Grupy dyskusyjne   »   [ETZ 250] żarówki LED-owe

[ETZ 250] żarówki LED-owe



1 Data: Listopad 17 2014 16:06:21
Temat: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Tomek 

Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku (oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.

T.



2 Data: Listopad 17 2014 16:18:42
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: JK 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

Witam,
Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy
żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
Stąd pomyślałem o żarówkach LED.
===========================

Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone
jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.
Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak
myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?

Pozdrawiam - JK

3 Data: Listopad 17 2014 16:38:20
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Tomek 


Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości


Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji, oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd jak oryginały.

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

Poza jasnością świecenia w zużyciu energii niewiele się zmieni - tak myslę,,,
A swoją drogą akumulator tam działa?

Działa.

T.

4 Data: Listopad 17 2014 15:44:10
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: masti 

Tomek wrote:


Użytkownik "JK"  napisał w wiadomości


Tylko w jakim celu.
Żarówki dostosowane do montażu w typowym gnieździe i instalacji,
oznaczone jako 5W (ew. 10 lub 21) będą zapewne pobierały taki sam prąd
jak oryginały.

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W

tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

--
BMW R1100GS '94
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

5 Data: Listopad 18 2014 02:46:55
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: __Maciek 

Mon, 17 Nov 2014 15:44:10 +0000 (UTC) masti  napisał:

Pobierają moc 2,5W przy świeceniu 21W
tylko jak pobierają mniejszy prąd to zwariuje Ci bimetal. Muszą brać
tyle samo. resztę mocy wytracisz na rezystorach

Po co tak kombinować? Lepiej wywalić ten szajsowaty bimetalowy
przerywacz i kupić/zrobić elektroniczny. Ja zrobiłem na 4093 i dwóch
mosfetach. Prąd żarówek nie płynie u mnie przez przełącznik na
kierownicy - mniejsze zużycie styków.

6 Data: Listopad 17 2014 17:06:10
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Leszek Karlik 

On Mon, 17 Nov 2014 16:06:21 +0100, Tomek  wrote:

Jest w ETZ przerywacz kierunkowskazów bimetaliczny, więc zależny od mocy  żarówki.
Ktoś z Was stosował może w kierukowskazach żarówki LED-owe np.
http://allegro.pl/zarowka-p21w-13-led-5050-ba15s-r5w-r10w-py21w-fv-i4770291487.html

Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/
NTV650 & ST995i

7 Data: Listopad 17 2014 18:39:39
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Piotr Rezmer 

W dniu 2014-11-17 o 17:06, Leszek Karlik pisze:

Do żarówek LEDowych potrzebujesz innego przerywacza.

No właśnie to chciałem zaproponować. Chyba że jest to rozwiązanie passe w przypadku ETZ i chcemy zachować oryginał gdzie się da.

A tak w ogóle to nie jest to przypadkiem wina alternatora/prądnicy? Coś słabo z bilansem...


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

8 Data: Listopad 17 2014 19:55:07
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Sir |Piernik 

Tomek pisze:
....>8

Problem jest taki, że w czasie hamowania i włączonego kierunku
(oczywiście na światłach) dochodzi do tego, że silnik przerywa, a jak
wyrzucę na luz bez dodania gazu- to gaśnie.
....>8

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.
Jako elektryk, leniwy z natury, wymyslilem sposob wymagajacy najmniej wysilku a wiec i najmniejsza ingerencje w instalacje motocykla.
Rozdzielilem, na wyjsciu pradnicy (o alternatorze mozna bylo wtedy pomarzyc), zasilanie na dwie "galazki". Jedna prowadzila do reflektora a druga, poprzez diode dosc duzej (wtedy) mocy, do akumulatora i dalej, do instalacji elektrycznej motocykla.
Sposob ten mial mala niedogodnosc - swiatla przygasaly na malych obrotach silnika ale dzialalo to sprawnie przez lata.
Dodam tylko, nie elektrykom, ze dioda nie pozwalala "cofnac sie" pradowi z akumulatora do reflektora ktory przy instalacji 6V pobieral naprawde duzo pradu :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
   B12

9 Data: Listopad 17 2014 22:16:41
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Piotr Rezmer 

W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

10 Data: Listopad 18 2014 01:23:36
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: James 

"Piotr Rezmer"  wrote... W dniu 2014-11-17 o 19:55, Sir |Piernik pisze:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.

Dziś można pomysleć o  wstawieniu światła dzienne (biały LED) :). Ciekawe czy wymagana jest homologacja świateł dziennych. Chyba nie bo wszystko co widzę w samochodach, te cienkie kreski wyglądają na garażową robotę.

Oczywiście nie rozwiązuje to problemu nocą.

Fakt, większość świateł dziennych wygląda jak robota domorosłego konstruktora, ale jednak homologacja jest wymagana i są dokładne normy ustalone jak mają takie światła działać i świecić. Jest np powiedziane, że światła dzienne muszą mieć minimum 400 cd w osi lampy (większość ma chyba ze 4) oraz nie więcej niż 1200 cd. Nawet powierzchnia światła jest określona jako 25 do 200 cm2.
Oznaczenie homologacji na kloszach lamp dziennych to RL lub 00 RL oraz europejski znak E w okręgu.
Dokładnie opisuje to regulacja UN ECE numer 87.

--
Technicznie,
James

11 Data: Listopad 19 2014 00:10:55
Temat: Re: [ETZ 250] żarówki LED-owe
Autor: Jacot 

Sir |Piernik  wrote:

W mojej TS z elektryka bylo dobrze do czasu wprowadzenia obowiazku jazdy
na swiatlach.
Objawy dokladnie takie jak opisales.

W Junaku tez tak mialem ale wisz... ETZ to ma pierunski alternator;)
Wiec zamiast zaleczac syfa pudrem to pytacz powinien naprawic
instalacje.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/

[ETZ 250] żarówki LED-owe



Grupy dyskusyjne