Grupy dyskusyjne   »   auto z "czipem" mniej pali?

auto z "czipem" mniej pali?



1 Data: Styczen 24 2008 22:38:40
Temat: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: iREK 

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra
na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z 2,9
CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
pozdrawiam
ir



2 Data: Styczen 24 2008 22:48:09
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

iREK pisze:

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra na 100km?
tak wyswietla komputer

moze - czy o tyle - nie wiem.

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z 2,9 CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))

w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej

3 Data: Styczen 24 2008 22:51:37
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Regand 

w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej

potwierdzam
mam 206 po chipie i cos tam spadlo a na 100% nie wzroslo... A mocy przybylo
znaczaco... :)

-
Regand

4 Data: Styczen 24 2008 22:52:32
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Regand pisze:

w hdi peugeota pala podobno 0.5l mniej

potwierdzam
mam 206 po chipie i cos tam spadlo a na 100% nie wzroslo... A mocy przybylo znaczaco... :)

ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.

5 Data: Styczen 24 2008 22:59:43
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Regand 

ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.

tez mialem 90 konikow...
Roznice poczujesz niesamowitą... :)

6 Data: Styczen 24 2008 23:49:06
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marek P. 

Regand wrote:

ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.

tez mialem 90 konikow...
Roznice poczujesz niesamowitą... :)
Nie boisz się, że głowicę usmarzysz. Tak czytałem przynajmniej na forum Puga
Partnera
--
Pozdr

Marek P.

7 Data: Styczen 25 2008 09:29:47
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Marek P. pisze:

ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.
tez mialem 90 konikow...
Roznice poczujesz niesamowitą... :)
Nie boisz się, że głowicę usmarzysz. Tak czytałem przynajmniej na forum Puga Partnera

wiesz - jak masz auto na gwarancji peugeot polska i zachipujesz u nich lub u goduli to nawet gwarancje uznaja.

pytalem mojego mechaniora czy mozna chipowac (byl przez pare lat doradca technicznym w ASO) i mowil spokojnie, tylko uwazac nia piaty bieg i nie szale na nim. Tzn nie jezdzic na piatce 1500obrotow bo sie rozsypie.

8 Data: Styczen 25 2008 07:47:05
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Piotr Wasil 

"Regand"  napisał(a):

ja planuje w przyszlym tygodniu 307 HDI 90 chipowac.

tez mialem 90 konikow...
Roznice poczujesz niesamowitą... :)


gdzie chipowales?

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

9 Data: Styczen 24 2008 21:52:49
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marek P. 

but yet, when she saw that she could not swallow it, she seemed to be as
perfectly contented without it, as if she had no appetite. Others were
greatly moved to see what she underwent, and were filled with admiration
at her unexampled patience. At a time when she was striving in vain to
get down a little of something liquid, and was very much spent with it;
she looked upon her sister with a smile, saying, O sister, this is for
my good! At another time, when her sister was speaking of what she
underwent, she told her, that she lived a heaven upon ea

th for all that. She used sometimes to say to her sister, under her
extreme sufferings, It is good to be so! Her sister once asked her, why
she said so; why, says she, because God would have it so: it is best
that things should be as God would have them: it looks best to me. After
her confinement, as they were leading her from the bed to the door, she
seemed overcome by the sight of things abroad, as showing forth the
glory of the Being who had made them. As she lay on her death-bed, she
would often say these words, God is my friend! And once, looking upon
her sister with a smile, said, O sister, How good it is! How sweet and
comfortable it is to consider, and think of heavenly things! and used
this argument to persuade her sister to be much in such meditations.

She expressed, on her death-bed, an exceeding longing, both for persons
in a natural state, that they might be converted, and for the godly,
that they might see and know more of God. And when those who looked on
themselves as in a Christless state came to see her, she would be
greatly moved with compassionate affection. One in particular, who
seemed to be in great distress about the state of her soul, and had come
to see her from time to time, she desired her sister to persuade not to
come any more, because the sight of her so wrought on her compassions,
that it overcame her nature. The same week that she died, when she was
in distressing circumstances as to her body, so

10 Data: Styczen 24 2008 19:28:43
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

of these curious investigators of accepted customs. But from a
contrary mistake men sometimes think they can justly do everything which is
not without an example. That is why the wisest of legislators said that it
was necessary to deceive men for their own good; and another, a good
politician, Cum veritatem qua liberetur ignoret, expedit quod fallatur.43 We
must not see the fact of usurpation; law was once introduced without reason,
and has become reasonable. We must make it regarded as authoritative,
eternal, and conceal its origin, if we do not wish that it should soon come
to an end.

295. Mine, thine.-- "This dog is mine," said those poor children; "that is my
place in the sun." Here is the beginning and the image of the usurpation of
all the earth.

296. When the question for consideration is whether we ought to make war and
kill so many men-- condemn so many Spaniards to death-- only one man is judge,
and he is an interested party. There should be a third, who is
disinterested.

297. Veri juris.[44] -- We have it no more; if we had it, we should take
conformity to the customs of a country as the rule of justice. It is here
that, not finding justice, we have found force, etc.

298. Justice, might.-- It is right that what is just should be obeyed; it is
necessary that what is strongest should be obeyed. Justice without might is
helpless; might without justice is tyrannical. Justice without might is
gainsaid, because there are always offenders; might without justice is
condemned. We must then combine justice and might and, for this end, make
what is just strong, or what is strong just.

Justice is subject to dispute; might is easily recognised and is not
disputed. So we cannot give might to justice, because might has gainsaid
justice and has declared that it is she her

11 Data: Styczen 24 2008 22:48:45
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomi 

Użytkownik "iREK"  napisał w wiadomości

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5
litra na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z
2,9 CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
pozdrawiam
ir

Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek
stalych DPF to nie wolno montowac chipa. Ogolnie wsrod znajomych ktorzy
chipowali panuje taka opinia ze auto faktycznie pali mniej. Ile w tym prawdy
to nie wiem bo sam osobiscie nie sprawdzalem. Faktem jest ze trzeba o nie
bardziej dbac, przestrzegac terminow wymiany plynow itp, no i sprzet troche
bardziej w dupcie dostaje.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam Tomasz

12 Data: Styczen 24 2008 22:51:33
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Alex81 

In article 
 says...

Faktem jest ze trzeba o nie
bardziej dbac, przestrzegac terminow wymiany plynow itp, no i sprzet troche
                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
bardziej w dupcie dostaje.
To w nie chipowanych nie można??

--
GG #1667593

13 Data: Styczen 25 2008 12:28:44
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomi 

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

In article
 says...
Faktem jest ze trzeba o nie
bardziej dbac, przestrzegac terminow wymiany plynow itp, no i sprzet
troche
                ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
bardziej w dupcie dostaje.
To w nie chipowanych nie można??


E no czepiasz sie :P chcialem napisac ze trzeba BARDZIEJ przestrzegac (ale
mi umknelo) w sensie ze wymieniac troche wczesniej niz instrukcja kaze. Nie
wiem bo ja nie mam chipa, powtorzylem co ludzie bajaja na wiosce...

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam Tomasz

14 Data: Styczen 24 2008 22:51:26
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Tomi pisze:

czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z 2,9 CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
pozdrawiam
ir

Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek stalych DPF to nie wolno montowac chipa. Ogolnie wsrod znajomych ktorzy chipowali panuje taka opinia ze auto faktycznie pali mniej. Ile w tym prawdy to nie wiem bo sam osobiscie nie sprawdzalem. Faktem jest ze trzeba o nie bardziej dbac, przestrzegac terminow wymiany plynow itp, no i sprzet troche bardziej w dupcie dostaje.

praktycznie kazdy nowy diesel ma juz filtr czastek stalych (w peugeocie,   citroenie nazywa sie to FAP) i nie przeszkadza w chipwaniu.

15 Data: Styczen 24 2008 23:20:20
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: kubelt 

Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek stalych DPF to nie wolno montowac chipa.

A skad takie rewelacje?

Pozdrawiam
--
kubelt

16 Data: Styczen 25 2008 12:26:27
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomi 

Użytkownik "kubelt"  napisał w wiadomości

Jezeli te auta maja (nie znam tych wozikow) zamontowany filtr czasteczek
stalych DPF to nie wolno montowac chipa.

A skad takie rewelacje?

Pozdrawiam
--
kubelt

A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie chodzi
o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze
chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy ktora
skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw
"regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej auto
ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa.  Zawsze po regeneracji cos jednak
zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji
uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do
serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego
dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac filterka
i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na
kasowanie bledu i kasowanie portfela ;).
Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu szkodzi,
trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz
nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp...

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam Tomasz

17 Data: Styczen 25 2008 12:35:57
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Tomi pisze:

A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie chodzi o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy ktora skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw "regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej auto ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa.  Zawsze po regeneracji cos jednak zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac filterka i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na kasowanie bledu i kasowanie portfela ;).

akurat zachipowane dymia.... mniej.

Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu szkodzi, trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp...

kup auto z filtrem czastek stalych/poczytaj dokladnie i pozniej pisz.

18 Data: Styczen 25 2008 12:43:37
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomi 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości


akurat zachipowane dymia.... mniej.


Nie sadze... Jezdzilem troszke za autami z czipsami i wiekszosc puszczala
czarne baki ;)


kup auto z filtrem czastek stalych/poczytaj dokladnie i pozniej pisz.


Mam wlasnie takie auto, fabryczne 150KM, 320nm i zero dymu z rury. Jest
specjalny wskaznik na desce odnosnie filterka. Sam sie swego czasu
zastanawialem czy "z filtrem czy bez" jak za komuny fajki w kiosku ;) No i
wypadlo na auto z filtrem.
Dosc dobrze przedstawil to ponizej kolega iREK w cytowanym tekscie. No ale
nikt nikogo do niczego nie zmusza :) Jak jezdzisz autem rok czy dwa i
sprzedajesz to wlasciwie ci to wisi byle znalezc jelenia pozniej ktory kupi.
Ale jezeli chcesz pojezdzic 4, 5 lat czy tez wiecej to ja bym sie raczej
zastanowil.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam Tomasz

19 Data: Styczen 25 2008 21:32:46
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "Tomi"  napisał w wiadomości

A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie
chodzi
o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze
chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy
ktora
skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw
"regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej
auto
ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa.  Zawsze po regeneracji cos jednak
zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji
uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do
serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego
dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac
filterka
i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na
kasowanie bledu i kasowanie portfela ;).
Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu
szkodzi,
trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz
nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp...

Nasłuchałeś się marketingowych bełkotów dealerów,
lub naczytałeś się pismaków którzy wiedzę czerpią
z oficjalnych komunikatów koncernów...

Podniesienie mocy, przy jednoczesnym obniżeniu spalania
powoduje że sadzy masz mniej, bo zwiększa się
efektywność procesu spalania.
To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu
270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie
dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji...

ax

20 Data: Styczen 26 2008 10:04:20
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: kubelt 

To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu
270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie
dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji...

khem, khem... 2.0 TFSI to silnik benzynowy.

Pozdrawiam
--
kubelt

21 Data: Styczen 26 2008 10:35:41
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "kubelt"  napisał w wiadomości

> To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu
> 270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie
> dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji...

khem, khem... 2.0 TFSI to silnik benzynowy.

Turbo benzynowy...

ax

22 Data: Styczen 26 2008 11:49:15
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: kubelt 

khem, khem... 2.0 TFSI to silnik benzynowy.

Turbo benzynowy...

a co ma wspolnego z cala dotychczasowa dyskusja o turbodieslach? oczywiscie poza slowem turbo.

Pozdrawiam
--
kubelt

23 Data: Styczen 26 2008 10:43:10
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Alex81 

In article   says...

Użytkownik "Tomi"  napisał w wiadomości

> A musialbys sobie poczytac o filtrach czasteczek i ich dzialaniu. Nie
chodzi
> o to ze technicznie jest to zabronione. Ogolnie rozchodzi sie o to ze
> chipowane predzej czy pozniej bardziej dymia i wytwarzaja wiecej sadzy
ktora
> skutecznie zapycha filtr czasteczek. Uruchamia sie tryb awaryjny tzw
> "regeneracja" majaca za zadanie wypalenie syfu z filtra podczas ktorej
auto
> ma gorsze osiagi i spala wiecej paliwa.  Zawsze po regeneracji cos jednak
> zostaje i do tego nastepna sadza znow sie zbiera i tryb regeneracji
> uruchamia sie coraz ceszciej az do smierci filtra. Trzeba udac sie do
> serwisu na wymiane DPF co nie nalezy do najtanszych operacji. Do tego
> dochodzi sytuacja gdzie auto wg komputera nie potrafi zregenerowac
filterka
> i wywala blad komputera i tak czy siak trzeba do serwisu sie udac na
> kasowanie bledu i kasowanie portfela ;).
> Podsumowujac chipowanie zafiltrowanego woziku jakby nie patrzec mu
szkodzi,
> trzeba by sie jakos pozbyc filtra i czujnikow z obiegu - no ale wtedy juz
> nie ma spelniania wymogow emisji spalin itd itp...
[...]

To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu
270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie
dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji...

To co napisał dotyczy turbodiesla więc przykład z 2.0TFSI jest
kompletnie z czapy ;)

--
GG #1667593

24 Data: Styczen 26 2008 11:50:42
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "Alex81"  napisał w wiadomości

(...)

> To co napisałeś dotyczy extremalnych wysileń typu
> 270KM z silnika 2.0 TFSI, ale tu masz spalanie
> dużo wyższe, choć i takie chipy zakładają na gwarancji...

To co napisał dotyczy turbodiesla więc przykład z 2.0TFSI jest
kompletnie z czapy ;)

Jasne, zakumałem :)))
Macie rację :)

Chodziło mi o wysilenie silnika powyżej 30%
jego mocy fabrycznej...

ax

25 Data: Styczen 24 2008 23:21:36
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: kubelt 

is a great deal more angry with great numbers
that are now on earth: yea, doubtless, with many that are now in this
congregation, who it may be are at ease, than he is with many of those
who are now in the flames of hell. So that it is not because God is
unmindful of their wickedness, and does not resent it, that he does not
let loose his hand and cut them off. God is not altogether such an one
as themselves, though they may imagine him to be so. The wrath of God
burns against them, their damnation does not slumber; the pit is
prepared, the fire is made ready, the furnace is now hot, ready to
receive them; the flames do now rage and glow. The glittering sword is
whet, and held over them, and the pit hath opened its mouth under them.


The devil stands ready to fall upon them, and seize them as his own, at
what moment God shall permit him. They belong to him; he has their souls
in his possession, and under his dominion. The scripture represents them
as his goods, Luke 11:12. The devils watch them; they are ever by them
at their right hand; they stand waiting for them, like greedy hungry
lions that see their prey, and expect to have it, but are for the
present kept back. If God should withdraw his hand, by which they are
restrained, they would in one moment fly upon their poor souls. The old
serpent is gaping for them; hell opens its mouth wide to receive them;
and if God should permit it, they would be hastily swallowed up and
lost.

There are in the souls of wicked men those hellish principles reigning,
that would presently kindle and flame out

26 Data: Styczen 24 2008 21:32:39
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

means be denied. At last her mother told her, that Amy must go and pray
by herself; but, says the child, she will not go; and persisted
earnestly to beg of her mother to go with her. She has discovered an
uncommon degree of a spirit of charity, particularly on the following
occasion. A poor man that lives in the woods, had lately lost a cow that
the family much depended on; and being at the house, he was relating his
misfortune, and telling of the straits and difficulties they were
reduced to by it. She took much notice of it, and it wrought exceedingly
on her compassion. After she had attentively heard him awhile, she went
away to her father, who was in the shop, and entreated him to give that
man a cow: and told him, that the poor man had no cow! that the hunters,
or something else, had killed his cow! and entreated him to give him one
of theirs. Her father told her that they could not spare one. Then she
entreated him to let him and his family come and live at his house: and
had much more talk of the same nature, whereby she manifested bowels of
compassion to the poor.

She has manifested great love to her minister: particularly when I
returned from my long journey for my health, the last fall. When she
heard of it, she appeared very joyful at the news, and told the children
of it, with an elevated voice, as the most joyful tidings; repeating it
over and over. Mr. Edwards is come home! Mr. Edwards is come home! She
still continues very constant in secret prayer, so far as can be
observed, for she seems to have no desire that others should observ

27 Data: Styczen 24 2008 21:03:08
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Alex81 

Whence it clearly seems that man by grace is made like unto God, and a
partaker in His divinity, and that without grace he is like unto the brute
beasts.

435. Without this divine knowledge what could men do but either become
elated by the inner feeling of their past greatness which still remains to
them, or become despondent at the sight of their present weakness? For, not
seeing the whole truth, they could not attain to perfect virtue. Some
considering nature as incorrupt, others as incurable, they could not escape
either pride or sloth, the two sources of all vice; since they cannot but
either abandon themselves to it through cowardice, or escape it by pride.
For if they knew the excellence of man, they were ignorant of his
corruption; so that they easily avoided sloth, but fell into pride. And if
they recognized the infirmity of nature, they were ignorant of its dignity;
so that they could easily avoid vanity, but it was to fall into despair.
Thence arise the different schools of the Stoics and Epicureans, the
Dogmatists, Academicians, etc.

The Christian religion alone has been able to cure these two vices, not by
expelling the one through means of the other according to the wisdom of the
world, but by expelling both according to the simplicity of the Gospel. For
it teaches the righteous that it raises them even to a participation in
divinity itself; that in this lofty state they still carry the source of all
corruption, which renders them during all their life subject to error,
misery, death, and

28 Data: Styczen 24 2008 22:59:43
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: nowy140 


"iREK"  wrote in message

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5
litra
na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z
2,9
CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
pozdrawiam
ir


I tak i nie. W przeliczeni na moc to tak. W normalnej jezdzie czesto tez -
na nizszych obrotach lepsza moc i szybciej idziesz na oszczedny ostatni
bieg.
sa tez specjalne programy, ecobox to sie zwie chyba. konkretne pod konkretny
motor. daja ponoc 10 proc znizki spalania. poszukaj w necie. mialem to do
sprintera dawac ale nie zdarzylem. auto sprzedalem. dobrzy 'cziperzy' ponoc
sa w stanie napisac program na znizke spalania na zamowienie niemal do
kazdego diesla. jak to konkretnie dziala tez stoi w necie. google + ecobox i
wszystko jasne.

29 Data: Styczen 24 2008 23:03:19
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomasz Pyra 

iREK pisze:

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra na 100km?
tak wyswietla komputer

Nie przy chipowaniu, ale przy wymianie komputera w Vectrze B coś pomieszali z programem i komputer pokazywał zużycie paliwa niższe o 1/3.
Prawdopodobnie była to kwestia źle zaprogramowanej ilości cylindrów.
Więc to że komputer mniej pokazuje to jeszcze nie wszystko.

Trzeba zatankować pod korek, przejechać kilkaset km, znowu zatankować pod korek, podzielić liczbę paliwa przez liczbę kilometrów i wszystko będzie wiadomo :)

Natomiast samo zmniejszenie zużycia paliwa jest możliwe.
Podstawowym zadaniem silnika w samochodzie jest utrzymywanie odpowiedniej temperatury katalizatora, drugie w kolejności jest utrzymywanie współczynnika lambda  równego jeden, dopiero trzeci priorytet ma napędzanie samochodu.
Można te priorytety lekko pozmieniać i zużycie paliwa może lekko spaść.

30 Data: Styczen 24 2008 23:37:48
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: iREK 


czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5
litra
na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z
2,9 CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

taki tekst znalazłem na
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=38749&hl=V-tech
i chyba odpuszcze

"Czy chip może zabić?

Ten test to kolejny dowód, że stosowanie tuningowych chipów jest zabójcze
dla nowoczesnych silników Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych. Inne
silniki też znoszą taki tuning gorzej, niż zapewniają sprzedawcy
Od czasu, kiedy samochody stały się jeżdżącymi komputerami, tuning silnika
jest dużo prostszy. Szczególnie w przypadku nowoczesnych turbodiesli rynek
oferuje niezliczone możliwości poprawy mocy i momentu obrotowego. To bardzo
łatwe - wystarczy zmodyfikować nieco parametry elektronicznego sterowania
silnika. Na tym właśnie polega chiptuning. Ten sposób modyfikowania
samochodów nie jest niczym nowym, tunerzy robią to od lat. Ostatnio jednak
zmieniły się silniki, m.in. w najnowszych konstrukcjach pojawiły się filtry
cząstek stałych. To bardzo wrażliwa część, która musi być idealnie
dopasowana do parametrów silnika. Dlatego właśnie we współpracy z firmą
Volkswagen postanowiliśmy sprawdzić, jak na chiptuning zareaguje nowoczesny
diesel z filtrem: 2.0 TDI w Golfie.
W zasadzie już fabryczna wersja oferuje zupełnie wystarczające parametry -
moc silnika 140 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Zapowiedzi producentów
przetestowanych chipów były bardzo obiecujące: od 160 do 177 KM mocy, a do
tego nawet 415 Nm momentu obrotowego. Wyjątek stanowił chip firmy SKN, który
miał spowodować wzrost mocy tylko o 10 KM, ale za to przy jednoczesym spadku
zużycia paliwa nawet o 15 proc.! W trakcie rzeczywistych badań drogowych
okazało się, że trudno znaleźć potwierdzenie dla tych optymistycznych
zapowiedzi. Doskonale przyspieszający "z dołu" Golf z chipem SKN zachęcał do
ostrej jazdy. Nasz wynik to wzrost zużycia paliwa o 1,6 l/100 km w
porównaniu z wersją seryjną. W tym przypadku przynajmniej emisja cząstek
stałych nie wzrosła, filtr był bezpieczny. Jednak pewne ryzyko pozostaje -
temperatura spalin docierających do turbosprężarki osiąga po zamontowaniu
tego chipa 850°C, czyli mniej więcej tyle, ile wynosi granica wytrzymałości
turbiny. 6 spośród 8 przetestowanych chipów powoduje wzrost tej temperatury
znacznie powyżej tej granicy. Chipy B&B i Wettarauer nagrzewające gazy
wylotowe do 950°C to rekordziści
w tej dziedzinie. Zbliżone wyniki obydwu tunerów to nie przypadek. Oba chipy
są identycznie zaprogramowane. Ciekawe tylko, dlaczego firmy podają zupełnie
różne dane odnośnie mocy silników stuningowanych za pomocą bliźniaczych
chipów.


To, że turbospężarki w ogóle przetrwały cały test, dobrze świadczy o jakości
tego podzespołu dostarczanego przez firmę BorgWarner Turbo Systems. Bo
podwyższona temperatura to niejedyny problem, z którym musiały się zmierzyć
turbiny. Chipy B&B i Weterauer spowodowały również wzrost obrotów wirnika aż
o 30 tys. obr./ min (do 250 tys. obr./min)! To i tak znacznie skromniejszy
wynik niż w przypadku niekórych chipów testowanych wcześniej - widywaliśmy
już takie, które zwiększały prędkość wirnika nawet do zabójczych dla niego
300 tys. obr./min! Za to dzisiejsze chipy bez oporów zwiększają dawkę
wtrysku - można to poznać po dwukrotnie większej (w niektórych przypadkach)
ilości cząstek stałych w spalinach.
Filtr zatrzymuje cząstki stałe. Do czasu!
Nie szkodzi? Tak zapewne właśnie myślą tunerzy, którzy liczą na to, że w
końcu całe to świństwo zostanie zatrzymane w filtrze cząstek stałych.
Zostanie, ale do czasu! Kiedy już filtr jest pełny, musi zostać "wypalony"
do czysta. W tym celu wtryskiwana jest przez chwilę dodatkowa dawka paliwa,
potrzeba też odrobiny tlenu w spalinach. Tymczasem w "zachipowanych" autach
tlenu w spalinach już właściwie nie ma. Efekt: pyły się nie wypalają, a
tylko przesiąkają dodatkowym paliwem. Filtr się coraz bardziej zatyka.
Kiedyś jednak, np. w momencie, gdy po ostrzejszej jeździe kierowca zdejmie
nogę z gazu, w spalinach pojawi się potrzebna do zapłonu dawka powietrza. I
co wtedy? Cała ta "zupa" złożona z pyłu
i nadmiaru paliwa gwałtownie zapali się. Zamiast 800°C temperatura
gwałtownie wzrośnie do ponad 1000°C! Tego ceramiczny blok filtra nie
wytrzyma! O wymianie kosztującego kilka tysięcy filtra na gwarancji można
zapomnieć, bo eksperci nawet po demontażu chipa wykryją, co spowodowało
zniszczenia. Często przeróbki demaskuje sama elektronika - większość
tuningowych chipów wywołuje kody usterek odnotowywane przez komputer
sterujący silnikiem. Dotyczy to również najtańszego "chipa", który okazał
się być 120-omowym opornikiem mającym za zadanie oszukanie czujnika
temperatury. Nawet on zostawia ślady!

KTO ZAPŁACI ZA AWARIĘ?
Niezależnie od tego, co mówią tunerzy, jakiekolwiek modyfikacje sterownika
silnika powodują utratę gwarancji fabrycznej na silnik! Jeśli już tunerzy
dają gwarancję, to doświadczenie wykazuje, że jest ona niezwykle trudna do
wyegzekwowania. Zazwyczaj okazuje się, że gwarancja dotyczyła wyłącznie
zmodyfikowanego elementu. Nawet jeżeli okaże się, że firma tunerska w jakimś
stopniu poczuje się odpowiedzialna za ewentualne uszkodzenie silnika, to już
w przypadku przedwczesnego zużycia sprzęgła, uszkodzeń skrzyni biegów czy
półosi napędowych prawdopodobieństwo uzyskania odszkodowania jest nikłe.
Niektórzy sprzedawcy zachwalają swoje produkty, twierdząc, że w razie
problemów da się je bez śladów zdemontować przed wizytą w autoryzowanym
serwisie. Nie ma jednak co liczyć na to, że autoryzowane warsztaty dadzą się
w ten sposób oszukać. Nawet jeżeli chip zniknie, to i tak pozostaną ślady
jego destrukcyjnej działalności. A przy poważnych, drogich w naprawie
szkodach zgłaszanych w czasie gwarancji, zarówno warsztaty, jaki i
producenci samochodów sprawdzają naprawdę wnikliwie, co było przyczyną
usterki. Warto też uważać na chipy zakładane na życzenie nawet przez
niektórych autoryzowanych dilerów. To, że zamontowano je w autoryzowanym
warsztacie, wcale nie musi oznaczać, że zostanie zachowana gwarancja
producenta!

Co psuje filtr?
Dr. Jens Hadler, szef działu projektowania silników wysokoprężnych w firmie
VW: "Chiptuning polega, w uproszczeniu na zwiększeniu dawki wtryskiwanego
paliwa. Żeby jednak dostarczyć do cylindra większą ilość paliwa w
odpowiednim momencie, trzeba znacznie przyspieszyć początek wtrysku. Efekt:
jeżeli w czasie regeneracji filtra (wypalania) pojawi się dodatkowa dawka
paliwa, dochodzi do zwiększonej emisji niespalonych węglowodorów, które
odkładają się w filtrze cząstek stałych. Stuningowane turbodiesle emitują
też olbrzymie ilości cząstek stałych, co powoduje 3-krotnie szybsze
zapychanie filtra, niż zakładali to konstruktorzy. Kiedy kierowca zdejmie
nogę z gazu, do filtra dostaje się bardzo dużo tlenu. Mieszanina zawarta w
filtrze spala się wtedy gwałtownie, osiągając temp. ponad 1000°C. Filtr topi
się!"
Bez filtra bezpieczniej?
Tym razem test dotyczył głównie wpływu chiptuningu na diesle wyposażone w
filtr cząstek stałych. Nie oznacza to jednak, że ta forma modyfikacji jest
bezpieczna dla silników bez filtra. Wbrew temu, co mówią tunerzy,
poszczególne fabryczne wersje silnikowe oferowane przez producentów (np.
popularne volkswagenowskie TDI 1.9 o mocach 90, 110, 130 KM) różnią się nie
tylko oprogramowaniem sterowników, lecz też materiałami, z których wykonano
bloki silników, głowice i tłoki, mają inne turbosprężarki, różnią się
układami wtryskowymi itd. "Podciągnięcie" parametrów słabszego silnika
oznacza, że będzie on pracował ciągle co najmniej na granicy wytrzymałości
mechanicznej Dodajmy,że nowoczesne turbodiesle nawet bez tuningu ulegają
awariom z powodu wysilenia.

Nie tylko silnik cierpi
Znaczny wzrost momentu obrotowego sprawia, że autem jeździ się znacznie
przyjemniej. Niestety, taka przyjemność może słono kosztować. W większości
przypadków producenci aut starają się oszczędzać i dopasowują pozostałe
elementy układu przeniesienia napędu do mocy silnika - rezerwy wytrzymałości
podzespołów są w nowych autach znacznie mniejsze, niż mogłoby się wydawać.
Wszystko projektowane jest "na styk". Już dawno minęły czasy, kiedy różne
wersje silnikowe miały w zasadzie takie same podzespoły w układzie
napędowym.
Teraz na efekty wzmocnienia silnika nie trzeba zazwyczaj długo czekać
- przedwcześnie psują się sprzęgła, skrzynie biegów, mechanizmy różnicowe,
półosie napędowe. Źle na modyfikacje reagują automatyczne skrzynie biegów."

Wygrzebałem to na necie. Sam jeżdże astra DTI i zastanawiam się nad wirusem
ale się boję. Naczytałem się na necie tekstów jak ten powyższy. Znacie może
kogoś kto przejechał kilkadziesiąt tys. km z chipem. Spostrzeżenia, uwagi?

31 Data: Styczen 25 2008 08:15:35
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "iREK"  napisał w wiadomości


> czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5
> litra
> na 100km?
> tak wyswietla komputer
>
> to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z
> 2,9 CRDI
> moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

taki tekst znalazłem na
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=38749&hl=V-tech
i chyba odpuszcze

"Czy chip może zabić?
(...)
bala, bala, bla ale chiptuning firmowy zakładany
w ASO, kilka razy droższy nie szkodzi...

Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest
oferowany z mocą 140 i 170 KM, jak
myślisz czym one się różnią?

Seat z tymi silnikami robi chipa do 200KM na gwarancji,
a w końcu to ta sama firma co VW i ten sam silnik...

ax

PS. Nie wspominając już o rozpiętości koni w 2.0 TFSI...

32 Data: Styczen 26 2008 17:19:30
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest
oferowany z mocą 140 i 170 KM, jak
myślisz czym one się różnią?

Seat z tymi silnikami robi chipa do 200KM na gwarancji,
a w końcu to ta sama firma co VW i ten sam silnik...

Ale jesteś pewien że to ten sam silnik, a nie tylko podobny?
Wszystkie elementy mają te same numery w katalogach?
Ten sam sort jakościowy i materiałowy?

33 Data: Styczen 26 2008 19:39:10
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

axial pisze:

> Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest
> oferowany z mocą 140 i 170 KM, jak
> myślisz czym one się różnią?
>
> Seat z tymi silnikami robi chipa do 200KM na gwarancji,
> a w końcu to ta sama firma co VW i ten sam silnik...

Ale jesteś pewien że to ten sam silnik, a nie tylko podobny?
Wszystkie elementy mają te same numery w katalogach?
Ten sam sort jakościowy i materiałowy?

Pewny na 100%?
A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%)
;)

ax

34 Data: Styczen 26 2008 21:18:54
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomi 

Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości


Pewny na 100%?
A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%)
;)


A to by sie pewnie dalo jakos sprawdzic po podzespolach - trzeba by kogos z
jakims programikiem serwisowym typu ETKA czy jakism takim, wybrac jakis
model konkretny dostepny z roznymi mocami i zobaczyc po podzespolach czy
chociaz po numerkach sa inne (moze byly by rysunki to by bylo jeszcze
lepiej).
Ja niestety ni eposiadam w/w sofciku :)
--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam Tomasz

35 Data: Styczen 27 2008 09:23:57
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "Tomi"  napisał w wiadomości

Użytkownik "axial"  napisał w wiadomości

>
> Pewny na 100%?
> A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%)
> ;)
>

A to by sie pewnie dalo jakos sprawdzic po podzespolach - trzeba by kogos
z
jakims programikiem serwisowym typu ETKA czy jakism takim, wybrac jakis
model konkretny dostepny z roznymi mocami i zobaczyc po podzespolach czy
chociaz po numerkach sa inne (moze byly by rysunki to by bylo jeszcze
lepiej).
Ja niestety ni eposiadam w/w sofciku :)

To że podzespoły mają inne numery katalogowe,
o niczym nie świadczy.

ax

36 Data: Styczen 27 2008 00:55:01
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

axial pisze:

Co do Volkswagena to silnik TDI 2.0 jest
oferowany z mocą 140 i 170 KM, jak
myślisz czym one się różnią?

Seat z tymi silnikami robi chipa do 200KM na gwarancji,
a w końcu to ta sama firma co VW i ten sam silnik...
Ale jesteś pewien że to ten sam silnik, a nie tylko podobny?
Wszystkie elementy mają te same numery w katalogach?
Ten sam sort jakościowy i materiałowy?

Pewny na 100%?
A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%)

Ja nie jestem pewien, to jest założenie.
Bo jeżeli dwa silniki są identyczne, a różnią się jedynie danymi zapisanymi w kontrolerze silnika to oczywiście można je zamieniać do woli.

Z tym że o ile wiem to raczej jakieś różnice fizyczne pomiędzy tymi silnika są - o ile sam blok i głowica pewnie jest taka sama, to jest kwestia kształtu krzywek rozrządu, budowy kolektorów, turbiny itp.

W przypadku elementów wybitnie obciążeniowych może być np. tak że do najmocniejszej wersji idą turbiny które przeszły najostrzejszą kontrolę jakości podczas gdy do słabszej wersji pójdą turbiny spełniające już mniej restrykcyjne kryteria.

W sumie trudno mi wyobrazić sobie dlaczego producent nie miałby tak robić - przecież to dość istotna oszczędność. Po co wywalać turbinę która nie wytrzyma w silniku 180KM, skoro do wersji 115KM będzie pasować jeszcze z zapasem?

37 Data: Styczen 27 2008 09:23:10
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

(...)

> Pewny na 100%?
> A Ty jesteś pewny że nie?? (na 100%)

Ja nie jestem pewien, to jest założenie.
Bo jeżeli dwa silniki są identyczne, a różnią się jedynie danymi
zapisanymi w kontrolerze silnika to oczywiście można je zamieniać do woli.

No właśnie...
Rozmawiałem z mechanikami z ASO i ich opinia jest taka,
że silniki są te same a tylko AUDI TT (265KM) ma coś wzmocnione.


Z tym że o ile wiem to raczej jakieś różnice fizyczne pomiędzy tymi
silnika są - o ile sam blok i głowica pewnie jest taka sama, to jest
kwestia kształtu krzywek rozrządu, budowy kolektorów, turbiny itp.

ze względów marketingowych mogą mieć nawet inne numery katalogowe,
jednak produkcją sterują księgowi, a z punktu widzenia ekonomii
taniej jest wyprodukować 300 tyś. jednakowych wałków niż
3 rodzaje po 100 tys. to samo dotyczy turbin.
Poddostawcy nie mogą sobie pozwolić na robienie turbin gorszych
i lepszych... to ten sam produkt który może różnić się
tylko numerem katalogowym.

W przypadku elementów wybitnie obciążeniowych może być np. tak że do
najmocniejszej wersji idą turbiny które przeszły najostrzejszą kontrolę
jakości podczas gdy do słabszej wersji pójdą turbiny spełniające już
mniej restrykcyjne kryteria.

Kolejny triczek marketingowy... Podobny stosuje BOSCH dla
elektronarzędzi zwykłych i kilka krotnie droższych serii dla
profesjonalistów. W rzeczywistości są to te same
wiertarki, piły etc a różnią się .... kolorem obudowy.

W sumie trudno mi wyobrazić sobie dlaczego producent nie miałby tak
robić - przecież to dość istotna oszczędność. Po co wywalać turbinę
która nie wytrzyma w silniku 180KM, skoro do wersji 115KM będzie pasować
jeszcze z zapasem?

Ze względów podatkowych, a produkt jest droższy bo wysilony
silnik jest bardziej usterkowy więc koszty serwisu rosną...

ax

38 Data: Styczen 24 2008 23:10:24
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: nowy140 

in all
probability, very suddenly upon many of you. You have reason to wonder
that you are not already in hell. It is doubtless the case of some whom
you have seen and known, that never deserved hell more than you, and
that heretofore appeared as likely to have been now alive as you. Their
case is past all hope; they are crying in extreme misery and perfect
despair; but here you are in the land of the living and in the house of
God, and have an opportunity to obtain salvation. What would not those
poor damned hopeless souls give for one day's opportunity such as you
now enjoy! And now you have an extraordinary opportunity, a day wherein
Christ has thrown the door of mercy wide open, and stands in calling and
crying with a loud voice to poor sinners; a day wherein many are
flocking to him, and pressing into the kingdom of God. Many are daily
coming from the east, west, north and south; many that were very lately
in the same miserable condition that you are in, are now in a happy
state, with their hearts filled with love to him who has loved them, and
washed them from their sins in his own blood, and rejoicing in hope of
the glory of God. How awful is it to be left behind

39 Data: Styczen 25 2008 11:07:20
Temat: Re: auto z "czipem" mniej pali?
Autor: WW 

iREK pisze:

witam
czy to mozliwe, ze misiek L200 z czipem moze palic mniej? nawet 0 1,5 litra na 100km?
tak wyswietla komputer

to nie moje auto, ale jesli tak jest zalozylbym to sobie do terracana z 2,9 CRDI
moze nie palilby juz 13 litrow ??? ;))
pozdrawiam
ir

U mnie spadło o 1 litr.
I tak od 4 lat.  :-P



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

auto z "czipem" mniej pali?



Grupy dyskusyjne