Dnia Thu, 15 Jul 2010 20:57:20 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Regulują to jakieś normy?
Sygnał ma być nieprzeraźliwy.
W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
4 |
Data: Lipiec 15 2010 21:22:22 |
Temat: Re: Głośność klaksonu |
Autor: MadMan |
Dnia Thu, 15 Jul 2010 21:16:58 +0200, MadMan napisał(a):
Regulują to jakieś normy?
Sygnał ma być nieprzeraźliwy.
W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
5 |
Data: Lipiec 15 2010 21:29:58 | Temat: Re: Głonoć klaksonu | Autor: J.F. |
On Thu, 15 Jul 2010 21:22:22 +0200, MadMan wrote:
Dnia Thu, 15 Jul 2010 21:16:58 +0200, MadMan napisał(a):
W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.
W jakiej odleglosci ?
Bo tu mozna troche kombinowac.
J.
6 |
Data: Lipiec 15 2010 21:36:04 | Temat: Re: Głoďż˝noďż˝Ä klaksonu | Autor: Tomasz Pyra |
J.F. pisze:
On Thu, 15 Jul 2010 21:22:22 +0200, MadMan wrote:
Dnia Thu, 15 Jul 2010 21:16:58 +0200, MadMan napisał(a):
W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciÄ
gły i nieprzeraźliwy.
W jakiej odleglosci ?
3m
7 |
Data: Lipiec 15 2010 23:13:33 | Temat: Re: Głoďż˝noďż˝Ä klaksonu | Autor: 'Tom N' |
Tomasz Pyra w
J.F. pisze:
On Thu, 15 Jul 2010 21:22:22 +0200, MadMan wrote:
Dnia Thu, 15 Jul 2010 21:16:58 +0200, MadMan napisał(a):
W rowerze. W samochodzie - do 96 dB.
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.
W jakiej odleglosci ?
3m
< http://42.pl/u/2otE_3m>? ;-)
--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]
8 |
Data: Lipiec 16 2010 13:10:41 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: Piotrek |
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.
A jest jakieś maksimum w przepisach?
9 |
Data: Lipiec 16 2010 13:55:13 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: MadMan |
Dnia Fri, 16 Jul 2010 13:10:41 +0200, Piotrek napisał(a):
Dobra, doczytałem, hau hau :)
Minimum 96 dB, sygnał ciągły i nieprzeraźliwy.
A jest jakieś maksimum w przepisach?
Nie przekraczaj 300 dB... :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
10 |
Data: Lipiec 15 2010 23:48:57 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: bratPit |
Regulują to jakieś normy?
Sygnał ma być nieprzeraźliwy.
no właśnie, ciekawe czy w świetle przepisów mógłbym sobie zamontować sprężarkę, zbiornik ciśnienia i takie trąbki jak w samochodach użytkowych - ten dźwięk jest niesamowity, problemem jedynie jest wymiar tych trąbek ale pod zderzak by pewnie weszły,
brat
11 |
Data: Lipiec 16 2010 08:25:18 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: Szymon Łuczak |
bratPit pisze:
Regulują to jakieś normy?
Sygnał ma być nieprzeraźliwy.
no właśnie, ciekawe czy w świetle przepisów mógłbym sobie zamontować sprężarkę, zbiornik ciśnienia i takie trąbki jak w samochodach użytkowych - ten dźwięk jest niesamowity, problemem jedynie jest wymiar tych trąbek ale pod zderzak by pewnie weszły,
brat
Miałem takie w poprzednim samochodzie (astra F) na przeglądzie się do nich nie doczepili.:) Fakt faktem wiadomo jak czasem przeglądy wyglądają ale zawsze jeździłem do takich co sumiennie do swoich obowiązków podchodzą. Efekt był piorunujący w momencie gdy jeden z drugim wymuszał na mnie pierwszeństwo. Można powiedzieć że jakoś tak zwalniali zaraz po tym manewrze do teraz nie wiem zupełnie dlaczego :):)
12 |
Data: Lipiec 16 2010 08:39:14 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: bratPit[pr] |
Regulują to jakieś normy?
Sygnał ma być nieprzeraźliwy.
no właśnie, ciekawe czy w świetle przepisów mógłbym sobie zamontować sprężarkę, zbiornik ciśnienia i takie trąbki jak w samochodach użytkowych - ten dźwięk jest niesamowity, problemem jedynie jest wymiar tych trąbek ale pod zderzak by pewnie weszły,
Miałem takie w poprzednim samochodzie (astra F) na przeglądzie się do nich nie doczepili.:) Fakt faktem wiadomo jak czasem przeglądy wyglądają ale zawsze jeździłem do takich co sumiennie do swoich obowiązków podchodzą. Efekt był piorunujący w momencie gdy jeden z drugim wymuszał na mnie pierwszeństwo. Można powiedzieć że jakoś tak zwalniali zaraz po tym manewrze do teraz nie wiem zupełnie dlaczego :):)
hehe, kolega jeszcze w latach 90-tych jeździł w firmie Polonezem Truckiem chłodnią, coś tam się porozszczelniało/popsuło w tej chłodni i podemontowali większość rzeczy i auto robiło jako izoterma, ale sprężarka została, kolega założył zbiornik ciśnienia, elektrozawór i trąbkę z ...elektrowozu, to był dopiero dźwięk o_O
jak zatrąbił na dwupasmówce to nagle wszyscy "okupanci lewego pasa" momentalnie lądowali na prawym pasie lol :D
brat
13 |
Data: Lipiec 16 2010 16:40:46 | Temat: Re: GłoĹnoć klaksonu | Autor: Zbylut |
news-gazeta napisal(a):
Jaka jest dopuszczalna głoĹnoć sygnału dzwiÄkowego (klaksonu)?
Chodzi mi o decybele, probuje cos znalezc ale nic nie widze :(
Zmontowałem sobie "horn train" i jest niesamowicie głoĹny,
nie da siÄ staÄ obok i słuchaÄ bez nauszników.
RegulujÄ
to jakieĹ normy?
regulujesz to w zależnoĹci od sprawnoĹci hamulców, na zasadzie:
słabsze hamulce = głoĹniejszy klakson
;)
--
pozdrawiam, Zbylut
* Usenet news. Learn what you know, share what you don't *
14 |
Data: Lipiec 18 2010 00:29:34 | Temat: Re: Głośność klaksonu | Autor: Arbiter |
Użytkownik "news-gazeta" napisał w wiadomości
Chodzi mi o decybele, probuje cos znalezc ale nic nie widze :(
Zmontowałem sobie "horn train" i jest niesamowicie głośny,
czym to zasilasz?
Bo aktualnie borykam sie z takim problemem. Drugi problem - to elektrozawór
przy dużym cisnieniu zasilania trąbek (7atm) nie daje rady otworzyć
powietrza
| | | | | | | | | | |