--
marcin

49 Data: Pa?dziernik 20 2014 21:20:55
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-19 23:27, Sylwester Zarębski wrote:

Ogólnie nieprawda, chyba że mówisz wyłÄ…cznie o branży foto - jej nie
Ĺ›ledziłem. Ostatnio wałkowałem temat dodatkowych ubezpieczeĹ„ opon i
takich ogólnych zapisów tam nie znajdziesz. Albo inaczej, sÄ… podobne
zapisy, gdzie explicite i w formie bardzo szczegółowej jest wymienione
co nie podlega gwarancji, bez ogólników typu "błÄ™dne użytkowanie".

Napisałem bardzo wyraĽnie *karta gwarancyjna*, ponieważ to ubezpieczenie
ze swoimi warunkami jest bardzo wyraĽnie przedłużeniem gwarancji.

Inaczej mówiÄ…c: ubezpiecza CiÄ™ właĹ›ciwie TYLKO od niepełnej wartoĹ›ci
sprzÄ™tu wynikajÄ…cej z wady fabrycznej. I tylko pod waruniem prawidłowego
użytkowania. To sÄ… zapisy żywcem wyciÄ…gniÄ™te z karty gwarancyjnej.
Ponadto (podobnie jak gwarancja) ubezpieczenie pokrywa wyłÄ…cznie koszty
naprawy/wymiany sprzętu.

U prawie każdego ubezpieczyciela w Polsce możesz kupić polisÄ™, która
bÄ™dzie CiÄ™ chroniła przed zdarzeniami przypadkowymi (zwarciem, zalaniem,
pożarem) i przed TwojÄ… nieuwagÄ…/głupotÄ… (upuszczenie, podpiÄ™cie złego
obiektywu itp. - oczywiście nie celowe :)). Jeśli jesteś przedsiębiorcą
(jak Marek) możesz też kupić sobie ubezpieczenie ochrony zysku lub
niewywiÄ…zania siÄ™ z kontraktu. Itp itd.

Dlatego dobrze, że Marek zwrócił uwagÄ™ na taki podejrzany proceder, bo
zapewne niejeden klient skusi siÄ™ na propozycjÄ™ bez dokładnej analizy,
aby póĽniej zostać na lodzie.

Podejrzany proceder?
Produkt to produkt. Sony ma prawo go oferować, a firma X - sprzedawać.
Produkt został dopuszczony do sprzedaży przez brytyjski nadzór, czyli
jest zgodny z ich prawem.

Produkt oferuje to, co jest zawarte w jego warunkach (który jest
załÄ…cznikiem do umowy). Bardzo mi przykro, że nie wszystko jest w XXI
wieku tak proste jak kupno gruszek na targu, ale taka jest natura
usług finansowo-ubezpieczeniowych. Przy zakupie nabywasz jakieĹ› prawa,
wiÄ™c idiotyzmem byłoby nie zapoznać siÄ™ z warunkami.

A czy Sony.pl (lub firma X) postępuje fair nie informując wielkimi
literami, że ten produkt jest marny? OczywiĹ›cie. Ma działać na swojÄ…
szkodÄ™?
A sprzedawca gruszek na targu powie Ci, że leżÄ… od tygodnia?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

50 Data: Pa?dziernik 20 2014 21:43:20
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Paweł Pawłowicz 

W dniu 2014-10-20 21:20, Piotr Kosewski pisze:
[...]

A czy Sony.pl (lub firma X) postępuje fair nie informuj±c wielkimi
literami, że ten produkt jest marny? Oczywi¶cie. Ma działać na swoj±
szkodę?
A sprzedawca gruszek na targu powie Ci, że leż± od tygodnia?

Powie. Bo dobrze wie, że je¶li zrobi mnie w balona, to następnym razem pójdę do innego.

P.P.

51 Data: Pa?dziernik 20 2014 22:16:50
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-20 21:43, Paweł Pawłowicz wrote:

Powie. Bo dobrze wie, że jeĹ›li zrobi mnie w balona, to nastÄ™pnym razem
pójdÄ™ do innego.

A jeĹ›li sprzedawców gruszek byłoby 10 na Ĺ›wiecie i wszyscy mieliby
leżÄ…ce od tygodnia gruszki?

Poza tym bez żartów. Ile osób zmieni system foto ze wzglÄ™du na słabe
dobrowolne ubezpieczenie sprzętu? :D
Sony wciska klientom taki produkt (nie swój!), bo może sobie na to
pozwolić.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

52 Data: Pa?dziernik 20 2014 22:55:22
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Sylwester Zarębski 

Dnia Mon, 20 Oct 2014 21:20:55 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

[...]

A sprzedawca gruszek na targu powie Ci, że leż± od tygodnia?

Wła¶nie! Dobry sprzedawca powie, kiepski (vide Sony) raczej nie.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski

Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek

53 Data: Pa?dziernik 21 2014 20:28:00
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Krzysztof Halasa 

Sylwester ZarÄ™bski  writes:

A sprzedawca gruszek na targu powie Ci, że leżÄ… od tygodnia?

WłaĹ›nie! Dobry sprzedawca powie, kiepski (vide Sony) raczej nie.

Dobry sprzedawca nie bÄ™dzie badziewia oferował, ew. bÄ™dzie sprzedawał po
znacznie obniżonej cenie.

Wszystkie takie ubezpieczenia nie majÄ… żadnego sensu ekonomicznego dla
klienta, no może poza jakimiĹ› superspecyficznymi przypadkami. Natomiast
korzystne jest kupowanie sprzÄ™tu, do którego oferowane sÄ… przedłużone
gwarancje (ale bez (odpłatnego) korzystania z nich), ponieważ zachodzi
podejrzenie, że sprzÄ™t ma wiÄ™kszÄ… szansÄ™ wytrzymać dłużej (producent nie
oferowałby przedłużenia gwarancji, gdyby sprzÄ™t typowo psuł siÄ™ po roku
lub dwóch).
--
Krzysztof Hałasa

54 Data: Pa?dziernik 22 2014 16:56:29
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Sylwester Zarębski 

Dnia Tue, 21 Oct 2014 20:28:00 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Wszystkie takie ubezpieczenia nie maj± żadnego sensu ekonomicznego dla
klienta, no może poza jakimi¶ superspecyficznymi przypadkami. Natomiast
korzystne jest kupowanie sprzętu, do którego oferowane s± przedłużone
gwarancje (ale bez (odpłatnego) korzystania z nich), ponieważ zachodzi
podejrzenie, że sprzęt ma większ± szansę wytrzymać dłużej (producent nie
oferowałby przedłużenia gwarancji, gdyby sprzęt typowo psuł się po roku
lub dwóch).

Oczywi¶cie, ale tylko pod warunkiem gdy sprzedawca/producent nazywa
sprzedawany produkt po imieniu, np. "Przedłużona gwarancja", a nie
"Ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami", z której zapisów wynika, że
przed żadnymi przypadkowymi uszkodzeniami nie chroni.

Kolejna wpadka Sony i kolejny powód by odradzać produkty tej firmy
(choćby nawet były dobre).

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski

Aby wysłać email zmień zbieracz w adresie na sylwek

55 Data: Pa?dziernik 27 2014 22:47:09
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Krzysztof Halasa 

Sylwester ZarÄ™bski  writes:

Oczywiście, ale tylko pod warunkiem gdy sprzedawca/producent nazywa
sprzedawany produkt po imieniu, np. "Przedłużona gwarancja", a nie
"Ochrona przed przypadkowymi uszkodzeniami", z której zapisów wynika, że
przed żadnymi przypadkowymi uszkodzeniami nie chroni.

Tego nie wiem, ale jasne jest chyba, że kwota, która należy zapłacić za
"ochronÄ™" przed (prawdziwymi lub nie) przypadkowymi (lub innymi)
uszkodzeniami musi być wiÄ™ksza niż wartoć oczekiwana szkód zwiÄ…zanych
z takimi uszkodzeniami. O ile ubezpieczenia w "poważnych" sprawach
mogÄ™ zrozumieć (spekulacja np. życiem swoim i rodziny może nie być
komfortowa), o tyle w przypadku zwykłego aparatu fotograficznego, nie
wiem do kogo adresowane sÄ… takie "produkty ubezpieczeniowe". Może to
rzeczywiĹ›cie podatek od słabych z matematyki :-)

Kolejna wpadka Sony i kolejny powód by odradzać produkty tej firmy
(choćby nawet były dobre).

Jak dla mnie, to jest po prostu powód (nie żeby był potrzebny, inne sÄ…
wystarczające), by nie korzystać z takiej "ochrony". Natomiast ich
produkty, przynajmniej niektóre, wydajÄ… siÄ™ rzeczywiĹ›cie korzystne,
zwłaszcza w bardziej specjalizowanych zastosowaniach (w sensie
niekoniecznie "do wszystkiego").
--
Krzysztof Hałasa

56 Data: Pa?dziernik 28 2014 19:02:44
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-27 22:47, Krzysztof Halasa wrote:

Tego nie wiem, ale jasne jest chyba, że kwota, która należy zapłacić za
"ochronÄ™" przed (prawdziwymi lub nie) przypadkowymi (lub innymi)
uszkodzeniami musi być wiÄ™ksza niż wartoć oczekiwana szkód zwiÄ…zanych
z takimi uszkodzeniami. O ile ubezpieczenia w "poważnych" sprawach
mogÄ™ zrozumieć (spekulacja np. życiem swoim i rodziny może nie być
komfortowa), o tyle w przypadku zwykłego aparatu fotograficznego, nie
wiem do kogo adresowane sÄ… takie "produkty ubezpieczeniowe". Może to
rzeczywiĹ›cie podatek od słabych z matematyki :-)

Niekoniecznie. Szkoda to szkoda - nie ważne czy coĹ› jest warte
1 000 czy 1 000 000 zł. Po prostu zapłacisz 10 lub 10 000 za ochronÄ™. :)

Takie mamy czasy, że spora czÄ™ć osób nosi przy sobie kilka tysiÄ™cy
złotych w "sztuce" (a niektórzy kilkadziesiÄ…t). Ubezpieczenie nie
szkodzi, a może oszczÄ™dzi trochÄ™ płaczu. ;)

Nie mniej przy czymĹ› takim jak "przedłużona gwarancja" można siÄ™
na moment pochylić nad sensem użycia słowa "ubezpieczenie". ZresztÄ…
tak samo jak w przypadku tzw. "ubezpieczenia na życie" oraz "ubezpieczeĹ„
zdrowotnych" (tych oznaczajÄ…cych de facto dostÄ™p do usług medycznych).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

57 Data: Pa?dziernik 31 2014 15:36:16
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Krzysztof Halasa 

Piotr Kosewski  writes:

Tego nie wiem, ale jasne jest chyba, że kwota, która należy zapłacić za
"ochronÄ™" przed (prawdziwymi lub nie) przypadkowymi (lub innymi)
uszkodzeniami musi być wiÄ™ksza niż wartoć oczekiwana szkód zwiÄ…zanych
z takimi uszkodzeniami. O ile ubezpieczenia w "poważnych" sprawach
mogÄ™ zrozumieć (spekulacja np. życiem swoim i rodziny może nie być
komfortowa), o tyle w przypadku zwykłego aparatu fotograficznego, nie
wiem do kogo adresowane sÄ… takie "produkty ubezpieczeniowe". Może to
rzeczywiĹ›cie podatek od słabych z matematyki :-)

Niekoniecznie. Szkoda to szkoda - nie ważne czy coĹ› jest warte
1 000 czy 1 000 000 zł. Po prostu zapłacisz 10 lub 10 000 za ochronÄ™. :)

Czyli właĹ›nie koniecznie.
1% przy szkodach przypadkowych? Chyba miesięcznie?

Takie mamy czasy, że spora czÄ™ć osób nosi przy sobie kilka tysiÄ™cy
złotych w "sztuce" (a niektórzy kilkadziesiÄ…t). Ubezpieczenie nie
szkodzi, a może oszczÄ™dzi trochÄ™ płaczu. ;)

To jest inna sprawa. Faktem jest, że siÄ™ nie opłaca, tzn. opłaca siÄ™
ubezpieczycielowi.

PomijajÄ…c sytuacje, o których napisałem (ktoĹ› rozbijajÄ…cy aparaty co
chwilÄ™ - ale nie wiem, czy takiemu komuĹ› sprzedadzÄ… kolejne
ubezpieczenia), to po kilku latach "bezszkodowych" za zaoszczędzone
pieniÄ…dze można kupić nowy sprzÄ™t. Trzeba też wziąć pod uwagÄ™, że
uszkodzenie zwykle nie niszczy wszystkiego (np. wszystkich obiektywów,
lamp itd).

Nie mniej przy czymĹ› takim jak "przedłużona gwarancja" można siÄ™
na moment pochylić nad sensem użycia słowa "ubezpieczenie". ZresztÄ…
tak samo jak w przypadku tzw. "ubezpieczenia na życie" oraz "ubezpieczeĹ„
zdrowotnych" (tych oznaczajÄ…cych de facto dostÄ™p do usług medycznych).

Faktem jest, że to siÄ™ nie opłaca. W przypadku "usług medycznych" (ale
nie ubezpieczenia "na życie") zmniejszamy jednak prawdopodobieĹ„stwo
sytuacji krytycznej (dla powodzenia "misji"), a nie znam nikogo, dla
kogo rozwalenie np. aparatu albo innego obiektywu byłoby krytyczne
(jeĹ›li chodzi o płacz albo inne wulgaryzmy, to nie wiem). Niezależnie
od tego, ile to kosztuje.

BTW dostÄ™p do usług medycznych (tych poza NFZ) można opłacić też
gotówkÄ….
--
Krzysztof Hałasa

58 Data: Pa?dziernik 31 2014 19:06:16
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Piotr Kosewski 

On 2014-10-31 15:36, Krzysztof Halasa wrote:

Czyli właĹ›nie koniecznie.
1% przy szkodach przypadkowych? Chyba miesięcznie?

Zależy co ubezpieczasz. Ubezpieczenia nieruchomoĹ›ci czÄ™sto majÄ… składkÄ™
(rocznÄ…) w okolicy 1% sumy ubezpieczenia.
OczywiĹ›cie istniejÄ… taĹ„sze (np. OC) i droższe (np. autocasco).

JeĹ›li mówimy o kompleksowym ubezpieczeniu np. aparatu (kradzież i
uszkodzenie), to 1% rzeczywiĹ›cie mało realny.;)

To jest inna sprawa. Faktem jest, że siÄ™ nie opłaca, tzn. opłaca siÄ™
ubezpieczycielowi.

No i znowu: zależy. Ubezpieczycielowi musi siÄ™ opłacać cały portfel
ubezpieczonych. A Ty możesz być albo takim mało szkodowym
albo takim bardzo szkodowym. Masz nad firmÄ… przewagÄ™ informacji.
Jedni zabierajÄ… aparat 2 razy w roku na imieniny cioci, a inni co
drugi dzieĹ„ leżÄ… z nim w błocie. Jedni fotografujÄ… w studio, a innych
pasjonujÄ… biedne dzielnice i ciemne zaułki.
Części klientów na pewno siÄ™ polisa opłaci. :)

PomijajÄ…c sytuacje, o których napisałem (ktoĹ› rozbijajÄ…cy aparaty co
chwilÄ™ - ale nie wiem, czy takiemu komuĹ› sprzedadzÄ… kolejne
ubezpieczenia)

Nie ma w Polsce (jeszcze) rejestru takich małych szkód majÄ…tkowych.
JeĹ›li boisz siÄ™ odmowy, to możesz zmieniać firmÄ™ za każdym razem
(a takÄ… polisÄ™ oferuje pewnie przynajmniej 10 firm).

, to po kilku latach "bezszkodowych" za zaoszczędzone
pieniÄ…dze można kupić nowy sprzÄ™t. Trzeba też wziąć pod uwagÄ™, że
uszkodzenie zwykle nie niszczy wszystkiego (np. wszystkich obiektywów,
lamp itd).

Z dzisiejszego punktu widzenia masz takie samo prawdopodobieństwo szkody
jutro jak 31.10.2015. A chroniony jesteĹ› cały czas tak samo.

Ubezpieczenie to nie produkt do oszczÄ™dzania pieniÄ™dzy. Mówimy
o ochronie przed czymĹ› nieprzewidywalnym i bardzo kosztownym.

Faktem jest, że to siÄ™ nie opłaca. W przypadku "usług medycznych" (ale
nie ubezpieczenia "na życie") zmniejszamy jednak prawdopodobieĹ„stwo
sytuacji krytycznej (dla powodzenia "misji"), a nie znam nikogo, dla
kogo rozwalenie np. aparatu albo innego obiektywu byłoby krytyczne
(jeĹ›li chodzi o płacz albo inne wulgaryzmy, to nie wiem). Niezależnie
od tego, ile to kosztuje.

No dobra. Idziesz do sklepu, kupujesz Nikona D4s i za kilka dni jedziesz
pstrykać zlecenie życia: Ĺ›lub na bogato za 10kPLN. Wkładasz sprzÄ™t do
bagażnika i jedziesz. Na pierwszych Ĺ›wiatłach w tył wjeżdża Ci autobus
z niesprawnymi hamulcami:
http://www.tvp.info/17254802/porazajace-wyniki-kontroli-autobusow-podmiejskich-w-warszawie-sprawnych-brak

Tracisz aparat za 25k i zlecenie za 10k. Nawet jeśli zarabiasz
100k rocznie netto, to taka kwota może zaboleć. Szczególnie jeĹ›li
właĹ›nie wyzerowałeĹ› budżet na sprzÄ™t i teraz musisz wziąć kredyt, żeby
szybko kupić nowy i dalej zarabiać.

Ubezpieczenie może Ci pokryć i aparat i stracony zarobek (lub jego
czÄ™ć). Pewnie: istnieje szansa, że przez 40 lat pracy do takich
polis jednak dopłacisz. Tak jak istnieje szansa, że nigdy nie bÄ™dziesz
miał wypadku, wiÄ™c nigdy nie skorzystasz z polisy autocasco. Ale
istnieje też szansa, że przynajmniej raz w życiu uratujÄ… Ci tyłek.
Płacisz ekstra właĹ›nie za to uratowanie tyłka.

BTW dostÄ™p do usług medycznych (tych poza NFZ) można opłacić też
gotówkÄ….

OczywiĹ›cie. I firmy medyczne - podobnie jak ubezpieczyciele też
muszÄ… zarabiać na całym portfelu klientów. Niektórzy majÄ…
abonament, a tylko raz w roku idÄ… na przeglÄ…d stomatologiczny
albo do internisty z przeziÄ™bieniem w listopadzie. Ale niektórym
siÄ™ ten abonament bardzo opłaca.

Wystarczy, że przytrafi Ci siÄ™ jakiĹ› wiÄ™kszy problem: ortopedyczny,
gastrologiczny itp. Wizyty u lekarzy kilku specjalności, badania
diagnostyczne, ew. jakieĹ› proste zabiegi czy rehabilitacja. Taka
impreza może pochłonąć kilkanaĹ›cie tysiÄ™cy złotych.
Abonament w sieci medycznej to ~1500 zł rocznie. :)

W tym roku niczego poważnego nie leczyłem, ale podejrzewam, że normalne
korzystanie (przeglÄ…dy zÄ™bów, okazjonalne wizyty itp.) już pożarłyby
kilkaset złotych.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

59 Data: Listopad 01 2014 00:05:07
Temat: Re: Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?
Autor: Krzysztof Halasa 

Piotr Kosewski  writes:

To jest inna sprawa. Faktem jest, że siÄ™ nie opłaca, tzn. opłaca siÄ™
ubezpieczycielowi.

No i znowu: zależy. Ubezpieczycielowi musi siÄ™ opłacać cały portfel
ubezpieczonych. A Ty możesz być albo takim mało szkodowym
albo takim bardzo szkodowym. Masz nad firmÄ… przewagÄ™ informacji.

Owszem. Ale tak normalnie, to ludzie nie sÄ… jednak totalnymi pechowcami.

Jedni zabierajÄ… aparat 2 razy w roku na imieniny cioci, a inni co
drugi dzieĹ„ leżÄ… z nim w błocie. Jedni fotografujÄ… w studio, a innych
pasjonujÄ… biedne dzielnice i ciemne zaułki.
Części klientów na pewno siÄ™ polisa opłaci. :)

Jest tu także jeden dodatkowy problem, o którym wielu nabywców polis
początkowo nie myśli. Mianowicie, problem z egzekucją odszkodowania.
Bardzo łatwo może okazać siÄ™ (i czÄ™sto siÄ™ okaże), że mały druczek
wyklucza odpowiedzialnoć za danÄ… szkodÄ™, a jeĹ›li nawet obiektywnie nie
wyklucza, to w interpretacji ubezpieczyciela wyklucza. Zamiast
teoretycznego spokoju mamy wtedy stres zwiÄ…zany np. z dochodzeniem
swojego na drodze sÄ…dowej itd. Przy małych kwotach to pewnie kompletnie
nieopłacalne.

PomijajÄ…c sytuacje, o których napisałem (ktoĹ› rozbijajÄ…cy aparaty co
chwilÄ™ - ale nie wiem, czy takiemu komuĹ› sprzedadzÄ… kolejne
ubezpieczenia)

Nie ma w Polsce (jeszcze) rejestru takich małych szkód majÄ…tkowych.
JeĹ›li boisz siÄ™ odmowy, to możesz zmieniać firmÄ™ za każdym razem
(a takÄ… polisÄ™ oferuje pewnie przynajmniej 10 firm).

No ale tu (Sony) pewnie jest to jedna konkretna firma, nie? Niezależne
ubezpieczenia sÄ… pewnie droższe.

, to po kilku latach "bezszkodowych" za zaoszczędzone
pieniÄ…dze można kupić nowy sprzÄ™t. Trzeba też wziąć pod uwagÄ™, że
uszkodzenie zwykle nie niszczy wszystkiego (np. wszystkich obiektywów,
lamp itd).

Z dzisiejszego punktu widzenia masz takie samo prawdopodobieństwo szkody
jutro jak 31.10.2015. A chroniony jesteĹ› cały czas tak samo.

Owszem, ale co mi z tego, jeĹ›li przy moim "współczynniku szkodowoĹ›ci"
zamiast płacić za ochronÄ™ mogÄ™ sobie kupić zapasowy sprzÄ™t, albo po
prostu mieć na niego pieniÄ…dze? Zdecydowanie łatwiej dochodzi siÄ™
wypłaty ubezpieczenia z własnego portfela (w którym mamy takie
oszczÄ™dnoĹ›ci) niż od ubezpieczyciela.
Chyba że szkoda jest drobna, ale na takie ubezpieczenie też jest zbÄ™dne
i tym bardziej siÄ™ nie opłaca.

Ubezpieczenie to nie produkt do oszczÄ™dzania pieniÄ™dzy. Mówimy
o ochronie przed czymĹ› nieprzewidywalnym i bardzo kosztownym.

Owszem, ale takie rzeczy bardziej mi siÄ™ kojarzÄ… z operacjÄ… za pół
miliona (której ZUS ani typowe "prywatne ubezpieczenie" też niestety
raczej nie sfinansuje) niż z aparatem za, powiedzmy, 10 kzł.

No dobra. Idziesz do sklepu, kupujesz Nikona D4s i za kilka dni jedziesz
pstrykać zlecenie życia: Ĺ›lub na bogato za 10kPLN. Wkładasz sprzÄ™t do
bagażnika i jedziesz. Na pierwszych Ĺ›wiatłach w tył wjeżdża Ci autobus
z niesprawnymi hamulcami:
http://www.tvp.info/17254802/porazajace-wyniki-kontroli-autobusow-podmiejskich-w-warszawie-sprawnych-brak

Wtedy i tak z takiego ubezpieczenia nie dostaniesz wypłaty, bo głównÄ…
zasadÄ… jest to, że nie możesz "zarobić" na szkodzie, a przecież
podstawowe roszczenie bÄ™dziesz miał do sprawcy wypadku / jego
ubezpieczyciela / UFG.
Poza tym przy takim zdarzeniu aparat w bagażniku bÄ™dzie najmniejszym
z moich problemów. Dodatkowo, pewnie nic mu siÄ™ nie stanie.

Ubezpieczenie może Ci pokryć i aparat i stracony zarobek (lub jego
czÄ™ć).

No ale chyba nie to konkretne.
Tak realistycznie, to z tym straconym zarobkiem, to bym siÄ™ nie
nastawiał na jakÄ…kolwiek czÄ™ć. No chyba że masz specjalne ubezpieczenie
na takÄ… okazjÄ™.

Pewnie: istnieje szansa, że przez 40 lat pracy do takich
polis jednak dopłacisz. Tak jak istnieje szansa, że nigdy nie bÄ™dziesz
miał wypadku, wiÄ™c nigdy nie skorzystasz z polisy autocasco. Ale
istnieje też szansa, że przynajmniej raz w życiu uratujÄ… Ci tyłek.
Płacisz ekstra właĹ›nie za to uratowanie tyłka.

Jasne. Statystycznie, przegrywam.

OczywiĹ›cie. I firmy medyczne - podobnie jak ubezpieczyciele też
muszÄ… zarabiać na całym portfelu klientów. Niektórzy majÄ…
abonament, a tylko raz w roku idÄ… na przeglÄ…d stomatologiczny
albo do internisty z przeziÄ™bieniem w listopadzie. Ale niektórym
siÄ™ ten abonament bardzo opłaca.

Wystarczy, że przytrafi Ci siÄ™ jakiĹ› wiÄ™kszy problem: ortopedyczny,
gastrologiczny itp. Wizyty u lekarzy kilku specjalności, badania
diagnostyczne, ew. jakieĹ› proste zabiegi czy rehabilitacja. Taka
impreza może pochłonąć kilkanaĹ›cie tysiÄ™cy złotych.
Abonament w sieci medycznej to ~1500 zł rocznie. :)

Jasne. Tak jak zwykle, statystycznie znów przegrywam. Z tÄ… różnicÄ…, że
wiele z tych rzeczy opłaci NFZ, kosztem pewnie dłuższego czekania. Ale
faktem jest że koszt "ubezpieczenia" w NFZ jest czÄ™sto wielokrotnie
wyższy.

W tym roku niczego poważnego nie leczyłem, ale podejrzewam, że normalne
korzystanie (przeglÄ…dy zÄ™bów, okazjonalne wizyty itp.) już pożarłyby
kilkaset złotych.

PrzeglÄ…d zÄ™bów kosztuje ze 30 zł i nie przeprowadza siÄ™ go co miesiÄ…c.
Nie jestem pewien czy abonament za 1500 zł rocznie obejmuje jakieĹ›
droższe działania stomatologiczne. Ale może coĹ› obejmuje, zależy gdzie.
--
Krzysztof Hałasa

Czy to kolejne nieuczciwe praktyki Sony?



Grupy dyskusyjne