Witam
Mój samochów to Renault Megane 1.9 D
Zauważyłem, że mój alternator dziwnie pracuje. Przynajmniej tak
uważam. Jeśli to normalny objaw to przepraszam za zamieszanie.
Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych
obrotach)
Przez jakieś 5 minut ładowanie mam coś ok. 12,7 V. Potem dostaje
jakiegoś kopa i ładowanie jest już 14,4 V.
Czy to normalny objaw? Wydaje mi się, że od razu powinien mieć te 14,4
V.
Pozdrawiam serdecznie i prosze o opinie. Wszystkie mile widziane.
KA-RAM-BA
2 |
Data: Styczen 11 2010 20:00:28 |
Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) |
Autor: R2r |
W dniu 2010-01-11 19:26, KA-RAM-BA pisze:
Witam
Mój samochów to Renault Megane 1.9 D
[...]
Uruchamiam silnik i wychodzÄ z pojazdu (pracuje sobie na wolnych
obrotach)
Przez jakieĹ 5 minut ładowanie mam coĹ ok. 12,7 V. Potem dostaje
jakiegoĹ kopa i ładowanie jest już 14,4 V.
Czy to normalny objaw? Wydaje mi siÄ, że od razu powinien mieÄ te 14,4
V.
Nie jest to normalny objaw. Powinien od razu mieÄ pełne napiÄcie ładowania. Miałem tak w Megane I z silnikiem 1,6 16V (K4M). PrzyczynÄ
było (jak dobrze pamiÄtam relacjÄ mechanika) coĹ ze szczotkami alternatora.
--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________
3 |
Data: Styczen 12 2010 00:08:30 | Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) | Autor: KA-RAM-BA |
Nie jest to normalny objaw. Powinien od razu mieć pełne napięcie
ładowania. Miałem tak w Megane I z silnikiem 1,6 16V (K4M). Przyczyną
było (jak dobrze pamiętam relację mechanika) coś ze szczotkami alternatora.
Zrobiłem mały teścik:
Podłaczyłem miernik pod jedną świecę
Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na
alternatorze też.
Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło
sie ładowanie 14,4 V
Czy przy podgrzewaniu świec napiecie ładowania też powinno wynosić
14.4 a nie tak jak u mnie 12 V?
KA-RAM-BA
4 |
Data: Styczen 13 2010 00:33:09 | Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) | Autor: R2r |
W dniu 2010-01-12 09:08, KA-RAM-BA pisze:
Zrobiłem mały teścik:
Podłaczyłem miernik pod jedną świecę
Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na
alternatorze też.
Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło
sie ładowanie 14,4 V
Czy przy podgrzewaniu świec napiecie ładowania też powinno wynosić
14.4 a nie tak jak u mnie 12 V?
Powiem krótko, że nie wiem, czy świece (żarowe) aż tak obciążają instalację aby napięcie spadało aż do 12 V mimo ładowania przez alternator i czy te świece powinny jeszcze pracować w sposób ciągły kilka minut po rozruchu.
Jak już napisałem - podobne objawy miałem przy silniku benzynowym, gdzie nie ma świec żarowych i winę za to zjawisko ponosiły (o ile dobrze pamiętam relację mechanika) szczotki alternatora.
Dodam, że w obecnej mojej Lagunie II 1,9 dCi napięcie na instalacji osiąga wartość normalną w chwilę po rozruchu (widać to choćby po podświetleniu wskaźników i wyświetlaczy radia i klimatyzacji) nawet podczas dość silnych mrozów. W Megane podczas występowania podobnej do Twojej usterki taki powrót do normalnego natężenia podświetlenia następował nawet po kilku minutach - dlatego przypomniał mi tę sytuację problem opisany przez Ciebie. Problem ten występował również w ciepłe dni. Wartości napięcia nie mierzyłem.
--
Pozdrawiam. Artur.
5 |
Data: Styczen 12 2010 23:24:22 | Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) | Autor: KA-RAM-BA |
On 13 Sty, 00:33, R2r wrote:
W dniu 2010-01-12 09:08, KA-RAM-BA pisze:> Zrobi em ma y te cik:
> Pod aczy em miernik pod jedn wiec
> Po uruchomieniu silnika napiecie na wiecy wynosi o rednio 12 V i na
> alternatorze te .
> Po oko o 5 minutach napiecie na wiecy spad o do 0 i wtedy pojawi o
> sie adowanie 14,4 V
> Czy przy podgrzewaniu wiec napiecie adowania te powinno wynosi
> 14.4 a nie tak jak u mnie 12 V?
Powiem kr tko, e nie wiem, czy wiece ( arowe) a tak obci aj
instalacj aby napi cie spada o a do 12 V mimo adowania przez
alternator i czy te wiece powinny jeszcze pracowa w spos b ci g y
kilka minut po rozruchu.
Jak ju napisa em - podobne objawy mia em przy silniku benzynowym, gdzie
nie ma wiec arowych i win za to zjawisko ponosi y (o ile dobrze
pami tam relacj mechanika) szczotki alternatora.
Dodam, e w obecnej mojej Lagunie II 1,9 dCi napi cie na instalacji
osi ga warto normaln w chwil po rozruchu (wida to cho by po
pod wietleniu wska nik w i wy wietlaczy radia i klimatyzacji) nawet
podczas do silnych mroz w. W Megane podczas wyst powania podobnej do
Twojej usterki taki powr t do normalnego nat enia pod wietlenia
nast powa nawet po kilku minutach - dlatego przypomnia mi t sytuacj
problem opisany przez Ciebie. Problem ten wyst powa r wnie w ciep e
dni. Warto ci napi cia nie mierzy em.
--
Pozdrawiam. Artur.
Od mechanika dowiedziałem sie że w w tym modelu silnika (F8Q 1.9 D)
świece podgrzewane są przed rozruchem, a po rozruchu podgrzewane są
jeszcze przez jakis czas po to by ograniczyć trujące związki w
spalinach. Nie wiem czy to prawda bo się na tym nie znam, ale mimo to
uważam że nawet przy podgrzewaniu świec napiecie ładowania powinno być
raczej w granicach 14 V a nie tak jak mam 12 V.
Czy też macie takie odczucia jak ja?
6 |
Data: Styczen 13 2010 11:56:14 | Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) | Autor: R2r |
W dniu 2010-01-13 08:24, KA-RAM-BA pisze:
Od mechanika dowiedziałem sie że w w tym modelu silnika (F8Q 1.9 D)
Ĺwiece podgrzewane sÄ
przed rozruchem, a po rozruchu podgrzewane sÄ
jeszcze przez jakis czas po to by ograniczyÄ trujÄ
ce zwiÄ
zki w
spalinach.
Jest to prawdopodobne i podejrzewam, że w silniku F9Q mojej Laguny jest podobnie. Niemniej jednak wzrost napiÄcia w instalacji (jak wnoszÄ choÄby po działaniu oĹwietlenia przyrzÄ
dów deski rozdzielczej) nastÄpuje w chwilÄ po rozruchu.
Nie wiem czy to prawda bo siÄ na tym nie znam, ale mimo to
uważam że nawet przy podgrzewaniu Ĺwiec napiecie ładowania powinno byÄ
raczej w granicach 14 V a nie tak jak mam 12 V.
Też tak sÄ
dzÄ.
--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________
7 |
Data: Styczen 13 2010 22:48:47 | Temat: Re: alternator - dziwna praca (Renault Megane 1.9 D) | Autor: kosa |
Te objawy wskazują, że kończy Ci się alternator i wymaga szybkiej naprawy.
Szczotki, łożyska bo może odmówić posłuszeństwa w czasie jazdy.
Pozdro
Użytkownik "KA-RAM-BA" napisał w wiadomości
Witam
Mój samochów to Renault Megane 1.9 D
Zauważyłem, że mój alternator dziwnie pracuje. Przynajmniej tak
uważam. Jeśli to normalny objaw to przepraszam za zamieszanie.
Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych
obrotach)
Przez jakieś 5 minut ładowanie mam coś ok. 12,7 V. Potem dostaje
jakiegoś kopa i ładowanie jest już 14,4 V.
Czy to normalny objaw? Wydaje mi się, że od razu powinien mieć te 14,4
V.
Pozdrawiam serdecznie i prosze o opinie. Wszystkie mile widziane.
KA-RAM-BA
| | | | | |