witam,
przed tygodniem założyłem pełną sekwencję do mojej toyoty, nie jestem z niej
do końca zadowolony. Marwi mnie to, że w momencie kiedy w trakcie jazdy
rozpędząm samochód na biegach 3-4-5 od około 2.200obrotów w momencie kiedy
samochód osiągnie około 2.800 - 3.000obrotów praktycznie za każdym razem
dziwnie tarpie(jednorazowo)w ułamku sekundy - jakby się dusił ale tylko
przez krótki czas. Jedno szarpnięcie. Co może być powodem tej
nieprawidłowości? Byłem u gaziarza-uznał, że wszystko jest ok. Poprzesuwał
czerwoną"kulkę" i miało być OK, chociaż wogóle od początku nic niewłaściwego
tam nie widział:/
Proszę o pomoc.
2 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 20:57:49 |
Temat: Re: GAZ w Toyocie 1,8 110km - co jest przyczyną? |
Autor: Tomasz Pyra |
adam laszuk pisze:
witam,
przed tygodniem założyłem pełną sekwencję do mojej toyoty, nie jestem z niej do końca zadowolony. Marwi mnie to, że w momencie kiedy w trakcie jazdy rozpędząm samochód na biegach 3-4-5 od około 2.200obrotów w momencie kiedy samochód osiągnie około 2.800 - 3.000obrotów praktycznie za każdym razem dziwnie tarpie(jednorazowo)w ułamku sekundy - jakby się dusił ale tylko przez krótki czas. Jedno szarpnięcie.
Jeżeli zawsze przy tych samych obrotach, to może być jakaś dziura w mapie paliwa. To się poprawia w oprogramowaniu sterownika instalacji gazowej.
Ewentualnie w tym momencie firmowa elektronika samochodu robi coś czego instalacja gazowa nie rozumie - zamyka/otwiera zawór EGR, jakieś VVTi coś przełącza (ale to chyba nie te czasy skoro 1.8 110KM, bo to AFAIK 7A-FE) itp.
Ale to powinno wyjść po podłączeniu komputera do sterownika instalacji gazowej.
3 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 21:17:05 | Temat: Re: GAZ w Toyocie 1,8 110km - co jest przyczyną? | Autor: adam laszuk |
98r. to co powiedzieć instalatorom gazu? co mają sprawdzić, na co zwrócić
uwagę?
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
adam laszuk pisze:
witam,
przed tygodniem założyłem pełną sekwencję do mojej toyoty, nie jestem z
niej do końca zadowolony. Marwi mnie to, że w momencie kiedy w trakcie
jazdy rozpędząm samochód na biegach 3-4-5 od około 2.200obrotów w
momencie kiedy samochód osiągnie około 2.800 - 3.000obrotów praktycznie
za każdym razem dziwnie tarpie(jednorazowo)w ułamku sekundy - jakby się
dusił ale tylko przez krótki czas. Jedno szarpnięcie.
Jeżeli zawsze przy tych samych obrotach, to może być jakaś dziura w mapie
paliwa. To się poprawia w oprogramowaniu sterownika instalacji gazowej.
Ewentualnie w tym momencie firmowa elektronika samochodu robi coś czego
instalacja gazowa nie rozumie - zamyka/otwiera zawór EGR, jakieś VVTi coś
przełącza (ale to chyba nie te czasy skoro 1.8 110KM, bo to AFAIK 7A-FE)
itp.
Ale to powinno wyjść po podłączeniu komputera do sterownika instalacji
gazowej.
4 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 21:20:41 | Temat: Re: GAZ w Toyocie 1,8 110km - co jest przyczyną? | Autor: Tomasz Pyra |
adam laszuk pisze:
98r. to co powiedzieć instalatorom gazu? co mają sprawdzić, na co zwrócić uwagę?
Pierwsza sprawa to określić kiedy problem występuje.
Potem odtworzyć warunki na stanowisku, albo się przejechać.
Cudów nie ma - albo nie ma iskry, albo nie ma paliwa i to jest przyczyna.
A dalej to już się instalator głowi dlaczego nie ma i co tym steruje.
5 |
Data: Pa?dziernik 08 2008 23:49:14 | Temat: Re: GAZ w Toyocie 1,8 110km - co jest przyczyną? | Autor: MarcinJM |
adam laszuk pisze:
witam,
przed tygodniem założyłem pełną sekwencję do mojej toyoty, nie jestem z niej do końca zadowolony. Marwi mnie to, że w momencie kiedy w trakcie jazdy rozpędząm samochód na biegach 3-4-5 od około 2.200obrotów w momencie kiedy samochód osiągnie około 2.800 - 3.000obrotów praktycznie za każdym razem dziwnie tarpie(jednorazowo)w ułamku sekundy - jakby się dusił ale tylko przez krótki czas. Jedno szarpnięcie. Co może być powodem tej nieprawidłowości? Byłem u gaziarza-uznał, że wszystko jest ok. Poprzesuwał czerwoną"kulkę" i miało być OK, chociaż wogóle od początku nic niewłaściwego tam nie widział:/
Sprawdz, czy nie przelacza sie na benzyne po przekroczeniu tych obrotow.
Wiele centralek mozna ustawic, ze po przekroczeniu zadanej wartosci obrotow przelaczaja na banzyne w celu wiekszego kopa przy przyspieszaniu. Jesli tak sie dzieje, a wystepuje szarpniecie, to jest zle ustawiony czas pokrycia zasilania LPG i benzyny. Albo kazac przeprogramowac centralke.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
| | | |