FAP likwidacja
1 | Data: Pa?dziernik 21 2009 16:56:32 |
Temat: FAP likwidacja | |
Autor: mareks1234 | Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ?? 2 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 08:26:08 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: Exploris | Użytkownik "mareks1234" napisał w wiadomości Witam, czy ktoś z Was likwidował u siebie filtr cząstek stałych FAP ?? IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE POLECAM A w czym widzisz problem, FAP powinno się wymieniac co 165000 km, rodzaj flitra stsowanego przez renault jest "bezobsługowy" - nie taki jak w PSA popularnie mówiąć suchy niestety nie czytałem artykułu w AŚ napisz w czym widzisz problem ? -- Pozdrawiam ... Exploris. 3 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 08:45:50 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: mareks1234 |
IMHO nie radzę, co prawda na allegro są mogicy którzy to robią, ale NIE POLECAM Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na nizszych obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby zatkany wydech). Na poczatku myslalem, ze to taka "turbo dziura", ale jezdzac wczesniej Megi z tym samym silnikiem, ale bez FAP, nie było w ogóle takiego efektu. Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania drozszego oleju Solaris. Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem niekompatybilne. 4 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 08:52:37 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: Exploris | .... Przede wszystkim charakterystyka silnika - czyli koniecznosc zylowania na nizszych obrotoach powyzej ktorych dopiero auto jest dynamiczne. (jakby zatkany wydech). IMHO, podkreślam to IMHO bo to moja własna opinia, nie muszą wszyscy się z nią zgadzać ten Twój "zatkany wydech" nie ma raczej związku z FAPem - prędzej chodzi tu o recyrkulację spalin - i konieczność czyszczenia/regulacji/wymiany zaworu ERG Poza tym (mniej wazne) koniecznosc czestszych przegladow (ale to moze juz cecha kolejnych zalecen Renault, nie wiem) i koniecznosc stosowania drozszego oleju Solaris. Naprawdę zalezy Ci żeby przegląd robiuć co 20 kkm a nie co 15 kkm (właśnie z FAP) bo taka jest róznica ??? Olej Solaris DPF 5W30 kosztuje w 29 zł/ litr - to dla Ciebie DUŻO ?????? Zastanawiam się nad jednym, jezeli w nowej Megi III z silnikiem 1,9 dci nie ma FAP - czy mozna by bylo stosowac podobne oprogramowanie, czy tez to juz w ogole zmodernizowana jednostka, wiec bylo by ono calkiem niekompatybilne. no w tym temacie się nie wypowiem - to pytanie do chiptunera są tacy poszukaj -- Pozdrawiam ... Exploris. 5 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 08:58:28 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: Exploris | Aha jeszcze tak drobna uwaga : żaden silnik TDi czy tez dCi nie lubu PSJ (pizdowatego stylu jazdy), więc jeśli nie chcesz jak to nazywasz żyłowac silnika to wymontuj turbinę i sprzedaj na bazarze ... No fence please ... 6 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 09:18:40 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: mareks1234 | Exploris pisze: ...1) cena oleju - pomjam 29 zł na allegro od kolegaberlin i tym podobnych (temat poruszany wielokrotnie na forach, firma nieistniejaca, prosze zucic sobie ja na google itd. zycze powodzenia nabywcom) - u hurtownikow najtaniej okolo 44 zł / litr 2) EGR - czysty, sprawdzony i wyregulowany 3) co do zylowania itd. - nie zrozumielismy sie, nie pisze tu o zylowaniu w rozumieniu opisanego przez Ciebie PSJ. Chodzi mi o rodzaj kultury silnika - w zakresie obrotow 2000-2500 w konfrontacji ze starsza jednostka. Poproszę jednak o opinię w tym temacie - w momencie gdy bedziesz mial kontakt z obydwoma rodzjami tego silnika, ewetualnie osoby, ktore miały mozliwosc dzuo jezdzic wczesniejszym 1,9 dci 120 KM bez FAP i teraz jezdza 1,9 dci 130 KM z FAP. Kasliwosc co do FAP nie jest jedynie moją opinią. Komentarz o turbinach itd. niepotrzebnie zlosliwy z Twojej strony. Pozostawie bez komentarza. 7 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 11:43:52 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: Exploris | Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego kupiłem 8 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 14:11:10 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: mareks1234 | Exploris pisze: Poza tym ... nie zgodzę się z Tobą co do kolegaberlin - sam od niego kupiłemProszę, http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E 9 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 22:20:58 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: Exploris |
Exploris pisze:http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=alt.pl.allegro&tid=1254337&MID=%3Ch068c5%24dca%241%40inews.gazeta.pl%3E THX za link no trudno nie przyznać racjiALE ... co więc mam myśleć .. na tym oleju jeżdżę więc na czym jeżdżę - na rzepakowym, co ? z silnikiem nic się nie dzieje - przynajmniej na razie ... wot Ci zagwozdka napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litra czego ? Pozdrawiam Exploris. 10 |
Data: Pa?dziernik 23 2009 09:05:07 | Temat: Re: FAP likwidacja | Autor: mareks1234 | napisz proszę jakbyś się czuł na moim miejscu - 4,8 litra silniku - litraBralem pod uwage zkup pol roku temu - ale stwierdzilem, ze dla spokoju silnika - dalem sobie spokoj z ta stowke do przodu, Patrzac na sprawe teoria spiskowa - tak naprawde moze to byc jakis standardowy olej niskiej klasy lany w firmowe butelki (przeciez nie mamy mozlwiosci tego sprawdzic), wiec nijak nie wyjdzie to w praniu po przejechaniu 10 tkm. Do takich tematow podchodze troche jak do cen aut z niemiec, typu megane rocznik 2007 za 25 000 pln, coz z tego ze sa takowe "okazje" - skoro dobrze wiemy jak one wygladaja w praktyce po wytuningowaniu przez nasze zlote raczki. Zatem analogicznie podchodzac w ten sam sposob jak do auta, znajdzmy sobie takiego taniego megana na mobile.de w dobrym stanie ...oleju tez nie znajdziemy, chocby na niemieckim ebay-u: http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=elf+solaris&_sacat=See-All-Categories minimum 38 zł, zatem w konfrontacji z owym opisanym za 29 zł - odejmując od 29 - 10-20 % marzy - wychodzi cena hurowa 26 zł/litr ..... wobec okolo 50 zł w Polsce puenta, olej opalowy tez leja do aut, i auta jezdza - oczywiscie osoby je uzywajace sa swiecie przekonane ze to taki sam olej jak na stacji paliw, osobiscie wole nie testowac Pozdr |