Grupy dyskusyjne   »   Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???

Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???



1 Data: Lipiec 05 2009 09:48:59
Temat: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Witam i pytam.

Mam Golfa III kombi 2.0 benzyna bez gazu, automat, 1995. Kupiłem go w
marcu 2007 z przebiegiem (zapewne podkręconym) 112 800. Przy 113 300
wymieniłem olej, rozrz±d, filtry powietrza i paliwa.
Przez jakie¶ 2 lata nie miałem z nim problemów, ale w marcu br. posypała
się w nim skrzynia. PojeĽdziłem jeszcze trochę, bo musiałem, ale na 6.05
umówiłem się na oddanie do mechanika od automatów.

Wstęp.
Tuż przed oddaniem, 5.05 wieczorem jechałem powoli ok 40 z lekkiej górki
w mie¶cie i nagle silnik mi zgasł i przez jakie¶ pół minuty nie chciał
odpalić (przebieg był wtedy ok 128 450 - b. mało jeżdzę). Ale jak już
odpalił, to się tym nie przej±łem. 6.05 zajechałem do mechanika, który
dłubał mi w skrzyni aż do 28.05 (mniejsza o przyczyny). W tzw.
międzyczasie dzwonił do mnie kilka razy informuj±c o opóĽnieniach i raz
wspomniał, że na komputerze wyskoczył mu "bł±d immobilizera", sugeruj±c,
że może to dlatego, że stał długo bez akumulatora. Nie wiedziałem o co
może chodzić, a i on już o tym nie wspomniał (a testuj±c skrzynię
przejechał ok 50 km).

Pad rozrusznika
Po odbiorze przejechałem bezproblemowo ok. 100 km. 1.06 zatrzymałem się
na chwilę, zgasiłem silnik i nie mogłem już odpalić. Przy drugiej próbie
co¶ strzeliło, przy czwartej czy pi±tej rozrusznik przestał kręcić. W
warsztacie stwierdzili, że padł kompletnie rozrusznik i dali go do
regeneracji. 4.06 odebrałem i pojeĽdziłem z 60 km.


Problemy z tematu
6.06 przejechałem kilka km w 2 "ratach" z przerw± jakie¶ 30-40 min. Jak
zaparkowałem za drugim razem, to po kilku minutach nie mogłem odpalić
(rozrusznik kręcił). Dziwnym zbiegiem okoliczno¶ci zdarzyło się to tuż
obok warsztatu, gdzie robili mi rozrusznik. Przepchn±łem tam grata, żeby
zobaczyli co się dzieje. Z góry usłyszałem zastrzeżenie, że nie maj±
elektryka. Po ok. 2 godzinach dzwoni± do mnie, że odpalił bez problemu i
mogę sobie odebrać. Potem był tydzień względnego spokoju (przejechane ok
200 km), choć zdarzyło się ze 3 razy, że podczas jazdy, po zdjęciu nogi
z gazu obroty na chwilę mocno spadały do 500 albo i mniej, ale bez
ga¶nięcia, a po chwili wszystko wracało do normy. W weekend 13/14.06
zaczęło być "wesoło". 13.06 silnik zgasł przy hamwaniu na ¶wiatłach (ok.
11 km od "startu"). Odpalił za drug± czy trzeci± prób±. Przejechałem
jeszcze ze 4 km, zaparkowałem na 3 h. Do domu (15 km) wróciłem bez
problemu. 14.06 przejechałem bez problemu 15 km w jedn± stronę. Po 5 h
postoju jechałem w drug± i zgasł mi po jakich¶ 2 km, gdy na chwilę
zdj±łem nogę z gazu. 15.06 zgasł podczas krótkiego postoju na
zatelefonowanie (ok 2 km od "startu"), ale odpalił od razu. Potem było
13 km jazdy i ze 3 h postoju. W drodze powrotnej gasł kilkaset metrów od
wyjechania, ze 3 czy 4 razy podczas pełznięcia w kilometrowym korku, ale
odpalał od razu. Za korkiem było już OK. Ponieważ było już po
weekendzie, więc w drodze powrotnej zajechałem do warsztatu na
diagnostykę i wspomniałem tam przy okazji o domniemanych problemach z
immo. Diagnostyka nic nie wykryła. Poradzili mi wymianę ¶wiec.
Następnego dnia wymieniłem ¶wiece. Nie pomogło, po powrocie do domu
zgasł sam gdy parkowałem. Potem przejechałem jeszcze po godzinie ze 2,5
km i nie chciał odpalić przez 5 min po 10 minutowym postoju. 19.06
przejechałem 5 km, zaparkowałem na 2 h, i ruszłem znowu. Po ok. 1,5 km ,
gdy hamowałem przed rondem, zgasł i nie chciał odpalić przez jakie¶ 10
min. To zga¶nięcie było "inne" niż pozostałe, bo zapaliła się tylko
kontrolka oleju, a w pozostałych paliły się i do oleju i od akumulatora.
  W międzyczasie przejeżdżał przypadkiem radiowóz i policjanci pomogli
mi zepchn±ć na pas zieleni. Ponieważ się spieszyłem, więc zostawiłem grata na 3,5 h. gdy wróciłem, odpalił bez problemu i zajechałem do warsztatu (1 km). Ponieważ było to pi±tkowe popołudnie, więc elektryk zacz±ł dłubać dopiero w poniedziałek 22.06. Tym razem okazało się, że trzeba wymienić aparat zapłonowy. 23.06 odebrałem (człowiek z warsztatu przejechał testowo 11 km). Do 26.06 było OK - przejechałem jeszcze 48 km. 26.06 pojechałem 2 razy po 2,5 km z postojem ok 2 h. Potem, po 1,5 h   ruszyłem znowu. Po kilkudziesięciu metrach, gdy wyjeżdżałem z osiedlowej uliczki na skrzyżowanie, zgasł. Nie mogłem odpalić przez kilka minut, i  żeby nie blokować ruchu, zepchn±łem na parking. Po 1 h 20 min spróbowałem znowu odpalić. Nie poszło. Odczekałem jeszcze z 10 min i kolejna próba. Zakręcił, odpalił na jakie¶ 10 sekund i zgasł. Po następnej próbie odpalił bez bólu. Przez weekend 27/28 nie jeżdziłem. 29 pojechałem bezproblemowo do warszatu z reklamacj± (3 km) i przy okazji zażyczyłem sobie (w akcie rozpaczy ;-)) wymiany filtra paliwa. W warsztacie nic nie stwierdzili, ale powiedzieli, że wyskoczyły jakie¶ błędy ze skrzyni z sugesti±, że to może może jest "wina skrzyni" (nie bardzo w to wierzę). Od odbioru przejechałem bezproblemowo 25 km. 3.07 powtórka z rozrywki - przejechałem 15 km, i po postoju 1,5 h nie mogłem odpalić przez jakie¶ 10 minut. Potem tego samego dnia 33 km bez problemu. 4.07 przejechałem ok 1 km, zaparkowałem na 20 min. Odpalił bez problemu i zgasł po 20 metrach na wyjeĽdzie z parkingu (trochę pod górkę). Nie chciał odpalić przez jakie¶ 10 minut. Po 40  minutach dalej nie odpalał. Po 3 godzinach poszedłem na parking i wróciłem bez problemu.

Przepraszam za ten przydługi wywód, ale jestem "w dołku" :-(. W warunkach warsztatowych nie umiej± problemu odtworzyć.

Co to do jasnej cholery może być???

Jedyna pewna rzecz, któr± umiem powiedzieć to to, że odpala na zimno bez problemu. Ga¶nięcie i póĽniejsze nieodpalanie występuje, jak widać, do¶ć losowo, do tego zarówno przy deszczu i temperaturze <20 C jak i przy słonecznej suchej pogodzie ok 30 C. W baku cały czas było co najmniej 1/2.

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?
Czy może immo losowo uznaje mnie za złodzieja ;-)?
Czy mechanik od skrzyni lub rozrusznika mógł co¶ przypadkiem uszkodzić?
Czy może jednak skrzynia co¶ bruĽdzi?


Wielkie dzięki za pomoc


Magi



2 Data: Lipiec 05 2009 09:24:21
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: to 

Magi wrote:

Czy może immo losowo uznaje mnie za
złodzieja ;-)?

Ja bym stawiał właĹ›nie na to, pojedĽ do dobrego elektryka.

--
cokolwiek

10 Data: Lipiec 05 2009 20:30:48
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:


Brak kontaktu czy zwarcie zapewne mogĂ„ďż˝ siĂ„ďż˝ zrobiĂ„ďż˝ w wielu miejscach. Dlaczego wiĂ„ďż˝c wÄąďż˝aÄąďż˝nie immo i czy w takiej sytuacji w komputerze nie ma bĂ„ďż˝dzie Äąďż˝ladÄ‚łw po odciĂ„ďż˝ciach (o czym napisaÄąďż˝ Czarek)?

Aha, zapomniaÄąďż˝em napisaĂ„ďż˝, ÄąĽe w warsztacie podejrzewali teÄąĽ kwestiĂ„ďż˝ braku kontaktu w pompie paliwa, ale sprawdzili i to nie to (nie byÄąďż˝a teÄąĽ zapchana Äąďż˝mieciami z paliwa).


Magi

BłÄ™dy o odciÄ™ciach sÄ… jakbyĹ› miał problemy z immo - czytaj problemy z cewkÄ… przy stacyjce, jak bÄ™dzie problem z przekaĽnikiem zasilajÄ…cym komputer i elektrykÄ™ silnika to żadnego błÄ™du nie bÄ™dziesz miał. Tak jak napisałem dobierz siÄ™ do bezpieczników - sprawdĽ czy masz tam przekaĽnik 109 jak tak to go wymieĹ„.

Pozdrawiam !!

PS:
U mnie zrobił siÄ™ w nim zimny lut i Golf przestał odpalać w Chałupach an urlopie w zeszłym roku, dziÄ™ki forum Elektrody i ludziom tam siÄ™ udzielajÄ…cym doszedłem że to właĹ›nie 109 - odpaliłem Golfa zasilajÄ…c elektrykÄ™ silnika pod maskÄ… na krótko i kupiłem przekaĽnik we Władysławowie i od tamtej pory wsio OK.

11 Data: Lipiec 05 2009 20:27:13
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:

Immo nawet jak g�upieje zawsze pozostawia po tym �lad w komputerze - w postaci zapisu - engine is blocked by immobiliser, przynajmniej tak si� to w TDI dzieje.


No wiĂ„ďż˝c twierdzili w warsztacie, ÄąĽe ÄąĽadnych Äąďż˝ladÄ‚łw nie byÄąďż˝o.

Nie wiem jak to jest w benzynie ale ja bym sprawdzi� taki odpowiednik przekaźnika zasilaj�cego komputer ;)

U mnie w TDI w�a�nie przez niego, a bardziej przez niekontakt w nim wyst�puj�cy nie mog�em odpali� silnika.


No dobra, ale czy to moÄąĽe odpowiadaĂ„ďż˝ takÄąĽe za gaÄąďż˝niĂ„ďż˝cie w trakcie jazdy?

Magi


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

12 Data: Lipiec 06 2009 07:49:25
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

No to mam pecha, bo nie mam :-(

PrzekaĽniki u mnie to (od góry, x=puste gniazdo)

x   x   x   x  150 x
147 72  30  18  x  21
x   99  36  x  53  167

Z tego co wygooglałem to 109 jest w dieslach, a u mnie odpowiednikiem jest 30.


Magi

13 Data: Lipiec 06 2009 12:05:31
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Magi pisze:

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:


Ja bym szukał w skrzynce bezpieczników - zobacz czy masz tam przekaĽnik oznaczony 109 - jeĹ›li tak to weĽ go podmieĹ„ na nowy, koszt 20zł za odpowiednik - może skoĹ„czÄ… siÄ™ Twoje problemy.

Pozdrawiam !!

No to mam pecha, bo nie mam :-(

PrzekaĽniki u mnie to (od góry, x=puste gniazdo)

x   x   x   x  150 x
147 72  30  18  x  21
x   99  36  x  53  167

Z tego co wygooglałem to 109 jest w dieslach, a u mnie odpowiednikiem jest 30.


Magi

SprawdĽ 30, poza tym należałoby go zdiagnozować jak nie bÄ™dzie odpalał - wtedy go pod komputer i zobaczyć czy nie ma jakiegoĹ› błÄ™du, chociaż jak nie bÄ™dzie dostawał zasilania na komputer właĹ›nie przez odpowiednik 109 czyli 30 to żadnych błÄ™dów nie bÄ™dziesz miał.
Jak ma nie kontakt/wypalony styk to jak siÄ™ zagrzeje to może tracić przewodnoć  dlatego Ci nie odpala.

Najlepiej wymieĹ„ go, odpowiednik kosztuje ze 20zł nie majÄ…tek :)

Pozdrawiam !!

14 Data: Lipiec 08 2009 00:56:11
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

SprawdĽ 30, poza tym należałoby go zdiagnozować jak nie bÄ™dzie
odpalał - wtedy go pod komputer i zobaczyć czy nie ma jakiegoĹ› błÄ™du,
chociaż jak

No więc, nie da się go wprowadzić w stan nieodpalania, gdy jest obok
komputera ;-).

nie bÄ™dzie dostawał zasilania na komputer właĹ›nie przez odpowiednik
109 czyli 30 to żadnych błÄ™dów nie bÄ™dziesz miał. Jak ma nie
kontakt/wypalony styk to jak siÄ™ zagrzeje to może tracić przewodnoć
dlatego Ci nie odpala.

Niestety nie miałem jeszcze czasu wybrać siÄ™ do sklepu po nowy, ale
pojeĽdziłem trochÄ™ (ok 23 km) w pozaszczycie i w miejscu, gdzie
ewentualny pad nie spowoduje natychmiast korka. Okazało siÄ™, że 30 siÄ™
grzeje - już po 1 km jest sporo cieplejszy niż reszta. Grzeje siÄ™
również 167 (od pompy paliwa), ale z tego co wygoogałem, to akurat jest
normalne.

Najlepiej wymieĹ„ go, odpowiednik kosztuje ze 20zł nie majÄ…tek :)

Zrobię to, ale czy wymieniać przy okazji 167?

Magi

15 Data: Lipiec 08 2009 22:56:25
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-gaĹ›nie i odpala po wystygniÄ™ciu. Co to może być???
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Magi napisał:

Niestety nie mia�em jeszcze czasu wybra� si� do sklepu po nowy, ale
pojeździ�em troch� (ok 23 km) w pozaszczycie i w miejscu, gdzie
ewentualny pad nie spowoduje natychmiast korka. OkazaÄąďż˝o siĂ„ďż˝, ÄąĽe 30 siĂ„ďż˝
grzeje - juÄąĽ po 1 km jest sporo cieplejszy niÄąĽ reszta. Grzeje siĂ„ďż˝
rÄ‚łwnieÄąĽ 167 (od pompy paliwa), ale z tego co wygoogaÄąďż˝em, to akurat jest
normalne.

Najlepiej wymie� go, odpowiednik kosztuje ze 20z� nie maj�tek :)


Zrobi� to, ale czy wymienia� przy okazji 167?

Magi



Jak i jeden i drugi przerwie obwód to samochód nie pojedzie.
Zobacz ile kosztują - jak grosze to wymień oba i tyle.

Pozdrawiam !!

16 Data: Lipiec 05 2009 21:28:10
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Tomasz Pyra 

Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodz±cej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Możesz spróbować go odł±czyć - jeżeli to jego wina, to s±dzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.

Czy może immo losowo uznaje mnie za złodzieja ;-)?
Czy mechanik od skrzyni lub rozrusznika mógł co¶ przypadkiem uszkodzić?

Raczej nie - skrzynie nie ma tu nic do rzeczy.
Rozrusznik też jeżeli kręci w dobr± stronę, to już więcej zadań nie ma.

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdj±ć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pier¶cień olejowy powodował dostawanie się dużej ilo¶ci paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odm± wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.

17 Data: Lipiec 06 2009 08:01:50
Temat: Re: Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???
Autor: Magi 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Magi pisze:

Czy fakt, że wystudzenie silnika zawsze pomaga, może ¶wiadczyć o tym, że jaki¶ czujnik temperatury głupieje?

Może tak być - prawdopodobnie chodziłoby o czujnik temperatury cieczy chłodz±cej, który ma wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu.
Czyli za jak± temperaturę może wskazywać - za wysok± czy za nisk±? Wła¶nie się tak zastanawiam przy okazji, czy po tych zga¶nięciach zapalała się kontrolka temperatury cieczy chłodz±cej - nie pamiętam.
Jeszcze jedno mi się przypomniało - ponowne odpalanie po zga¶nięciu było szybsze, jeżeli temperatura powietrza była niższa.
No i czy ten walnięty czujnik to mogłaby być też przyczyna ga¶nięcia?

Możesz spróbować go odł±czyć - jeżeli to jego wina, to s±dzę że wtedy silnik albo przestanie albo zacznie się uruchamiać za każdym razem.
Czy to jest kabelek, który ł±czy się ze zbiornikiem koło zakrętki? Je¶li tak, to po odł±czeniu odpalił bez problemu (z tym, że zimny na parkingu)?

W ramach magicznych przyczyn możesz spróbować zdj±ć przewód odmy.
Znam przypadek kiedy uszkodzony pier¶cień olejowy powodował dostawanie się dużej ilo¶ci paliwa do oleju. Po rozgrzaniu silnika paliwo parowało, odm± wracało do silnika i tego paliwa było już za dużo - silnik słabł, gasł i nie chciał zapalić jak był ciepły.
Czy to słabnięcie było stopniowe (powiedzmy co najmniej kilkana¶cie sekund) czy natychmiastowe zga¶nięcie? Bo je¶li to pierwsze, to raczej nie mój przypadek.

Magi

Golf III 2.0 benzyna-ga¶nie i odpala po wystygnięciu. Co to może być???



Grupy dyskusyjne