Grupy dyskusyjne   »   GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa

GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa



1 Data: Sierpien 24 2013 17:05:39
Temat: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

Cześć,

Problem jest :( Hayabusa z 2000 r. zachowuje się jak na filmiku niżej.

http://www.youtube.com/watch?v=wWI-UOR8KEw

Trochę kopci, czasami strzela w dolot. Żeby odpalić ją zimną, trzeba
zakręcić kilka-kilkanaście razy, żeby załapała (załapie i od razu gaśnie).
Miałem też sytuację, że ciepła nie chciała odpalić (ciśnienie było, bo
zawsze przed odpaleniem czekam, aż pompa przestanie pracować) - kręciłem
dobre kilkadziesiąt sekund, aż załapała (bez strzału ani nic, po prostu
zagadała).

Delikatne dodawanie gazu czasami pomaga - jak przekroczy się ten zakres
mulenia, to idzie ładnie, chociaż odcinki nie osiąga (ok. 10k obrotów nie
ma już mocy).

Komputer nie zgłasza żadnych błędów.

Sprawdziłem wszystkie czujniki (oprócz przechylenia i biegu). TPS daje
książkowe napięcie w całym zakresie położenia przepustnicy i jest dobrze
skalibrowany (komputer w trybie serwisowym pokazuje środkową kreskę). CKP
dla pewności rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, przelutowałem styki, inne
czujniki (IAP, IAT, CMP, ECT, AP) też dają odczyty takie, jak powinny.
Miałem też podejrzenie, że prąd z alternatora zakłóca sygnał z CKP, ale
sprawdziłem - to nie to.

Pompę paliwa też sprawdziłem (oprócz ciśnienia), przepompowałem całe
paliwo z baku (w razie gdyby np. była w nim woda) i zalałem świeże 5
litrów prosto ze stacji - bez poprawy. Paliwo zlałem do samochodu i chodzi
na nim idealnie.

Iskra na wszystkich garach jest niebieska i gruba. Świece są okopcone,
dwie były lekko mokre. Wymiana świec na stare nie pomogła (stare mam w
dobrym stanie, zmieniłem je kiedyś, bo kupiłem irydówki). Czasami kopci z
wydechu na czarno. Zalewa go...

Filtr powietrza (K&N) wyczyszczony i nasmarowany - bez poprawy.

Ładowanie jest OK (podejrzewałem, że może przez brak ładowania ciśnienie
paliwa jest za niskie).

Wszystkie wężyki od podciśnienia i inne sprawdziłem - są tam, gdzie
powinny być, jednokierunkowy zawór podciśnienia też jest sprawny.

Czego jeszcze nie sprawdziłem:

- filtra paliwa (ale paliwo leci z przelewu aż miło, po spięciu pompy na
krótko ciśnienie z przelewu się zwiększa, więc to pewnie nie on)

- kompresji (nie mam miernika, spróbuję jutro pożyczyć)

- ciśnienia z pompy paliwa

- luzów zaworowych

- wtryskiwaczy (może leją?)

- komputera (trzebaby podmienić, żeby sprawdzić...)

Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc
wziąłem go do ładowania i kombinuję dalej, czytam, szukam... i nic :( To
musi być jakaś pierdoła, tylko trzeba ją znaleźć... przychodzi Wam coś do
głowy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/



2 Data: Sierpien 24 2013 12:52:55
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: doktorski 

W dniu sobota, 24 sierpnia 2013 19:05:39 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc

wziąłem go do ładowania i kombinuję dalej, czytam, szukam... i nic :( To

musi być jakaś pierdoła, tylko trzeba ją znaleźć... przychodzi Wam coś do

głowy?

A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy na konektorze ECU? Bo czujnik moze byc OK tylko czy jego sygnal dolata do ECU... :)

--
pzdr, dr
1000/525/400

3 Data: Sierpien 25 2013 10:25:00
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

doktorski  wrote:

A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy
na konektorze ECU? Bo czujnik moze byc OK tylko czy jego sygnal
dolata do ECU... :)

Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką,
oraz odpalałem moto wypinając pojedynczo czujniki. ECU wtedy
zgłasza błąd czujnika i bierze zamiast niego domyślne, średnie
wartości. ECU potrzebuje do pracy jedynie CKP, a do odpalenia
dodatkowo CMP (można odpalić z CMP i odpiąć podczas pracy).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

4 Data: Sierpien 25 2013 05:23:13
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: doktorski 

W dniu niedziela, 25 sierpnia 2013 12:25:00 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką,

oraz odpalałem moto wypinając pojedynczo czujniki. ECU wtedy

zgłasza błąd czujnika i bierze zamiast niego domyślne, średnie

wartości. ECU potrzebuje do pracy jedynie CKP, a do odpalenia

dodatkowo CMP (można odpalić z CMP i odpiąć podczas pracy).
Ale my nie mowimy tutaj o odpaleniu w ogole tylko o slabym odpalaniu.

Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne cudawianki moga sie dziac z sygnalami podczas rozruchu, gdy rozrusznik obniza napiecie w instalacji.

Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo na wszystkie wtryski jednoczesnie. Dopiero przy drugim obrocie zachowuje sekwencje. Mapy paliwa dla niskiego obciazenia dobierane sa wg IAP i RPM. Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP.

Oczywiscie do sprawdzenia pozostaja tez rzeczy nie sprawdzone - luzy zaworowe i cisnienie paliwa.

--
pzdr, dr
1000/525/400

5 Data: Sierpien 26 2013 19:22:38
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

doktorski  wrote:

Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne
cudawianki moga sie dziac z sygnalami podczas rozruchu, gdy
rozrusznik obniza napiecie w instalacji.

Ale cuda się dzieją też jak już odpali.

Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo
na wszystkie wtryski jednoczesnie.

Priming, wiem.

Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP.

CKP na wolnych obrotach wygląda OK:

http://24.media.tumblr.com/332d6fe0c9618eb5af98218fff5befb6/tumblr_ms5imbBhCc1ryi3j6o1_400.jpg

Zastanawiam się tylko, dlaczego poziom jest tak mały. Serwisówka podaje
peak voltage na ponad 3V, tylko nie jest podane, przy jakich obrotach.

Ciekawe jest też, że dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jest
dużo ponad (też wolne obroty)...

http://24.media.tumblr.com/ad73ca7a86b1f6f08bd8dd27812dc630/tumblr_ms5j3xmego1ryi3j6o1_400.jpg

Tak jakby w serwisówce pomylili CKP i CMP.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

6 Data: Sierpien 26 2013 14:13:09
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: doktorski 

W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 21:22:38 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

CKP na wolnych obrotach wygl�da OK:
Zastanawiam si� tylko, dlaczego poziom jest tak ma�y. Serwis�wka podaje

peak voltage na ponad 3V, tylko nie jest podane, przy jakich obrotach.
OIDP napiecie na CKP rosnie w funkcji RPM wiec peak voltage dotyczy raczej najwyzszych obrotow.

Ciekawe jest te�, �e dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jest

du�o ponad (te� wolne obroty)...
Tu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym a ten wiekszy wprowadza zamieszanie? Ile masz kanalow w tym oscyloskopie? Jesli wiecej to poskladaj sobie rozne sygnaly ze soba (np. INJ1 do CKP czy CMP) i moze wylapiesz co jest nie teges.

Tak jakby w serwis�wce pomylili CKP i CMP.
Malo prawdopodobne. Moze jednak CMP wariuje i ECU nie do konca wie jak podawac paliwo.

--
pzdr, dr
1000/525/400

7 Data: Wrzesien 05 2013 07:14:53
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

doktorski  wrote:

Tu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym
a ten wiekszy wprowadza zamieszanie?

Usterka była prostsza.

http://www.youtube.com/watch?v=HnahEa-RGRo

Co doprowadziło do znalezienia tego:

http://motogof.tumblr.com/image/59601503451

Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba
zabiłem irydówki - mocno się zalały i teraz powyżej 10k strzela ogniem z
wydechu (i ECU zgłasza błąd dwóch cewek). Wymienię świece na stare i spróbuję
odratować te irydówki...

Dzięki za pomoc!

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

8 Data: Marzec 24 2014 07:20:38
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

Adam Wysocki  wrote:

Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba
zabiłem irydówki - mocno się zalały i teraz powyżej 10k strzela ogniem z
wydechu (i ECU zgłasza błąd dwóch cewek). Wymienię świece na stare i spróbuję
odratować te irydówki...

Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.
Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

9 Data: Marzec 24 2014 14:39:46
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 24-03-2014 08:20, Adam Wysocki pisze:

Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.
Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke?
czy czujnik zamontowales 180 stopni?

--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

10 Data: Marzec 24 2014 14:49:06
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Adam Wysocki 

Grzegorz Rogala  wrote:

Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.
Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie.

Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke?
czy czujnik zamontowales 180 stopni?

Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki.
Nie pomyślałem, że skoro jeden jest zielony, a drugi niebieski, to
może z jakiegoś powodu... Wtyczki nie da się odwrotnie włożyć (ale
naprawiając wyciągnąłem z niej piny i włożyłem odwrotnie, to da się
zrobić).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

11 Data: Marzec 24 2014 17:42:24
Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 24-03-2014 15:49, Adam Wysocki pisze:

Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki.
Nie pomyślałem, że skoro jeden jest zielony, a drugi niebieski, to
może z jakiegoś powodu... Wtyczki nie da się odwrotnie włożyć (ale
naprawiając wyciągnąłem z niej piny i włożyłem odwrotnie, to da się
zrobić).
Chyle czola, ze doszedles przyczyny - takie male wkurwiacze sa zdecydowanie MEGA wkurwiajace.


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa



Grupy dyskusyjne