Grupy dyskusyjne   »   FAP likwidacja
Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid na torze Gotland Ring

FAP likwidacja



1 Data: Pa?dziernik 21 2009 16:56:32
Temat: FAP likwidacja
Autor: mareks1234 

Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ??
Chętnie bym się tego podjął w 1,9 dci, mając wcześniejsze doświadczenia z tym silnikiem bez FAP, a także biorąc pod uwagę, że Megi III nie mają FAP w tym silniku.
Temat ostatnio podnoszony w AŚ itp.



2 Data: Pa?dziernik 22 2009 08:26:08
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: Exploris 

Użytkownik "mareks1234"  napisał w wiadomości

Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ??
Chętnie bym się tego podjął w 1,9 dci, mając wcześniejsze doświadczenia z tym silnikiem bez FAP, a także biorąc pod uwagę, że Megi III nie mają FAP w tym silniku.
Temat ostatnio podnoszony w AŚ itp.


IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE POLECAM

A w czym widzisz problem, FAP powinno się wymieniac co 165000 km, rodzaj flitra stsowanego przez renault jest "bezobsługowy" - nie taki jak w PSA
popularnie mówiąć suchy

niestety nie czytałem artykułu w AŚ

napisz w czym widzisz problem ?
--
Pozdrawiam ... Exploris.

3 Data: Pa?dziernik 22 2009 08:45:50
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: mareks1234 


IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE POLECAM

A w czym widzisz problem, FAP powinno się wymieniac co 165000 km, rodzaj flitra stsowanego przez renault jest "bezobsługowy" - nie taki jak w PSA
popularnie mówiąć suchy

niestety nie czytałem artykułu w AŚ

napisz w czym widzisz problem ?

Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby zatkany wydech). Na poczatku myslalem, ze to taka "turbo dziura", ale jezdzac wczesniej Megi z tym samym silnikiem, ale bez FAP, nie było w ogóle takiego efektu.
Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania drozszego oleju Solaris.
Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem niekompatybilne.

4 Data: Pa?dziernik 22 2009 08:52:37
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: Exploris 

....

Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby zatkany wydech).

IMHO, podkreślam to IMHO bo to moja własna opinia, nie muszą wszyscy się z nią zgadzać ten Twój "zatkany wydech" nie ma raczej związku z FAPem - prędzej chodzi tu o recyrkulację spalin - i konieczność czyszczenia/regulacji/wymiany zaworu ERG


Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania drozszego oleju Solaris.

Naprawdę zalezy Ci żeby przegląd robiuć co 20 kkm a nie co 15 kkm (właśnie z FAP) bo taka jest róznica ???
Olej Solaris DPF 5W30 kosztuje w 29 zł/ litr  - to dla Ciebie DUŻO  ??????

Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem niekompatybilne.

no w tym temacie się nie wypowiem - to pytanie do chiptunera są tacy poszukaj

--
Pozdrawiam ... Exploris.

5 Data: Pa?dziernik 22 2009 08:58:28
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: Exploris 

Aha jeszcze tak drobna uwaga : żaden silnik TDi czy tez dCi nie lubu PSJ (pizdowatego stylu jazdy), więc jeśli nie chcesz jak to nazywasz żyłowac silnika to wymontuj turbinę i sprzedaj na bazarze ... No fence please ...



--
Pozdrawiam ... Exploris.

6 Data: Pa?dziernik 22 2009 09:18:40
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: mareks1234 

Exploris pisze:

...
Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na nizszych  obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby zatkany wydech).

IMHO, podkreślam to IMHO bo to moja własna opinia, nie muszą wszyscy się z nią zgadzać ten Twój "zatkany wydech" nie ma raczej związku z FAPem - prędzej chodzi tu o recyrkulację spalin - i konieczność czyszczenia/regulacji/wymiany zaworu ERG


Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania drozszego oleju Solaris.

Naprawdę zalezy Ci żeby przegląd robiuć co 20 kkm a nie co 15 kkm (właśnie z FAP) bo taka jest róznica ???
Olej Solaris DPF 5W30 kosztuje w 29 zł/ litr  - to dla Ciebie DUŻO  ??????

Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem niekompatybilne.

no w tym temacie się nie wypowiem - to pytanie do chiptunera są tacy poszukaj

1) cena oleju - pomjam 29 zł na allegro od kolegaberlin i tym podobnych (temat poruszany wielokrotnie na forach, firma nieistniejaca, prosze zucic sobie ja na google itd. zycze powodzenia nabywcom)  - u hurtownikow najtaniej okolo 44 zł / litr
2) EGR - czysty, sprawdzony i wyregulowany
3) co do zylowania itd. - nie zrozumielismy sie, nie pisze tu o zylowaniu w rozumieniu opisanego przez Ciebie PSJ. Chodzi mi o rodzaj kultury silnika - w zakresie obrotow 2000-2500 w konfrontacji ze starsza jednostka. Poproszę jednak o opinię w tym temacie - w momencie gdy bedziesz mial kontakt z obydwoma rodzjami tego silnika, ewetualnie osoby, ktore miały mozliwosc dzuo jezdzic wczesniejszym 1,9 dci 120 KM bez FAP i teraz jezdza 1,9 dci 130 KM z FAP. Kasliwosc co do FAP nie jest jedynie moją opinią.
Komentarz o turbinach itd. niepotrzebnie zlosliwy z Twojej strony. Pozostawie bez komentarza.

7 Data: Pa?dziernik 22 2009 11:43:52
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: Exploris 

Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego kupiłem
ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...


--
Pozdrawiam ... Exploris.

8 Data: Pa?dziernik 22 2009 14:11:10
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: mareks1234 

Exploris pisze:

Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego kupiłem
ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...


Proszę,

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E

9 Data: Pa?dziernik 22 2009 22:20:58
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: Exploris 


Użytkownik "mareks1234"  napisał w wiadomości

Exploris pisze:
> Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego
> kupiłem
> ten olej produkcja 03/2009 - firma jak najbardzeij istniejąca - mam
> fakturę - wygląda na oruginał - koleś ma mnóstwo klientów ...
>
>
Proszę,


http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E

THX za link no trudno nie przyznać racjiALE ... co więc mam myśleć ..  na
tym oleju jeżdżę więc na czym jeżdżę - na rzepakowym, co ?
z silnikiem nic się nie dzieje - przynajmniej na razie ... wot Ci zagwozdka

napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litra
czego ?

Pozdrawiam Exploris.

10 Data: Pa?dziernik 23 2009 09:05:07
Temat: Re: FAP likwidacja
Autor: mareks1234 

napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litra
czego ?

Pozdrawiam Exploris.

Bralem pod uwage zkup pol roku temu - ale stwierdzilem, ze dla spokoju
silnika - dalem sobie spokoj z ta stowke do przodu,
Patrzac na sprawe teoria spiskowa - tak naprawde moze to byc jakis
standardowy olej niskiej klasy lany w firmowe butelki (przeciez nie mamy
mozlwiosci tego sprawdzic), wiec nijak nie wyjdzie to w praniu po
przejechaniu 10 tkm.
Do takich tematow podchodze troche jak do cen aut z niemiec, typu megane
rocznik 2007 za 25 000 pln, coz  z tego ze sa takowe "okazje" - skoro dobrze
wiemy jak one wygladaja w praktyce po wytuningowaniu przez nasze zlote
raczki.
Zatem analogicznie podchodzac w ten sam sposob jak do auta, znajdzmy sobie
takiego taniego megana na mobile.de w dobrym stanie ...oleju tez nie
znajdziemy, chocby na niemieckim ebay-u:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=elf+solaris&_sacat=See-All-Categories

minimum 38 zł, zatem w konfrontacji z owym opisanym za 29 zł - odejmując od
29 - 10-20 % marzy - wychodzi cena hurowa 26 zł/litr ..... wobec okolo 50 zł
w Polsce
puenta, olej opalowy tez leja do aut, i auta jezdza - oczywiscie osoby je
uzywajace sa swiecie przekonane ze to taki sam olej jak na stacji paliw,
osobiscie wole nie testowac
Pozdr

FAP likwidacja



Grupy dyskusyjne