Grupy dyskusyjne   »   auto na sprężone powietrze

auto na spręone powietrze



1 Data: Maj 28 2012 00:35:57
Temat: auto na spręone powietrze
Autor: BQB 

http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=samochod-silnikiem-na-sprezone-powietrze
http://tinyurl.com/d799ghf
W komentarzu ktoś napisa, e zbiornik mieści 90m3 przy ciśnieniu 300 barw, jako, e w ogle się nie orientuję w spręarkach, to czy spręarka do takiego auta (elektryczna) jest droga? I ile czasu trwao by tankowanie nią?



2 Data: Maj 28 2012 03:10:20
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 00:35, BQB wrote:

W komentarzu ktoś napisa, e zbiornik mieści 90m3 przy ciśnieniu 300
barw, jako, e w ogle się nie orientuję w spręarkach, to czy spręarka
do takiego auta (elektryczna) jest droga? I ile czasu trwao by tankowanie
nią?

Taka spręarka nie tylko musi dać radę tak mocno nabić, ale te i w miarę
schodzić zarwno powietrze jak i pojazd. Dodatkowo trzeba odwilyć
wszystko, bo jak się będzie rozpręać to temperatura spadnie i jakikolwiek
ld od razu by skutkowa uszkodzeniem silnika w formie krysztakw lodu.
Nikt te nie mwi jak due są straty energii pomiędzy tymi procesami, ale
jak liczysz, e to tak jak adowanie elektryka albo hybrydy to moesz
niele się przejechać.
Wszystko to jednak nic wobec bum, jakie się moe odbyć jeśli coś w Ciebie
wjedzie potem podczas drogi i nagle te 300 bar będzie chciao uciec w kosmos.


--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

3 Data: Maj 27 2012 21:51:32
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Pszemol 

"dominik"  wrote in message

Wszystko to jednak nic wobec bum, jakie się moe odbyć jeśli coś w Ciebie
wjedzie potem podczas drogi i nagle te 300 bar będzie chciao uciec w kosmos.

Nie twrz bajek, proszę...
Te 300 bar jest na porządku dziennym uywane w nurkowaniu.
Spręone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.
Że te kada nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
to straszą niebezpieczeństwem... Przed samochodami na LPG
te straszyli e wozisz bombę w baganiku. I co? Ile "wubuchw"
aut z gazem odnotowujemy na drogach?

4 Data: Maj 28 2012 07:03:03
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Shrek 

On 2012-05-28 04:51, Pszemol wrote:

"dominik"  wrote in message

Wszystko to jednak nic wobec bum, jakie się moe odbyć jeśli coś w Ciebie
wjedzie potem podczas drogi i nagle te 300 bar będzie chciao uciec w
kosmos.

Nie twrz bajek, proszę...
Te 300 bar jest na porządku dziennym uywane w nurkowaniu.
Spręone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.
Że te kada nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
to straszą niebezpieczeństwem... Przed samochodami na LPG
te straszyli e wozisz bombę w baganiku. I co? Ile "wubuchw"
aut z gazem odnotowujemy na drogach?

Jeśli rzeczywiscie to takie niegrone, to moe byby to dobry sposb ozyskiwania energii przy hamowaniu?

Shrek.

5 Data: Maj 28 2012 07:47:26
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 27 May 2012 21:51:32 -0500, Pszemol napisa(a):

Nie twrz bajek, prosz...
Te 300 bar jest na porzdku dziennym uywane w nurkowaniu.
Sprone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelnoci.

Poguglaj za SLC scuba.

Co prawda tylko 12 sztuk, ale jednak sie zdarzylo  ;-)

Albo np http://www.youtube.com/watch?v=tyINNUaXa8Q

e te kada nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
to strasz niebezpieczestwem... Przed samochodami na LPG
te straszyli e wozisz bomb w baganiku. I co? Ile "wubuchw"
aut z gazem odnotowujemy na drogach?

Ale tam jest tylko pare bar :-)

J.

6 Data: Maj 28 2012 01:37:28
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Dnia Sun, 27 May 2012 21:51:32 -0500, Pszemol napisa(a):
Nie twrz bajek, prosz...
Te 300 bar jest na porzdku dziennym uywane w nurkowaniu.
Sprone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelnoci.

Poguglaj za SLC scuba.

Co prawda tylko 12 sztuk, ale jednak sie zdarzylo  ;-)

Albo np http://www.youtube.com/watch?v=tyINNUaXa8Q

Tylko e taki cylinder w samochodzie mona duo lepiej
zabezpieczy ni ten nurkowy, no i jest do niego dostp
lepiej ukryty pod strefami zgniotu.

e te kada nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
to strasz niebezpieczestwem... Przed samochodami na LPG
te straszyli e wozisz bomb w baganiku. I co? Ile "wubuchw"
aut z gazem odnotowujemy na drogach?

Ale tam jest tylko pare bar :-)

I te istotn rnic jest fakt, e w butli z LPG jest palny wglowodr
a w butli na sprone powietrze jest niepalne powietrze...

7 Data: Maj 28 2012 09:36:16
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 04:51, Pszemol wrote:

Nie twrz bajek, proszę...
Te 300 bar jest na porządku dziennym uywane w nurkowaniu.
Spręone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.
Że te kada nowa technologia znajdzie takich bajkopisarzy co
to straszą niebezpieczeństwem... Przed samochodami na LPG
te straszyli e wozisz bombę w baganiku. I co? Ile "wubuchw"
aut z gazem odnotowujemy na drogach?

Takich aut jest trochę kilka, masz moe raport z crash testw ktregoś z
nich? Chętnie poczytam co się dzieje w razie wypadku takiego samochodu,
gdzie caa podoga jest zbiornikiem napompowanym na 300 bar, a samochd
way niewiele.


--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

8 Data: Maj 28 2012 13:28:55
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: news-gazeta 

Nie twrz bajek, proszę...
Te 300 bar jest na porządku dziennym uywane w nurkowaniu.

Na porządku dziennym to jest 200-220bar.

Spręone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.

Ulatuje z taką prędkością, e zamraa butlę przez co ją po kawaku rozrywa.
Nie chciabyś stać obok gdy taka butla traci w sekundzie zawr :)

Pozdrawiam - Darek.

9 Data: Maj 28 2012 10:01:51
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Pszemol 

"news-gazeta"  wrote in message

Nie twrz bajek, proszę...
Te 300 bar jest na porządku dziennym uywane w nurkowaniu.

Na porządku dziennym to jest 200-220bar.

Nie kćmy się o szczegy - podaem przykad zastosowania
powietrza spręonego o podobnym ciśnieniu... Daje to atwiejsze
zaaplikowanie intuicji do nic nie mwiących numerkw ciśnienia.

Spręone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelności.

Ulatuje z taką prędkością, e zamraa butlę przez co ją po kawaku rozrywa.

Że co?? :-) Fantazja Ci dopisuje...

Nie chciabyś stać obok gdy taka butla traci w sekundzie zawr :)

Oczywiście e nie chciabym. Ale co z tego? Są tacy co nie boją się :-)
http://www.scubadivingsarasota.info/online-scuba-training/wrong-way-to-carry-scuba-cylinders

10 Data: Maj 28 2012 21:06:43
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: SkiMir 

W dniu 2012-05-28 04:51, Pszemol pisze:

Nie twrz bajek, prosz...
Te 300 bar jest na porzdku dziennym uywane w nurkowaniu.

Noo nie bardzo. Z reguy maj 200 bar.
Czasem potrzebuj nabi butl 300 bar i jest may problem - kluby nurkowe tyle nie maj.
Puki co znalazem jedyn w Krakowie firm, ktra nabija te 300 - firma zajmuje si sprztem ratowniczym.
Aby nabi pene 300 bar do butli trzeba to robi etapami z przerw na chodzenie butli.

Tak wic nie jest to takie proste i o sprarkach domowego uytku mona raczej zapomnie.

Sprone powietrze nie "wybucha" tylko ulatuje z nieszczelnoci.

Powietrze nie wybucha ale rozerwana butla moe narobi sporo bigosu.

--
M.

11 Data: Maj 29 2012 01:28:15
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kogutek 

SkiMir  napisa(a):

W dniu 2012-05-28 04:51, Pszemol pisze:

> Nie twrz bajek, prosz...
> Te 300 bar jest na porzdku dziennym uywane w nurkowaniu.

Noo nie bardzo. Z reguy maj 200 bar.
Czasem potrzebuj nabi butl 300 bar i jest may problem - kluby
nurkowe tyle nie maj.
Puki co znalazem jedyn w Krakowie firm, ktra nabija te 300 - firma
zajmuje si sprztem ratowniczym.
Aby nabi pene 300 bar do butli trzeba to robi etapami z przerw na
chodzenie butli.

Tak wic nie jest to takie proste i o sprarkach domowego uytku mona
raczej zapomnie.
Nieprawda. W warunkach domowych mona bez problemu dwoma sprarkami od
lodwki zrobi 1000 atmosfer. parametrem opisujcym sprark nie jest
cinienie jakie daje a spr. tak dziwnie dla niektrych nazywa si ten
parametr. W lodwkowej dochodzi on do trzydziestu piciu. Spr to nic innego
jak okrelenie ile razy sprarka podbije cinienie na dolocie. Jak jedn
sprark lodwkow nabi zbiornik do trzydziestu piciu atmosfer i
doprowadzi powietrze o takim cinieniu do dolotu drugiej to ona podbije go
trzydzieci pi razy. Mona inaczej. Typowa sprarka do pompowania k daje
8 atmosfer. Zasilenie z niej lodwkowej podbije to cinienie trzydzieci razy.
To daje 240 atmosfer. Do nurkowania tak sprone powietrze si nie nadaje bo
bdzie zawierao olej. Do nabijania butli do nurkowania uywa si sprarek
bezolejowych. Sposobw pozbycia si wilgoci ze spronego powietrza jest
kilka. A olej w powietrzu do zasilania silnika na sprone powietrze do
samochodu w niczym nie przeszkadza. Nie widz najmniejszego problemu eby w
warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.


--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Maj 29 2012 14:00:08
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Sebastian Kaliszewski 

kogutek wrote:

SkiMir  napisa(a):
W dniu 2012-05-28 04:51, Pszemol pisze:

Nie twrz bajek, prosz...
Te 300 bar jest na porzdku dziennym uywane w nurkowaniu.
Noo nie bardzo. Z reguy maj 200 bar.
Czasem potrzebuj nabi butl 300 bar i jest may problem - kluby nurkowe tyle nie maj.
Puki co znalazem jedyn w Krakowie firm, ktra nabija te 300 - firma zajmuje si sprztem ratowniczym.
Aby nabi pene 300 bar do butli trzeba to robi etapami z przerw na chodzenie butli.

Tak wic nie jest to takie proste i o sprarkach domowego uytku mona raczej zapomnie.
Nieprawda. W warunkach domowych mona bez problemu dwoma sprarkami od
lodwki zrobi 1000 atmosfer.

Mam nadziej, e nie znajdzie si gupi ktry z twojej rady skorzysta...

parametrem opisujcym sprark nie jest
cinienie jakie daje

Owszem jest.

a spr.

Te jest. Ale z naciskiem na "te".

tak dziwnie dla niektrych nazywa si ten
parametr. W lodwkowej dochodzi on do trzydziestu piciu. Spr to nic innego
jak okrelenie ile razy sprarka podbije cinienie na dolocie. Jak jedn
sprark lodwkow nabi zbiornik do trzydziestu piciu atmosfer i
doprowadzi powietrze o takim cinieniu do dolotu drugiej to ona podbije go
trzydzieci pi razy.

Id si puknij w gow.  Albo we szeregowo podcz do sieci 2 transformatory dzwoknowe "pod prd" -- zgodnie z twoj logik bdziesz mia ok 190 000V! A zgodnie z rzeczywistoci wyskocz bezpieczniki i/lub bdzesz mia smirdzcy zom zamiast transformatorkw.

Podobnie zamiast sprawnej sprarki lodwkowej bdziesz mia popsut. Chyba, e zanim zdechnie sama sprarka pieprznie jaki element ktry ci w gow przywali -- moe pomoe...


Mona inaczej. Typowa sprarka do pompowania k daje
8 atmosfer. Zasilenie z niej lodwkowej podbije to cinienie trzydzieci razy.
To daje 240 atmosfer. Do nurkowania tak sprone powietrze si nie nadaje bo
bdzie zawierao olej. Do nabijania butli do nurkowania uywa si sprarek
bezolejowych. Sposobw pozbycia si wilgoci ze spronego powietrza jest
kilka. A olej w powietrzu do zasilania silnika na sprone powietrze do
samochodu w niczym nie przeszkadza. Nie widz najmniejszego problemu eby w
warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.

Bez kozery powiem 500!

Nie, no, wytrzymao materiaw nie ma znaczenia -- ten sam przewd co wytrzymuje 30atm to i 300wytrzyma, nie? ROTFL. Puknij si.

Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.

Nie wiem czy mia si czy paka...

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

13 Data: Maj 29 2012 16:33:12
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Lort 

Kto: Sebastian Kaliszewski Gdzie:  pl.misc.samochody
Kiedy: 29 maj 2012, 14:00:08

kogutek wrote:
  ^^^^^^^
[...]
Nie wiem czy mia si czy paka...

Podkreliem kluczowe.

--
Llort

14 Data: Maj 29 2012 14:27:54
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Plumpi 

Uytkownik "kogutek"  napisa w wiadomoci

Nieprawda. W warunkach domowych mona bez problemu dwoma sprarkami od
lodwki zrobi 1000 atmosfer. parametrem opisujcym sprark nie jest
cinienie jakie daje a spr. tak dziwnie dla niektrych nazywa si ten
parametr. W lodwkowej dochodzi on do trzydziestu piciu. Spr to nic innego
jak okrelenie ile razy sprarka podbije cinienie na dolocie. Jak jedn
sprark lodwkow nabi zbiornik do trzydziestu piciu atmosfer i
doprowadzi powietrze o takim cinieniu do dolotu drugiej to ona podbije go
trzydzieci pi razy. Mona inaczej. Typowa sprarka do pompowania k daje
8 atmosfer. Zasilenie z niej lodwkowej podbije to cinienie trzydzieci razy.
To daje 240 atmosfer. Do nurkowania tak sprone powietrze si nie nadaje bo
bdzie zawierao olej. Do nabijania butli do nurkowania uywa si sprarek
bezolejowych. Sposobw pozbycia si wilgoci ze spronego powietrza jest
kilka. A olej w powietrzu do zasilania silnika na sprone powietrze do
samochodu w niczym nie przeszkadza. Nie widz najmniejszego problemu eby w
warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.

Gwarantujesz, e taka sprarka lodwkowa mnie nie zabije?
Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem powici 2 lodwki i 2 zamrazarki. Chyba wystarczy?
Zrobimy sprark do 1000bar. Oczywicie Ty bdziesz przy tych sprarkach, aby mnie przekona, e jest to w peni bezpieczne :)

15 Data: Maj 29 2012 17:26:55
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Plumpi,

Tuesday, May 29, 2012, 2:27:54 PM, you wrote:

Uytkownik "kogutek"  napisa w wiadomoci

[...]

warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale
kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze
zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.
Gwarantujesz, e taka sprarka lodwkowa mnie nie zabije?
Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem powici 2 lodwki i 2
zamrazarki. Chyba wystarczy?
Zrobimy sprark do 1000bar. Oczywicie Ty bdziesz przy tych sprarkach,
aby mnie przekona, e jest to w peni bezpieczne :)

Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chc zobaczy te fruwajce pira!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

16 Data: Maj 29 2012 22:59:42
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-05-29 17:26, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Plumpi,

Tuesday, May 29, 2012, 2:27:54 PM, you wrote:

Uytkownik   napisa w wiadomoci

[...]

warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale
kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze
zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.
Gwarantujesz, e taka sprarka lodwkowa mnie nie zabije?
Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem powici 2 lodwki i 2
zamrazarki. Chyba wystarczy?
Zrobimy sprark do 1000bar. Oczywicie Ty bdziesz przy tych sprarkach,
aby mnie przekona, e jest to w peni bezpieczne :)

Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chc zobaczy te fruwajce pira!


A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym, zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila 35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

Co do biletu, to jak beda ulgowe, to ja tez sie pisze!

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

17 Data: Maj 29 2012 23:17:45
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kogutek 

  napisa(a):

W dniu 2012-05-29 17:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Plumpi,
>
> Tuesday, May 29, 2012, 2:27:54 PM, you wrote:
>
>> Uytkownik   napisa w wiadomoci
>
> [...]
>
>>> warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
>>> Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale
>>> kilowatowa
>>> od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze
>>> zbiornikiem
>>> ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
>>> odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.
>> Gwarantujesz, e taka sprarka lodwkowa mnie nie zabije?
>> Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem powici 2 lodwki i 2
>> zamrazarki. Chyba wystarczy?
>> Zrobimy sprark do 1000bar. Oczywicie Ty bdziesz przy tych sprarkach,
>> aby mnie przekona, e jest to w peni bezpieczne :)
>
> Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chc zobaczy te fruwajce pira!
>

A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

Co do biletu, to jak beda ulgowe, to ja tez sie pisze!

szkem dup chcesz obetrze. Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika. Kady
przeczyta i bdziecie na waszych wioskach najwikszymi specami od wszystkiego.
No moe troch przesadziem Samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze
zrozumie co tam napisane. To mog tylko tacy co maj wspczynnik
inteligencji powyej 120. Dla niektrych z was czytanie moe przypomina prb
porozumienia si z Chiczykiem na migi w piwnicy, bez wiata oczywicie. 

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Maj 30 2012 06:38:39
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:

szkem dup chcesz obetrze. Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika. Kady
przeczyta i bdziecie na waszych wioskach najwikszymi specami od wszystkiego.
No moe troch przesadziem Samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze
zrozumie co tam napisane. To mog tylko tacy co maj wspczynnik
inteligencji powyej 120. Dla niektrych z was czytanie moe przypomina prb
porozumienia si z Chiczykiem na migi w piwnicy, bez wiata oczywicie.

Ciekawe po cholere sa sprezarki dwustopniowe, w ktorych stopien wstepny ma duzo wieksza wydajnosc (l/min), zeby napchac powietrza w stopien drugi. W praktyce sa to sprezarki 3 tlokowe: 2 tloki napychaja powietrze do trzeciego, wiec ladunek jest wstepnie sprezony stosunkiem 2:1, trzeci tlok dopreza go dodatkowo.
Szeregowe wlaczenie dowolnej ilosci identycznych sprezarek nie podniesie cisnienia. Pierwsza sprezy, a kolejne beda przepychac bez podnoszenia cisnienia.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510

19 Data: Maj 30 2012 15:18:54
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kogutek 

MarcinJM  napisa(a):

W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:
> szkem dup chcesz obetrze. Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika. Kady
> przeczyta i bdziecie na waszych wioskach najwikszymi specami od wszystkiego
.
> No moe troch przesadziem Samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze
> zrozumie co tam napisane. To mog tylko tacy co maj wspczynnik
> inteligencji powyej 120. Dla niektrych z was czytanie moe przypomina prb

> porozumienia si z Chiczykiem na migi w piwnicy, bez wiata oczywicie.

Ciekawe po cholere sa sprezarki dwustopniowe, w ktorych stopien wstepny
ma duzo wieksza wydajnosc (l/min), zeby napchac powietrza w stopien
drugi. W praktyce sa to sprezarki 3 tlokowe: 2 tloki napychaja powietrze
do trzeciego, wiec ladunek jest wstepnie sprezony stosunkiem 2:1, trzeci
tlok dopreza go dodatkowo.
Szeregowe wlaczenie dowolnej ilosci identycznych sprezarek nie podniesie
cisnienia. Pierwsza sprezy, a kolejne beda przepychac bez podnoszenia
cisnienia.

120 nie masz.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Maj 30 2012 21:24:40
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Tomasz Pyra 

On Tue, 29 May 2012 23:17:45 +0000 (UTC), kogutek wrote:

  napisa(a):

W dniu 2012-05-29 17:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Plumpi,

Tuesday, May 29, 2012, 2:27:54 PM, you wrote:

Uytkownik   napisa w wiadomoci

[...]

warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale
kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze
zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.
Gwarantujesz, e taka sprarka lodwkowa mnie nie zabije?
Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem powici 2 lodwki i 2
zamrazarki. Chyba wystarczy?
Zrobimy sprark do 1000bar. Oczywicie Ty bdziesz przy tych sprarkach,
aby mnie przekona, e jest to w peni bezpieczne :)

Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chc zobaczy te fruwajce pira!


A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

Co do biletu, to jak beda ulgowe, to ja tez sie pisze!

szkem dup chcesz obetrze. Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika.

Wszystko cacy, tylko zapomniale e majc powiedzmy sprark o stopniu
sprania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i rnic midzy
wejciem a wyjciem 4 bary.

Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale rnic midzy wejciem a
wyjciem ju 20bar.
O ile napd mechaniczny wymagajcy 5x wyszego momentu przy 5x niszych
obrotach atwo zapewni przekadni, to jeeli nie bdzie to sprarka
zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejciowym pod cinieniem, to
prawdopodobnie si po prostu uszkodzi, albo nie bdzie wystarczajco
szczelna.

Dlatego o szeregowym czeniu sprarek z lodwek zyskujc 1000bar raczej
moesz zapomnie.

21 Data: Maj 30 2012 21:54:09
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-05-30 21:24, Tomasz Pyra pisze:

Wszystko cacy, tylko zapomniale e majc powiedzmy sprark o stopniu
sprania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i rnic midzy
wejciem a wyjciem 4 bary.

Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale rnic midzy wejciem a
wyjciem ju 20bar.
O ile napd mechaniczny wymagajcy 5x wyszego momentu przy 5x niszych
obrotach atwo zapewni przekadni, to jeeli nie bdzie to sprarka
zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejciowym pod cinieniem, to
prawdopodobnie si po prostu uszkodzi, albo nie bdzie wystarczajco
szczelna.

Dlatego o szeregowym czeniu sprarek z lodwek zyskujc 1000bar raczej
moesz zapomnie.


Nie bardzo rozumiem:
Posluzmy sie objetoscia. Sprezarka ma objetosc 1 ltr i spreza to do 0.1 ltr. i podaje to na druga identyczna sprezarke.
Druga sprazarka ROZPREZA te 0.1 ltr z powrotem do 1 ltr. i ponownie spreza do 0.1. I tak kolejno. Nie mozesz doprezyc czegos, czego nie ma, a nie masz objetosci na wejsciu drugiej sprezarki.
Co innego gdyby np.: 4 sprezarki rownolegle podawaly na 2 sprezarki rownolegle i te dwie dopiero na jedna. Wtedy jest klasyczna sprezarka wielostopniowa.
Albo w objetosci: 4 ltr > 2ltr >1ltr

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510

22 Data: Maj 31 2012 00:44:18
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Tomasz Pyra 

On Wed, 30 May 2012 21:54:09 +0200, MarcinJM wrote:

W dniu 2012-05-30 21:24, Tomasz Pyra pisze:
Wszystko cacy, tylko zapomniale e majc powiedzmy sprark o stopniu
sprania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i rnic midzy
wejciem a wyjciem 4 bary.

Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale rnic midzy wejciem a
wyjciem ju 20bar.
O ile napd mechaniczny wymagajcy 5x wyszego momentu przy 5x niszych
obrotach atwo zapewni przekadni, to jeeli nie bdzie to sprarka
zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejciowym pod cinieniem, to
prawdopodobnie si po prostu uszkodzi, albo nie bdzie wystarczajco
szczelna.

Dlatego o szeregowym czeniu sprarek z lodwek zyskujc 1000bar raczej
moesz zapomnie.


Nie bardzo rozumiem:
Posluzmy sie objetoscia. Sprezarka ma objetosc 1 ltr i spreza to do 0.1
ltr. i podaje to na druga identyczna sprezarke.
Druga sprazarka ROZPREZA te 0.1 ltr z powrotem do 1 ltr.

Nie musi rozpry - wystarczy e druga sprarka (zakladajc jej tak sam
konstrukcj) byaby napdzana przez przekadni mechaniczn 10:1, czyli
krcia si te 10x wolniej ni ta pierwsza.

Wtedy pierwsza zrobi 10 obrotw "pompujc" jedno napenienie drugiej, a
druga dopchnie to swoje 10x i ju mamy 100x.

Albo ta druga sprarka musiaaby by 10x mniejsza.

Tyle e druga bdzie obciona 10x wysz rnic cinie midzy wejciem a
wyjciem.

23 Data: Maj 31 2012 06:14:22
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: MarcinJM 

W dniu 2012-05-31 00:44, Tomasz Pyra pisze:

Nie musi rozpry - wystarczy e druga sprarka (zakladajc jej tak sam
konstrukcj) byaby napdzana przez przekadni mechaniczn 10:1, czyli
krcia si te 10x wolniej ni ta pierwsza.

Wtedy pierwsza zrobi 10 obrotw "pompujc" jedno napenienie drugiej, a
druga dopchnie to swoje 10x i ju mamy 100x.

Albo ta druga sprarka musiaaby by 10x mniejsza.

Tyle e druga bdzie obciona 10x wysz rnic cinie midzy wejciem a
wyjciem.

No wtedy oczywiscie to zadziala, natomiast byla mowa o szeregu identycznych sprezarek.


--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510

24 Data: Maj 30 2012 23:47:57
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:

Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika.

Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam madrzejsze ksiazki.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

25 Data: Maj 31 2012 10:05:42
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kogutek 

  napisa(a):

W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:
> Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika.

Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam
madrzejsze ksiazki.

Od babci dostae do naboestwa.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Maj 31 2012 19:00:03
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-05-31 12:05, kogutek pisze:

Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika.

Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam
madrzejsze ksiazki.

Od babci dostae do naboestwa.


Tobie nie dala, bo i tak bys nie zrozumial.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

27 Data: Maj 31 2012 17:58:32
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Plumpi 

Uytkownik  napisa w wiadomoci

Kupcie sobie na spk Poradnik Mechanika.

Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam madrzejsze ksiazki.

On si uczy z podrcznika hodowli kur :)

28 Data: Maj 30 2012 18:12:30
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Shrek 

On 2012-05-29 22:59,  wrote:

A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

Ale tylko wtedy jak pierdolnie do tyu. Jak pierdolnie we wszyskich kierunkach to nic uzyskasz, jak pierdolnie do przodu, to rakieta pierdolnie w Ziemi zmieniajc jej orbit i wszystko nieprzypite do gleby w okolicy 5000km wypierdoli na orbit zgodnie z zasad zachowania pdu, co jest korzystniejsze od kosmicznej windy i w tym kierunku bym si porusza;)

Shrek.

29 Data: Maj 30 2012 23:16:33
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: BQB 

W dniu 2012-05-30 18:12, Shrek pisze:

On 2012-05-29 22:59,  wrote:

A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

Ale tylko wtedy jak pierdolnie do tyu. Jak pierdolnie we wszyskich
kierunkach to nic uzyskasz, jak pierdolnie do przodu, to rakieta
pierdolnie w Ziemi zmieniajc jej orbit i wszystko nieprzypite do
gleby w okolicy 5000km wypierdoli na orbit zgodnie z zasad zachowania
pdu, co jest korzystniejsze od kosmicznej windy i w tym kierunku bym
si porusza;)

A sobie skopiuj i zachowam twoj wypowied, bo jest rewelacyjna ale te 5000km, to troch mao - jak ziemia ruszy szybko w drug stron, to tylko to co na przeciwnej pkuli jest, ma szans na niej pozosta - nie koniecznie ywe :P, reszta "wypierdoli na orbit zgodnie z zasad zachowania pdu" czyli okolica co najmniej 20000km :P

30 Data: Maj 29 2012 22:53:29
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: nazgul 

W dniu 2012-05-29 14:27, Plumpi pisze:

Uytkownik "kogutek"  napisa w
wiadomości

Gwarantujesz, e taka spręarka lodwkowa mnie nie zabije?
Jeeli tak to przyjedaj do mnie. Jestem poświęcić 2 lodwki i 2
zamrazarki. Chyba wystarczy?
Zrobimy spręarkę do 1000bar. Oczywiście Ty będziesz przy tych
spręarkach, aby mnie przekonać, e jest to w peni bezpieczne :)

niestety w miarę bezpieczne (niestety te nie zadziaa).
bo objęto gazu wewnątrz maa
i dlatego np. spręarki same w sobie nie są objęte dozorem a jedynie ich zbiorniki (jeeli są).

31 Data: Maj 29 2012 16:50:30
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kamil 

On 29/05/2012 02:28, kogutek wrote:

Nieprawda. W warunkach domowych mona bez problemu dwoma sprarkami od
lodwki zrobi 1000 atmosfer. parametrem opisujcym sprark nie jest
cinienie jakie daje a spr. tak dziwnie dla niektrych nazywa si ten
parametr. W lodwkowej dochodzi on do trzydziestu piciu. Spr to nic innego
jak okrelenie ile razy sprarka podbije cinienie na dolocie. Jak jedn
sprark lodwkow nabi zbiornik do trzydziestu piciu atmosfer i
doprowadzi powietrze o takim cinieniu do dolotu drugiej to ona podbije go
trzydzieci pi razy. Mona inaczej. Typowa sprarka do pompowania k daje
8 atmosfer. Zasilenie z niej lodwkowej podbije to cinienie trzydzieci razy.
To daje 240 atmosfer. Do nurkowania tak sprone powietrze si nie nadaje bo
bdzie zawierao olej. Do nabijania butli do nurkowania uywa si sprarek
bezolejowych. Sposobw pozbycia si wilgoci ze spronego powietrza jest
kilka. A olej w powietrzu do zasilania silnika na sprone powietrze do
samochodu w niczym nie przeszkadza. Nie widz najmniejszego problemu eby w
warunkach domowych nie dao si nabi powietrzem butli do 300 atmosfer.
Sprarka od lodwki jako podbijajca jest oczywicie za maa. Ale kilowatowa
od klimatyzatora bdzie w sam raz. Do tego normalna sprarka ze zbiornikiem
ze 100 litrw pracujca jako wstpna. Z ciepem nie ma problemu. Mona je
odebra i wykorzysta na przykad do podgrzewania wody.




Wcale nie trzeba tego robi, wystarczy e butla bdzie nabita raz w fabryce. Podczasz j do silnika, a do "wydechu" takiego silnika druga butl, tym razem pust. Sprone powietrze napeni butl pust, po czym komputer przeczy automatycznie butle zamieniajc je miejscami (wystarczy prosty elektrozawr i kilka rurek miedzianych od bojlera).

Tylko oczywicie to nie wejdzie do produkcji, bo koncerny wykupiy patenty i zamkny w drugiej szufladzie od gry po prawej.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

32 Data: Maj 29 2012 22:14:36
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:

Wcale nie trzeba tego robi, wystarczy e butla bdzie nabita raz w
fabryce. Podczasz j do silnika, a do "wydechu" takiego silnika druga
butl, tym razem pust. Sprone powietrze napeni butl pust, po czym
komputer przeczy automatycznie butle zamieniajc je miejscami
(wystarczy prosty elektrozawr i kilka rurek miedzianych od bojlera).

Miszczu Ironii i Fizyki, doktorze zrehabilitowany - co bdzie, jak cinienia w butlach si zrwnaj? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj."

33 Data: Maj 29 2012 21:28:45
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kamil 

On 29/05/2012 21:14, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:

Wcale nie trzeba tego robi, wystarczy e butla bdzie nabita raz w
fabryce. Podczasz j do silnika, a do "wydechu" takiego silnika druga
butl, tym razem pust. Sprone powietrze napeni butl pust, po czym
komputer przeczy automatycznie butle zamieniajc je miejscami
(wystarczy prosty elektrozawr i kilka rurek miedzianych od bojlera).

Miszczu Ironii i Fizyki, doktorze zrehabilitowany - co bdzie, jak
cinienia w butlach si zrwnaj? :>

Dooysz kompresor napdzany paskiem klinowym przez koa. Skoro samochd ju jedzie i koa i tak si krc, to nie bdzie rnicy czy on dziaa czy nie. Trzeba tylko pamita, eby napdza go z obydwu k na tej samej osi, eby nie cigno na pobocze.

Szach, mat! :>





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

34 Data: Maj 29 2012 22:55:42
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: nazgul 

W dniu 2012-05-29 22:28, kamil pisze:

On 29/05/2012 21:14, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:


Dooysz kompresor napędzany paskiem klinowym przez koa. Skoro samochd
ju jedzie i koa i tak się kręcą, to nie będzie rnicy czy on dziaa
czy nie. Trzeba tylko pamiętać, eby napędzać go z obydwu k na tej
samej osi, eby nie ciągnęo na pobocze.

Szach, mat! :>


eee to ju lepiej jedno koa napędzać rozpręaniem a z drugiego koa pobierać moc do spręania ;-)

35 Data: Maj 30 2012 14:04:35
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kamil 

On 29/05/2012 21:55, nazgul wrote:

W dniu 2012-05-29 22:28, kamil pisze:
On 29/05/2012 21:14, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:


Dooysz kompresor napdzany paskiem klinowym przez koa. Skoro samochd
ju jedzie i koa i tak si krc, to nie bdzie rnicy czy on dziaa
czy nie. Trzeba tylko pamita, eby napdza go z obydwu k na tej
samej osi, eby nie cigno na pobocze.

Szach, mat! :>


eee to ju lepiej jedno koa napdza rozpraniem a z drugiego koa
pobiera moc do sprania ;-)


Stary, wanie dokonae wiekopomnego przeomu. Przecie to mona uproci i... napdza jedno koo z drugiego! Potrzeba tylko troch spronego powietrza do ruszenia, a kiedy samochd ju si toczy, jedno koo przez przekadni zbat z rnymi przeoeniami napdza drugie. W ten sposb moesz nawet przyspiesza. Mamy problem rozwizany!



Trollscience pozazdroci!


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

36 Data: Maj 30 2012 17:47:31
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: nazgul 

W dniu 2012-05-30 15:04, kamil pisze:

On 29/05/2012 21:55, nazgul wrote:
W dniu 2012-05-29 22:28, kamil pisze:
On 29/05/2012 21:14, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:


Dooysz kompresor napędzany paskiem klinowym przez koa. Skoro samochd
ju jedzie i koa i tak się kręcą, to nie będzie rnicy czy on dziaa
czy nie. Trzeba tylko pamiętać, eby napędzać go z obydwu k na tej
samej osi, eby nie ciągnęo na pobocze.

Szach, mat! :>


eee to ju lepiej jedno koa napędzać rozpręaniem a z drugiego koa
pobierać moc do spręania ;-)


Stary, waśnie dokonaeś wiekopomnego przeomu. Przecie to mona
uprościć i... napędzać jedno koo z drugiego!

no taaaak ale, ktoś kto wymyśli oś między koami mgby ci zarzucić plagiat.

37 Data: Maj 28 2012 08:31:28
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor:

W dniu 2012-05-28 03:10, dominik pisze:

Nikt te nie mwi jak due s straty energii pomidzy tymi procesami, ale
jak liczysz, e to tak jak adowanie elektryka albo hybrydy to moesz
niele si przejecha.

Straty energii zawsze s. Moe tu i due ale...
Podstawowe jest pytanie czy to si moe OPACA. Interesuje mnie cay koszt powiedzmy przerbki + koszt przejechania 100km.
Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorw o ktrym cigle si krzyczy. Silnik to nie jest jaka kosmiczna technologia. Zbiornik sprarka...
Oczywicie dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)

z

38 Data: Maj 28 2012 01:38:36
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Pszemol 

"z"  wrote in message

W dniu 2012-05-28 03:10, dominik pisze:
Nikt te nie mwi jak due s straty energii pomidzy tymi procesami, ale
jak liczysz, e to tak jak adowanie elektryka albo hybrydy to moesz
niele si przejecha.

Straty energii zawsze s. Moe tu i due ale...
Podstawowe jest pytanie czy to si moe OPACA. Interesuje mnie cay koszt powiedzmy przerbki + koszt przejechania 100km.
Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorw o ktrym cigle si krzyczy. Silnik to nie jest jaka kosmiczna technologia. Zbiornik sprarka...
Oczywicie dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)

Oprcz tego co si opaca czy nie istotne jest to, e zanieczyszczenia
(spaliny) generuje si w jednym miejscu (sprarka) i atwiej je
skoncentrowane usuwa ni rozdrobnione rda jakimi s tysice aut.

39 Data: Maj 28 2012 09:39:34
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 08:38, Pszemol wrote:

Oczywiście dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)
Oprcz tego co się opaca czy nie istotne jest to, e zanieczyszczenia
(spaliny) generuje się w jednym miejscu (spręarka) i atwiej je
skoncentrowane usuwać ni rozdrobnione rda jakimi są tysiące aut.

Jeśli chodzi o eko to najpierw trzeba by byo znaleć bezpieczny gaz,
ktry mona atwo uzyskać, dobrze spręyć, no i nie zanieczyści
środowiska. Pki co super się spręa i otrzymuje CO2, ale na to ekolodzy
się nie zgodzą z pewnością. Pki aut takich jest tyle co prototypw
krzyczeć mocno nie będą, ale do seryjnej produkcji moe być trudno z tym
wej.


--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

40 Data: Maj 28 2012 10:04:00
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Pszemol 

"dominik"  wrote in message

On 2012-05-28 08:38, Pszemol wrote:
Oczywiście dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)
Oprcz tego co się opaca czy nie istotne jest to, e zanieczyszczenia
(spaliny) generuje się w jednym miejscu (spręarka) i atwiej je
skoncentrowane usuwać ni rozdrobnione rda jakimi są tysiące aut.

Jeśli chodzi o eko to najpierw trzeba by byo znaleć bezpieczny gaz,
ktry mona atwo uzyskać, dobrze spręyć, no i nie zanieczyści
środowiska. Pki co super się spręa i otrzymuje CO2, ale na to ekolodzy
się nie zgodzą z pewnością. Pki aut takich jest tyle co prototypw
krzyczeć mocno nie będą, ale do seryjnej produkcji moe być trudno z tym
wej.

Ekolodzy nie krzyczą przeciwko uywaniu CO2 lecz przeciw jego produkcji.
CO2 ju się uywa na co dzień przy przesykach pocztowych wymagających
chodzenia (suchy ld).
Zamiast uzyskiwać go specjalnie do tego celu mona go odzyskiwać z miejsc
gdzie jest on produktem ubocznym przy produkcji czegoś wartościowego.

41 Data: Maj 29 2012 23:09:10
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 17:04, Pszemol wrote:

się nie zgodzą z pewnością. Pki aut takich jest tyle co prototypw
krzyczeć mocno nie będą, ale do seryjnej produkcji moe być trudno z tym
wej.
Ekolodzy nie krzyczą przeciwko uywaniu CO2 lecz przeciw jego produkcji.

A nie będą krzyczeć jak będzie na to popyt, eby wpuszczać do atmosfery?
:) Oj dopiero by się zaczęo.


CO2 ju się uywa na co dzień przy przesykach pocztowych wymagających
chodzenia (suchy ld).

Tylko tu mowa o problemie skali, takie zastosowania są znikome wobec po
prostu aut.


Zamiast uzyskiwać go specjalnie do tego celu mona go odzyskiwać z miejsc
gdzie jest on produktem ubocznym przy produkcji czegoś wartościowego.

Tylko to pośrednio wspieranie produkcji CO2 (oglnie), a te zaraz zacznie
się produkcja umyślna, skoro będzie się dao to sprzedać z zyskiem. IMO
ten wariant nie przejdzie. Ju prędzej moe azot waśnie.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

42 Data: Maj 30 2012 07:05:56
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor:

W dniu 2012-05-29 23:09, dominik pisze:

Tylko to porednio wspieranie produkcji CO2 (oglnie), a te zaraz zacznie
si produkcja umylna, skoro bdzie si dao to sprzeda z zyskiem. IMO
ten wariant nie przejdzie. Ju prdzej moe azot wanie.


Biorc pod uwag e ta caa awantura z CO2 to jeden wielki szwindel eby nabi kas z handlu limitami... e adnego wywoanego przez czowieka ocieplenia nie ma a ilo tego CO2 wydalanego przez czowieka jest znikoma w porwnaniu z tym co natura wydala...

Mam nadziej e si rzdzcy nawrc i odwrc od klkania przed Arabami. :-)

z

43 Data: Maj 28 2012 09:47:33
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 08:31, z wrote:

Straty energii zawsze są. Moe tu i due ale...
Podstawowe jest pytanie czy to się moe OPŁACAĆ. Interesuje mnie cay
koszt powiedzmy przerbki + koszt przejechania 100km.

Patrząc po tym co pokazywane jest to bez czysto zaprojektowanego pod to
auta będzie to niezbyt wydajne i sensowne. Ten prototyp specjalnie jest
leciutki, ma wymyślną podogę itd. W normalnym aucie pewnie trzeba wiele
miejsce na zbiornik, specjalnego silnika i caego ukadu. Wątpię by się
opacao przerobić, a potem miao to dobre parametry. Otrzymasz np. auto
bez baganika, a i to jedące na jakiś uamek tego co podają przy tym
leciutkim prototypie.


Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorw o ktrym ciągle się
krzyczy. Silnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Zbiornik
spręarka...

No waśnie nie tylko to :)
Byle czego tam nie spręysz dobrze,
Jak wspominaem, ciepo trzeba odprowadzić przy tym,
a potem dodać dla efektywności rozpręania
No i zbiornik jest tajny jak go mieć wprojektowany w auto, uniwersalne
byyby strasznymi klockami na cay baganik.


Oczywiście dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)

No i waśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam spręać mieszankę,
ktrą się oddycha? Wydajno saba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
trzeba pozbyć się z tego wilgoci.
Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.


--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

44 Data: Maj 28 2012 12:29:01
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 28.05.2012 09:47, dominik pisze:

No i waśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam spręać mieszankę,
ktrą się oddycha? Wydajno saba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
trzeba pozbyć się z tego wilgoci.
Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.

Swego czasu azot techniczny by tańszy ni takie same ilości tak samo
spręonego powietrza...

45 Data: Maj 29 2012 14:04:12
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Sebastian Kaliszewski 

dominik wrote:

On 2012-05-28 08:31, z wrote:
Straty energii zawsze są. Moe tu i due ale...
Podstawowe jest pytanie czy to się moe OPŁACAĆ. Interesuje mnie cay
koszt powiedzmy przerbki + koszt przejechania 100km.

Patrząc po tym co pokazywane jest to bez czysto zaprojektowanego pod to
auta będzie to niezbyt wydajne i sensowne. Ten prototyp specjalnie jest
leciutki, ma wymyślną podogę itd. W normalnym aucie pewnie trzeba wiele
miejsce na zbiornik, specjalnego silnika i caego ukadu. Wątpię by się
opacao przerobić, a potem miao to dobre parametry. Otrzymasz np. auto
bez baganika, a i to jedące na jakiś uamek tego co podają przy tym
leciutkim prototypie.


Nie ma tu tego demonicznego kosztu akumulatorw o ktrym ciągle się
krzyczy. Silnik to nie jest jakaś kosmiczna technologia. Zbiornik
spręarka...

No waśnie nie tylko to :)
Byle czego tam nie spręysz dobrze,
Jak wspominaem, ciepo trzeba odprowadzić przy tym,
a potem dodać dla efektywności rozpręania
No i zbiornik jest tajny jak go mieć wprojektowany w auto, uniwersalne
byyby strasznymi klockami na cay baganik.


Oczywiście dopki jeszcze akcyzy nie naoono na powietrze :-)

No i waśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam spręać mieszankę,
ktrą się oddycha? Wydajno saba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
trzeba pozbyć się z tego wilgoci.

I masz tlen pod ciśnieniem parcjalnym 60atm -- jest istotnie silniej korozyjny ni pod ciśnieniem atmosferycznym. Ale jeśli silnik będzie to uwzględnia to waściwie why not.

Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.

Pewnie zwyky azot wystarczy, albo i odwodnione powietrze.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

46 Data: Maj 29 2012 23:05:42
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-29 14:04, Sebastian Kaliszewski wrote:

No i waśnie pytanie - czy oby na pewno chcesz tam spręać mieszankę,
ktrą się oddycha? Wydajno saba, nieprzewidywalne mieszanki, dodatkowo
trzeba pozbyć się z tego wilgoci.
I masz tlen pod ciśnieniem parcjalnym 60atm -- jest istotnie silniej
korozyjny ni pod ciśnieniem atmosferycznym. Ale jeśli silnik będzie to
uwzględnia to waściwie why not.

Wilgoci, nie bo korozja, ale bo, rozpręając się będzie lodem, ktry
pewnie obojętny dla silnika nie będzie,


Prędzej będzie to jakiś specjalnie przygotowany gaz.
Pewnie zwyky azot wystarczy, albo i odwodnione powietrze.

Pytanie do ilu bar się da je spręyć, akurat to co najmniej pasuje i
najbardziej szkodliwe spręa się świetnie.

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

47 Data: Maj 28 2012 20:00:00
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Tomasz Pyra 

On Mon, 28 May 2012 08:31:28 +0200, z wrote:

W dniu 2012-05-28 03:10, dominik pisze:
Nikt te nie mwi jak due s straty energii pomidzy tymi procesami, ale
jak liczysz, e to tak jak adowanie elektryka albo hybrydy to moesz
niele si przejecha.

Straty energii zawsze s. Moe tu i due ale...
Podstawowe jest pytanie czy to si moe OPACA.

Na dzi opaca si wszystko od czego nie musisz odprowadza akcyzy, a nie
opaca si nic od czego t akcyz musisz odprowadzi.
Rachunek energetyczny jest drugorzdny po rachunku podatkowym.

Takie podstawy wygldaj obiecujco - silniki pneumatyczne s proste i
tanie (w dodatku twae i bezawaryjne), spranie te proste, wszelkie
rozwizania pneumatyki te ju dawno opracowane i dopracowane.

Sprawno energetyczna taka sobie (due straty przy spraniu, chocia jak
ju kto zauway mona uy do ogrzewania co poprawi bilans).

Do rozwizania s takie problemy jak to czym bdzie ogrzewany samochd -
chodzi o nawiewy na zim i  reduktor ktry wymaga bdzie ogrzewania (w
upay wystarczy pewnie radiator, gorzej zim).
Klima za to jest "w pakiecie" razem ze zjawiskiem rozprania gazw ;)

Pytanie jeszcze skd bra prd w takim samochodzie (wiata i inne
urzdzenia).
Jak rozwiza hamulce - czy zostawi hydrauliczn seri i kombinowa jaki
inny napd dla wspomagania, czy przebudowa je na pneumatyk?

Jak to wszystko do kupy zaplanowa eby nie byo to jakie szczeglnie
upierdliwe.

Do tego sam proces sprania jakkolwiek fizycznie prosty, to w kadej bazie
nurkowej w jakiej byem, sprarka bya wielka i robia straszny haas -
adowanie w nocy troch upierdliwe by byo dla ssiadw.

48 Data: Maj 28 2012 20:55:43
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor:

W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:

Na dzi opaca si wszystko od czego nie musisz odprowadza akcyzy, a nie
opaca si nic od czego t akcyz musisz odprowadzi.
Rachunek energetyczny jest drugorzdny po rachunku podatkowym.

ciach

Piszesz o wielu problemach ktre da si rozwiza, nie wymagaj kasy na patenty i drogie technologie. Taki samochd elektryczny te ma wiele problemw: ogrzewanie, chodzenie, zasig, cena. (tutaj jak wida klima gratis) Moe zostawi akumulator, alternator. Podmieni tylko napd.
Obecne samochody te s skomplikowane ale jed.
Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.
A przekupni ekolodzy chyba te marudzi nie powinni. Chocia kto wie...

z

49 Data: Maj 29 2012 00:17:27
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: Tomasz Pyra 

On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:

W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:

Na dzi opaca si wszystko od czego nie musisz odprowadza akcyzy, a nie
opaca si nic od czego t akcyz musisz odprowadzi.
Rachunek energetyczny jest drugorzdny po rachunku podatkowym.

ciach

Piszesz o wielu problemach ktre da si rozwiza, nie wymagaj kasy na
patenty i drogie technologie.

O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do gowy to haas.
Pneumatyczne silniki maj raczej gony wydech, a tumienie wydechu pewnie
mocno obnia ich sprawno (bo cz rozprania przenosi si do wydechu).
To te moe by jaki problem.

Taki samochd elektryczny te ma wiele
problemw: ogrzewanie, chodzenie, zasig, cena. (tutaj jak wida klima
gratis) Moe zostawi akumulator, alternator. Podmieni tylko napd.

A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyk pracy silnikw
pneumatycznych?
Maksymalny moment obrotowy pewnie bdzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
nie leci jako szybko w d - jak bdzie wyglda wykres mocy?
Bo od tego zaley czy mona zrezygnowa ze skrzyni biegw, czy mona
skorzysta ze "spalinowej", czy trzeba bdzie jakie CVT z szerok
pojemnocia?

Obecne samochody te s skomplikowane ale jed.

No tylko obecne samochody obmyla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
jak si domylam chcemy co wyrzebi we wsnym garau.

Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.

No tu jeszcze pozostaje nierozwizany problem napdzania sprarki.
Bo jak prdem, to skd trzeba ten prd bra. Mona te napdza silnikiem
spalinowym (ale to ju chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba e
silnik napdza np. gazem CNG prosto z sieci.
Pomysw jest kilka.

Jeszcze pytanie czy ma to by jednorazowa wydumka czy rozwizanie problemw
transportowych dla kraju? Bo na szersz skal zapewne zainteresuje si tym
fiskus.
Chocia z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje si jakby mniej, nawet
pomimo cakiem sporej popularnoci rozwizania.


A przekupni ekolodzy chyba te marudzi nie powinni. Chocia kto wie...

Za nimi to nie trafisz :)
Zaraz jaki opublikuje prac naukow mwic o zgubnym wpywie nadmiernej
emisji powietrza na populacj komarw, albo o zgubnym wpywie energii
pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisj CO2 ktre to
bezlitonie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjcie padej foczki).

50 Data: Maj 29 2012 01:42:44
Temat: Re: auto na sprone powietrze
Autor: kogutek 

Tomasz Pyra  napisa(a):

On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:

> W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Na dzi opaca si wszystko od czego nie musisz odprowadza akcyzy, a nie
>> opaca si nic od czego t akcyz musisz odprowadzi.
>> Rachunek energetyczny jest drugorzdny po rachunku podatkowym.
>
> ciach
>
> Piszesz o wielu problemach ktre da si rozwiza, nie wymagaj kasy na
> patenty i drogie technologie.

O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do gowy to haas.
Pneumatyczne silniki maj raczej gony wydech, a tumienie wydechu pewnie
mocno obnia ich sprawno (bo cz rozprania przenosi si do wydechu).
To te moe by jaki problem.

> Taki samochd elektryczny te ma wiele
> problemw: ogrzewanie, chodzenie, zasig, cena. (tutaj jak wida klima
> gratis) Moe zostawi akumulator, alternator. Podmieni tylko napd.

A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyk pracy silnikw
pneumatycznych?
Maksymalny moment obrotowy pewnie bdzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
nie leci jako szybko w d - jak bdzie wyglda wykres mocy?
Bo od tego zaley czy mona zrezygnowa ze skrzyni biegw, czy mona
skorzysta ze "spalinowej", czy trzeba bdzie jakie CVT z szerok
pojemnocia?

> Obecne samochody te s skomplikowane ale jed.

No tylko obecne samochody obmyla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
jak si domylam chcemy co wyrzebi we wsnym garau.

> Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.

No tu jeszcze pozostaje nierozwizany problem napdzania sprarki.
Bo jak prdem, to skd trzeba ten prd bra. Mona te napdza silnikiem
spalinowym (ale to ju chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba e
silnik napdza np. gazem CNG prosto z sieci.
Pomysw jest kilka.

Jeszcze pytanie czy ma to by jednorazowa wydumka czy rozwizanie problemw
transportowych dla kraju? Bo na szersz skal zapewne zainteresuje si tym
fiskus.
Chocia z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje si jakby mniej, nawet
pomimo cakiem sporej popularnoci rozwizania.


> A przekupni ekolodzy chyba te marudzi nie powinni. Chocia kto wie...

Za nimi to nie trafisz :)
Zaraz jaki opublikuje prac naukow mwic o zgubnym wpywie nadmiernej
emisji powietrza na populacj komarw, albo o zgubnym wpywie energii
pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisj CO2 ktre to
bezlitonie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjcie padej foczki).

Pomysy na inne zasilanie silnikw samochodowych ni paliwami typy benzyna,
olej napdowy s bez sensu. Na razie tylko w ciekych paliwach jest najwikszy
stosunek zmagazynowanej energii do masy. Lepszy jest tylko wodr i tlen. Ale
te jest nie realne wykorzystanie takiej mieszanki na skal masow. Do
sprania powietrza lub adowania akumulatorw potrzebna jest energia
elektryczna. A tej nie ma w nadmiarze. Jak by na pocztku motoryzowania Ziemi
wygra napd elektryczny to by nie byo problemu. Przez sto lat powstaa by
niezbdna infrastruktura. Ale e wygra spalinowy to jest wszystko w tej
brany zalene od ropy.

--
Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

51 Data: Maj 28 2012 08:34:50
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 28.05.2012 03:10, dominik pisze:

Taka spręarka nie tylko musi dać radę tak mocno nabić, ale te i w miarę
schodzić zarwno powietrze jak i pojazd. Dodatkowo trzeba odwilyć
wszystko, bo jak się będzie rozpręać to temperatura spadnie i jakikolwiek
ld od razu by skutkowa uszkodzeniem silnika w formie krysztakw lodu.

Gorzej - potem przydaoby się conieco tego ciepa ze spręania, eby się
byo nieco sprawniejsze przy rozpręaniu.

W sumie moe jakiś zbiornik z wodą lub czymś podobnym nagrzewany podczas
kompresowania?

52 Data: Maj 28 2012 09:30:20
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 08:34, Andrzej Lawa wrote:

Gorzej - potem przydaoby się conieco tego ciepa ze spręania, eby się
byo nieco sprawniejsze przy rozpręaniu.

Dokadnie tak - pniej przy rozpręaniu trzeba ogrzewać, eby odzyskać
moliwie najwięcej energii.


W sumie moe jakiś zbiornik z wodą lub czymś podobnym nagrzewany podczas
kompresowania?

Podczas kompresowania, tego ciepa jest wiele za duo, eby to
zmagazynować tak atwo :(

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

53 Data: Maj 28 2012 09:41:00
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: Albercik 

W dniu 28.05.2012 09:30, dominik pisze:

On 2012-05-28 08:34, Andrzej Lawa wrote:
Gorzej - potem przydaoby się conieco tego ciepa ze spręania, eby się
byo nieco sprawniejsze przy rozpręaniu.

Dokadnie tak - pniej przy rozpręaniu trzeba ogrzewać, eby odzyskać
moliwie najwięcej energii.


W sumie moe jakiś zbiornik z wodą lub czymś podobnym nagrzewany podczas
kompresowania?

Podczas kompresowania, tego ciepa jest wiele za duo, eby to
zmagazynować tak atwo :(

Mona ogrzewanie domu na zimę wspomagać. W lecie CWU i basen grzać.

54 Data: Maj 28 2012 09:51:10
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: dominik 

On 2012-05-28 09:41, Albercik wrote:

Podczas kompresowania, tego ciepa jest wiele za duo, eby to
zmagazynować tak atwo :(
Mona ogrzewanie domu na zimę wspomagać. W lecie CWU i basen grzać.

Mona by :)
Tyle, e to te koszt, ktry trzeba zapacić na się,
Ci ktrzy porwnują do elektrycznych aut mogą być niemile zaskoczeni, e
magazynują mniej więcej podobną ilo energii, ale mają z tym wiele więcej
zachodu i ubocznych efektw,
Koszt adowania pewnie jest więc spory, ale moe ktoś poda konkrety.

No chyba e w zimie i tak ogrzewasz ten dom, a takie rdo ciepa nie
rujnuje tak mocno ;)

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_
  http://dominik.net.pl  _    {.`'`.}   {.'  _  '.}  {|  ._oo)
                        { \  {/ .-. \} {/  .' '.  \} {/  |
 ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~

55 Data: Maj 28 2012 17:42:54
Temat: Re: auto na spręone powietrze
Autor: AL 

W dniu 2012-05-28 00:35, BQB pisze:

http://www.proline.pl/?r=biuletyn&n=samochod-silnikiem-na-sprezone-powietrze

http://tinyurl.com/d799ghf
W komentarzu ktoś napisa, e zbiornik mieści 90m3 przy ciśnieniu 300
barw, jako, e w ogle się nie orientuję w spręarkach, to czy
spręarka do takiego auta (elektryczna) jest droga? I ile czasu trwao
by tankowanie nią?

i nie tylko samochodow, wzkw widowych, .....

Tramwaje mialy juz silniki pneumatyczne (przez 34 lata byl ten system w uzyciu): http://www.tramwayinfo.com/Defair.htm
i mamy w tym swoj malutki kamyczek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludwik_M%C4%99karski


--
pozdr
Adam (AL)
TG

auto na sprężone powietrze



Grupy dyskusyjne