Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
T.
2 |
Data: Listopad 17 2014 16:18:42 |
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe |
Autor: JK |
Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości
Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
===========================
Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone
jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.
Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?
Pozdrawiam - JK
3 |
Data: Listopad 17 2014 16:38:20 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Tomek |
Użytkownik "JK" napisał w wiadomości
Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.
Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?
Działa.
T.
4 |
Data: Listopad 17 2014 15:44:10 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: masti |
Tomek wrote:
Użytkownik "JK" napisał w wiadomości
Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
jak oryginały.
Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach
--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
5 |
Data: Listopad 18 2014 02:46:55 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: __Maciek |
Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti napisał:
Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach
Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch
mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na
kierownicy - mniejsze zużycie styków.
6 |
Data: Listopad 17 2014 17:06:10 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Leszek Karlik |
On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek wrote:
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, wiÄc zależny od mocy żarówki.
KtoĹ z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html
Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i
7 |
Data: Listopad 17 2014 18:39:39 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Piotr Rezmer |
W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:
Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.
No właĹnie to chciałem zaproponowaÄ. Chyba że jest to rozwiÄ
zanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachowaÄ oryginał gdzie siÄ da.
A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prÄ
dnicy? CoĹ słabo z bilansem...
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
8 |
Data: Listopad 17 2014 19:55:07 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Sir |Piernik |
Tomek pisze:
....>8
Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
....>8
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
B12
9 |
Data: Listopad 17 2014 22:16:41 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Piotr Rezmer |
W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.
Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar
10 |
Data: Listopad 18 2014 01:23:36 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: James |
"Piotr Rezmer" wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Dziś można pomysleć o wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.
Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.
Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze 4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okręgu.
Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.
--
Technicznie,
James
11 |
Data: Listopad 19 2014 00:10:55 | Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe | Autor: Jacot |
Sir |Piernik wrote:
W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
| | | | | | | | | |