Grupy dyskusyjne   »   Czyszczenie kolektora

Czyszczenie kolektora





10 Data: Czerwiec 29 2009 19:57:38
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Kuba (aka cita) pisze:


W kontekscie tego co napisal Camel - to, ze kolektor jest z przodu
auta wcale nie znaczy, ze to kolektor ssacy - chcialem go zmyslowic ze
rozwiazan jest multum.


no teraz doczytalem, ze chodzi o ten przedni - ale to w jaki sposob o tych kolektorach napisałeś woła o pomste do nieba :P
A jak zacząłeś coś o przelotowych kanałach kolektorów w głowicy ... hmmm

"przelotowych" - cudzyslow :-)
Moze rzeczywiscie niefortunnie dobrane slowo.

Wiem, ze cudzyslowia nie bylo w pierwszym poscie. Kajam sie, zbyt szybko wcisnalem wyslij :(


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

11 Data: Czerwiec 29 2009 19:59:24
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

"Michał \"HoMMeR\" Paszek" wydusił z siebie te słowy:



Wiem, ze cudzyslowia nie bylo w pierwszym poscie. Kajam sie, zbyt
szybko wcisnalem wyslij :(


spoko mnie też troche poniosło, bo nie doczytalem w poście, ze chodzi o "przedni kolektor"


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

17 Data: Czerwiec 29 2009 19:58:24
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

ggx pisze:


Turbinę się tylko zasila, spalinami.

Pewny?

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

18 Data: Czerwiec 29 2009 21:00:27
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

ggx pisze:

Turbinę się tylko zasila, spalinami.

Pewny?
Zebys nie musial za duzo pisac, copy/paste z astra.autokacik.pl -> fragment opisu silnika 1.7 TD TC4EE1 z Astry F (silnika dosc leciwego konstrukcyjnie):

"W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy"

Wiec z powyzszego wynika, ze turbina to nie tylko wirnik o bardzo duzej predkosci obrotowej, ale takze troche elektroniki i systemow sterowania nia.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

19 Data: Czerwiec 29 2009 21:10:16
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""

Turbinę się tylko zasila, spalinami.

Pewny?
Zebys nie musial za duzo pisac, copy/paste z astra.autokacik.pl -> fragment opisu silnika 1.7 TD TC4EE1 z Astry F (silnika dosc leciwego konstrukcyjnie):

"W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy"

Wiec z powyzszego wynika, ze turbina to nie tylko wirnik o bardzo duzej predkosci obrotowej, ale takze troche elektroniki i systemow sterowania nia.

hihi,,, no moja to jeszcze ma zmienną geometrię łopatek, mam nadzieję, że ona też to wie a nie tylko spaliny, spaliny i jeszcze raz spaliny ;-)

20 Data: Czerwiec 29 2009 21:12:54
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:


hihi,,, no moja to jeszcze ma zmienną geometrię łopatek, mam nadzieję,
że ona też to wie a nie tylko spaliny, spaliny i jeszcze raz spaliny
;-)

i myslisz, ze ta zmienna geometria to jest sterowana elektrycznie?:D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

21 Data: Czerwiec 29 2009 21:26:55
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"

hihi,,, no moja to jeszcze ma zmienną geometrię łopatek, mam nadzieję,
że ona też to wie a nie tylko spaliny, spaliny i jeszcze raz spaliny
;-)

i myslisz, ze ta zmienna geometria to jest sterowana elektrycznie?:D

Hehe, to było w kontekście poprzedniego postu, o spalinach ;-) ale tak faktycznie to nie wiem jak działają te łopatki, bo o tym, że komputer potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś tam wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

Pozdro

22 Data: Czerwiec 29 2009 21:28:25
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:



Hehe, to było w kontekście poprzedniego postu, o spalinach ;-) ale tak
faktycznie to nie wiem jak działają te łopatki, bo o tym, że komputer
potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś tam
wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

turbina - nie ma :D
Turbina to proste jak cep urządzenie, przypominające troche pompe wody  :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

23 Data: Czerwiec 29 2009 21:55:54
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:



cytacik
"rozwiązanie zastosowane przez Audi w silnikach z turbo doładowaniem.
odbywa się poprzez obrót łopatek wylotowowych. Obrót łopatek wywołuje
się za pomocą siłowniczka  oraz odpowiedniej przekładni"

Oczywiście chodzi o obrót łopatek w turbinie celem zmiany kata
natarcia a tym samym zmiany cisnienia doładowania. Czyli steruje tym
"siłowniczek" nie widzę powodu by nie był elektryczny i sterował nim
komputer w celu dobrania cisnienia do aktualnego obciązenia silnika

moje turbo w ex A6 2,5TDI 180KM miało zmienną geometrie i nie bylo sterowane żadnym prądem a jedynie spalinami i siłami odsrodkowymi.
A oglądałem je w rączkach swych, bo sie bylo rozleciało i wymiany domagało

Moje google znalazły coś takiego :)

http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbinaozmiennej/turbina.html


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

24 Data: Czerwiec 29 2009 21:56:45
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

Kuba (aka cita) wydusił z siebie te słowy:


Moje google znalazły coś takiego :)

http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbinaozmiennej/turbina.html

i w kolorze :)
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=510


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

25 Data: Czerwiec 29 2009 22:01:25
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"


Moje google znalazły coś takiego :)

http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbinaozmiennej/turbina.html

i w kolorze :)
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=510

Widziałem to oczywiście :-)
Wiem, że te regulacje są dokonywane przez siłowniki działające na ciśnienie a nie elektrycznie tu trudno się z Toba nie zgodzić, ale tak mnie coś naszło, że może jednak by się dało podpiąć to pod kompa - tylko czy były by z tego wymierne korzyści nie wiem.

26 Data: Czerwiec 29 2009 22:09:37
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:


Widziałem to oczywiście :-)
Wiem, że te regulacje są dokonywane przez siłowniki działające na
ciśnienie a nie elektrycznie tu trudno się z Toba nie zgodzić, ale tak
mnie coś naszło, że może jednak by się dało podpiąć to pod kompa -
tylko czy były by z tego wymierne korzyści nie wiem.

wszytsko sie da podpiąć pod kompa.
Mój kolega ma w mieszkaniu sterowanie swiatłem zrobione na RS232 :D

A w samochodach jest już wiele bzdur podpinanych pod kompa - jak chocby te auta, co mają CAN .. i jebane sterowniki w swiatłach, lusterkach, i chuj wie czym jeszcze ...
Generalnie - jakie z tego korzysci - no w sumie coś sie znajdzie.
A jakie ciemne strony - podpinasz sie kompem pod lusterko boczne, albo w innym aucie pod tylną lampe i ... wyłączasz imo, otwierasz auto i w rezultacie odjeżdzasz :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

27 Data: Czerwiec 29 2009 22:24:57
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Camel 

Kuba (aka cita) pisze:

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:


Widziałem to oczywiście :-)
Wiem, że te regulacje są dokonywane przez siłowniki działające na
ciśnienie a nie elektrycznie tu trudno się z Toba nie zgodzić, ale tak
mnie coś naszło, że może jednak by się dało podpiąć to pod kompa -
tylko czy były by z tego wymierne korzyści nie wiem.

wszytsko sie da podpiąć pod kompa.
Mój kolega ma w mieszkaniu sterowanie swiatłem zrobione na RS232 :D

A w samochodach jest już wiele bzdur podpinanych pod kompa - jak chocby te auta, co mają CAN .. i jebane sterowniki w swiatłach, lusterkach, i chuj wie czym jeszcze ...
Generalnie - jakie z tego korzysci - no w sumie coś sie znajdzie.
A jakie ciemne strony - podpinasz sie kompem pod lusterko boczne, albo w innym aucie pod tylną lampe i ... wyłączasz imo, otwierasz auto i w rezultacie odjeżdzasz :D

Witam

No ale moze ja tez sie dopcham do wlasnego watku :) Pomysl z tym czyszczeniem kolektora podal mi mechanik ktory zajmuje sie oplami, podpinal kompa, wyszedl blad czujnika walu korbowego, skasowal, chwile bylo ok, potem znowu to samo (jak sie nagrzeje to warkot i spadek mocy). Drudzy tez podpinali komputer i wyszlo im, ze moze to byc czujnik walka rozrzadu ... a pierwszy mechanik mowil tez o czyszczeniu kolektora. Moja sie nie znac, nie bede rozkrecal polowy samochodu metoda Macajewa bo wiecej napsuje niz poprawie dlatego pytam madrzejszych na grupie by nie zostawic polowy wartosci auta w kasie warsztatu ...

Pozdrawiam
Camel

28 Data: Czerwiec 29 2009 22:36:42
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Camel"

No ale moze ja tez sie dopcham do wlasnego watku :) Pomysl z tym czyszczeniem kolektora podal mi mechanik ktory zajmuje sie oplami, podpinal kompa, wyszedl blad czujnika walu korbowego, skasowal, chwile bylo ok, potem znowu to samo (jak sie nagrzeje to warkot i spadek mocy). Drudzy tez podpinali komputer i wyszlo im, ze moze to byc czujnik walka rozrzadu ... a pierwszy mechanik mowil tez o czyszczeniu kolektora. Moja sie nie znac, nie bede rozkrecal polowy samochodu metoda Macajewa bo wiecej napsuje niz poprawie dlatego pytam madrzejszych na grupie by nie zostawic polowy wartosci auta w kasie warsztatu ...

Camel -czynność wyczyszczenia kolektora, to jak już ktoś napisał jest prościzną- odkrecenie kilku śrub, ewentualnie wymiana uszczelek. Kolektor wylotowy to taka wygięte cztery rury, które "schodzą" się w jedną rurę ;-) w środku NIC NIE MA i nic nie powinno być - trudno wyobrazić mi sobie jednak taką sytuację, że tak się zapchał sadzą, że staje się już niedrożny. Tym bardziej, jak piszesz, że spadek mocy występuje po NAGRZANIU silnika, czyli co jak jest zimny to kolektor jest drożny a jak się nagrzeje to nie?  Stawiał bym jednak na ten czujnik wału

29 Data: Czerwiec 30 2009 00:05:30
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Camel pisze:

Witam

No ale moze ja tez sie dopcham do wlasnego watku :) Pomysl z tym czyszczeniem kolektora podal mi mechanik ktory zajmuje sie oplami, podpinal kompa, wyszedl blad czujnika walu korbowego, skasowal, chwile bylo ok, potem znowu to samo (jak sie nagrzeje to warkot i spadek mocy). Drudzy tez podpinali komputer i wyszlo im, ze moze to byc czujnik walka rozrzadu ... a pierwszy mechanik mowil tez o czyszczeniu kolektora. Moja sie nie znac, nie bede rozkrecal polowy samochodu metoda Macajewa bo wiecej napsuje niz poprawie dlatego pytam madrzejszych na grupie by nie zostawic polowy wartosci auta w kasie warsztatu ...

Wytlumaczcie mi prosze jedna rzecz.
W jaki sposob kasowanie bledu, ktory jest de facto informacja dla nas - uzytkownika czy tez serwisanta - o usterce, moze _usunac_ jego przyczyny?
Czy nie jest logiczne, ze kasowanie bledow powinno miec miejsce tylko i wylacznie po dobrze wykonanej naprawie celem wyeliminowania powtornego naprawienia czegos, co chwile wczesniej sie naprawilo?

Jesli byles na Techu i wykazalo, ze masz bledy przy pomiarze predkosci i/lub polozenia ktoregos walu to nalezy zbadac same czujniki, wiazke elektryczna do nich doprowadzona, wyregulowac ich polozenie i ewentualnie na koncu wymienic. Zacznij wiec od wizyty u mechanika, a nie czarodzieja , ktory jednym kliknieciem w komputer naprawi Ci auto.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

30 Data: Czerwiec 30 2009 00:09:45
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Wytlumaczcie mi prosze jedna rzecz.
W jaki sposob kasowanie bledu, ktory jest de facto informacja dla nas - uzytkownika czy tez serwisanta - o usterce, moze _usunac_ jego przyczyny?
Czy nie jest logiczne, ze kasowanie bledow powinno miec miejsce tylko i wylacznie po dobrze wykonanej naprawie celem wyeliminowania powtornego naprawienia czegos, co chwile wczesniej sie naprawilo?
Uprzedzajac jedna kwestie - znowu zapomnialem :-)
Kasowac to mozna ewentualnie adaptacje sterownika np. skrzyni automatycznej, sterownika LPG, czy ingerowac w mapy wtrysku. Kasowanie bledow oprzyrzadowania silnika to tak jakby powiedziec choremu: od teraz jestes zdrowy. Kaszel mu akurat w danej chwili nie bedzie dokuczal, ale zapalenie pluc zostanie. Tak to widze :>

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

31 Data: Czerwiec 30 2009 13:27:52
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Yans van Horn 

Kuba (aka cita) wrote:

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:

Hehe, to było w kontekście poprzedniego postu, o spalinach ;-) ale tak
faktycznie to nie wiem jak działają te łopatki, bo o tym, że komputer
potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś tam
wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

turbina - nie ma :D
Turbina to proste jak cep urządzenie, przypominające troche pompe wody  :D

Jesteś tego pewien ?

A Turba są różne, sa między innymi takie, które sterowane są przez elektronikę silnika elelktrycznie bezpośrednio lub pośrednio przez sterowanie elektrozaworu podciśnienia.

Tu masz np. sterowanie elektryczne bezpośrednie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=11_4091&hg=11&fg=50 --
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

32 Data: Czerwiec 30 2009 16:17:53
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: ggx 

W dniu 2009-06-30 13:27, Yans van Horn pisze:

Kuba (aka cita) wrote:
WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:

Hehe, to było w kontekście poprzedniego postu, o spalinach ;-) ale tak
faktycznie to nie wiem jak działają te łopatki, bo o tym, że komputer
potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś tam
wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

turbina - nie ma :D
Turbina to proste jak cep urządzenie, przypominające troche pompe wody :D

Jesteś tego pewien ?
>
Tu masz np. sterowanie elektryczne bezpośrednie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VG91&mospid=50492&btnr=11_4091&hg=11&fg=50

Z tego co widzę, to autor tematu pisał o Astrze, a nie BMW.

--
pzdrv!
ggx

34 Data: Czerwiec 29 2009 22:39:32
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: ggx 

W dniu 2009-06-29 21:26, WIHEDCNF pisze:

bo o tym, że komputer
potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś tam
wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

A w jaki sposób jest to realizowane?


--
pzdrv!
ggx

35 Data: Czerwiec 29 2009 22:47:49
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "ggx"

A w jaki sposób jest to realizowane?

Hihi - jeden zero dla Ciebie - poprzez zawór :-)

36 Data: Czerwiec 29 2009 22:50:08
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

ggx wydusił z siebie te słowy:

W dniu 2009-06-29 21:26, WIHEDCNF pisze:

bo o tym, że komputer
potrafi odciąć turbinkę w razie przeładowania to wiem, czyli jakiś
tam wpływ na turbinę elektronika jednak ma :D

A w jaki sposób jest to realizowane?


wg mnie nie ma takiej opcji

ECU moze co najwyzej obciąć obroty masymalne


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

37 Data: Czerwiec 29 2009 20:08:21
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Piotrek napisał:

moze mu chodzilo o MAF albo o przepustnice?
ma to cos wspolnego z dolotem i minimalnie z kolektorem :)


W 1,7DTI ?? najwpierw przeczytaj o jaki samochód chodzi ;)

Pozdrawiam !!

38 Data: Czerwiec 30 2009 22:08:07
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: franz 

Piotrek pisze:

Polega pewnie na czyszczeniu (nie wiem, nie znam sie) natomiast auto mi traci na mocy i cholernie warczy jak sie zagrzeje do normalnie temperatury. Jeden z Tych Co Sie Znaja zalecil taki wlasnie zabieg.


chyba sie jednak srednio zna, albo nie bardzo sie zrozumieliscie.
kolektory sa dwa, ssacy i wydechowy.
jeden zasysa powietrze, przez drugi wylatuja spaliny..... jakos nie widze w zadnym z tych przypadkow co by tam bylo do czyszczenia :)


popatrz na "instrukcje" jak to zrobic w VectrzeB. tam silnik jest "podobny" i widac ze zeby go wyczyscic trzeba rozpiac przewody pompa-wtryskiwacz co potem powoduje potrzebe odpowietrzania etcetera..

http://ochman.superhost.pl/VB/egr/czyszczenie_kolektora_ssacego_i_egr.html

ilosc syfu na zdjeciach jest "mala".
sa przypadki, kiedy dolot jest tak zaklajstrowany syfem, ze auto prawie nie dostaje powietrza.
ot wlasnie tak wyglada recyrkulacja spalin...

pozdr,
--
fafik

41 Data: Czerwiec 29 2009 20:31:50
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Camel"

W kolektorze mozna znaleźć osady z opar oleju .. wiec czyszczenie nie jest specjalnie skomplikowane.

W zasadzie mogłbyś to zrobić samemu..


Witam

Moglbym i nawet checi sa ale w tym aucie by sie do tego dostac trzeba zderzak zdjac a tego nie bardzo mam jak zrobic, poza tym wole zaplacic niz samemu dlubac i cos spier... bo chcialem przyoszczedzic pare zlotych.

kurde - jeszcze się chyba nie spotkałem z sytuacją, że trzeba czyścić kolektor wylotowy a mam 16 (słownie szesnaste) autko w tym 5 diesli w tym 3 diesle opla - proponuję zmienić mechanika i to szybko

42 Data: Czerwiec 29 2009 20:47:46
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: 'Tom N' 

WIHEDCNF w

Użytkownik "Camel"
Moglbym i nawet checi sa ale w tym aucie by sie do tego dostac trzeba
zderzak zdjac a tego nie bardzo mam jak zrobic, poza tym wole zaplacic
niz samemu dlubac i cos spier... bo chcialem przyoszczedzic pare
zlotych.
kurde - jeszcze się chyba nie spotkałem z sytuacją, że trzeba czyścić
kolektor wylotowy a mam 16 (słownie szesnaste) autko w tym 5 diesli w
tym 3 diesle opla - proponuję zmienić mechanika i to szybko

Podaj częstotliwość (nie musi byc w Hz) wymian samochodów. Porównaj do
częstotliwości (zalecanej) czyszczenia kolektorów... ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

43 Data: Czerwiec 29 2009 20:55:17
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "'Tom N'"

kurde - jeszcze się chyba nie spotkałem z sytuacją, że trzeba czyścić
kolektor wylotowy a mam 16 (słownie szesnaste) autko w tym 5 diesli w
tym 3 diesle opla - proponuję zmienić mechanika i to szybko

Podaj częstotliwość (nie musi byc w Hz) wymian samochodów. Porównaj do
częstotliwości (zalecanej) czyszczenia kolektorów... ;P

Słyszałem o wymianie uszczelek pod kolektor, o wymianach samych kolektorów(pęknięcia itd) jednak o czyszczeniu kolektorów wylotowych nie słyszałem(  o czyszczeniu ssących słyszałem, żeby nie było) i to bez wzgledu na ilość przejechanych kilometrów. Fakt kiedyś zmieniałem auto dość często ( raz na rok lub dwa) ostatnio już mi się nie chce tak często i przedostatni gościł u mnie 7 lat przejechał w tym czasie niemalże 200kkm.
Oczywiście to, że o czymś nie słyszałem nie świadczy o tym, że tak nie jest, dlatego naprowadź mnie proszę wyjaśnij jak często należy czyścić kolektor wylotowy.

Pozdrawiam oczywiście

44 Data: Czerwiec 29 2009 21:02:33
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: 'Tom N' 

WIHEDCNF w

Użytkownik "'Tom N'"

kurde - jeszcze się chyba nie spotkałem z sytuacją, że trzeba czyścić
kolektor wylotowy a mam 16 (słownie szesnaste) autko w tym 5 diesli w
tym 3 diesle opla - proponuję zmienić mechanika i to szybko

Podaj częstotliwość (nie musi byc w Hz) wymian samochodów. Porównaj do
częstotliwości (zalecanej) czyszczenia kolektorów... ;P

Słyszałem o wymianie uszczelek pod kolektor, o wymianach samych
kolektorów(pęknięcia itd) jednak o czyszczeniu kolektorów wylotowych nie
słyszałem(  o czyszczeniu ssących słyszałem, żeby nie było) i to bez
wzgledu na ilość przejechanych kilometrów. Fakt kiedyś zmieniałem auto
dość często ( raz na rok lub dwa) ostatnio już mi się nie chce tak
często i przedostatni gościł u mnie 7 lat przejechał w tym czasie
niemalże 200kkm.
Oczywiście to, że o czymś nie słyszałem nie świadczy o tym, że tak nie
jest, dlatego naprowadź mnie proszę wyjaśnij jak często należy czyścić
kolektor wylotowy.

Dowiesz sie za dwa lata ;P


P.S.

Mały hint -- autor pytał o auto z 2000, Ty masz 7 letnie doświadczenie tylko
:D

Pozdrawiam oczywiście

Nie bujaj :O

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

45 Data: Czerwiec 29 2009 21:04:49
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

'Tom N' wydusił z siebie te słowy:


Dowiesz sie za dwa lata ;P


P.S.

Mały hint -- autor pytał o auto z 2000, Ty masz 7 letnie
doświadczenie tylko
D

Pozdrawiam oczywiście

Nie bujaj :O


dowcip Ci sie trzyma dzis ...

Czy to przez pogode, czy masz jakies lepsze srodki? :P


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

46 Data: Czerwiec 29 2009 21:17:45
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "'Tom N'"

kolektor wylotowy.

Dowiesz sie za dwa lata ;P

Mały hint -- autor pytał o auto z 2000, Ty masz 7 letnie doświadczenie

Większy hint -- auto które ja mam 7 lat ktoś inny miał już wsześniej przez 5 lat i teraz ma już razem lat 12, co może świadczyć o tym, że mam już zbyt duże doświadczenie aby zrozumieć roczniki 2000, mam też drugie auto 2005 rocznik z przebiegiem 160kkm, tyle, że to pewnie znów zbyt młode - no nic przy kolejnej zmianie rozglądne się za rocznikiem 2000, żeby dowiedzieć się w końcu o tym czyszczeniu.

Nadal grzecznie proszę, żebyś napisał o zalecanej cześtotliwości czyszczenia kolektora wylotowego - wartość podana obojętnie dla jakiego auta mnie zadowoli, gdybyś jeszcze rzucił potem linkiem do żródła tych informacji to moje szczęście będzie pełne.

Pozdrawiam - jeszcze

47 Data: Czerwiec 29 2009 21:28:05
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: 'Tom N' 

WIHEDCNF w

Użytkownik "'Tom N'"

kolektor wylotowy.
Dowiesz sie za dwa lata ;P
Mały hint -- autor pytał o auto z 2000, Ty masz 7 letnie doświadczenie
Większy hint
[...]
Nadal grzecznie proszę, żebyś napisał o zalecanej cześtotliwości
czyszczenia kolektora wylotowego - wartość podana obojętnie dla jakiego
auta mnie zadowoli, gdybyś jeszcze rzucił potem linkiem do żródła tych
informacji to moje szczęście będzie pełne.

Źródło jest tu:


MegaHint -- "Słyszałem [...] o wymianach samych kolektorów"

Pozdrawiam - jeszcze

:D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

48 Data: Czerwiec 29 2009 21:17:52
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Tomasz Pyra 

WIHEDCNF pisze:


Użytkownik "'Tom N'"

kurde - jeszcze się chyba nie spotkałem z sytuacją, że trzeba czyścić
kolektor wylotowy a mam 16 (słownie szesnaste) autko w tym 5 diesli w
tym 3 diesle opla - proponuję zmienić mechanika i to szybko

Podaj częstotliwość (nie musi byc w Hz) wymian samochodów. Porównaj do
częstotliwości (zalecanej) czyszczenia kolektorów... ;P

Słyszałem o wymianie uszczelek pod kolektor, o wymianach samych kolektorów(pęknięcia itd) jednak o czyszczeniu kolektorów wylotowych nie słyszałem(  o czyszczeniu ssących słyszałem, żeby nie było) i to bez wzgledu na ilość przejechanych kilometrów.

W wydechu jedyne co się może zapchać to katalizator.
Może o to chodzi?

49 Data: Czerwiec 29 2009 21:23:31
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:



W wydechu jedyne co się może zapchać to katalizator.
Może o to chodzi?

tylko, ze tego sie nie czysci

A moze chodzo o FAP?
:P



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

50 Data: Czerwiec 29 2009 21:32:56
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Kuba (aka cita

W wydechu jedyne co się może zapchać to katalizator.
Może o to chodzi?

tylko, ze tego sie nie czysci

A moze chodzo o FAP?

nie no Panowie, kolega Tom N chyba rozróznia kolektor od dopalacza cząstek stałych FAP, lub jak u mnie DPF( ale to chyba to samo), zresztą ten ostatni i tak wypala się samoczynnie. ;-)

51 Data: Czerwiec 29 2009 21:37:10
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

WIHEDCNF wydusił z siebie te słowy:


nie no Panowie, kolega Tom N chyba rozróznia kolektor od dopalacza
cząstek stałych FAP, lub jak u mnie DPF( ale to chyba to samo),
zresztą ten ostatni i tak wypala się samoczynnie. ;-)

a my tak sobie dziś jaja robimy.

Bo moze chodziło o _usiłowanie_ wyłudzenia pieniędzy?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

52 Data: Czerwiec 29 2009 23:09:45
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2009-06-29, Kuba (aka cita)  wrote:

nie no Panowie, kolega Tom N chyba rozróznia kolektor od dopalacza
cząstek stałych FAP, lub jak u mnie DPF( ale to chyba to samo),
zresztą ten ostatni i tak wypala się samoczynnie. ;-)

a my tak sobie dziś jaja robimy.

Bo moze chodziło o _usiłowanie_ wyłudzenia pieniędzy?

Przez mechanika samochodowego? No coś Ty...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

54 Data: Czerwiec 30 2009 13:13:13
Temat: Re: Czyszczenie kolektora
Autor: Kuba (aka cita) 

Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:

Kuba (aka cita) pisze:
Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:



W wydechu jedyne co się może zapchać to katalizator.
Może o to chodzi?

tylko, ze tego sie nie czysci

No ale można przepchać :)

bo nie ma takiej rury na swiecie, ktorej nie mozna odetkać :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI



Grupy dyskusyjne