Grupy dyskusyjne   »   Filtr powietrza i biegi.

Filtr powietrza i biegi.



1 Data: Pa?dziernik 21 2012 15:37:49
Temat: Filtr powietrza i biegi.
Autor: cytrynowy 

Witam.
Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.
2. Gdzie znajde filter powietrza.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/



2 Data: Pa?dziernik 21 2012 17:52:17
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Magic 

W dniu 2012-10-21 17:37, cytrynowy pisze:
> Witam.
> Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)

"Myślę więc jestem" :))))

> 1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
> zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"?

Możesz, chociaż łatwiej jest zbijać w dół na dojeździe do zatrzymania.

> Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.

Ruszenie z 4 może być problematyczne

> 2. Gdzie znajde filter powietrza.
>

Nie wiem co to filter, ale filtr to np. w sklepie motoryzacyjnym znajdziesz bez problemu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

3 Data: Pa?dziernik 21 2012 16:30:26
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: cytrynowy 

Magic napisal

W dniu 2012-10-21 17:37, cytrynowy pisze:
 > Witam.
 > Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)

"Myślę więc jestem" :))))

 > 1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
 > zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"?

Możesz, chociaż łatwiej jest zbijać w dół na dojeździe do zatrzymania.

 > Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.

Ruszenie z 4 może być problematyczne

 > 2. Gdzie znajde filter powietrza.
 >

Nie wiem co to filter, ale filtr to np. w sklepie motoryzacyjnym
znajdziesz bez problemu.


Dziękuje za pomoc, ale chodziło nie gdzie znajde filtr powietrza (do kupienia), lecz gdzie jest umieszczony.


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

4 Data: Pa?dziernik 22 2012 08:51:01
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor:

Użytkownik "cytrynowy"  napisał w wiadomości

Dziękuje za pomoc, ale chodziło nie gdzie znajde filtr powietrza (do kupienia), lecz gdzie jest umieszczony.

No to teraz Ci napiszą, że przed zakupem na półce (albo w pudełku), a po zamontowaniu w motocyklu. Nie przejmuj się trolami, zajrzyj tutaj:
http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Air-box-Aprilia-RS-50-2006-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=17764

--
MW

5 Data: Pa?dziernik 22 2012 12:58:55
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Monster 

W dniu 2012-10-22 08:51, MW pisze:

No to teraz Ci napiszą, że przed zakupem na półce (albo w pudełku), a po
zamontowaniu w motocyklu. Nie przejmuj się trolami, zajrzyj tutaj:


No toś pojechał,teraz Magic spakuje Faka i pójdzie do innej piaskownicy.

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

6 Data: Pa?dziernik 22 2012 14:58:41
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Magic 

W dniu 2012-10-22 12:58, Monster pisze:

W dniu 2012-10-22 08:51, MW pisze:

No to teraz Ci napiszą, że przed zakupem na półce (albo w pudełku), a po
zamontowaniu w motocyklu. Nie przejmuj się trolami, zajrzyj tutaj:


No toś pojechał,teraz Magic spakuje Faka i pójdzie do innej piaskownicy.


Spoko, takich cymbałów mam w worze.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

7 Data: Pa?dziernik 22 2012 21:27:20
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Szymon Machel 


Masz wór? Ciekawe.
Ale faktycznie trzeba się pakować z tej grupy.
Tera cykliści tu rzondzom.

8 Data: Pa?dziernik 22 2012 21:31:22
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Szymon Machel 

W dniu 2012-10-22 21:27, Szymon Machel pisze:


Masz wór? Ciekawe.
Ale faktycznie trzeba się pakować z tej grupy.
Tera cykliści tu rzondzom.

  miało być "żondzom" tak to teraz trzeba pisać

9 Data: Pa?dziernik 22 2012 06:58:00
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Adam Wysocki 

cytrynowy  wrote:

Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z
tej 4 i redukować po 1 biegu.

Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiegoś powodu nie uda (awaryjne
hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczając
sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno
to wytłumaczyć, musisz to wyczuć.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

10 Data: Pa?dziernik 22 2012 14:38:19
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: cytrynowy 

Adam Wysocki napisal

cytrynowy  wrote:

Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z
tej 4 i redukować po 1 biegu.

Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiegoś powodu nie uda (awaryjne
hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczając
sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno
to wytłumaczyć, musisz to wyczuć.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, filtr powietrza znaduje sie pod bakiem. Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni. --
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

11 Data: Pa?dziernik 23 2012 08:47:40
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Adam Wysocki 

cytrynowy  wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

12 Data: Pa?dziernik 24 2012 10:32:09
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Mikolaj Jopczynski 

W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:

cytrynowy  wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1


W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1.

M.

13 Data: Pa?dziernik 24 2012 15:11:31
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: cytrynowy 

Adam Wysocki napisal

cytrynowy  wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

14 Data: Pa?dziernik 25 2012 06:37:32
Temat: Re: Filtr powietrza i biegi.
Autor: Adam Wysocki 

cytrynowy  wrote:

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca?

Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o
zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg.

widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można
wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

Musisz to wyczuć. Ja ściskam sprzęgło tak żeby tylko puściło i wskoczył
bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy).

W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ścisnąć
sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadną i wtedy,
gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy,
zbić bieg :)

A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wyłącz silnik i
zbijaj biegi ruszając motocyklem do przodu i do tyłu :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Filtr powietrza i biegi.



Grupy dyskusyjne