Grupy dyskusyjne   »   analiza spalin i przyczyny takiego stanu

analiza spalin i przyczyny takiego stanu



1 Data: Luty 06 2008 21:28:05
Temat: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: krychu 

witam!
mam taki oto wynik analizy spalin (bieg jałowy, benzyna) dla silnika C20NE:
HC - 79 ppm
CO - 0,47 %
CO2 - 13,3 %
O2 - 2,71 %
AFR - 15,84
Lambda - 1,11
Sprawdziłem już co jest OK, a co nie, ale chciałbym się zasięgnąć opinii co
może być przyczyną zawyżonej wartości trzech ostatnich parametrów. Czy na
podstawie tego wyniku można podejrzewać nieszczelność wydechu? Nie
zauważyłem żadnych negatywnych objawów pracy silnika, może poza wysokim
spalaniem, ale to akurat można zwalić na (nie)umiejętności jazdy użytkownika
;)
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm



2 Data: Luty 06 2008 22:00:53
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: Tomasz Pyra 

krychu pisze:

witam!
mam taki oto wynik analizy spalin (bieg jałowy, benzyna) dla silnika C20NE:
HC - 79 ppm
CO - 0,47 %
CO2 - 13,3 %
O2 - 2,71 %
AFR - 15,84
Lambda - 1,11
Sprawdziłem już co jest OK, a co nie, ale chciałbym się zasięgnąć opinii co może być przyczyną zawyżonej wartości trzech ostatnich parametrów.

Na moje oko może to być objaw złego działania sondy lambda.

3 Data: Luty 06 2008 22:13:00
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: venioo 

Tomasz Pyra pisze:

krychu pisze:
witam!
mam taki oto wynik analizy spalin (bieg jałowy, benzyna) dla silnika C20NE:
HC - 79 ppm
CO - 0,47 %
CO2 - 13,3 %
O2 - 2,71 %
AFR - 15,84
Lambda - 1,11
Sprawdziłem już co jest OK, a co nie, ale chciałbym się zasięgnąć opinii co może być przyczyną zawyżonej wartości trzech ostatnich parametrów.

Na moje oko może to być objaw złego działania sondy lambda.

....albo niezbyt szczesliwa proba "ciptjuningu"

--
venioo
SPRZEDAM: http://venioo.w.interia.pl/calibra

4 Data: Luty 06 2008 22:23:18
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: Tomasz Pyra 

venioo pisze:

Na moje oko może to być objaw złego działania sondy lambda.

...albo niezbyt szczesliwa proba "ciptjuningu"

No to już trzeba wróżki żeby zgadnąć czy to sonda nie działa, czy jakieś sprytne oprogramowanie ją olewa ;)

5 Data: Luty 06 2008 22:48:57
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: krychu 

Tomasz Pyra  wrote:

No to już trzeba wróżki żeby zgadnąć czy to sonda nie działa, czy
jakieś sprytne oprogramowanie ją olewa ;)

więc zapytałem wróżki :D Żadnego ciptjuningu nigdy autko nie przeszło. Sonda
szybko oscyluje w zakresie 0,2 - 0,7 V.

--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm

6 Data: Luty 07 2008 09:35:04
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: Tomasz Pyra 

krychu pisze:

Tomasz Pyra  wrote:
No to już trzeba wróżki żeby zgadnąć czy to sonda nie działa, czy
jakieś sprytne oprogramowanie ją olewa ;)

więc zapytałem wróżki :D Żadnego ciptjuningu nigdy autko nie przeszło. Sonda szybko oscyluje w zakresie 0,2 - 0,7 V.

Jeżeli analiza podaje stabilne lambda=1.1 na wydechu, to sonda IMO powinna dawać stabilny sygnał około 0.2V.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

7 Data: Luty 07 2008 10:33:05
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: krychu 

Tomasz Pyra  wrote:


Jeżeli analiza podaje stabilne lambda=1.1 na wydechu, to sonda IMO
powinna dawać stabilny sygnał około 0.2V.

ale czy wynik na analizatorze nie jest uœredniany celem uzyskania właœnie
stabilnego wyniku lambdy?

--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm

8 Data: Luty 07 2008 15:21:56
Temat: Re: analiza spalin i przyczyny takiego stanu
Autor: PAndy 


"Tomasz Pyra"  wrote in message

Jeżeli analiza podaje stabilne lambda=1.1 na wydechu, to sonda IMO powinna dawać stabilny sygnał około 0.2V.

katalizator...

analiza spalin i przyczyny takiego stanu



Grupy dyskusyjne