Grupy dyskusyjne   »   Czynności serwisowe - Citroen C4

Czynności serwisowe - Citroen C4



1 Data: Listopad 08 2012 12:37:41
Temat: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: Franc 

Witam grupę,

Zbliża mi się przegląd przy 60 000 kilometrów w Ctroen C4. Auto jest już po
gwarancji i nie chcę robić tego w ASO. Policzyli mnie na 1200 zł.

Szukam teraz rozpisanego zakresu czynności serwisowych przy tym przeglądzie
- przecież wymiana jakiegoś filtru, oleju to mogę zrobić w innym serwisie.

Ma ktoś pomysł, gdzie mogę to znaleźć?

--
Franc



2 Data: Listopad 08 2012 12:46:29
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: AL 

W dniu 2012-11-08 12:37, Franc pisze:

Witam grupę,

Zbliża mi się przegląd przy 60 000 kilometrów w Ctroen C4. Auto jest już po
gwarancji i nie chcę robić tego w ASO. Policzyli mnie na 1200 zł.

Szukam teraz rozpisanego zakresu czynności serwisowych przy tym przeglądzie
- przecież wymiana jakiegoś filtru, oleju to mogę zrobić w innym serwisie.

Ma ktoś pomysł, gdzie mogę to znaleźć?


Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce serwisowej.

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso) i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie (blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego - ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) - zreszta zawsze tak robie  wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.

3 Data: Listopad 08 2012 13:02:47
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: Franc 

Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):

Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
serwisowej.
Najciemniej pod latarnią. ;-))

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
zreszta zawsze tak robie  wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry,  olej, świece,
płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
Do tego ozonowanie klimy 99,00.

Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.

Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś magiczne
hasło?

--
Franc

4 Data: Listopad 08 2012 13:31:07
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: AL 

W dniu 2012-11-08 13:02, Franc pisze:

Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):

Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
serwisowej.
Najciemniej pod latarnią. ;-))

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
zreszta zawsze tak robie  wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry,  olej, świece,
płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
Do tego ozonowanie klimy 99,00.

Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.

Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś magiczne
hasło?

nie - od lat przyjezdzam do nich i mowie, ze materialy sa wlasne.
Taka notka potem laduje w ksiazce serwisowej z przgladu.
Olej i filtry kupisz za polowe tego co krzyczy ASO - i to sie niczym nie rozni od tego co zaklada ASO (podalem Ci nazwy).
Zadnego hasla nie trzeba, urok wlasny  tez raczej nie wchodzi w gre ;)

5 Data: Listopad 08 2012 13:36:59
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

Dnia 08-11-2012 o 13:02:47 Franc  napisał(a):

Dnia Thu, 08 Nov 2012 12:46:29 +0100, AL napisał(a):

Opis czynnosci dla danego przebiegu masz przeciez opisane w ksiazce
serwisowej.
Najciemniej pod latarnią. ;-))

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).
Wszystkie materialy eksploatacyjne mialem wlasne (filtr/olej/swiece) -
zreszta zawsze tak robie  wychodzi sporo taniej, a przeciez jest to ten
sam TotalQuartz9000 czy filtry Purflux, ktorych uzywa ASO Citroen.
Gość przebąkiwał coś pod nosem jak liczył - szeptał filtry,  olej,  świece,
płyn hamulcowy.... Całość właśnie 1200.
Do tego ozonowanie klimy 99,00.

Sprawdzałem w dwóch ASO i dali tak samo.

Jak zrobiłeś, że wzięli od Ciebie materiały eksloatacyjne? Jakieś  magiczne
hasło?


Zawsze jadę na przeglądy gwarancyjne do ASO Citroena ze swoimi materiałami  i dodatkowym zastrzeżeniem, że jak coś wynajdą dodatkowo - mają nie  wymieniać, aż SAM nie dowiozę  danej części. Materiały kupuję takie jak  zaleca producent (Purflux, Total itp)
Za przegląd C4GP płaciłem 180 PLN brutto (Oddysej - Wawa)

TG

6 Data: Listopad 09 2012 00:41:53
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: PB 

Thu, 08 Nov 2012 13:36:59 +0100, na pl.misc.samochody, Tomasz
Gorbaczuk napisał(a):
 

Zawsze jadę na przeglądy gwarancyjne do ASO Citroena ze swoimi materiałami 
i dodatkowym zastrzeżeniem, że jak coś wynajdą dodatkowo - mają nie 
wymieniać, aż SAM nie dowiozę  danej części. Materiały kupuję takie jak 
zaleca producent (Purflux, Total itp)
Za przegląd C4GP płaciłem 180 PLN brutto (Oddysej - Wawa)

Ja tam uparcie ignoruję istnienie ASO. Serwisuje się w swoim ulubionym
zakładzie i nie narzekam. Uprzedzając pytania - tak, auta z gwarancją
również;-)

--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

7 Data: Listopad 14 2012 22:40:01
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: adam 


Ja tam uparcie ignoruję istnienie ASO. Serwisuje się w swoim ulubionym
zakładzie i nie narzekam. Uprzedzając pytania - tak, auta z gwarancją
również;-)

--
Az sie dziwie, ze ten warsztat jeszcze przetrwał...

Pzdr
Adam

8 Data: Listopad 15 2012 21:38:54
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: Filip 

W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).

Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów, oleju, świec, płynu chłodniczego.
Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy olej. A gówno prawda.
Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?
1. Wymienić filtr oleju trzeba umieć, trzeba wiedzieć że oringi gumowe należy wymienić wszystkie jakie są. A często w zestawach są pomijane niektóre uszczelki. Po drugie, trzeba odpowiednim momentem dokręcić filtr/obudowę filtra. Posmarować gwint olejem przed przykręceniem. Nie ubrudzić niczego dookoła. Itp. itd.
2. Wymienić filtr/y kabinowy/e też trzeba umieć, wiedzieć gdzie on się znajduje, oczyścić wszystko co widzimy w środku, odkurzaczem wciągnąć syf, itp. itd. Odpowiednio wsadzić filtr, dokręcić nie za mocno pokrywkę. Itp. itd.
3. Wymienić filtr paliwowy też trzeba umieć, żeby nic się nie dostało do układu. Jak jest czujnik w filtrze paliwa, to warto użyć preparatu na styki. itp. itd.
4. Wymienić olej też nie jest prosto. Muszą być zachowane odpowiednie temperatury, żeby nie nastąpiły mikro pęknięcia w głowicy. Kto w dzisiejszych czasach podgrzewa olej przed jego wlaniem? Nikt. A na pewno tego w ASO nie robią, a w ASO wymiana oleju trwa zaledwie kilka-kilkanaście minut, w tym czasie nie da się ostudzić całego silnika, nawet dmuchawą. Trzeba też wiedzieć jak dokręcić śrubę spustową oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić podkładkę-ten punkt jest niemalże zawsze pomijany.
5. Wymienić olej w skrzyni pominę, to jest zadanie na pewno nie dla amatorów.
6. Płynu chłodniczego też nie wymieniają, tylko spuszczają stary, wlewają nowy + ew. odpowietrzenie układu. W taki sposób nie powinno wymieniać się płynu chłodniczego.

Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się wymienia...

7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie pomijany.

To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.

Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w ASO. Nikt się nie będzie bawił w prawidłową wymianę klocków, bo po co? Po co czyścić cokolwiek z nagaru, rdzy, brudu, po co usuwać zgorzele, po co.. Niech sobie klocek siedzi nieruchomo. A i może uda się namówić klienta na wymianę lub regenerację zacisku, skoro nierówno pracuje.. Jak coś będzie nie tak, klient wróci, "będziem się wtedy martwić (jak skasować podwójnie klienta)".

Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.

9 Data: Listopad 15 2012 22:09:35
Temat: Re: Czynności serwisowe - Citroen C4
Autor: AL 

W dniu 2012-11-15 21:38, Filip pisze:

W dniu 2012-11-08 12:46, AL pisze:

W zeszlym tygodniu robilem duzy przeglad "piecioletni" w ASO (X.Picasso)
i zaplacilem niecale 500pln brutto. Przeglad obejmowal m.in. wymiane
filtrow/oleju/swiec/plynu chlodniczego. Przeglad wszystkiego co wchodzi
w zakres przy moim przebiegu oraz pelny serwis klimatyzacji + ozonowanie
(blisko 1/2 kosztu to wlasnie klimatyzacja i wymiana plynu chlodzacego -
ktorego wymiane nie zakladalem pierwotnie).

Bardzo ale to bardzo dużo zapłaciłeś jak na usługę wymiany filtrów,
oleju, świec, płynu chłodniczego.

no nie wiem - ok 150zl to koszt przegladu + wymiane filtrow/oleju/swiec + podlaczenie do komputera.

ok 220pln to byl koszt obslugi i ozonowania klimatyzacji
Ok 110 zaplacilem za wymiane plynu chlodniczego razem z plynem.

Samochod odebralem umyty.

Wiec gdzie duzo?
Jak pojade na wymiane oleju - to zaplace ok 50pln (za usluge z odsysaniem - tak jezdze z autem zony, wiec mam porownanie).
Filtry moge sobie zmienic sam.
Jakbym chcial podlaczyc auto pod komputer - to tez kosztuje.
Pelny serwis klimatyzacji gdziekolwiek indziej to tez ok 200 - dodatkowo musialbym zaplacic za ozonowanie (tu mialem gratis - normalnie jest na to pozycja w cenniku).

Akurat do tego ASO gdzie bylem mam zaufanie - moge wejsc,na hale, zajrzec, poogladac, pogadac z mechanikiem.

Za przewglad normalny (komputer.olej/filtry) placilem ok 150pln.


Nie chcę nikomu ubliżać ale w ASO często pracują ludzie, którzy nie mają
pojęcia jak zrobić coś porządnie a nawet jeśli mają, to nie zawsze robią
to dobrze, bo nikomu się nie chce pracować. Często z pozoru proste
czynności są pomijane w nauce, bo przecież każdy umie wymienić filtr czy
olej. A gówno prawda.
Nie lepiej pojechać do zaufanego warsztatu albo do zaufanej osoby
prywatnej, która może te czynności wykonać prawidłowo?

nie, bo w ASO wychodzi tak samo a mam jednak wrazenie, ze lepiej.
Nie mam zaufanego warsztatu - auto jezdzi - nie psuje sie :)

Poprzednio tez byl citroen(y)  tez sie nie psuly.


Dziwi mnie fakt, że Ty Panie AL nie wiedziałeś, że płyn chłodniczy się
wymienia...

moze rozwiniesz ta mysl?


7. Nikt nie powie, że należy wymienić co jakiś czas płyn hamulcowy i co
bardzo ważne płyn w układzie wspomagania! Punkt 7 jest notorycznie
pomijany.

a kto powiedzial, ze te plyny nie byly wymieniane podczas wczesniejszych przegladow?
Jest ksiazka serwisowa i masz plan dzialan - i tego pilnuje (zreszta nie musze, bo mechanik skrupulatnie jedzie po kolei).


To są tylko punkty eksploatacyjne, które są zawsze zaniedbywane.

Nie wspomnę, że klocków hamulcowych też nikt nie wymieni prawidłowo w
ASO.

Pierdzielisz jak potluczony


Wystarczy tylko myśleć podczas pracy i niczego nie zaniedbywać a na
pewno autko swoje czy klienta się odwdzięczy.

Nie bronie ASO, ale chyba prowadzisz prywatny warsztat, skoro tak jadem plujesz.
Sa ASO, gdzie byc moze nie zostawilbym auta (kiedys mialem forda i to byla tragedia), ale tam gdzie jezdze z cytrynami, uwazam za najlepsze ASO danej marki w GOP - od ponad 10 lat tam jezdze i ani razu sie nie zawiodlem.

Czynności serwisowe - Citroen C4



Grupy dyskusyjne