Grupy dyskusyjne   »   Fiat palio weekend

Fiat palio weekend



1 Data: Grudzien 11 2008 12:01:02
Temat: Fiat palio weekend
Autor: Dawid 

Jestem zainteresowany zakupem. Zna ktos to auto??? Jakies plusy i minusy???



2 Data: Grudzien 11 2008 19:17:57
Temat: Re: Fiat palio weekend
Autor: ici 


Użytkownik "Dawid"  napisał w wiadomości

Jestem zainteresowany zakupem. Zna ktos to auto??? Jakies plusy i
minusy???

A to ma jakieś plusy?

3 Data: Styczen 07 2009 22:31:20
Temat: Re: Fiat palio weekend
Autor: Psychiatra 


A to ma jakieś plusy?

A, masz te auto?, czy tylko tak se piszesz, bo musisz cos napisać, na jakikolwiek temat, zwykle bez sensu, byle by zaistnieć....?

4 Data: Grudzien 15 2008 01:18:37
Temat: Re: Fiat palio weekend
Autor: WIADRO 


Użytkownik "Dawid"  napisał w wiadomości

Jestem zainteresowany zakupem. Zna ktos to auto??? Jakies plusy i
minusy???


tanie

5 Data: Grudzien 15 2008 09:25:10
Temat: Re: Fiat palio weekend
Autor: Grzenio 

Jestem zainteresowany zakupem. Zna ktos to auto??? Jakies plusy i
minusy???

Witam

w przeciwienstwie do poprzednikow, ktorzy bazuja tylko na stereotypie, ze
samochodow na "ef" sie niekupuje, dobrze znam ten samochod wiec pozwole
sobie wtracic kilka uwag
1. jest to typowy "mul roboczy" ktory jest 100% kombi dla malej rodziny lub
niewielkiego biznesu. Zdecydownie nie ma sportowej duszy wiec nie nastawiaj
sie na doznania rajdowe
2. zdecydowanie wersja 1.2 75KM, najbradziej ekonomiczna i niezawodna. 1.6v
ma sporo wiecej mocy, choc czasem sprawia kolopoty - zwlaszcza
niedowiadczonym mechanikom - ale przeciez to kombi i tansze OC tez moze miec
znaczenie przy eksploatacji, zas 1.4 to silnik niezbyt udany, zawodny wrecz.
najelepiej nowszy niz 1998r. - kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. No i
koniecznie w wersji HL, ktora jest duzo, duzo lepiej wyposazona od EL.
2. samochod jak na swoje mozliwosci "tani jak barszcz" a przy tym
zaskakujaco funkcjonalny i tani w eksploatacji. Auto ok. 8/9 lat w dobrym
stanie mozna kupic za 5/8 tys zl wiec chyba zadne inne w miare nieze kombi w
tej cenie sie nie trafi. przewaznie przy duzych przebiegach wymaga tylko
wymiany materialow ekploatacyjnych, raczej malo zawodne i w naprawach
niezbyt drogie.
Jesli zadbane, to praktycznie funkcjonuje duzo lepiej i mniej problemowo niz
te pozniejsze "pseudoniemieckie" samochody skladane w roznych dziwacznych
miejscach europy.

Jezdzilem nim kilka  lat i w czasie eksploatacji stwierdzilem:

+ nispodziewanie tania eksploatacja (srednie zuzycie ok. 7/8 /100km)
+ zaskakujaco niewielki promien skretu jak na kombi
+ doskonala widocznosc
+ mocna wielostopniowa nagrzewnica
+ komfort jazdy (choc przy 5 osobach niestety ciut przyciasny tyl ale chyba
wiekszosc aut tak ma) nawet przy czterech osobach i bardzo duzej ilosci
bagazu (np wyjazd na wakacje pod namiot) jest wygodnie a pasazerowie z tylu
nie musza sie w zaden sposob kulic.
+ sporo miejsca "w gore" nawet rosly chlop siedzi z przodu czy z tylu bez
pukania glowa w dach ;)
+ ogromny bagaznik, zwlaszcza po zlozeniu lub zdemontowaniu kanapy z
prosciutka podloga (bez progu) ulatwiajaca wkladanie ciezkich ladunkow
+ w przeciwienstwie do moich wczesniejszych fiatow - ten nie rdzewial wcale
:)

- pasek, ktory trzeba czesto wyminiac - nie wiem czy to prawda ze nie
wytrzymuje, ja go wymienialem zgodnie z zaleceniami serwisu czesciej niz
przewiduje producent.
- trzeszczenie plastikowych elementow wnetrza ktore pojawia sie po pewnym
czasie ale nie jest jakos specjalnie upierdliwe, zreszta wiekszosc kombi tak
chyba ma
- nie podzielona tylna knapa - czsem by sie to przydalo
- w przypadku problemow z zasilaniem wylaczanie dopluwu napiecia do
niektorych podzespolow np. halogenow
- klinowanie sie "bez zadnej wyraznej przyczyny" pasow bezpieczenstwa na
tyle
- przepalanie sie roznego rodzaju zaroweczek i kontrolek. nie wiem czy to
dotyczy wszystkich modeli palio ale moj mial taka tendencje i zawsze mialem
ich troche na zapasie. na szczescie latwo je wszystkie wymieniac - nawet nie
majac duzej wiedzy czy zdolnosci mechaniczno-elektrycznej.

tyle przyszlo mi do glowy "na szybko"

pozdrawiam
Grzenio

6 Data: Grudzien 16 2008 07:45:43
Temat: Re: Fiat palio weekend
Autor: Dawid 

Grzenio pisze:

Jestem zainteresowany zakupem. Zna ktos to auto??? Jakies plusy i
minusy???

Witam

w przeciwienstwie do poprzednikow, ktorzy bazuja tylko na stereotypie, ze
samochodow na "ef" sie niekupuje, dobrze znam ten samochod wiec pozwole
sobie wtracic kilka uwag
1. jest to typowy "mul roboczy" ktory jest 100% kombi dla malej rodziny lub
niewielkiego biznesu. Zdecydownie nie ma sportowej duszy wiec nie nastawiaj
sie na doznania rajdowe
2. zdecydowanie wersja 1.2 75KM, najbradziej ekonomiczna i niezawodna. 1.6v
ma sporo wiecej mocy, choc czasem sprawia kolopoty - zwlaszcza
niedowiadczonym mechanikom - ale przeciez to kombi i tansze OC tez moze miec
znaczenie przy eksploatacji, zas 1.4 to silnik niezbyt udany, zawodny wrecz.
najelepiej nowszy niz 1998r. - kilka istotnych zmian konstrukcyjnych. No i
koniecznie w wersji HL, ktora jest duzo, duzo lepiej wyposazona od EL.
2. samochod jak na swoje mozliwosci "tani jak barszcz" a przy tym
zaskakujaco funkcjonalny i tani w eksploatacji. Auto ok. 8/9 lat w dobrym
stanie mozna kupic za 5/8 tys zl wiec chyba zadne inne w miare nieze kombi w
tej cenie sie nie trafi. przewaznie przy duzych przebiegach wymaga tylko
wymiany materialow ekploatacyjnych, raczej malo zawodne i w naprawach
niezbyt drogie.
Jesli zadbane, to praktycznie funkcjonuje duzo lepiej i mniej problemowo niz
te pozniejsze "pseudoniemieckie" samochody skladane w roznych dziwacznych
miejscach europy.

Jezdzilem nim kilka  lat i w czasie eksploatacji stwierdzilem:

+ nispodziewanie tania eksploatacja (srednie zuzycie ok. 7/8 /100km)
+ zaskakujaco niewielki promien skretu jak na kombi
+ doskonala widocznosc
+ mocna wielostopniowa nagrzewnica
+ komfort jazdy (choc przy 5 osobach niestety ciut przyciasny tyl ale chyba
wiekszosc aut tak ma) nawet przy czterech osobach i bardzo duzej ilosci
bagazu (np wyjazd na wakacje pod namiot) jest wygodnie a pasazerowie z tylu
nie musza sie w zaden sposob kulic.
+ sporo miejsca "w gore" nawet rosly chlop siedzi z przodu czy z tylu bez
pukania glowa w dach ;)
+ ogromny bagaznik, zwlaszcza po zlozeniu lub zdemontowaniu kanapy z
prosciutka podloga (bez progu) ulatwiajaca wkladanie ciezkich ladunkow
+ w przeciwienstwie do moich wczesniejszych fiatow - ten nie rdzewial wcale
:)

- pasek, ktory trzeba czesto wyminiac - nie wiem czy to prawda ze nie
wytrzymuje, ja go wymienialem zgodnie z zaleceniami serwisu czesciej niz
przewiduje producent.
- trzeszczenie plastikowych elementow wnetrza ktore pojawia sie po pewnym
czasie ale nie jest jakos specjalnie upierdliwe, zreszta wiekszosc kombi tak
chyba ma
- nie podzielona tylna knapa - czsem by sie to przydalo
- w przypadku problemow z zasilaniem wylaczanie dopluwu napiecia do
niektorych podzespolow np. halogenow
- klinowanie sie "bez zadnej wyraznej przyczyny" pasow bezpieczenstwa na
tyle
- przepalanie sie roznego rodzaju zaroweczek i kontrolek. nie wiem czy to
dotyczy wszystkich modeli palio ale moj mial taka tendencje i zawsze mialem
ich troche na zapasie. na szczescie latwo je wszystkie wymieniac - nawet nie
majac duzej wiedzy czy zdolnosci mechaniczno-elektrycznej.

tyle przyszlo mi do glowy "na szybko"

pozdrawiam
Grzenio


Dzieki, myslalem o zakupie rocznika 2003/2004 czyli z koncowki produkcji.
A ta miedzy nami jestem przeciwnikiem niemieckiej motoryzacji, mialem golfa IV i na tym moze zakoncze jak kupilem tak szybko sprzedalem ;))).
Teraz mam Clio 10-letnie z przebiegiem 230tys km i doslownie nic sie z nim nie dzieje oraz Fiata GP i jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Dawid

Fiat palio weekend



Grupy dyskusyjne