FocusI - żarówki
1 | Data: Listopad 21 2008 11:16:20 |
Temat: FocusI - żarówki | |
Autor: CeSaR | Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie.... 2 |
Data: Listopad 21 2008 11:21:35 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: bratPit[pr] |
Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już mówisz o żarówce mijania z przodu? inni producenci mają ten sam problem, opel przewidział przewody oporowe które zamontowane w szereg obwodu żarówek mijania skutecznie rozwiązują problem zbyt częstego palenia się ich, tyle że cena takiego kompletu to coś 80zł, brat 3 |
Data: Listopad 21 2008 11:21:42 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: AL | CeSaR pisze: Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....powinienes sprobowac wymienic zarowke postojowa w Xsarze II (najlepiej z prawej strony :D Pierwsza wymiana - 2 godziny i nizezliczona ilosc wiazanek - kazda kolejna wymiana byla juz coraz krotsza (do 10minut) -- pozdr Adam (AL) TG 4 |
Data: Listopad 21 2008 19:52:57 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: GreGG | AL pisze: CeSaR pisze: Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się wymienić tam żarówki samodzielnie, płacę prawie stówę za każdą wymianę w serwisie :( Miejsca jest na tyle, że dłoń wsuniesz, ale już nie obrócisz... 5 |
Data: Listopad 21 2008 19:59:33 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Arni | GreGG pisze: Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się wymienić tam żarówki samodzielnie, Fiat stilo (na szczescie nie mój). ASO Fiata klient: dzien dobry, czy moze mi pan wymienic zarówke w reflektorze? mechanik: oczywiscie. Jaki samochód? k: stilo. m: kurwa mac. Nie mow pan tylko ze prawa? k: prawa ;) zabawa w serwisie na 45 min, trzeba zdjac zderzak, osłone pod silnikiem i cos tam jeszcze. Podobno jak sie ma reke gietą w 3 miejscach to da sie od góry ale nie próbowałem z braku takiej ręki :) -- Arni Toruń '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb" '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia '91 Honda Prelude 2,0 EX 6 |
Data: Listopad 22 2008 22:14:20 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Fri, 21 Nov 2008 19:59:33 +0100, Arni napisał(a): GreGG pisze: Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny otrzymać homologacji. Dodatkowo w instrukcji obsługi obowiązkowo dokładne wyjaśnienie procedury wymiany żarówek. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla" (c) Tomasz Olbratowski 2004 7 |
Data: Listopad 23 2008 11:32:31 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: AL | Jacek Osiecki pisze: Dnia Fri, 21 Nov 2008 19:59:33 +0100, Arni napisał(a): zgadzam sie - ale to by oznaczalo, ze z drog znikneloby 80% aut z wymyslnymi ksztaltami reflektorow -- pozdr Adam (AL) TG 8 |
Data: Listopad 23 2008 11:20:13 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Sun, 23 Nov 2008 11:32:31 +0100, AL napisał(a): Jacek Osiecki pisze: Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jestzgadzam sie - ale to by oznaczalo, ze z drog znikneloby 80% aut z Nie, to by oznaczało że producenci by zacisnęli zęby i zaczęli produkować auta dla ludzi :) Myślisz że by porzucili niemały rynek? Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla" (c) Tomasz Olbratowski 2004 9 |
Data: Listopad 23 2008 21:58:38 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 23 Nov 2008 11:20:13 +0000 (UTC), Jacek Osiecki Nie, to by oznaczało że producenci by zacisnęli zęby i zaczęli produkować IMO standardem stałyby sie reflektory mocowane na zawiasach u dołu i na zatrzask u góry - chyba najprostsza konstrukcja umożliwiająca wymianę żarówki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Listopad 23 2008 14:35:58 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: MadMan | Dnia Sat, 22 Nov 2008 22:14:20 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a): Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz. Jeśli nie umiesz wymienić żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc drogowa to zrobiła. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985 ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138 11 |
Data: Listopad 24 2008 09:37:09 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Sun, 23 Nov 2008 14:35:58 +0100, MadMan napisał(a): Dnia Sat, 22 Nov 2008 22:14:20 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a): Dlatego, że policja wymaga ode mnie jazdy sprawnym samochodem i dokonania wymiany żarówki na miejscu. Jeśli nie umiesz wymienić żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc Pomoc drogowa nie przyjedzie do wymiany żarówki w niedzielę o 21szej. Assistance też łaskawie poda Ci ew. numer do "speca co umie wymienić żarówkę", który to spec stwierdzi "ee, w tym modelu to nie wiem". Przetestowane osobiście. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla" (c) Tomasz Olbratowski 2004 12 |
Data: Listopad 24 2008 17:16:49 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: MadMan | Dnia Mon, 24 Nov 2008 09:37:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a): E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz. To źle że wymaga jazdy sprawnym samochodem? :) Jeśli nie umiesz wymienić żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc Cóż, w takim razie mogę tylko współczuć. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985 ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138 13 |
Data: Listopad 25 2008 10:56:40 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Mon, 24 Nov 2008 17:16:49 +0100, MadMan napisał(a): Dnia Mon, 24 Nov 2008 09:37:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a): Nie. Natomiast źle że producent uniemożliwia prostą wymianę elementu eksploatacyjnego, który nadspodziewanie często ulega awariom. Pomoc drogowa nie przyjedzie do wymiany żarówki w niedzielę o 21szej.Cóż, w takim razie mogę tylko współczuć. Twoje współczucie mi na nic. Jedyne rozwiązanie to wymuszenie na producentach samochodów by wymiana żarówki była czynnością banalną :) Gdyby wymyślili, że w celu zatankowania auta musisz pojechać do serwisu to też byś uznał że to dobry pomysł? -- Jacek Osiecki GG:3828944 "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla" (c) Tomasz Olbratowski 2004 14 |
Data: Listopad 25 2008 19:17:55 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: MadMan | Dnia Tue, 25 Nov 2008 10:56:40 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a): Twoje współczucie mi na nic. Jedyne rozwiązanie to wymuszenie na Nie, po prostu zagłosowałbym portfelem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985 ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138 15 |
Data: Listopad 21 2008 11:27:48 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: ::[TOOMAS]:: | CeSaR pisze: Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje ok 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :) 16 |
Data: Listopad 21 2008 11:44:50 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: ::[TOOMAS]:: |
Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje ok 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :) miało być LEWA oczywiście :) 17 |
Data: Listopad 21 2008 11:49:17 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: CeSaR | 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :) Akumulator do wywalenia, ten plastik z tyłu plus drucik a'la Cepelia, który wszystko trzyma, sama żarówka z uchwytem - ręce ginekologa wskazane - zapiąć plastik osłaniający trafiając plastikowymi cyckami w dziurki, znów drucik a'la Cepelia, akumulator i gotowe. W sam raz zestaw czynności do wykonania o 21.00 w trasie i przy pogodzie takiej jak teraz..... C 18 |
Data: Listopad 21 2008 22:34:06 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Grejon | CeSaR pisze: 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :) Phi... zrób to samo przy 10-stopniowym mrozie, a potem chwyć kierownicę :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 19 |
Data: Listopad 21 2008 20:06:35 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Marcin K. | Pewnego dnia ::[TOOMAS]:: napisał: Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje eee tam czesto. Mam tez FF 18,tddi od VII.2004 czyli ponad 4 lata. Jakies 2 lata temu zachcialo mi sie wymienic zarowki na jakies Bluesupervisionmegaplusextramilion% i inne marketingowe pierdoly (philipsa byly w kazdym razie) coby lepiej widziec, choc starym niczego nie brakowalo. Nie pojezdzilem na nowych nawet kilka dni. Najperw padla jedna. Wymieniam na "starego" Tungsrama, wlaczam sprawdzic czy dobrze podlaczylem .. sru ... padl drugi Philips na moich oczach. Tak wiec wlozylem ponownie stara ktore "daja rade" po dzis dzien. 20 |
Data: Listopad 21 2008 11:30:52 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Funaki | Użytkownik "CeSaR" napisał w wiadomości Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie.... Jakie tam są żarówki? H7? Znajomy ma H7 osobno na światła mijania i osobno od drogowych. Do świateł mijania włożył 100W/24V. Przy 12V świeci słabiej, ale mówi, że do miasta mu wystarczy. -- 3M Mruczek 1.9D GLX Break + mobil, y2k. http://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg Punto II Sound 1,2 8V vel "Młynek do kawy" 21 |
Data: Listopad 21 2008 16:09:40 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Arbiter |
Do świateł mijania włożył 100W/24V. Przy 12V świeci słabiej, ale mówi, że lol, a jak wyjeżdza poza miasto to jak sobie radzi? 22 |
Data: Listopad 23 2008 22:07:38 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: The_EaGle | Arbiter pisze: Użytkownik "Funaki" napisał w wiadomości Ma przełącznik pod konsolą, pstryk i zmiana z 12 na 24V ;))) -- Pozdrawiam Rafał 23 |
Data: Listopad 21 2008 11:57:11 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: szerszen |
24 |
Data: Listopad 21 2008 12:33:45 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: R2r | CeSaR pisze: [...] Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat [...]Żarówka halogenowa najbardziej dostaje ponoć podczas włączania (tzw. prąd uderzeniowy). Żeby temu zapobiec stosuje się włączony szeregowo termistor NTC. Rozwiązanie skutecznie i bardzo znacznie przedłużające żywotność żarówek halogenowych 75W w lampach polimeryzacyjnych stosowanych w stomatologii. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 25 |
Data: Listopad 23 2008 22:11:42 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: The_EaGle | R2r pisze: CeSaR pisze: Jest jeszcze jedna możliwość. Włączać: - po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach - kiedy napięcie jest mniejsze Wyłączać: - po wyłączeniu silnika Wystrzegać sie: - trzaskania maską przy włączonych reflektorach i to o jakieś pare procent wydłuży ich życie :) -- Pozdrawiam Rafał 26 |
Data: Listopad 23 2008 23:21:29 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: R2r | The_EaGle pisze: Włączać: Prąd uderzeniowy to zjawisko mające miejsce _podczas włączania_ żarówki i wynikające w skrócie z tego, że włókno zimne ma dużo niższą rezystancję niż w stanie roboczym. Nie mam pod ręką dokładnego omomierza, ale zmierzona rezystancja zimnej żarówki halogenowej 12V/35W wynosi ok. 0,2 - 0,3 oma, podczas gdy w warunkach nominalnych pracy R=U^2/P czyli 144/35 czyli nieco ponad 4 omy (zatem zmienia się ponad dziesięciokrotnie). Termistor rozruchowy obniża właśnie na ułamek sekundy napięcie na żarówce nawet o 50% by po chwili (po rozgrzaniu się) zmienić swoją rezystancję niemal do 0 gdy w tym czasie rezystancja włókna osiągnie opór roboczy dzięki czemu napięcie na żarówce osiągnie praktycznie wartość napięcia źródła zasilania, natomiast prąd rozruchowy zostanie znacznie ograniczony. Napięcie w instalacji nawet na wolnych obrotach nie spada aż tak aby to miało istotny wpływ na żywotność żarówek. Wyłączać:A to nie wiem dlaczego. :-) i to o jakieś pare procent wydłuży ich życie :) No to bardzo mało. :-) Żywotność żarówki halogenowej przez producentów (zatem trzeba przyjąć, że jest to wariant optymistyczny) określana jest na ok. 2000 godzin. 2% zatem to 40 godzin. Sądzę, że błąd statystyczny tego parametru jest większy. ;-) Stomatologiczna lampa polimeryzacyjna pracuje w cyklach kilkunasto sekundowych. Po zakończeniu cyklu jeśli istnieje potrzeba wydłużenia czasu naświetlania włącza się ją ponownie. Właśnie częste załączanie jest przyczyną szybkiego przepalania się żarówki. Bez termistora rozruchowego 0,25 oma żarówka nie wystarczała dłużej niż na dwa dni robocze (sprawdzone empirycznie na 3 kolejnych żarówkach). Z termistorem działa zwykle ok. roku do dwóch. To już - jak widać - nie jest kilka procent. Nie wiem tylko jak dużo wzrosłaby żywotność żarówki samochodowej - wszak te włącza się raczej rzadziej niż kilkadziesiąt razy dziennie i na dłuższy okres niż kilkanaście sekund. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 27 |
Data: Listopad 21 2008 12:30:23 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: bratPit[pr] |
Moznaby pokombinowac z przerabianiem instalacji, ale wtedy bedzie można założyć takie przewody oporowe o których wspomniałem, niektórzy dają diody prostownicze w szereg, oba rozwiązania obniżają nieco napięcie do nominalnego żarówki i wówczas nie świeci słabiej a trwałość znacznie się zwiększa, brat 28 |
Data: Listopad 21 2008 12:36:37 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Jakub Witkowski | bratPit[pr] pisze:
Jedni zmieniają przewody na grubsze, dokładają przekaźniki żeby tylko mieć jak najkrótszą drogę prądu i najmniejsze spadki napięć, a inni dokładają oporniki, żeby napięcie obniżać. I jak tu dogodzić użytkownikom :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 29 |
Data: Listopad 21 2008 12:39:40 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: bratPit[pr] | Jedni zmieniają przewody na grubsze, dokładają przekaźniki żeby tylko mieć jak to jak? oferować płynną regulację napięcia na żarówkach mijania ;-) brat 30 |
Data: Listopad 21 2008 13:03:47 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: R2r | bratPit[pr] pisze: można założyć takie przewody oporowe o których wspomniałem, niektórzy dają diody prostownicze w szereg, oba rozwiązania obniżają nieco napięcie do nominalnego żarówki i wówczas nie świeci słabiej a trwałość znacznie się zwiększa,Termistor NTC tzw. rozruchowy ma tę właściwość, że po chwili od włączenia prądu rozgrzewa się na tyle, że jego opór spada do wartości rzędu miliomów. Natomiast prąd startowy w układzie jest znacznie obniżany by po kilku sekundach uzyskać normalną wartość roboczą. -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 31 |
Data: Listopad 21 2008 14:00:08 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Bartek Wiecek |
Szlag mnie trafi. Ty się ciesz, ze nie masz w focusie fabrycznych ksenonów... każda wymiana jakiejkolwiek żarówki w reflektorze wiąze sie z wizytą w serwisie. Reflektor trzeba zdemontować, wymienić żarówkę, zamontowac go spowrotem i ustawić... :-)) Nauczony doświadczeniem proszę o wymianę kompletu żarówek co przegląd. Kosztuje tyle samo ale za to nie tracę czasu na wycieczki do serwisu tylko po to by mi żarówki wymienili :-))) pzdr b. 32 |
Data: Listopad 21 2008 14:31:41 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: R2r | Bartek Wiecek pisze: Ty się ciesz, ze nie masz w focusie fabrycznych ksenonów... każda wymiana jakiejkolwiek żarówki w reflektorze wiąze sie z wizytą w serwisie. Reflektor trzeba zdemontować, wymienić żarówkę, zamontowac go spowrotem i ustawić... :-))Czegoś chyba nie rozumiem... co przegląd wymieniasz lampy HID? To znaczy co jaki czas? Bo w Lagunie po 3 latach musiałem wymienić ksenony i nie ze względu na zużycie, ale przypadkowe pęknięcie jednej bańki. Do zużycia to pewnie jeszcze im kilku lat brakowało... A co do wymiany ksenonów to instrukcja aby robić to w serwisie podyktowana jest również względami bezpieczeństwa - nawet 80 V robocze to już wysokie napięcie (nie mówiąc o OIDP kilkunastu KV rozruchowego). -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 33 |
Data: Listopad 22 2008 22:25:53 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Bartek Wiecek |
Czegoś chyba nie rozumiem... co przegląd wymieniasz lampy HID? co przegląd wymieniam komplet pozycyjnych + kierunkowskazy... :-) ksenonow jeszcze ani razu nie zmienilem :-) pzdr b. 34 |
Data: Listopad 22 2008 22:49:34 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: R2r | Bartek Wiecek pisze: co przegląd wymieniam komplet pozycyjnych + kierunkowskazy... :-)Aha, czyli nie zrozumiałem. ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ________________________________________________________ 35 |
Data: Listopad 22 2008 23:33:05 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Bartek Wiecek |
Aha, czyli nie zrozumiałem. ;-) troszke moze malo precyzyjnie sie wypowiedzialem :-)))) pzdr b. 36 |
Data: Listopad 21 2008 16:16:22 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Przemek |
37 |
Data: Listopad 22 2008 11:47:20 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: Skiraz |
mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie.... Coś w tym jest. choć ja z rozpędu kupiłem 6 szt. chińszczyzny po 8 zł sztuka. Padają co 2 miesiące więc nauczyłem się wymieniać żarówki :D Zapas się skończył więc, bogaty w walizkę doświadczeń (wymiana żarówki nie zajmuje mi juz więcej jak 10 - 15 min) wracam ku przyzwoitym tungsramom :) -- pozdrawiam Skiraz 38 |
Data: Listopad 23 2008 22:05:06 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: The_EaGle | CeSaR pisze: Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie.... Wymiana zarówki lewej to żaden problem. Zdejmij osłone akumulatora to zobaczysz. Wymiana zajmuje mi 3-4min w dzień. Nocą nieco dłużej. Polecam żarówki philips long life mi taka już rok jeździ a gówniane tsungramy przelały się co 3 mc. -- Pozdrawiam Rafał 39 |
Data: Listopad 24 2008 16:33:34 | Temat: Re: FocusI - żarówki | Autor: CeSaR | Wymiana zarówki lewej to żaden problem. Zdejmij osłone akumulatora to zobaczysz. Wymiana zajmuje mi 3-4min w dzień. Nocą nieco dłużej. Osłonę akumulatora? Ja cały akumulator muszę wyjąć bo inaczej tam nie ma jak ręki wsadzić. W desperacji za pierwszym razem chciałem i podstawę demontować.... C |