Dnia Thu, 28 Dec 2006 15:33:42 +0100, MilDav napisał(a):
Nie wiem jak to jest w Fabii, ale wspomaganie kierownicy w jakiś sposób jest
powiązane z paskiem klinowym, który napędza alternator, a ten układ
wspomagania, lub też pasek rozrządu napędza odpowiednia pompę wodną
wytwarzająca ciśnienie dla układu wspomagania kierownicy. Może pompa wodna
sie psuje/zacina? Z tego co wiem w okolicach 100tys km konieczna jest jej
profilaktyczna wymiana.
Ta pompa służy do wymuszania obiegu płynu chłodzacego i nie ma nic
wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Wspomaganie w Fabii jest
elektrohydrauliczne, czyli pompa hydrauliczna (nie mylić z tą drugą
pompą) jest napędzana przez silnik elektryczny - stąd takie bzyczenie
spod maski jak się na postoju kręci kierownicą.
A do autora wątku - proponuje najpierw sprawdzić, czy w przypadku braku
wspomagania pracuje wyżej wspomniany silnik. Jeżeli tak, to być może za
mało jest czynika roboczego, względnie układ jest zapowietrzony i
dopiero po chwili "załapuje". Jezeli silnik elektryczny nie działa to
przyczyny szukaj w sterowaniu - począwszy od czujnika skrętu na wale
kierownicy.
--
pozdrawiam
Marcin Szczygieł
marcin (SHIFT + 2) szczygiel.info
http://szczygiel.info
6 |
Data: Grudzien 29 2006 10:16:17 |
Temat: Re: Fabia - wspomaganie |
Autor: mikahan |
Marcin Szczygieł napisał(a):
Dnia Thu, 28 Dec 2006 15:33:42 +0100, MilDav napisał(a):
Nie wiem jak to jest w Fabii, ale wspomaganie kierownicy w jakiś sposób jest
powiązane z paskiem klinowym, który napędza alternator, a ten układ
wspomagania, lub też pasek rozrządu napędza odpowiednia pompę wodną
wytwarzająca ciśnienie dla układu wspomagania kierownicy. Może pompa wodna
sie psuje/zacina? Z tego co wiem w okolicach 100tys km konieczna jest jej
profilaktyczna wymiana.
Ta pompa służy do wymuszania obiegu płynu chłodzacego i nie ma nic
wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Wspomaganie w Fabii jest
elektrohydrauliczne, czyli pompa hydrauliczna (nie mylić z tą drugą
pompą) jest napędzana przez silnik elektryczny - stąd takie bzyczenie
spod maski jak się na postoju kręci kierownicą.
A do autora wątku - proponuje najpierw sprawdzić, czy w przypadku braku
wspomagania pracuje wyżej wspomniany silnik. Jeżeli tak, to być może za
mało jest czynika roboczego, względnie układ jest zapowietrzony i
dopiero po chwili "załapuje". Jezeli silnik elektryczny nie działa to
przyczyny szukaj w sterowaniu - począwszy od czujnika skrętu na wale
kierownicy.
dziekuje sprawdze.
|