automat dwusprzęgłowy (Powershift)
1 | Data: Listopad 13 2013 09:00:29 |
Temat: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | |
Autor: | Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach 2 |
Data: Listopad 13 2013 20:17:12 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Megrims | On 11/13/2013 06:00 PM, wrote: Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik. W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie. 3 |
Data: Listopad 13 2013 23:33:36 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: cef | Megrims wrote: W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to Co to znaczy dość często? Bo kazali mi przyjechać na wymianę po 60 tys (to się nawet za kilka dni dowiem ile to kosztuje) i to jest niespecjalnie częściej niż w standardowej skrzyni. Tyle tylko, że jak się w standardowej nie wymieni, to niby nic nic się nie dzieje (bo nikt nie wymienia i jak nie ma wycieku i pracy całkiem bez oleju to nie ma tragedii) Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia? Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów. Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów". 4 |
Data: Listopad 14 2013 00:06:57 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: cef | Piękny Marian postrach dziewic wrote: On Wed, 13 Nov 2013 23:33:36 +0100, "cef" wrote: Z jakich względów jest tam mokre sprzęgło? Nie wiem jakie jest tam sprzęglo, jednak nawet gdyby bylo mokre, to akurat chyba jego żywotność byłaby wtedy wieksza (suma sumarum uwzględniając koszt wymiany oleju cenowo też musiałoby wyjść eksploatacyjnie taniej) i to kłóciło by się z domyślną tezą z pierwszego postu, że owa żywotność jest jakaś wątpliwa. 5 |
Data: Listopad 14 2013 08:35:43 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: nom |
Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie wypowiem, bo Jaki to silnik? 6 |
Data: Listopad 14 2013 21:59:29 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Megrims | On 11/14/2013 08:35 AM, nom wrote: 2.0 CDI 140KM na gwarancji wynienili: - dwumasa (podobno jest w tym aucie) - pompa wysokiego ciśnienia (ciekło z niej paliwo) - rozrząd (pociekło palowo na rozrząd z pompy) - wtryski (wszystkie 4) I co z tego, że na gwarancji. Za kolejne 75kkm już gwarancji nie będzie. X3 z przebiegiem 230kkm nie ma takich problemów. 7 |
Data: Listopad 14 2013 14:27:24 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Biggie | Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie. W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów. Biggie 8 |
Data: Listopad 14 2013 05:51:23 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | -- W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów. Biggie 9 |
Data: Listopad 14 2013 19:57:54 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Biggie | Użytkownik napisał w wiadomości grup powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-) http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicherungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos-zurueck/9074256.html Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że ogłoszono akcję serwisową i wymiana będzie na koszt VW. A tu po polsku: http://biznes.onet.pl/26-milionow-samochodow-grupy-volkswagen-do-poprawk,18491,5588197,1,news-detal pzdr Biggie 10 |
Data: Listopad 15 2013 08:23:07 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: WW | W dniu 2013-11-14 19:57, Biggie pisze: Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że Też mam DSG Rozmawiałem już z ASO. Nic nie wiedzą i nic nie wymieniają! W Polsce akcji nie ma? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 11 |
Data: Listopad 14 2013 22:01:10 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Megrims | On 11/14/2013 02:27 PM, Biggie wrote: Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem. W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry 140km. 12 |
Data: Listopad 15 2013 08:25:00 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: WW | W dniu 2013-11-14 22:01, Megrims pisze: DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem. Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia! Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 13 |
Data: Listopad 14 2013 23:50:39 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | -- Mam DSG6 i w ASO twierdzili na przeglądach- regularnych - że w tej skrzyni oleju się nie wymienia! Może to ktoś rzetelnie wyjaśnić? Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 14 |
Data: Listopad 15 2013 18:08:54 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: cef | Użytkownik wrote: PS w jakis magiczny sposob VW inaczej traktuje klientow z PL/DE Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online? 15 |
Data: Listopad 17 2013 23:28:03 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | -- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online? 16 |
Data: Listopad 24 2013 22:32:34 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | -- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online? 17 |
Data: Listopad 25 2013 11:16:51 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Biggie |
Użytkownik napisał w wiadomości -- Można gdzieś te numery akcji serwisowych podejrzec sobie online? Dzięki za linka, dobrze mieć możliwość sprawdzenia co w trawie piszczy :-) Ja dzięki temu sprawdziłem VIN mojego Tourlana z DSG7 i akcji serwisowych brak. pzdr Biggie 18 |
Data: Listopad 25 2013 03:51:24 | Temat: Re: automat dwusprzÄgłowy (Powershift) | Autor: | czyzby ? 19 |
Data: Listopad 26 2013 09:57:05 | Temat: Re: automat dwusprzÄgłowy (Powershift) | Autor: Biggie | Użytkownik napisał w wiadomoĹci grup w skrocie jesli masz DQ200 zalana syntetykiem to predzej czy pozniej dostaniesz zaproszenie na wymiane na mineralny ... Czytałem to, ale w Niemczech póki co akcji serwisowej oficjalnie nie ma. Ta akcja póki co ma odniesienie do innych rynków niż europejskie. Ale przynajmniej dziÄki temu wiem, że trzeba byÄ czujnym pzdr Biggie 20 |
Data: Listopad 14 2013 23:56:37 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | -- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie. 21 |
Data: Listopad 20 2013 10:07:59 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Marcin |
Ja zapłaciłem coś koło 500 zł - nie w ASO oczywiście 22 |
Data: Listopad 20 2013 23:51:59 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: cef | Użytkownik wrote: -- W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest No to macie chyba taniej :-) ASO - przeliczyłem na euro, żeby było lepiej widać samochód VW B6 2,0 TDI skrzynia DSG EUR 63,00 - Servicepaket DSG Getriebeöl ersetzen 36 EUR EUR 15,20 - Filtereinsatz 17,50 EUR EUR 80,10 - Getriebeöl 6,0 Liter olej 5,5 litra - 102 EUR EUR 0,39 - Dichtring tu jest tak samo 0,40 EUR EUR 30,15 - MwSt. 19% no VAT mamy większy, bo tam było 19% od 158 EUR a tu jest 23% od 156 EUR czyli 35,8 EUR EUR 188,84 Gesamt i razem mamy 191, EUR Wiadomo, że VATem nakarmił się Vincent (czy inny Szczurek) ale netto jest prawie samo. Czyli mamy Europę pełną gębą. Ciekawe czy pracownicy w ASO mają niemieckie pensje? (zakładam, że chodzi o ten sam typ skrzyni/pojazdu) 23 |
Data: Listopad 15 2013 13:50:23 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: Dman666 | W dniu środa, 13 listopada 2013 18:00:29 UTC+1 użytkownik napisał: Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-) Remonty od ok 7K. Powershift jest za nowy, zeby cos wiecej powiedziec. I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o Erozja hydraulicznych jest nieunikniona i smierc w EU nastapi szybko. PS jest na rynku kilka lat a w warsztatach (na forach) jakos nie widac tego wynalazku... Wyglada na to, ze Ford sie do tego mocno przygotowal zanim wprowadzil na rynek. MK4 mialy tez klasyczny hydrauliczny automat, ale nie wiem jak z awaryjnoscia. Bierz mundka z PS i ciesz sie ASB(?) -- Dman-666 24 |
Data: Listopad 16 2013 07:49:13 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: sqlwiel | W dniu 2013-11-15 22:50, Dman666 pisze: Nie wiem czy dotyczy to sprzegla, ale widzialem u mechanika kilka DSG ktore skonczyly prace po ok 150K...wylamane zemby, wytarty wal, uszczelniacze w agonii. Pocieszajace jest to, ze glownie DSG7 i mocne auta ;-) Zembaty, to był Maciej. Koła bywają zębate. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. 25 |
Data: Listopad 16 2013 11:26:07 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: | Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież wszystko, automatów się nie boję, o problemach z Powershiftami jakoś nie słychać. Pytam ile może kosztować w dłuższym okresie eksploatacja auta z takim wynalazkiem, bo w końcu sprzęgło cierne to coś, co z definicji musi się zużyć i prędzej czy później będzie trzeba je wymienić. Nie kupuję nówki, trochę mam zamiar tym pojeździć i nie chciał bym za parę lat obudzić się z ręką w nocniku, kiedy się okaże, że wymiana sprzęgła w aucie za kilkanaście tysięcy kosztuje połowę jego wartości, albo więcej. Albo np producent nie przewidział wymiany, bo ma wystarczyć do końca życia samochodu. 26 |
Data: Listopad 16 2013 21:22:45 | Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift) | Autor: J.F. | Dnia Sat, 16 Nov 2013 11:26:07 -0800 (PST), Ale mi nie chodzi o możliwe awarie - zepsuć się może przecież Sa dwa, pracuja naprzemian, to jest szansa ze wytrzymaja dwa razy dluzej. Czyli do konca. Ale jak nie wytrzymaja ... mysle ze naprawa bedzie dosc kosztowna. Za pare lat moze byc taniej. Zadzwon do ASO ... a potem do jakiegos mechanika, ciekaw jestem czy juz sie pojawily tansze zamienniki. J. |