Gładko sunąć po nierównościach
1 | Data: Maj 17 2011 14:07:02 |
Temat: Gładko sunąć po nierównościach | |
Autor: Technolog | Lubię sobie czasem pokombinować o tym, czego w motoryzacji nie ma, a co 2 |
Data: Maj 17 2011 13:15:25 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog napisał(a): Pomysł dotyczy systemu niwelującego nierówności na drodze. Nie zieeeeeeew.... http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. 3 |
Data: Maj 17 2011 15:16:14 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: |
zieeeeeeew.... http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw -- fajowe. w jakim sensowny aucie mozna to dostac? oczywiscie staruchy.. Tego lexa z tym puszczali czy nie? ps usilnie staram sie nie myslec o cenach jesli takie badziewko sie zj_stosunekplciowy_ebie -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Maj 17 2011 15:34:38 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Konrad L | Juz to kiedys ogladalem i robi wrazenie, przsynajmniej na wybranych trasach testowych. 5 |
Data: Maj 17 2011 19:38:20 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: J.F. | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w Dnia Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog napisał(a): Z tym ze tu jest pol systemu - elementy wykonawcze plus troche sterowania. podejrzewam ze jednak brakuje tego radaru/kamery wraz z odpowiednia sztuczna inteligencja i np "systemem zapobiegania urwania kola" :-) A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska dacia 1310 (czyli renault 12). J. 6 |
Data: Maj 17 2011 22:56:21 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Maciek | Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisał(a): A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska A mozesz rozwinac? -- Maciek 7 |
Data: Maj 18 2011 01:21:15 | Temat: Re: Gładko sunšć po nierównociach | Autor: J.F. | On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200, Maciek wrote: Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisał(a): A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na "miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc. Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-) J. 8 |
Data: Maj 17 2011 23:28:57 | Temat: Re: Gładko sunšć po nierównociach | Autor: Michał | J.F. napisał(a): On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200, Maciek wrote: yyy???????????? to TAKI ZŁOM BYŁ ŻE HEJ !!!!!! miałem okazje jechać (jako pasażer), było to baaardzo dawno temu ale to naprawdę niemiłosierny syf był. -Taki złom wychodzący z fabryki lepiej to już bujał nawet o zgrozo chrystler sebring 2006 !!! (jedno z gorszych aut jakim jechałem jako nowe, dacia też wtedy była "nowa") nie skręcał, ale z dacią tego nie da się równać pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Maj 18 2011 06:47:45 | Temat: Re: Gładko sunšć po nierównociach | Autor: Maciek | Dnia Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F. napisał(a): A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na Ciekawe masz porownania :) Proponuje zamiast tego rumunskiego zlomu przejechac sie kiedys PORZADNYM, komfortowym autem - np. Citroenem XM, CX Prestige albo zabytkowym DS-em. O Dacii mozna powiedzic wiele, ale nie ze byla wygodna... -- Maciek 10 |
Data: Maj 18 2011 07:11:42 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierównoÂciach | Autor: Robert RÄdziak | On Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na No to prawie jak BOSE... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Maj 18 2011 15:04:10 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w On Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, to ze srodka nawet nie odczujesz ile sie przechyla. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury. J. 12 |
Data: Maj 18 2011 15:06:47 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Robert RÄdziak | On Wed, 18 May 2011 15:04:10 +0200, J.F. Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, Oczywiście, tylko BOSE nie powoduje choroby morskiej i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów czy nierówności. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury. Lektyka robiła to jeszcze lepiej, tylko z napędem dziś słabo. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 13 |
Data: Maj 18 2011 17:19:28 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w On Wed, 18 May 2011 15:04:10 +0200, J.F. nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w przeciwna strone przechylac, to wtedy by jeszcze bardziej zmniejszalo. i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów czy nierówności. No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie pokonywanie nierownosci i zakretow - szybkie na miare silnika ktory miala. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury.Lektyka robiła to jeszcze lepiej, tylko z napędem dziś słabo. Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze oplacanych nosicieli :-) J. 14 |
Data: Maj 18 2011 17:31:19 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Maciek | Dnia Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. napisał(a): No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie Powodowala za to inna chorobe - k*rwice :) Wiem, bo mialem Dacie. -- Maciek 15 |
Data: Maj 18 2011 15:38:50 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Robert RÄdziak | On Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w Jak dla mnie nie jest problemem, że działają na mnie duże przeciążenia. Dla mnie jest problemem, jak mi się takie gówno zaczyna bujać na każdej nierówności. Wtedy błędnik miewa dość. No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie Ja, ja... Taki ideał, że w R 12 Gordini musieli inaczej wystroić zawieszenie? Ponton zawsze pozostanie pontonem. Będzie się bujał, na szybkich nierównych zakrętach czy uskokach będzie się gubił. Taka jego natura. Hyundaie tak miały, nawet te nowsze nie wyzbyły się do końca tej przypadłości. Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze Opłacanych? Miałbym płacić mojej własności? Micha, izba, tunika, sculponea i miejsce przy lektyce ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Maj 19 2011 14:19:08 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał w On Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. A widzisz - chwale ja m.in. za to ze swietnie dobrali tlumienie amorow. Nie bylo zadnego bujania, w sensie - powrot do polozenia rownowagi bez zadnego przesterowania. Ponton zawsze pozostanie pontonem. Będzie się bujał, na szybkich No nie, na uskokach to tylko slyszales jak kola telepaly :-) Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze I myslisz ze bedzie im sie wtedy chcialo nosic lektyke na ugietych rekach, amortyzujac ruch ? No chyba ze dla przykladu zetniesz jedna zaloge po powrocie :-) J. 17 |
Data: Maj 17 2011 14:26:05 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: Pomysł dotyczy systemu niwelującego nierówności na drodze. Nie To nie tak się robi. Sygnałem odniesienia dla układu regulacji powinien być akcelerometr, a elementem wykonawczym siłowniki zawieszenia. Układ powinien zerować przyspieszenie pionowe. Teoretycznie proste :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 18 |
Data: Maj 17 2011 14:45:40 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Teoretycznie proste :) Teoretycznie bardzo trudne, bo wymaga przewidywania przyszłości. Dlatego bardzo przydatny byłby mechanizm wykrywania nierówności zanim dowie się o niej koło. T. 19 |
Data: Maj 17 2011 15:07:47 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Maciek | Teoretycznie bardzo trudne, bo wymaga przewidywania przyszłości. Dlatego bardzo przydatny byłby mechanizm wykrywania nierówności ....może czujniki ultradźwiękowe w przednim zderzaku? Całość byłaby trochę przed kołem. Ciekawe czy możliwe by było zrobienie charakterystyki nierówności ;-) 20 |
Data: Maj 17 2011 16:48:57 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, ...może czujniki ultradźwiękowe w przednim zderzaku? Tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Active_suspension pisza (jesli dobrze rozumiem), ze to mierzy ruch kola w pionie i dopiero wtedy reaguje. Zawsze mozna kilkutonowy zyroskop zamontowac i nie trzeba zadnej wyszukanej (elektro)mechaniki;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 21 |
Data: Maj 18 2011 15:13:19 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: J.F. | Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w Powitanko, Jest w tym jeden niuans - na niektore wyboje trzeba reagowac szybko nie zmieniajac wysokosci pojazdu, ale na wszelkich wjazdach i zjadach trzeba reagowac zmieniajac wysokosc kabiny i dostosowujac do profilu drogi. Czyli trzeba patrzec stosunkowo daleko w przyszlosc, i zauwazyc czy to chwilowa dziura/falda, czy poczatek dluzszego trendu. Zawsze mozna kilkutonowy zyroskop zamontowac i nie trzeba zadnej wyszukanej (elektro)mechaniki;-) Trzeba trzeba, bo sam zyroskop dziala specyficznie i nie tak jak sie laikom wydaje. Choc na same zakrety moze wystarczy .. br, wolalbym tym nie jezdzic :-). Poza tym on tylko przechyly zlikwiduje, wyboje zostana. J. 22 |
Data: Maj 18 2011 09:45:42 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-17 14:45, Tomasz Finke pisze: W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Powiedz to układom stabilizacji, np. położenia lufy czołgu. Zapewniam cię, że nie ma w nich radaru do wykrywania nierówności terenowych :) One działają dokładnie tak, jak opisałem (w uproszczeniu). Pomocniczym wejściem (poprawiającym odporność układu na szumy) będzie zapewne położenie zawieszenia. To wszystko jest teoretycznie proste i praktycznie wykonalne. Kwestia sformułowania wymagań dokładnościowych, i dobrania właściwych elementów wykonawczych. Z punktu widzenia teorii sterowania to dość banalny układ, w sam raz na kolokwium dla studentów 2 roku automatyki :) Dlatego bardzo przydatny byłby mechanizm wykrywania nierówności No i co miałby wtedy zrobić? Dopóki koło nie wjedzie w nierówność... NIC, prawda? :) Więc po co ma znać przyszłość? Ma znać stan chwilowy, i mieć minimalne opóźnienia. Niezależnie od tego czy wiesz o nierówności długo przed, czy dopiero w momencie najechania, kluczowym jest aby reakcja podwozia zaczęła się równo z przeszkodą, i co gorsza, *dokładnie ją odwzorowywała*. To jest w mniejszym stopniu problem czujników, bardziej szybkości elementów wykonawczych (ograniczenia natury energetycznej). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 23 |
Data: Maj 18 2011 08:12:47 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościac=?ISO-8859-2??=Q?h | Autor: Massai | Tomasz Finke wrote: W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Eee, wystarczy bardzo szybki czujnik ugięcia opony. Ot, jakiś pasek zatopiony w boku opony. Ugięcie opony jest pierwsze, zanim dojdzie do ruchu całego koła. To w połączeniu ze "zwykłymi" amorami typu magneride (o zmiennej sile tłumenia) już da bardzo dobre efekty. Przewaga tego rozwiązania bose (zawias oparty o elektromagnetyczne siłowniki) zasadza się w tym że ichni zawias SAM może wywołac ruch koła. Odpowiednio precyzyjnie zestrojony mógłby rzeczywiście pozwalać na poruszanie się samochodem bez opon, na gołych felgach, oblanych tylko warstewką gumy żeby wyciszyć ;-) -- Pozdro Massai 24 |
Data: Maj 18 2011 11:47:55 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-18 10:12, Massai pisze: Przewaga tego rozwiązania bose (zawias oparty o elektromagnetyczne Opona i ew. inne elastyczne elementy zawieszenia pełnią rolę filtru dolnoprzepustowego; bez niego wymagania na pasmo dla siłowników i szybkość całego układu regulacji stałyby się wręcz kosmiczne :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 25 |
Data: Maj 18 2011 10:18:01 | Temat: Re: Gladko sunac po nierownosciach | Autor: Massai | Jakub Witkowski wrote: W dniu 2011-05-18 10:12, Massai pisze: Gadanie, mój dziadek miał wóz na żelaznych kołach i jeździł ;-) -- Pozdro Massai 26 |
Data: Maj 18 2011 12:39:47 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Albercik | W dniu 18.05.2011 10:12, Massai pisze: Odpowiednio precyzyjnie zestrojony mógłby rzeczywiście pozwalać Obecnie stosuje się wąż ogrodowy nawinięty na felgę. :P 27 |
Data: Maj 17 2011 15:57:56 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Michał | Technolog napisał(a): Lubię sobie czasem pokombinować o tym, czego w motoryzacji nie ma, a co Po pierwsze są auta w których słabo czuć dziury bez systemów :) Z 8 lat już BOSE robi takie zawieszenie: http://en.wikipedia.org/wiki/Bose_Corporation#Automotive_suspension_system Powinno być dobre, słuchawki z aktywnym wyciszeniem są dobre, kto ma w aucie aktywne wyciszenie ? daje to dużo ? Volva i sznurki itp... to też tak z 10 czy 15 lat ma cały ten reserch, z 10 lat temu to można było kupić auta z radarami prawie każdej marki. tak z 16 lat temu od kiedy wsadzili GPSy do aut to zaczęli kombinować (na oko). pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Maj 17 2011 22:50:23 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: megrims | W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: 29 |
Data: Maj 17 2011 22:38:32 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Michał | megrims napisał(a): W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: A VW Phaeton W12 lub V8 wersja hydro nie skakał ? nie wiem czy dobrze pamiętam, ale miał ze 3 radary (model 2001..2006) jak wykrywał bardzo szybkie coś co na 100% uderzy "skakał" (tz szybko podnosił na maksa, od strony kolizji). Bentley Continental też powinien mieć ? pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Maj 17 2011 22:57:59 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Michał | Co powiecie? Kiedyś ABS był systemem stosowanym w autach luksusowych. Może Musicie to zobaczyć!!: http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU wszystkie jaja jakie tu były omawiane BOSE zrobił to na serio i działa -tłumi tak że żaden phaeton,a8,safrane,c6,xm,thesis,sclass tego nie zrobi ! -elektronicznie sterowane bardzo szybkie zawieszenie -skacze bardziej niż vw phaeton (serio 2 tonowe auto skacze) -trzyma się drogi że HEJ s class 1998+ z ABC mógł się tak odchylać na zakrętach (w przeciwną stronę) było to gdzieś w opcjach kompa ? lub xantia 2 ? czy "wyklikać" się to dało? ja chce tego 20letniego LS400 z tym zawieszeniem !!!! ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Maj 17 2011 23:23:52 | Temat: Re: Gładko sunąć po nierównościach | Autor: Michał | =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= napisał(a): > Co powiecie? Kiedyś ABS był systemem stosowanym w autach luksusowych. Może aaa było :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Maj 18 2011 07:10:20 | Temat: Re: Gładko sunÄ
Ä po nierównoĹciach | Autor: Robert RÄdziak | On Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog Czas więc podsunąć światowym koncernom kolejny pomysł ;) (przymrużenie oka Kup sobie taką książkę: http://www.swistak.pl/a3586145,ELEKTRONIKA-W-TECHNICE-MOTORYZACYJNEJ.html Zanim popełnisz jakiś ,,wynalazek'', będziesz mógł sprawdzić, czy ktoś już o tym nie myślał jakieś 20-30 lat temu. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |