Gażnik
1 | Data: Marzec 03 2010 13:39:08 |
Temat: Gażnik | |
Autor: Szymon Więcek | Pytanie kieruje odnośnie wcześniejszego wątku i stwierdzeniu że powodem tego 2 |
Data: Marzec 03 2010 14:55:54 | Temat: Re: Gażnik | Autor: Coaster | Szymon Więcek wrote: Pytanie kieruje odnośnie wcześniejszego wątku i stwierdzeniu że powodem tego może być gaźnik. Stwierdziłem że zakupiony gaźnik należy poddać naprawie lecz wcześniej chciałbym sie upewnić czy mam napewno odpowiedni do mojego modelu. AB = 31-PICT 3 http://www.ruddies.business.t-online.de/solex.htm Czy zna ktoś warsztat godny polecenia gdzie można dokonać regeneracji? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 3 |
Data: Marzec 03 2010 19:57:29 | Temat: Re: Gażnik | Autor: Seweryn | "Coaster" AB = 31-PICT 3 Może być też 31 PICT-4 - taki był w późniejszych wersjach. Miał większą membranę pomki przyśpieszającej. Pozdrawiam, SPB 4 |
Data: Marzec 03 2010 22:47:49 | Temat: Re: Ga���� | Autor: Coaster | Seweryn wrote: "Coaster" 31 PICT-4 byl oryginalnie montowany do silnikow AR nie AB. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 5 |
Data: Marzec 04 2010 06:10:24 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek | AB = 31-PICT 3 No właśnie z tej tabelki na samym dole wynika jak dla mnie ze 31PICT-4 Vergaser Käfer 1303 1,3/44PS Hand 10. 1972 113129021G 7.17004.00 wiec czy dla mojego 1300 AB ktory jest dokladnie z 10.1972 nie powienien byc 31PICT-4 ?? PozdraVWiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Marzec 04 2010 17:58:56 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Seweryn | "Szymon Więcek" wiec czy dla mojego 1300 AB ktory jest dokladnie z 10.1972 nie powienienbyc 31PICT-4 ?? Do tego powinien być PICT-3, ale PICT-4 będzie się tak samo nadawał. Pozdrawiam, SPB 7 |
Data: Marzec 08 2010 08:44:23 | Temat: Re: Ga???? | Autor: falco | Seweryn pisze: Do tego powinien być PICT-3, ale PICT-4 będzie się tak samo nadawał. Siema, pasował będzie, ale nie ma sensu zmieniać, bo po 1, bardzo ciężko go kupić, po 2 zestawi naprawczy (przez większą pompkę) jest niemal 2 razy droższy. :( Mam gaźnik 31p3, ale nie wiem jak będzie się sprawował, bo leży dłuższy czas. Z używanymi Solexami jest zawsze loteria, bo nawet wyczyszczony, z nowymi membranami, itp. w 1 silniku będzie ładnie gadał a w 2 (takim samym) prychał czy się dusił. Niestety bardzo często pozostaje przymiarka metodą prób i błędów. -- Pozdr! falco fKG -> serVWis części reklama <- www.mfalco.empestudio.com Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa... Jawa 356 '58 175 Jagermeister 1.6+kilka koników... 8 |
Data: Marzec 04 2010 21:19:03 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Coaster | Szymon Więcek wrote: AB = 31-PICT 3 W tej tabelce masz date produkcji gaznika. Gaznik 31 PICT-4 'szedl' do modeli 1303 i 1300 od sierpnia 1973. http://www.ruddies.business.t-online.de/grafik/pictdat.gif Tu masz jeszcze zestawienia: http://farm5.static.flickr.com/4067/4407220178_9ebca16106_o.jpg http://farm5.static.flickr.com/4032/4406453703_5e0cb6fa2d_o.jpg Oryginalnie do AB byl tylko 31 PICT-3. No i AB byl montowany oryginalnie tylko do 1302. Trzeba pamietac, ze kolejny rok produkcji rok w VW zaczynal sie w sierpniu roku poprzedniego. I tak model wyprodukowany w lipcu 1971 byl 'rocznikowo' modelem 1971 a juz wyprodukowany we sierpniu 1971 byl modelem 1972. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 9 |
Data: Marzec 04 2010 21:18:56 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Seweryn | "Coaster" Oryginalnie do AB byl tylko 31 PICT-3. No i AB byl montowany oryginalnie AB był montowany też do 1303. Pozdrawiam, SPB 10 |
Data: Marzec 05 2010 06:03:53 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek | Seweryn napisał(a): "Coaster" Mój Garbi to 1300 z października 1972r przynajmniej tak wychodziło z numerów nadwozia w programie do oceny rocznika. Slinik, który tam jest to właśnie 1300 AB (przynajmniej tak mam wpisane i sprawdzone w programie) i był orginalnie do niego zamontowany. Jest to ponoć ostatni rok produkcji z płaską szybą. Niestety nie jestem aż takim znawcą rozróżniania modeli więc mogę się mylić. PozdraVWiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Marzec 08 2010 06:13:22 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek | W sobote sprwdziłem i obecnie moj Garbi miał założony gaźnik 30-PICT 3 :( 12 |
Data: Marzec 08 2010 08:35:26 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Coaster | Szymon Więcek wrote: W sobote sprwdziłem i obecnie moj Garbi miał założony gaźnik 30-PICT 3 :( Jechal bedzie ;-) Mniejsza srednica gardzieli, mniejszy wydatek pompki, srednice dysz - sam pomysl ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes" Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 13 |
Data: Marzec 08 2010 12:26:34 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek |
Jechal bedzie ;-) Mniejsza srednica gardzieli, mniejszy wydatek pompki,No właśnie tak się on zachowuje jakby gaźnik był niewyregulowany. Brakuje mu trochę w pewnym momencie obrotów mocy a nagle dostaje kopa. Tak jakby nie dostawał odpowiedniej mieszanki. Chciałem się upewnić właśnie czy to jest napewno źle dobrany gaźnik. PozdraVWiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Marzec 08 2010 15:51:39 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Coaster | Szymon Więcek wrote: Jechal bedzie ;-) Mniejsza srednica gardzieli, mniejszy wydatek pompki, srednice dysz - sam pomysl ;-)No właśnie tak się on zachowuje jakby gaźnik był niewyregulowany. Brakuje mu trochę w pewnym momencie obrotów mocy a nagle dostaje kopa. Tak jakby nie dostawał odpowiedniej mieszanki. Chciałem się upewnić właśnie czy to jest napewno źle dobrany gaźnik. Tak 'korespondencyjenie' trudno stwierdzic. Powinienes sprawdzic zaworek iglicowy (szczelnosc, prawidlowa grubosc podkladki), czy pompka ma rownomierny 'wtrysk' itp. itd. tu masz parametry: http://tinyurl.com/y8ptj89 To o czym piszesz, to nie jest niedopasowanie gaznika. Ja mialem podobny objaw dawno temu w moim Garbie, byl spowodowany dorabiana podkladka pod zaworek iglicowy - ktos zrobl ja z gumy! Ale rowniez zblizone efekty moze spowodowac wypadniecie/rozszczelnienie kulki-zaworu z kanalu pompki przyspieszajacej. Sprawdz tez pompe paliwa. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 15 |
Data: Marzec 09 2010 06:09:03 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek |
Tak 'korespondencyjenie' trudno stwierdzic. Powinienes sprawdzic zaworekhttp://tinyurl.com/y8ptj89
Z tego wszystkiego wynika to że z tym gaźnikiem jest coś nie tak. Wcześniej ktoś pisał właśnie o tym że ciężko dopasować używanego Solexa i mam z tym chyba problem. Spróbuje założyć 31-Pict3 ale wcześniej dam go do sprawdzenia. Jaki inny gaźnik (oprócz Solexa) jest możliwy do założenia do mojego silnika?? PozdraVWiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Marzec 09 2010 07:18:33 | Temat: Re: Ga???? | Autor: falco | Szymon Więcek pisze: Z tego wszystkiego wynika to że z tym gaźnikiem jest coś nie tak. Pozwolę sobie wtrącić - to jest gaźnik do 1.3, ale 1 dolotowego, to 1.3 dwudolotowego (AB), który Ty masz jest zwyczajnie za mały. Działać będzie, ale z zamulaniem silnika czy falowaniem obrotów, dokładnie to o czym piszesz. Jaki inny gaźnik (oprócz Solexa) jest możliwy do założenia do mojego silnika?? Do 1.3 AB dedykowany był Solex 31p3 innych niż Solexy fabrycznie nigdy nie było. Nowe zamienniki, to np. Brosol, czyli brazylijski Solex. Są to gaźniki "uniwersalne", 1.2-1.5, czyli do wszystkiego i niczego. ;) Jeśli sam nie umiesz, to niech ktoś Ci wyczyści, zmieni ewentualnie membrany, itp. (koszt dużego zestawu to ok. 45zł) i spróbuje wyregulować. Oczywiście zakładam, że wszystko inne masz ustawione prawidłowo (zawory, zapłon, świece, itp). -- Pozdr! falco fKG -> serVWis części reklama <- www.mfalco.empestudio.com Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa... Jawa 356 '58 175 Jagermeister 1.6+kilka koników... 17 |
Data: Marzec 09 2010 06:39:54 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Szymon Więcek |
Do 1.3 AB dedykowany był Solex 31p3 innych niż Solexy fabrycznie nigdy Właśnie zamierzam tak zrobić , czyli dać gaźnik 31-pict3 do regeneracji i pozniej do ustawienia. Mam nadzieje ze pomoze to i garbus znów będzie ładnie gwizdał :) Dziękuje za pomoc i za wyczerpujące odpowiedzi W miarę prac napisze czy ta regulacja pomogła. PozdraVWiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Marzec 09 2010 10:31:05 | Temat: Re: Ga???? | Autor: Coaster | falco wrote: Szymon Więcek pisze: Na marginesie - na poczatku serii AB, byly jednodolotowe przejsciowki AB 1285 cm3 - parametry jak w dwudolocie tylko glowica na jeden :-P Znalazlem potwierdzenie tego w literaturze ale nie kupilem tego 'manuala' :-( A pozniej nigdzie juz nie znalazlem wzmianki... który Ty masz jest zwyczajnie za mały. Działać będzie, ale z zamulaniem silnika czy falowaniem obrotów, dokładnie to o czym piszesz. Zamiast szukac po omacku, zawsze staralem sie kazdy element wyregulowac/ustawic tak, jak tylko sie da nalepiej i najprecyzyjniej. Krok po kroku. Nigdy sie na tej metodzie nie zawiodlem. Rzucanie sie w przypadkowych kierunkach jest niedobre, poniewaz nie daje pewnosci wyklucznia podejrzanych elementow po kolei. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "The average Joe bike guy is head to toe spandex and rides in race costumes, believing that he's going faster, or that without it his crotch would be scraped raw, or that he'd be go slow without the shoes." Grant Petersen/Rivendell Bicycle Works ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 19 |
Data: Marzec 09 2010 10:40:52 | Temat: Re: Ga???? | Autor: falco | Coaster pisze: Na marginesie - na poczatku serii AB, byly jednodolotowe przejsciowki AB 1285 cm3 - parametry jak w dwudolocie tylko glowica na jeden :-P O! Proszę, pierwsze słyszę, szkoda, że nie masz książki, bo bardzo lubię nietypowe rozwiązania o których mało kto słyszał. Zamiast szukac po omacku, zawsze staralem sie kazdy element wyregulowac/ustawic tak, jak tylko sie da nalepiej i najprecyzyjniej. Krok po kroku. Howgh! -- Pozdr! falco fKG -> serVWis części reklama <- www.mfalco.empestudio.com Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa... Jawa 356 '58 175 Jagermeister 1.6+kilka koników... |