Grupy dyskusyjne   »   automat - problem :(

automat - problem :(



1 Data: Grudzien 11 2006 14:27:55
Temat: automat - problem :(
Autor: Rafał 

Witajcie

Mam następujacy problem. Samochód Ford Taurus 3.0, 94r.
Dzień po wymianie oleju w skrzyni w warsztacie pojawił się problem.
Mianowicie z okolic skrzyni zaczęły dobiegać dziwne dżwięki a poza tym
szarpało przy wrzuceniu D i R. Dodam że do czsu wymiany oleju wszystko
działało bez zarzutu. Warsztat twierdzi że po prostu pech i zaraz po
wymianie padła skrzynia - diagnoza - remont całej skrzyni!!!
3 lata temu kupiłem to auto po generalnym remoncie skrzyni co jest
udokumentowane. Czy to możliwe żeby teraz nagle padła cała skrzynia? Podczas
wymiany oleju nie stwierdzono żadnych sladów zużycia a ponoć moga pojawić
się opiłki metalu w zużytym oleju jesli dzieje się cos złego ze skrzynia.
Warsztat twierdzi że trzeba wymienić ogólnie wszystko, rozebrali ja i
czekaja na sygnał czy dam im zarobić... Czy to możliwe że użyli
niewłasciwego oleju podczas wymiany? Czy sa szanse że jesli teraz zaleje się
ja dobrym olejem to będzie ok?

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam
Rafał



2 Data: Grudzien 11 2006 14:42:21
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: Maks 

Użytkownik "Rafał"  napisał w wiadomości

Witajcie
Mam następujacy problem. Samochód Ford Taurus 3.0, 94r.
Dzień po wymianie oleju w skrzyni w warsztacie pojawił się problem.

Ale co? Świerszczy? A na neutralu nie ma dźwięków? Biegi załącza? Ślizgają
się biegi? Przełącza po kolei i redukuje?
Z objawów, które opisujesz, wynika tylko, że zapowietrzony jest sterownik.
Po rozebraniu była spalona? Olej był czarny?
Najprawdopodobniej zalali zbyt mało ATF (sprawdza się na włączonym
silniku!!!!) i za małe ciśnienie/poziom ATF i sięspaliłasię.



--
Pozdrawiam
Maks

3 Data: Grudzien 11 2006 14:53:50
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: Rafał 


Użytkownik "Maks"  napisał w wiadomości


Ale co? Świerszczy? A na neutralu nie ma dźwięków? Biegi załącza? Ślizgają
się biegi? Przełącza po kolei i redukuje?
Z objawów, które opisujesz, wynika tylko, że zapowietrzony jest sterownik.
Po rozebraniu była spalona? Olej był czarny?
Najprawdopodobniej zalali zbyt mało ATF (sprawdza się na włączonym
silniku!!!!) i za małe ciśnienie/poziom ATF i sięspaliłasię.

Objawy to szarpanie podczas załączenia bigu D i R, dodatkowo ze skrzyni
dochodziły odgłosy przypominające brzęczenie łańcucha ocierającego o jakiś
element. Podczas wymiany stary olej był czysty bez żadnych zanieczyszczeń a
teraz kiedy ją rozebrali jeszcze jej nie widziałem. Myślisz że to wina
"fachowców"? Mam powody przypuszczać że coś jest nie tak skoro do chwili
wymiany oleju wszystko chodziło jak w zegarku więc jak to się stało że
nagle, dzień po wymianie pojawiają się problemy? Zmęczenie materiału? Nie
bardzo w to wierzę ale nie wykluczone że mają rację i nie zawinili ale...
Pierwsza diagnoza była taka że to sterowanie, po 2 tyg. spalone tarcze 1
bieg i wsteczny - koszt 1500 zł. Po kolejnych 2 tyg. informacja że cała
skrzynia do roboty - koszt "tylko" 3500 zł. Reasumując auto stoi już u nich
prawie 5 tygodni i nic nie zrobili a ja jestem w kropce...
Święta za pasem a ja bez samochodu :(

Pozdrawiam
Rafał

4 Data: Grudzien 11 2006 15:08:33
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: Maks 

Użytkownik "Rafał"  napisał w wiadomości

Święta za pasem a ja bez samochodu :(

Skłaniałbym się raczej w kierunku opinii, że to oni ją zajechali. Wycofam
się z tego tylko wówczas, kiedy powiesz mi, że oni specjalizują się w
automatach (tzn. taki rarytas nie jest dla nich incydentem - lekcją
poglądową).
Moja rada:
Zabierz auto z warsztatu z całym majdanem, majdan wyrzuć na złom, oddaj auto
do innego warsztatu i kup skrzynię za 500 - 700 PLN.
Jak kupić dobrą skrzynię używaną, to chyba już się orientujesz :).


--
Pozdrawiam
Maks

5 Data: Grudzien 11 2006 16:30:59
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: nowy140 

<ciach>

Moja rada:
Zabierz auto z warsztatu z całym majdanem, majdan wyrzuć na złom, oddaj
auto
do innego warsztatu i kup skrzynię za 500 - 700 PLN.
Jak kupić dobrą skrzynię używaną, to chyba już się orientujesz :).


--
Pozdrawiam
Maks


Nie kumam. Remont skrzyni to faktycznie kwoty o jakich pisal.
Nowa uzywana skrzynia 700, ktos jeszcze nie rozumie?
Szczegoly?

6 Data: Grudzien 11 2006 16:38:38
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: Maks 

Użytkownik "nowy140"  napisał w wiadomości

Nie kumam. Remont skrzyni to faktycznie kwoty o jakich pisal.
Nowa uzywana skrzynia 700, ktos jeszcze nie rozumie?
Szczegoly?

Naprawiałem 3 razy skrzynię do Audi 5000 za kwoty, o jakich pisał autor
wątku.
4-tą kupiłem za 500 PLN, do wyboru miałem 3 szt. w 3-ch miejscach Polski za
tą samą cenę.

Ten trening wynikał z tego, że to nie był właściwy model skrzyni, o czym
dowiedziałem się dopiero po przerobieniu go na manual :).


--
Pozdrawiam
Maks

7 Data: Grudzien 11 2006 17:21:30
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: kuba (aka cita) 

nowy140 wrote:


Nie kumam. Remont skrzyni to faktycznie kwoty o jakich pisal.
Nowa uzywana skrzynia 700, ktos jeszcze nie rozumie?
Szczegoly?

takie życie :D
W moim przypadku leży wele takich, które są jeszcze w autach i mozna sie nimi przjechac. Wszytskie auta z kieronica po niewłaściwej stronie.
Ceny 500-1500 zł

--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

8 Data: Grudzien 11 2006 18:25:25
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: PAndy 


"Rafal"  wrote in message

bieg i wsteczny - koszt 1500 zł. Po kolejnych 2 tyg. informacja że cała
skrzynia do roboty - koszt "tylko" 3500 zł. Reasumując auto stoi już u nich

No coz - ja bym kupil uzywana, sprawna... a co do tych 3500 to dowiedz sie czy daja gwarancje na cala skrzynie po robieniu - zaklady specjalizujace sie w automatach zazwyczaj daja 6 - 12 miesieczna gwarancje na cala skrzynie a nie tylko na to co mialo sie rzekomo popsuc - ogolnie w Polsce dosc ciezko o profesjonalny serwis automatow...

9 Data: Grudzien 11 2006 16:42:21
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: nowy140 

<cicah>

się opiłki metalu w zużytym oleju jesli dzieje się cos złego ze skrzynia.
Warsztat twierdzi że trzeba wymienić ogólnie wszystko, rozebrali ja i
czekaja na sygnał czy dam im zarobić... Czy to możliwe że użyli
niewłasciwego oleju podczas wymiany? Czy sa szanse że jesli teraz zaleje
się
ja dobrym olejem to będzie ok?

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam
Rafał


Tu nie ma co gdybac. Poziom powinni sprawdzac na pracujacym silniku i
dolewac. U mnie tak sie przynajmniej dzialo a juz trzy razy olej poszedl do
wymiany i jest ok. W miare.
http://olczak.home.pl/news.php
Po rozmowie z tym gosciem okazalo sie ze wcale moja skrzynia ktora ma male
'ale' niekoniecznie musi mnie kosztowac podobne 4 tys zeta w remoncie.
Istnieja podejrzenia ze chodzi tylko o czujniki i soft.
Wymiana oleju moze zabic skrzynie tylko kiedy z minerala przejdzie sie na
syntetyk ktory ja wyplucze. To tez u mnie stoi w kategorii urban legend...
Nestety teraz przez telefon juz sie nie dowiesz co sie stalo tzn nikt Ci tej
informacji nie udzieli. Czeka Cie to co kolega pisze nizej. Wez auto do
zakladu ktory sie dobrze zna albo wymien skrzynie. Tez w firmie ktora to
robi tylko i wylacznie.
powodzenia

10 Data: Grudzien 12 2006 11:22:58
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: Pablo 



Użytkownik "Rafał"  napisał w wiadomości


Warsztat twierdzi że trzeba wymienić ogólnie wszystko, rozebrali ja i
czekaja na sygnał czy dam im zarobić... Czy to możliwe że użyli
niewłasciwego oleju podczas wymiany? Czy sa szanse że jesli teraz zaleje
się
ja dobrym olejem to będzie ok?

Bardzo proszę o radę.


Malem podobny przypadek w renault scenic. Skrzynka zostala zalana mineralnym
(dexron II) zamiast syntetykiem (dexron II E) potocznie dexron 3. Po zmianie
oleju na ten zly po 100 km co chwila zapalal sie blad skrzyni i coraz
mocniej szarpala. Pojechalem podlaczyc pod komputerek i wyskoczylo mi zle
cisnienie oleju . Cos mnie tknelo i dokladnie sprawdzilem co tam mi nalali ,
Po zmianie oleju wszystko wrocilo do normy a do tej pory autko przejechalo
po tym incydencie 20 tys km.



Picasso

11 Data: Grudzien 12 2006 14:15:48
Temat: Re: automat - problem :(
Autor: nowy140 


Malem podobny przypadek w renault scenic. Skrzynka zostala zalana
mineralnym
(dexron II) zamiast syntetykiem (dexron II E) potocznie dexron 3. Po
zmianie
oleju na ten zly po 100 km co chwila zapalal sie blad skrzyni i coraz
mocniej szarpala. Pojechalem podlaczyc pod komputerek i wyskoczylo mi zle
cisnienie oleju . Cos mnie tknelo i dokladnie sprawdzilem co tam mi nalali
,
Po zmianie oleju wszystko wrocilo do normy a do tej pory autko przejechalo
po tym incydencie 20 tys km.



Picasso

Ja piernicze. Prawde mowic myslalem ze tylo zamiana mineral na syntetyk moze
narobic kwasow....
Cale zycie sie czlek uczy i debilem zdechnie....

automat - problem :(



Grupy dyskusyjne