Grupy dyskusyjne   »   Gaz i smarowanie gniazd

Gaz i smarowanie gniazd



1 Data: Luty 23 2017 10:00:46
Temat: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: uciu 

Witam,

auto Grand vitara 2.0 J20A.
Na gazie przejacha³o 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
Podjecha³em sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okaza³o siÄ™ ze 9 p³ytek jest do szlifowania/wymiany. To co siÄ™ da³o pozamieniane ale zosta³o 9 do szlifu...
Mechanik mówi, ¿e to wina gazu, ze jak do³o¿e lubryfikacje bedzie lepiej...
Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna - 100km na gazie z lubryfikacjÄ… i tylko 1 p³ytka do szlifu.

Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

uciu



2 Data: Luty 23 2017 19:04:36
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Lewis 

W dniu 2017-02-23 o 19:00, uciu pisze:

Witam,

auto Grand vitara 2.0 J20A.
Na gazie przejacha³o 30kkm (gaz bez lubryfikacji)
Podjecha³em sprawdzić luzy na zaworach i mechanior zdziwiony - okaza³o siÄ™ ze 9 p³ytek jest do szlifowania/wymiany. To co siÄ™ da³o pozamieniane ale zosta³o 9 do szlifu...
Mechanik mówi, ¿e to wina gazu, ze jak do³o¿e lubryfikacje bedzie lepiej...
Pokazu na dowód swoje pomiary z jego auta - taka sama grand vitara ale 2,7benzyna - 100km na gazie z lubryfikacjÄ… i tylko 1 p³ytka do szlifu.

Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

uciu


A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego samego pana?

--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Luty 23 2017 10:13:39
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: uciu 

W dniu czwartek, 23 lutego 2017 19:04:51 UTC+1 u¿ytkownik Lewis napisa³:

A instalacja montowana w tym samym warsztacie i strojona przez tego
samego pana?

Nie.
Jego nie wiem, ale moja u jednej z najbardziej polecanych osób na forum lpg.

uciu

4 Data: Luty 23 2017 22:11:20
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Mateusz Bogusz 

Co o tym myslicie, zbieg okoliczności czy lubryfikacja jednak coś daje???

Lubryfikacja daje jak siÄ™ ma silnik który tego wymaga. A jak siÄ™ ma taki który tego nie wymaga, to wyrzucanie kasy. Na Twoim silniku siÄ™ nie znam, ale producent mo¿e nie zapewni³ w nim spiekanych gniazd zaworowych albo same zawory nie sÄ… ze stali z dodatkiem niklu.

Sam gaz niczemu winieÅ„. KiedyÅ› gniazda i zawory chroni³ o³ów. Teraz mamy NoPb i silnik przystosowany do tego paliwa be¿ ¿adnych specjalnych dodatków, powinien równie dobrze radzić sobie z prawid³owo ustawionym gazem który te¿ nie zawiera o³owiu.

Instalacje IV generacji nie powinny powodować takich problemów, a jak ju¿ to w minimalnym stopniu. NajprÄ™dzej to ta mistyczna "regulacja"

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

5 Data: Luty 23 2017 17:19:01
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie wiem skad masz informacje o stalach,nie sa precyzyjne. Podstawowymi dodatkami do stali na zawory do silnikow spalinowych sa chrom, krzem, wanad i moibden. Sa ze dwie stale zaworowe z niklem ale one za wzgledu na problemy przy obrobce stosowane sa tylko do konstrukcji specjalnych. Na pewno nie uzywa sie ich przy masowej produkcji samochodow. Przy jednostkowej produkcji silnikow do samochodow wyscigowych moga ich uzywac. Jakies wypasione ferrari moze miec takie zawory. Ale nie opel albo inna mazda. Oczywiscie zakazu zalozenia zaworow zrobionych ze stali z dodatkiem niklu do starego silnika nie ma. Jak kogos stac zaplacic za zawory tyle co za caly remont kapitalny silnia to sobie moze w jakiejs firmie od ulepszania samochodow takie zawory zamowic i mu zrobia. A tak dla potomnosci. Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia i przez to drogie ze zawory wydechowe robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z innej i trzonek z innej, duzo tanszej.

6 Data: Luty 24 2017 19:42:54
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Mateusz Bogusz 

Stale na zawory sa tak trudne do zrobienia i przez to drogie ze zawory wydechowe robia z dwoch roznych gatunkow stali. Grzybek z innej i trzonek z innej, duzo tanszej.

No to ju¿ mamy odpowied¼ dlaczego siÄ™ wypalajÄ… :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

7 Data: Luty 24 2017 15:26:10
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Zenek Kapelinder 

Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.

8 Data: Luty 25 2017 11:02:41
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Lewis 

W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:

Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.


A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zu¿yciem zaworu?

Nieraz te same zwory idÄ… w ró¿nych wersjach mocowych ju¿ wyjÅ›ciowo od producenta, zatem softwareowe zwiÄ™kszenie mocy do poziomu najmocniejsze seria plus kilkanaÅ›cie procent (pod warunkiem zachowania podstawowych zasad takiego tuningu a nie na pa³Ä™ boosta i wtryski w pÄ™tli, a EGT daleko poza granicami rozsÄ…dku) ma ¿aden wp³yw na zawory.

--
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Luty 25 2017 12:23:18
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisa³(a):

W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.

A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zu¿yciem zaworu?

a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
b) regulacja ...


Nieraz te same zwory id± w ró¿nych wersjach mocowych ju¿ wyj¶ciowo od
producenta, zatem softwareowe zwiêkszenie mocy do poziomu najmocniejsze
seria plus kilkana¶cie procent

No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)

Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?

O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)


J.

10 Data: Luty 25 2017 12:29:30
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Lewis 

W dniu 2017-02-25 o 12:23, J.F. pisze:

Dnia Sat, 25 Feb 2017 11:02:41 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2017-02-25 o 00:26, Zenek Kapelinder pisze:
Tylko ze sie nie wypalaja w czasie normalnej eksploatacji. Poza tym nie ma zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego pomiedzy zaworem zrobionym z dwoch roznych stali i wypalaniem. Za to jest scisla zaleznosc jak ktos zapierdala niemilosiernie albo sobie moc podniosl, albo te dwa czynniki razem a wypalaniem.

A tak zapytam, co ma wspólnego podniesienie mocy ze zu¿yciem zaworu?

a) temperatura ... wiecej mocy, to pewnie wyzsza,
b) regulacja ...


Nieraz te same zwory id± w ró¿nych wersjach mocowych ju¿ wyj¶ciowo od
producenta, zatem softwareowe zwiêkszenie mocy do poziomu najmocniejsze
seria plus kilkana¶cie procent

No ale producent pewnie sprawdzil ze wytrzymuja w najmocniejszej
wersji ... przynajmniej tyle, aby do nastepnego serwisu starczylo :-)

Adam P kiedys pokazywal glowice w ktorej gniazda byly na jakies 4mm
wypalone ... moze zawory te same, ale gniazda wzmocnione ?

O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)


J.


Robi³em silniki i softy w dziesi±tkach saabów i takich seryjnych i taki w których moc wzros³a ponad 2krotnie w stosunku do serii. Owszem jak kto¶ wrzuci gotowca do tego gaz ma po autokalibracji a nie strojeniu to g³owice a nawet t³oki nie wytrzymuj±. Ale mój prywatny silnik po przebiegu ponad 200kkm z czego 30kkm z lekkim stg 1 i ponad 50kkm z moc± dwukrotnie wiêksz±, upalany na torach i wszelakich wy¶cigach g³owice i zawory mia³ tak samo zu¿yte jak seryjny po 200kkm. Tak wiêc jak sobie po¶cielisz tak siê wy¶pisz, zrobisz gównianego gotowca i olejesz strojenie gazu to nie p³acz ¿e zjad³o zawory ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

11 Data: Luty 25 2017 13:00:17
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Shrek 

W dniu 25.02.2017 o 12:23, J.F. pisze:

O tej dodatkowej lubryfikacji to ja slyszalem w kontekscie samochodow
japonskich, ze niby potrzebuja ... sierra nie potrzebowala :-)

Honda te¿ nie nie - 100k na gazie i na razie nic nie wskazuje, ¿eby siê przed dozywociem wysypa³y.

Shrek

12 Data: Luty 24 2017 00:36:43
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: uciu 

W dniu piÄ…tek, 24 lutego 2017 09:18:16 UTC+1 u¿ytkownik Kamil 'Model' 
 

NIe wiem od jakiego przebiegu masz auto, ale czy wczeÅ›niej by³a
wykonywana regulacja luzu zaworowego tak jak zaleca producent np. co 30kkm??
Bo mo¿e ktoÅ› to wczeÅ›niej zaniedba³ i dlatego p³ytki powycierane

mam od przebiegu 53tyÅ›, teraz jest 90tyÅ›.
Regulacja by³a robiona przy przebiegu ok 55tyÅ› przed wsadzeniem gazu

uciu

13 Data: Luty 24 2017 22:00:47
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 23 Feb 2017 10:00:46 -0800 (PST), uciu napisa³(a):

(...)

Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

14 Data: Luty 25 2017 14:54:53
Temat: Re: Gaz i smarowanie gniazd
Autor: uciu 

W dniu piÄ…tek, 24 lutego 2017 22:00:48 UTC+1 u¿ytkownik Maciek napisa³:

Za szybko, nawet jak na silnik któy w powszechnej opinii "nie lubi" gazu.
Ile ci pali lpg/100, a ile benzyny?

Pb 9-11
LPG 12-14

uciu

Gaz i smarowanie gniazd



Grupy dyskusyjne