auto na... drewno - byo?
1 | Data: Luty 13 2012 10:26:14 |
Temat: auto na... drewno - byo? | |
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] | Pomys stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera sensu. Tylko co na to zakaz palenia w czasie jazdy? ;) 2 |
Data: Luty 13 2012 10:35:35 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze: Pomys stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera Nabierze to sensu, jak benzyna jeszcze kilka razy zdroeje albo zacznie być reglamentowana ;-> Gaz drzewny (zakadam, e o to chodzi) ma kilka problemw: zasadniczo nie nadaje się do wspczesnych silnikw (m.in. z uwagi na to, e mieszanka będzie permanentnie za bogata albo zbyt uboga) a i w starszych będzie permanentny problem rozpalaniem i wygaszaniem oraz nadmiarem, ktry będzie się marnowa. W sumie mogoby to mieć pewien sens, jeśli zrobisz sobie napęd elektryczny z niewielką baterią akumulatorw adowanych rwno pracującym generatorem zasilanym z wytwornicy gazu. 3 |
Data: Luty 13 2012 11:38:40 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: PM |
W sumie mogoby to mieć pewien sens, jeśli zrobisz sobie napęd a co? to ju nie mona sobie narobić tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i nabic w butlę jak CNG? 4 |
Data: Luty 13 2012 12:02:51 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 11:38, PM pisze: a co? Sprawd sobie skad gazu drzewnego... Zasadniczym skadnikiem "napędowym" jest wodr. Reszta to czad, sporo azotu i niewielkie ilości metanu. 5 |
Data: Luty 13 2012 12:56:53 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Maciek | Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisa(a): to ju nie mona sobie narobi tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie) i Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :) -- Maciek Karkulowsia zwartusia Ratuwsianku Maciuwsio 6 |
Data: Luty 13 2012 14:16:22 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze: Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisa(a): Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego. 7 |
Data: Luty 13 2012 18:05:32 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: nazgul | W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze: W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze: no dobrze napisaeś, e wodr nie spręa się? 8 |
Data: Luty 13 2012 17:31:21 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: kogutek | nazgul napisa(a): W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:I co z tego e wodr si spra jak nie ma go w czym przechowa. jak go zapakowa do butli takiej jak od innych gazw to przez cianki jak przez sitko sobie przejdzie. Przy maych cinieniach oczywicie wolniej bdzie przechodzi. Ale przy duych stal nie stanowi dla niego bariery. Wodr jest bardzo dobrym paliwem bo wysoko energetycznym. Trzy razy wydajniejszym od benzyny. Tylko ma do tego takie waciwoci e trudno z niego korzysta. Najlepiej eby by wytwarzany w potrzebnych ilociach w miejscu jego wykorzystywania. Na razie to SF bo energetycznie si nie opaca. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Marzec 01 2012 10:31:54 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Sebastian Kaliszewski | kogutek wrote: nazgul napisa(a): Wodr owszem się spręa. I ma dobrą wydajno energetyczną na kg. Ino kiepską na jednostkę objętości. Na jednostkę objętości jest kilka razy gorszy od metanu (czyli CNG). Tylko e caa dyskusja bez sensu bo holsgas to nie sam wodr tylko wodr i CO i azot (ktry jest tu tylko rozcieńczalnikiem). To coś podobnego do syngasu zmieszanego z azotem. CO te jest palny ale oczywiście nie ma wartości opaowej takiej jak wodr. Caa mieszanina ma warto opaową porwnywalną z innymi paliwami "z węglem" a nawet AFAIR nieco gorszą (zwaszcza po rozcieńczeniu azotem) jak go Owszem stanowi. Nie idealną ale stanowi. Krtkoterminowo mona by spokojnie przechowywać. Wodr jest Sprawno przesyu przekracza 90%. Na razie to SF bo energetycznie się nie opaca. Stricte energetycznie się opaca. Tylko nie ma infrastruktury a i samochodw na ogniwa paliwowe jak na lekarstwo. A rnica energetyczna nie jest wielokrotna tylko o parę (moe naście) procent -- więc biznesowo nie ma sensu i tyle. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 10 |
Data: Luty 13 2012 18:52:06 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Maciek | Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:16:22 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego. Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot. Majac odpowiednio duzo energii mozna to sprezyc, a majac jej w cholere - pewnie nawet skroplic. Wodor tez nie ucieka od razu... Tylko, ze to bez sensu i dlatego bylo ":)" na koncu posta. -- Maciek Karkulowsia zwartusia Ratuwsianku Maciuwsio 11 |
Data: Luty 13 2012 19:08:31 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Yakhub | W licie datowanym 13 lutego 2012 (18:52:06) napisano: Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:16:22 +0100, Andrzej Lawa napisa(a): Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego. Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot. Tylko, ze to bez sensu i dlatego bylo ":)" na koncu posta. Oczywicie, e bez sensu, ale fajnie si "gdyba" - dodajmy do tego, e przy wytwarzaniu gazu drzewnego powstaje bardzo duo odpadowego ciepa - mona to podczy chociaby do instalacji CO :). -- Pozdrowienia, Yakhub 12 |
Data: Luty 13 2012 21:30:57 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciek, Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego.Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot. Jasne. A gdzie zgubie dwutlenek wgla, par wodn i cae mnstwo rnych wglowodorw wyszych od metanu? Jak chcesz si pozby kondensatu podczas sprania i komu go sprzedasz? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Luty 14 2012 19:27:48 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 13 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Maciek, Wiesz, ju kiedy widziaem artyku z podtytuem "katastrofa ekologiczna" o wypadku, w ktrym pka cysterna z azotem. Nie spodziewaem si podobnego argumentu na .samochody :O Ile tej pary chcesz produkowa i ile miliardw pojazdw wchodzi w rachub? Przymierzymy si ;) (do reszty argumentacji si *NIE* wtykam, ale metoda "to dorzumy wicej argumentw eby powaniej wygldao" nie naley do najlepszych, IMO) pzdr, Gotfryd 14 |
Data: Luty 14 2012 20:08:16 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Gotfryd, Jasne. A gdzie zgubie [...] par wodn [...]Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego.Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot. Nieadnie! Tak wycinank zrobi... Wiesz, ju kiedy widziaem artyku z podtytuem "katastrofa Rozlanie si "wsciekego" azotu moe by katastrofalne - moe wymrozi kawa pola. Lokalne obnienie stenia tlenu w powietrzu moe by zagroeniem dla ycia. Nie spodziewaem si podobnego argumentu na .samochody :O Kontekst, drogi Gotfrydzie - chodzio o spranie w butlach, jak CNG. Ile tej pary chcesz produkowa i ile miliardw pojazdw wchodzi w Ale ja przywrc to, co bye askaw wyci: Jak chcesz si pozby kondensatu podczas sprania i komu go Kondensat ze sprania holzgazu zawiera bardzo paskudne substancje co najmniej dranice. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 15 |
Data: Luty 15 2012 10:16:08 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 14 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Gotfryd, adnie, adnie. Odniosem si tylko do jednego, konkretnego elementu Twojego postu. Wyranie zastrzegem e do caej reszty uwag NIE MAM. Za to wypada si zgodzi, e podwtki pomieszaem :] (thx dla Andrzeja za wskazanie) pzdr, Gotfryd 16 |
Data: Luty 15 2012 12:16:13 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Gotfryd, adnie, adnie.Nieadnie! Tak wycinank zrobi...Jasne. A gdzie zgubie [...] par wodn [...]Nie. Popatrz sobie na skad gazu drzewnego.Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot. Nieadnie, bo wyrwae z kontekstu i przekrcie cakowicie znaczenie. Bibli te przerabiasz na pornosy? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 18 |
Data: Luty 14 2012 20:12:56 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 14.02.2012 19:27, Gotfryd Smolik news pisze: On Mon, 13 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote: Nie widz zwizku - wczeniej bya mowa o problemach ze spraniem tej mieszanki do butli z uwagi na jej wanie mieszany skad (no i kopot z magazynowaniem wolnego w odoru w ogle) a nie o wydumanych problemach pseudoekologw... 19 |
Data: Luty 13 2012 14:02:08 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello PM, W sumie mogoby to mie pewien sens, jeli zrobisz sobie napda co? Nie mona. Gaz jest silnie zanieczyszczony i zawiera sporo pary wodnej. W butli szybko zostaby Ci sam kondensat. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 20 |
Data: Luty 13 2012 02:49:42 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Czarek Daniluk | On Feb 13, 10:26am, "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" Pomys stary jak wiat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera Piknie, i na dodatek ma ciepo :D z kominka. Pozdrawiam ! 21 |
Data: Luty 13 2012 12:28:54 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze: Pomys stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera Swoją drogą a policzę... Swego czasu by produkowany Mercedes "na drewno" i zuywa 15kg bukowego drewna na 100km. Przy przeciętnym cięarze suchutkiej buczyny daje to mniej-więcej 1/50 m3. Ładna, solidnie wysuszona buczyna, porąbana w rwne, adne kawaki to jakieś 300z za solidnie "oszukiwany" m3, liczmy 500z za prawdziwy. Czyli 10z/100km. Mj samochodzik spala jakieś 5l/100km to daje niecae 30z/100km. Teoretycznie się opaca, ale to teoria - na początek będziesz mia problemy przy pierwszej lepszej kontroli... a i w parkingach innych ni odkryte będziesz wywoywać alarmy poarowe ;) 22 |
Data: Luty 13 2012 15:45:56 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: kogutek | Andrzej Lawa napisa(a): W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:Jest sporo patentw na zasilanie silnika z zaponem iskrowym. Mona go puci na wgiel. S dwa problemy. Jeden to dostarczanie pyu wglowego ze zbiornika. Druga to e py wglowy ma waciwoci materiau wybuchowego. Jedziesz na skad wgla i tankujesz miaem. W samochodzie dodatkowy mynek przerabiajcy go na py o okrelonej wielkoci ziarna. na oko w kilogramach silnik zuyje dwa razy wicej wgla ni benzyny. Dwa kilo miau to litr benzyny. Tak ze zotwk by kosztowa ekwiwalent benzyny. Instalacje do gazu drzewnego kojarz si z duymi zbiornikami. A jak by zrobi instalacj do pracy cigej zasilan peletem? -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Luty 13 2012 16:50:53 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Maciek | Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisa(a): 24 |
Data: Luty 13 2012 16:23:30 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: kogutek | Maciek napisa(a): Dnia Mon, 13 Feb 2012 15:45:56 +0000 (UTC), kogutek napisa(a):z 30 lat temu by opis silnika parowego do samochodu. Zrobi go saab. Od rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni. Peny moment obrotowy od zera obrotw do obrotw maksymalnych. Sporo mniejszy od tradycyjnego silnika. Zasada pracy podobna do pracy rotacyjnej pompy wielotokowej. W samochodzie z tego co pamitam brak sprzga i skrzyni biegw. Opalany by niestety paliwem ciekym. Pewno na propan butan by poszed. Sprawno niestety na poziomie prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozpraniem. Czyli kilka procent. Parowy to nie zawsze niska sprawno. Silnik parowy tokowy z trzy stopniowym rozpraniem osiga sprawno niedostpn dla silnikw Diesla bo w okolicach pidziesiciu procent. S to jednostki bardzo due i byy uywane do napdu statkw rzecznych. Takich z koami opatkowymi z boku. Hiper niskoobrotowe silniki to byy. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Luty 14 2012 01:33:42 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Pawel "O'Pajak" |
z 30 lat temu by opis silnika parowego do samochodu. Zrobi go saab. Od(...) Sprawno niestety na poziomie Czyli kilkanascie %, zatem jakies 2000 kucykow idzie w powietrze. Silniczek moze maly, ale albo cos swieci od ciepla, albo za tym malym silniczkiem jedzie tender z woda. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mroek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com 26 |
Data: Luty 13 2012 19:54:16 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote: W dniu 13.02.2012 10:26, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze: Yakhub napisa: zapomniae o doliczeniu akcyzy oraz VAT od tej akcyzy. TERAZ doliczy, nie e "minister dopilnuje eby bya". Nie, nie trzeba zmienia ustawy: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,1,akcyzowy,4,31,31,218,,,ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym.html +++ Art. 86. 1. Do wyrobw energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza si wyroby: .... 9) pozostae wyroby, z wyczeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o ktrym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do uycia, oferowane na sprzeda lub uywane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez wzgldu na kod CN; -- - pzdr, Gotfryd 27 |
Data: Luty 13 2012 20:13:45 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 19:54, Gotfryd Smolik news pisze: Czyli 10z/100km. Ty prawda... Tylko ile by w sumie wyniosa ta akcyza? Za gaz jest w litrach... tylko ten jest rozprony ;) Nie, nie trzeba zmienia ustawy: Ano nie trzeba... 28 |
Data: Luty 14 2012 19:13:42 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote: Ty prawda... Tylko ile by w sumie wyniosa ta akcyza? Obstawiam e skarbwce ta wersja by jak najbardziej odpowiadaa ;) pzdr, Gotfryd 29 |
Data: Luty 13 2012 19:06:33 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Yakhub | W liście datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano: Pomys stary jak świat, ale przy dzisiejszych cenach benzyny nabiera Wszystkie przedstawione w wątku szacunki i wyliczenia finansowe mają mao sensu z jednego powodu - benzyna nie jest droga dlatego, e jest droga, tylko jest droga dlatego, e jest bardzo wysoko opodatkowana... -- Pozdrowienia, Yakhub 30 |
Data: Luty 13 2012 19:43:34 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: kogutek | Yakhub napisa(a): W li=C5=9Bcie datowanym 13 lutego 2012 (10:26:14) napisano:Ropa w przecigu dziesiciu lat zdroaa trzy razy. W aden logiczny sposb tego nie da si uzasadni bo oglnowiatowa inflacja w tym czasie by duo mniejsza. Paliwa s bardzo drogie. I tasze nie bd. -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Luty 13 2012 20:57:04 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 13.02.2012 20:43, kogutek pisze: Ropa w przecigu dziesiciu lat zdroaa trzy razy. W aden logiczny sposb _Oficjalna_ inflacja. Realn inflacj ciko oceni, bo poza nonikami energii i rzadkimi surowcami przemysowymi wszystko ma do dowoln cen (wcznie z surowcami "podwjnego zastosowania" jak np. zoto, ktrego cena jest mocno napompowana spekulacyjnie - bez dostatecznego uzasadnienia w potrzebach przemysu czy zdobnictwa). Aczkolwiek obawiam si, masz racj piszc o wzrocie ceny ropy ponad inflacj... I chocia ta cena nie jest odporna na spekulacje, a dodatkowo jest obciona haraczem akcyzowym, to i tak cena ropy bdzie rosa z uwagi na kurczce si jej zasoby, przynajmniej te atwo i tanio dostpne. Moe nieco przewrotnie powiedzie, e ceny paliw pynnych zaczynaj dopiero goni swoj realn warto ;) Wystarczy sobie policzy, ile pracy mona uzyska z litra benzyny eby zorientowa si, e te paliwa byy cholernie tanie w porwnaniu z np. cen wykonania tej samej pracy "wasnymi rkami" przez ludzi ;) 32 |
Data: Marzec 01 2012 17:22:41 | Temat: Re: auto na... drewno - byo? | Autor: marian co imie ukrywa |
Ropa w przecigu dziesiciu lat zdroaa trzy razy. W aden logiczny sposbjuz tylko pies z zlamana noga jest w stanie uwierzyc swiatowemu politycznemu zlodziejstwu ze inflacji jest tyle ile oni mowia.... ludzie ktorzy maja tego serdecznie dosc zalozyli strone: shadowstats.com czy jakos tak - google - i niczego wielkiego nie robia. licza tylko inflacje na metodach lat 80'tych zanim greenspan na polityczne zamowienie jeszcze regana zabawil sie zielonymi papierkami. szczegoly na tej stronie. przy 10% rocznie masz prawie wynik ktory opisujesz jako trzy razy. przy 15% jest tak drogo ze mozna powiedziec ze ropa potaniala.... tzn nie zdarzyla za inflacja. sama ropa jest do dostania za darmo - o czym nikt nie wie. araby wyrazily sie jednak wielce obrazowo - dostaniecie ropuche za darmo jak my dostaniemy podatki ktore dojebujecie swoim ludziom. znakomite!!!! jak to zmienic? wraz ze wszystkim. przywrocic odpowiedzialnosc za zycie jednostki, zlikwidowac zadania panstwa. nielatwe ale dlaczego ma sie nie dac? majac dochody brutto + zus stac mnie bedzie i na ubezpieczenie prywatne i na szkole dla dzieci i na autostrady i wiele innych rzeczy. spadam bo OT i NTG... -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |