GN250
1 | Data: Pa?dziernik 23 2013 19:04:54 |
Temat: GN250 | |
Autor: MarcinJM | Witam 2 |
Data: Pa?dziernik 23 2013 20:48:46 | Temat: Re: GN250 | Autor: zbigi | MarcinJM napisał(a): Witam A błÄ…d! :) Mój pierwszy _motocykl_, to skuter Berlin Roller (wiem, wiem... masło maĹ›lane ;)) o pojemnoĹ›ci właĹ›nie 150ccm. PóĽniej dłuuugo nic i WSK125. I wcale sobie nie krzywdowałem w temacie bycia prawdziwym motocyklistÄ… :) Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej. No! :) Ale do rzeczy. Czy GN da radÄ™, to nie wiem, ale z podobnych przypadków doĹ›wiadczyłem podobnego zabiegu w swym katamaranie (Panda I z 1991) i - poza poprawÄ… oĹ›wielenia jezdni - nie zauważyłem negatywnych zjawisk :) Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza? Heh... Gdym ujeżdżał BestyjÄ™ (czyli rzeczonÄ… wueskÄ™ właĹ›nie), marzeniem moim było, by miała ona 2 biegi wiÄ™cej (dla lepszej gospodarki obrotami silnika) i 2 suwy wiÄ™cej (dla wiÄ™kszej ekonomicznoĹ›ci i trwałej prÄ™dkoĹ›ci marszowej). O 2 razy wiÄ™kszej pojemnoĹ›ci nie Ĺ›miałem marzyć :) Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z pierwszych rocznikow. A... To nie do mnie :) -- zbigi i stopka zastÄ™pcza 3 |
Data: Pa?dziernik 23 2013 22:37:07 | Temat: Re: GN250 | Autor: J_K_K | W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze: Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem PóĽniejsze GN miały wkład na H4. Możesz ew. poszukać, czy wi±zało się to z jakimi¶ zmianami w elektryce, ale różnica jest (jak dla mnie) raczej niewielka. Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Sprzęt niewysilony, tak, że moim zdaniem nie powinno być większych problemów. Mog± być z relatywnie mał± moc± przy podjazdach w górach. Pozmieniaj płyny i filtry, powietrza, je¶li masz g±bkowy, wyczy¶ć i nas±cz stosownym olejem, wymień ¶wiecę. Skontroluj opony, napęd i klocki. Ponieważ sprzęt ma swoje lata, pewnie warto było by wzi±ć w podróż uniwersaln± linkę naprawcz± i spray do opon. -- Pzdr J_K_K -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 4 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 08:08:19 | Temat: Re: GN250 | Autor: Magic | W dniu 2013-10-23 19:04, MarcinJM pisze: Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem Powinien, dla pewnoĹ›ci możesz sprawdzić jakiej gruboĹ›ci przewody idÄ… do oprawki żarówki, jeĹ›li 1.5 mm2 to spoko. SprawdĽ i popraw połÄ…czenia, przeczyć styki w oprawce i wio. Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Pewnie siÄ™ zmÄ™czysz podróżujÄ…c ciÄ…gle z prÄ™dkoĹ›ciami ok. 90 km/h ale to kwestia nastawienia. Motorek nie ma opinii awaryjnego jako taki, bardziej bÄ™dzie siÄ™ liczył stan Twojego egzemplarza. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 5 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 08:25:07 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 08:08, Magic pisze: Reflektor z zarowka R2 nie daje odpowiedniago oswietlenia, kupilem Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro, regulator potrafi byc koszmarnie drogi. (nie wiedziec dlaczego). Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Naped na pewno do wymiany (tylna zebatka wyglada jak gwiazda ninja, do zabijania wrogow). Nad lancuchem rozrzadu sie zastanawiam (39 tys. km). Czyszczenie gaznika. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :) Poza tym moje doswiadczenie w jezdzie jest nikle (jakies 5000km 50'tka, 4000km 150tka, 1000km GNem i daaawno temu 15km >pietnascie< CZtka 350;)) i mam swiadomosc, że w wieku 43 lat raczej Valentino Rossim nie zostane ;) (i nie chce). -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 6 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 12:21:29 | Temat: Re: GN250 | Autor: sbd |
Obawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów z instalacjÄ… przez kilka tys. km, teraz sluży nowemu panu :) Wieć gminna niesie, że równoległe regulatory tyrystorowe mniej siÄ™ grzejÄ… gdy wiÄ™cej prÄ…du zużywajÄ… odbiorniki, wiÄ™c mocniejsze Ĺ›wiatła mogÄ… nawet pozytywnie wpłynąć na trwałoć regulatora. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy zakupie kierowałem siÄ™ jak najniższÄ… masÄ… i niskÄ… kanapÄ…. Drobne błÄ™dy zawsze załatwiało podparcie nogÄ… zamiast gleby - taki wiÄ™kszy motorower dla nabrania wprawy po kursie PJ:) W tej roli sprawdził siÄ™ doskonale. Niestety jest bardzo miÄ™kki, nawet po wymianie oleju na gÄ™stszy w teleskopach. Mało stabilny, mocno nurkuje przy hamowaniu. Moim zdaniem dobry na sam poczÄ…tek, ale poĽniej dla własnego bezpieczeĹ„stwa i komfortu warto przesiÄ…ć siÄ™ na coĹ› z lepszym zawieszeniem i silnikiem pozwalajÄ…cym choćby wyprzedzić ciÄ™żarówkÄ™ na drodze dwukierunkowej. pozdrawiam sbd 7 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 10:29:53 | Temat: Re: GN250 | Autor: AZ | On 2013-10-24, sbd wrote: Mniej do puszczenia w atmosfere w postaci ciepla. O ile tylko jest zapasObawiam sie o regulator napiecia. A z tego co widzialem na allegro,Zaraz po zakupie gienka założyłem H4 i nie było najmniejszych problemów mocy i bilans nie bedzie ujemny to bedzie banglac. -- Artur ZZR 1200 8 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 12:35:02 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze: On 2013-10-24, sbd wrote: Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 9 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 10:44:58 | Temat: Re: GN250 | Autor: AZ | On 2013-10-24, MarcinJM wrote: W dniu 2013-10-24 12:29, AZ pisze:Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na przyklad ;-) -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 12:57:15 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze: Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :) Refleksja przyszla pozniej :P -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 11 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 12:52:25 | Temat: Re: GN250 | Autor: sbd |
Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego, regulatora. JeĹ›li napiÄ™cie na akumulatorze przekracza 13V to prÄ…d płynie do niego:) Mierzyłem podczas "okresowego przeglÄ…du" i na Ĺ›wiatłach przy 2-3tys obr na pewno było ponad 14V. pozdrawiam sbd 12 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 13:08:41 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:
13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo dobrze. Tyle ze szoly pamietam :P -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 13 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 13:27:55 | Temat: Re: GN250 | Autor: sbd | Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. JeĹ›li napiÄ™cie na akumulatorze przekracza 13V to prÄ…d płynie do niego:)13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej OczywiĹ›cie wszystko siÄ™ zgadza, miałem na myĹ›li orientacyjne okreĹ›lenie chwilowego kierunku przepływu prÄ…du bez wpinania amperomierza. pozdrawiam sbd 14 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 13:57:48 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze: Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 15 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 12:30:58 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 12:21, sbd pisze:
Tak intuicyjnie też mi siÄ™ wydaje. Jezdze sportowo smochodem i od motocykla oczekuje innych doznan :)Gienek służył za pierwsze moto dla swieżo upieczonej kierowniczki - przy Całkiem Ĺ›wiadomie postanowiłem kupić i pojeĽdzić GNem. Również po to, aby przy zakupie kolejnego moto być bardziej Ĺ›wiadomym czego oczekuje, co mi przeszkadza, etc. Niemniej bardzo dziekujÄ™ za tÄ… opinie, jest dla mnie wartosciowa :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 16 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 11:56:08 | Temat: Re: GN250 | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM Witam Cze¶ć. Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P Nie przyzwyczajaj się, nie s±dzę żeby¶ pojeĽdził nim dłużej niż jeden sezon. Po kilku tysi±cach kilometrów będziesz już wiedział czego oczekujesz od motocykla i nie s±dzę, żeby GN Ci to dawał. Każdy kolejny motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :) Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i ruszaj w ¶wiat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w głebokie błoto w czarnej dupie wracała na kołach o własnych siłach :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ 17 |
Data: Pa?dziernik 24 2013 15:32:38 | Temat: Re: GN250 | Autor: MarcinJM | W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze: Nie przyzwyczajaj się, nie s±dzę żeby¶ pojeĽdził nim dłużej niż jeden Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :) Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia. Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób Pocieszaj±ce :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 18 |
Data: Pa?dziernik 25 2013 07:29:33 | Temat: Re: GN250 | Autor: Piotr Klimek | Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie We wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory koszt paliwa był pomijalnie niski w porównaniu do innych wydatków. Na DRZ od pocz±tku tego sezonu wydałem niecałe 4000zł, z czego paliwo to 300zł, dlatego nie zwracam uwagi czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometrów. W terenie akurat ciężko jest natłuc dużo kilometrów, więc tym bardziej widać dysproporcje. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM http://bikepics.com/members/piko/ |