Grupy dyskusyjne   »   Filtry - po co produkują tyle rodzajów

Filtry - po co produkują tyle rodzajów



1 Data: Listopad 26 2011 15:12:29
Temat: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Autor: Agent 

Dziś zmieniłem filtr paliwa w moim aucie po raz pierwszy od kupna. Przy okazji okazało się że poprzedni właściciel założył inny tym niż przewidziany do mojego auta. No i naszło mnie przemyślenie. Po co produkuje się tyle rodzajów różnych filtrów? Skoro pasuje mocowanie i inne przyłącza (u mnie dodatkowo czujnik obecności zbyt dużej ilości wody) oraz jest przeznaczony np. do diesla lub benzyny to po co tyle odmian? Tylko nie piszcie że wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.



2 Data: Listopad 26 2011 15:54:05
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 26 Nov 2011 15:12:29 +0100, Agent napisał(a):

Po co produkuje się tyle rodzajów różnych filtrów?

Produkcja samochodow ma to do siebie ze jest wielkoseryjna.
W efekcie projektantowi wszystko wolno. Ma 7cm miejsca - to mu taki filtr
zrobia. Koszt oprzyrzadowania nieistotny, bo i tak sie
forma/matryca/wykrojnik zuzyje, i to pewnie nie jedna.

Skoro pasuje mocowanie i inne przyłącza (u mnie
dodatkowo czujnik obecności zbyt dużej ilości wody) oraz jest przeznaczony
np. do diesla lub benzyny to po co tyle odmian? Tylko nie piszcie że
wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.

Hm, przepustowosc filtra ma chyba znaczenie ? Silniki co prawda bardzo malo
pala.

J.

3 Data: Listopad 26 2011 18:22:31
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Autor: Agent 



Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Dnia Sat, 26 Nov 2011 15:12:29 +0100, Agent napisał(a):
Po co produkuje się tyle rodzajów różnych filtrów?

Produkcja samochodow ma to do siebie ze jest wielkoseryjna.
W efekcie projektantowi wszystko wolno. Ma 7cm miejsca - to mu taki filtr
zrobia. Koszt oprzyrzadowania nieistotny, bo i tak sie
forma/matryca/wykrojnik zuzyje, i to pewnie nie jedna.

Ten co wyjąłem u siebie jako niewłaściwy był na oko 2x większy niż ten prawidłowy który teraz założyłem. Miejsca na filtr paliwa przeważnie jest z dużym zapasem.

4 Data: Listopad 26 2011 16:05:40
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Autor: venioo 

W dniu 2011-11-26 15:12, Agent pisze:

odmian? Tylko nie piszcie że wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.

Hmmm. Biorac pod uwage to, ze zazwyczaj wraz z wielkoscia pojemnosci silnika wzrasta moc i zapotrzebowanie na paliwo, co pociaga za soba inne zapotrzebowanie na przeplywnosc filtra - to jednak ma znaczenie.
Aczkolwiek jakby UE nakazala produkcje np. tylko 2 odmian filtrow: do diesla i do noPb to mysle, ze byloby to bez problemow wykonalne.
Z ladowarkami do komorek dalo sie zrobic, to z filtrami tez by sie udalo.

Pzdr


--
venioo
GG:198909

5 Data: Listopad 26 2011 18:20:33
Temat: Re: Filtry - po co produkują tyle rodzajów
Autor: Agent 



Użytkownik "venioo"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-11-26 15:12, Agent pisze:
odmian? Tylko nie piszcie że wielkość silnika ma znaczenie bo tak nie jest.

Hmmm. Biorac pod uwage to, ze zazwyczaj wraz z wielkoscia pojemnosci silnika wzrasta moc i zapotrzebowanie na paliwo, co pociaga za soba inne zapotrzebowanie na przeplywnosc filtra - to jednak ma znaczenie.
Aczkolwiek jakby UE nakazala produkcje np. tylko 2 odmian filtrow: do diesla i do noPb to mysle, ze byloby to bez problemow wykonalne.
Z ladowarkami do komorek dalo sie zrobic, to z filtrami tez by sie udalo.

No pewnie przepustowość jest inna w różnych filtrach ale przecież to i tak nie zależy ile auto pali tylko jaką wydajność ma elektryczna  pompa niskociśnieniowa w benzynie lub niektórych dieslach  lub ile jest w stanie przetłoczyć pompa wtryskowa.

Filtry - po co produkują tyle rodzajów



Grupy dyskusyjne