Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
1 | Data: Pa?dziernik 29 2017 08:52:10 |
Temat: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | |
Autor: marcin | ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie? 2 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 13:16:14 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:52:10 +0100, marcin napisał(a): ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie Tak, w większo¶ci współczesnych samochodów jest układ utrzymuj±cy podci¶nienie w skrzyni korbowej. Nadci¶nienie oznacza problemy ze szczelno¶ci± układu tłok-cylinder. 3 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 06:45:38 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Zenek Kapelinder | Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc. 4 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 15:29:28 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: marcin | czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) 5 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 11:04:46 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Pszemol | "marcin" wrote in message czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) Tak, podci¶nienie oznacza że masz szczelne pier¶cionki. Wszystko gra. 6 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 18:00:35 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Budzik | Użytkownik Pszemol ... Czyli jak zasysa to ok, jak wypycha to problem?czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy my¶l± więcej o pieni±dzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde 7 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 17:07:33 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: P.B. | Dnia Sun, 29 Oct 2017 15:29:28 +0100, marcin napisał(a): czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:) Cholera jasna go wie. Jeżeli nie dymi jako¶ szczególnie z rury i zużycie oleju nie przekracza 1/5 normy dopuszczonej przez producenta, to jeĽdzij jak jeĽdzisz i nie baw się korkiem oleju :) -- Pozdrawiam, Przemek 8 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 08:00:37 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Zenek Kapelinder | To Ty nie tyle nke rozumies co nie wiesz. Uklady przewietrzania skrzynki korbowej sa tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia. Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika. 9 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 17:03:44 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: P.B. | Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika. W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy, należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilo¶ci bodajże tlenków azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego zwi±zku z przewietrzaniem skrzyni korbowej. -- Pozdrawiam, Przemek 10 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 11:11:57 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Pszemol | "P.B." wrote in message Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Tak jest. Oolega to na pogorszeniu nieco spalania przez wpuszczenie spalin aby obniżyć temperaturę bo zbyt wysoka temperatura sprzyja tworzeniu się tlenków azotu. 11 |
Data: Listopad 01 2017 12:13:39 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Hinek | W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze: Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent mocWarto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja. -- Hinek 12 |
Data: Listopad 01 2017 12:37:30 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze: W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chÄ™tnie siÄ™ dowiem. :-) Robert 13 |
Data: Listopad 01 2017 17:44:03 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Hinek | W dniu 01.11.2017 o 12:37, Robert WaĹ„kowski pisze: W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:> Te kilka procent spalin powoduje, że pod koniec suwu sprÄ™żania jest mniej dostÄ™pnego tlenu w cylindrze - przez co trzeba zmniejszyć dawkÄ™ paliwa co skutkuje spadkiem mocy. Zysk energetyczny z dopalania spalin i wykorzystania ich energii cieplnej przez ponowne wprowadzenie do obiegu nie kompensuje utraty mocy. Albo bardziej obrazowo: Dodatek paru procent gówna do pożywienia sportowca nie zwiÄ™kszy niestety jego wydolnoĹ›ci... -- Hinek 14 |
Data: Listopad 01 2017 10:42:46 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Zenek Kapelinder | Moc silnika podaja po tej korekcie a nie przed. Czyli nie zmniejsza mocy. A ze mogla by byc wieksza ale spaliny byly by toksyczniejsze. Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza temperatura spalania. Ilosc tlenu zmienia sie w powietrzu w sposob naturalny. Im wyzej tym go mniej. A samochody jakos w gorach jezdza. Dopiero w bardzo wysokich gorach bez sprezarki nie da sie jechac. 15 |
Data: Listopad 04 2017 18:00:37 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Budzik | Użytkownik Zenek Kapelinder ... Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Mowisz ze to co silnik pracuje na wolnych obrotach to bedzie miało znaczenie dla zywotnosci silnika? Bo przeciez EGR otwiera sie tylko na wolnych obrotach, przy wyzszym obciazeniu zamyka sie i nie dodaje spalin do procesu spalania własnie dlatego, ze tam potrzebna jest moc i wyzsza temperatura spalania nawet kosztem bardziej szkodliwych spalin. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania" H. Jackson Brown, Jr. 16 |
Data: Listopad 01 2017 04:43:10 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Zenek Kapelinder | To ze Tobie cos sie wydaje nie znaczy ze tak jest. Znaczy ze Tobie sie wydaje. 17 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 15:12:01 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** P.B. pisze tak: Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza. Zlikwidowałem w pierwszej kolejno¶ci ;) -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ 18 |
Data: Listopad 06 2017 13:30:56 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: | Obydwaj macie racjÄ™, bo odma spełnia dwa zadania: odprowadza przedmuchy z nieszczelnych pierĹ›cieni, ale też powodujÄ…c podciĹ›nienie uszczelniajÄ…ce pracujÄ…cy silnik, jeĹ›li ten kapie. 19 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 15:15:27 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: P.B. | Dnia Sun, 29 Oct 2017 06:45:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Nie. Wystarczy zaworek zwrotny ł±cz±cy kolektor ss±cy z pokryw± zaworów - pięknie odsysa wszytko co pier¶cienie przepuszcz± pod tłoki. To się odma nazywa. Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc. Nic nie zrozumiałe¶, jak zwykle zreszt±. Nadci¶nienie w skrzyni korbowej oznacza, że jest problem ze szczelno¶ci± pier¶cieni tłokowych. Utrzymywanie podci¶nienia nie ma na celu uszczelniania. -- Pozdrawiam, Przemek 20 |
Data: Pa?dziernik 29 2017 11:04:03 | Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie? | Autor: Pszemol | "Zenek Kapelinder" wrote in message Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc. JesteĹ› mocno na bakier z umiejÄ™tnoĹ›ciÄ… czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w jego wypowiedzi przeczytałeĹ› o "wpływie podciĹ›nienia na szczelnoć"? On o tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciĹ›nienie w skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelnoĹ›ci powinno być tam podciĹ›nienie. |