Grupy dyskusyjne »
awaryjność d500
awaryjność d500
1 | Data: Wrzesien 28 2009 17:33:43 |
Temat: awaryjność d500 | |
Autor: Marek | koleżanka właśnoe oddała do sklepu=soft się wieszał. Jak jest z 2 |
Data: Wrzesien 28 2009 08:41:43 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: TomekM | On 28 Wrz, 17:33, Marek wrote: koleżanka właśnoe oddała do sklepu=soft się wieszał. Jak jest z Przez ciekawość chodzi Ci o Canona D500 czy Nikona D5000 ?? 3 |
Data: Wrzesien 28 2009 18:13:44 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: Marek | Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:43 -0700 (PDT), TomekM napisał(a): On 28 Wrz, 17:33, Marek wrote: :) D5000 oczywiście, choć zaczynam aię zastanawiać, czy 500D nie będzie lepszym wyborem. 450D w dual kicie jest atrakcyjny cenowo... Wyjściowym faworytem w tej trójce był dla mnie D5000. PS. do filmów są kamery albo małpki. Tu filmy traktuję jako gadżet. 4 |
Data: Wrzesien 28 2009 18:22:26 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: Pan Piskorz |
:) D5000 oczywiście, choć zaczynam aię zastanawiać, czy 500D nie będzie lepszym wyborem. 450D w dual kicie jest atrakcyjny cenowo... Wyjściowym faworytem w tej trójce był dla mnie D5000. zobacz sobie samsunga GX-20, D5000 dość licho wypada w porównaniu P. 5 |
Data: Wrzesien 28 2009 19:05:49 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: cichybartko | Marek pisze: Dnia Mon, 28 Sep 2009 08:41:43 -0700 (PDT), TomekM napisał(a): A ja tak zapytam zaczepnie jakie lubisz tematy fotografować i czy miewasz problemy z ekspozycją, konkretnie czy ogranicza Cię dynamika matrycy i nieraz byś chętnie sięgnął po HDR? -- Pozdrawiam. Bartko. 6 |
Data: Wrzesien 28 2009 20:03:00 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: Marek | A ja tak zapytam zaczepnie jakie lubisz tematy fotografować i czy:)))) miewasz problemy z ekspozycją, konkretnie czy ogranicza Cię dynamika /Odpowiedź niewprost/ Zdjęcie dzieciaka w kontrastowym oświetleniu na tle zacienionego drewa zrobione w jpg KM A200: usiłowałem w PSE wczoraj coś wyciągnąć z tych drzew...Wyszło średnio,bo nie było z czego. PS. mea culpa: miałem ustawiony system fotometryczny na spot. 7 |
Data: Wrzesien 28 2009 20:13:39 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: cichybartko | Marek pisze:
No cóż kompakty się średnio nadają do ciągnięcia cieni, wszystko zależy od oczekiwań i medium docelowego. Tu jest mój mocno przesadzony przykład z Canona A650IS: http://picasaweb.google.pl/bartcich/Histogram# Moim skromnym zdaniem jak już kupować obecnie lustro to z możliwością histogramu na żywo, wykorzystasz to do wszystkich mniej ruchliwych scen. Będziesz naświetlać na histogram na granicy przepałów a później dalej obróbka na PC. A chyba nie uświadczymy tego histogramu na żywo w D5000? Nie zastanawiałeś się może nad Panasonic G1? -- Pozdrawiam. Bartko. 8 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 23:25:21 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: Gotfryd Smolik news | On Mon, 28 Sep 2009, cichybartko wrote: Marek pisze: Ale "culpa" nie ma nic do fotometrii: jakiego automatu byś nie użył, nie miałby zbytniego pojęcia co wybrać. Spot ma tę zaletę, że można sobie wybrać "to co ma być szare" (zakładam przekadrowanie i użycie AE-lock). No cóż kompakty się średnio nadają do ciągnięcia cieni, wszystko zależy od oczekiwań i medium docelowego. IMO błąd leży w założeniu: problemem było JPG, nie matryca 2/3" (jakby nie patrzeć, z 2x wieksza od 1/2,5"). Weź pod uwagę, że rzeczone kompakty mają ISO 50. Przyjmując 4..8x mniejszą gęstość światła per szczegół, odpowiada to okolicom ISO200 do ISO400 lustrzanek 4/3" .. APS (znaczy "szumowo" odpowiada). Zapewniam Cię, że różnica między "zapasem" w JPG a RAW, nawet czegoś takiego jak KM A200 ;), jak najbardziej występuje, nawet jeśli przymujemy iż gamma pozwala co nieco "dynamiki" wykorzystać, to występuje to samo zjawisko, co przy ratowaniu przepaleń: jak kolor nie jest szary, to pewien "zapas" dają różnice w kanałach. Tak, sprawdzałem. Zupełnie inna sprawa, że skoro Marek chce mieć z czego obrabiać takie różnice o jakich pisze, to pozostaje zarekomendować Fuji S5 :| (zakładam, że Nikon 3Dx jest poza konkursem). Nie, to *nie* jest dowcip - trzeba się tylko pogodzić, że "jak na lustrzankę" aparat jest żółwiasty (2fps), nie jest to minilustrzanka, raczej coś co może się przydać do samoobrony ;), LiveView występuje tylko w postaci pierwotnej i szczątkowej - był to jeden z pierwszych aparatów z tym ficzerem - i pewnie parę podobnych zastrzeżeń da się jeszcze znaleźć. Ale użyszkodnikom aparatów KM A* zapewnia jedno: dostateczny zestaw przycisków i kółek, pozwalajacych się w miarę ergonomicznie posługiwać aparatem (tak, to właśnie chciałem napisać: niemało "popularnych" lustrzanek *NIE* ma równie wygodnej klawiszologii. i piszę to (w sumie do Marka) jako stały opisywacz zalet hybryd ;) (KM A* w szczególności). Mi osobiście wadzi "sprzężenie" AF i AE (w A200 dość prosto obsłużyć "AF-lock, przekadrowanie, AE-lock, przekadrowanie, zdjęcie" lub w odwrotnej kolejności, w S5 AF-l i AE-l nie mają dedykowanych *osobnych* przycisków). No i brak live histogramu. Niestety. Moim skromnym zdaniem jak już kupować obecnie lustro to z możliwością histogramu na żywo Fakt, posiadacz hybrydy może nie zdawać sobie sprawy z tego, że są lustrzanki bez live histogramu :D Będziesz naświetlać na histogram na granicy przepałów (Marek *MA* live histogram, w hybrydach dawali to już wieki temu ;)) pzdr, Gotfryd (KM A200, a co) 9 |
Data: Pa?dziernik 02 2009 23:44:37 | Temat: Re: awaryjność d500 | Autor: cichybartko | Gotfryd Smolik news pisze: Moim skromnym zdaniem jak już kupować obecnie lustro to z możliwością histogramu na żywo z tego co wiem to daje to już obecnie Canon, Sony, Olympus, i ostatnio Pentax tylko Nikon się ociąga. Będziesz naświetlać na histogram na granicy przepałów No to nie pozostaje nic innego jak zastąpić spota histogramem na żywo. -- Pozdrawiam. Bartko. 10 |
Data: Wrzesien 28 2009 18:55:39 | Temat: Re: awaryjność d500- D5000 oczywiście ;) | Autor: Marek | Dnia Mon, 28 Sep 2009 17:33:43 +0200, Marek napisał(a): |
awaryjność d500
Galerie zdjęć
Newsletter