Grupy dyskusyjne   »   Falowa natura autostrad.

Falowa natura autostrad.



1 Data: Lipiec 04 2016 01:23:33
Temat: Falowa natura autostrad.
Autor:

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.
W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.
Na odcinku stryków-toruƄ tego nie ma.
Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane.


I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ pewnie o dobrą godzinę.



2 Data: Lipiec 04 2016 08:31:48
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

 wrote:

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

3 Data: Lipiec 04 2016 10:38:16
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Robert WaƄkowski 

W dniu 2016-07-04 o 10:31, masti pisze:

 wrote:

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.

Albo jakieƛ dziwne przedmioty-rzeŒby na poboczu.

Robert

4 Data: Lipiec 04 2016 02:17:18
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:

 wrote:

> Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.

Kiepski pomysł IMHO.
Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą.

No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oƛlepiali sie nawzajem.

HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

No, ale jak nasi zrobili to jest...

5 Data: Lipiec 04 2016 14:56:41
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Shrek 

On 04.07.2016 11:17,  wrote:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:31:50 UTC+2 użytkownik masti napisał:
 wrote:

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.

Kiepski pomysł IMHO.

Bardzo dobry - i opisany w normach. Inaczej było by już tak nudno, że w ogóle przestałbyƛ się skupiać na obiektach na drodze. Natury nie oszukasz - jak ci się coƛ pojawia w polu widzenia i potem przesuwa, to bardziej na to zwracasz uwagę niż na nieporuszający się przedmiot na który jedziesz. Nie mówiąc już o ocenie odległoƛci - jak jedziesz na coƛ na wprost, to on się nie przesuwa, co najwyżej powiększa (ale raczej wolno) - naprawdę ciężko ocenić odległoæ.

HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Shrek

6 Data: Lipiec 04 2016 15:17:20
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoƛci grup On 04.07.2016 11:17,  wrote:

HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?


J.

7 Data: Lipiec 04 2016 13:23:51
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoƛci grup

On 04.07.2016 11:17,  wrote:
HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych
w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

kiedyƛ drogi się krzywiło ze względu na obronę przeciwlotniczą :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Lipiec 04 2016 06:25:03
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoƛci grup

On 04.07.2016 11:17,  wrote:
>> HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych
>> w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

>Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.
Co prawda budowane troche wczeƛniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale to jakieƛ statystyczno-naukowe umocowanie mają.

Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i męczy.

9 Data: Lipiec 04 2016 15:52:19
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomoƛci grup
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.

Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.

Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
A potem kreci jak u nas.
Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?

Co prawda we Wroclawiu pare razy Odre przestawili :-)

Co prawda budowane troche wczeƛniej ale cos mi sie wierzyć nie chce że te nasze fale to jakieƛ statystyczno-naukowe >>umocowanie mają.

Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i męczy.

IMO - nie meczy.
Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku do wyprzedzania, ale nie - jest 1km.
Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.

J.

10 Data: Lipiec 04 2016 06:59:28
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomoƛci grup
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F..
napisał:
>> Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to
>> wina
>> warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania
>> prywatnych
>> terenow.
>
>Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.

Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
A potem kreci jak u nas.

Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coƛ omija to coƛ tam jest.

Ale co - proponujesz jezioro przestawic, zeby droga byla prosta ?


Ale u nas zazwyczaj nie ma co omijać. A fale są...

>>Co prawda budowane troche wczeƛniej ale cos mi sie wierzyć nie chce
>>że te nasze fale to jakieƛ statystyczno-naukowe >>umocowanie mają.

>Za to na pewno wymagają więcej uwagi przy prowadzeniu.
>Bo jednak ciągle trzeba skręcać. A to może i zajmuje uwagę więc ale i
>męczy.

IMO - nie meczy.
Wiecej pretensji mam na zwyklych drogach - moglbym miec np 5 km widoku
do wyprzedzania, ale nie - jest 1km.
Wystarczy jeden samochod z przeciwka i okazja do wyprzedzenia znika.


A i to racja. Ale wtedy jak jest zbyt prosto to zrobią wysepki i linię ciągłÄ… przez 3 km :)

11 Data: Lipiec 04 2016 16:11:11
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik  napisał w wiadomoƛci grup W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie >proste.

Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
A potem kreci jak u nas.

Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to jest prosty a jak coƛ omija to coƛ tam jest.




Wiekszej roznicy nie widze.
Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-)


J.

12 Data: Lipiec 04 2016 07:37:48
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik  napisał w wiadomoƛci grup

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:52:26 UTC+2 użytkownik J.F..
napisał:
>> >Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie
>> >proste.
>
>> Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
>> A potem kreci jak u nas.

>Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to
>jest prosty a jak coƛ omija to coƛ tam jest.




Wiekszej roznicy nie widze.
Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-)





A ja widze :)

Przy czym nie czepiam sie jak zakręt jest i coƛ tam omija.

Do tego łÄ…dnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi.
A u nas jednak jak jakiƛ lasek/pole jest to się wioski omija.
A i tak fale sie robią...

13 Data: Lipiec 04 2016 18:52:06
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomoƛci
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:11:19 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>> >Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie
>> >proste.
>
>> Po mapie sadzac - owszem, przez kilkanascie km tak.
>> A potem kreci jak u nas.

>Eeee chyba sporo mniej. A przynajmniej jak mają odcinek prosty to
>jest prosty a jak coƛ omija to coƛ tam jest.




Wiekszej roznicy nie widze.
Czyzby jakas jedna, unijna norma ? :-)



Nie wyciagaj wnioskow z jednego odcinka :-)




A te juz wcale takie proste nie sa ...

Do tego łÄ…dnie widać że te niemieckie autostrady sa prowadzone na styk z obszarami zabudowanymi.
A u nas jednak jak jakiƛ lasek/pole jest to się wioski omija.

Wiesz ile problemow z wywlaszczeniami i protestami mieszkancow ?

A i tak fale sie robią...

Jak pisalem - fale obowiazkowe sa :-)

J.

14 Data: Lipiec 04 2016 16:47:21
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: ddddddddd 

W dniu 04.07.2016 o 15:25,  pisze:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 15:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoƛci grup

On 04.07.2016 11:17,  wrote:
HamerykaƄce tego nie stosują u siebie. Niemcy też jakoƛ tych nowych
w enerdowie nie falowali bez uzasadnienia geograficznego.

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

Wystarczy zerknąć na A2. U nas fale u niemców nagle robią sie proste.

ostatnio znowu jechałem przez Niemcy i znowu stwierdziłem że mamy lepsze autostrady. Tam to tak kręte, że mimo że ograniczenia nie ma, to trzeba zwalniać do 160km/h, a u nas na odcinku 200km to może trzy takie zakręty znajdziesz, a na pozostałych spokojnie 200km/h polecisz :)

--
Pozdrawiam
Ɓukasz

15 Data: Lipiec 04 2016 15:34:02
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Shrek 

On 04.07.2016 15:17, J.F. wrote:

Ogólnie to znacznie starsze autostrady niż nasze.

Niemieckie austrady jakies bardzo proste nie sa - nie wiem czy to wina
warunkow terenowych naturalnych, czy np potrzeby omijania prywatnych
terenow.

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?

Nie wiem, bo nie jestem taki stary, ale raczej nawet jak nowa, to autostrady nasze nowsze;)

Shrek

16 Data: Lipiec 04 2016 07:28:37
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Bolko 

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżÄ… tamtendy "często".
Obaj podkreƛlają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
 i po lewej.

 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

17 Data: Lipiec 04 2016 07:41:32
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżÄ… tamtendy "często".
Obaj podkreƛlają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
 i po lewej.

 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

A mi akurat by tak pasowało :)
Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas.

Może inaczej:
Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakręty były poprzetykane odcinkami prostymi.
Ale ostatnio się zorientowałem że prawie ciągle muszę tę kierownicę lekko szarpać w bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukądu jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie denerwuje.
Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoƛ mniej denerwujący pod tym względem...

18 Data: Lipiec 04 2016 07:44:32
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:41:34 UTC+2 użytkownik  napisał:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 16:28:39 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> Wierz mi że te zakręty mają sens
> Jest
> http://tiny.pl/g9gqq
> W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
> Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżÄ… tamtendy "często".
> Obaj podkreƛlają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
> Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
>  i po lewej.
>
http://tiny.pl/g9gqt
>
> i tak przez 2 czy 3 godziny

A mi akurat by tak pasowało :)
Ciekawe co by powiedzieli na takie fale jak u nas.

Może inaczej:
Ja bym nie miał nic przeciwko gdyby te zakręty były poprzetykane odcinkami prostymi.
Ale ostatnio się zorientowałem że prawie ciągle muszę tę kierownicę lekko szarpać w bok. Nie wiem czy to zdrowe dla ukądu jezdnego/opon czy nie ale już samo to mnie denerwuje.
Odcinek gierkówki cz-wa - piotrków mimo że podobnie kręty to jakoƛ mniej denerwujący pod tym względem...

o. np tu:

odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.

19 Data: Lipiec 07 2016 00:03:27
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu ƛroda, 6 lipca 2016 19:54:58 UTC+2 użytkownik  napisał:

On Mon, 4 Jul 2016 07:44:32 -0700 (PDT),  wrote:

>o. np tu:

>odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.

Czy ty nie przesadzasz?

Z czym?
Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

20 Data: Lipiec 07 2016 09:24:15
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sczygiel,

Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:

>o. np tu:

>odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.
Czy ty nie przesadzasz?
Z czym?
Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
montujesz obrotnicę?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Lipiec 07 2016 01:10:01
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Hello Sczygiel,

Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:

>> >o. np tu:
>>
>> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.
>> Czy ty nie przesadzasz?
> Z czym?
> Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
montujesz obrotnicę?

Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.

Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby. Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.

22 Data: Lipiec 07 2016 10:42:53
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

 wrote:

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello Sczygiel,

Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:

>> >o. np tu:
>>
>> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.
>> Czy ty nie przesadzasz?
> Z czym?
> Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?

Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
montujesz obrotnicę?

Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

moze jeŒdzij taksówką jak cię prowadzenie męczy?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

23 Data: Lipiec 07 2016 05:05:30
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:

 wrote:

> W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
>> Hello Sczygiel,
>>
>> Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:
>>
>> >> >o. np tu:
>> >>
>> >> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.
>> >> Czy ty nie przesadzasz?
>> > Z czym?
>> > Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?
>>
>> Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
>> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
>> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
>> montujesz obrotnicę?
>>
> Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
> Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

moze jeŒdzij taksówką jak cię prowadzenie męczy?

Coƛ ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieƛ pisałem o męczeniu?
Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

24 Data: Lipiec 07 2016 12:08:56
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

 wrote:

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 12:42:54 UTC+2 użytkownik masti napisał:
 wrote:

> W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
>> Hello Sczygiel,
>>
>> Thursday, July 7, 2016, 9:03:27 AM, you wrote:
>>
>> >> >o. np tu:
>> >>
>> >> >odcinek 10km. 4 zmiany kierunku i w praktyce cały czas trzeba napinać kierownicę.
>> >> Czy ty nie przesadzasz?
>> > Z czym?
>> > Z tym że ciągle na odcinku 10 km trzeba kierownicę popychać/ciągnąć zamiast jechac prosto?
>>
>> Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
>> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
>> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
>> montujesz obrotnicę?
>>
> Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
> Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

moze jeŒdzij taksówką jak cię prowadzenie męczy?

Coƛ ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieƛ pisałem o męczeniu?

skoro marudzisz, żÄ™ Ci to przeszkadza.

Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
kierownicy.

Słabo trollujesz

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

25 Data: Lipiec 09 2016 07:47:36
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu czwartek, 7 lipca 2016 14:08:57 UTC+2 użytkownik masti napisał:

 wrote:

> Coƛ ci szwankuje czytanie ze zrozumieniem. Gdzieƛ pisałem o męczeniu?

skoro marudzisz, żÄ™ Ci to przeszkadza.


Nadinterpretujesz.

> Zresztą nie widzę nic niestosownego w dbaniu aby roboty mieć jak najmniej.
> Ty lubisz robić rzeczy niepotrzebne?

pokaż mi choć jedną drogę gdzie jadąc prosto nie musisz ruszać
kierownicy.


Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę..

Słabo trollujesz


Postaram sie poprawić :)

26 Data: Lipiec 10 2016 16:45:50
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

 wrote:


Na tych prostych odcinkach między tymi zawijasami jakos nie muszę.

tylko tak ci się wydaje. Puæ kierownicę. zobaczymy gdzie wylądujesz :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

27 Data: Lipiec 08 2016 16:13:24
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoƛci grup
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Hello Sczygiel,
Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak sobie
radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch i
montujesz obrotnicę?

Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó jest jak na lekarstwo.

Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.

Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)

No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
Choc bezpieczniej dwoma :-)

Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby.
Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.

No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.

A jak juz i tak musisz kierownice trzymac (wole nie ufac autu, ze prosto pojedzie, mimo dziur, kamieni, podmuchow wiatru), to praktycznie zadnej roznicy nie ma czy skret czy prosto.

J.

28 Data: Lipiec 09 2016 08:00:39
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu piątek, 8 lipca 2016 16:13:33 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoƛci grup
W dniu czwartek, 7 lipca 2016 09:24:16 UTC+2 użytkownik RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello Sczygiel,
>> Czym Ty jeŒdzisz, że musisz kierownicę popychać i ciągnąć? Jak
>> sobie
>> radzisz przy bocznym wietrze? Najmujesz parobka do ciągnięcia i
>> popychania kierownicy? A na normalnych zakrętach zatrzymujesz ruch
>> i
>> montujesz obrotnicę?
>
>Majster, co innego trzymać ją w miejscu i jechac prosto a co innego
>musieć ciągle napinać ją to w jedną to w drugą stronę.
>Na gierkówce tego problemu nie ma. Jest zakręt, pokonuje się go
>chwilę i dalej jedzie prosto. Na odcinku lódŒ-toruƄ prostych odcinkó
>jest jak na lekarstwo.

>Moje auto może nawet 2-3km jechac prosto i dalej trzymać się na
>jednym pasie autostrady. Wtedy wystarczy trzymac kierownicę.
>Podczas jazdy na tych łukach trzeba ciągle kierownicę lekko skręcać.

Skrecic, a potem skrecona trzymac, na jedno wychodzi :-)

Gdyby było tak bezboleƛnie to bym sie nawet nie odzywał :)


No chyba, ze droga dobrze wyprofilowana, zakrety plynne i promien
ciagle sie zmienia, wtedy trzeba stale pracowac ... jednym palcem :-)
Choc bezpieczniej dwoma :-)


Feler taki ze w tej mojej foce jednak trzeba nieco ciągnąc tę kierownicę i jednak z siłÄ… która po podróży w ciagu tych 1,5-2h jednak daje się odczuć.
Nie jest to kłopot na miare kontuzji. To raczej upierdliwoæ..


>Ale wiesz co? Pogrzebię sobie w ustawieniach bo mam tam trzy tryby.
>Może w tym co mam ustawiony jest tak że nawet przy małym skręcie
>układ silniej próbuje wrócić do pozycji neutralnej.

No coz, w mniej skomplikowanych autach roznie bywa - ale czesto
pokonanie lagodnego zakretu niemal nie wymaga uzycia sily.


Niestety, miałem ustawienie sport. Po przestawieniu na komfort albo standard niewiele sie zmienia albo wręcz nic w tym zakresie.

29 Data: Lipiec 04 2016 17:58:57
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Bolko,

Monday, July 4, 2016, 4:28:37 PM, you wrote:

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżÄ… tamtendy "często".
Obaj podkreƛlają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
 i po lewej.

 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

Trochę kłamiesz z tymi 2-3 godzinami. Chyba, że rowerem.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

30 Data: Lipiec 04 2016 18:21:05
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko  pisze:

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.


Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...

TG

31 Data: Lipiec 04 2016 18:30:04
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomoƛci grup W dniu .07.2016 o 16:28 Bolko  pisze:

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.

Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...

Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

Po drugie - ale czego od tej chcesz ?
Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m.

J.

32 Data: Lipiec 04 2016 18:39:44
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .07.2016 o 18:30 J.F.  pisze:


Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...

Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z  autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

A jednak :

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_mi%C4%99dzystanowa_nr_80

Po drugie - ale czego od tej chcesz ?
Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m.


Powiedz to tym co narzekają na naszą A4. Ja od zawsze tu piszę, że  autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym,  długimi rozbiegówkami, przyzwoitą nawierzchnią) .
Teraz to wychodzi na to, że i przy USA nie mamy się czego wstydzić :-)

TG

33 Data: Lipiec 04 2016 18:48:24
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomoƛci grup W dniu .07.2016 o 18:30 J.F.  pisze:

Ta ichnia autostrada to standard takiej naszej powiatowej...
Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

A jednak :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_mi%C4%99dzystanowa_nr_80

https://en.wikipedia.org/wiki/Highway

Po drugie - ale czego od tej chcesz ?
Autostrada jak sie patrzy, tyle, ze "pas zieleni" ma ze 100m.

Powiedz to tym co narzekają na naszą A4. Ja od zawsze tu piszę, że autostrady mamy jedne z lepszych w EU (szerokie, z pasem awaryjnym, długimi rozbiegówkami, przyzwoitą nawierzchnią) .

Nowe, to i przyzwoite.
Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my.
A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej  :-(

Ale tu nie bardzo rozumiem zarzutow - przeciez ta I80 jest szeroka, z pasami awaryjnymi, dlugimi rozbiegowkami i przyzwoita nawierzchnia.

J.

34 Data: Lipiec 04 2016 19:15:05
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .07.2016 o 18:48 J.F.  pisze:


Nowe, to i przyzwoite.
Tylko wiesz - Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my.

Tylko wiesz:
PKB Niemiec - 3,73 tryliarda USD (2013)
PKB Polski - 525,9 miliarda USD (2013)

Na głowę:
Niemcy - 45 620 USD ‎(2013)
Polska - 13 647,96 USD ‎(2013)

A przeciez oni te autostrady juz maja, a my ... no, juz nie jest tak  zle, tez troche mamy, cos ze 6 razy mniej  :-(

Nie mamy co narzekać.

TG

35 Data: Lipiec 04 2016 18:42:14
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .07.2016 o 18:30 J.F.  pisze:


Po pierwsze - nie nalezy utozsamiac amerykanskiego "highway" z  autostrada, to czasem "zwykla krajowka".

Masz rację, doczytałem:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Interstate_Highway_System

TG

36 Data: Lipiec 04 2016 18:41:07
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Shrek 

On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote:

 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

Co to?



37 Data: Lipiec 04 2016 18:45:55
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .07.2016 o 18:41 Shrek  pisze:


Co to?



Na jak to co:

"L'Arbre de l'Utah du sculpteur Karl Momen "

sztuka Panie...

TG

38 Data: Lipiec 04 2016 19:49:55
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Shrek 

On 04.07.2016 18:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:

Co to?




Na jak to co:

"L'Arbre de l'Utah du sculpteur Karl Momen "

sztuka Panie...

Trochę mnie zmyliło, że zasiekami ogrodzone;)

Rzeczywiƛcie sztuki nie rozumiem - palma czy tęcza na rondzie - no dobra - nie wiadomo po co, ale ile ludzi to "podziwia", ale takie w ƛrodku niczego...

Shrek.

39 Data: Lipiec 04 2016 18:49:19
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: tck 


Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomoƛci

On 04.07.2016 16:28, Bolko wrote:
 http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny

Co to?




https://en.wikipedia.org/wiki/Metaphor:_The_Tree_of_Utah


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

40 Data: Lipiec 05 2016 19:33:23
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik "Bolko"

Wierz mi że te zakręty mają sens
Jest
http://tiny.pl/g9gqq
W utah w USA autostrada nr 80 wzdłuż za jeziorem tam kopią/kopali sól.
Jechałem z dwoma zawodowymi kierowcami którzy jeżdżÄ… tamtendy "często".
Obaj podkreƛlają że ten odcinek to poza górami najgorszy kawałek 80.
Dlaczego bo przez chyba 3 godziny jedziesz prosto i poprawej masz biało
i po lewej.

http://tiny.pl/g9gqt

i tak przez 2 czy 3 godziny
-- -
Na A1 jest to samo bo jest nowa, nie ma MOPów, tankszteli, nic

41 Data: Lipiec 08 2016 16:19:28
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik  jerzu.xyz napisał w wiadomo¶ci
On Mon, 4 Jul 2016 15:17:20 +0200, "J.F."

Bo ta norma aby krzywic, to chyba od niedawna ?
Nie wiem od kiedy, ale czytałem o tym jakie¶ 15 lat temu w jakim¶
pisemku pop-naukowym. Chyba to był Focus.

Nasze rozporzadzenie jest z 1999.

Ale niemieckie autostrady to nierzadko Hitlera pamietaja - wtedy chyba jeszcze takiej normy nie bylo ?

J.

42 Data: Lipiec 05 2016 19:28:39
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik


> Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady > biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.

Kiepski pomysł IMHO.
Takie zakręty wg mnie wcale nie powodują większego zainteresowania drogą.

No, może troche to pomaga w nocy aby ci z przeciwka nie oƛlepiali sie nawzajem.
-- -
Obwodnica jest owalna. Drgania nie są z tego.

43 Data: Lipiec 05 2016 19:27:35
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik "masti"

....

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.

żebyƛ nie zasnął. Wymyƛlono to już dziesiątki lat temu.
-- -
W PRLu

44 Data: Lipiec 04 2016 10:51:37
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoƛci grup

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000124
M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na autostradach.

Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.

Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.

Takich naprawde prostych drog to u nas jest raptem kilka, np 92 Kolo-Kłodawa.

Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka prostej drogi nie umieli zrobic :-)

Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.
W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.

A to calkiem inna kwestia. Jakis blad wykonawcow ?
Moze tiry dadza rade to wyrownac :-)

Nie pamiętam aby na gierkówce na odcinku piotrków- wawa, gdzie też jest beton było to tak odczuwlane.

O ile pamietam, to na starym betonie gdzies bylo. Ale moze to bylo na odcinku A1 kolo Piotrkowa (w ciagu Belchatow-Warszawa).

Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.

J.

45 Data: Lipiec 04 2016 02:21:00
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoƛci grup

>Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady
>biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
>Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w
>drugą strone.

Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000124
M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na
autostradach.

Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.

Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.

>Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa tego
>nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.


No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np. tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało.
A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było.

Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruƄ to prostej drogi jest dosyć niewiele.


Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.

To nie opony. Ani nie felgi :)
Pewnie ktoƛ kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy.

46 Data: Lipiec 04 2016 11:29:08
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik sczygiel
W dniu poniedziałek, 4 lipca 2016 10:51:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

>Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie >autostrady
>biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Jest takie rozporzadzenie, i tam mozesz znalezc rozne zasadady
www.droga.zut.edu.pl/drogi/zasady_projektowania_niwelety.pdf
M.in "najwieksza dlugosc odcinka prostego" (par. 20.1). 2km na
autostradach.

Czemu tak ? Nie wiadomo, moze by tak poprosic ministra o odpowiedz.
Z kontekstu by wynikalo, ze chodzi o ograniczenie widocznosci.

>Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków-wa-wa >tego
>nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Bylo, bardzo prosta to ona nie byla.

No ale nie byla fo "fala dunaju" tylko zakręty były uzasadnione np. tym ze sie do Emilianowa wjeżdzało czy wyjeżdzało.
A poza tym to droga była prosta tam gdzie niczego omijać nie trzeba było.

Jak pamietam, to wcale taka prosta nie byla.
No i pagorkow bylo troche, to moze ministra satysfakcjonowala.

Mi nie przeszkadzają zakręty per se. Mnie denerwuje ze zakręty w sumie są ciągle. Bo na tym 140km odcinku stryków-toruƄ to prostej drogi jest dosyć niewiele.

Jak masz predkosc projektowa 120 czy 140, promien zakretu duzy, rozporzadzenie wymaga plynnych przejsc, to sie wcale nie zdziwie, ze naprawde prosty odcinek moze miec gora 1400 m :-)

J.

47 Data: Lipiec 05 2016 19:42:35
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik

...

Jeszcze jedno - jestes pewny, ze droga, a nie opony ?
Opony potrafia wibrowac przy wyzszych predkosciach.

To nie opony. Ani nie felgi :)
Pewnie ktoƛ kto tamtedy pojedzie potwierdzi/zaprzeczy.
-- -
Taaaak, wjeżdża się na tę betonówkę i samochód zaczyna bardziej drgać. Nie sądzę by to się wyprostowało JF :-)

48 Data: Lipiec 04 2016 15:40:12
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Adam 

W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze:

(...)
Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka
prostej drogi nie umieli zrobic :-)
(...)

Swego czasu budowano drogi z my¶l± o transporcie wojska. Zakrêty musiały byæ co kawałek, aby nie móc ostrzelaæ drogi z powietrza.

Widaæ to choæby gdzieniegdzie na Pomorzu - id± drogi przez las i praktycznie jeden zakrêt przechodzi w kolejny. Brak miejscowo¶ci, rzek, gór.


--
Pozdrawiam.

Adam

49 Data: Lipiec 04 2016 15:46:51
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-07-04 o 10:51, J.F. pisze:

Mnie do wscieklosci doprowadzaja Niemcy na Dolnym Slasku - kawalka
prostej drogi nie umieli zrobic :-)

Swego czasu budowano drogi z my¶l± o transporcie wojska. Zakrêty musiały byæ co kawałek, aby nie móc ostrzelaæ drogi z powietrza.

To chyba nie to - podejrzewam, ze wiele tamtych drog to starsze niz samoloty.

J.

50 Data: Lipiec 04 2016 16:43:35
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: ddddddddd 

W dniu 04.07.2016 o 10:23,  pisze:

Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ pewnie o dobrą godzinę.


to co tam ostatnio otworzyli? jakiƛ link? bo to nie moje rejony, ale może się przydać...

--
Pozdrawiam
Ɓukasz

51 Data: Lipiec 04 2016 15:18:39
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: masti 

ddddddddd wrote:

W dniu 04.07.2016 o 10:23,  pisze:
Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ pewnie o dobrą godzinę.


to co tam ostatnio otworzyli? jakiƛ link? bo to nie moje rejony, ale
może się przydać...

Stryków-Tuszyn
<http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/autostrada-a1-strykow-tuszyn-otwarta-mapy-zdjecia-film,3787489,artgal,t,id,tm.html>

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokoƛci?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

52 Data: Lipiec 04 2016 17:38:46
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: ddddddddd 

W dniu 04.07.2016 o 17:18, masti pisze:

ddddddddd wrote:

W dniu 04.07.2016 o 10:23,  pisze:
Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ pewnie o dobrą godzinę.


to co tam ostatnio otworzyli? jakiƛ link? bo to nie moje rejony, ale
może się przydać...

Stryków-Tuszyn
<http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/autostrada-a1-strykow-tuszyn-otwarta-mapy-zdjecia-film,3787489,artgal,t,id,tm.html>


no to super :) tego mi właƛnie tam brakowało

--
Pozdrawiam
Ɓukasz

53 Data: Lipiec 05 2016 10:55:36
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: elmer radi radisson 

On 2016-07-04 10:23,  wrote:

Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Oczywiscie ze bylo miedzy Piotrkowem a Wawa.  I na S8 czyli po remoncie jest rowniez - co wiecej, stad sie wziely ograniczenia predkosci w niektorych miejscach, jako ze ekspresowka leci torem starej drogi i
profile niektorych lukow nie odpowiadaja za bardzo standardom 100% S-ki.

I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla
na gaz, blokada na kierownice i idziesz spac? ;)



--

memento lorem ipsum

54 Data: Lipiec 05 2016 10:58:30
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: J.F. 

Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomoƛci grup On 2016-07-04 10:23,  wrote:

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Oczywiscie ze bylo miedzy Piotrkowem a Wawa.  I na S8 czyli po remoncie jest rowniez - co wiecej, stad sie wziely ograniczenia predkosci w niektorych miejscach, jako ze ekspresowka leci torem starej drogi i
profile niektorych lukow nie odpowiadaja za bardzo standardom 100% S-ki.

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

I bardzo dobrze ze sa zakrety - serio chcialbys jechac tak ze cegla
na gaz, blokada na kierownice i idziesz spac? ;)

W sumie - czemu nie. Jesli zlikwidowali lewoskrety, to moze i Tesla da rade :-)

J.

55 Data: Lipiec 05 2016 12:23:40
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: elmer radi radisson 

On 2016-07-05 10:58, J.F. wrote:

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

To sa troche rozne sprawy.



--

memento lorem ipsum

56 Data: Lipiec 05 2016 15:03:46
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: Shrek 

On 05.07.2016 12:23, elmer radi radisson wrote:

Przed remontem sie dalo 150 zap*, a po remoncie nie ? :-)

To sa troche rozne sprawy.

Ile tam wolno było wczeƛniej jechać?

Shrek

57 Data: Lipiec 05 2016 16:24:50
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: elmer radi radisson 

On 2016-07-05 15:03, Shrek wrote:

Ile tam wolno było wczeƛniej jechać?

100, z czestymi skrzyzowaniami i redukcja do 70. Teraz
jest 120, gdzieniegdzie z ograniczeniami do 100 bo tak wyniklo
z normatyw bioracych pod uwage m.in. promienie lukow.

Natomiast chodzi o to ze co innego predkosc projektowa, a to
ile ktos realnie pocisnie swoja maszyna to inna para kaloszy.
A jak praktyka pokazuje mistrzowie pojada i dwiescie droga
przewidziana dla 50km/h.



--

memento lorem ipsum

58 Data: Lipiec 05 2016 19:27:08
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik

....
Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą strone.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i prawie cała jest strasznie nierówna.
-- -
Tak, ale ... wjazd do Torunia z tablicą "naprawiamy dla was drogi" jest jeszcze bardziej bujany i ƛmieszy


W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno wyczuwalne.
....
-- -
W drugą też :-)

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ pewnie o dobrą godzinę.
-- -
Ale nie ma jej na mapach :-)

59 Data: Lipiec 05 2016 23:15:54
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał:

Użytkownik

...
Jakiƛ czas temu mnie zaczęło zastanawiać dlaczego polskie autostrady biegną
przez kraj i prawie zawsze jest na nich zakręt.
Non stop musze trzymać kierownicę i ją lekko popychać to w jedną to w drugą
strone.

Na gierkówce ani na odcinku cz-wa - piotrków ani piotrków- wa-wa tego nie
ma. A przynajmniej nie bylo przed remontem.

Postanowiłem dziƛ o tym napisać bo jechalem obwodnica łodzi, tą nową i
prawie cała jest strasznie nierówna.
-- -
Tak, ale ... wjazd do Torunia z tablicą "naprawiamy dla was drogi" jest
jeszcze bardziej bujany i ƛmieszy


W kierunku na północ jedzie sie dosyć niewygodnie. Wibracje są mocno
wyczuwalne.
...
-- -
W drugą też :-)

I zeby bylo konstruktywnie:
Obwodnica łodzi skraca czas przejazdu o jakieƛ 30-35minut w nocy. W dzieƄ
pewnie o dobrą godzinę.
-- -
Ale nie ma jej na mapach :-)

Na targeo jest :)
Na mapach osm-owych też pewnie. Bede sciagal uaktualnienie mapnavigatora w weekend to se obejrze.

60 Data: Lipiec 06 2016 02:28:58
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu wtorek, 5 lipca 2016 19:27:20 UTC+2 użytkownik re napisał:

Użytkownik


Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.

61 Data: Lipiec 06 2016 12:02:14
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Sczygiel,

Wednesday, July 6, 2016, 11:28:58 AM, you wrote:

Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.

Dla Ciebie już, dla mnie dopiero...


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

62 Data: Lipiec 07 2016 00:04:58
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor:

W dniu ƛroda, 6 lipca 2016 12:02:16 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Hello Sczygiel,

Wednesday, July 6, 2016, 11:28:58 AM, you wrote:

>> Ale nie ma jej na mapach :-)
> U mnie w guglu już jest.

Dla Ciebie już, dla mnie dopiero...

Za to w google już widać wycięte drzewa dookoła częstochowy. :)

63 Data: Lipiec 06 2016 14:36:43
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: re 



Użytkownik

Ale nie ma jej na mapach :-)
U mnie w guglu już jest.
-- -
To super, ale ja potrzebowałem tej informacji 1-go dnia, kiedy nie wiedziałem czy droga otwarta a teraz już wiem i mogę jeŒdzić tamtędy bez nawigacji. Jest kwestią podstawową, że tej informacji chyba w ogóle nie udzielono a nie że nie było tylko na potrzeby producentów nawigacji. Medialnie "minister wie kiedy będzie otwarta ale nie powie". To k... niech sp...a od koryta.

64 Data: Lipiec 08 2016 10:31:40
Temat: Re: Falowa natura autostrad.
Autor: huri_khan 

Poszukaj w przepisach informacji, że odcinek prosty nie może byæ dłuższy
niż około 2,5km.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Falowa natura autostrad.



Grupy dyskusyjne