Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 1 0Wcośtam i za ile?
1 | Data: Marzec 27 2008 16:36:22 |
Temat: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? 2 |
Data: Marzec 28 2008 10:18:10 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile?Jeśli przez te wszystkie lata lałeś do W201 2,0D olej syntetyczny, to to po prostu kolejny przykład na to, że olej syntetyczny w starym silniku pomaga a nie szkodzi. Tak Ci żal tych paru złotych? Silnik WIDZI różnicę między olejem syntentycznym a półsyntentycznym (de facto mineralnym+ nieco syntentycznych dodatków). Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np Orlen Platinum Rally, Liqiu Moly, Shell Helix. -- Michał 3 |
Data: Marzec 28 2008 12:16:45 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Jeśli przez te wszystkie lata lałeś do W201 2,0D olej syntetyczny, Chyba przez 12 lat. Wcześniej lałem 15Wcośtam. Lałem i Shell Helix 15W, i Castrol 15W, i Mobil 10W lub 15W, z tym że przez ostatnie 12 lat raz Castrol Magnatek (był jak woda -- silnik stukał i nie rozwijał mocy, której i tak miał mało) i Mobil 1 0W lub 5W. 0W lałem na zimę, 5W na lato. to to po prostu kolejny przykład na to, że olej syntetyczny w starym I chyba powinien pomagać. Ale różnicy pomiędzy 10W i 0W lub 5W nie widziałem. Tak Ci żal tych paru złotych? Chyba tak, jeśli efekt ma być niezauważalny. Producent zaleca 15W -- ćwierć wieku temu chyba 5W nie produkowano masowo. :) Silnik WIDZI różnicę między olejem syntentycznym a półsyntentycznym I jak widzi? Idzie lato, samochód jest garażowany... (de facto mineralnym+ nieco syntentycznych dodatków). No tak. Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np A ten Mobil S jest 10W40? Na lato by przydał się istotnie cośtamW60, nie W40. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 4 |
Data: Marzec 28 2008 15:41:00 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Fakt faktem- merole zniosą wszystko :) 0W lałem na zimę, 5W na lato.W sumie czy 0W czy 5W to i tak jest dobry, wysokiej klasy, rzadki olej, który ułatwia rozruch. Tutaj akurat wielkiej różnicy nie ma. No generalnie widać ją, jak się przelewa taki olej z jednego pojemnikato to po prostu kolejny przykład na to, że olej syntetyczny w starym do drugiego, zwłaszcza na mrozie :) Efekt jest zauważalny- dla silnika. Oleje syntetyczne można teżTak Ci żal tych paru złotych? zmieniać rzadziej (nawet dużo rzadziej) niż mineralne. Producent zaleca 15W -- ćwierć wieku temu chyba 5W nie produkowano masowo. :)To inna sprawa, ale też przeczytaj co ile kilometrów zaleca zmianę. Co 10 000km w warunkach normalnej eksploatacji. A olej syntetyczny wytrzymuje 15, 20 albo i 30 kkm. Ano tak, że olej syntentyczny jest dużo trwalszy ze względu na:Silnik WIDZI różnicę między olejem syntentycznym a półsyntentycznym - starzenie się bazy olejowej - starzenie się dodatków różnego rodzaju - stabilność temperaturową (czyli w temperaturze roboczej zachowa właściwości smarujące lepiej niż mineralny). W dodatku zapewnia szybsze i dokładniejsze smarowania przy rozruchu- szczególnie istotne w jeździe na krótkich dystansach- miejskiej. Tak, jest 10W40 ale jest półsyntentyczny.Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np Na lato by przydał się istotnie cośtamW60, nie W40.W sensie takim, że 60 jest nieco bardziej lepki- do starszego silnika to super sprawa- i na pewno zużycie będzie niższe. Polecam Orlen Platinum 10W60- u regionalnych dystrybutorów do nabycia za około 130zł/4 litry. -- Michał 5 |
Data: Marzec 28 2008 18:27:12 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Fakt faktem- merole zniosą wszystko :) I dlatego po 10 latach tracą 90% wartości a po kolejnych 10 latach tracą kolejne 80% wartości z tego, co pozostało, czyli kolejne 8% wartości nowego samochodu... > 0W lałem na zimę, 5W na lato. Pomiędzy 10W i 0W też nie widzę różnicy w dzisiejszych temperaturach. >> to to po prostu kolejny przykład na to, że olej syntetyczny w starym > I chyba powinien pomagać. Ale różnicy pomiędzy 10W i 0W lub 5W nie widziałem. No generalnie widać ją, jak się przelewa taki olej z jednego pojemnika Ja nie widywałem. >> Tak Ci żal tych paru złotych? > Chyba tak, jeśli efekt ma być niezauważalny. Efekt jest zauważalny- dla silnika. Oleje syntetyczne można też Wszyscy (w Mercedesie, mechanicy niezależni, specjaliści od olei) mówili mi, że nie można rzadziej wymieniać. :) Sprawdzałem też przebiegi nowych samochodów... > Producent zaleca 15W -- ćwierć wieku temu chyba 5W nie produkowano masowo. :) To inna sprawa, ale też przeczytaj co ile kilometrów zaleca zmianę. Co Tak i nie. Co 10 w normalnej eksploatacji, ale w jeździe miejskiej lub po zakurzonych drogach co 7. :) I nie rzadziej niż raz na rok. A olej syntetyczny wytrzymuje 15, 20 albo i 30 kkm. Tak, ale nie w tych silnikach. Poza tym w każdym Mercedesie z tym silnikiem olej kapie i spala się razem z paliwem, tak że z maksimum poziom spada do minimum pomiędzy wymianami. Gdy się przeholuje -- spada poniżej minimum. :) >> Silnik WIDZI różnicę między olejem syntentycznym a półsyntentycznym > I jak widzi? Ano tak, że olej syntentyczny jest dużo trwalszy ze względu na: W dodatku zapewnia szybsze i dokładniejsze smarowania przy rozruchu- Jest wiosna a samochód trzymam w garażu. >> Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np > A ten Mobil S jest 10W40? Już kupiłem. Zaoszczędziłem nieco ponad 60 złotych -- niemal akurat tyle, ile zapłacę za wymianę płynu hamulcowego. No i wolę wymienić płyn, zamiast dopłacić do oleju. :) > Na lato by przydał się istotnie cośtamW60, nie W40. W sensie takim, że 60 jest nieco bardziej lepki- do starszego silnika W60 wytrzymuje po prostu wyższą temperaturę. :) Polecam Orlen Platinum 10W60- u regionalnych dystrybutorów do nabycia IMO powinien kosztować dwa razy mniej. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 6 |
Data: Marzec 29 2008 00:58:40 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Tym niemniej jest. Polecam dokładną lekturę norm olejowych. M.in. na> 0W lałem na zimę, 5W na lato. stronie Orlena ładnie opisane, ale w zasadzie na każdej która mówi cokolwiek o olejach silnikowych. 10W jest OK, tyle, że niestety zdecydowana większość olejów 10W to półsyntetyki. Jak widać mamy inną czułość oczu :D 5W40 a 10W60- kolosalna róznica naNo generalnie widać ją, jak się przelewa taki olej z jednego pojemnika zimno. Pomimo tego, że ten 10W60 to nie bylejaki olej był- Liqui Moly akurat. A ciekawe który "mechanik" by sobie odbierał od garnka. Olej to nie> Chyba tak, jeśli efekt ma być niezauważalny. jest magiczny płyn- to konkretna substancja smarna i od jej parametrów i tego, jak je zachowuje, zależy częstość wymiany (i jej konieczność). Syntetyki są nieporównywalnie lepsze i trwalsze od mineralnych, więc MOŻNA je wymieniać rzadziej. mówili mi, że nie można rzadziej wymieniać. :) Sprawdzałem teżI co? Minimum to 15kkm, coraz częściej pojawiają się okresy międzyprzeglądowe 20, 30 a nawet 50kkm. O ironio- dla diesli dłuższe, zgadnij czemu (piszę o tym niżej). Zgadza się- minerala w starych samochodach tak właśnie zmieniałem. CoTo inna sprawa, ale też przeczytaj co ile kilometrów zaleca zmianę. Co 7500km. No pełna zgoda, tylko odwrotnie niż uważasz- starsze,A olej syntetyczny wytrzymuje 15, 20 albo i 30 kkm. DUŻO mniej wysilone jednostki (masz 72 albo 75 KM z 2 litrów u siebie- to zależy czy Twój MB zrobiony był przed 08.89 albo po), niskoobrotowe, dużo mniej niszczą olej. Tymbardziej, ze wchodzi Ci do silnika bodajże 6,5 litra(jak na współczesne jednostki o pojemności 2,0- niebywała ilość) tego oleju a filtr jest OGROMNY. >Poza tym w każdym Mercedesie z tym silnikiem olej kapie i spala się razem z paliwem,A każdym silniku spalinowym następuje ten proces. W wysokoobrotowym i bardziej wysilonym silniku- w większym stopniu. Niewątpliwie OM 601 nie zalicza się do takowych :) 4 tak że z maksimum poziom spada doPod koniec posta znajdziesz linka. Jak będzie Ci się chciało poczytać i pomyśleć, to nawet zauważysz, ze dolewki poprawiają jakość oleju :) Gdy się przeholuje -- spada poniżej minimum. :)Jeździłem OM 616 oraz OM 602 długi czas. Brakuje Ci podstawowej wiedzy nt parametru oleju. Temperatura otoczeniaAno tak, że olej syntentyczny jest dużo trwalszy ze względu na: ma znaczenie przy zimnym starcie, ale nie decydujące. Silnik czy jest +20oC czy -15oC przy "zimnym" rozruchu jest ZIMNY a olej zachowuje wyższą niż w warunkach normalnej pracy lepkość. Olej syntetyczny szybciej tworzy film olejowy i szybciej penetruje wszystkie zakamarki silnika przy zimnym starcie. Niezależnie od tego, czy mówimy o garażu czy nie. Garaż dobrego syntetyka nie zastąpi niestety. Mógłbyś cokolwiek mówić nt zlikwidowania efektu "zimnego startu", podgrzewając miskę olejową grzałką 220V która powiedzmy podgrzałaby olej do tych 80-90oC. Ale pomimo podgrzania oleju- elementy silnika i tak byłyby chłodne, więc sukces tylko połowiczny. Podaj ceny. Zależy gdzie kupujesz oleje.>> Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np -- niemal akuratRzecz jasna, co nie zmienia faktu, że nie masz racji mówiąc, że silnik nie widzi różnicy. Tylko o to mi chodzi. Jeszcze taniej byłoby wlać najgorszej klasy minerala- Lotos City Diesel jakości CC wg API. Tylko czy o to chodzi? Nie o to chodzi. Doczytaj o parametrach oleju. Parametr 60 (nie W60- WW sensie takim, że 60 jest nieco bardziej lepki- do starszego silnika tyczy się liczby PRZED W a nie po) to po prostu widełki dla lepkości w temperaturze pracy. W przypadku 60 jest to wyższa lepkość niż w przypadku 40 czy 50. O dokładnych wartościach doczytasz na stronach poświęconym normom. Efektem UBOCZNYM jest to, że przy bardzo wysokich (wyższych niż w normalnych silnikach) temperaturach pracy (np turbobenzyna, ekstremalnie wysilone jednostki wysokoobrotowe) olej jest stabilniejszy. Zastosowanie w takich faktycznie sportowych (a nie cywilnych z zacięciem sportowym) silnikach zwykłych olejów o klasie lepkości 30 czy 40 mogłoby grozić zerwaniem filmu olejowego- ale to znowu różnica bardziej w LEPKOŚCI niż w temperaturze pracy jako takiej. Niepotrzebne do niczego jest twierdzenie, że im wyższy indeks letni oleju, tym "wytrzymuje wyższą temperaturę". Ostatecznie- czy zima czy lato rozgrzany silnik w Twoim samochodzie ma taką samą temperaturę pracy- ciecz ma nieco ponad 80oC :) I każdy cywilny silnik pracuje w podobnej, niskiej i stałej, temperaturze. No wszystko "powinno" być tańsze. Oleje 10W60 nie należą do najtańszychPolecam Orlen Platinum 10W60- u regionalnych dystrybutorów do nabycia syntetycznych w ogóle, ale za to są bardzo bardzo dobre :) Zawsze możesz skorzystać z Lotosa Syntetic lub Orlena Platinum (Obydwa oleje w klasie lepkości: 5W40) Oto obiektywny i posiadający wszelkie znamiona testu naukowego, test oleju Mobil1 (absotutnie nie mam nic wspólnego z tą firmą, autorzy testu- tymbardziej), reprezentuje on oleje syntetyczne: http://neptune.spacebears.com/cars/stories/mobil1.html Wynika z testu niezbicie, że przez 18 000 mil olej zachowuje swoje właściwości w granicach dopuszczalnych norm użycia/pracy oleju. W dodatku wymiana samego filtra po 12 000 mil nieco odświeża olej usuwając z niego pierwiastki tzw "zużyciowe". A test wykonywano już ladnych parę lat temu- formuła olejów syntetycznych natomiast poprawia się z roku na rok. Reasumując, polecam: - Dokształcenie się w tematyce, coby nie mieszać podstawowych pojęć :) - POZOSTANIE przy oleju syntetycznym, wydłużając okres wymian do conajmniej 15 kkm. Przy słoniowatym filtrze w 190tce i charakterze tego silnika, to bym zmieniał co 20 albo i 25kkm na Twoim miejscu. I kasa w kieszeni zostanie. A wylewanie syntetyka po 10kkm to marnotrawstwo kasy, dobrego oleju no a przede wszystkim niepotrzebne zanieczyszczanie środowiska. -- Michał 7 |
Data: Marzec 29 2008 04:22:29 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Tym niemniej jest. Polecam dokładną lekturę norm olejowych. Czytałem je kiedyś (kilkanaście lat temu) do znudzenia, tak że je niemal znałem na pamięć. :) No i lałem 0W40, gdy przeciętny Polak lał masło. :) M.in. na stronie Orlena ładnie opisane, ale w zasadzie 10W jest OK, tyle, że niestety zdecydowana większość olejów 10W to półsyntetyki. Ty przynajmniej wiesz, jaka jest różnica pomiędzy ,,pełnym syntetykiem'' i ,,półsyntetykiem''? :) Czasami piszesz (a może mylę Cię z kimś innym) tak, jakbyś znał tę różnicę, ale teraz wykazujesz brak tej znajomości. :) >> No generalnie widać ją, jak się przelewa taki olej z jednego pojemnika > Ja nie widywałem. Jak widać mamy inną czułość oczu :D Albo inną czułość fantazji. ;) 5W40 a 10W60- kolosalna róznica na zimno. Pomimo tego, że >> > Chyba tak, jeśli efekt ma być niezauważalny. >> Efekt jest zauważalny- dla silnika. Oleje syntetyczne można też > Wszyscy (w Mercedesie, mechanicy niezależni, specjaliści od olei) A ciekawe który "mechanik" by sobie odbierał od garnka. Oczywiście (?) żaden nie zarabiał na doradzaniu. I żaden nie miał nadziei na to, że zarobi choćby złotówkę na sprzedaży czy robociźnie. :) Większość nawet nie miała pojęcia, jakim (niektórzy nawet czy) jeżdżę samochodem. :) Jeden porównał olej do zupy i zauważył, że smaczniejsza zupa (czyli z lepszymi przyprawami) nie lubi podgrzewania w nieskończoność :) bardziej niż zupa z gorszymi przyprawami. :) Natomiast kilku z tych ludzi odradziło mi przedwczesną wymianę oleju, który po prostu stał miesiąc w butelkach po spuszczeniu z silnika, :) ale ani nie miał przejechanych kilometrów, ani nie był wykorzystywany dłużej niż rok. Tu akurat by tracili wg Twoich kalkulacji. :) Olej to nie jest magiczny płyn- to konkretna substancja smarna i od jej To Twój pogląd. :) Spece mówią inaczej. :) > mówili mi, że nie można rzadziej wymieniać. :) Sprawdzałem też I co? Minimum to 15kkm, coraz częściej pojawiają się okresy Magia liczb, ale realia mówią raczej o 15 tysiącach. :) 15 -- niezależnie od dobroci oleju. :) I niestety przynajmniej raz do roku. :) >> To inna sprawa, ale też przeczytaj co ile kilometrów zaleca zmianę. Co > Tak i nie. Co 10 w normalnej eksploatacji, ale w jeździe miejskiej Zgadza się- minerala w starych samochodach tak właśnie zmieniałem. Co 7500km. >> A olej syntetyczny wytrzymuje 15, 20 albo i 30 kkm. > Tak, ale nie w tych silnikach. No pełna zgoda, tylko odwrotnie niż uważasz- starsze, Tak -- 72. :) A wiesz, jaki stopień sprężania? :) I jeszcze jedno -- to technologia sprzed 30 lat. :) Inne wówczas były ,,procesy technologiczne'' i inne surowce. :) Przerabiałem ten problem wielokrotnie -- lepszy olej trzeba wymienić nie rzadziej niż gorszy. :) KM z 2 litrów u siebie- to zależy czy Twój MB zrobiony był przed 08.89 72 KM w standardzie/nominale, ale naprawdę znacznie mniej. :) albo po), niskoobrotowe, dużo mniej niszczą olej. :) Wiesz, jak się czyści silnik w tym samochodzie? Jedzie się kilkanaście kilometrów na bardzo wysokich obrotach. :) Na przykład 70 km/h na drugim biegu. :) Tymbardziej, ze wchodzi Ci do silnika bodajże 6,5 litra Wchodzi, ale 0.5 ukrywa się w kanalikach i do wymiany trzeba 6 litrów, :) z czego spuszcza się połowę, bo reszta wypala się, wycieka (w każdym Mercedesie z tamtych lat) i zostaje w filtrze oraz (jak już pisałem) w kanalikach. :) (jak na współczesne jednostki o pojemności 2,0- Niebywała. Olej także służy chłodzeniu silnika. :) >Poza tym w każdym Mercedesie z tym silnikiem A każdym silniku spalinowym następuje ten proces. Ale Diesle spalają dużo więcej oleju silnikowego niż benzynowe. :) W wysokoobrotowym i bardziej wysilonym silniku- w większym stopniu. I tak, i nie, bo nowsze są inaczej wykonane i nie spalają (nie muszą spalać) tyle oleju. Niewątpliwie OM 601 nie zalicza się do takowych :) >4 tak że z maksimum poziom spada do Pod koniec posta znajdziesz linka. Jak będzie Ci się chciało poczytać i Chyba to oczywiste, że dolewki pomagają. Problem w tym, że IMO łatwiej wymienić cały, niż dolać ze 2 litry. No i wymiana to też dolewka -- do 0.5 litra dolewamy 6 litrów. :) > Gdy się przeholuje -- spada poniżej minimum. :) Jeździłem OM 616 oraz OM 602 długi czas. No i? :) Ja przejechałem przez 7 lat około ćwierci miliona kilometrów i przez kolejnych 6 lat ze 30 tysięcy kilometrów. :) >> Ano tak, że olej syntentyczny jest dużo trwalszy ze względu na: >> W dodatku zapewnia szybsze i dokładniejsze smarowania przy rozruchu- > Jest wiosna a samochód trzymam w garażu. Brakuje Ci podstawowej wiedzy nt parametru oleju. No -- być może. :) Temperatura otoczenia ma znaczenie przy zimnym starcie, Niekoniecznie, ale to 10W mówi o niskich temperaturach otoczenia. ale nie decydujące. Silnik czy jest +20oC czy -15oC przy "zimnym" rozruchu jest ZIMNY No i raczej w ogóle nie jeździłeś, skoro tak piszesz. :) a olej zachowuje wyższą niż w warunkach normalnej pracy lepkość. Olej syntetyczny 10W szybciej niż 5W? :) Nie widzę różnicy w dzisiejszych temperaturach. :) Większą różnicę widziałem na porządnym mrozie pomiędzy 0W i 5W. :) i szybciej penetruje wszystkie zakamarki Ten silnik ma za sobą kilkukilometrowa jazdę z pękniętą misa. :) Misa została pospawana a olej uzupełniony. :) I jakoś jeździ. :) Pęknięcie miało miejsce kilkanaście lat temu. :) Później jeszcze pękł łańcuch rozrządu. :) Brak doskonałego smarowania przez dwie sekundy nie zaszkodzi temu silnikowi ani trochę. :) 15W docierał w mroźną zimę i starcie spod chmurki po 6 sekundach. :) I wiesz co? Miałem wówczas popsuty napinacz łańcucha, tak więc przez te 6 sekund napinacz nie napinał. :) Aby było jasne -- łańcuch zerwał długo po wymianie napinacza. Tak naprawdę aż dwa razy wymieniłem ten napinacz, bo najpierw wymieniłem na jakiś nieodpowiedni i później (w pewnym sensie z nudów) wymieniłem na odpowiedni, choć ten wcześniejszy (rzekomo nieodpowiedni) sprawował się dobrze. Niezależnie od tego, czy mówimy o garażu No tak -- bo przecież samochodem czasami ;) wyjeżdża się z garażu. :) Mógłbyś cokolwiek mówić nt zlikwidowania efektu "zimnego startu", Zawsze myślałem, że to jakiś koszmarny żart z tymi grzałkami. :) powiedzmy podgrzałaby olej do tych 80-90oC. W pracującym silniku olej ma znacznie wyższą temperaturę. :) Płyn chłodniczy zresztą też. Płyn około 100 stopni Celsjusza (choć czasami, na przykład w korku wskazówka wychodzi poza skalę) a olej jest znacznie gorętszy i tak naprawdę jego faktyczną temperaturę wskazuje wskaźnik ciśnienia. :) Ale pomimo podgrzania oleju- elementy silnika i tak byłyby Jak już pisałem -- silnik może pracować bez oleju bardzo długo. :) Znam człowieka, który przejechał bez przysłowiowej kropli oleju (kropla może była, ale nic ponadto) około 90 kilometrów, zanim ów silnik zatarł. :) Nie był to silnik Mercedesa, ale Nissana. :) I to zatracie też nie było jakieś straszne. Silnik został naprawiony. >> >> Jeśli chcesz GĘSTSZY olej- zostań przy syntentycznym, ale 10W60. Np >> > A ten Mobil S jest 10W40? > Już kupiłem. Zaoszczędziłem nieco ponad 60 złotych Podaj ceny. Zależy gdzie kupujesz oleje. Nie wiem, czy zauważyłeś, ale to ja prosiłem o podanie taniego źródełka. :) Ceny możesz poznać w necie. :) Wybierz te najniższe i dorzuć kilka złotych na przesyłkę. :) >-- niemal akurat Rzecz jasna, co nie zmienia faktu, że nie masz racji mówiąc, że silnik Widzi. Na 0W40 przejechałby jeszcze milion km, a na 10W40 tylko 750 tysięcy? :) Ale po przejechaniu 50 tysięcy nikt już tym samochodem nie zechce jeździć, bo będzie ten Mercedes zbyt stary i zbyt skorodowany, tak że spocznie ów samochód obok wspomnianego wyżej Nissana. :) Tylko o to mi chodzi. Jeszcze taniej byłoby wlać najgorszej klasy W Niemczech wlewano tam 15Wcośtam. :) >> W sensie takim, że 60 jest nieco bardziej lepki- do starszego silnika > W60 wytrzymuje po prostu wyższą temperaturę. :) Nie o to chodzi. Doczytaj o parametrach oleju. Parametr 60 (nie W60- W I w chyba tylko w tym jednym miejscu piszesz coś sensownego, choć akurat Ameryki przede mną (a raczej przed nikim) nie odkrywasz. :) to po prostu widełki dla lepkości w temperaturze pracy. Jak już pisałem -- znałem te normy kiedyś na pamięć niemal w całości. :) Efektem UBOCZNYM jest to, że przy bardzo wysokich Niepotrzebne do niczego jest twierdzenie, że im wyższy indeks Czyli nigdy nie jeździłeś takim samochodem. :) I każdy cywilny silnik pracuje w podobnej, niskiej i stałej, temperaturze. :) >> Polecam Orlen Platinum 10W60- u regionalnych dystrybutorów do nabycia > IMO powinien kosztować dwa razy mniej. :) No wszystko "powinno" być tańsze. Oleje 10W60 nie należą do najtańszych Za taką cenę miałbym najlepszy Mobil_1 0W40 :) do Diesli turbo. :) syntetycznych w ogóle, ale za to są bardzo bardzo dobre :) Zawsze Dzięki. :) Oto obiektywny i posiadający wszelkie znamiona testu naukowego, http://neptune.spacebears.com/cars/stories/mobil1.html Nie sprawdzam. :) Wynika z testu niezbicie, że przez 18 000 mil olej zachowuje swoje A test wykonywano już ladnych parę lat temu- formuła olejów Reasumując, polecam: - Dokształcenie się w tematyce, No właśnie. :) coby nie mieszać podstawowych pojęć :) - POZOSTANIE przy oleju syntetycznym, Dopłacisz mi? :) wydłużając okres wymian do conajmniej 15 kkm. A... To może jednak zachowaj tę radę sobie i uprzedź tych, którzy kupią u Ciebie tak eksploatowany samochód, że nieco wydłużyłeś (o 50% lub nawet o 100%) przebiegi między wymianami oleju. :) Przy słoniowatym filtrze w 190tce i charakterze tego Założę się, że Ty wymieniasz raz na 150 tysięcy. Nie tylko olej, ale i cały samochód. :) I kasa w kieszeni zostanie. No właśnie. :) A wylewanie syntetyka po 10kkm to marnotrawstwo kasy, To ja tak marnotrawiłem ze 25 razy. A raczej jeszcze bardziej byłem marnotrawiący, bo potrafiłem częściej wymieniać. :) I często lałem najlepszy Mobil_1 0W40 do Diesli turbo. :) Był tylko nieco droższy od Mobil_1 0W40 do Diesli, a ten niewiele droższy od Mobil_1 5W50 do Diesli. :) dobrego oleju no a przede wszystkim niepotrzebne zanieczyszczanie środowiska. Ciekawe, na czym polega to niepotrzebne zanieczyszczanie środowiska? Oleju nie wylewałem do zlewu. :) Zostawiałem w warsztacie, a ten sprzedawał dostawcy, :) zaś dostawca przerabiał. :) Utylizował? ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... Postscriptum: Temat kończę, bo nudno się zrobiło. :) 10 |
Data: Marzec 30 2008 00:35:51 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Eneuel Leszek Ciszewski wrote: Masz się czego czepiać, faktycznie. No to czemu sluży myślenie, że przytoczę z pamięci, bo cytować mi sięCity Diesel, skoro zamierzasz zezłomować auto. nie chce: "Co mnie to obchodzi czy zrobi jeszcze 750 000 czy milion, skoro i tak skończy na złomie bo skoroduje". I nie miało żadnego wpływu wywrzeć bo zasadniczo- poza czystoPrzepraszam, szefowie kuchni, gotujący zupy? Czy może petrochemicy? rozrywkowym charakterem pisania na pms- na mnie żaden wpływ wywiera to jaki olej wlejesz do swojej 190tki i kiedy go zmienisz. O chemii wspomniałem wyłącznie po to, żeby podkreślić, że może dałbym sobie zrobić wodę z mózgu że mineral= syntetyk, gdybym nie miał z tematem cokolwiek wspólnego. (szkoda, że na studiach nie nauczyli Cię podstaw ortografiiPoziom argumentacji zabija. Bez owijania w bawełnę: Silnik "widzi" tę róznicę, o której rozmawiamy (mineral vs syntetyk vs półsyntetyk) czy nie? Nie wdając się w ortografie i wywody na temat tego kto za ile kupił prawo jazdy. Przepraszam, ale mnie wołami nie przekonasz do tego, że nie widzi, skoro ta różnica istnieje i jest to jasne jak słońce. Przeglądałem. BTW -- zamierzam kupić nowy samochód, więc okresy międzyprzeglądoweI w co celujesz? W mniejsze czy większe okresy międzyprzeglądowe? [ZNIŻANIE SIĘ DO TWOJEGO POZIOMU: ON ]:15000 dla mineralnego to jest grube przegięcie IMO. Raz do roku- to Racja, ale cóż o wielkim świecie może wiedzieć człowiek mieszkający w mieście Kononowicza- Białymstoku- jeżdżący starym gównianym autem. Wybacz, ale chciałbym skupić się na temacie. Silnik widzi róznicę czy nie? Nieprawda.> :) Wiesz, jak się czyści silnik w tym samochodzie? Przejechałem mercedesowskimi dieslami- w dodatku kilkoma- więcej kilometrów niżJednak nieco niżej, jeśli u Ciebie ma aż około 100, to sprawdź układ Ty swoim jednym. Co powoduje, że znam te silniki bardziej niż Ty. Jeśli wskazówka wychodzi ponad 100 stopni, to coś jest nie tak. Termostat otwiera się właśnie przy tych 80 czy 90 stopniach.Dokładnie przy 80 stopniach się otwiera. Temperatura zatem oscyluje wokół tej wartości. Wiatrak włącza się przy 105. :)Kompromitujesz się, kolego. Dowiedz się co do jest sprzęgło wiskotyczne przy wiatraku i jak on działa w Twoim silniku, potem pogadamy o włączaniu wiatraka. Wskaźnik może pokazywać ponad 120No może, wszystko może. Tym niemniej nie jest to stan prawidłowy. -- ciekaweW takim samym co prędkościomierz który jest wyskalowany do 180km/h. A Vmax jest nieco mniejsze. I w jakim celu płyn chłodniczy ma takie ciśnienie? :)W takim celu, coby nie gotować przy pierwszej lepszej awarii. Prawidłową temperaturą pracy silników serii OM 601, 602, 603 jest okolica 80oC. Kropka. Wybacz, ale nie jesteś dyskutantem, dla którego wartoby szukać tego w manualu serwisowym i udowadniać, że białe jest białe. Sprawa jest oczywista. Bo Mercedes duuuuuuuuużo zniesie- sam jeździłem spory kawał czasu z niesamochodzie wychodzi BARDZO LEKKO ponad 80oC i tam się trzyma. Jak jest otwierającym się prawie w ogóle termostatem. Latem, na skrzyżowaniach wskazówka potrafi wchodzićBrawo, na pewno to jest normalne. <- ironia. Przejedź się jakimś sprawnym autem i zobacz. Kiedyś pytałem o to wielu mechaników i wszyscyTak, to Ci sami szefowie kuchni od zupki podgrzewanej za długo? Może mu się pomyliła wskazówka tempartury silnika i ta w piekarniku w domu :) ROTFL :) Zmień mechaników. Zalecany jest 15W40 lub 10W40. Lepszy niż zalecany = zalecany(!) boNo to odpowiedź już masz, po co pytania. Lać najgorszą lurę (mowię normy mówią o MINIMALNEJ wartości. Nie, odniosłem się do Twojego uśmieszku. Kompromitujesz się całymRaczej Ty masz popsuty termostat albo starą pompę (łopatki się wycierają). tematem temperatury cieczy chłodzącej i tyle. Póki co- wystarczy mi jak w następnym poście odpowiesz wyłącznie na pytanie dot. olejów. Resztę możemy spokojnie wyciąć. Mój obecny samochód ma zalecenie co 12kkm.> A... To może jednak zachowaj tę radę sobie i uprzedź tych, którzy kupią I co, uważasz, że to zamyka temat i jest wszystko OK?Zużyty olej to nie jest pozytywna dla środowiska rzecz. Zużyty olej jest kupowany przez dostawców nowego i przerabiany. Natomiast brudny olej (kapiąc i spalając się) rzeczywiścieZnowu jakaś nowa terminologia, pt brudny olej, czysty/świeży... Jakbyś zadał sobie minimum trudu i otworzył link, to możnaby cokolwiek podyskutować. Na razie to projekcja Twoich niestety zupełnie błędych wyobrażeń na temat :) BTW -- lanie oleju to zwykła przypadłość tych silników.Tak jak i wskazówka na 120oC :D Zlikwiduj wycieki to pogadamy. -- korozja nieocynkowanego nadwoziaPokaż mi inne 30 letnie auto które nie koroduje w ogóle. -- nieszczelności, przez które leje się olej silnikowyOczywiście wg Twoich "wielu mechaników" wszystko jest OK i nie ma powodu do obaw? -- słabe hamulce (być może byłoby lepsze, gdyby tarcze były wentylowane)To już czysto subiektywna ocena. Ale jak podejrzewam- mechanicy- kucharze powiedzieli, że są jakie są, są dobre i nic nie trzeba robić :) Pytanie: Czy silnik widzi różnicę między syntetykiem, półsyntetykiem a mineralem? Czy istnieje takowa różnica? -- Michał 11 |
Data: Marzec 29 2008 20:20:42 | Temat: Re: Gdzie w Białymstoku tanio kupić 6 litrów Mobil S 10Wcośtam i za ile? | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Czy zobaczę różnicę pomiędzy tamtymi Mobil 1 i tym Mobil S? 10W-40 Mobil Super S has the following builder approvals: 229.1 MB 505.00 VW Jak rozumiem -- MB to Mercedes Benz, a VW to Volkswagen. http://www.mobil.com/Poland-English/Lubes/PDS/euxxenpvlmosupers.pdf -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... |