Grupy dyskusyjne   »   Forum o subaru

Forum o subaru



1 Data: Czerwiec 09 2010 08:55:41
Temat: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?

Z gory dzieki.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99



2 Data: Czerwiec 09 2010 09:58:40
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 



"Piotr Klimek"  wrote in message

Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?

forum.subaru.pl
forum-subaru.pl




Pozdrawiam
Kamil

3 Data: Czerwiec 09 2010 10:58:54
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości

Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
Z gory dzieki.

Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie odstraszyło.

http://subaru.pl/forum/
http://forum-subaru.pl/bb3/

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

4 Data: Czerwiec 09 2010 10:11:09
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 



"Lewis"  wrote in message

Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości
Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi polecic
z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
Z gory dzieki.

Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie odstraszyło.

A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..




Pozdrawiam
Kamil

5 Data: Czerwiec 09 2010 11:18:27
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości

"Lewis"  wrote in message
Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości
Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi
polecic z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
Z gory dzieki.
Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie odstraszyło.
A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..
Pozdrawiam
Kamil

Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory na hydropopychaczach...

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

6 Data: Czerwiec 09 2010 11:35:36
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: neoniusz 

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości

Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem
silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
zawory na hydropopychaczach...

Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna
zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?

7 Data: Czerwiec 09 2010 04:53:24
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: tadek 

On 9 Cze, 11:35, "neoniusz"  wrote:

Użytkownik "Lewis"  napisał w

> Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem
> silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
> Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
> zawory na hydropopychaczach...

Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna
zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?

jeżdżę z takową i nie narzekam. Podobno są bezawaryjne a to sobie
akurat cenię

8 Data: Czerwiec 09 2010 15:09:13
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Mumin 

neoniusz pisze:

Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości


Nie bylo ich na pewno tam, gdzie inni robili skrzynie biegow. Jak mozna zastosowac 4 biegowa skrzynie automatyczna do nowego forestera?



Kiedy takie skrzynie to właśnie, jak dla mnie, zaleta. Wiadomo, że usterka automatu to zazwyczaj kosztowna sprawa, ale w przypadku tych tradycyjnych skrzyń 4 biegowych przynajmniej mechanicy się na nich znają i części są łatwo dostępne. Wsadzili by CVT to wtedy byłby problem. Np. Mitsubishi nie przewiduje naprawy tych skrzyń, które teraz wsadzają do Lancera, tylko zaleca wymianę całego podzespołu. A i jeździ się z tym podobno dziwnie. Taka sama sytuacja jest ze skrzynią dwusprzęgłową w Lancerze Evo - też tylko wymiana, brak części zamiennych. To chyba już lepiej mieć tradycyjny automat.

--
Pozdrawiam,
Mumin

9 Data: Czerwiec 09 2010 11:25:01
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje:

Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi
polecic z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
Z gory dzieki.
Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie
odstraszyło.
A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie rozrzadu
trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..
Pozdrawiam
Kamil

Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem
silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory
na hydropopychaczach...

To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
2001-2003 przed ostatnim FL?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

10 Data: Czerwiec 09 2010 15:12:16
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "Piotr Klimek"  napisał w wiadomości

Dnia (Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje:
Czesc,
Przymierzam sie do zakupu Legacy lub Outbacka, czy moglibyscie mi
polecic z wlasnego doswiadczenia jakies sensowne forum tej marki?
Z gory dzieki.
Też chciałem kupić OTB, rozwiązanie z obsługą silnika skutecznie mnie
odstraszyło.
A co tam konkretnie jest zle rozwiazane? Fakt, ze przy wymianie
rozrzadu  trzeba pare rzeczy wyjac, ale to sie robi raz na kilka lat..
Pozdrawiam
Kamil
Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
wyjęciem  silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
zawory  na hydropopychaczach...
To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
2001-2003 przed ostatnim FL?

Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem.
Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne, symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie przegrzać, ale to tak jak z każdą.
Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm


--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

11 Data: Czerwiec 09 2010 15:02:20
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 

"Lewis"  wrote in message

zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm

No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi oszczedzacze..



Pozdrawiam
Kamil

12 Data: Czerwiec 09 2010 16:36:32
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości

"Lewis"  wrote in message
zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm
No i wszystko jasne - problemem nie sa inzynierowie Subaru, tylko gazowi oszczedzacze..
Pozdrawiam
Kamil

Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób.
W dalszym ciągu tak skomplikowany system zaworów jest IMO bez najmniejszego sensu, auto pali tyle co normalne 3.0 V6 i ma tyle samo mocy.

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

13 Data: Czerwiec 09 2010 16:08:08
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 9 Jun 2010 16:36:32 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

Co zmienia tylko częstotliwość tej regulacji, jednakże poprawna instalajce
sekwencyjnego wtrysku gazu IMO nie powinna wpływać w tak znaczący sposób.

 A jednak często do wymiany są wszystkie szklanki (tam ponoć nie
 ma płytek).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

14 Data: Czerwiec 09 2010 14:43:37
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 9 Jun 2010 15:12:16 +0200) ktos podajacy sie za Lewis
wyklawiaturowal co nastepuje:

Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z
wyjęciem  silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
zawory  na hydropopychaczach...
To ciekawe, bo wlasnie w ten silnik celuje. W innych motorach tez jest
regulacja na plytkach? Jak czesto sie to robi? Skoro interesowales sie tym
modelem to moze mozesz mi cos napisac na temat ASB w modelach z okolic
2001-2003 przed ostatnim FL?

Owszem właśnie takim dokladnie autem się interesowałem.
Dużo się o nim dowiedziałem i stwierdziłem że nie stać mnie na wyciąganie
silnika z auta co 40kkm, mimo iz auto poza tym jest naprawde rewelacyjne,
symetryczny AWD jest niesamowity. Skrzynie automatyczne podobno są bardzo
wytrzymałe i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie
przegrzać, ale to tak jak z każdą.
Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja
zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się
zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego
silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm

Koszty serwisowania mniej wiecej znam i nie przerazaja mnie. Jezdze mniej
niz 10kkm rocznie, wyciaganie silnika raz na 4-5 lat jakos przeboleje.

Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
porownaniu do Legacy?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

15 Data: Czerwiec 09 2010 15:50:24
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 

"Piotr Klimek"  wrote in message

Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

Ten 4-biegowy automat ma dobrze pamietam rozdziela moment 60:40 i w przypadku poslizgu na przedniej osi przekazuje wiecej na tylna. To nie jest klasyczne sprzeglo wiskotyczne, jak w wersjach manualnych.




Pozdrawiam
Kamil

16 Data: Czerwiec 09 2010 17:31:58
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Piotr Klimek pisze:

Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia
ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była
5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia,
ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył.
Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu,
przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna
to za potrzebne.

Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi), czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
porownaniu do Legacy?

Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
błotniki i drzwi.  205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe
krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego
śniegu.  Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny
wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach,
ale można się do tego przyzwyczaić.

T.

17 Data: Czerwiec 10 2010 09:05:25
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 09 Jun 2010 17:31:58 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pytania, ktore mi sie nasunely po pobieznym poczytaniu to przede wszystkim
polaczenie ASB i 4x4, wiem ze w niektorych Foresterach przy ASB naped nie
jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

To zależy od rocznika: w wersjach produkowanych do 2006 była skrzynia
ASB 4-biegowa 4EAT z rozdziałem mocy przód/tył 90:10, w nowszych była
5-biegowa z 58:42, a od 2010 jest zupełnie nowa bezstopniowa skrzynia,
ale nadal z mokrym sprzęgłem wielotarczowym przekazującym napęd na tył.
Symetryczny podział mocy 50:50 jest dostępny na pierwszym biegu,
przy przyspieszaniu albo w innych sytuacjach, kiedy sterownik uzna
to za potrzebne.

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z
napedem na przod (nie liczac gier komputerowych :), wiec moja wiedza i
oczekiwania sa czysto teoretyczne. Jednak nie da sie ukryc, ze wybor
Subaru jest podyktowany wlasnie oczekiwaniami wobec napedu. Natomiast
ASB to uklon w strone zony :) Czy w takim przypadku lepiej byloby
zrezygnowac z ASB na rzecz klasycznego dla Subaru podzialu napedu?

Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

Drugie pytanie to roznice pomiedzy Outback i Legacy (interesuje mnie kombi),
czy to tylko kwestia stylistyki czy ich zawieszenia poza przeswitem sie
czyms rzeczywiscie roznia? Jak jest z wlasciwosciami terenowymi Outbacka w
porownaniu do Legacy?

Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
błotniki i drzwi.  205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach, wjeżdżanie na najwyższe
krawężniki albo zimą na miejsca parkingowe otoczone wałem ze zlodzonego
śniegu.  Minusem podniesionego nadwozia jest spora wrażliwość na boczny
wiatr i tendencja do większego przechylania się w ciasnych zakrętach,
ale można się do tego przyzwyczaić.

Dzieki, rozwiales moje watpliwosci. Czyli bede szukal Outbacka lub Legacy
i kupie to co sie trafi pierwsze w sensownym stanie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

18 Data: Czerwiec 10 2010 14:07:26
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-06-10 11:05, Piotr Klimek pisze:

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z

Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
wyczuwa.  Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez
problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach.  W zakrętach na
śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej
od samochodu FWD o podobnej wielkości.  W praktyce podczas gołoledzi
można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.

Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

Nowy OBK jest zupełnie inny od poprzednika, ma większy rozstaw osi,
prześwit, jest też dłuższy i wyższy, więc na drodze może zachowywać
się trochę inaczej.  Ja też przymierzam się do jazdy próbnej, żeby
przekonać się, jak działa nowa skrzynia CVT.

T.

19 Data: Czerwiec 11 2010 06:40:57
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 10 Jun 2010 14:07:26 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42? Czy to jest jakos
wyczuwalne w czasie jazdy? Nigdy nie jezdzilem innym samochodem niz z

Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
wyczuwa. 

Czuwa nad tym jakas elektronika?

Przy ruszaniu z miejsca na luźnej nawierzchni można bez
problemu zerwać przyczepność na wszystkich kołach.  W zakrętach na
śliskiej nawierzchni auto jest lekko podsterowne, ale dużo mniej
od samochodu FWD o podobnej wielkości.  W praktyce podczas gołoledzi
można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.

Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
normalnej eksploatacji roznicy?

Chcialem sie wybrac na jazdy testowe do salonu, czy w takim wypadku ma to
w ogole sens i jazda nowym Outback/Legacy da mi poglad na to jak bedzie
sie prowadzic wczesniejszy rocznik?

Nowy OBK jest zupełnie inny od poprzednika, ma większy rozstaw osi,
prześwit, jest też dłuższy i wyższy, więc na drodze może zachowywać
się trochę inaczej.  Ja też przymierzam się do jazdy próbnej, żeby
przekonać się, jak działa nowa skrzynia CVT.

OK, ale i tak sie przejade :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

20 Data: Czerwiec 11 2010 11:10:09
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-06-11 08:40, Piotr Klimek pisze:

Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
wyczuwa. 

Czuwa nad tym jakas elektronika?

Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:

http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes.htm

Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
tegoroczna.

Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
normalnej eksploatacji roznicy?

W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)

T.

21 Data: Czerwiec 11 2010 10:31:05
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 11 Jun 2010 11:10:09 +0200) ktos podajacy sie za Tomasz Finke
wyklawiaturowal co nastepuje:

Nie, zmiana rozdziału mocy jest realizowana płynnie i niczego się nie
wyczuwa. 

Czuwa nad tym jakas elektronika?

Tak, w sieci można wygrzebać sporo mniej i bardziej szczegółowych
opisów działania tego sprzęgła i sterownika, np.:

http://www.drive.subaru.com/Win09/Win09_ItsWhatMakes.htm

Porownujac te dwa opisy:

#v+
MODELS WITH FOUR-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSIONS . ACTIVE ALL-WHEEL DRIVE:
An electronically controlled variable transfer clutch and limited-slip
rear differential distribute power to where traction is needed. Sensors
monitor parameters such as wheel slippage, throttle position, and braking
to help determine torque distribution and direct it to the wheels with
optimum traction.

MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION . VARIABLE TORQUE
DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an
electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but
through a planetary-type center differential and a viscous-type
limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured
at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear.
Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive.
#v-

Wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest ASB 5 biegowa. Czyli w przypadku
Legacy/Outback roczniki 2003-2009.


Niektórzy nawet bawią się w ręczne sterowanie tym sprzęgłem, bo np.
mieszkają w miejscach, gdzie zawsze jest taka zima, jak nasza
tegoroczna.

Czyli dopoki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
normalnej eksploatacji roznicy?

W każdych warunkach wyczujesz, że utrata przyczepności tylnych kół
zaczyna się przy wyższych prędkościach, niż przy aucie z przednim
napędem, a potem przy dystrybutorze jest pobierana stosowna opłata :-)

Nie neguje sensownosci napedu AWD, po prostu jestem ciekaw czy nie strace
jego zalet w przypadku polaczenia go z ASB, zwlaszcza ta 4 biegowa.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

22 Data: Czerwiec 11 2010 10:53:05
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 

"Piotr Klimek"  wrote in message

Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
normalnej eksploatacji roznicy?

Wystarczy, ze ja na letnich oponach wyjezdzalem z osniezonego parkingu, na ktorym ludzie z FWD i zimowkami musieli biegac z szufla. Nie wspominajac o zabawie na sniegu za miastem, gdzie kolege z mocnym FWD co chwile wyciagalismy z zaspy.

Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :)



Pozdrawiam
Kamil

23 Data: Czerwiec 11 2010 10:22:51
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 11 Jun 2010 10:53:05 +0100) ktos podajacy sie za kamil
wyklawiaturowal co nastepuje:

Czyli dopuki nie zaczne palowac po osniezonych zakretach nie wyczuje w
normalnej eksploatacji roznicy?

Wystarczy, ze ja na letnich oponach wyjezdzalem z osniezonego parkingu, na
ktorym ludzie z FWD i zimowkami musieli biegac z szufla. Nie wspominajac o
zabawie na sniegu za miastem, gdzie kolege z mocnym FWD co chwile
wyciagalismy z zaspy.

Moje pytanie dotyczylo raczej polaczenia AWD w Subaru z ASB, o 'zwyklych'
zaletach AWD wiem.

Deszcz, bloto, dziurawa droga, warunkow do wykorzystania marginesu
bezpieczenstwa AWD jest bardzo duzo. Jedynym problemem jest to, ze granica
utraty przyczepnosci lezy dalej niz w oskach, ale za to jej zerwanie jest
czesto dosc gwaltowne i trzeba wyczuc mozliwosci auta zanim mozna naprawde
poszalec. Po prostu mozna przejechac zakret sporo szybciej od auta FWD i nie
czuc zadnego ostrzezenia do czasu, kiedy budzisz sie jadac w odwrotnym
kierunku, co mnie sie raz przytrafilo. :)

Na codzien jezdze 120 konnym V2 na dwoch kolach (Suzuki SV1000S), wiec mozna przyjac, ze
jakiestam wyczucie w prowadzeniu pojazdow, ktore gwaltownie traca przyczepnosc posiadam :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

24 Data: Czerwiec 15 2010 19:23:22
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-06-10, Tomasz Finke  wrote:

 W praktyce podczas gołoledzi
można jechać bezpiecznie w pełni kontrolując tor jazdy 50-60 km/h, dwa
razy szybciej od pozostałych uczestników ruchu.

Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie
samochody dookoła mają tak samo hamulce na wszystkich czterech kołach,
ale ze względu na prędkość drogę hamowania mają czterokrotnie krótszą...

Krzysiek Kiełczewski

25 Data: Czerwiec 15 2010 22:14:07
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie
samochody dookoła mają tak samo hamulce na wszystkich czterech kołach,
ale ze względu na prędkość drogę hamowania mają czterokrotnie krótszą...

Dlatego ze względów bezpieczeństwa trzeba jak najszybciej wszystkich
wyprzedzić, żeby zapewnić sobie z przodu odpowiednio duży zapas
miejsca na reakcję, a z tyłu dystans uniemożliwiający najechanie :-)

T.

26 Data: Czerwiec 16 2010 00:39:45
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-06-15, Tomasz Finke  wrote:

Do czasu aż będzie trzeba się zatrzymać i się nagle okaże, że wszystkie
samochody dookoła mają tak samo hamulce na wszystkich czterech kołach,
ale ze względu na prędkość drogę hamowania mają czterokrotnie krótszą...

Dlatego ze względów bezpieczeństwa trzeba jak najszybciej wszystkich
wyprzedzić, żeby zapewnić sobie z przodu odpowiednio duży zapas
miejsca na reakcję, a z tyłu dystans uniemożliwiający najechanie :-)

Oby, oby... Ważne, żeby nie zapominać, że kontrola trakcji i
przyspieszania w AWD jest o wiele lepsza niż w FWD i RWD, ale wszystkie
trzy hamują bardzo podobnie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

27 Data: Czerwiec 10 2010 15:26:10
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 09:05:25 +0000 (UTC), Piotr Klimek
 wrote:

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42?

 Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
 zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
 jeździe.

Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
błotniki i drzwi.  205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach,

 Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak
 ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś
 konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym
 napędzie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

28 Data: Czerwiec 10 2010 23:08:38
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Robert Rędziak pisze:

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42?

 Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
 zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
 jeździe.

Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.

Różnice to tylko większy o 5 cm prześwit i plastikowe nakładki na
błotniki i drzwi.  205 mm prześwitu pozwala na bezproblemowe poruszanie
się po błotnistych/zaśnieżonych leśnych drogach,

 Ta jest, rączki na kołderkę. Nie przy takiej zimie, jak
 ostatnio. Parę razy koledzy z forum potrzebowali pomocy czegoś
 konkretniejszego. To wciąż auta SUV-opodobne, choć o ciekawszym
 napędzie.

Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym
prześwicie.  W tym roku w styczniu testowałem pokonywanie zasp na
wielkim pustym placu pokrytym 40-centymetrowym śniegiem i po
przejechaniu jakichś 150 metrów udało mi się go zawiesić na brzuchu,
ale po wrzuceniu wstecznego biegu bez problemu sam się odkopał.

T.

29 Data: Czerwiec 10 2010 21:20:11
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke
 wrote:

Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.

 Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
 prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
 wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym
prześwicie.

 http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=155834#p155834 (OBK
 H6)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

30 Data: Czerwiec 10 2010 23:40:10
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Robert Rędziak pisze:

 Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
 prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
 wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

Z tym się mogę zgodzić, przez 90% czasu jazdy napęd tylnego mostu nie
jest w ogóle potrzebny... ale też nigdy nie wiesz, kiedy się przyda.

Myślę, że OBK radzi sobie zimą wcale nie gorzej niż SUV-y o podobnym
prześwicie.

 http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?p=155834#p155834 (OBK
 H6)

"(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) "

Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa
i jaki to był model?  :-)

T.

31 Data: Czerwiec 11 2010 18:19:27
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 23:40:10 +0200, Tomasz Finke  wrote:

Robert Rędziak pisze:

 Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
 prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
 wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

Z tym się mogę zgodzić, przez 90% czasu jazdy napęd tylnego mostu nie
jest w ogóle potrzebny... ale też nigdy nie wiesz, kiedy się przyda.

 Gdybym to ja kupował AWD, to tylko stałe (lub jakieś wymyślne,
 ze wektorowaniem momentu), bo tym się fajnie jeździ. Ale do
 wygrzebania się z zaspy wystarcza napęd dołączany. I ma też taką
 zaletę, że w dobrych warunkach nie pochłania haraczu w paliwie.

"(...) poczuliśmy jak to jest być po pas w śniegu, (...) "

Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa
i jaki to był model?  :-)

 Tylko nie zapominaj, że to nie był offroad, a zwyczajna droga
 asfaltowa. I ostatnia zima.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Czerwiec 12 2010 02:36:35
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: jacek2v 

On 10 Cze, 23:40, Tomasz Finke  wrote:


Czy jest na sali ktoś, kto jechał autem przez śnieg sięgający pasa
i jaki to był model?  :-)


Ja - no prawie po pas - drzwi się nie dało otworzyć :) Kilkadziesiąt
metrów.
Forek 2.0D manualna skrzynia.
Te fontanny śniegu, ehhh :))) Ale czuje się, że jak się stanie to się
nie ruszy :)

Pzdr.

33 Data: Czerwiec 11 2010 09:32:25
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 



"RobertRędziak"  wrote in message

On Thu, 10 Jun 2010 23:08:38 +0200, Tomasz Finke
 wrote:

Nikt nie kupuje podwyższonego kombi do ostrej jazdy.

Do tego, żeby się wykopać z zaspy, wystarczy Haldex. Wyjdzie
prawdopodobnie taniej niż Święte Subaru, a wnętrze będzie o
wiele przyjemniejsze i bardziej przemyślane (to tak przy okazji).

Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym uwierzyl. :)


Pozdrawiam
Kamil

34 Data: Czerwiec 11 2010 18:23:17
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 11 Jun 2010 09:32:25 +0100, kamil  wrote:

Gdyby nie fakt, ze tej zimy pomagalem koledze w pracy wypchnac A3 quattro z
zaspy na parkingu, z ktorej sam wyjechalem bez problemu - moze i bym
uwierzyl. :)

 Tej zimy Subaraki też miały problemy. Na taką zimę to się nadaje
 sprzęt przeprawowy ;>

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

35 Data: Czerwiec 11 2010 06:47:34
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:26:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jaka jest roznica w prowadzeniu pomiedzy 90:10 i 58:42?

 Jeżdżąc w kapeluszu i licząc na pomoc przy przejeżdżaniu przez
 zaspy, nie poczujesz różnicy. Różnicę poczujesz przy ostrej
 jeździe.

Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac
tego samochodu na tor, ani startowac w KJSach ale lubie dynamiczna jazde
a gdy spadnie snieg to pojawia mi sie banan na twarzy. Jesli wiec podczas
takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za
mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac
z ASB.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

36 Data: Czerwiec 11 2010 18:22:10
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 11 Jun 2010 06:47:34 +0000 (UTC), Piotr Klimek
 wrote:

Jezdzenie w kapeluszu to dosc szeroka definicja. Nie mam zamiaru zabierac
tego samochodu na tor, ani startowac w KJSach ale lubie dynamiczna jazde
a gdy spadnie snieg to pojawia mi sie banan na twarzy.

 Jazda w kapeluszu to jazda w kapeluszu. Z dala od ryzyka, z dala
 od wszelkich podniet. Z punktu A do punktu B, aby dotrzeć.
 Ewentualnie żeby wygodnie było.

Jesli wiec podczas
takich zimowych zabaw mialbym poczuc dyskomfort zwiazany z tym, ze ktos za
mnie decyduje jak ma byc rozdzielana moc pomiedzy kolami to wole zrezygnowac
z ASB.

 Ale nowoczesne napędy to robią (DCCD-A, X-drive, SH-AWD czy S-AWC
 z Evo). Najważniejsze jest to, w jaki sposób to robią.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

37 Data: Czerwiec 09 2010 16:17:06
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 9 Jun 2010 14:43:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek
 wrote:

jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

 ,,Symetryczny'' w Subaru akurat odnosi się do rozmieszczenia
 elementów, a nie do rozkładu momentu. O ile dobrze pamiętam, to
 w automatach inicjalny rozkład momentu nie jest 50/50.

 http://www.subaru-global.com/about/awd/evidence/index.html
 (poklikać po malunku).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

38 Data: Czerwiec 10 2010 09:09:43
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 9 Jun 2010 16:17:06 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje:

jest rozlozony po 50% na kazda os. Czy tak samo jest w Legacy i Outbacku?
Bardzo zalezy mi na symetrycznym 4x4.

 ,,Symetryczny'' w Subaru akurat odnosi się do rozmieszczenia
 elementów, a nie do rozkładu momentu. O ile dobrze pamiętam, to
 w automatach inicjalny rozkład momentu nie jest 50/50.

 http://www.subaru-global.com/about/awd/evidence/index.html
 (poklikać po malunku).

Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

39 Data: Czerwiec 10 2010 15:25:35
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 09:09:43 +0000 (UTC), Piotr Klimek
 wrote:

Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?

 Nie, nigdy nie jeździłem Subaru. Z czterołapów dawno temu
 jeździłem innym, japońskim autem.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

40 Data: Czerwiec 11 2010 06:29:09
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 10 Jun 2010 15:25:35 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Robert Rędziak
wyklawiaturowal co nastepuje:

Dzieki, pouczajace schematy. Miales moze przyjemnosc jezdzenia Subaru z
ASB? Moglbys to jakos porownac do modeli z manualna skrzynia?

 Nie, nigdy nie jeździłem Subaru. Z czterołapów dawno temu
 jeździłem innym, japońskim autem.

Wiem, pamietam ta Mazde :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen Saxo 1.5D `99

41 Data: Czerwiec 09 2010 23:55:55
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Pszemol 

"Lewis"  wrote in message

Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe
i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie przegrzać, ale to tak jak z każdą.

A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać?
Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko?

Jeżeli nie przeszkadza Ci wizja ładowania kasy w taką głupotę jak regulacja zaworów która w innych silnikach praktycznie nie istnieje to ja bym się zdecydował. Oczywiście gdy nie będziesz wkładać instalacji LPG do tego silnika regulacja zaworów jest co circa 100kkm


-- Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

42 Data: Czerwiec 10 2010 07:39:43
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Arek M 


Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe
i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie przegrzać, ale to tak jak z każdą.

A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać?
Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko?

Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury.

U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać skrzyni.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

43 Data: Czerwiec 10 2010 17:07:52
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Pszemol 

"Arek M"  wrote in message

Skrzynie automatyczne podobno są bardzo wytrzymałe
i nie padają ot tak sobie, trzeba tylko pilnowac zeby jej nie przegrzać, ale to tak jak z każdą.

A jak w praktyce proponujesz dbać o to aby jej nie przegrzać?
Masz może jakiś czujnik temperatury w skrzynce? Czy na oko?

Tak jak np o cisnienie oleju w silniku. Wystarczy czytac 'deske rozdzialczą' ... Jest czujnik temperatury.

Aaa.... no to chyba jest normalne że jak nie dbasz o auto
to masz kłoppoty - napisałes to conajmniej tak jaby można
było tylko robić krótkie trasy i to w zimie takim autem :-)

U mnie w aucie z ręczną skrzynią biegów jest specjalnie wyróżniona informacja, w skrocie mowiąca o tym, ze jesli mam automat i zapali sie kontrolka AT to trzeba sie zatrzymac czy cos takiego aby nie przegrzać skrzyni.

No jaja jak arbuzy... :-) Te Subaru to dziwne autka som.

44 Data: Czerwiec 09 2010 15:13:49
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Lewis pisze:

Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory na hydropopychaczach...

Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
nauczyła się robić tylko hydropopychacze.  Regulacja luzu zaworów
jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.

T.

45 Data: Czerwiec 09 2010 16:38:56
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "Tomasz Finke"  napisał w wiadomości

Lewis pisze:
Przy silniku H6 EZ30 209KM płytkowa regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika i kosmicznymi kosztami takiego zabiegu.
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory na hydropopychaczach...
Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
nauczyła się robić tylko hydropopychacze.  Regulacja luzu zaworów
jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.
T.

Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu.

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

46 Data: Czerwiec 09 2010 15:43:52
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 

"Lewis"  wrote in message

Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu.

Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z przerobieniem na LHD tez niemalo..

Troche brak konsekwencji. :)

Pozdrawiam
Kamil

47 Data: Czerwiec 09 2010 17:01:35
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości

"Lewis"  wrote in message
Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie
wpływają  w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak
dla mnie nie  warte zachodu.
Dopiero co chciales VR4 z japonii przekladac - pali wiecej a zachodu z przerobieniem na LHD tez niemalo..
Troche brak konsekwencji. :)
Pozdrawiam
Kamil

Tylko że VR4 legnum przy outbacku to dwie całkowicie różne ligi. Legnum to auto których w Polsce jest kilka, po prostu perełka na którą można chuchać i dmuchać a OTB to auto jedno z wielu, które jest seryjnie produkowane na europę i żaden rarytas, do którego nie ma sensu dokładać kasy.

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

48 Data: Czerwiec 09 2010 17:05:40
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Lewis pisze:

Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x

Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.

częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu.

Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)

T.

49 Data: Czerwiec 09 2010 17:16:49
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "Tomasz Finke"  napisał w wiadomości

Lewis pisze:
Ja dotarłem do informacji ze max 110kkm. A jak z LPG to podobno 2x
Fakt, napisałem z rozpędu mile, a chodziło mi o kilometry.
częściej. I jak wyżej napisałem zmienne fazy rozrządu i skok, nie wpływają w jakiś cudowny sposób na moc i spalanie tego silnika, jak dla mnie nie warte zachodu.
Jeśli jedynym kryterium oceny silnika dla Ciebie jest "moc" i
do tego chcesz oszczędzać paliwo, to nie kupuj Subaru ;-)
T.

Jedynym nie, bardzo ważnym jest też jego przebieg nie wymagający serwisu poza wymianą świec, filtrów, oleju i jakichś innych drobnostek. H6 z subaru jest na tyle upierdliwy w serwisie że mnie zniecheca.
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

50 Data: Czerwiec 09 2010 16:06:50
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 09 Jun 2010 15:13:49 +0200, Tomasz Finke
 wrote:

Ten silnik ma zmienny skok zaworów i fazy rozrządu, a reszta świata
nauczyła się robić tylko hydropopychacze.  Regulacja luzu zaworów
jest wymagana OIDP dopiero po 105.000 mil.

 Chyba że go traktujesz gazem. Wtedy dużo częściej i bardzo
 często do wymiany są wszystkie szklanki. A wtedy kosztuje toto
 boleśnie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

51 Data: Czerwiec 09 2010 16:05:13
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła zawory
na hydropopychaczach...

 Sądzisz że hydro ma same zalety?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

52 Data: Czerwiec 09 2010 18:09:06
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Lewis 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Wed, 9 Jun 2010 11:18:27 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
Ja się pytam gdzie byli inżynierowie subaru jak reszta świata robiła
zawory  na hydropopychaczach...
Sądzisz że hydro ma same zalety?
r.

Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa reulacja...

--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

53 Data: Czerwiec 09 2010 16:32:00
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

Sądzisz że hydro ma same zalety?

Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa
reulacja...

 Za to ma większą bezwładność, też nie jest wieczne i utrudnia
 zrobienie sztuczek na drążku ze zmiennym wzniosem zaworów takich
 jak tu:

 http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959768 (zwróć
 uwagę, że krzywki są stałe -- to szklanki są ciekawe).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

54 Data: Czerwiec 10 2010 09:19:49
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 



"RobertRędziak"  wrote in message

On Wed, 9 Jun 2010 18:09:06 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

Sądzisz że hydro ma same zalety?

Ale ma mniej wad, przede wszystkim, nie ma czegoś takiego jak okresowa
reulacja...

Za to ma większą bezwładność, też nie jest wieczne i utrudnia
zrobienie sztuczek na drążku ze zmiennym wzniosem zaworów takich
jak tu:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=959768 (zwróć
uwagę, że krzywki są stałe -- to szklanki są ciekawe).

Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika fanboyow marki..




Pozdrawiam
Kamil

55 Data: Czerwiec 10 2010 14:35:24
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Fenio 

kamil wrote:

(powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
brandzlujacych sie technika fanboyow marki..

Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z litra taka sama.

56 Data: Czerwiec 10 2010 14:54:39
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

W dniu 2010-06-10 14:35, Fenio pisze:

kamil wrote:
(powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech
litrow to raczej dosc przecietne osiagniecie). Tak wiec troche sztuka
brandzlujacych sie technika fanboyow marki..

Osiągnięcie na poziomie Opla z lat 1990-93 i silnika 3.0i 24V. Moc z
litra taka sama.

Normalny silnik H6 EZ30 miał 245 KM, 209 KM miała tylko wersja
sprzedawana w Australii.

http://autospeed.com.au/cms/title_The-Subaru-SixCylinder-Engine-Guide/A_2894/article.html

T.

57 Data: Czerwiec 10 2010 15:27:01
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 09:19:49 +0100, kamil  wrote:

Tu akurat trudno nie zgodzic sie z Lewisem - ten wynalazek w zaden sposob
nie poprawia ani trwalosci, ani osiagow, ani ekonomii w stosunku do
konkurencji (powiedzialbym nawet, ze 200KM z trzech litrow to raczej dosc
przecietne osiagniecie).

 Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej
 konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest
 krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie charakterystykę
 momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.

Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
fanboyow marki..

 Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
 to już byłoby trochę takie nieSubaru.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

58 Data: Czerwiec 10 2010 16:38:01
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 

"RobertRędziak"  wrote in message


Ale poprawia przebieg momentu w porównaniu do wyjściowej
konstrukcji, bez zmiennych faz. Pamiętaj, że H6 jest
krótkoskokowym silnikiem, a co za tym idzie charakterystykę
momentu, z punktu widzenia kapelutka, ma taką sobie.

Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na tle konkurencji z tego okresu..

Tak wiec troche sztuka brandzlujacych sie technika
fanboyow marki..

Najprościej byłoby po prostu zrezygnować z boksera, tylko wtedy
to już byłoby trochę takie nieSubaru.

Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec raczej predko nie zrezygnuja.

Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI, wiec ani ten nisko polozony srodek ciezkosci ani calkowicie symetryczny naped nie daja wcale zadnej przewagi, ale tu juz wkraczamy w rejony "wlasciwie po co cokolwiek udziwniac" i to sensu raczej nie ma.




Pozdrawiam
Kamil

59 Data: Czerwiec 10 2010 18:54:56
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil  wrote:

Jest wiele silnikow na hydraulice ze zmiennymi fazami i dobrym przebiegiem
momentu. To nie jest tak, ze ten konkretny H6 wyroznia sie jakos wybitnie na
tle konkurencji z tego okresu..

 A są krótkoskokowe? Bokser musi być, jeśli ma się zmieścić w
 normalnej komorze.

Boxer jako taki ma uzasadnienie ze wzgledu na srodek ciezkosci, szczegolnie
wieksze pojemnosci. Zreszta to jedna z podstaw marketingu tej marki, wiec
raczej predko nie zrezygnuja.

 Który to środek ciężkości obniżany jest najpierw cudacznym
 silnikiem, a potem podnoszony wysokim zawiasem (Forester,
 Outback).

Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo
przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI,

 O, właśnie to.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

60 Data: Czerwiec 11 2010 09:34:06
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: kamil 



"RobertRędziak"  wrote in message

On Thu, 10 Jun 2010 16:38:01 +0100, kamil  wrote:


Który to środek ciężkości obniżany jest najpierw cudacznym
silnikiem, a potem podnoszony wysokim zawiasem (Forester,
Outback).

Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym motorem.

Inna sprawa, to znow mozna debatowac czy rzeczywiscie jest konieczny, bo
przeciez seryjne EVO skreca lepiej od seryjnego STI,

O, właśnie to.

Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :>




Pozdrawiam
Kamil

61 Data: Czerwiec 11 2010 18:31:27
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 11 Jun 2010 09:34:06 +0100, kamil  wrote:

Po czym i tak wypada nizej, niz u konkurencyjnych SUVow z tradycyjnym
motorem.

 Przy czym SUV i tak nigdy nie będzie mistrzem winkli, więc mi to
 ryba i biorę np. Outlandera (których w zeszłym roku pewnie
 sprzedało się więcej niż wszystkich Subaraków razem wziętych).

Kupmy wiec wszyscy golfa pionkte gie te w dizlu i bedziemy szczesliwi. :>

 Jakby mnie było stać i miałbym kupić coś z klasy brzydkiego
 sedana z tandetnym wnętrzem i napędem na sterydach, to kupiłbym
 Evo. Tańsze, szybsze, o wiele więcej wymagające. A gdybym po
 prostu miał wydać dwie setki na nowe auto, to kupiłbym 135i.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

62 Data: Czerwiec 11 2010 23:12:22
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Robert Rędziak pisze:

 Przy czym SUV i tak nigdy nie będzie mistrzem winkli, więc mi to
 ryba i biorę np. Outlandera (których w zeszłym roku pewnie
 sprzedało się więcej niż wszystkich Subaraków razem wziętych).

Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę
3000 samochodów ;-)

T.

63 Data: Czerwiec 11 2010 21:43:24
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 11 Jun 2010 23:12:22 +0200, Tomasz Finke
 wrote:

Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska
onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę
3000 samochodów ;-)

 Chyba łącznie z 2008.

 http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=3699

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

64 Data: Czerwiec 12 2010 14:39:02
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Tomasz Finke 

Robert Rędziak pisze:

Outlandera widać ostatnio na każdej ulicy, ale i Subaru Import Polska onegdaj chwaliło się, że w 2009 sprzedało zawrotną liczbę
3000 samochodów ;-)

 Chyba łącznie z 2008.

 http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=1&t=3699

Ups, chyba rzeczywiście przeczytałem o tym już rok temu.  To pewnie
przez ten spadek sprzedaży wrocławski salon Subaru zwija się i będzie
prowadzony w innej lokalizacji razem z salonem Renault.  Muszę
przyznać, że Mitsubishi w ostatnich latach wypracowało niezłą
koncepcję stylistyczną swoich samochodów wspólną dla Colta, Lancera
i Outlandera, wcale nie gorszą od Audi, i to im procentuje wzrostem
sprzedaży, a Subaru jest ciągle gdzieś na rozdrożu.

T.

65 Data: Czerwiec 12 2010 13:12:41
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 12 Jun 2010 14:39:02 +0200, Tomasz Finke
 wrote:

Ups, chyba rzeczywiście przeczytałem o tym już rok temu.

 Nie ups, tylko takie wyniki, jaki przedstawiciel na Polskę ;)

i Outlandera, wcale nie gorszą od Audi, i to im procentuje wzrostem
sprzedaży, a Subaru jest ciągle gdzieś na rozdrożu.

 Póki interes będzie w rekach WR-a, nie spodziewałbym się
 jakiejś zmiany w sposobie prowadzenia biznesu (i stosunku do
 klientów).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

66 Data: Czerwiec 09 2010 16:05:08
Temat: Re: Forum o subaru
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 9 Jun 2010 10:11:09 +0100, kamil  wrote:

A co tam konkretnie jest zle rozwiazane?

 Może koszt regulacji luzów w H6 ;))

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Forum o subaru



Grupy dyskusyjne