Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG
1 | Data: Luty 17 2018 12:32:11 |
Temat: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | |
Autor: T. | Mona sobie podadować, ale nie u konkurencji :-) 2 |
Data: Luty 17 2018 13:55:18 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: ToMasz | W dniu 17.02.2018 o 12:32, T. pisze: Mona sobie podadować, ale nie u konkurencji :-)nie chodzi o wiedzę. Albo inaczej, chodzi o to, eby nie ujawniać informacji o stratach, występujących na drodze pomiędzy siecią elektryczną a akumulatorami. To się kci z ekologią ToMasz 3 |
Data: Luty 17 2018 14:50:25 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: t-1 | W dniu 2018-02-17 o13:55, ToMasz pisze: Albo inaczej, chodzi o to, eby nie ujawnia informacji o stratach, wystpujcych na drodze pomidzy sieci elektryczn a akumulatorami. To si kci z ekologi A jakie tam mog by straty? Chyba, e kto specjalnie by je robi, co jest idiotyzmem samym w sobie. Przecie licznik jest na gniazdku. I wszystkie wspomniane straty liczyy by si na niekorzy producenta samochodu - mniej kilometrw z kWh. 4 |
Data: Luty 17 2018 18:45:07 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: ToMasz | W dniu 17.02.2018 o14:50, t-1 pisze: W dniu 2018-02-17 o13:55, ToMasz pisze:samochody elektryczne poruszaj si z miejsca na miejsce taniej ni benzyniaki, ale u nas przede-wszystkim z tego powodu, e mamy jakie podatki akcyzy poukrywane w paliwie. nazywane s te ekologicznymi, tylko ze nikt tego nie udowodni. bo to e silnik elektryczny ekologoczny jest - to nie ulega wtpliwoci. ale skd ma energi? u nas - z wgla. Ta energia jest przesyana z duo duo duo wiksz strat, ni transportowana jest beznzyna. Otwierasz korek w baku - jejesz, kapn Ci 3 kropelki na beton. a elektrykiem stajesz przy gniazdku, w akumulatorach masz napicie.... inne ni w sieci. ta "przemiana, transformacja" jest dokonywana ze strat o ktrej wanie wspominam. Udostpnienie dokumentacji technicznej tych "przelotek" elektrycznych, sposobu adowania, spowoduje spadek ekologicznoci pojazdw. Jak duy - nie wiem. na dzie dzisiejszy wspomniane przezemnie procesy liczone s jako bezstratne. ToMasz 5 |
Data: Luty 17 2018 20:24:04 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: Adam | W dniu 2018-02-17 o18:45, ToMasz pisze: (...) Co Ty bredzisz? W podstawwce na fizyce spae? Co ma napicie w sieci do napicia w akumulatorach? Jaka przemiana? Jaka transformacja? W przypadku zasilania "sabych" odbiornikw "mocnymi" zasilaczami moe by jaka liczca si strata - przykadowo oszczdny komp napdzany zasilaczem 650W. Ale to s procenty. W przypadku zasilaczy impulsowych obliczonych do konkretnego poboru mocy straty s mniejsze lub bliskie zeru. Poza tym tam nie ma transformatorw. Nie ma te transduktorw ani innych tego typu wynalazkw, pokrtem autotransformatora te nikt nie krci ;) Straty w energetyce s przede wszystkim na liniach transmisyjnych. Wzory s oglnie znane, mona atwo policzy. Materia z podstawwki. -- Pozdrawiam. Adam 6 |
Data: Luty 17 2018 23:18:29 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: ToMasz | W dniu 17.02.2018 o20:24, Adam pisze: W dniu 2018-02-17 o18:45, ToMasz pisze:moe masz racje. ale jaki masz zasilacz w PC? 85+? bo normalne zasilacze nie speniaja tej normy, z czego wniosek ze 20% moe is w ciepo W przypadku zasilaczy impulsowych obliczonych do konkretnego poboru mocy straty s mniejsze lub bliskie zeru.nie. W normalnych warunkach takie urzdzenia, na rynku konsumenckim nie istniej. s zasilacze ze sprwnoci powyej 90%, ale nie w tym przypadku. adowanie tego typu akumulatorw, to troch skompliowany proces. jeli jest jakakolwiek zmiana prdu, to owe 90% nie wspominajc o blisko 100% ju odpywa. nawet w optymalnych warunkach, adowanie od zera do 70 moe 80% przebiega maksymalnym prdem(i tu jest miejsce na wysok sprawno), potem trzeba "zwolni". JAk bdziesz adowa z 230v to te jest sprwno bliska 100% Poza tym tam nie ma transformatorw. Nie ma te transduktorw ani innych tego typu wynalazkw, pokrtem autotransformatora te nikt nie krci ;)A co jest? Serio pytam. bo e niema transformatorw na 50hz - tu si zgadzamy. ale niema ich wcale? Straty w energetyce s przede wszystkim na liniach transmisyjnych. Wzory s oglnie znane, mona atwo policzy. Materia z podstawwki.nie s. a jak to atwo policzy-policz, stawiam piwo. do zadania przyjmij nastpujce niewiadome adujemy auto 1. z adowarki firmowej 2. od innego producenta przez "przelotk" 3 z sieci 230V w rnych lokalizacjach, w sensie oddalenia od elektrowni. Straty s na wszystkim. nie istniej urzdzenia w 100% sprawne. (cho kto moe si uprze e grzejnik jest- niech bdzie). kada zmiana prdu i napicia pociga koszty. ja tylko wspomniaem ze embargo informacyjne wynika z chci utajenia strat. jeli masz inne zdanie - Twoja sprawa. jeli twierdzisz ze si myl - udowodnij, nie pisz e to atwo policzy opierajc si na wiedzy z podstawwiki ToMasz 7 |
Data: Luty 18 2018 23:26:13 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: Poldek | W dniu 2018-02-17 o18:45, ToMasz pisze: W dniu 17.02.2018 o14:50, t-1 pisze: Nie napisae, e ok. 85% energii zawartej w paliwie silnik samochodowy zamienia na straty emitujc przy tym koszmarne iloci trujcych spalin. Tylko 15% energii zawartej w paliwie samochodowym jest zamieniane na energi mechaniczn poruszajc pojazd. 8 |
Data: Luty 17 2018 17:59:13 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 17 Feb 2018 12:32:11 +0100, T. napisa(a): Ps. Pamitam, jak kiedy miaem zagazowany samochd i tankowaem si w W przypadku prdu "przejciwk" zrobi rwnie si da. Najgorsze co moe by po drodze do zrobienia to falownik i prostownik - jeli trzeba bdzie zmieni napicie DC na inne napicie DC. Jak i da si robi multiadowaki, obsugujce wiele standardw. Natomiast to przy zaoeniu e moe nie ma wsppracy midzy producentami, ale te nie ma zabezpiecze. Bo jeli producenci zaczn si zabezpiecza, a przed adowaniem bdzie nawizywana obustronne, kryptograficzne uwierzytelnienie i samochd nie pozwoli si adowa z "niepodpisanej" adowaki, a z kolei adowarki odmwi adowania "niepodpisanego" samochodu - to ju mog by potrzebne gbsze modyfikacje eby to zwalczy. Ale nadal pewnie bd to ingerencje tylko w oprogramowanie i wasny samochd kady sobie da przekona tak eby si adowa "niepodpisanym" prdem prosto z gniazdka :) 9 |
Data: Luty 18 2018 23:29:11 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: Poldek | W dniu 2018-02-17 o17:59, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 17 Feb 2018 12:32:11 +0100, T. napisa(a): By taki okres (wczesny) w telefonach komrkowych, e kady producent mia swoj wtyczk do adowania i nawet w ramach jednego producenta byway rne wtyczki. Stopniowo si wyklarowao i pozostao microUSB i Thunderbolt, ktre s wzajemnie do atwo "przejciwkowalne". Podobnie bdzie z adowaniem samochodw. 10 |
Data: Luty 19 2018 00:19:10 | Temat: Re: adowarki - burdel wikszy ni przy kocwkach do LPG | Autor: J.F. | Dnia Sun, 18 Feb 2018 23:29:11 +0100, Poldek napisa(a): By taki okres (wczesny) w telefonach komrkowych, e kady producent To zasluga Chinczykow, powiedzieli ze tak ma byc, przynajmniej w Chinach ... Thunderbolt, ktre s wzajemnie do atwo "przejciwkowalne". .... i Apple sie nie ugielo. Nokia tez chyba nie. Podobnie bdzie z adowaniem samochodw. Oprocz wtyczki mamy jeszcze w USB mase standardow "elektrycznych". A teraz doszlo jeszcze USB-C J. 11 |
Data: Luty 19 2018 01:41:44 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-19 o 00:19, J.F. pisze: By taki okres (wczesny) w telefonach komrkowych, e kady producent A nie z powodu dyrektywy unijnej? https://myapple.pl/posts/4908-do-2017-roku-wszystkie-urzadzenia-mobilne-dostepne-w-unii-europejskiej-z-micro-usb Pozdrawiam 12 |
Data: Luty 19 2018 02:09:00 | Temat: Re: adowarki - burdel wikszy ni przy kocwkach do LPG | Autor: J.F. | Dnia Mon, 19 Feb 2018 01:41:44 +0100, RadoslawF napisa(a): W dniu 2018-02-19 o00:19, J.F. pisze: Chinczycy byli znacznie wczesniej. Ale ... co Apple na te dyrektywe ? J. 13 |
Data: Luty 19 2018 13:04:56 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze: By taki okres (wczesny) w telefonach komrkowych, e kady producent Nie nie byli. Zącze byo nu znane i uywane więc czę aparatw robiono waśnie z nim. Dyrektywa wymusia aby miay go wszystkie w EU. Ale ... co Apple na te dyrektywe ? Przelotkę. Pozdrawiam 14 |
Data: Luty 19 2018 18:35:46 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy końcwkach do LPG | Autor: J.F. | Uytkownik "RadoslawF" napisa w wiadomości grup W dniu 2018-02-19 o 02:09, J.F. pisze: By taki okres (wczesny) w telefonach komrkowych, e kady producent Nie nie byli. Zącze byo nu znane i uywane więc czę aparatw W Chinach to bylo w 2007r https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1166285 Chociaz ... tu mowa tylko o USB J. 15 |
Data: Luty 19 2018 19:22:45 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: Uncle Pete | W Chinach to bylo w 2007r The goal is to reduce the number of chargers that are thrown away each year because of cell phone upgrades. Tylko jednego nie rozumiem - do kadego telefonu czy tabletu i tak jest doączana adowarka. Mona, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie telefonu - dzięki temu mam jedną adowarkę w domu w szufladzie, jedną w plecaku, jedną w pracy i jedną na dziace. I kabelek do adowarki samochodowej w schowku. Ale przecie nie o to chodzio. 16 |
Data: Luty 19 2018 20:05:17 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-19 o 19:22, Uncle Pete pisze: Tylko jednego nie rozumiem - do kadego telefonu czy tabletu i tak jest doączana adowarka. Mona, oczywiście, nie wyrzucać jej po zmianie telefonu - dzięki temu mam jedną adowarkę w domu w szufladzie, jedną w plecaku, jedną w pracy i jedną na dziace. I kabelek do adowarki samochodowej w schowku. Ale przecie nie o to chodzio. Chodzio ebyś do tej jednej nie dokupowa kolejnych takich samych bo dobrze mieć jeszcze w pracy, na dziace u sąsiadki u rodzicw i diabli wiedzą gdzie jeszcze. Pozdrawiam 17 |
Data: Luty 19 2018 12:17:37 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: robot | W dniu 2018-02-17 o 12:32, T. pisze: Mona sobie podadować, ale nie u konkurencji :-)Eeee. To jeszcze may burdel. Zresztą na razie bez znaczenia, bo elektryczne samochody są bez znaczenia w transporcie ludności. Burdel to pewnie będzie gdy elektryczne samochody zdobędą jakiś liczący się udzia procentowy w transporcie. Kiedy to nastąpi. Na razie nikt nie wie. Moe nigdy. 18 |
Data: Luty 19 2018 13:05:43 | Temat: Re: Ładowarki - burdel większy ni przy ko ńcwkach do LPG | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-02-19 o 12:17, robot pisze: Kady z samochodowych koncernw chce być lepszy od konkurencji i szybciej zajmować rodzący się elektryczny rynek. Dotąd więc koncerny niechętnie dzieliy się wiedzą – kady pracowa dla siebie. Mamy więc Teslę, ktra rozwija wasną sieć szybkich adowarek, standard CHAdeMO, z ktrego korzysta Nissan, Mitsubishi i Kia, SAE Combo Charging System, czyli CCS, stosowany np. przez BMW, Volkswagena i GM. Osobnym światem są Chiny, gdzie stosuje się system GB/T 20234.Eeee. I wtedy kolejna dyrektywa to uporządkuje. Pozdrawiam |