Grupy dyskusyjne   »   Fela 1,3 mpi - zimny silnik

Fela 1,3 mpi - zimny silnik



1 Data: Luty 18 2007 23:04:09
Temat: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Milan 

Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem" czyli
prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem pół
chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok. 90.
Załamka - dałem jej ksywkę "Zimna Fela".



2 Data: Luty 18 2007 23:27:49
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Michał 


Użytkownik "Milan"  napisał w wiadomości

Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem"
czyli
prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem
pół
chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok. 90.

Zawsze tak miałeś ??? U mnie przy 90 wentylator się włącza, w feli chyba
normalnie jest 80, chociaż licząc przekłamania licznika zimą może być
powyżej 70 ...

3 Data: Luty 19 2007 00:53:03
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Piotrek 


Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Milan"  napisał w wiadomości

Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem"
czyli
prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem
pół
chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok.
90.

Zawsze tak miałeś ??? U mnie przy 90 wentylator się włącza, w feli chyba
normalnie jest 80, chociaż licząc przekłamania licznika zimą może być
powyżej 70 ...

Powinien przy ok. 100 stopniach...masz na mysli przekłamania wskaźnika ?
popytaj skodziarzy u wielu wskazówka "stoi" na 90 st.C
Zwłaszcza po wymianie na polski termostat, pokazywana temperatura może być
~85-90st.C
Ale nie jakieś 70st,C, zwłaszcza po dłuższej jeździe po miescie.....

Piotrek

4 Data: Luty 19 2007 00:50:03
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Piotrek 


Użytkownik "Milan"  napisał w wiadomości

Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem"
czyli
prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem
pół
chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok. 90.
Załamka - dałem jej ksywkę "Zimna Fela".

Wymieniony termostat to wcale nie dobry termostat.
Temperatura po max 15 minutach jazdy  (zwłaszcza po mieście) powinna
wzrosnąć tak, by otworzyć termostat i włączyć "duży obieg"
jeśli temperatura nie dochodzi wogóle do 90 stopni tylko powoooooli wznosi
się do owych 705st.C to NADAL masz uszkodzony termostat...
BTW: ile czasu masz Felkę ? Dopiero teraz to zauwazyłeś ? Czy od nowości tak
masz ?

Piotrek

5 Data: Luty 19 2007 07:26:25
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor:



Piotrek napisał(a):


Wymieniony termostat to wcale nie dobry termostat.

Potwierdzam. Na wymianę założyłem nowy wyrób prod. Metal Incar czy jakoś
tam. Nieszczelny był i auto się nie nagrzewało w normalnym tempie.
Dopiero po przekonstruowaniu obudowy termostatu użyłem francuskiego
zamiennika od Favoritki ( producent Vernet ) i jest w porządku.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

6 Data: Luty 19 2007 10:54:26
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: J_K_K 


Użytkownik  napisał w wiadomości

|
| Dopiero po przekonstruowaniu obudowy termostatu użyłem francuskiego
| zamiennika od Favoritki ( producent Vernet ) i jest w porządku.
|
No właśnie - silnik niby (prawie) ten sam,
a w Favoritce nie mamy takich problemów.

Pzdr

JKK

7 Data: Luty 19 2007 11:05:17
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor:



J_K_K napisał(a):


Użytkownik  napisał w wiadomości

|
| Dopiero po przekonstruowaniu obudowy termostatu użyłem francuskiego
| zamiennika od Favoritki ( producent Vernet ) i jest w porządku.
|
No właśnie - silnik niby (prawie) ten sam,
a w Favoritce nie mamy takich problemów.

W Favoritce jest inna obudowa termostatu niż w F. 1.3MPI. Nawet się
zastanawiałem czy nie założyć obudowy od Favoritki, prawodopodobnie by
pasowała, ale prościej było zmniejszyć średnicę termostatu Verneta.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

8 Data: Luty 19 2007 11:05:58
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor:



 napisał(a):


W Favoritce jest inna obudowa termostatu niż w F. 1.3MPI. Nawet się
zastanawiałem czy nie założyć obudowy od Favoritki, prawodopodobnie by
pasowała, ale prościej było zmniejszyć średnicę termostatu Verneta.

No i Vernet kosztował 15 złotych.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

9 Data: Luty 19 2007 11:57:12
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Milan 

Jeśli ten termostat otwiera się przy właściwej temperaturze to chyba
zdecyduję się na przeróbkę. Czytałem gdzieś że dobre są też termostaty
Wahler.

10 Data: Luty 19 2007 12:07:30
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor:



Milan napisał(a):


Jeśli ten termostat otwiera się przy właściwej temperaturze to chyba
zdecyduję się na przeróbkę.

88 stopni. Temperatura dyżurna na wskaźniku 90 stopni.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

11 Data: Luty 19 2007 11:54:37
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Milan 

Felę mam dopiero kilka miesięcy. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi,
dopiero duże zużycie paliwa skłoniło mnie do dociekań. W warsztacie
powiedzieli mi jaka powinna być optymalna temperatura silnika czyli owe 90
st i że to może wina termostatu.
Jeśli te termostaty robią jak popadnie (kupiłem polski) to chyba muszę kupić
z 5 szt i próbować - ale to kosztowne i upierdliwe zajęcie wymieniać
codziennie termostat aż do skutku.




12 Data: Luty 19 2007 11:55:04
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: J_K_K 


Użytkownik "Milan"  napisał w wiadomości

| Jeśli te termostaty robią jak popadnie (kupiłem polski)

Per analogiam z regulatorem napięcia (też polskim)
- jak masz mozliwość , to kup czeski.

Pzdr

JKK

13 Data: Luty 19 2007 11:59:13
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Milan 

Ale na tych czeskich psy wieszają, że są awaryjne - pękają plastykowe
zaczepy.



14 Data: Luty 19 2007 21:48:50
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: SP1QXL 

Jeśli te termostaty robią jak popadnie (kupiłem polski) to chyba muszę kupić
z 5 szt i próbować - ale to kosztowne i upierdliwe zajęcie wymieniać
codziennie termostat aż do skutku.

Niedawno kupiłem Polski termostat na Allegro. jestem BARDZO zadowolony, temperatura otwarcia 88 stopni, ale wskaźnik na 90 stopniach się ładnie trzyma,

--
TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

15 Data: Luty 20 2007 00:42:58
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Mariusz 

Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem"
czyli
prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem
pół
chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok. 90.
Załamka - dałem jej ksywkę "Zimna Fela".

Co prawda ma 1.6 i inny termostat niż Ty, ale fakt wymiany to jeszcze nic.
Spróbuj wylać płyn, odłączyć wąż i dmuchnąć na zimnym silniku w węża który
prowadzi do termostatu - powinieneś czuć silny opór lub nie powinno Ci się
to wcale udać - to znaczy, że obieg jest zamknięty i silnik się właściwie
nagrzeje. Ja w mojej Feli 1.6 wstawiłem jakiś zamiennik z tak długim bolcem
na zimnym silniku, że ciecz swobodnie krążyła i silnik nie chciał się
nagrzać.

Może kupiłeś stary termostat, który wygląda jak nówka sztuka, ale leżal na
magazynie, w ciepełku i nie jest sprawny - bolec wystaje za dużo, ciecz
płynie już na zimnym zamiast stać.

M.

16 Data: Luty 22 2007 11:24:50
Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik
Autor: Milan 

OK dzięki sprawdzę.

Użytkownik "Mariusz"  napisał w wiadomości

> Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni
> cholery nie chciał się nagrzać pow. ok.70 st. i wypijał za dużo paliwa.
> Wymieniłem termostat - temperatura podniosła się o "kiwnięcie ogonem"
> czyli
> prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłem
> pół
> chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok.
90.
> Załamka - dałem jej ksywkę "Zimna Fela".

Co prawda ma 1.6 i inny termostat niż Ty, ale fakt wymiany to jeszcze nic.
Spróbuj wylać płyn, odłączyć wąż i dmuchnąć na zimnym silniku w węża który
prowadzi do termostatu - powinieneś czuć silny opór lub nie powinno Ci się
to wcale udać - to znaczy, że obieg jest zamknięty i silnik się właściwie
nagrzeje. Ja w mojej Feli 1.6 wstawiłem jakiś zamiennik z tak długim
bolcem
na zimnym silniku, że ciecz swobodnie krążyła i silnik nie chciał się
nagrzać.

Może kupiłeś stary termostat, który wygląda jak nówka sztuka, ale leżal na
magazynie, w ciepełku i nie jest sprawny - bolec wystaje za dużo, ciecz
płynie już na zimnym zamiast stać.

M.



Fela 1,3 mpi - zimny silnik



Grupy dyskusyjne