Grupy dyskusyjne   »   Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - cz emu ich nie montują?

Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - cz emu ich nie montują?



1 Data: Czerwiec 15 2008 21:18:32
Temat: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: Marcin Narzynski 

Witam,

Ciekawi mnie jeden problem. Dlaczego nie wszystkie samochody zaopatrywane są
w filtr przeciwpyłkowy. Przecież taki filtr wymaga wymian a więc jest
źródłem dochodu producenta samochodu/filtra. W dodatku koszt założenia
takiego filtru w nowym samochodzi jest groszowy - poza przypadkami, gdy
samochód w ogóle nie ma w kontrukcji zapewnionego miejsca na taki filtr.
Tymczasem wiele "uboższych" modeli samochodów ma po prostu miejsce na filtr
i to wszystko. Dziwne, że skoro w łatwy sposób można "doić" klietnów, to
czemu się tego nie robi?

MN



2 Data: Czerwiec 15 2008 21:24:54
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: MarcinJM 

Marcin Narzynski pisze:

Witam,

Ciekawi mnie jeden problem. Dlaczego nie wszystkie samochody zaopatrywane są
w filtr przeciwpyłkowy. Przecież taki filtr wymaga wymian a więc jest
źródłem dochodu producenta samochodu/filtra. W dodatku koszt założenia
takiego filtru w nowym samochodzi jest groszowy - poza przypadkami, gdy
samochód w ogóle nie ma w kontrukcji zapewnionego miejsca na taki filtr.
Tymczasem wiele "uboższych" modeli samochodów ma po prostu miejsce na filtr
i to wszystko. Dziwne, że skoro w łatwy sposób można "doić" klietnów, to
czemu się tego nie robi?

Wiele groszowych rzeczy sie nie montuje po to, aby "lepsze" modele mialy lepsze wyposazenie, bo trzeba je czyms wyroznic.
Np. doplata za inny kolor lakieru. Lakier mniej wiecej kosztuje tyle samo za kazdy kolor. Ale nie, za inny kolor doplata i to tak slona czasem, ze pomyslalby kto, ze z koloru bazowego auto trzeba przelakierowac na zadany. A moze kupisz wyzszy=drozszy model?
Marketing, ksiegowosc = wiecej wyciagnac od klienta

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Czerwiec 15 2008 22:23:55
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Marcin Narzynski pisze:
Witam,

Ciekawi mnie jeden problem. Dlaczego nie wszystkie samochody zaopatrywane są
w filtr przeciwpyłkowy. Przecież taki filtr wymaga wymian a więc jest
źródłem dochodu producenta samochodu/filtra. W dodatku koszt założenia
takiego filtru w nowym samochodzi jest groszowy - poza przypadkami, gdy
samochód w ogóle nie ma w kontrukcji zapewnionego miejsca na taki filtr.
Tymczasem wiele "uboższych" modeli samochodów ma po prostu miejsce na filtr
i to wszystko. Dziwne, że skoro w łatwy sposób można "doić" klietnów, to
czemu się tego nie robi?

Wiele groszowych rzeczy sie nie montuje po to, aby "lepsze" modele mialy lepsze wyposazenie, bo trzeba je czyms wyroznic.

Nie, żeby tańsze modely były nadal tanie.

Np. doplata za inny kolor lakieru.

???
Chodzi o lakier metalik? Bo lakiery nie-matalik są najczęściej w tej samej cenie. Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy. Kolor lakieru się wybiera przy kupnie.


MK

4 Data: Czerwiec 15 2008 22:24:59
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: *piotr'ek* 

Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy.

Z wyjątkiem VW - oni mają 2 kolory bazowe :-)

*pior'ek*

5 Data: Czerwiec 24 2008 21:26:01
Temat: Re: Filtry kabinowe - Ÿródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montujš?
Autor: jerzu 

On Sun, 15 Jun 2008 22:23:55 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy.

Tak jest.
Audi R8 - auto za ponad 500 tys. zł. Bez dopłaty masz tylko kolor
biały albo czerwony. Metalik to dopłata ponad... 5 tys. zł. A już
najśmieszniejszy w tym aucie jest "pakiet obowiązkowy" - apteczka,
gaśnica, chlapacze, kamizelka - za jedyne 1005 zł 18 gr.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

6 Data: Czerwiec 24 2008 21:40:50
Temat: Re: Filtry kabinowe - ?ródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montujš?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości

On Sun, 15 Jun 2008 22:23:55 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy.

Tak jest.
Audi R8 - auto za ponad 500 tys. zł. Bez dopłaty masz tylko kolor
biały albo czerwony. Metalik to dopłata ponad... 5 tys. zł. A już
najśmieszniejszy w tym aucie jest "pakiet obowiązkowy" - apteczka,
gaśnica, chlapacze, kamizelka - za jedyne 1005 zł 18 gr.

Za metalik jest zwykle dopłata.


MK

7 Data: Czerwiec 25 2008 04:05:12
Temat: Re: Filtry kabinowe - ?ródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montujš?
Autor: Arkadiusz Górski 

On 24 Cze, 21:40, "Sanctum Officium"  wrote:

Użytkownik "jerzu"  napisał w


> On Sun, 15 Jun 2008 22:23:55 +0200, "Sanctum Officium"
>  wrote:

>>Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy.

> Tak jest.
> Audi R8 - auto za ponad 500 tys. zł. Bez dopłaty masz tylko kolor
> biały albo czerwony. Metalik to dopłata ponad... 5 tys. zł. A już
> najśmieszniejszy w tym aucie jest "pakiet obowiązkowy" - apteczka,
> gaśnica, chlapacze, kamizelka - za jedyne 1005 zł 18 gr.

Za metalik jest zwykle dopłata.

MK

Przy aucie za pól miliona taka dopłata zakrwawia o kpinę. To co się
sprawdza w przypadku fiata pandy niekoniecznie jest dobrym pomysłem w
przypadku R8 i innych drogich modeli. Wiadomo, że nabywca dostanie te
rzeczy za darmo, ale sam fakt ich istnienia w wyposażeniu dodatkowym
jest nieco komiczny.

8 Data: Czerwiec 25 2008 17:07:34
Temat: Re: Filtry kabinowe - ?ródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montujš?
Autor: Sanctum Officium 

Użytkownik "Arkadiusz Górski"  napisał w wiadomości On 24 Cze, 21:40, "Sanctum Officium"  wrote:

Użytkownik "jerzu"  napisał w


> On Sun, 15 Jun 2008 22:23:55 +0200, "Sanctum Officium"
>  wrote:

>>Nie ma czegoś takiego jak lakier bazowy.

> Tak jest.
> Audi R8 - auto za ponad 500 tys. zł. Bez dopłaty masz tylko kolor
> biały albo czerwony. Metalik to dopłata ponad... 5 tys. zł. A już
> najśmieszniejszy w tym aucie jest "pakiet obowiązkowy" - apteczka,
> gaśnica, chlapacze, kamizelka - za jedyne 1005 zł 18 gr.

Za metalik jest zwykle dopłata.

MK

Przy aucie za pól miliona taka dopłata zakrwawia o kpinę. To co się
sprawdza w przypadku fiata pandy niekoniecznie jest dobrym pomysłem w
przypadku R8 i innych drogich modeli. Wiadomo, że nabywca dostanie te
rzeczy za darmo, ale sam fakt ich istnienia w wyposażeniu dodatkowym
jest nieco komiczny.



Wszyscy każą za lakier metalik dopłacać.


MK

9 Data: Czerwiec 15 2008 22:33:16
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: Irek 

Wiele groszowych rzeczy sie nie montuje po to, aby "lepsze" modele mialy
lepsze wyposazenie, bo trzeba je czyms wyroznic.
Np. doplata za inny kolor lakieru. Lakier mniej wiecej kosztuje tyle
samo za kazdy kolor. Ale nie, za inny kolor doplata i to tak slona
czasem, ze pomyslalby kto, ze z koloru bazowego auto trzeba
przelakierowac na zadany. A moze kupisz wyzszy=drozszy model?
Marketing, ksiegowosc = wiecej wyciagnac od klienta

No właśnie, przykładowo AutoBoss w B-B wystawił mondka 4 w jednym z hiper i
doliczył sobie za jako wyposażenie..... zapasowe koło!
Jajca na całego :)
__
Pzd, Irek.N.

10 Data: Czerwiec 15 2008 22:44:33
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: *piotr'ek* 

No właśnie, przykładowo AutoBoss w B-B wystawił mondka 4 w jednym z hiper i
doliczył sobie za jako wyposażenie..... zapasowe koło!
 
Pewnikiem w standardzie jest sprej.

*piotr'ek*

11 Data: Czerwiec 18 2008 13:35:51
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: robal 

Irek  popełnił(a):

Wiele groszowych rzeczy sie nie montuje po to, aby "lepsze" modele
mialy lepsze wyposazenie, bo trzeba je czyms wyroznic.
Np. doplata za inny kolor lakieru. Lakier mniej wiecej kosztuje tyle
samo za kazdy kolor. Ale nie, za inny kolor doplata i to tak slona
czasem, ze pomyslalby kto, ze z koloru bazowego auto trzeba
przelakierowac na zadany. A moze kupisz wyzszy=drozszy model?
Marketing, ksiegowosc = wiecej wyciagnac od klienta

No właśnie, przykładowo AutoBoss w B-B wystawił mondka 4 w jednym z
hiper i doliczył sobie za jako wyposażenie..... zapasowe koło!
Jajca na całego :)
__
Pzd, Irek.N.

A co w tym dziwnego? Pewnie za pełnowymiarowe stalowe - dopłata 50 PLN do każdej możliwej wersji.
Dojazdówka jest za darmo w standardzie - większość marek tak ma.

--
Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
"Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną
rapować" (c) elmer radi radisson/p.m.s

12 Data: Czerwiec 18 2008 20:58:51
Temat: Re: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Autor: ..:maniek:.. 

Wiele groszowych rzeczy sie nie montuje po to, aby >"lepsze" modele
No właśnie, przykładowo AutoBoss w B-B wystawił mondka 4 w jednym z
hiper i doliczył sobie za jako wyposażenie..... zapasowe koło!


no tu masz racje ale tylko w pewnym sensie...wiele rzeczy sie ni emontuje bo
poprostu kazdy tnie koszta! co do lakieru to wierz mi ze jest roznica w
cenie! roznica jest nawet nie w samym rodzaju lakieru (metalic) ale nawet w
kolorze - czerwony dla przykladu jest najdrozszym kolorem...
a jesli chodzi o wyposazenie to kazda nawet najdrobniejsza srubka maswoja
cene, a pomnozona przez kilka mln szt robi juz konkretna kwote.
duuuzo aniej wsadzic do bagaznika Spray do kol wyprodukowany w chinach za 2
zl niz wyprodukowany w chinach pelnowymiarowy zapas za 100zl...


--
_______________________________
zawsze pozdrawiający ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + Suzi GSX1100G
http://www.album.com.pl/album.php?id=6770

Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?



Grupy dyskusyjne