Grupy dyskusyjne   »   FocusI - żarówki

FocusI - żarówki



1 Data: Listopad 21 2008 11:16:20
Temat: FocusI - żarówki
Autor: CeSaR 

Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

C



2 Data: Listopad 21 2008 11:21:35
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: bratPit[pr] 


Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już
chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

mówisz o żarówce mijania z przodu?
inni producenci mają ten sam problem, opel przewidział przewody oporowe które zamontowane w szereg obwodu żarówek mijania skutecznie rozwiązują problem zbyt częstego palenia się ich, tyle że cena takiego kompletu to coś 80zł,
brat

3 Data: Listopad 21 2008 11:21:42
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: AL 

CeSaR pisze:

Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

C
powinienes sprobowac wymienic zarowke postojowa w Xsarze II (najlepiej z prawej strony :D

Pierwsza wymiana - 2 godziny i nizezliczona ilosc wiazanek - kazda kolejna wymiana byla juz coraz krotsza (do 10minut)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

4 Data: Listopad 21 2008 19:52:57
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: GreGG 

AL pisze:

CeSaR pisze:
Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

C
powinienes sprobowac wymienic zarowke postojowa w Xsarze II (najlepiej z prawej strony :D

Pierwsza wymiana - 2 godziny i nizezliczona ilosc wiazanek - kazda kolejna wymiana byla juz coraz krotsza (do 10minut)


Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się wymienić tam żarówki samodzielnie,
płacę prawie stówę za każdą wymianę w serwisie :( Miejsca jest na tyle, że dłoń wsuniesz, ale już nie obrócisz...

5 Data: Listopad 21 2008 19:59:33
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Arni 

GreGG pisze:

Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się wymienić tam żarówki samodzielnie,
płacę prawie stówę za każdą wymianę w serwisie :( Miejsca jest na tyle, że dłoń wsuniesz, ale już nie obrócisz...

Fiat stilo (na szczescie nie mój). ASO Fiata
klient: dzien dobry, czy moze mi pan wymienic zarówke w reflektorze?
mechanik: oczywiscie. Jaki samochód?
k: stilo.
m: kurwa mac. Nie mow pan tylko ze prawa?
k: prawa ;)

zabawa w serwisie na 45 min, trzeba zdjac zderzak, osłone pod silnikiem i cos tam jeszcze. Podobno jak sie ma reke gietą w 3 miejscach to da sie od góry ale nie próbowałem z braku takiej ręki :)
--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

6 Data: Listopad 22 2008 22:14:20
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Fri, 21 Nov 2008 19:59:33 +0100, Arni napisał(a):

GreGG pisze:
Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się
wymienić tam żarówki samodzielnie,
Fiat stilo (na szczescie nie mój). ASO Fiata
zabawa w serwisie na 45 min, trzeba zdjac zderzak, osłone pod silnikiem
i cos tam jeszcze. Podobno jak sie ma reke gietą w 3 miejscach to da sie
od góry ale nie próbowałem z braku takiej ręki :)

Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest
możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny
otrzymać homologacji. Dodatkowo w instrukcji obsługi obowiązkowo dokładne
wyjaśnienie procedury wymiany żarówek.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
(c) Tomasz Olbratowski 2004

7 Data: Listopad 23 2008 11:32:31
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: AL 

Jacek Osiecki pisze:

Dnia Fri, 21 Nov 2008 19:59:33 +0100, Arni napisał(a):
GreGG pisze:
Lewa strona w Berlingo II bije wszystko - do dziś nie udało mi się wymienić tam żarówki samodzielnie,
Fiat stilo (na szczescie nie mój). ASO Fiata
zabawa w serwisie na 45 min, trzeba zdjac zderzak, osłone pod silnikiem i cos tam jeszcze. Podobno jak sie ma reke gietą w 3 miejscach to da sie od góry ale nie próbowałem z braku takiej ręki :)

Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest
możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny
otrzymać homologacji. Dodatkowo w instrukcji obsługi obowiązkowo dokładne
wyjaśnienie procedury wymiany żarówek.

Pozdrawiam,

zgadzam sie - ale to by oznaczalo, ze z drog znikneloby 80% aut z wymyslnymi ksztaltami reflektorow

--
pozdr
Adam (AL)
TG

8 Data: Listopad 23 2008 11:20:13
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Sun, 23 Nov 2008 11:32:31 +0100, AL napisał(a):

Jacek Osiecki pisze:

Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest
możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny
otrzymać homologacji. Dodatkowo w instrukcji obsługi obowiązkowo dokładne
wyjaśnienie procedury wymiany żarówek.
zgadzam sie - ale to by oznaczalo, ze z drog znikneloby 80% aut z
wymyslnymi ksztaltami reflektorow

Nie, to by oznaczało że producenci by zacisnęli zęby i zaczęli produkować
auta dla ludzi :) Myślisz że by porzucili niemały rynek?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
(c) Tomasz Olbratowski 2004

9 Data: Listopad 23 2008 21:58:38
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 23 Nov 2008 11:20:13 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
 wrote:

Nie, to by oznaczało że producenci by zacisnęli zęby i zaczęli produkować
auta dla ludzi :) Myślisz że by porzucili niemały rynek?

IMO standardem stałyby sie reflektory mocowane na zawiasach u dołu i
na zatrzask u góry - chyba najprostsza konstrukcja umożliwiająca
wymianę żarówki.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Listopad 23 2008 14:35:58
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: MadMan 

Dnia Sat, 22 Nov 2008 22:14:20 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest
możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny
otrzymać homologacji.

E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz. Jeśli nie umiesz wymienić
żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc drogowa to zrobiła.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985
ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138

11 Data: Listopad 24 2008 09:37:09
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Sun, 23 Nov 2008 14:35:58 +0100, MadMan napisał(a):

Dnia Sat, 22 Nov 2008 22:14:20 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
Podtrzymuję swoje zdanie - samochody w których wymiana żarówki nie jest
możliwa w czasie 5 minut bez użycia jakichkolwiek narzędzi nie powinny
otrzymać homologacji.
E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz.

Dlatego, że policja wymaga ode mnie jazdy sprawnym samochodem i dokonania
wymiany żarówki na miejscu.

Jeśli nie umiesz wymienić żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc
drogowa to zrobiła.

Pomoc drogowa nie przyjedzie do wymiany żarówki w niedzielę o 21szej.
Assistance też łaskawie poda Ci ew. numer do "speca co umie wymienić
żarówkę", który to spec stwierdzi "ee, w tym modelu to nie wiem".
Przetestowane osobiście.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
(c) Tomasz Olbratowski 2004

12 Data: Listopad 24 2008 17:16:49
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 24 Nov 2008 09:37:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz.

Dlatego, że policja wymaga ode mnie jazdy sprawnym samochodem i dokonania
wymiany żarówki na miejscu.

To źle że wymaga jazdy sprawnym samochodem? :)

Jeśli nie umiesz wymienić żarówki to stać cię na to, żeby wezwana pomoc
drogowa to zrobiła.

Pomoc drogowa nie przyjedzie do wymiany żarówki w niedzielę o 21szej.
Assistance też łaskawie poda Ci ew. numer do "speca co umie wymienić
żarówkę", który to spec stwierdzi "ee, w tym modelu to nie wiem".
Przetestowane osobiście.

Cóż, w takim razie mogę tylko współczuć.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985
ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138

13 Data: Listopad 25 2008 10:56:40
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Jacek Osiecki 

Dnia Mon, 24 Nov 2008 17:16:49 +0100, MadMan napisał(a):

Dnia Mon, 24 Nov 2008 09:37:09 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
E, dlaczego? Kupując auto widzisz co bierzesz.
Dlatego, że policja wymaga ode mnie jazdy sprawnym samochodem i dokonania
wymiany żarówki na miejscu.
To źle że wymaga jazdy sprawnym samochodem? :)

Nie. Natomiast źle że producent uniemożliwia prostą wymianę elementu
eksploatacyjnego, który nadspodziewanie często ulega awariom.

Pomoc drogowa nie przyjedzie do wymiany żarówki w niedzielę o 21szej.
Assistance też łaskawie poda Ci ew. numer do "speca co umie wymienić
żarówkę", który to spec stwierdzi "ee, w tym modelu to nie wiem".
Przetestowane osobiście.
Cóż, w takim razie mogę tylko współczuć.

Twoje współczucie mi na nic. Jedyne rozwiązanie to wymuszenie na
producentach samochodów by wymiana żarówki była czynnością banalną :)
Gdyby wymyślili, że w celu zatankowania auta musisz pojechać do serwisu
to też byś uznał że to dobry pomysł?

--
Jacek Osiecki  GG:3828944
"Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"
(c) Tomasz Olbratowski 2004

14 Data: Listopad 25 2008 19:17:55
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: MadMan 

Dnia Tue, 25 Nov 2008 10:56:40 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Twoje współczucie mi na nic. Jedyne rozwiązanie to wymuszenie na
producentach samochodów by wymiana żarówki była czynnością banalną :)
Gdyby wymyślili, że w celu zatankowania auta musisz pojechać do serwisu
to też byś uznał że to dobry pomysł?

Nie, po prostu zagłosowałbym portfelem.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985
ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138

15 Data: Listopad 21 2008 11:27:48
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: ::[TOOMAS]:: 

CeSaR pisze:

Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

C
Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje ok 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :)

16 Data: Listopad 21 2008 11:44:50
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: ::[TOOMAS]:: 


Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje ok 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :)

miało być LEWA oczywiście :)

17 Data: Listopad 21 2008 11:49:17
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: CeSaR 

10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :)

Akumulator do wywalenia, ten plastik z tyłu plus drucik a'la Cepelia, który wszystko trzyma, sama żarówka z uchwytem - ręce ginekologa wskazane - zapiąć plastik osłaniający trafiając plastikowymi cyckami w dziurki, znów drucik a'la Cepelia, akumulator i gotowe. W sam raz zestaw czynności do wykonania o 21.00 w trasie i przy pogodzie takiej jak teraz.....

C

18 Data: Listopad 21 2008 22:34:06
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Grejon 

CeSaR pisze:

10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala sie ona faktycznie często :)

Akumulator do wywalenia, ten plastik z tyłu plus drucik a'la Cepelia, który wszystko trzyma, sama żarówka z uchwytem - ręce ginekologa wskazane - zapiąć plastik osłaniający trafiając plastikowymi cyckami w dziurki, znów drucik a'la Cepelia, akumulator i gotowe. W sam raz zestaw czynności do wykonania o 21.00 w trasie i przy pogodzie takiej jak teraz.....

Phi... zrób to samo przy 10-stopniowym mrozie, a potem chwyć kierownicę :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

19 Data: Listopad 21 2008 20:06:35
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Marcin K. 

Pewnego dnia ::[TOOMAS]:: napisał:

Ja miełam FF 1.8 TDDi. Wymiana newralgicznej żarówki (prawa) zajmuje
ok 10 min..tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać :) A przepala
sie ona faktycznie często :)

eee tam czesto. Mam tez FF 18,tddi od VII.2004 czyli ponad 4 lata. Jakies 2
lata temu zachcialo mi sie wymienic zarowki na jakies
Bluesupervisionmegaplusextramilion% i inne marketingowe pierdoly (philipsa
byly w kazdym razie) coby lepiej widziec, choc starym niczego nie brakowalo.
Nie pojezdzilem na nowych nawet kilka dni. Najperw padla jedna. Wymieniam na
"starego" Tungsrama, wlaczam sprawdzic czy dobrze podlaczylem .. sru ...
padl drugi Philips na moich oczach. Tak wiec wlozylem ponownie stara ktore
"daja rade" po dzis dzien.

20 Data: Listopad 21 2008 11:30:52
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Funaki 

Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości

Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

Jakie tam są żarówki? H7?
Znajomy ma H7 osobno na światła mijania i osobno od drogowych.
Do świateł mijania włożył 100W/24V. Przy 12V świeci słabiej, ale mówi, że do miasta mu wystarczy.

--
3M
Mruczek 1.9D GLX Break + mobil, y2k.
http://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg
Punto II Sound 1,2 8V vel "Młynek do kawy"

21 Data: Listopad 21 2008 16:09:40
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Funaki"  napisał w wiadomości


Do świateł mijania włożył 100W/24V. Przy 12V świeci słabiej, ale mówi, że
do miasta mu wystarczy.

lol, a jak wyjeżdza poza miasto to jak sobie radzi?

22 Data: Listopad 23 2008 22:07:38
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: The_EaGle 

Arbiter pisze:

Użytkownik "Funaki"  napisał w wiadomości
Do świateł mijania włożył 100W/24V. Przy 12V świeci słabiej, ale mówi, że do miasta mu wystarczy.

lol, a jak wyjeżdza poza miasto to jak sobie radzi?

Ma przełącznik pod konsolą, pstryk i zmiana z 12 na 24V ;)))


--
Pozdrawiam
Rafał

23 Data: Listopad 21 2008 11:57:11
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: szerszen 


Użytkownik "CeSaR"  napisał w wiadomości to fakt, ze wymiana zarowek w tej lampie to porazka, choc ja na szczescie mam benzyne i troche mi latwiej :)
jednak do tej pory, 4 rok, wymienilem tylko po jednej pozycyjnej z przodu i jedna stopu

24 Data: Listopad 21 2008 12:33:45
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: R2r 

CeSaR pisze:

[...] Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat [...]
Żarówka halogenowa najbardziej dostaje ponoć podczas włączania (tzw. prąd uderzeniowy). Żeby temu zapobiec stosuje się włączony szeregowo termistor NTC. Rozwiązanie skutecznie i bardzo znacznie przedłużające żywotność żarówek halogenowych 75W w lampach polimeryzacyjnych stosowanych w stomatologii.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

25 Data: Listopad 23 2008 22:11:42
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: The_EaGle 

R2r pisze:

CeSaR pisze:
[...] Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat [...]
Żarówka halogenowa najbardziej dostaje ponoć podczas włączania (tzw. prąd uderzeniowy). Żeby temu zapobiec stosuje się włączony szeregowo termistor NTC. Rozwiązanie skutecznie i bardzo znacznie przedłużające żywotność żarówek halogenowych 75W w lampach polimeryzacyjnych stosowanych w stomatologii.


Jest jeszcze jedna możliwość.

Włączać:

- po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach - kiedy napięcie jest mniejsze


Wyłączać:

- po wyłączeniu silnika

Wystrzegać sie:

- trzaskania maską przy włączonych reflektorach

i to o jakieś pare procent wydłuży ich życie :)




--
Pozdrawiam
Rafał

26 Data: Listopad 23 2008 23:21:29
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: R2r 

The_EaGle pisze:

Włączać:

- po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach - kiedy napięcie jest mniejsze


Prąd uderzeniowy to zjawisko mające miejsce _podczas włączania_ żarówki i wynikające w skrócie z tego, że włókno zimne ma dużo niższą rezystancję niż w stanie roboczym. Nie mam pod ręką dokładnego omomierza, ale zmierzona rezystancja zimnej żarówki halogenowej 12V/35W wynosi ok. 0,2 - 0,3 oma, podczas gdy w warunkach nominalnych pracy R=U^2/P czyli 144/35 czyli nieco ponad 4 omy (zatem zmienia się ponad dziesięciokrotnie). Termistor rozruchowy obniża właśnie na ułamek sekundy napięcie na żarówce nawet o 50% by po chwili (po rozgrzaniu się) zmienić swoją rezystancję niemal do 0 gdy w tym czasie rezystancja włókna osiągnie opór roboczy dzięki czemu napięcie na żarówce osiągnie praktycznie wartość napięcia źródła zasilania, natomiast prąd rozruchowy zostanie znacznie ograniczony.
Napięcie w instalacji nawet na wolnych obrotach nie spada aż tak aby to miało istotny wpływ na żywotność żarówek.

Wyłączać:

- po wyłączeniu silnika

A to nie wiem dlaczego. :-)

i to o jakieś pare procent wydłuży ich życie :)

No to bardzo mało. :-)
Żywotność żarówki halogenowej przez producentów (zatem trzeba przyjąć, że jest to wariant optymistyczny) określana jest na ok. 2000 godzin. 2% zatem to 40 godzin. Sądzę, że błąd statystyczny tego parametru jest większy. ;-)
Stomatologiczna lampa polimeryzacyjna pracuje w cyklach kilkunasto sekundowych. Po zakończeniu cyklu jeśli istnieje potrzeba wydłużenia czasu naświetlania włącza się ją ponownie. Właśnie częste załączanie jest przyczyną szybkiego przepalania się żarówki. Bez termistora rozruchowego 0,25 oma żarówka nie wystarczała dłużej niż na dwa dni robocze (sprawdzone empirycznie na 3 kolejnych żarówkach). Z termistorem działa zwykle ok. roku do dwóch. To już - jak widać - nie jest kilka procent.
Nie wiem tylko jak dużo wzrosłaby żywotność żarówki samochodowej - wszak te włącza się raczej rzadziej niż kilkadziesiąt razy dziennie i na dłuższy okres niż kilkanaście sekund. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

27 Data: Listopad 21 2008 12:30:23
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: bratPit[pr] 


Moznaby pokombinowac z przerabianiem instalacji, ale wtedy bedzie
slabiej swiecilo.

można założyć takie przewody oporowe o których wspomniałem, niektórzy dają diody prostownicze w szereg, oba rozwiązania obniżają nieco napięcie do nominalnego żarówki i wówczas nie świeci słabiej a trwałość znacznie się zwiększa,
brat

28 Data: Listopad 21 2008 12:36:37
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Jakub Witkowski 

bratPit[pr] pisze:


Moznaby pokombinowac z przerabianiem instalacji, ale wtedy bedzie
slabiej swiecilo.

można założyć takie przewody oporowe o których wspomniałem, niektórzy dają diody prostownicze w szereg, oba rozwiązania obniżają nieco napięcie do nominalnego żarówki i wówczas nie świeci słabiej a trwałość znacznie się zwiększa,

Jedni zmieniają przewody na grubsze, dokładają przekaźniki żeby tylko mieć
jak najkrótszą drogę prądu i najmniejsze spadki napięć, a inni dokładają
oporniki, żeby napięcie obniżać. I jak tu dogodzić użytkownikom :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

29 Data: Listopad 21 2008 12:39:40
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: bratPit[pr] 

Jedni zmieniają przewody na grubsze, dokładają przekaźniki żeby tylko mieć
jak najkrótszą drogę prądu i najmniejsze spadki napięć, a inni dokładają
oporniki, żeby napięcie obniżać. I jak tu dogodzić użytkownikom :)

jak to jak? oferować płynną regulację napięcia na żarówkach mijania ;-)
brat

30 Data: Listopad 21 2008 13:03:47
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: R2r 

bratPit[pr] pisze:

można założyć takie przewody oporowe o których wspomniałem, niektórzy dają diody prostownicze w szereg, oba rozwiązania obniżają nieco napięcie do nominalnego żarówki i wówczas nie świeci słabiej a trwałość znacznie się zwiększa,
Termistor NTC tzw. rozruchowy ma tę właściwość, że po chwili od włączenia prądu rozgrzewa się na tyle, że jego opór spada do wartości rzędu miliomów. Natomiast prąd startowy w układzie jest znacznie obniżany by po kilku sekundach uzyskać normalną wartość roboczą.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

31 Data: Listopad 21 2008 14:00:08
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Bartek Wiecek 


"CeSaR"  wrote in message

Szlag mnie trafi.

Ty się ciesz, ze nie masz w focusie fabrycznych ksenonów... każda wymiana
jakiejkolwiek żarówki w reflektorze wiąze sie z wizytą w serwisie. Reflektor
trzeba zdemontować, wymienić żarówkę, zamontowac go spowrotem i ustawić...
:-))
Nauczony doświadczeniem proszę o wymianę kompletu żarówek co przegląd.
Kosztuje tyle samo ale za to nie tracę czasu na wycieczki do serwisu tylko
po to by mi żarówki wymienili :-)))
pzdr
b.

32 Data: Listopad 21 2008 14:31:41
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: R2r 

Bartek Wiecek pisze:

Ty się ciesz, ze nie masz w focusie fabrycznych ksenonów... każda wymiana jakiejkolwiek żarówki w reflektorze wiąze sie z wizytą w serwisie. Reflektor trzeba zdemontować, wymienić żarówkę, zamontowac go spowrotem i ustawić... :-))
Nauczony doświadczeniem proszę o wymianę kompletu żarówek co przegląd. Kosztuje tyle samo ale za to nie tracę czasu na wycieczki do serwisu tylko po to by mi żarówki wymienili :-)))
Czegoś chyba nie rozumiem... co przegląd wymieniasz lampy HID? To znaczy co jaki czas? Bo w Lagunie po 3 latach musiałem wymienić ksenony i nie ze względu na zużycie, ale przypadkowe pęknięcie jednej bańki. Do zużycia to pewnie jeszcze im kilku lat brakowało...
A co do wymiany ksenonów to instrukcja aby robić to w serwisie podyktowana jest również względami bezpieczeństwa - nawet 80 V robocze to już wysokie napięcie (nie mówiąc o OIDP kilkunastu KV rozruchowego).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

33 Data: Listopad 22 2008 22:25:53
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Bartek Wiecek 


"R2r"  wrote in message

Czegoś chyba nie rozumiem... co przegląd wymieniasz lampy HID?

co przegląd wymieniam komplet pozycyjnych + kierunkowskazy... :-)
ksenonow jeszcze ani razu nie zmienilem :-)
pzdr
b.

34 Data: Listopad 22 2008 22:49:34
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: R2r 

Bartek Wiecek pisze:

co przegląd wymieniam komplet pozycyjnych + kierunkowskazy... :-)
ksenonow jeszcze ani razu nie zmienilem :-)

Aha, czyli nie zrozumiałem. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

35 Data: Listopad 22 2008 23:33:05
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Bartek Wiecek 


"R2r"  wrote in message

Aha, czyli nie zrozumiałem. ;-)

troszke moze malo precyzyjnie sie wypowiedzialem :-))))
pzdr
b.

36 Data: Listopad 21 2008 16:16:22
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Przemek 


Użytkownik "Adam Adamaszek"  napisał w wiadomości

 pod wzgledem oswietlania drogi przed
pojazdem. Pewnie instalacja dostarcza napiecie  w granicach, albo
nawet lekko ponad 14V przy sprawnym alternatorze, co powoduje duzo
szybsze przepalanie zarowek.

Moznaby pokombinowac z przerabianiem instalacji, ale wtedy bedzie
slabiej swiecilo.

no to aby  swiecilo lepiej i dluzej trzeba zamontowax zenony z allegro :)

37 Data: Listopad 22 2008 11:47:20
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: Skiraz 


mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....

Coś w tym jest.
choć ja z rozpędu kupiłem 6 szt. chińszczyzny po 8 zł sztuka.
Padają co 2 miesiące więc nauczyłem się wymieniać żarówki :D
Zapas się skończył więc, bogaty w walizkę doświadczeń (wymiana żarówki nie zajmuje mi juz więcej jak 10 - 15 min) wracam ku przyzwoitym tungsramom :)

--
pozdrawiam
Skiraz

38 Data: Listopad 23 2008 22:05:06
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: The_EaGle 

CeSaR pisze:

Szlag mnie trafi. Czy tam jest coś spieprzone czy co. Przez pięć lat już chyba z ósma żarówka spalona. Wydatek żaden i pewnie w innym przypadku bym się nie przejął gdyby nie to, że w tym samochodzie zmiana żarówki (szczególnie lewej) to jakiś dramat i za kazdym razem kiedy to robię to mam ochotę projektanta postawić koło samochodu i kazać mu to robić przez 8 godzin dziennie....


Wymiana zarówki lewej to żaden problem. Zdejmij osłone akumulatora to zobaczysz. Wymiana zajmuje mi 3-4min w dzień. Nocą nieco dłużej.
Polecam żarówki philips long life mi taka już rok jeździ a gówniane tsungramy przelały się co  3 mc.


--
Pozdrawiam
Rafał

39 Data: Listopad 24 2008 16:33:34
Temat: Re: FocusI - żarówki
Autor: CeSaR 

Wymiana zarówki lewej to żaden problem. Zdejmij osłone akumulatora to zobaczysz. Wymiana zajmuje mi 3-4min w dzień. Nocą nieco dłużej.
Polecam żarówki philips long life mi taka już rok jeździ a gówniane tsungramy przelały się co  3 mc.

Osłonę akumulatora? Ja cały akumulator muszę wyjąć bo inaczej tam nie ma jak ręki wsadzić.
W desperacji za pierwszym razem chciałem i podstawę demontować....

C

FocusI - żarówki



Grupy dyskusyjne