Grupy dyskusyjne   »   Gdzie ucieka prad ???

Gdzie ucieka prad ???



1 Data: Grudzien 20 2006 23:08:30
Temat: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Mam golfika III 1.9TDI wersja GT.
Pelne wyposazenie itp.
Problem taki ze wystarczy zeby autko w garazu postalo 2 tygodnie nie ruszane i juz nie moge odpalic. Akumulator za slaby.
Radio itp gra...ale silnik tylko zajaknie i klapa.
Dziwi mnie to bo aku jest 92Ah Centra plus ( ale z innymi bylo to samo ) wiec mocy nie powinno brakowac.
Alternator w mojej wersji ma 120 wiec spokojnie naladuje taki aku.
I podczas normalnego uzytkowania nie ma problemu.
Ale jak postoi dwa tygodnie to mogiła.
Zaopatrzylem sie wiec w miernik i zaczalem sprawdzac.
Na pracujacym silniku wskazanie 14,25
Na pracujacym silniku i wlaczonym wszystkim co sie da czyli wszystkie swialta( długie) , radio, klima,nawiewy,podgrzewanie siedzien,podgrzewanie tylnej szyby,migacze wskazanie 13,70.
Na wylaczonym silniku po podlaczeni miernika do klem aku wskazanie 12,26 z tym ze 30 minut wczesniej aku byl rozladowany i przez 30 minut przed pomiarem pracowal silnik ktory odpalilem na prostowniku.
Teraz aku sobie stoi i laduje sie pradem 8amper. Prostownik mam stary ale dobry, prad ladowania w miare naladowania aku w nim spada.8 amper ustawilem bo ojciec mnie uczyl zeby na starcie dawac prad ladowania jako 1/10 pojemnosci akumulatora.
W samochodzie jest owszem sporo elektroniki..komputer pokladowy, radio z podtrzymaniem pamieci itp. Ale dla mnie to dziwne ze 2 tygodnie i nie ma sily odpalic silnika.
Co moge jeszcze sam zmierzyc takim zwyklym miernikiem elektronicznym by znalesc przyczyne. A moze sie pogodzic z tym bo akurat "ten typ tak ma" ?
Podpowiedzcie prosze.
Pozdrawiam.



2 Data: Grudzien 20 2006 23:15:44
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Marble 


Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości


Ale jak postoi dwa tygodnie to mogiła.

Ja mialem to samo w Astrze II. Przeczyscilem i dokrecilem klemy. Teraz jest
wilgotno i jesli klemy sa nie dokrecone albo zasniedziale to wilgoc wdziera
sie miedzy elektrody a klemy i nie laczy dostatecznie aby pociagnac wiekszy
prad. Sprawdz najpierw to jesli nie pomoze to raczej aku do wymiany.

3 Data: Grudzien 20 2006 23:52:17
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Marble napisał(a):

Użytkownik "Norbert"  napisał w wiadomości
Ale jak postoi dwa tygodnie to mogiła.

Ja mialem to samo w Astrze II. Przeczyscilem i dokrecilem klemy. Teraz jest wilgotno i jesli klemy sa nie dokrecone albo zasniedziale to wilgoc wdziera sie miedzy elektrody a klemy i nie laczy dostatecznie aby pociagnac wiekszy prad. Sprawdz najpierw to jesli nie pomoze to raczej aku do wymiany.

Nie nie... u mnie to samo sie dzialo w lecie w upaly, poza tym auto garazowane w ciepelku wiec to odpada.
Akumulator tez jest ok bo z poprzednim boshem ktorego mialem ale dalem ojcu do auta bylo identycznie i u ojca sprawowal sie idealnie.
To raczej kwestia ze albo ten typ tak ma albo gdzies prad cos zabiera ale juz nie mam pomyslu...zadna lampka w aucie sie nie swieci itp... poprostu amba fatima... jest prad i po 2 tygodniach nie ma...

4 Data: Grudzien 21 2006 00:10:07
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: usb 

Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku
oczywiście i wszystkich odbiornikach, wtedy będziesz miał czarno na białym
ile "wypływa" z akumulatora prądu. Jest kilku cichych podżeraczy prądu: np.
alarm, może zaciął się wyłącznik i świeci się lampka w bagażniku, może układ
domykania szyb próbuje cały czas domknąć szybę itd. Zrób eksperyment i
zamknij auto bez używania alarmu, czy też będziesz miał podobny efekt.

Pozdrawiam

5 Data: Grudzien 21 2006 14:01:48
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Golab 


Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku
oczywiście i wszystkich odbiornikach, wtedy będziesz miał czarno na białym
ile "wypływa" z akumulatora prądu.

Potwierdzam, to najlepsza metoda, a zeby sprawdzic co ci prad zabiera w
trakcie pomiaru wyjmuj pokoleji bezpieczniki i jak zauwazysz nagly spadek
pobieranego pradu to poprostu sprawdz co ubezpiecza wlasnie wyjety
bezpiecznik. Proste i sprawdzone.

Marcin

6 Data: Grudzien 21 2006 00:33:33
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Marble wrote:

Ja mialem to samo w Astrze II. Przeczyscilem i dokrecilem klemy. Teraz jest wilgotno i jesli klemy sa nie dokrecone albo zasniedziale to wilgoc wdziera sie miedzy elektrody a klemy i nie laczy dostatecznie aby pociagnac wiekszy prad. Sprawdz najpierw to jesli nie pomoze to raczej aku do wymiany.
Tym sposobem znajomy wymienil juz 5 akumulatorow w ciagu 4 lat.

--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

7 Data: Grudzien 21 2006 00:25:19
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: RYGAR 

w mojej starej B3 tez tak sie dzialo. okazalo sie ze przyczyna byl uszkodzony przewod do lampki w bagazniku (z czasem uszkodzil sie od wielokrotnego  zginania podczas otwierania/zamykania klapy). I zaroweczka w srodku swiecila caly czas, rozladowujac aku. elektryk mowil ze tak sie zdarza dosc czesto w audi 80. moze Twoje autko tez ma gdzies takiego kiksa

rgr

8 Data: Grudzien 21 2006 02:34:18
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

RYGAR napisał(a):

w mojej starej B3 tez tak sie dzialo. okazalo sie ze przyczyna byl uszkodzony przewod do lampki w bagazniku (z czasem uszkodzil sie od wielokrotnego  zginania podczas otwierania/zamykania klapy). I zaroweczka w srodku swiecila caly czas, rozladowujac aku. elektryk mowil ze tak sie zdarza dosc czesto w audi 80. moze Twoje autko tez ma gdzies takiego kiksa

rgr
No niestety... ja nawet sie zamknalem w bagazniku by sprawdzic... zaroweczka gasnie po zamknieciu klapy...

9 Data: Grudzien 21 2006 00:38:48
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Norbert wrote:

Podpowiedzcie prosze.

Zrob cos dla mnie i zmierz napiecie na masie silnika przy przekreconej stacyjce i przy wylaczonej stacyjce.
I podaj tu wyniki na grupe..


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

10 Data: Grudzien 21 2006 02:36:11
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Filip KK napisa?(a):

Norbert wrote:

Podpowiedzcie prosze.

Zrob cos dla mnie i zmierz napiecie na masie silnika przy przekreconej stacyjce i przy wylaczonej stacyjce.
I podaj tu wyniki na grupe..


Podpowiedz mi jak to zrobic bo nie bardzo zrozumialem.
Dziekuje.
Pozdrawiam.

11 Data: Grudzien 21 2006 08:32:01
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Marek P. 


Zrob cos dla mnie i zmierz napiecie na masie silnika przy przekreconej
stacyjce i przy wylaczonej stacyjce.
I podaj tu wyniki na grupe..

Ja jestem elektronikiem i za bardzo Cię nie zrozumiałem a co dopiero zwykły
pożeracz chleba.
Domyślam się że chodzi Ci o napięcie obudowa silnika - > "-"  w aku. I
domyślam się że sugerujesz poluzowany lub zaśniedziały przewód masy.
-- 
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700

12 Data: Grudzien 21 2006 14:38:26
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Marek P. wrote:

Ja jestem elektronikiem i za bardzo Cię nie zrozumiałem a co dopiero zwykły
pożeracz chleba.
Domyślam się że chodzi Ci o napięcie obudowa silnika - > "-"  w aku.

Dobrze sie domyslasz. Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie napiecie, ustaw na 200 mV.

I
domyślam się że sugerujesz poluzowany lub zaśniedziały przewód masy.
-- ďż˝

Widac, ze jestes elektronikiem :) Nic wiecej dodawac nie trzeba :)



--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

13 Data: Grudzien 21 2006 23:25:24
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Marek P. 

Dobrze sie domyslasz. Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie
silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies
do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie
napiecie, ustaw na 200 mV.

Teraz na pewno zrozumie.

domyślam się że sugerujesz poluzowany lub zaśniedziały przewód
masy. -- ďż˝

Widac, ze jestes elektronikiem :) Nic wiecej dodawac nie trzeba :)


Twoje zdanie.

-- 
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700

14 Data: Grudzien 21 2006 09:10:02
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Tomasz Pyra 

Norbert napisał(a):

Co moge jeszcze sam zmierzyc takim zwyklym miernikiem elektronicznym by znalesc przyczyne. A moze sie pogodzic z tym bo akurat "ten typ tak ma" ?

Możesz zmierzyć upływ prądu.

Nim to zrobisz jednak sprawdź czy nie masz zapalonej lampki w bagażniku ;)

Jak już sprawdzisz i okaże się że to nie to:

Wyłączasz wszystko (tak jak samochód stoi przez te 2 tygodnie), zdejmujesz jedną klemę i wpinasz szeregowo miernik ustawiony w tryb pomiaru prądu (amperomierz) i mierzysz ile prądu płynie z akumulatora.

Jeżeli będzie to 100mA, a akumulator masz 92Ah, to oznacza że akumulator rozładuje się do zera w 920h, czyli w 38 dni.

Kolejna sprawa to znaleźć gdzie prąd ucieka. Na początek proponuję pozostawić miernik tak podłączony i wyciągać po kolei bezpieczniki, najlepiej podpierając się jeszcze schematem elektrycznym żeby szukać z sensem.
Jak już będziesz miał najmniejszy bezpiecznik który powoduje że zużycie prądu się pojawia bądź nie, to musisz zlokalizować urządzenie do niego podłączone - zazwyczaj to jest alarm, radio, albo jakieś oświetlenie którego się zapomniało wyłączyć.

15 Data: Grudzien 21 2006 12:05:16
Temat: [długie i nudne] Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Slv 


Na pracujacym silniku wskazanie 14,25

siedzien,podgrzewanie tylnej szyby,migacze wskazanie 13,70.
Na wylaczonym silniku po podlaczeni miernika do klem aku wskazanie 12,26
Będzie nudno, uprzedzam: napięcie ładowania powinno być w zakresie
13,9-14,5-\, jeśli potraktować poważnie wynik pomiaru to wygląda na to,że
alternator jest ok. Akumulator można ładować prądem 0,1 x Q20 / Q20
pojemność akumulatora w temp.20 st.C /, w tym przypadku jest to 9,2 A bez
ryzyka uszkodzenia w sposób ciągły /to nie do końca prawda /.Akumulator
rozładowany można do chwili naładowania ładować prądem 0,8Q20 a więc 0,8x92
co daje ok. 70 amperów. Jaki problem może być przyczyną kłopotów w tym
przypadku. Przypuszczalnie akumulator jest permanentnie rozładowany
/samochód długo stoi w garażu /, trzeba pamiętać, że rozładowanie poniżej
10,6 V powoduje trwałe zmiany chemiczne w płytach. Kolejnym problemem jest
prawdopodobny ciągły mały pobór prądu przez elektronikę pojazdu, to niestety
też czynnik przyśpieszający zasiarczenie płyt akumulatora. Efektem końcowym
jest wzrost oporności wewnętrznej a po ludzku, akumulator będzie utrzymywał
napięcie jeśli będzie obciążony np. żarówką, ale włączenie rozrusznika
spowoduje spadek napięcia na tyle duży ,że nie będzie możliwości
uruchomienia, dodatkowo podczas ładowania szybko pojawia się napięcie ale
akumulator pozostaje niedoładowany. Co z tym zrobić? Starać się co jakiś
czas doładowywać akumulator z prostownika, nie dopuszczać do całkowitego
rozładowania, jeśli to możliwe rozłączyć akumulator w czasie długich
postojów. Dbać o czystość klem.
Przepraszam, że nudzę ale tak to mniej więcej wygląda.

Slv

16 Data: Grudzien 21 2006 12:15:19
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: J.F. 

On Wed, 20 Dec 2006 23:08:30 +0100,  Norbert wrote:

Na pracujacym silniku wskazanie 14,25

Bardzo dobrze.

Na pracujacym silniku i wlaczonym wszystkim co sie da czyli wszystkie
siedzien,podgrzewanie tylnej szyby,migacze wskazanie 13,70.

A podnies troche obroty - jesli podskoczy choc do 13.9 to bedzie
dobrze, bo 13.7 moze oznaczac ze sie nie wyrabia.
Choc z tego co piszesz to sie wyrabia.

Na wylaczonym silniku po podlaczeni miernika do klem aku wskazanie 12,26
z tym ze 30 minut wczesniej aku byl rozladowany i przez 30 minut przed
pomiarem pracowal silnik ktory odpalilem na prostowniku.

Podladuj i zmierz jeszcze raz - na niedawno ladowanym akumulatorze
powinno byc 13.2V, a nie 12.2.

Co moge jeszcze sam zmierzyc takim zwyklym miernikiem elektronicznym by
znalesc przyczyne. A moze sie pogodzic z tym bo akurat "ten typ tak ma" ?

Przy wylaczonym aucie zdjac kleme i zmierzyc pobor pradu.
Bedziesz wiedzial czy auto ciagnie czy aku juz do d*, bo moze
sam z siebie sie rozladowywac.

I podpytac sasiadow. Moze sie alarm wlacza ?
A w ogole jak sie wlaczy to sie za pare minut wylaczy czy bedzie
piszczal do rozladowania aku ? :-)

J.

17 Data: Grudzien 21 2006 19:04:19
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

J.F. wrote:

Podladuj i zmierz jeszcze raz

ALe po co? Leczy sie przyczyne, nie skutek.


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

18 Data: Grudzien 21 2006 23:05:04
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: J.F. 

On Thu, 21 Dec 2006 19:04:19 +0100,  Filip KK wrote:

J.F. wrote:
Podladuj i zmierz jeszcze raz

ALe po co? Leczy sie przyczyne, nie skutek.

Przyczyna moze byc np zwarta cela.

A przyczyna niskiego pomiaru bylo rozladowanie akumulatora,
wiec zeby sprawdzic co sie dzieje to trzeba go naladowac :-)

J.

19 Data: Grudzien 22 2006 01:17:25
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

J.F. wrote:


Podladuj i zmierz jeszcze raz

ALe po co? Leczy sie przyczyne, nie skutek.


Przyczyna moze byc np zwarta cela.
Watpie.

A przyczyna niskiego pomiaru bylo rozladowanie akumulatora, wiec zeby sprawdzic co sie dzieje to trzeba go naladowac :-)

I pozniej znow i znow i znow.... Skoncz Panie :)

Pamietasz ta "biala serie"? To byly akumulatory :) Kupowalo sie suche. A teraz smietniki sa w sklepach. Bo zalane.
Jak sie zalewalo kwasem to 6 lat auta jezdzily bez zadnego problemu :)


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

20 Data: Grudzien 22 2006 12:59:44
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Zrobi?em tak jak mówilis'cie o ile czegos' nie pokre;ci?em.
Wiec... akumulator po 24 godzinach ?adowania na?adowa? sie;.
Na prostowniku wskazówka AMPER spad?a do zera i s?ychac' , z.e
  elektrolit w s'rodku lekko ba;belkuje.
Od razu po od?a;czeniu prostownika pod?a;czy?em miernik do
akumulatora i wskaza? mi on wartos'c' 13,60.
Jednak norma ze jeszcze jak sie lektrolit w srodku nie
uspokoil to tak bedzie.
Odczeka?em wie;c 5 minut. Tym razem zdja;?em kleme minusowa; z
akumulatora. Pod?a;czy?em iernik do bieguna - a drugi kabelek
  miernika do obudowy rozrusznika. Wynik: 13.35... po naste;pnych
  5 minutach 13.27. ( od od?a;czenia prostownika minelo juz okolo
10-12 minut wiec akumulator sie troche ustabilizowal)
Naste;pnie za?oz.y?em klemy na akumulator i sprawdzilem ponownie
przykladajac miernik do zalozonych na akumulator klem. Wynik 13,27.
Zdja;?em wie;c ponownie kleme minusowa; i jeden koniec miernika do
bieguna minus a drugi do obudowy rozrusznika.Wynik 13.27
Po nastepnych 8 godzinach od od?a;czenia prostownika zszedlem do garazu by zmierzyc akumulator. Miernik po dotknieciu do klem wskazywa? 12,99.

Jesli cos pomylilem to prosze mnie poprawic.

PS. Mam w garazu drugi akumulator tez 92Ah ale starszy duzo od mojego...
  dla ciekawos'ci podlaczylem do niego miernik i wynik pokazal 12.15.
Podlaczylem go wiec do prostownika ale dziwne zjawisko...
prostownik na chwile dal sie ustawic na 1/10 prad ladowania w pozycji
9Amper by po kilku sekundach zjechac na zero tak jakby akumulator byl
naladowany. I faktycznie po chwili przylozylem ucho i slyszalem jak
elektrolit babelkuje wiec aku byl naladowany...tylko dlaczego pokazywal
  12,15 zamiast jak ktos tutaj powiedzial 13 ponad co podobno swiadczy o
  tym ze akumulator jest naladowany?

Pozdrawiam.

21 Data: Grudzien 22 2006 13:01:09
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Przepraszam za kodowanie, cos sie thunderbird zbuntowal nie wiem dlaczego.

22 Data: Grudzien 22 2006 13:33:44
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Dec 2006 12:59:44 +0100,  Norbert wrote:

Od razu po od?a;czeniu prostownika pod?a;czy?em miernik do
akumulatora i wskaza? mi on wartos'c' 13,60.
Odczeka?em wie;c 5 minut. Tym razem zdja;?em kleme minusowa; z
akumulatora. Pod?a;czy?em iernik do bieguna - a drugi kabelek
 miernika do obudowy rozrusznika. Wynik: 13.35... po naste;pnych
 5 minutach 13.27.

I to jest prawidlowo.

Naste;pnie za?oz.y?em klemy na akumulator i sprawdzilem ponownie
przykladajac miernik do zalozonych na akumulator klem. Wynik 13,27.
Zdja;?em wie;c ponownie kleme minusowa; i jeden koniec miernika do
bieguna minus a drugi do obudowy rozrusznika.Wynik 13.27

Ale prad, jaki prad plynie ? [tylko zebys nie spalil miernika]
Niezbyt duzy, skoro spadku napiecia nie widac.

I faktycznie po chwili przylozylem ucho i slyszalem jak
elektrolit babelkuje wiec aku byl naladowany...tylko dlaczego pokazywal
12,15 zamiast jak ktos tutaj powiedzial 13 ponad co podobno swiadczy o
tym ze akumulator jest naladowany?

Bo one tak maja - napiecie jak sam zauwazyles spada.
13.2 jest na swiezo ladowanym i to w temperaturze pokojowej.

J.

23 Data: Grudzien 22 2006 15:05:46
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 


Bo one tak maja - napiecie jak sam zauwazyles spada.
13.2 jest na swiezo ladowanym i to w temperaturze pokojowej.

J.


A teraz bylem ponownie w garazu czyli 15 godzin od ostatniego pomiaru i zmierzylem ponownie akumulator. Wynik 12,61.
Temperatura w garazu okolo 10 stopni

24 Data: Grudzien 22 2006 16:23:25
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Norbert wrote:

[cut]

O boze.... Naprawde Ci sie nudzi?

Zmierz napiecie na masie silnika prosze.


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

25 Data: Grudzien 22 2006 16:55:16
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Filip KK napisa?(a):

Norbert wrote:

[cut]

O boze.... Naprawde Ci sie nudzi?

Zmierz napiecie na masie silnika prosze.



Wytlumacz mi prosze dokladnie jak pastusz krowie jak mam to zrobic i na jaki przelacznik ustawic miernik. Nie znam sie na tym bo nigdy nie bylo mi to potrzebne wiec prosze o zrozumienie.

26 Data: Grudzien 22 2006 21:12:57
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Norbert wrote:

Wytlumacz mi prosze dokladnie jak pastusz krowie jak mam to zrobic i na jaki przelacznik ustawic miernik. Nie znam sie na tym bo nigdy nie bylo mi to potrzebne wiec prosze o zrozumienie.

Przeciez juz Ci wytlumaczylem... Czy czegos nie zrozumiales w moim tlumaczeniu? Moge zrobic tlumaczenie tego tlumaczenia...

--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

27 Data: Grudzien 22 2006 22:13:48
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

Filip KK napisa?(a):

Norbert wrote:

Wytlumacz mi prosze dokladnie jak pastusz krowie jak mam to zrobic i na jaki przelacznik ustawic miernik. Nie znam sie na tym bo nigdy nie bylo mi to potrzebne wiec prosze o zrozumienie.

Przeciez juz Ci wytlumaczylem... Czy czegos nie zrozumiales w moim tlumaczeniu? Moge zrobic tlumaczenie tego tlumaczenia...

Hmmm...
Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a akumulator wpinam miernik i sprawdzam jaki prad pobiera odlaczajac po kolei bezpieczniki czy tak?
Jesli tak to jeszcze podpowiedz mi na jakie ustawienie miernik ustawic bo ma on ich sporo...
Dla ulatwienia podam link do identycznego i moze mi podpowiesz na czym przelacznik ustawic. Wiem ze smiesznie to brzmi, kabel od odkurzacza umiem naprawic i lampke zrobic..ale miernikiem sie posluguje pierwszy raz i noga w tym jestem.
http://allegro.pl/item152151730_miernik_uniwersalny_lm_800_laudamnn_germany_zobacz.html
Moj miernik jest taki jak ten w linku.
Przy pomiarze akumulatora kabelki mialem podlaczone do dwoch dolnych gniazd, czy tak ma byc czy moze do pomiaru o ktorym piszemy trzeba przelozyc? No i na ktora; opcje ustawic pokretlo miernika.
Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie ale mam wyksztalcenie w innym kierunku wiec jak pisalem trzeba ze mna za raczke.

28 Data: Grudzien 22 2006 22:24:06
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Filip KK 

Norbert wrote:

Hmmm...
Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a akumulator wpinam miernik i sprawdzam [cut]

Nie, nie nie.

Widze, ze musze skopiowac, to co Ci juz napisalem w tym watku:

"Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie napiecie, ustaw na 200 mV."


--
/Pozdrawiam, Filip/      :( + VW = :)

www.c3cars.com
http://tinyurl.com/fhpfn

29 Data: Grudzien 23 2006 01:14:02
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: Norbert 

PrzecieFilip KK napisa?(a):

Norbert wrote:

Hmmm...
Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a akumulator wpinam miernik i sprawdzam [cut]

Nie, nie nie.

Widze, ze musze skopiowac, to co Ci juz napisalem w tym watku:

"Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie napiecie, ustaw na 200 mV."


Robilem to i podawalem dane na grupe o ile sie nie myle.
5 godzin po naladowaniu aku wskazanie 13.35
Po nastepnych 15 godzinach wskazanie 12.99
Identyczne wskazania przy zalozonej klemie minusowej wiec kabel masy raczej tutaj nie jest winny

30 Data: Grudzien 22 2006 23:57:18
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: J.F. 

On Fri, 22 Dec 2006 22:13:48 +0100,  Norbert wrote:

Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a
akumulator wpinam miernik i sprawdzam jaki prad pobiera odlaczajac po
kolei bezpieczniki czy tak?

Pomaga kawalek cienkiego golego drutu ktorym owijamy koncowke
akumulatora.

Jesli tak to jeszcze podpowiedz mi na jakie ustawienie miernik ustawic
bo ma on ich sporo...

2000m w dziale A=
prad pewnie bedzie sporo mniejszy, ale przynajmniej dosc bezpieczny
bedziesz.

I pod zadnym pozorem nie sprawdzaj ile amperow daje akumulator,
ani nie probuj silnika zapalic. I przed pomiarem napiecia odlacz
kable i przekrec na wlasciwy zakres.


http://allegro.pl/item152151730_miernik_uniwersalny_lm_800_laudamnn_germany_zobacz.html
Przy pomiarze akumulatora kabelki mialem podlaczone do dwoch dolnych
gniazd, czy tak ma byc czy moze do pomiaru o ktorym piszemy trzeba
przelozyc?

Nie, w tym modelu inne sluza tylko do zakresu 10A. Ty mierzysz
mniejsze prady. Choc do innych celow w samochodzie 10A przydatny
bardzo.

Jak ci wyjdzie ponizej 50 [mA] to jest bardzo dobrze i nie ma co
bezpiecznikow ruszac.
Jak 50-100 .. 100mA to 2.4Ah dziennie, ponad 30Ah po 14 dniach postoju
- niby 92Ah powinien wytrzymac, ale moze juz tyle nie miec
i cierpi od tego ..


J.

31 Data: Grudzien 22 2006 15:12:23
Temat: Re: Gdzie ucieka prad ???
Autor: usb 

Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku
oczywiście i wył. wszystkich odbiornikach, wtedy będziesz miał czarno na
białym
ile "wypływa" z akumulatora prądu. Jest kilku cichych podżeraczy prądu: np.
alarm, może zaciął się wyłącznik i świeci się lampka w bagażniku, może układ
domykania szyb próbuje cały czas domknąć szybę itd. Zrób eksperyment i
zamknij auto bez używania alarmu, czy też będziesz miał podobny efekt.

Pozdrawiam

Gdzie ucieka prad ???



Grupy dyskusyjne