Grupy dyskusyjne   »   Fiat Bravo - opinia o silnikach

Fiat Bravo - opinia o silnikach



1 Data: Listopad 27 2007 02:58:28
Temat: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wofek_ 

Witam!

Na PMS zadalem pytanie o auto do 15k PLN i grupowicze wspolnymi silami
doszli jako tako do porozumienia, ze dla mnie bedzie odpowiednie
Bravo. Jako, ze auto jest calkiem OK zaczalem przygladac sie modelowi.

Prosze, ocencie (porownajcie silniki) dostepne w Bravo, czyli 1.6 16v,
1.2 16v, 1.4 12v oraz ewentualnie TD lub JTD. Slyszalem o problemach z
1.4 12v ale podobno dobry mechanik (wiedzacy o co chodzi) + czestsze
zmiany oleju rozwiazuja ten problem. Jak ksztaltuje sie spalanie
(ogolnie koszty utrzymania takiego 1.6 16v, 1.2 16v w porownaniu do TD/
JTD). Auto z silnikiem benzynowym powinno miec LPG (jak kupie bez to
na pewno zainstaluje jakas dobra instalacje).

Ile pala te silniki (benzynowe na Pb i LPG oraz diesle)?

Ogolnie to czekam na wszelkie mozliwe informacje o Bravo (czytalem i
szukalem w archiwum ale np. odnosnie 1.4 12v jest tyle co napisalem
wyzej).



2 Data: Listopad 27 2007 23:39:30
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Cyki 

Przyłaczam sie do kolegi też interesuje mnie kupno Bravoleta tylko właśnie
nie z silnikiem 1.2 bo za słaby ani 1.4 podobno cos z tymi jest nie tak :)

3 Data: Listopad 28 2007 07:45:40
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Jacek 

jak ma to być auto używane to celuj w diesla. Różnice w cenie nie są już tak
duże, jak przy nowych autach, a spalanie nieduże i elastyczne silniki.
1,6  16 V IMO za bardzo lubi obroty, czyli inaczej mówiąc poniżej 3000
wogóle nie ciągnie i trzeba się napracować wajchą zmiany biegów i
przyzwyczaić do wysokich obrotów. Odpada też cały kłopot z gazem.
No chyba, że ktoś nie lubi "klekotów"
Jacek

4 Data: Listopad 28 2007 00:41:33
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Lapiniak 

On 28 Lis, 07:45, "Jacek"  wrote:

jak ma to być auto używane to celuj w diesla. Różnice w cenie nie są już tak
duże, jak przy nowych autach, a spalanie nieduże i elastyczne silniki.
1,6  16 V IMO za bardzo lubi obroty, czyli inaczej mówiąc poniżej 3000
wogóle nie ciągnie i trzeba się napracować wajchą zmiany biegów i
przyzwyczaić do wysokich obrotów. Odpada też cały kłopot z gazem..
No chyba, że ktoś nie lubi "klekotów"
Jacek

Nie potrafie powiedzieć jak moja Brava 105 JTD ma sie na tle
benzyniaków, ale mogę podzielic sie tym co o niej wiem. Kupilem nowe
auto w 2000r., do tej pory zrobilem 98kkm, niby nieduzo, ale tak to
jest jak sie jezdzi glownie sluzbowym :)
Pali mi to autko w okolicach 6l/100km, w zależności czy się krecimy
wiecej na miejscu czy bardziej po trasie. Ogólnie do tej pory z tzw.
napraw nieeksploatacyjnych przetarl mi sie przewod od wspomagania ukl.
kierowniczego.
Kupujac diesla myslalem o tym, ze procz tego ze ma byc to auto do
jezdzenia to rowniez "ciagnik na budowe" stad od poczatku ma
zainstalowany hak i nie ukrywam ze troszke materialow sie nia
przywiozlo :)

Jesli ktos ma jakies dodatkowe pytania to zapraszam na priv.

Pzdr

5 Data: Listopad 28 2007 05:54:06
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wofek_ 

Hmm... porownajmy:

Koszt zakupu Bravo, podobny stan:
-benzyna - 10k PLN (+2,5 k za LPG)
-diesel - 11,5k PLN

Koszta paliwa:
-lpg - 10*2,2=22zl
-on - 6*4,2(chyba)=25,2zl

W LPG serwis instalacji, drozszy przeglad itd. w przypadku diesela
kompensuje drozsza stawka za OC.

Wychodzi ze po 3000km (12,5 - 11,5 = 1k PLN) LPG zacznie byc tansze.
Nie wspomne tutaj o problemach z nabyciem niezajechanego diesela (jak
ktos to kupuje to nie po to zeby stalo). Pozatym w dieslu naprawy sa
dosc drogie. Nadmieniam, ze nie zalezy mi na bagazniku (czyli butla
nie powoduje utraty funkcojnalnosci).

6 Data: Listopad 28 2007 15:26:27
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wchpikus 

Witam!

Wychodzi ze po 3000km (12,5 - 11,5 = 1k PLN) LPG zacznie byc tansze.
Nie wspomne tutaj o problemach z nabyciem niezajechanego diesela (jak
ktos to kupuje to nie po to zeby stalo). Pozatym w dieslu naprawy sa
dosc drogie. Nadmieniam, ze nie zalezy mi na bagazniku (czyli butla
nie powoduje utraty funkcojnalnosci).

A ja nie wspomne o zajechaniu silnika gazem.:)
Nie zebym byl przeciw LPG ale..
Niestety do tych silnikow tylko sekwencja, chyba ze liczysz sie z zalozeniem
II generacji i samych problemow..
A jesli robisz rocznie 3000km to nie widze sensu kupywania gazu.
Pozdrawiam

7 Data: Listopad 28 2007 07:42:47
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wofek_ 

On Nov 28, 2:26 pm, "wchpikus"  wrote:

Witam!

> Wychodzi ze po 3000km (12,5 - 11,5 = 1k PLN) LPG zacznie byc tansze.
> Nie wspomne tutaj o problemach z nabyciem niezajechanego diesela (jak
> ktos to kupuje to nie po to zeby stalo). Pozatym w dieslu naprawy sa
> dosc drogie. Nadmieniam, ze nie zalezy mi na bagazniku (czyli butla
> nie powoduje utraty funkcojnalnosci).

A ja nie wspomne o zajechaniu silnika gazem.:)
Nie zebym byl przeciw LPG ale..
Niestety do tych silnikow tylko sekwencja, chyba ze liczysz sie z zalozeniem
II generacji i samych problemow..
A jesli robisz rocznie 3000km to nie widze sensu kupywania gazu.
Pozdrawiam

Oczywiscie zaloze sekwencje i nie bede na niej oszczedzal.  Jestem w
stanie zaplacic znacznie wiecej za fachowy montaz i dobrej jakosci
instalacje.

Co do zajezdzania silnika na LPG to sie zgodze, ale jest to wina
uzytkownika a nie samego gazu w sobie. Odpalanie na LPG albo
przelaczanie po 20 metrach. Katowanie zimnego silnika na LPG. Ludzie
majacy gaz wybieraja najtansze instalacje, nie dbaja o nie.
Rozmawialem z gazownikami i narzekaja, ze ludzie patrza tylko na
spalanie czesto wymuszajac ustawianie zbyt ubogiej mieszanki. I tak
mozna pisac i pisac. Dobra instalacja, poprawnie serwisowana,
rozsadnie uzytkowana nie niszczy silnika (a jak niszczy to bardzo
nieznacznie).

8 Data: Listopad 28 2007 15:53:28
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Mawik 

>1,6  16 V IMO za bardzo lubi obroty

tak ale jaka frajda pociagnac na 2-jce do 7tys.

jezdze od 10 lat (bravo z 95r i obecnie 350tys km) z 1,6+LPG. Musze powiedziec, ze ten silnik to NAJBARDZIEJ NIEZAWODNY ELEMENT w tym samochodzie, praktycznie bezobslugowy (nie licząc świec i przewodów).
Przy dluzym przebiegu na lpg musisz sie liczyc z problemami z wtryskami.   W wielu brava/o z lpg wtryski robią sie nieszczelne i puszczaja benzyne gdy jedziesz na lpg. W moim po przełączeniu na lpg automatycznie odcinana jest pompa.

Jesli wybierasz benzyne to 1,6 jest chyba optymalnym wyborem chyba ze chcesz 2,0 i 155KM
Na dieslach nigdy nie jeździłem.

Mawik

9 Data: Listopad 28 2007 07:04:12
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wofek_ 

On Nov 28, 2:53 pm, Mawik  wrote:

 >1,6  16 V IMO za bardzo lubi obroty

tak ale jaka frajda pociagnac na 2-jce do 7tys.

jezdze od 10 lat (bravo z 95r i obecnie 350tys km) z 1,6+LPG. Musze
powiedziec, ze ten silnik to NAJBARDZIEJ NIEZAWODNY ELEMENT w tym
samochodzie, praktycznie bezobslugowy (nie licząc świec i przewodów)..
Przy dluzym przebiegu na lpg musisz sie liczyc z problemami z wtryskami.
  W wielu brava/o z lpg wtryski robią sie nieszczelne i puszczaja
benzyne gdy jedziesz na lpg. W moim po przełączeniu na lpg automatycznie
odcinana jest pompa.

Jesli wybierasz benzyne to 1,6 jest chyba optymalnym wyborem chyba ze
chcesz 2,0 i 155KM
Na dieslach nigdy nie jeździłem.

Mawik

Jakie masz spalanie przy tym silniku na LPG? Jesli mozesz napisz dla
nastepuajcych warunkow: trasa 90-110kmh, autostrada 130-140kmh, miasto.

10 Data: Listopad 28 2007 16:26:12
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Mawik 

> Jakie masz spalanie przy tym silniku na LPG? Jesli mozesz napisz dla
> nastepuajcych warunkow:

wszystko zależy od sposobu jazdy, tzn jak ciężkiego masz buta. Ja jezdze dodatkowo z bagażnikiem dachowym i pali 10-11l/100km przy jezdzie w trasie ok 120-130.

11 Data: Listopad 28 2007 07:44:44
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: wofek_ 

On Nov 28, 3:26 pm, Mawik  wrote:

 > Jakie masz spalanie przy tym silniku na LPG? Jesli mozesz napisz dla
 > nastepuajcych warunkow:

wszystko zależy od sposobu jazdy, tzn jak ciężkiego masz buta. Ja jezdze
dodatkowo z bagażnikiem dachowym i pali 10-11l/100km przy jezdzie w
trasie ok 120-130.

Troche duzo, ja zazwyczaj pomykam na trasie (drogi krajowe) 90-110kmh
i respektuje w miare ograniczenia predkosci. Na autostradzie
110-130kmh (zazwyczaj). Chcialbym kolo 9 litrow osiagnac LPG.

12 Data: Listopad 28 2007 22:18:26
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: szyba 

Witam.
Mam fiata brava (ale przeciez silniki pewno te same) 1.6 16V benzyna.
Dla mnie bomba - kiedy trzeba to ma duzego kopa, przy czym nie pali az tak
wiele.
W trasie 5-6 , w miescie 7l.
Co do obslugi silnika - mala ciekawostka.
Moja mama jezdzila tym od 97 roku do czerwca br.
Bylem w szoku kiedy zmienialem swiece i okazalo sie, ze sa jeszcze
oryginalne ;)
Przejechala na nich 100k.
Jak to kobieta - auto jezdzilo to po co pchac sie do mechanika :)
To chyba najlepszy dowod, ze silniki w tych modelach sa dosyc solidne.
Oczywiscie to co napisalem tyczy sie spalania po wymianie swiec, bo przed
palil o wiele wiecej.
Moim zdaniem, jak trafisz na dobrze utrzymany model, bedziesz mial wiele
pociechy z jazdy.
Pozdrawiam


Użytkownik "wofek_"  napisał w wiadomości

On Nov 28, 3:26 pm, Mawik  wrote:

 > Jakie masz spalanie przy tym silniku na LPG? Jesli mozesz napisz dla
 > nastepuajcych warunkow:

wszystko zależy od sposobu jazdy, tzn jak ciężkiego masz buta. Ja jezdze
dodatkowo z bagażnikiem dachowym i pali 10-11l/100km przy jezdzie w
trasie ok 120-130.

Troche duzo, ja zazwyczaj pomykam na trasie (drogi krajowe) 90-110kmh
i respektuje w miare ograniczenia predkosci. Na autostradzie
110-130kmh (zazwyczaj). Chcialbym kolo 9 litrow osiagnac LPG.

13 Data: Listopad 30 2007 09:00:20
Temat: Re: Fiat Bravo - opinia o silnikach
Autor: Mawik 

> Troche duzo,

jak dla mnie ok.
Nie kupuj pierwszych modeli z lat 95-97.
Musisz sie liczyć z tym ze bedziesz przy nim grzebał. Zazwyczaj padaja jakies małe rzeczy. Nigdy mnie nie zawiódł, zawsze udawało sie jakoś wrócić do "bazy".
W ciagu 10 lat uzytkowania rekord pobił termostat, padł 3 razy. Nagminnie (u wielu osób) bez przyczyny (???)zapala sie lampka awarii układu wtryskowego.
Jak będziesz kupował zwróć dokładną uwagę na stan korozji na nadwoziu i częściach podwozia.

Mawik


wofek_ pisze:

On Nov 28, 3:26 pm, Mawik  wrote:
 > Jakie masz spalanie przy tym silniku na LPG? Jesli mozesz napisz dla
 > nastepuajcych warunkow:

wszystko zależy od sposobu jazdy, tzn jak ciężkiego masz buta. Ja jezdze
dodatkowo z bagażnikiem dachowym i pali 10-11l/100km przy jezdzie w
trasie ok 120-130.

Troche duzo, ja zazwyczaj pomykam na trasie (drogi krajowe) 90-110kmh
i respektuje w miare ograniczenia predkosci. Na autostradzie
110-130kmh (zazwyczaj). Chcialbym kolo 9 litrow osiagnac LPG.

Fiat Bravo - opinia o silnikach



Grupy dyskusyjne