auto z "czipem" mniej pali?
1 | Data: Styczen 24 2008 22:38:40 |
Temat: auto z "czipem" mniej pali? | |
Autor: iREK | witam 2 |
Data: Styczen 24 2008 22:48:09 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | iREK pisze: witam moze - czy o tyle - nie wiem. to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z 2,9 CRDI w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej 3 |
Data: Styczen 24 2008 22:51:37 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Regand | w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej potwierdzam mam 206 po chipie i cos tam spadlo a na 100% nie wzroslo... A mocy przybylo znaczaco... :) - Regand 4 |
Data: Styczen 24 2008 22:52:32 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Regand pisze: w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac. 5 |
Data: Styczen 24 2008 22:59:43 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Regand | ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac. tez mialem 90 konikow... Roznice poczujesz niesamowitą... :) 6 |
Data: Styczen 24 2008 23:49:06 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marek P. | Regand wrote: Nie boisz się, że głowicę usmarzysz. Tak czytałem przynajmniej na forum Pugaja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac. Partnera -- Pozdr Marek P. 7 |
Data: Styczen 25 2008 09:29:47 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Marek P. pisze: Nie boisz się, że głowicę usmarzysz. Tak czytałem przynajmniej na forum Puga Partneraja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.tez mialem 90 konikow... wiesz - jak masz auto na gwarancji peugeot polska i zachipujesz u nich lub u goduli to nawet gwarancje uznaja. pytalem mojego mechaniora czy mozna chipowac (byl przez pare lat doradca technicznym w ASO) i mowil spokojnie, tylko uwazac nia piaty bieg i nie szale na nim. Tzn nie jezdzic na piatce 1500obrotow bo sie rozsypie. 8 |
Data: Styczen 25 2008 07:47:05 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Piotr Wasil | "Regand" napisał(a): ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac. gdzie chipowales? -- -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com 9 |
Data: Styczen 24 2008 21:52:49 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marek P. | but yet, when she saw that she could not swallow it, she seemed to be as 10 |
Data: Styczen 24 2008 19:28:43 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | of these curious investigators of accepted customs. But from a 11 |
Data: Styczen 24 2008 22:48:45 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomi | Użytkownik "iREK" napisał w wiadomości witam Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek stalych DPF to nie wolno montowac chipa. Ogolnie wsrod znajomych ktorzy chipowali panuje taka opinia ze auto faktycznie pali mniej. Ile w tym prawdy to nie wiem bo sam osobiscie nie sprawdzalem. Faktem jest ze trzeba o nie bardziej dbac, przestrzegac terminow wymiany plynow itp, no i sprzet troche bardziej w dupcie dostaje. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Pozdrawiam Tomasz 12 |
Data: Styczen 24 2008 22:51:33 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Alex81 | In article Faktem jest ze trzeba o nie^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ bardziej w dupcie dostaje.To w nie chipowanych nie można?? -- GG #1667593 13 |
Data: Styczen 25 2008 12:28:44 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomi | Użytkownik "Alex81" napisał w wiadomości In article E no czepiasz sie :P chcialem napisac ze trzeba BARDZIEJ przestrzegac (ale mi umknelo) w sensie ze wymieniac troche wczesniej niz instrukcja kaze. Nie wiem bo ja nie mam chipa, powtorzylem co ludzie bajaja na wiosce... -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Pozdrawiam Tomasz 14 |
Data: Styczen 24 2008 22:51:26 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Tomi pisze: czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra na 100km? praktycznie kazdy nowy diesel ma juz filtr czastek stalych (w peugeocie, citroenie nazywa sie to FAP) i nie przeszkadza w chipwaniu. 15 |
Data: Styczen 24 2008 23:20:20 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: kubelt | Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek stalych DPF to nie wolno montowac chipa. A skad takie rewelacje? Pozdrawiam -- kubelt 16 |
Data: Styczen 25 2008 12:26:27 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomi | Użytkownik "kubelt" napisał w wiadomości Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie chodzi o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy ktora skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw "regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej auto ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa. Zawsze po regeneracji cos jednak zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac filterka i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na kasowanie bledu i kasowanie portfela ;). Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu szkodzi, trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp... -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Pozdrawiam Tomasz 17 |
Data: Styczen 25 2008 12:35:57 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Tomi pisze: A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie chodzi o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy ktora skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw "regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej auto ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa. Zawsze po regeneracji cos jednak zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac filterka i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na kasowanie bledu i kasowanie portfela ;). akurat zachipowane dymia.... mniej. Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu szkodzi, trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp... kup auto z filtrem czastek stalych/poczytaj dokladnie i pozniej pisz. 18 |
Data: Styczen 25 2008 12:43:37 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomi | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał w wiadomości
Nie sadze... Jezdzilem troszke za autami z czipsami i wiekszosc puszczala czarne baki ;)
Mam wlasnie takie auto, fabryczne 150KM, 320nm i zero dymu z rury. Jest specjalny wskaznik na desce odnosnie filterka. Sam sie swego czasu zastanawialem czy "z filtrem czy bez" jak za komuny fajki w kiosku ;) No i wypadlo na auto z filtrem. Dosc dobrze przedstawil to ponizej kolega iREK w cytowanym tekscie. No ale nikt nikogo do niczego nie zmusza :) Jak jezdzisz autem rok czy dwa i sprzedajesz to wlasciwie ci to wisi byle znalezc jelenia pozniej ktory kupi. Ale jezeli chcesz pojezdzic 4, 5 lat czy tez wiecej to ja bym sie raczej zastanowil. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Pozdrawiam Tomasz 19 |
Data: Styczen 25 2008 21:32:46 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Niechodzi o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to zektora skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzwauto ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa. Zawsze po regeneracji cos jednakfilterka i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac naszkodzi, trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz Nasłuchałeś się marketingowych bełkotów dealerów, lub naczytałeś się pismaków którzy wiedzę czerpią z oficjalnych komunikatów koncernów... Podniesienie mocy, przy jednoczesnym obniżeniu spalania powoduje że sadzy masz mniej, bo zwiększa się efektywność procesu spalania. To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu 270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji... ax 20 |
Data: Styczen 26 2008 10:04:20 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: kubelt | To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu khem, khem... 2.0 TFSI to silnik benzynowy. Pozdrawiam -- kubelt 21 |
Data: Styczen 26 2008 10:35:41 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "kubelt" napisał w wiadomości > To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu Turbo benzynowy... ax 22 |
Data: Styczen 26 2008 11:49:15 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: kubelt | khem, khem... 2.0 TFSI to silnik benzynowy. a co ma wspolnego z cala dotychczasowa dyskusja o turbodieslach? oczywiscie poza slowem turbo. Pozdrawiam -- kubelt 23 |
Data: Styczen 26 2008 10:43:10 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Alex81 | In article says... Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości[...] To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu To co napisał dotyczy turbodiesla więc przykład z 2.0TFSI jest kompletnie z czapy ;) -- GG #1667593 24 |
Data: Styczen 26 2008 11:50:42 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "Alex81" napisał w wiadomości > To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu Jasne, zakumałem :))) Macie rację :) Chodziło mi o wysilenie silnika powyżej 30% jego mocy fabrycznej... ax 25 |
Data: Styczen 24 2008 23:21:36 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: kubelt | is a great deal more angry with great numbers 26 |
Data: Styczen 24 2008 21:32:39 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | means be denied. At last her mother told her, that Amy must go and pray 27 |
Data: Styczen 24 2008 21:03:08 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Alex81 | Whence it clearly seems that man by grace is made like unto God, and a 28 |
Data: Styczen 24 2008 22:59:43 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: nowy140 |
witamlitra na 100km?2,9 CRDI I tak i nie. W przeliczeni na moc to tak. W normalnej jezdzie czesto tez - na nizszych obrotach lepsza moc i szybciej idziesz na oszczedny ostatni bieg. sa tez specjalne programy, ecobox to sie zwie chyba. konkretne pod konkretny motor. daja ponoc 10 proc znizki spalania. poszukaj w necie. mialem to do sprintera dawac ale nie zdarzylem. auto sprzedalem. dobrzy 'cziperzy' ponoc sa w stanie napisac program na znizke spalania na zamowienie niemal do kazdego diesla. jak to konkretnie dziala tez stoi w necie. google + ecobox i wszystko jasne. 29 |
Data: Styczen 24 2008 23:03:19 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomasz Pyra | iREK pisze: witam Nie przy chipowaniu, ale przy wymianie komputera w Vectrze B coś pomieszali z programem i komputer pokazywał zużycie paliwa niższe o 1/3. Prawdopodobnie była to kwestia źle zaprogramowanej ilości cylindrów. Więc to że komputer mniej pokazuje to jeszcze nie wszystko. Trzeba zatankować pod korek, przejechać kilkaset km, znowu zatankować pod korek, podzielić liczbę paliwa przez liczbę kilometrów i wszystko będzie wiadomo :) Natomiast samo zmniejszenie zużycia paliwa jest możliwe. Podstawowym zadaniem silnika w samochodzie jest utrzymywanie odpowiedniej temperatury katalizatora, drugie w kolejności jest utrzymywanie współczynnika lambda równego jeden, dopiero trzeci priorytet ma napędzanie samochodu. Można te priorytety lekko pozmieniać i zużycie paliwa może lekko spaść. 30 |
Data: Styczen 24 2008 23:37:48 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: iREK |
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - taki tekst znalazłem na http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=38749&hl=V-tech i chyba odpuszcze "Czy chip może zabić? Ten test to kolejny dowód, że stosowanie tuningowych chipów jest zabójcze dla nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych. Inne silniki też znoszą taki tuning gorzej, niż zapewniają sprzedawcy Od czasu, kiedy samochody stały się jeżdżącymi komputerami, tuning silnika jest dużo prostszy. Szczególnie w przypadku nowoczesnych turbodiesli rynek oferuje niezliczone możliwości poprawy mocy i momentu obrotowego. To bardzo łatwe - wystarczy zmodyfikować nieco parametry elektronicznego sterowania silnika. Na tym właśnie polega chiptuning. Ten sposób modyfikowania samochodów nie jest niczym nowym, tunerzy robią to od lat. Ostatnio jednak zmieniły się silniki, m.in. w najnowszych konstrukcjach pojawiły się filtry cząstek stałych. To bardzo wrażliwa część, która musi być idealnie dopasowana do parametrów silnika. Dlatego właśnie we współpracy z firmą Volkswagen postanowiliśmy sprawdzić, jak na chiptuning zareaguje nowoczesny diesel z filtrem: 2.0 TDI w Golfie. W zasadzie już fabryczna wersja oferuje zupełnie wystarczające parametry - moc silnika 140 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Zapowiedzi producentów przetestowanych chipów były bardzo obiecujące: od 160 do 177 KM mocy, a do tego nawet 415 Nm momentu obrotowego. Wyjątek stanowił chip firmy SKN, który miał spowodować wzrost mocy tylko o 10 KM, ale za to przy jednoczesym spadku zużycia paliwa nawet o 15 proc.! W trakcie rzeczywistych badań drogowych okazało się, że trudno znaleźć potwierdzenie dla tych optymistycznych zapowiedzi. Doskonale przyspieszający "z dołu" Golf z chipem SKN zachęcał do ostrej jazdy. Nasz wynik to wzrost zużycia paliwa o 1,6 l/100 km w porównaniu z wersją seryjną. W tym przypadku przynajmniej emisja cząstek stałych nie wzrosła, filtr był bezpieczny. Jednak pewne ryzyko pozostaje - temperatura spalin docierających do turbosprężarki osiąga po zamontowaniu tego chipa 850°C, czyli mniej więcej tyle, ile wynosi granica wytrzymałości turbiny. 6 spośród 8 przetestowanych chipów powoduje wzrost tej temperatury znacznie powyżej tej granicy. Chipy B&B i Wettarauer nagrzewające gazy wylotowe do 950°C to rekordziści w tej dziedzinie. Zbliżone wyniki obydwu tunerów to nie przypadek. Oba chipy są identycznie zaprogramowane. Ciekawe tylko, dlaczego firmy podają zupełnie różne dane odnośnie mocy silników stuningowanych za pomocą bliźniaczych chipów. To, że turbospężarki w ogóle przetrwały cały test, dobrze świadczy o jakości tego podzespołu dostarczanego przez firmę BorgWarner Turbo Systems. Bo podwyższona temperatura to niejedyny problem, z którym musiały się zmierzyć turbiny. Chipy B&B i Weterauer spowodowały również wzrost obrotów wirnika aż o 30 tys. obr./ min (do 250 tys. obr./min)! To i tak znacznie skromniejszy wynik niż w przypadku niekórych chipów testowanych wcześniej - widywaliśmy już takie, które zwiększały prędkość wirnika nawet do zabójczych dla niego 300 tys. obr./min! Za to dzisiejsze chipy bez oporów zwiększają dawkę wtrysku - można to poznać po dwukrotnie większej (w niektórych przypadkach) ilości cząstek stałych w spalinach. Filtr zatrzymuje cząstki stałe. Do czasu! Nie szkodzi? Tak zapewne właśnie myślą tunerzy, którzy liczą na to, że w końcu całe to świństwo zostanie zatrzymane w filtrze cząstek stałych. Zostanie, ale do czasu! Kiedy już filtr jest pełny, musi zostać "wypalony" do czysta. W tym celu wtryskiwana jest przez chwilę dodatkowa dawka paliwa, potrzeba też odrobiny tlenu w spalinach. Tymczasem w "zachipowanych" autach tlenu w spalinach już właściwie nie ma. Efekt: pyły się nie wypalają, a tylko przesiąkają dodatkowym paliwem. Filtr się coraz bardziej zatyka. Kiedyś jednak, np. w momencie, gdy po ostrzejszej jeździe kierowca zdejmie nogę z gazu, w spalinach pojawi się potrzebna do zapłonu dawka powietrza. I co wtedy? Cała ta "zupa" złożona z pyłu i nadmiaru paliwa gwałtownie zapali się. Zamiast 800°C temperatura gwałtownie wzrośnie do ponad 1000°C! Tego ceramiczny blok filtra nie wytrzyma! O wymianie kosztującego kilka tysięcy filtra na gwarancji można zapomnieć, bo eksperci nawet po demontażu chipa wykryją, co spowodowało zniszczenia. Często przeróbki demaskuje sama elektronika - większość tuningowych chipów wywołuje kody usterek odnotowywane przez komputer sterujący silnikiem. Dotyczy to również najtańszego "chipa", który okazał się być 120-omowym opornikiem mającym za zadanie oszukanie czujnika temperatury. Nawet on zostawia ślady! KTO ZAPŁACI ZA AWARIĘ? Niezależnie od tego, co mówią tunerzy, jakiekolwiek modyfikacje sterownika silnika powodują utratę gwarancji fabrycznej na silnik! Jeśli już tunerzy dają gwarancję, to doświadczenie wykazuje, że jest ona niezwykle trudna do wyegzekwowania. Zazwyczaj okazuje się, że gwarancja dotyczyła wyłącznie zmodyfikowanego elementu. Nawet jeżeli okaże się, że firma tunerska w jakimś stopniu poczuje się odpowiedzialna za ewentualne uszkodzenie silnika, to już w przypadku przedwczesnego zużycia sprzęgła, uszkodzeń skrzyni biegów czy półosi napędowych prawdopodobieństwo uzyskania odszkodowania jest nikłe. Niektórzy sprzedawcy zachwalają swoje produkty, twierdząc, że w razie problemów da się je bez śladów zdemontować przed wizytą w autoryzowanym serwisie. Nie ma jednak co liczyć na to, że autoryzowane warsztaty dadzą się w ten sposób oszukać. Nawet jeżeli chip zniknie, to i tak pozostaną ślady jego destrukcyjnej działalności. A przy poważnych, drogich w naprawie szkodach zgłaszanych w czasie gwarancji, zarówno warsztaty, jaki i producenci samochodów sprawdzają naprawdę wnikliwie, co było przyczyną usterki. Warto też uważać na chipy zakładane na życzenie nawet przez niektórych autoryzowanych dilerów. To, że zamontowano je w autoryzowanym warsztacie, wcale nie musi oznaczać, że zostanie zachowana gwarancja producenta! Co psuje filtr? Dr. Jens Hadler, szef działu projektowania silników wysokoprężnych w firmie VW: "Chiptuning polega, w uproszczeniu na zwiększeniu dawki wtryskiwanego paliwa. Żeby jednak dostarczyć do cylindra większą ilość paliwa w odpowiednim momencie, trzeba znacznie przyspieszyć początek wtrysku. Efekt: jeżeli w czasie regeneracji filtra (wypalania) pojawi się dodatkowa dawka paliwa, dochodzi do zwiększonej emisji niespalonych węglowodorów, które odkładają się w filtrze cząstek stałych. Stuningowane turbodiesle emitują też olbrzymie ilości cząstek stałych, co powoduje 3-krotnie szybsze zapychanie filtra, niż zakładali to konstruktorzy. Kiedy kierowca zdejmie nogę z gazu, do filtra dostaje się bardzo dużo tlenu. Mieszanina zawarta w filtrze spala się wtedy gwałtownie, osiągając temp. ponad 1000°C. Filtr topi się!" Bez filtra bezpieczniej? Tym razem test dotyczył głównie wpływu chiptuningu na diesle wyposażone w filtr cząstek stałych. Nie oznacza to jednak, że ta forma modyfikacji jest bezpieczna dla silników bez filtra. Wbrew temu, co mówią tunerzy, poszczególne fabryczne wersje silnikowe oferowane przez producentów (np. popularne volkswagenowskie TDI 1.9 o mocach 90, 110, 130 KM) różnią się nie tylko oprogramowaniem sterowników, lecz też materiałami, z których wykonano bloki silników, głowice i tłoki, mają inne turbosprężarki, różnią się układami wtryskowymi itd. "Podciągnięcie" parametrów słabszego silnika oznacza, że będzie on pracował ciągle co najmniej na granicy wytrzymałości mechanicznej Dodajmy,że nowoczesne turbodiesle nawet bez tuningu ulegają awariom z powodu wysilenia. Nie tylko silnik cierpi Znaczny wzrost momentu obrotowego sprawia, że autem jeździ się znacznie przyjemniej. Niestety, taka przyjemność może słono kosztować. W większości przypadków producenci aut starają się oszczędzać i dopasowują pozostałe elementy układu przeniesienia napędu do mocy silnika - rezerwy wytrzymałości podzespołów są w nowych autach znacznie mniejsze, niż mogłoby się wydawać. Wszystko projektowane jest "na styk". Już dawno minęły czasy, kiedy różne wersje silnikowe miały w zasadzie takie same podzespoły w układzie napędowym. Teraz na efekty wzmocnienia silnika nie trzeba zazwyczaj długo czekać - przedwcześnie psują się sprzęgła, skrzynie biegów, mechanizmy różnicowe, półosie napędowe. Źle na modyfikacje reagują automatyczne skrzynie biegów." Wygrzebałem to na necie. Sam jeżdże astra DTI i zastanawiam się nad wirusem ale się boję. Naczytałem się na necie tekstów jak ten powyższy. Znacie może kogoś kto przejechał kilkadziesiąt tys. km z chipem. Spostrzeżenia, uwagi? 31 |
Data: Styczen 25 2008 08:15:35 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "iREK" napisał w wiadomości (...) bala, bala, bla ale chiptuning firmowy zakładany w ASO, kilka razy droższy nie szkodzi... Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest oferowany z mocą 140 i 170 KM, jak myślisz czym one się różnią? Seat z tymi silnikami robi chipa do 200KM na gwarancji, a w końcu to ta sama firma co VW i ten sam silnik... ax PS. Nie wspominając już o rozpiętości koni w 2.0 TFSI... 32 |
Data: Styczen 26 2008 17:19:30 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest Ale jesteś pewien że to ten sam silnik, a nie tylko podobny? Wszystkie elementy mają te same numery w katalogach? Ten sam sort jakościowy i materiałowy? 33 |
Data: Styczen 26 2008 19:39:10 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości axial pisze: Pewny na 100%? A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%) ;) ax 34 |
Data: Styczen 26 2008 21:18:54 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomi | Użytkownik "axial" napisał w wiadomości
A to by sie pewnie dalo jakos sprawdzic po podzespolach - trzeba by kogos z jakims programikiem serwisowym typu ETKA czy jakism takim, wybrac jakis model konkretny dostepny z roznymi mocami i zobaczyc po podzespolach czy chociaz po numerkach sa inne (moze byly by rysunki to by bylo jeszcze lepiej). Ja niestety ni eposiadam w/w sofciku :) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Pozdrawiam Tomasz 35 |
Data: Styczen 27 2008 09:23:57 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości Użytkownik "axial" napisał w wiadomościz jakims programikiem serwisowym typu ETKA czy jakism takim, wybrac jakis To że podzespoły mają inne numery katalogowe, o niczym nie świadczy. ax 36 |
Data: Styczen 27 2008 00:55:01 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: Tomasz Pyra | axial pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Ja nie jestem pewien, to jest założenie. Bo jeżeli dwa silniki są identyczne, a różnią się jedynie danymi zapisanymi w kontrolerze silnika to oczywiście można je zamieniać do woli. Z tym że o ile wiem to raczej jakieś różnice fizyczne pomiędzy tymi silnika są - o ile sam blok i głowica pewnie jest taka sama, to jest kwestia kształtu krzywek rozrządu, budowy kolektorów, turbiny itp. W przypadku elementów wybitnie obciążeniowych może być np. tak że do najmocniejszej wersji idą turbiny które przeszły najostrzejszą kontrolę jakości podczas gdy do słabszej wersji pójdą turbiny spełniające już mniej restrykcyjne kryteria. W sumie trudno mi wyobrazić sobie dlaczego producent nie miałby tak robić - przecież to dość istotna oszczędność. Po co wywalać turbinę która nie wytrzyma w silniku 180KM, skoro do wersji 115KM będzie pasować jeszcze z zapasem? 37 |
Data: Styczen 27 2008 09:23:10 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: axial | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości > Pewny na 100%? No właśnie... Rozmawiałem z mechanikami z ASO i ich opinia jest taka, że silniki są te same a tylko AUDI TT (265KM) ma coś wzmocnione. Z tym że o ile wiem to raczej jakieś różnice fizyczne pomiędzy tymi ze względów marketingowych mogą mieć nawet inne numery katalogowe, jednak produkcją sterują księgowi, a z punktu widzenia ekonomii taniej jest wyprodukować 300 tyś. jednakowych wałków niż 3 rodzaje po 100 tys. to samo dotyczy turbin. Poddostawcy nie mogą sobie pozwolić na robienie turbin gorszych i lepszych... to ten sam produkt który może różnić się tylko numerem katalogowym. W przypadku elementów wybitnie obciążeniowych może być np. tak że do Kolejny triczek marketingowy... Podobny stosuje BOSCH dla elektronarzędzi zwykłych i kilka krotnie droższych serii dla profesjonalistów. W rzeczywistości są to te same wiertarki, piły etc a różnią się .... kolorem obudowy. W sumie trudno mi wyobrazić sobie dlaczego producent nie miałby tak Ze względów podatkowych, a produkt jest droższy bo wysilony silnik jest bardziej usterkowy więc koszty serwisu rosną... ax 38 |
Data: Styczen 24 2008 23:10:24 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: nowy140 | in all 39 |
Data: Styczen 25 2008 11:07:20 | Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali? | Autor: WW | iREK pisze: witam U mnie spadło o 1 litr. I tak od 4 lat. :-P Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm |