Grupy dyskusyjne   »   Fotoradar zbankrutowaÅ‚ :)

Fotoradar zbankrutowa³ :)



1 Data: Sierpien 23 2011 16:30:58
Temat: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)



2 Data: Sierpien 23 2011 17:18:21
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Bart³omiej Zieliñski 

U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zaczn± je¼dziæ zgodnie
z przepisami to siê zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± ¿eby nie powiêkszaæ kosztów ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

3 Data: Sierpien 23 2011 19:51:54
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-23 17:18, Bart³omiej Zieliñski pisze:

U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:
Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zaczn± je¼dziæ zgodnie
z przepisami to siê zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± ¿eby nie powiêkszaæ kosztów ;-)

Ten proces trwa od jakiego¶ czasu - wbrew obiegowym opiniom
(w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili.

4 Data: Sierpien 24 2011 08:19:58
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Arek 

W dniu 2011-08-23 19:51, Artur Ma¶l±g pisze:

W dniu 2011-08-23 17:18, Bart³omiej Zieliñski pisze:
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:
Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zaczn± je¼dziæ zgodnie
z przepisami to siê zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± ¿eby nie powiêkszaæ kosztów ;-)

Ten proces trwa od jakiego¶ czasu - wbrew obiegowym opiniom
(w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili.

W korku ciê¿ko jest przekroczyæ dozwolon± prêdko¶æ.

A.

5 Data: Sierpien 23 2011 17:32:43
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Rychu 

W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 z³ dziennie to za ma³o, ¿eby fotoradar zarabia³?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 z³ m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

6 Data: Sierpien 23 2011 17:51:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
....ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e odejÅ›c na inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Ja bym jednak rozwazy³ czy przyczyna nie by³a inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoæ spad³a
2. przy du¿ej gÄ™stoÅ›ci samochodów zadzi³a³o ze 100%(prawie)  skutecznoÅ›ciÄ… ostrzeganie Å›wiat³ami.

7 Data: Sierpien 23 2011 17:55:07
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 17:51, PM pisze:



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e odejÅ›c na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

Ja bym jednak rozwazy³ czy przyczyna nie by³a inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoæ spad³a

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

2. przy du¿ej gÄ™stoÅ›ci samochodów zadzi³a³o ze 100%(prawie)
skutecznoÅ›ciÄ… ostrzeganie Å›wiat³ami.

Nikt siÄ™ Å›wiat³ami nie ostrzega (mo¿e jakiÅ› promil, ale i tego nie
widzia³em).

8 Data: Sierpien 23 2011 20:20:36
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e odejÅ›c na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiÅ›cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (co niektórzy uto¿samiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeÅ„stwa)
ale zmieni³ - wiec jaki by³ cel?

Ja bym jednak rozwazy³ czy przyczyna nie by³a inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoæ spad³a

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony
hipoteza by³a:
jest du¿y ruch -> prÄ™dkoæ spad³a
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoæ spad³a

2. przy du¿ej gÄ™stoÅ›ci samochodów zadzi³a³o ze 100%(prawie)
skutecznoÅ›ciÄ… ostrzeganie Å›wiat³ami.

Nikt siÄ™ Å›wiat³ami nie ostrzega (mo¿e jakiÅ› promil, ale i tego nie
widzia³em).

no to albo jesteÅ› Å›lepy, albo nie je¼dzisz albo usilnie zaklinasz rzeczywistoæ
albo te¿ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieu¿ytego zwolennika fotoradarów i Ci nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoÅ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

9 Data: Sierpien 23 2011 20:28:44
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e odejÅ›c na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiÅ›cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (co
niektórzy uto¿samiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeÅ„stwa)

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

ale zmieni³ - wiec jaki by³ cel?

Być mo¿e nie bÄ™dzie ju¿ potrzebnym i na jakiÅ› czas mo¿e postraszyć
gdzie indziej?

Ja bym jednak rozwazy³ czy przyczyna nie by³a inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoæ spad³a

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

hipoteza by³a:
jest du¿y ruch -> prÄ™dkoæ spad³a
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoæ spad³a

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

2. przy du¿ej gÄ™stoÅ›ci samochodów zadzi³a³o ze 100%(prawie)
skutecznoÅ›ciÄ… ostrzeganie Å›wiat³ami.

Nikt siÄ™ Å›wiat³ami nie ostrzega (mo¿e jakiÅ› promil, ale i tego nie
widzia³em).

no to albo jesteÅ› Å›lepy, albo nie je¼dzisz albo usilnie zaklinasz
rzeczywistoæ

Åšlepy nie jestem, je¼dzić je¿d¿Ä™, a rzeczywistoÅ›ci zaklinać nie
zamierzam.

albo te¿ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieu¿ytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoÅ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleÅ› mi polecia³. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

10 Data: Sierpien 23 2011 21:45:31
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 



U¿ytkownik "Artur MaÅ›lÄ…g"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e odejÅ›c na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiÅ›cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (co
niektórzy uto¿samiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeÅ„stwa)

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

ale zmieni³ - wiec jaki by³ cel?

Być mo¿e nie bÄ™dzie ju¿ potrzebnym i na jakiÅ› czas mo¿e postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecie¿ napisali gdzie bÄ™dzie straszy³
skutecznoæ jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.


tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupe³nie od czapy odpowied¼
ja - ¿e chcia³bym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoÅ›ci jest z³e (zawsze)
a Ty ¿e zwiÄ™kszenie prÄ™dkoÅ›ci nie roz³adowuje korków -  i przy okazji "b³ysnÄ…³eÅ›" prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnÄ… (by³o niedawno na grupie w kontekÅ›cie autostrad)

hipoteza by³a:
jest du¿y ruch -> prÄ™dkoæ spad³a
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoæ spad³a

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

no jasne ¿e moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieÅ›.

albo te¿ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieu¿ytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoÅ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleÅ› mi polecia³. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wyt³umaczyć
do Ustki prowadzi droga ze S³upska
taki dojazd, ¿eby ktoÅ› kto nie jest w miejscowoÅ›ci nadmorskiej móg³ do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

11 Data: Sierpien 23 2011 22:08:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:

U¿ytkownik "Artur MaÅ›lÄ…g"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e
odejśc na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiÅ›cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (co
niektórzy uto¿samiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeÅ„stwa)

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

ale zmieni³ - wiec jaki by³ cel?

Być mo¿e nie bÄ™dzie ju¿ potrzebnym i na jakiÅ› czas mo¿e postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecie¿ napisali gdzie bÄ™dzie straszy³
skutecznoæ jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, ¿e doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pe³ni wiarygodne.
No có¿....

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupe³nie od czapy odpowied¼

NaprawdÄ™?

ja - ¿e chcia³bym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoÅ›ci jest z³e (zawsze)

Ty byÅ› chcia³.

a Ty ¿e zwiÄ™kszenie prÄ™dkoÅ›ci nie roz³adowuje korków - i przy okazji
"b³ysnÄ…³eÅ›" prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnÄ… (by³o niedawno na grupie w kontekÅ›cie
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

hipoteza by³a:
jest du¿y ruch -> prÄ™dkoæ spad³a
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoæ spad³a

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

no jasne ¿e moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieÅ›.

Ju¿ siÄ™ odnios³em.

albo te¿ wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieu¿ytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoÅ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleÅ› mi polecia³. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wyt³umaczyć

WyglÄ…da na to, ¿e wiele rzeczy powinieneÅ› poczytać, a pó¼niej
spróbować zrozumieć

do Ustki prowadzi droga ze S³upska
taki dojazd, ¿eby ktoÅ› kto nie jest w miejscowoÅ›ci nadmorskiej móg³ do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje siÄ™, ¿e przeoczy³eÅ› zmiany w prawie od zesz³ego sezonu.

12 Data: Sierpien 24 2011 08:23:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 


U¿ytkownik "Artur MaÅ›lÄ…g"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
U¿ytkownik "Artur MaÅ›lÄ…g"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale mo¿na przeciez powiedziec ¿e radar zrobi³ swoje - mo¿e
odejśc na
inny wo³ajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiÅ›cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (co
niektórzy uto¿samiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeÅ„stwa)

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

ale zmieni³ - wiec jaki by³ cel?

Być mo¿e nie bÄ™dzie ju¿ potrzebnym i na jakiÅ› czas mo¿e postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecie¿ napisali gdzie bÄ™dzie straszy³
skutecznoæ jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, ¿e doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pe³ni wiarygodne.
No có¿....

Czyli wklei³eÅ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to gówno prawda?
no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupe³nie od czapy odpowied¼

NaprawdÄ™?

tak.

ja - ¿e chcia³bym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoÅ›ci jest z³e (zawsze)

Ty byÅ› chcia³.

tak, ja bym chcia³ jechac szybko. Szybko premiescić siÄ™ z punktu A do B
mogÄ™ chcieć jeszcze, czy ju¿ mi sprawiedliwoÅ›c spo³eczna zabroni?

a Ty ¿e zwiÄ™kszenie prÄ™dkoÅ›ci nie roz³adowuje korków - i przy okazji
"b³ysnÄ…³eÅ›" prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnÄ… (by³o niedawno na grupie w kontekÅ›cie
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

nie piszemy tez o marchewce.

LOL, aleÅ› mi polecia³. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wyt³umaczyć

WyglÄ…da na to, ¿e wiele rzeczy powinieneÅ› poczytać, a pó¼niej
spróbować zrozumieć

OczywiÅ›cie, ¿e tak - tylko nijak to siÄ™ ma do tematu.

do Ustki prowadzi droga ze S³upska
taki dojazd, ¿eby ktoÅ› kto nie jest w miejscowoÅ›ci nadmorskiej móg³ do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje siÄ™, ¿e przeoczy³eÅ› zmiany w prawie od zesz³ego sezonu.

tak. pewnie ktoÅ› ustawÄ… przeniós³ tÄ… trasÄ™ gdzie indziej - np do centrum Wroc³awia.
dawaj pozycjÄ™ z dziennika ustaw.

13 Data: Sierpien 25 2011 21:43:16
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-24 08:23, PM pisze:

"Artur MaÅ›lÄ…g"  napisa³:
(...)
w magazynie. przecie¿ napisali gdzie bÄ™dzie straszy³
skutecznoæ jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, ¿e doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pe³ni wiarygodne.
No có¿....

Czyli wklei³eÅ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to
gówno prawda?

WrÄ™cz przeciwnie, ale jestem pe³en podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop b³Ä™dny to i takie wnioski...

14 Data: Sierpien 25 2011 23:12:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 

>>> Aha. WidzÄ™, ¿e doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pe³ni wiarygodne.

No có¿....

Czyli wklei³eÅ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to
gówno prawda?

WrÄ™cz przeciwnie, ale jestem pe³en podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

wręcz przeciwnie
czyli przypadkowo i w przekonaniu ¿e to ÅšwiÄ™ta prawda
przypadek mnie nie dziwi
a resztÄ… przeczysz samu sobie.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop b³Ä™dny to i takie wnioski...

bla bla bla.

15 Data: Sierpien 24 2011 15:09:47
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Wiktor S. 

do Ustki prowadzi droga ze S³upska
taki dojazd, ¿eby ktoÅ› kto nie jest w miejscowoÅ›ci nadmorskiej móg³
do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.


Piszesz be³kot.


--
Azarien

16 Data: Sierpien 23 2011 21:47:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.
oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co
niektórzy uto¿samiaj± ze zwiêkszeniem bezpieczeñstwa)
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

tak oczywi¶cie spadanie prêdko¶ci jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupê:
kochamkorkii.soc.pl
bêdziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

J.

17 Data: Sierpien 23 2011 22:18:25
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:

Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.
oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co
niektórzy uto¿samiaj± ze zwiêkszeniem bezpieczeñstwa)
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon±
fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci. Z t± 1 na pocz±tku to ju¿
niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

tak oczywi¶cie spadanie prêdko¶ci jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupê:
kochamkorkii.soc.pl
bêdziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

18 Data: Sierpien 23 2011 21:40:25
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: to 

begin Artur Maśląg

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

WrÄ™cz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichÅ› lewackich stronek tak¿e. Twierdzić, ¿e
zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci zmniejsza korki mo¿e tylko cz³owiek zaburzony (w
naszych warunkach w ka¿dym razie, gdzie ka¿dy odstÄ™p ma w dupie).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Sierpien 25 2011 11:09:48
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

to wrote:

begin Artur Maśląg

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.
Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)
WrÄ™cz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichÅ› lewackich stronek tak¿e. Twierdzić, ¿e zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci zmniejsza korki mo¿e tylko cz³owiek zaburzony (w naszych warunkach w ka¿dym razie, gdzie ka¿dy odstÄ™p ma w dupie).


Nawet jak nie ma w dupie to i tak optimum to zale¿nie jak liczyć gdzieÅ› miÄ™dzy 60 a 100... A jak ma w dupie to wiÄ™cej.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

20 Data: Sierpien 24 2011 15:35:38
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:

No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, przed czy za ?
Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Z t± 1 na pocz±tku to ju¿
niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?
I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

J.

21 Data: Sierpien 24 2011 20:35:39
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: R2r 

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:


Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

22 Data: Sierpien 24 2011 20:42:39
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: RafaÅ‚ "SP" Gil 

W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtórka :) ...


--
          Czas na odwa¿ne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

23 Data: Sierpien 25 2011 14:30:37
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: R2r 

W dniu 2011-08-24 20:42, "Rafa³ \"SP\" Gil" pisze:

W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtórka :) ...


Tzn.?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

24 Data: Sierpien 24 2011 21:20:13
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:

"Artur Ma¶l±g" napisa³:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, ¿e u Ciebie siê poprawi³o ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)
Co do zdjêcia - znane :)

fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?

Ró¿nie to bywa, dodatkowo pomin±³e¶ liczbê samochodów, które
przejecha³y.

Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Nie mam czasu na parkowanie na poboczu, choæ czasem pozwalam sobie na
ró¿ne obserwacje oraz kalkulacje.

Z t± 1 na pocz±tku to ju¿
niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecie¿ ja nie pisa³em, ¿e to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prêdko¶ci. Oczywi¶cie mo¿esz stwierdziæ, ¿e to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to te¿ prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
by³yby zdecydowanie mniejsze. Energia ro¶nie z kwadratem prêdko¶ci
- czasem naprawdê niewiele potrzeba, by nie doprowadziæ do wypadku.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Stawianie ¶wiate³ wszêdzie nie jest rozwi±zaniem - niestety zachowanie
wielu kierowców do tego prowadzi, a pó¼niej mamy ¶wiat³a dla chomików.

Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiêkszam odstêp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prêdko¶ci - równie¿ w mie¶cie.

I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Bynajmniej - zreszt± ja nie lubiê jazdy na krawêdzi.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

Karambole mo¿e i rzadko, ale do st³uczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶æ czêsto.

25 Data: Sierpien 24 2011 23:44:43
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 24 Aug 2011 21:20:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisa³:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie i z zielon±
Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, ¿e u Ciebie siê poprawi³o ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)

Niestety - statystyka bez podania dokladnej metody to jest demagogia lub
klamstwo :-)

Co prawda otwarlismy 1.67 obwodnicy, ale ciekaw jestem jak to sie liczy -
jesli na jednej ulicy stoimy, a na drugiej jedziemy 100km/h, to srednia
jest 50 ? :-)

Co do zdjêcia - znane :)

Ale jakie imponujace :-)
Bo tak prawde mowiac taki korek to raz na pare lat :-)
Ale nasz prezydent usilnie pracuje zeby mozna sie bylo pochwalic czesciej


fal± bywa bardzo ró¿nie. Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.
Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?
Ró¿nie to bywa, dodatkowo pomin±³e¶ liczbê samochodów, które
przejecha³y.

Alez bierzemy jedna droge. Jeden ciag samochodow.
A tu przed zwolnieniem korek rosnie, a za zwolnieniem - znika.

Z t± 1 na pocz±tku to ju¿ niezbyt ciekawie siê robi i skutki
takich swawoli widaæ na poboczach, barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecie¿ ja nie pisa³em, ¿e to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prêdko¶ci. Oczywi¶cie mo¿esz stwierdziæ, ¿e to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to te¿ prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
by³yby zdecydowanie mniejsze.

Ale jeden wykazuje sie bezmyslnoscia, a .. no nie wiem, w tydzien to chyba
99999 chcesz spowolnic z powodu tego jednego :-)

Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiêkszam odstêp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prêdko¶ci - równie¿ w mie¶cie.

popatrz kiedy uwaznie jak to wyglada.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)
Karambole mo¿e i rzadko, ale do st³uczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶æ czêsto.

wcale nie. Tzn znow cos typu 1/99999 :-)

J.

26 Data: Sierpien 25 2011 11:19:55
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Ma¶l±g wrote:

W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.
oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co
niektórzy uto¿samiaj± ze zwiêkszeniem bezpieczeñstwa)
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy wiêksze ale i szersze ulice.

i z zielon±
fal± bywa bardzo ró¿nie.

A to prawda. Choæ robili ca³y zintegrowany system, to on dzia³a tak sobie (co zreszt± by³o do przewidzenia)

Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak siê za³o¿y, ¿e samochód ma zerow± d³ugo¶æ -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowê".

Z t± 1 na pocz±tku to ju¿
niezbyt ciekawie siê robi i skutki takich swawoli widaæ na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

Gdzie zwolni³?


tak oczywi¶cie spadanie prêdko¶ci jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupê:
kochamkorkii.soc.pl
bêdziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wrêcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.


Teoria na któr± siê powo³ujesz jest b³êdna. Wynika z bzdurnych za³o¿eñ (http://www.avaaz.org/en/middle_east_peace_now/?cl=1236133931&v=10055rzyjmijmy punktowy samochód). Jak siê we¼mie za³o¿enia realne, to akurat w mie¶cie owszem korki zmniejszy.


\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

27 Data: Sierpien 25 2011 13:41:55
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:

Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.
oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co
niektórzy uto¿samiaj± ze zwiêkszeniem bezpieczeñstwa)
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy wiêksze ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawa³em ¼ród³a tych informacji. Ty oczywi¶cie
zawsze mo¿esz podwa¿aæ i wymy¶laæ co¶ tam...

i z zielon±
fal± bywa bardzo ró¿nie.

A to prawda. Choæ robili ca³y zintegrowany system, to on dzia³a tak
sobie (co zreszt± by³o do przewidzenia)

Ca³y zintegrowany? Z czym?

Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak siê za³o¿y, ¿e samochód ma zerow±
d³ugo¶æ -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowê".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Masz, pobaw siê.

W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

Gdzie zwolni³?

Generalnie wszêdzie.

28 Data: Sierpien 26 2011 12:33:57
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Ma¶l±g wrote:

W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):
Nie jestem przekonany, ¿e powinien zmieniæ miejsce pobytu.
oczywi¶cie ¿e nie - je¿eli celem by³o zmniejszenie prêdko¶ci (co
niektórzy uto¿samiaj± ze zwiêkszeniem bezpieczeñstwa)
No có¿, zmniejszenie prêdko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeñstwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³ow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± wiêksze ni¿ w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy wiêksze ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawa³em ¼ród³a tych informacji.

Gdzie? Poda³e¶, ¿e gdzie¶ tam co¶ zmierzyli ale nie poda³e¶ co i jak zmierzyli.

Np. w dwu równie zakorkowanych miastach z których jedno jest geograficznie wiêksze, ¶redni czas przejazdu miêdzy dowolnie wybranymi punktami bêdzie wiêkszy w mie¶cie rozleglejszym.

Ty oczywi¶cie
zawsze mo¿esz podwa¿aæ i wymy¶laæ co¶ tam...

Tu nawet nie ma czego podwa¿aæ...

i z zielon±
fal± bywa bardzo ró¿nie.

A to prawda. Choæ robili ca³y zintegrowany system, to on dzia³a tak
sobie (co zreszt± by³o do przewidzenia)

Ca³y zintegrowany? Z czym?

Udajemy ¿e nie rozumiemy?

"Zintegrowany system kierowania ruchem" tak siê toto nazywa -- zintegrowane masz kierowanie ruchem na skrzy¿owaniach na sporym obszarze (Wis³ostrada, Jerozolimskie, Powi¶le, itd...)


Nie zmienia to faktu, ¿e podwy¿szanie
prêdko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak siê za³o¿y, ¿e samochód ma zerow±
d³ugo¶æ -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowê".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

Nie ucz mnie modeli matematycznych, bo siê o¶mieszysz :)


http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Tekst "przegl±dowy", ma parê b³êdów ale ma³o istotnych.

Szkoda, ¿e ma niewiele wspólnego z twoim twierdzeniem o braku wp³ywu ograniczenia prêdko¶ci na korki.


Masz, pobaw siê.

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem to co linkujesz.


W przeciwieñstwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolni³ w wielu
miejscach i pieszym jest ³atwiej siê przedostaæ przez pasy.

Gdzie zwolni³?

Generalnie wszêdzie.


Generalnie nie zauwa¿y³em -- za wyj±tkiem Trasy £azienkowskiej gdzie zwolni³ na skutek wprowadzenia buspasów w dodatku zaprojektowanych z powa¿nymi b³êdami (w jego wyniku ¶rednia ³±czna (i z autobusów i z innych pojazdów) liczba osób przeje¿d¿aj±cych w ci±gu godziny przez most Berlinga spad³a. Ba po gor±czce strefy 50 (w wielu miejscach kompletnie igrnorowanej -- zreszt± zgodnie ze zrdowym rozs±dkiem) miasto w coraz wiêkszej liczbie miejsc dochodzi do wniosku, ¿e ograniczenia trzeba urealniæ.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

29 Data: Sierpien 23 2011 21:37:40
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: to 

begin Artur Maśląg

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

30 Data: Sierpien 23 2011 22:07:07
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Tue, 23 Aug 2011 21:37:40 +0000 osobnik zwany to wystuka³:

begin Artur Maśląg

No có¿, zmniejszenie prÄ™dkoÅ›ci (szczególnie w mieÅ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeÅ„stwo (dodatkowo je¿eli jest to robione z g³owÄ…).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

31 Data: Sierpien 23 2011 22:13:33
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: to 

begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

32 Data: Sierpien 24 2011 08:24:20
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Arek 

W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:

begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieÅ› propagandowe g³upoty i siÄ™ dobrze przy tym bawi.

A.

33 Data: Sierpien 25 2011 11:23:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Arek wrote:

W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieÅ› propagandowe g³upoty i siÄ™ dobrze przy tym bawi.

On chyba jest za stary na to. Ale mo¿e to taki "z³oÅ›liwy dziadek" ;)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

34 Data: Sierpien 24 2011 08:22:06
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Bart³omiej Zieliñski 

U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prêdko¶ci na autostradach podczas du¿ego natê¿enia ruchu. Wydaje siê to absurdem, ale przy mniejszej prêdko¶ci mo¿na zachowaæ mniejszy tzw. bezpieczny odstêp, w zwi±zku z czym mo¿na zmie¶ciæ wiêcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadzia³a, na autostradzie wystêpuj± dwie prêdko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba ¿e wyprzedza TIR, wtedy i na lewym jest max. 110), dodatkowo ci szybsi bardzo lubi± zagl±daæ do baga¿nika poprzedzaj±cego pojazdu.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

35 Data: Sierpien 25 2011 12:06:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Bart³omiej Zieliñski"  napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik Artur Ma¶l±g napisa³:

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prêdko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prêdko¶ci± optymalnych do dla
najwiêkszej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prêdko¶ci na autostradach podczas du¿ego natê¿enia ruchu. Wydaje siê to absurdem, ale przy mniejszej prêdko¶ci mo¿na zachowaæ mniejszy tzw. bezpieczny odstêp, w zwi±zku z czym mo¿na zmie¶ciæ wiêcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadzia³a, na autostradzie wystêpuj± dwie prêdko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba ¿e wyprzedza TIR,

A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

To sie samo reguluje. Im wiekszy ruch tym bardziej sie stabilizuje 100 na lewym pasie.
Kapelusznicy tez chca wyprzedzic, a za nimi kolejka sie tworzy, zanim sie rozladuje to najwyrazniej znajduje sie nastepny kapelusznik.

I wlasnie w tej kolejce mozna zauwazyc ze kierowcy nie przestrzegaja
wymaganego bezpiecznego odstepu - "halbes Tacho". Tzn w Niemczech nie przestrzegaja.

A potem taka glupia sytuacja gdy po 100km jazdy w gestym ruchu nagle sie korek rozwiewa i zupelnie nie wiadomo czemu , bo zadnej przyczyny nie widac.
Ostatni kapelusznik wyprzedzil ostatniego tira ?

J.

36 Data: Sierpien 25 2011 12:52:58
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Bart³omiej Zieliñski 

U¿ytkownik J.F napisa³:

A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

Pewnie nie, ale tam jest w mph a nie km/h ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bart³omiej Zieliñski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

37 Data: Sierpien 25 2011 11:02:28
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Maśląg wrote:

Ja bym jednak rozwazy³ czy przyczyna nie by³a inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoæ spad³a

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
we¼ id¼ mo¿e na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, ¿e podnoszenie prÄ™dkoÅ›ci wcale w mieÅ›cie korków
nie roz³adowuje. Poczytaj mo¿e o prÄ™dkoÅ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

Skorzystaj ze swojej w³asnej rady i poczytaj. Optym,alna to tak od 60 do 100km/h :)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

38 Data: Sierpien 23 2011 21:15:29
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:

W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 z³ dziennie to za ma³o, ¿eby fotoradar zarabia³?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 z³ m-cznie?

Ich stra¿ miejska na "zakup us³ug pozosta³ych" wydaje 120.000z³ rocznie. Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesiÄ™cznie.
Za tyle mo¿na co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz zap³acić 100k za fotoradar, mo¿na ka¿dego roku p³acić 120k? :)


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej?

Trzeba spowodować ¿eby je¼dzili szybciej, wtedy siÄ™ go wyciÄ…gnie.
M.in. temu mogÄ… s³u¿yć takie artyku³y.

W Ustce to mo¿e nie jest a¿ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny bud¿et wpisane ledwo 300.000z³ dochodu z fotoradarów.
Ale sÄ… gminy które majÄ… wpisane np. 6mln z³ - i je¿eli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze pytać.

39 Data: Sierpien 23 2011 19:23:30
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystuka³:

W Ustce to mo¿e nie jest a¿ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny bud¿et
wpisane ledwo 300.000z³ dochodu z fotoradarów. Ale sÄ… gminy które majÄ…
wpisane np. 6mln z³ - i je¿eli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze
pytać.

ka¿dÄ… gminÄ™ powinni pytać, bo wpisywanie wp³ywów z FR do bud¿etu jest
nielegalne od dawna



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

40 Data: Sierpien 23 2011 21:45:10
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystuka³:

W Ustce to mo¿e nie jest a¿ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny bud¿et
wpisane ledwo 300.000z³ dochodu z fotoradarów. Ale sÄ… gminy które majÄ…
wpisane np. 6mln z³ - i je¿eli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze
pytać.

ka¿dÄ… gminÄ™ powinni pytać, bo wpisywanie wp³ywów z FR do bud¿etu jest
nielegalne od dawna

Wpisać w bud¿et trzeba, tyle ¿e trzeba te pieniÄ…dze wydać na drogi.

Czy powinni pytać... No ja poprosi³em o to ¿eby zapytali w kilku gminach, a czy zapytajÄ… to zobaczymy :)

41 Data: Sierpien 23 2011 21:50:35
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: PM 

> W Ustce to mo¿e nie jest a¿ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny bud¿et

wpisane ledwo 300.000z³ dochodu z fotoradarów.

sÄ…siednia gmina to Kobylnica pod S³upskiem - to sÄ… su³tani FR (w bud¿et nie zaglÄ…da³em ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdroÅ›cili i siÄ™ przejechali, mo¿e w z³ym miejscu ustawili, nie na 2-pasmówce na wylocie  z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

42 Data: Sierpien 23 2011 22:01:41
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 21:50, PM pisze:

W Ustce to mo¿e nie jest a¿ taki problem, bo majÄ… w tegoroczny bud¿et
wpisane ledwo 300.000z³ dochodu z fotoradarów.

sÄ…siednia gmina to Kobylnica pod S³upskiem - to sÄ… su³tani FR (w bud¿et
nie zaglÄ…da³em ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdroÅ›cili i siÄ™ przejechali, mo¿e w z³ym miejscu ustawili,
nie na 2-pasmówce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

Bo ustawiać fotoradary to trzeba umieć.
A Ci pewnie postawili gdzieÅ› w Å›rodku zabudowanego, jeden fotoradar, pewnie jeszcze po lamersku oznakowali widocznym znakiem i siÄ™ dziwiÄ… ¿e ludzie siÄ™ nie ³apiÄ…...

43 Data: Sierpien 25 2011 11:51:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: MZ 

W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:

1000-2000 z³ dziennie to za ma³o, ¿eby fotoradar zarabia³?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 z³ m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, ¿e 80% kierowców
³amiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

Odpowied¼ na Twoje pytanie jest w tekÅ›cie:

cyt. "PrzenoÅ›ny fotoradar mia³ być ³atwym sposobem na zarobek dla w³adz
gminy." .. I tyle. Nie "radar mia³ zwiÄ™kszyć bezpieczeÅ„stwo", ani "radar
postawiono na odcinku na którym czÄ™sto dochodzi³o do wypadków". Ta
sytuacja jasno pokazuje, po co gminy zawiera³y umowy na dzier¿awÄ™ FR i
jaki cel mia³o ich stawianie. Najwyra¼niej nie chodzi³o o to, ¿eby
kierowcy zaczÄ™li tam je¼dzić wolniej - ba, wrÄ™cz przeciwnie. Jak oni
śmieli, ci wstrętni kierowcy przekraczać tylko o 5 km/h. Takie straty
dla gminy, takie straty... A tak przy okazji to brak ustawienia
marginesu i karanie ju¿ za przekroczenie o 5km/h uwa¿am za s..syÅ„stwo,
które tylko potwierdza powy¿szÄ… tezÄ™. Ten FR nie mia³ poprawić
bezpieczeÅ„stwa, on mia³ zwyczajnie stanowić narzÄ™dzie do ³upienia
kierowców. Wójt tej pipidówki to siÄ™ chyba teraz zapije z rozpaczy
(chocia¿ to kobieta).

--
MZ

44 Data: Sierpien 23 2011 19:01:01
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

"Obróbka zdjÄ™cia i koszty wysy³ki mandatu do kierowcy wahajÄ… siÄ™ w granicach 65 z³otych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać ma³Ä… szkodliwoæ spo³ecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

45 Data: Sierpien 23 2011 19:26:20
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Bydlê 

On 2011-08-23 17:01:01 +0000, "Pawel \"O'Pajak\""  said:

Powitanko,

"Obróbka zdjêcia i koszty wysy³ki mandatu do kierowcy wahaj± siê w granicach 65 z³otych "

Ale co to jest? Koszt, przychód, dochód, zysk?

--
Bydlê

46 Data: Sierpien 23 2011 17:40:13
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:01:01 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystuka³:

Powitanko,

"Obróbka zdjÄ™cia i koszty wysy³ki mandatu do kierowcy wahajÄ… siÄ™ w
granicach 65 z³otych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie
fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i
wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im
sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka
wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic.

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wys³Ä‡ zapytanie o
w³aÅ›ciciela, napisać i wys³ać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.?
nie mówiÄ™, ¿e to musi być ciÄ…g³e 15 minut



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

47 Data: Sierpien 23 2011 22:17:12
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wys³Ä‡ zapytanie o
w³aÅ›ciciela, napisać i wys³ać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.?
nie mówiÄ™, ¿e to musi być ciÄ…g³e 15 minut

Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow, jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow?
Na cale szczescie robi to cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec... nie robi. I dobrze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać ma³Ä… szkodliwoæ spo³ecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

48 Data: Sierpien 23 2011 20:22:49
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 22:17:12 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystuka³:

Powitanko,

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wys³Ä‡ zapytanie o
w³aÅ›ciciela, napisać i wys³ać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.? nie
mówiÄ™, ¿e to musi być ciÄ…g³e 15 minut

Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka
zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O
czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie
nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu
wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow,
jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie
baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje
recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie
wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow? Na cale szczescie robi to
cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec...
nie robi. I dobrze.

teoretyk



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

49 Data: Sierpien 24 2011 02:06:45
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, ze wystawiam mandaty? Nikt mi nie da takiej fuchy, zlym przykladem swiece. Moze nie za mandaty, ale za moje predkosci;-)
Zaraz po studiach pracowalem krotko w OB PAN w Powsinie, a ze bylem mlody i ambitny, to zrobilismy baze danych roslin w jakims programie do baz danych, ktorego nazwy nie pomne. Chyba Database ilestam, potem pojawil sie program z Offica MikregoSoftu, chyba Access sie zwal. To bylo moje pierwsze spotkanie z bazami danych, oczywiscie zadnych manuali, Internet owszem... w domu z modemu chyba 14400, przegladarek zreszta, hmm, chyba Netscape sie wtedy pojawial.
Jakos nie mialem trudnosci w skonstruowaniu takiego cuda, zeby sobie pobieralo nazwe rosliny polska i lacinska i odpowiednim fontem drukowalo na papierze w ramce i z grafika zalezna od pracowni, ktora opiekowala sie dana grupa roslin, potem bylo to rozcinane po liniach ramki, laminowane i na drucie wstawiane obok roslin. Nie uwazam sie za geniusza, nie uwazam tego zadania za wymagajace szczegolnego talentu.
Potem nigdy juz nie mialem potrzeby konstruowac baz danych, ani zapytan do nich, a pewnie sa teraz lepsze narzedzia do tego. Krotko mowiac kazdy srednio rozgarniety czlowiek moze sobie z tym zadaniem poradzic.
Ze zdjeciem jeszcze prosciej:
http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59
Przez dlugie lata drukowalem karty plastikowe, zdjecie goscia, rozne dane, grafika firmy, ok 40s na karte. Tyle trwal druk. W tym czasie skanowalo sie zdjecia, niewielka obrobka, ale i tak bardziej czasochlonna niz w powyzszym linku, wpisywalo dane recznie lub ctrlC>ctrlV ze spisu dostarczonego przez zamawiajacego, czasem tez trzeba bylo robic zdjecia i odrazu drukowac karty. Do tego obsluga drukarki troszke bardziej skomplikowana niz przecietna laserowka. Wydruk z Corela, wiec niezabardzo dalo sie zautomatyzowac, a i tak ponizej minuty na karte, gdzie troche wiecej roboty niz wydruk zdjecia marnej jakosci i gotowy formularz. No ale to byla firma prywatna, czas to pieniadz... dla szefa. A jak dla szefa to i dla tych co na szefa pracuja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać ma³Ä… szkodliwoæ spo³ecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

50 Data: Sierpien 24 2011 00:10:01
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 24 Aug 2011 02:06:45 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystuka³:

Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, [ciach]
pierdo³y,

nie
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

51 Data: Sierpien 23 2011 19:10:17
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Marcin Jan 

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myÅ›la³em ¿e fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska w³aÅ›nie. To tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ… utrzymywać.
ps. W Rudzie ÅšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ… informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odleg³oÅ›ci ¿e da siÄ™ spokojnie wyhamować.
pozdrawiam
marcin jan

52 Data: Sierpien 23 2011 17:41:11
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:10:17 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystuka³:

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie z przepisami
to siÄ™ zrobi problem :)

myÅ›la³em ¿e fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska w³aÅ›nie.

nie tylko Polska


To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

nie muszÄ…. Miasta nie muszÄ… te¿ zapewniać gminom oÅ›ciennym komunikacji.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

53 Data: Sierpien 23 2011 19:48:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myÅ›la³em ¿e fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska w³aÅ›nie.

O s³odka naiwnoÅ›ci oraz nieÅ›wiadomoÅ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale le¿y to w ¿ywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ÅšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odleg³oÅ›ci ¿e
da się spokojnie wyhamować.

Przecie¿ takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

54 Data: Sierpien 23 2011 23:07:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: Marcin Jan 

W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze:

W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myÅ›la³em ¿e fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska w³aÅ›nie.

O s³odka naiwnoÅ›ci oraz nieÅ›wiadomoÅ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale le¿y to w ¿ywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ÅšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odleg³oÅ›ci ¿e
da się spokojnie wyhamować.

Przecie¿ takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

zawsze wydawa³o mi siÄ™ ¿e jest to zadanie w³asne gminy wynikajÄ…ce z art.7.1 ustawy o samorzÄ…dzie gminnym.
marcin jan

55 Data: Sierpien 23 2011 22:08:08
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 23:07:22 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystuka³:

W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zacznÄ… je¼dzić zgodnie z
przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myÅ›la³em ¿e fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska w³aÅ›nie.

O s³odka naiwnoÅ›ci oraz nieÅ›wiadomoÅ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale le¿y to w ¿ywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ÅšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odleg³oÅ›ci
¿e da siÄ™ spokojnie wyhamować.

Przecie¿ takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

zawsze wydawa³o mi siÄ™ ¿e jest to zadanie w³asne gminy wynikajÄ…ce z
art.7.1 ustawy o samorzÄ…dzie gminnym. marcin jan

zadanie w³asne to nie znaczy, ¿e nie musi ustalić z PolicjÄ… miesjca
ustawienia i poprawnego oznakowania zgodnie z PoRD



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

56 Data: Sierpien 26 2011 13:11:59
Temat: Re: Fotoradar zbankrutowa³ :)
Autor: robot 

On Tue, 23 Aug 2011 16:30:58 +0200, Artur Ma¶l±g wrote:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisa³em - jak kierowcy zaczn± je¼dziæ zgodnie
z przepisami to siê zrobi problem :)

Ale jak to? A ja my¶la³em, ¿e te fotoradary to dla naszego bezpieczeñstwa
i ¿eby wszyscy byli szczê¶liwi. Nigdy bym nie pomy¶la³, ¿eby tu chodzi³o
tylko o pieni±dze. Jestem zdruzgotany ;)

--
pozdrawiam

Fotoradar zbankrutował :)



Grupy dyskusyjne