Film poklatkowy
1 | Data: Maj 04 2018 16:16:50 |
Temat: Film poklatkowy | |
Autor: Robert WaĹ„kowski | KtoĹ› zna i poleci coĹ› do złożenia zdjęć, aby powstał film? 2 |
Data: Maj 04 2018 21:32:36 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Robert WaĹ„kowski writes: KtoĹ› zna i poleci coĹ› do złożenia zdjęć, aby powstał film? To jest ekstremalnie proste zadanie. Kdenlive powinien to zrobić bez trudu, ale można to zrobić też "na piechotÄ™" używajÄ…c narzÄ™dzi w rodzaju ImageMagick/GraphicsMagick oraz jakiegoĹ› enkodera, np. ffmpeg/x264. Edycja zdjęć - za darmo jest GIMP (ma swoje wady, ale akurat w tym przypadku nie majÄ… najmniejszego znaczenia - BTW niedawno wyszła wersja 2.10, która ma czÄ™ć poważniejszych problemów eliminować). To sÄ… oczywiĹ›cie narzÄ™dzia używane głównie (?) w Ĺ›rodowisku linuksowym, ale można ich użyć także z MS Windows i pewnie nie tylko. -- Krzysztof Hałasa 3 |
Data: Maj 04 2018 21:48:36 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2018-05-04 o 21:32, Krzysztof Halasa pisze: To jest ekstremalnie proste zadanie.Niby tak, ale trzeba jednak opanować te edytory. Wiem, że to nic kosmicznego. To mogÄ™ zrobić w Irfan-ie, którego skróty znam i szybko poprzycinam. Ale myĹ›lÄ™ o czymĹ› dedykowanym do tego celu. KiedyĹ› miałem taki prosty programik. Wystarczyło zaznaczyć fotki i wsio. Klik i był filmik. Brakowało tam tylko kadrowania, które sobie tu wymyĹ›liłem. Ale to tylko zabawa i nie bÄ™dÄ™ za wszelka cenÄ™ walczył. :-) Szukałem na Androida takiego czegoĹ› (zdjÄ™cia robiÄ™ tabletem) nawet jest tego sporo, ale kilka pierwszych które zainstalowałem działały podobnie, że trzeba ustawić na statywie i podać interwał pstryknięć fotek. Co w moim fasolowym filmie odpada. :-) Co jakiĹ› czas ktoĹ› pstryknie fotkÄ™ i tak to wyglÄ…da. Robert 4 |
Data: Maj 04 2018 22:23:42 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Robert WaĹ„kowski | Virtual Dub składa z film z bitmap. TrochÄ™ mało przyjazny interfejs, ale... coĹ› już widać. 5 |
Data: Maj 05 2018 02:44:47 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Uncle Pete | On 2018-05-04 22:23, Robert Wańkowski wrote: Virtual Dub składa z film z bitmap. Trochę mało przyjazny interfejs, ale... co¶ już widać. Spróbuj może jeszcze darmowy VideoPad, ma timeline, co ułatwia montaż, i przej¶cia. 6 |
Data: Maj 05 2018 05:50:40 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-04, Robert WaĹ„kowski wrote: Szukałem na Androida takiego czegoĹ› (zdjÄ™cia robiÄ™ tabletem) nawet jest Czyli idea jest taka, że coĹ› roĹ›nie, Ty odwiedzasz to coĹ› i pstrykasz fotkÄ™ z rÄ™ki co jakiĹ› czas. A potem ma być inne coĹ› co zlepi te zdjÄ™cia w film i ma jeszcze pewnie zrobić jakiĹ› stabiizator obrazu, czyli ta fasolka ma być w tym samym miejscu? -- Marcin 7 |
Data: Maj 05 2018 08:26:04 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Robert WaĹ„kowski | W dniu 2018-05-05 o 07:50, Marcin Debowski pisze: On 2018-05-04, Robert WaĹ„kowski wrote: Gdybym potrafił sam zrobić taki program, to tak by działał jak piszesz. :-) Stabilizacja (w wersji gdzie zdjÄ™cie jest robione tabletem lub smartfonem) polegała by na nałożeniu poprzedniej fotki aby zgrać wykonywany kadr. W wersji pro morfing pomiÄ™dzy kadrami. :-) Robert 8 |
Data: Maj 05 2018 07:28:01 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-05, Robert WaĹ„kowski wrote: W dniu 2018-05-05 o 07:50, Marcin Debowski pisze: Możesz spróbować najpierw złożyć te pojedyncze zdjÄ™cia w film (ja używam ffmpeg ale to raczej hardkor), a potem znaleĽÄ‡ program, który ustabilizuje taki film. Tu też Ci nie polecÄ™ nic przystÄ™pnego, bo sam mam tylko Vegas Movie Studio, który to potrafi robić, ale tego musi być sporo, bo wiÄ™kszoć wrzutów komórkowych na YT jest tak stabilizowana. -- Marcin 9 |
Data: Maj 05 2018 22:42:19 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Marcin Debowski writes: Możesz spróbować najpierw złożyć te pojedyncze zdjÄ™cia w film (ja używam Raczej zrobiłbym to w "naturalnej" kolejnoĹ›ci - w przypadku użycia GIMPa najproĹ›ciej wczytać zdjÄ™cia jako warstwy, nastÄ™pnie rÄ™cznie (to tylko kilkadziesiÄ…t zdjęć, ile potrzeba na zdjÄ™cie - 15 sekund?) nałożyć je na siebie (którÄ…Ĺ› korekcjÄ… geometrii według potrzeby), przyciąć, wyeksportować jako oddzielne zdjÄ™cia, i nastÄ™pnie imagemagick, ffmpeg -> .mp4 itp. Stabilizacja "zmontowanego" .mp4, na moje oko, dałaby znacznie gorsze efekty. To, co opisałem, to jest prawidłowa procedura, która BTW sprawdziłaby siÄ™ dobrze także w przypadku "pro" (kwestia liczby zdjęć i potrzeb wstÄ™pnej obróbki, kadrowania czy co to tam jest, i możliwoĹ›ci zautomatyzowania tego). -- Krzysztof Hałasa 10 |
Data: Maj 06 2018 00:12:29 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-05, Krzysztof Halasa wrote: Marcin Debowski writes: Jeśli to jest kilkadziesiąt zdjęć to wykonalne, ale co to za timelapse na kilkudziesięciu zdjęciach? Przy np. 10klatek/s to ledwo kilka sekund ogladania. Nie wiem czy warte zabawy. -- Marcin 11 |
Data: Maj 06 2018 15:31:54 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Marcin Debowski writes: JeĹ›li to jest kilkadziesiÄ…t zdjęć to wykonalne, ale co to za timelapse na Zakładam że to byłyby płynne przejĹ›cia, kilkadziesiÄ…t zdjęć to zupełnie przyzwoita liczba (mniej też by pewnie wystarczyło). Jasne jest chyba (?) że to nie miałoby być jedno zdjÄ™cie = jedna klatka. -- Krzysztof Hałasa 12 |
Data: Maj 08 2018 00:57:15 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-06, Krzysztof Halasa wrote: Marcin Debowski writes: To jak to sobie właĹ›ciwie wyobrażasz i co to sa te płynne przejĹ›cia? Normalny, Ĺ›rednio dynamiczny film poklatkowy poniżej 10kl/s to już siÄ™ wizualnie rwie. No chyba, że róznice klatka-klatka sa praktycznie żadne. Tu, robione z rÄ™ki, nawet ze stabilizacjÄ…, bedzie pewnie dużo gorzej. -- Marcin 13 |
Data: Maj 09 2018 21:27:37 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Marcin Debowski writes: To jak to sobie właĹ›ciwie wyobrażasz i co to sa te płynne przejĹ›cia? No normalnie, jak siÄ™ robi animacjÄ™ w zwolnionym tempie, to jest wiele możliwoĹ›ci zrobienia przejć. Film ma np. 25 albo 30 itp. klatek/sekundÄ™, a materiał ma np. 1 kl/s albo mniej. Robi siÄ™ np. tak, że właĹ›ciwe zdjÄ™cie jest przez połowÄ™ czasu (0,5 s - kilkanaĹ›cie klatek filmu), nastÄ™pnie zdjÄ™cie powoli zamienia siÄ™ w nastÄ™pne (kolejne 0,5 s) itd. To doć podstawowa technika tak w ogóle, praktycznie zawsze robimy coĹ› takiego, jeĹ›li seriÄ™ zdjęć chcemy zamienić w film. Chyba każdy program do nieliniowego montażu ma takich efektów na pÄ™czki (chociaż te najprostsze mogÄ… być tu najlepsze). Normalny, Ĺ›rednio dynamiczny film poklatkowy poniżej 10kl/s to już siÄ™ Google "telecine". Nie żebym dokładnie to tu proponował, ale zasada jest podobna. No chyba, że róznice klatka-klatka sa praktycznie Zakładam, że tych zdjęć jest mniej niż myĹ›lisz i że różnice miÄ™dzy nimi sÄ… bardzo duże (zarówno w samej roĹ›linie, jak i w warunkach ich wykonania, kÄ…tach itd). Dlatego zaproponowałem ujednolicenie sceny np. w GIMPie (bardzo łatwe przy takiej liczbie zdjęć, i efekty powinny być bardzo przyzwoite). OczywiĹ›cie moje założenia mogÄ… być mylne, autor może wyjaĹ›nić szczegóły. Stabilizacja nie ma tu żadnego zastosowania, poza eliminacjÄ… poruszeĹ„. -- Krzysztof Hałasa 14 |
Data: Maj 10 2018 00:47:27 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-09, Krzysztof Halasa wrote: Marcin Debowski writes: No to wyglÄ…da jak morfowanie/blendowanie. Z takim czymĹ› to sie czÄ™sto borykam w nieco innej sytuacji gdy mam zrobiony film np. 24kl/s i chcÄ™ to zamienić na 25kl/s. To doć podstawowa technika tak w ogóle, praktycznie zawsze robimy coĹ› Nadal nie wykluczone, ze czegoĹ› nie rozumiem, ale generalnie nie mam za dużo doĹ›wiadczenia z robieniem filmów poklatkowych z kilkudziesiÄ™ciu klatek. To co zwykle robiÄ™ to dostosowujÄ™ czÄ™stotliwoć robienia zdjęć do planowanej dynamiki zmian (o ile siÄ™ da) i długoĹ›ci filmu. Przykładowo, chodzÄ… mi w tej chwili 3 aparaty "pogodowe", które generuje 4-5tys zdjęć dziennie, każdy. To sie przekłada na te 3 min filmu, 25kl/s. Normalny, Ĺ›rednio dynamiczny film poklatkowy poniżej 10kl/s to już siÄ™ I to sie robi takim zwykłym 2:2, 2:3 puldown i daje to zadowalajÄ…ce efekty? No chyba, że róznice klatka-klatka sa praktycznie No jeĹ›li to jest morfowanie-blendowanie to ok, rozumiem. -- Marcin 15 |
Data: Maj 10 2018 17:36:56 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: J.F. | Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomoĹ›ci grup On 2018-05-09, Krzysztof Halasa wrote: Marcin Debowski writes: No to wyglÄ…da jak morfowanie/blendowanie. Z takim czymĹ› to sie czÄ™sto Hm, przy 24 - 25 kl/s to chyba nie ma co zmieniac, chyba ze bardzo chcesz synchronizm utrzymac. Za to jak u zrodla jest 1kl/s to faktycznie trzeba... Nadal nie wykluczone, ze czegoĹ› nie rozumiem, ale generalnie nie mam za No i to wystarczy pokazac klatka po klatce. Jak jednak nie masz automatu, ktory robi zdjecie co sekunde, tylko robisz raz dziennie, i chcesz z tego przynajmniej 30s filmu, to trzeba.. J. 16 |
Data: Maj 10 2018 19:12:29 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Marcin Debowski writes: No to wyglÄ…da jak morfowanie/blendowanie. Z takim czymĹ› to sie czÄ™sto Nie spotkałem siÄ™ z innÄ… metodÄ… robienia tego niż przez zwykłe przyspieszenie odtwarzania i resampling audio (połÄ…czony ew. z korektÄ… (przesuniÄ™ciem) widma dzwiÄ™ku (pitch correction)). W każdym razie tak siÄ™ załatwia filmy kinowe, to właĹ›nie dlatego w wersji m.in. EU sÄ… krótsze (nie napiszÄ™ że PAL, bo z PAL to tam jest głównie frame rate, ale potocznie tak siÄ™ mówi - PAL i NTSC). Przykładowo, chodzÄ… mi w tej chwili 3 aparaty "pogodowe", które generuje No, tak oczywiĹ›cie też można zrobić, ale rozumiem, że to nie jest obecny przypadek, no i takie coĹ› wymaga dużo wiÄ™cej zachodu. Google "telecine". Nie żebym dokładnie to tu proponował, ale zasada jest To jest zwykła, standardowa procedura. Jasne że teoretycznie lepiej robić zdjÄ™cia (i montaż itd) 600 FPS progressive i wtedy niczego podobnego nie potrzebowalibyĹ›my. KiedyĹ› może tak bÄ™dzie (modulo iloć Ĺ›wiatła w obiektywach). Tzn. od momentu pojawienia siÄ™ telewizorów LCD i plazmowych (a także kineskopowych z podwajaniem itp. czÄ™stotliwoĹ›ci odchylania - "100 Hz") dochodzi tu jeszcze problem taki, że obraz jest wyĹ›wietlany progresywnie, wiÄ™c cały ten przeplot to jest trochÄ™ zawracanie głowy. WłaĹ›ciwie lepiej byłoby nie robić deinterlacingu w TV, tylko połÄ…czyć telecine i deinterlacing w masteringu (czy co to tam jest - od czasów DVD tak siÄ™ czÄ™sto robi z filmami na płytach, chociaż bez dwukrotnego zwiÄ™kszenia frame rate). No ale inercja w przemyĹ›le. W gruncie rzeczy, o ile rozumiem przeniesienie interlacingu do kolorowej TV (z B&W), o tyle nie powinno to mieć miejsca w jakiejkolwiek TV cyfrowej. No i wyglÄ…da na to, że to w koĹ„cu całkiem umrze. To tak na marginesie. -- Krzysztof Hałasa 17 |
Data: Maj 11 2018 00:39:27 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-10, Krzysztof Halasa wrote: Marcin Debowski writes: Problem wystepuje. Nie potrafiÄ™ powiedziec czy przy powaznych zastosowaniach komercyjnych, ale przy amatorskich jest doĹ›c realny, wystarczy, że ma siÄ™ aparaty/kamery z różnych regionów (systemów). Mam np. takiego Olympusa TG-2, który potrafi tylko 60/30fps. Pozostały sprzet to w wiÄ™kszoĹ›ci 50/25fps. I jak to teraz porzÄ…dnie razem zmontować bez utraty jakoĹ›ci? TaĹ„sze programy po prostu pominÄ… co którÄ…Ĺ› klatkÄ™. W scenach z płynnym, powolnym ruchem bÄ™dzie to koszmar. Ostatni raz sprawdzałem z 5 lat temu, ale było dostÄ™pne oprogramoanie robiÄ…ce takie rzeczy. Kosztowało sporo (kilkaset $ i w górÄ™). Z bardziej przystepnych, jedyny, który jakoĹ› sobie (podobno) z tym radził, to Applowski Compressor, dostepny wyłÄ…cznie na OSX a i z nim nie udało mi siÄ™ uzyskać aż tak zadawalajÄ…cych wyników. -- Marcin 18 |
Data: Maj 13 2018 00:19:34 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Marcin Debowski writes: Mam np. takiego Olympusa TG-2, który potrafi tylko 60/30fps. Pozostały Owszem, to jest problem i w gruncie rzeczy nie da siÄ™ go naprawdÄ™ dobrze rozwiÄ…zać. JakimĹ› rozwiÄ…zaniem jest zmiana parametrów w locie, ale nie wszystkie urzÄ…dzenia / programy radzÄ… sobie z tym. Gorzej, jeĹ›li trzeba wyprodukować coĹ› w wersjach 25 i 30 FPS. Z drugiej strony, sprzÄ™t 120 FPS (jakiĹ›) jest dostÄ™pny od pewnego czasu, da siÄ™ z tego ładnie zrobić 25p (24p z lekkim rozciÄ…gniÄ™ciem i audio pitch correction) oraz 30p. Ostatni raz sprawdzałem z 5 lat temu, ale było dostÄ™pne oprogramoanie Zasadniczo cena nie gra tu wielkiej roli, bo to kwestia teoretyczna - nie ma naprawdÄ™ dobrego algorytmu dla ogólnego zastosowania. -- Krzysztof Hałasa 19 |
Data: Maj 18 2018 14:48:35 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Piotrne | W dniu 2018-05-11 o 02:39, Marcin Debowski pisze: Mam np. takiego Olympusa TG-2, który potrafi tylko 60/30fps. Pozostały Do konwersji fps używałem AviSynth z różnymi pluginami. Przerabiałem stare filmy z kamery PAL z 576i50 (576 linii, 50 obrazów na sekundÄ™ z przeplotem - czyli każdy z 50 ma połowÄ™ linii) na 720p60 (720 linii, w każdym obrazie wszystkie linie). Przykłady wysłane na YT (trzeba upewnić siÄ™, że wyĹ›wietla w trybie 720p60): https://youtu.be/AjYxHfMZJaU https://youtu.be/tHiLMcznuR4 Konwersja jest staranna, tzn. najpierw usuwa siÄ™ przeplot uzyskujÄ…c 576p50, potem interpoluje siÄ™ 50 fps do 60 fps przez wykrywanie ruchu obiektów i generowanie brakujÄ…cych ramek (ruchome obiekty sÄ… na tych wygenerowanych kadrach w pozycjach poĹ›rednich), potem skaluje siÄ™ do 720 linii (inaczej YouTube zmniejszy obraz do 480 linii). Jest to czasochłonna operacja, trwa nawet kilka razy dłużej niż przerabiany film. P. 20 |
Data: Maj 19 2018 14:51:52 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Piotrne writes: Konwersja jest staranna, tzn. najpierw usuwa siÄ™ przeplot uzyskujÄ…c 576p50, Można tak robić, ale wiÄ…że siÄ™ to ze stratÄ… jakoĹ›ci (w porównaniu do oryginalnego 704/720x576 50i). Artefakty sÄ… widoczne oczywiĹ›cie przy ruchu - powstajÄ… "cienie". Z tym, że może dla youtuba nie ma lepszej możliwoĹ›ci, nie wiem. Akurat tu wyszło nieĽle moim zdaniem. W każdym razie generalnie lepiej zostawić materiał w formacie, w jakim jest, i wszelkie operacje przeprowadzać dopiero podczas wyĹ›wietlania - nie trzeba wtedy robić zmiany szybkoĹ›ci (obecny sprzÄ™t potrafi zwykle pracować z dowolnÄ… szybkoĹ›ciÄ… wyĹ›wietlania), potrzebny jest tylko deinterlacing z podwojeniem FPS + (tylko jeden) upscaling. Jest to czasochłonna operacja, To akurat jest bardzo bardzo szybko :-) -- Krzysztof Hałasa 21 |
Data: Maj 19 2018 18:32:07 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Piotrne | W dniu 2018-05-19 o 14:51, Krzysztof Halasa pisze: W każdym razie generalnie lepiej zostawić materiał w formacie, w jakim OczywiĹ›cie oryginalnego materiału nie niszczÄ™. Do oglÄ…dania na telewizorze nadaje siÄ™ bardzo dobrze. Ale po wysłaniu takiego nagrania na YouTube zauważalnie spada jakoć: przeprowadzana jest bardzo prosta konwersja na 30 fps przez powielanie niektórych ramek (czasem w dziwny, nierównomierny sposób) i obraz jest pomniejszany do 480 linii. Jedyne rozwiÄ…zanie to przerobienie filmu lepszymi metodami przed wysłaniem. Przy poprawnej konwersji 50 fps -> 60 fps "cienie" nie powstajÄ…. To nie jest nakładanie / przenikanie sÄ…siednich kadrów, tylko wykrywanie ruchu obiektów i generowanie poĹ›rednich obrazów przez wyznaczenie pozycji obiektów w "miÄ™dzyczasie". Wykorzystywane sÄ… m.in. te same biblioteki, co przy stabilizacji drgaĹ„ obrazu na podstawie analizy jego treĹ›ci. Przy prawidłowym wykrywaniu ruchu możliwe jest dowolne zwiÄ™kszanie fps. Poniżej - skrypt dla AviSynth wykonujÄ…cy konwersjÄ™ PAL -> 720p60. Znalazłem kiedyĹ› tutaj: http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-138285.html i uzupełniłem o ładowanie niezbÄ™dnych pluginów (których trzeba poszukać samodzielnie): # start # oryginalny film: DV PAL 720x576 4:3 50fps z przeplotem (interlaced) # docelowy: 720p60 (720 linii, 4:3, 60 fps bez przeplotu) PluginPath = "c:\Programy\AviSynth\plugins\" LoadPlugin(PluginPath+"nnedi3.dll") LoadPlugin(PluginPath+"masktools2-25.dll") LoadPlugin(PluginPath+"RemoveGrain.dll") LoadPlugin(PluginPath+"gradfun2db.dll") LoadPlugin(PluginPath+"AddGrainC.dll") LoadPlugin(PluginPath+"SmoothDeinterlacer.dll") LoadPlugin(PluginPath+"mt_masktools-26.dll") LoadPlugin(PluginPath+"nnedi3.dll") LoadPlugin(PluginPath+"mvtools2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"nnedi2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"dfttest.dll") LoadPlugin(PluginPath+"VerticalCleanerSSE2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"nnedi.dll") LoadPlugin(PluginPath+"FFT3DFilter.dll") LoadPlugin(PluginPath+"TDeint.dll") LoadPlugin(PluginPath+"EEDI2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"RepairSSE2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"RemoveGrainSSE2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"SSE2Tools.dll") Import(PluginPath+"LimitedSharpenFaster.avsi") Import(PluginPath+"GradFunkMirror.avsi") Import(PluginPath+"QTGMC-3.32.avsi") LoadPlugin(PluginPath+"svpflow1.dll") LoadPlugin(PluginPath+"svpflow2.dll") LoadPlugin(PluginPath+"mvtools2.dll") Import(PluginPath+"TempGaussMC_beta2.avsi") Import(PluginPath+"InterFrame2.avsi") directshowsource("Naganie_PAL_z_kamery_DV.avi") #AssumeTFF() AssumeBFF() ConvertToYV12() QTGMC( Preset="Slow" ) USS(960,720) #Addborders(160,0,160,0) #USS(1280,720) Cores=2 SetMemoryMax(512) #SetMTMode(3,Cores) InterFrame(Cores=Cores,NewNum=60000, NewDen=1000) Subtitle("2001-01-01 11:41:33", 40,650,90,119,"Arial",40,$ffffff) Subtitle("2001-01-01 11:41:34", 40,650,120,149,"Arial",40,$ffffff) Subtitle("Nagrał Piotr Fabian", 40,650,180,210,"Arial",40,$ffffff) ### ### function Ultimate Super Sample : USS() ### by LaTo INV. ### ### Need : nnedi, limitedsharpenfaster, gradfunkmirror, addgrain ### ### USS(input, ox, oy, PP1, PP2, PP3) ### ox = destination width ### oy = destination height ### PP1 = "Limited Sharpen Faster" post-processing ### PP2 = "GradFun2DB" post-processing ### PP3 = "Add Grain" post-processing ### ### Default : USS(last, 1280, 720, 100, 1.2, 5) ### function USS(clip input, int "ox", int "oy", int "PP1", float "PP2", int "PP3") { ox = default(ox, 1280) oy = default(oy, 720) PP1 = default(PP1, 100) PP2 = default(PP2, 1.2) PP3 = default(PP3, 5) ix = input.width iy = input.height scaleX = ceil(float(ox)/float(2 * ix))*2 scaleY = ceil(float(oy)/float(2 * iy))*2 scale = scaleX > scaleY ? scaleX : scaleY upscale2 = scale > 1 ? input \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=1).turnleft() \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=0).turnright() \ : input upscale4 = scale > 2 ? upscale2 \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=1).turnleft() \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=0).turnright() \ : upscale2 upscale8 = scale > 4 ? upscale4 \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=1).turnleft() \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=0).turnright() \ : upscale4 upscale16 = scale > 8 ? upscale8 \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=1).turnleft() \ .nnedi3(dh=true,Y=true,U=true,V=true,field=0).turnright() \ : upscale8 process = upscale16 \ .LimitedSharpenFaster(ss_x=1.0,ss_y=1.0,strength=PP1) \ .gradfunkmirror(PP2) \ .addgrain(PP3,0,0) output = process.spline36resize(ox,oy) return output } ### P. 22 |
Data: Maj 20 2018 03:25:57 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Piotrne writes: OczywiĹ›cie oryginalnego materiału nie niszczÄ™. Tego nie miałem zamiaru sugerować :-) Przy poprawnej konwersji 50 fps -> 60 fps "cienie" nie powstajÄ…. Sprawdziłem na pierwszym linku który podałeĹ›, przy szybkim ruchu muszÄ… powstawać i powstajÄ…. Przecież tych informacji tam nie ma i bardzo czÄ™sto nie ma ich skÄ…d wziąć (np. z innych klatek). JeĹ›li np. obiekt obraca siÄ™ w czasie ruchu, to co algorytm ma zrobić? Przy prawidłowym wykrywaniu ruchu możliwe jest dowolne W animacjach może. ZresztÄ… co tu mówić o interpolacji, jeĹ›li artefakty pojawiajÄ… siÄ™ nawet w deinterlacingu, i to w normalnej, komercyjnej produkcji. Przy zwiÄ™kszaniu np. 25 lub 30 -> 60 FPS problem jest o tyle mały, że materiał Ľródłowy jest wzglÄ™dnie stacjonarny (25 FPS to wciÄ…ż jest doć szybko). Człowiek praktycznie nie widzi krótkich artefaktów (trwajÄ…cych np. 1/60 s). Nawet 24 FPS jest normalnie wystarczajÄ…ce. Faktem jest, że taki film po konwersji wyglÄ…da ładniej niż gdyby oryginalny film wyĹ›wietlać z 25 FPS (pseudo p, bez usuniÄ™cia przeplotu) na wyĹ›wietlaczu 60p, ale nie można tego porównywać do nagrania z kamery np. 720x576p60. -- Krzysztof Hałasa 23 |
Data: Maj 21 2018 11:55:11 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 18 May 2018 14:48:35 +0200, w Piotrne i generowanie brakuj±cych ramek (ruchome obiekty s± na tych wygenerowanych Szczerze mówi±c jak już upscalujesz, to raczej lepiej na 1080p -- szczegóły/przej¶cia powinny lepiej się odwzorować. 24 |
Data: Maj 21 2018 11:53:48 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 18 May 2018 14:48:35 +0200, w Piotrne Konwersja jest staranna, tzn. najpierw usuwa się przeplot uzyskuj±c 576p50, Ale po co zmieniasz liczbę klatek? To dosyć fajny sposób, ale na zepsucie ruchu. 25 |
Data: Maj 23 2018 00:59:13 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-18, Piotrne wrote: Do konwersji fps używałem AviSynth z różnymi pluginami. Przerabiałem Odrobine widać ale i tak jestem pod wrażeniem. MuszÄ™ wypróbować przy okazji. -- Marcin 26 |
Data: Maj 06 2018 00:01:52 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: radekp@konto.pl | Sat, 05 May 2018 22:42:19 +0200, w Krzysztof Halasa Stabilizacja "zmontowanego" .mp4, na moje oko, dałaby znacznie gorsze W±tpię czy taki poklatkowy film z ręki da się w ogóle wystabilizować (w stopniu zadowalaj±cym). W każdym b±dĽ razie można to też zrobić w VirtualDubie (filtr Deshaker do ¶ci±gnięcia). 27 |
Data: Maj 07 2018 22:17:28 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 5/5/2018 9:28 AM, Marcin Debowski wrote: ale tego musi być YT miał (a może dalej ma) stabilizator. Wiele kamerek sportowych ma softwareowy w czasie rzeczywistym. Co najmniej jeden telefon jaki miałem w reku miał, ale nie pamiÄ™tam co to było. Innymi słowy może być tak że ta stabilizacja nigdy nie widziała softu na pececie. 28 |
Data: Maj 08 2018 00:52:44 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Marcin Debowski | On 2018-05-07, Sebastian Biały wrote: On 5/5/2018 9:28 AM, Marcin Debowski wrote: Widziała, widziała. Wymieniem nawet. Jest np. w pakiecie Vegas. Trudno uwierzyć, ze nie ma czagoĹ› darmowego/taĹ„szego. -- Marcin 29 |
Data: Maj 05 2018 15:20:07 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Robert Tomasik | W dniu 05-05-18 o 08:26, Robert WaĹ„kowski pisze: Gdybym potrafił sam zrobić taki program, to tak by działał jak piszesz. :-) Ja bym obok tej roĹ›linki umieĹ›cił jakieĹ› znaczniki, które póĽniej posłużyłyby do ustawienia kolejnych zdjęć dokładnie w tym samym miejscu. Dwa powinny wystarczyć. Potem, to można wstÄ™pnie w gifa animowanego połÄ…czyć. Potem kadrujesz znaczniki i coĹ›, co gif-a zamieni na film. 30 |
Data: Maj 05 2018 22:46:08 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Robert Tomasik writes: Ja bym obok tej roĹ›linki umieĹ›cił jakieĹ› znaczniki, które póĽniej Tak z praktyki, to sugeruje użycie czterech, w każdym rogu jeden (np. krzyżyki). Ale w tym przypadku to pewnie mało praktyczne (możliwoć przesuwania). No i chyba za póĽno. Potem, to można wstÄ™pnie w gifa animowanego GIF - max 256 kolorów (paleta)? No nie wiem. PrzyznajÄ™, że GIFami nie zajmujÄ™ siÄ™ od czasu pojawienia siÄ™ PNG i JPEGów, to pewnie bÄ™dzie ze 20 lat. -- Krzysztof Hałasa 31 |
Data: Maj 05 2018 22:31:38 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Krzysztof Halasa | Robert WaĹ„kowski writes: Szukałem na Androida takiego czegoĹ› (zdjÄ™cia robiÄ™ tabletem) nawet Android to jest raczej hard core :-) Na pececie jednak zrobienie takich rzeczy jest dużo łatwiejsze. Choćby różnica wymiarów typowego monitora PC i tabletowego wyĹ›wietlacza. Wiem, można mysz podłÄ…czyć do tabletu. No i pecet zwykle ma "nieco" mocniejszy procesor i wiÄ™cej RAMu, to jest zupełnie inna jakoć pracy (aczkolwiek przy tak prostym zadaniu to może nie mieć znaczenia). -- Krzysztof Hałasa 32 |
Data: Maj 05 2018 22:58:17 | Temat: Re: Film poklatkowy | Autor: Piotrne | W dniu 2018-05-04 o 16:16, Robert WaĹ„kowski pisze: KtoĹ› zna i poleci coĹ› do złożenia zdjęć, aby powstał film? Składanie kadrów w film bardzo prosto robi siÄ™ darmowym VirualDub-em. Kolejne obrazy należy nazwać np. 0001.png, 0002.png itd., a nastÄ™pnie otworzyć jako sekwencjÄ™ obrazów: File / Open video file / Image sequence (wskazuje siÄ™ pierwszy obraz, np. 0001.png). Potem File / Save as AVI. Można oczywiĹ›cie ustawić kodek (Video / Compression), zmienić fps (Video / Frame Rate). Uwaga: obrazy muszÄ… być dokładnie tej samej wielkoĹ›ci (w pikselach). Wyrównywanie to wiÄ™kszy problem. Najlepiej byłoby wyeliminować problem "u Ľródła", tzn. użyć jakiegoĹ› statywu przymocowanego na stałe. JeĹ›li siÄ™ nie da - pozostaje rÄ™czne wyrównywanie kadr po kadrze albo liczenie na automatycznÄ… korektÄ™ drgaĹ„ filmu. Do rÄ™cznego mogÄ… nadawać siÄ™ programy typu Stereomaker. WłaĹ›ciwie służy on do przygotowywania zdjęć 3D. Ale jego funkcji rÄ™cznego dopasowywania dwóch zdjęć: obrotów, skalowania, przesuwania (z podglÄ…dem na żywo obu półprzeĽroczystych zdjęć) można użyć też do dopasowywania zwykłych zdjęć. P. |