Grupy dyskusyjne   »   Felicia 1,9D - Ładowanie

Felicia 1,9D - Ładowanie



1 Data: Listopad 06 2006 22:59:10
Temat: Felicia 1,9D - Ładowanie
Autor: Funaki 

Witam,

Kłopotów z rozruchem jeszcze nie mam, ale przy temperaturze ~0 st.C. kręci
znacznie wolniej, co wskazuje na niedoładowany akumulator (napięcie przy
wyłaczonym silniku ok. 13V.
Zmierzyłem naięcie przy pracującym silniku, wynik to 14,0 V. Przy włączonych
światłach 13,8V. Nie za mało? Powinno być chyba coś koło 14,5V.
Co może być przyczyną tak niskiego napięcia i jak to naprawić, można to
wyregulować?

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break, y2k.



2 Data: Listopad 07 2006 09:25:43
Temat: Re: Felicia 1,9D - Ładowanie
Autor: news.tpi.pl 


Użytkownik "Funaki"  napisał w wiadomości

Witam,

Kłopotów z rozruchem jeszcze nie mam, ale przy temperaturze ~0 st.C. kręci
znacznie wolniej, co wskazuje na niedoładowany akumulator (napięcie przy
wyłaczonym silniku ok. 13V.
Zmierzyłem naięcie przy pracującym silniku, wynik to 14,0 V. Przy
włączonych
światłach 13,8V. Nie za mało? Powinno być chyba coś koło 14,5V.
Co może być przyczyną tak niskiego napięcia i jak to naprawić, można to
wyregulować?

Jak dla mnie to raczej wygląda na kończący się akumulator. Dlaczego?

Napięcie ładowania akku to 13.8V czyli wygląda na dobrze. Fakt że przy
niższym napięciu może potrzebować dłuższego ładowania, ale jak akku już ma
mniejszą pojemność to nie ma gdzie tego ładunku upchnąć więc kończy
ładowanie dużym prądem i ładuje tylko to co jest efektem upływności.

Możesz jeszcze sprawdzić prąd ładowania i prąd rozruchu (ale tu już kłania
się porządny amperomierz ew zwykły zbocznikowany).

Podobną sytuację miałem do momentu kiedy po postoju nie mogłem już zakręcić
rozrusznikiem. Wymiana akku pomogła.

--
MS

3 Data: Listopad 07 2006 09:39:07
Temat: Re: Felicia 1,9D - Ładowanie
Autor: Funaki 

Jak dla mnie to raczej wygląda na kończący się akumulator. Dlaczego?

Napięcie ładowania akku to 13.8V czyli wygląda na dobrze. Fakt że przy niższym napięciu może potrzebować dłuższego ładowania, ale jak akku już ma mniejszą pojemność to nie ma gdzie tego ładunku upchnąć więc kończy ładowanie dużym prądem i ładuje tylko to co jest efektem upływności.

Możesz jeszcze sprawdzić prąd ładowania i prąd rozruchu (ale tu już kłania się porządny amperomierz ew zwykły zbocznikowany).

Podobną sytuację miałem do momentu kiedy po postoju nie mogłem już zakręcić rozrusznikiem. Wymiana akku pomogła.

Akumulator 68Ah ma dwa lata, ładowany prostownikiem daje się dobrze naładować, naładowany kręci bardzo ładnie i długo trzyma ładunek.

--
3M
Felicia 1.9D GLX Break, y2k.

4 Data: Listopad 07 2006 09:58:18
Temat: Re: Felicia 1,9D - Ładowanie
Autor: xymax 


Użytkownik "Funaki" napisał w wiadomości

Jak dla mnie to raczej wygląda na kończący się akumulator. Dlaczego?

Napięcie ładowania akku to 13.8V czyli wygląda na dobrze. Fakt że przy
niższym napięciu może potrzebować dłuższego ładowania, ale jak akku już
ma mniejszą pojemność to nie ma gdzie tego ładunku upchnąć więc kończy
ładowanie dużym prądem i ładuje tylko to co jest efektem upływności.

Możesz jeszcze sprawdzić prąd ładowania i prąd rozruchu (ale tu już
kłania się porządny amperomierz ew zwykły zbocznikowany).

Podobną sytuację miałem do momentu kiedy po postoju nie mogłem już
zakręcić rozrusznikiem. Wymiana akku pomogła.

Akumulator 68Ah ma dwa lata, ładowany prostownikiem daje się dobrze
naładować, naładowany kręci bardzo ładnie i długo trzyma ładunek.


A może pasek ?

Kontrolka od ładowania się nie świeci ? nic nie pisałeś. Podłączył bym
jeszcze pod oscyloskop zobaczyć czy śmieci jakieś nie idą ? Ale zmierzył bym
prąd ładowania. Sprawdził przewody masowe, sprawdził bym klemy. Tak zrobiłem
w swoim przypadku zanim zmieniłem akku.

--
MS

Felicia 1,9D - Ładowanie



Grupy dyskusyjne