Grupy dyskusyjne   »   Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...

Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...



1 Data: Pa?dziernik 02 2008 19:38:54
Temat: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 

Witam.
Kupiłem Golfa, jak w temacie, (110KM), sprowadzonego z Niemiec. Po 3 tygodniach załatwiania formalności, pierwszy raz miałem okazję nim dziś jeździć. Wymieniłem olej, filtr paliwa i oleju. Jeszcze został filtr powietrza. Ale nie w tym rzecz.
Problem w tym, że nie ma ono mocy, a maks. prędkość, jaką udało mi się z wielkim trudem uzyskać, to 140-160km/h. Jeżdzę nim pierwszy dzień, więc nie przetestowałem go dokładnie, ale sytuacja jest taka:
Odpalam auto zimne lub będące po kilkudziesięciu minutach postoju. Przez kilka minut autko zachowuje się idealnie; przyspieszenie jest super (jak dla mnie :-) ). Rozpędzam się bez problemu do np. 120 km/h i w pewnym momencie następuje gwałtowny zanik mocy (nie mam tu na myśli przyduszenia silnika). Auto traci kompletnie przyspieszenie, które chwilkę wcześniej miało, i na piątym biegu nie jest w stanie przekroczyć 3100 obr/min i tych 120km/h. Potem mogę mieć już gaz wciśnięty w podłogę, a i tak większej prędkości nie osiągnę. Gdy wyhamuję do zera i zaczynam się znów rozpędzać, auto nie ma już mocy, która była na początku, po postoju. Jak mówię, kilkudziesięcio minutowy "odpoczynek" załatwia sprawę i auto znów przez chwilę ma kopa.

Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć nie badając auta, ale pewnie są jakieś typowe przyczyny dla tego problemu. Może ktoś się z tym spotkał? Bo ja jestem zielony jeśli chodzi o auta i martwi mnie, co to może być... :-/ Filtr powietrza, którego jeszcze nie zmieniłem, ani nie widziałem, może być przyczyną? Byle nie turbosprężarka... :-)

Wielkie dzięki z góry za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam,
Mariusz.



2 Data: Pa?dziernik 02 2008 19:44:22
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: V-Tec 

Na początek wymień filtr powietrza (ale to raczej nie to), potem sprawdź czujnik masy powietrza (tzw. "przepływka").


--
Pozdr,
W.

3 Data: Pa?dziernik 02 2008 19:54:03
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: fuen 

sciągnij waż doprowadzajacy powietrze do turbiny
i sprawdz czy jest w niej wirnik

standardem jest ze handlarze gdy turbina jest uszkodzona
wyciagaja z niej wlasnie wirnik zeby jakos auto jezdzilo


albo scisnij waz za turbina palcami i popros kolege, zeby
przygazował

waż powinien spuchnąć i stwardniec na tyle ze nie bedziesz mogl go scisnać...
jesli sciśniesz to znaczy ze nie masz sprawnej turbiny

4 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:20:58
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bugatti 

Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości:

sciągnij waż doprowadzajacy powietrze do turbiny
i sprawdz czy jest w niej wirnik

standardem jest ze handlarze gdy turbina jest uszkodzona
wyciagaja z niej wlasnie wirnik zeby jakos auto jezdzilo


albo scisnij waz za turbina palcami i popros kolege, zeby
przygazował

waż powinien spuchnąć i stwardniec na tyle ze nie bedziesz mogl go scisnać...
jesli sciśniesz to znaczy ze nie masz sprawnej turbiny

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Sam Walt Disney gdyby jeszcze żył takich bajek by nie wymiślił

;D ;D ;D


--
Bugatti

V12 TDI

5 Data: Pa?dziernik 03 2008 00:05:25
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: fuen 

nigdy nie słyszałeś o takich zabiegach? dziwne, bo Polak potrafi.
jak padnie turbina i trzeba szybko sprzedac auto
to z TDI robi sie na prędce auto wolnossace wtedy "jakoś"
jeżdzi na tyle ze mozna auto sprzedac

6 Data: Pa?dziernik 03 2008 07:55:32
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: kml 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości:

sciągnij waż doprowadzajacy powietrze do turbiny
i sprawdz czy jest w niej wirnik

standardem jest ze handlarze gdy turbina jest uszkodzona
wyciagaja z niej wlasnie wirnik zeby jakos auto jezdzilo


albo scisnij waz za turbina palcami i popros kolege, zeby
przygazował

waż powinien spuchnąć i stwardniec na tyle ze nie bedziesz mogl go scisnać...
jesli sciśniesz to znaczy ze nie masz sprawnej turbiny

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Sam Walt Disney gdyby jeszcze żył takich bajek by nie wymiślił

;D ;D ;D


Na forum TDI, nie pamiętam którym ale bylo na grupie, były zdjęcia tak "zmodowanej" turbiny. To nie bajki, to jest codzienność.


--
pozdrawiam
kml

7 Data: Pa?dziernik 02 2008 20:17:04
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Mariusz napisał:

Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć nie badając auta, ale pewnie są jakieś typowe przyczyny dla tego problemu. Może ktoś się z tym spotkał? Bo ja jestem zielony jeśli chodzi o auta i martwi mnie, co to może być... :-/ Filtr powietrza, którego jeszcze nie zmieniłem, ani nie widziałem, może być przyczyną? Byle nie turbosprężarka... :-)

Wielkie dzięki z góry za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam,
Mariusz.

Jak zdechnie tak jak piszesz to zgaś go i zapal jeszcze raz.
Jak przez chwilę będzie dobrze - tzn do osiągnięci ajakiejś tam prędkości to silnik klasycznie łapie notlauf czyli turbina go przeładowuje i wchodzi w tryb serwisowy. Może to być spowodowane wieloma rzeczami ale najpopularniejsze to zawór N75, albo zapieczone sterowanie kierownicami.
Jak jesteś z DC to mogę pomóc w diagnozie.
Pozatym jak kupowałeś TDI to trzeba było znaleźć gościa jakiegoś z laptopem i z interfejsem, żeby się podpiął, zrobił logi statyczne, logi dynamiczne - odczytał wartości mierzone i jeszcze wiedział co z tego jest najważniejsze :D

Pozdrawiam !!

8 Data: Pa?dziernik 02 2008 20:19:17
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: zinek 


Użytkownik "Czarek Daniluk"  napisał w wiadomości

Użytkownik Mariusz napisał:

Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć nie badając auta, ale pewnie są
jakieś typowe przyczyny dla tego problemu. Może ktoś się z tym spotkał?
Bo ja jestem zielony jeśli chodzi o auta i martwi mnie, co to może być...
:-/ Filtr powietrza, którego jeszcze nie zmieniłem, ani nie widziałem,
może być przyczyną? Byle nie turbosprężarka... :-)

Wielkie dzięki z góry za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam,
Mariusz.

Jak zdechnie tak jak piszesz to zgaś go i zapal jeszcze raz.
Jak przez chwilę będzie dobrze - tzn do osiągnięci ajakiejś tam prędkości
to silnik klasycznie łapie notlauf czyli turbina go przeładowuje i wchodzi
w tryb serwisowy. Może to być spowodowane wieloma rzeczami ale
najpopularniejsze to zawór N75, albo



dokladnie - zawor turbiny - to samo mialem napisac.

9 Data: Pa?dziernik 02 2008 20:59:01
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: rc 

witaj,
mam taki sam silnik i kilka miechow temu tez mi auto slablo,
ze 3 miesiace jezdzielm od jednego mechaniora do kolejnego,
po kolei kazaki mi kopowac przeplywomierz, wymieniac wezyki od podcisnien,
kupic nowy zaworek N75,
i kazdy kolejny wdatek nie naprawial problemu,
jeden debil kazal mi zawiezc turbine do regeneracji bo podobno stara padla,
w Krakowie w firmie Diesel-Service (czy jakos tak) zalecali nawet
regeneracje wtryskiwaczy

po tym tak sie wkurw.... ze kupilem na allegro kabel do podlaczenia auta z
laptopem i programem VAG-COM przetestowalem auto wedlug instrukcji jakie
dostalem na grupach dyskusyjnych, okazalo ze sterownik silnika zapisuje blad
numer 00519 i 00575,
po zrobieniu testow statycznych i dynamicznych poslalem wyniki na grupe
dyskusyjna i spece mi ywjasnili ze:

- rozgarniety mechanior ma rozkrecic turbine na strzepy
- wyczyscic ja do blysku
- zlozyc bardzo starannie jak byla

i silnik ozyl

-- -- -- -
tak ze proponuje jedz to doswiadczonego mechanika
ktory potrafi zrobic i zinterpretowac testy statyczne i dynamiczne np.
programem VAG-COM

10 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:05:01
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: rc 

zapomnialem dopisac ze firmy zajmujace sie regeneracja turbin maja
doswiadczenie w takich klopotach jak Ty masz z silnikiem,

tylko nie daj sie tak od razu naciagnac na regenaracje turbiny,
sprobuj z nimi pogadac czy zrobili by same czyszczenie

11 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:14:29
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 


- rozgarniety mechanior ma rozkrecic turbine na strzepy
- wyczyscic ja do blysku
- zlozyc bardzo starannie jak byla

i silnik ozyl

-- -- -- -
tak ze proponuje jedz to doswiadczonego mechanika
ktory potrafi zrobic i zinterpretowac testy statyczne i dynamiczne np. programem VAG-COM

Dobrze wiedzieć. Byłem dziś u mechanika - wymieniał filtry i olej, ale nie zdążył już podłączyć komputera. Na wyświetlaczu pojawia się mi napis "INSPECT", czyli na pewno jest jakiś problem, ale dopiero w poniedziałek znów się spotkam z tym mechanikiem - tym razem dokładnie przejrzy auto i podepnie komputer.

A z tym automatycznym przełączaniem w tryb serwisowy to ciekawa propozycja - silnik nie dusi się, wszystko jest OK, ale nagle traci moc, tak jakby było to wynikiem reakcji komputera?? Wciskanie gazu nie powoduje reakcji samochodu... Po prostu nie da się przyspieszyć, coś go ogranicza - przekroczenie tych 120km/h graniczy wtedy z cudem...

Dzięki wielkie za wszystkie maile. W poniedziałek mechanik dokładnie obejrzy auto, ale chciałem już teraz się czegoś więcej dowiedzieć i się dowiedziałem :).

Pozdrowienia,
Mariusz.

12 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:21:05
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: rc 

abys nie dal robis z siebie frajera u mechanika to poczytaj troche o takich
przypadkach jak NOTLAUF,
podaje znalazlem w google tak na szybko:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86075
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=849361
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3097&view=next&sid=a9c5332228f5004a2bfefadd99846b80


nie wiez we wszystko co tam pisza, po czasem pisza glupoty, ale przynajmniej
zapoznasz sie z tematem

13 Data: Pa?dziernik 02 2008 22:59:52
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 


Użytkownik "rc"  napisał w wiadomości

abys nie dal robis z siebie frajera u mechanika to poczytaj troche o takich przypadkach jak NOTLAUF,
podaje znalazlem w google tak na szybko:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86075
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=849361
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3097&view=next&sid=a9c5332228f5004a2bfefadd99846b80


nie wiez we wszystko co tam pisza, po czasem pisza glupoty, ale przynajmniej zapoznasz sie z tematem


Dokładnie - człowiek opisuje tam identyczny problem. Dzięki.

14 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:28:14
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: rc 

Dobrze wiedzieć. Byłem dziś u mechanika - wymieniał filtry i olej, ale nie
zdążył już podłączyć komputera. Na wyświetlaczu pojawia się mi napis
"INSPECT", czyli na pewno jest jakiś problem, ale dopiero w poniedziałek
znów się spotkam z tym mechanikiem - tym razem dokładnie przejrzy auto i
podepnie komputer.


ten INSPECT to sie pojawia co 10 lub 15 tys. kilometrow,
w zaleznosci jak jest ustawiony sterownik silnika,
moze byc ostrzezenie od wymiany oleju lub aby zrobic przeglad,
mozna to zresetowac samemu:


Audi A3 rocznik: 1996-99

Inspekcja olejowa - OIL
1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wyciągnąć przycisk Y na czas około 2 sekund, w celu skasowania wskazania,
6. Wyłączyć zapłon.

Inspekcja serwisowa - INSP
1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
2. Włączyć zapłon,
3. W polu wyswietlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL",
4. Zwolnić przycisk X,
5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,
6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "INSP",
7. Wyciągnąć przycisk Y na czas około 2 sekund, w celu skasowania wskazania,
8. Wyłączyć zapłon.

15 Data: Pa?dziernik 02 2008 21:29:03
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bastion 


Użytkownik "Mariusz"  napisał w wiadomości

Witam.
Kupiłem Golfa, jak w temacie, (110KM), sprowadzonego z Niemiec.

Odpalam auto zimne lub będące po kilkudziesięciu minutach postoju. Przez
kilka minut autko zachowuje się idealnie; przyspieszenie jest super (jak dla
mnie :-) ). Rozpędzam się bez problemu do np. 120 km/h i w pewnym momencie
następuje gwałtowny zanik mocy (nie mam tu na myśli przyduszenia silnika).

Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i
wylacza turbine . Co moze byc? U mnie to byla obluzowana czujka cisnienia
na kolektorze dolotowym (ostatni kabel za interkulerem ). Wystarczylo wtyczke
porzadnie wcisnac:)

Mam nadzieje, ze u ciebie tez to bedzie taki duperel...

16 Data: Pa?dziernik 02 2008 22:59:05
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Mariusz"  napisał w wiadomości
Witam.
Kupiłem Golfa, jak w temacie, (110KM), sprowadzonego z Niemiec.

Odpalam auto zimne lub będące po kilkudziesięciu minutach postoju. Przez
kilka minut autko zachowuje się idealnie; przyspieszenie jest super (jak dla
mnie :-) ). Rozpędzam się bez problemu do np. 120 km/h i w pewnym momencie
następuje gwałtowny zanik mocy (nie mam tu na myśli przyduszenia silnika).

Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i
wylacza turbine . Co moze byc? U mnie to byla obluzowana czujka cisnienia
na kolektorze dolotowym (ostatni kabel za interkulerem ). Wystarczylo wtyczke
porzadnie wcisnac:)

Mam nadzieje, ze u ciebie tez to bedzie taki duperel...



Bardzo bym się cieszył :).

17 Data: Pa?dziernik 02 2008 23:11:34
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Przembo 

*Mariusz* napisal(a) w

U mnie to byla obluzowana czujka cisnienia na kolektorze dolotowym
(ostatni kabel za interkulerem ). Wystarczylo wtyczke porzadnie wcisnac:)
Mam nadzieje, ze u ciebie tez to bedzie taki duperel...
Bardzo bym się cieszył :).

U mnie pare lat temu stwierdzono kategorycznie uszkodzona turbosprzezarke, a byla to pierdola. Jak mi pare miesiecy temu znowu "padlo" turbo naprawa juz nic nie kosztowala :)

Pozdr

18 Data: Pa?dziernik 03 2008 11:26:29
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: komar 

Bastion pisze:

Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i
wylacza turbine .

a w jaki sposób wyłącza turbinę?

19 Data: Pa?dziernik 03 2008 21:50:42
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bastion 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

Bastion pisze:
> Taka utrata mocy wskazuje na to ze auto wchodzi w tryb awaryjny silnika i
> wylacza turbine .

a w jaki sposób wyłącza turbinę?

Nie wiem ale na zdrowy rozum (jezeli jest tak jak mysle)
komputer analizuje dane z calej elektroniki a w przypadku kiedy
przekroczone sa dopuszczalne parametry(cisnienie sprezonego powietrza, impulsy z ABS albo predkosciomierza, itp),
odcina turbine. Dodatkowo pewne parametry maja swoja wartosc czy wage krytyczna. Np.
zbyt rzadki impuls z czujnika ABS (albo brak sygnalu) jest ignorowany przy predkosci 70 km/h natomiast
przy 110km/h powoduje juz odciecie trubiny.

Na podobnej ale odwrotnej zasadzie wlaczna  jest turbina.

20 Data: Pa?dziernik 04 2008 08:03:50
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Bastion pisze:

Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości Nie wiem ale na zdrowy rozum (jezeli jest tak jak mysle)
komputer analizuje dane z calej elektroniki a w przypadku kiedy
przekroczone sa dopuszczalne parametry(cisnienie sprezonego powietrza, impulsy z ABS albo predkosciomierza, itp),
odcina turbine. Dodatkowo pewne parametry maja swoja wartosc czy wage krytyczna. Np.
zbyt rzadki impuls z czujnika ABS (albo brak sygnalu) jest ignorowany przy predkosci 70 km/h natomiast
przy 110km/h powoduje juz odciecie trubiny.


Niezłe! Dobrze, że projektanci nie są bajkopisarzami "na zdrowy rozum"....

Ograniczenie dawki wtrysku paliwa. Kiedy? Gdy ciśnienie doładowania przez 6 sekund przekracza wartość maksymalną, lub nie osiąga minimalnej (błąd sensora).

Co za baran w ogóle wprowadził pojęcie "wyłączania i załączania turbosprężarki"? Coś jak "w dizlu"...

M.

21 Data: Pa?dziernik 05 2008 13:24:35
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bastion 


Użytkownik "M"  napisał w wiadomości

Bastion pisze:
> Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości
>
> Nie wiem ale na zdrowy rozum (jezeli jest tak jak mysle)
> komputer analizuje dane z calej elektroniki a w przypadku kiedy
> przekroczone sa dopuszczalne parametry(cisnienie sprezonego powietrza, impulsy z ABS albo predkosciomierza, itp),
> odcina turbine. Dodatkowo pewne parametry maja swoja wartosc czy wage krytyczna. Np.
> zbyt rzadki impuls z czujnika ABS (albo brak sygnalu) jest ignorowany przy predkosci 70 km/h natomiast
> przy 110km/h powoduje juz odciecie trubiny.


Niezłe! Dobrze, że projektanci nie są bajkopisarzami "na zdrowy rozum"....

Ograniczenie dawki wtrysku paliwa. Kiedy? Gdy ciśnienie doładowania
przez 6 sekund przekracza wartość maksymalną, lub nie osiąga minimalnej
(błąd sensora).

Co za baran w ogóle wprowadził pojęcie "wyłączania i załączania
turbosprężarki"? Coś jak "w dizlu"...

Jestes pewny ze masz racje? Slyszales o zaworze N75?

22 Data: Pa?dziernik 06 2008 08:31:29
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Bastion pisze:

Jestes pewny ze masz racje? Slyszales o zaworze N75?

Uważasz, że mogłem nie słyszeć?

Dowiedz się do czego służy zawór regulacji ciśnienia doładowania. Nie służy do wyłączania turbiny, bo jej budowa i zasada działania uniemożliwia wyłączenie. Nie istnieje pojęcie wyłączenia i załączenia turbiny. Nie istnieje.

ATSD: co, jak N75 jest uszkodzony?

Notlauf to tryb chroniący silnik i turbinę przed przeładowaniem w sytuacji braku możliwości regulacji/pomiaru ciśnienia za turbiną.


Napisałem już jak realizowany jest notlauf. Piszę, co wiem, a nie co wykombinowałem.

M.

23 Data: Pa?dziernik 06 2008 17:41:17
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 

Witam ponownie. Tym razem już po diagnozie komputerowej (nie wiem, jakim programem, bo nie byłem u mechanika osobiście).

Diagnoza sterowników VW Diesel EDC 15V-5.x Pamięć błędów:

463A Sterownik silnika zablokowany
4626 Ciśnienie doładowania - różnica regulacji
0502 Zawór przełączania rury dolotowej - przerwa/zwarcie do masy
4625 Zawór ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
45B9 Zawór recyrkulacji spalin - przerwa/zwarcie do masy

Niewiele mi to mówi... :-/

Pozdrawiam,
Mariusz.

24 Data: Pa?dziernik 06 2008 18:24:25
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Mariusz pisze:

Witam ponownie. Tym razem już po diagnozie komputerowej (nie wiem, jakim programem, bo nie byłem u mechanika osobiście).

Diagnoza sterowników VW Diesel EDC 15V-5.x Pamięć błędów:

463A Sterownik silnika zablokowany
4626 Ciśnienie doładowania - różnica regulacji
0502 Zawór przełączania rury dolotowej - przerwa/zwarcie do masy
4625 Zawór ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy
45B9 Zawór recyrkulacji spalin - przerwa/zwarcie do masy

Niewiele mi to mówi... :-/

W pierwszej kolejności sprawdziłbym złącze ECU na obecność wilgoci/śniedzi.
W drugiej - pomierzyłbym miernikiem kilka obwodów (np N75, EGR).
Jeżeli czujniki i cewki zaworów są OK, -- -- -- -> *podmiana ECU*.

Coś nie wierzę w taki rozległy zbieg okoliczności.

Odpal to na testerze VAG'a i wykonaj "output test" zarówno z uchem, jak i miernikiem.
Poza tym VAG powie Ci, czy wartość jest za duża, czy za mała, a to ułatwia diagnozę.

PS.: Mechanik ma tester za 20 tysi i nie umie postawić diagnozy?
Może wymieni Ci te czujniki i zawory z listy???

M.

25 Data: Pa?dziernik 06 2008 20:34:44
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Mariusz 


PS.: Mechanik ma tester za 20 tysi i nie umie postawić diagnozy?
Może wymieni Ci te czujniki i zawory z listy???

Na razie stwierdził, że zresetuje błędy, a jak przejadę kilkaset km, to sprawdzi, jakie błędy się znów pojawiły. Wtedy pewnie postawi diagnozę i zacznie naprawę... Szkoda, bo auto mocy dalej nie ma :(.

W takim razie, nie będę tymczasowo zawracał Wam głowy :). Jak nie zapomnę, to dam znać, co udało się zrobić, ale to tak za miesiąc pewnie.

Dzięki za wszystkie maile,
Mariusz.

26 Data: Pa?dziernik 06 2008 21:01:32
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Mariusz pisze:


PS.: Mechanik ma tester za 20 tysi i nie umie postawić diagnozy?
Może wymieni Ci te czujniki i zawory z listy???

Na razie stwierdził, że zresetuje błędy, a jak przejadę kilkaset km, to sprawdzi, jakie błędy się znów pojawiły. Wtedy pewnie postawi diagnozę i zacznie naprawę... Szkoda, bo auto mocy dalej nie ma :(.

Wystarczy wymusić notlauf. Kilkaset km mija się z celem. Poza tym wydaje mi się, że facet nie ma pojęcia o robocie i po prostu Cię "odpalantował". Takie usterki diagnozuje się w 15 minut. Trzeba zrobić odczyty wartości "w naturze" (logi dynamiczne).

Kolejny "fachowiec" z komputerem, który potrafi tylko kasować błędy.
Wystąpienie błędu nie świadczy o uszkodzeniu danego elementu. Trzeba znać powód wystąpienia błędu, ale to czasem przekracza możliwości "łomiarzo-młotkarzy" ;).

M.

27 Data: Pa?dziernik 08 2008 11:25:57
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: rc 

nie musisz jechac kilkaset kilometrow,

test statyczny:
1) skasowac bledy sterownika,
2) zapal silnik i niech pochodzi  chwile,
3) zgas i przetestuj bledy sterownika i zapisz je

test dynamiczny:
1) zapalic silnik i nagrzac go do temp. roboczej czyli 90 stopni
2) zrobic testy dynamiczne czyli:
3) jedziesz na 3-biegu 1500obrotow na prostej drodze
      najlepiej troche pod gorke
4) dajesz gaz do dechy az obrotomierz dojdzie do 5-6tys obr.
5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obr
6) zgas i przetestuj bledy sterownika i zapisz je

przy obu testach doswiadczony diagnosta robi jeszcze sprawdzanie i logowanie
roznych parametrow, ale Ty na razie sprawdz bledy sterownika

pozdrawiam

28 Data: Pa?dziernik 08 2008 21:54:18
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bastion 


Użytkownik "rc"  napisał w wiadomości

nie musisz jechac kilkaset kilometrow,

test statyczny:
1) skasowac bledy sterownika,
2) zapal silnik i niech pochodzi  chwile,
3) zgas i przetestuj bledy sterownika i zapisz je

test dynamiczny:
1) zapalic silnik i nagrzac go do temp. roboczej czyli 90 stopni
2) zrobic testy dynamiczne czyli:
3) jedziesz na 3-biegu 1500obrotow na prostej drodze
      najlepiej troche pod gorke
4) dajesz gaz do dechy az obrotomierz dojdzie do 5-6tys obr.
5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obr
6) zgas i przetestuj bledy sterownika i zapisz je

przy obu testach doswiadczony diagnosta robi jeszcze sprawdzanie i logowanie
roznych parametrow, ale Ty na razie sprawdz bledy sterownika


Witam
 Mozesz dokladniej opisac o co chodzi w punkcie 5 testu dynamicznego?
5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obr
Pytam bo dyskutowalismy o tym i jestem ciekawy Twojej opinii
1) Czy turbina moze byc odcinana (zmiejszone cisnienie doladowania)
w trybie awaryjnym silnika?
2) Czy oslabienie/odciecie turbiny wskazuje na awarie samej sprezarki?
Czy raczej moze byc wywolana innymi czynnikami np. brakiem sygnalu z czujki
cisnienia na kolektorze dolotowym?

Pozdrawiam

29 Data: Pa?dziernik 09 2008 08:01:10
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Bastion pisze:

 Mozesz dokladniej opisac o co chodzi w punkcie 5 testu dynamicznego?
5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obr
Pytam bo dyskutowalismy o tym i jestem ciekawy Twojej opinii
1) Czy turbina moze byc odcinana (zmiejszone cisnienie doladowania)
w trybie awaryjnym silnika?
2) Czy oslabienie/odciecie turbiny wskazuje na awarie samej sprezarki?
Czy raczej moze byc wywolana innymi czynnikami np. brakiem sygnalu z czujki
cisnienia na kolektorze dolotowym?

Daj spokój - to są bzdury.

Zrób ten test z testerem w samochodzie, na bieżąco zapisując odczyty (logi).
Potem wrzuć te logi tutaj. Błędami się już nie przejmuj. Tekstami o uwalonej turbinie i odcięciu przy 3 tys. również.

Auto słabnie, bo wchodzi w tryb awaryjny i było już o tym w tym wątku kilka razy.

A turbinę masz w DOSKONAŁYM stanie. Tak przyjmij na początek.
Co najwyżej geometrię łopatek masz przytartą, ale o tym się dowiesz, jak zrobisz logi.

M.

30 Data: Pa?dziernik 10 2008 23:22:45
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor: Bastion 


Użytkownik "M"  napisał w wiadomości

Bastion pisze:
>  Mozesz dokladniej opisac o co chodzi w punkcie 5 testu dynamicznego?
>> 5) jak turbina uwalona to auto oslabnie przy 3tys. obr
> Pytam bo dyskutowalismy o tym i jestem ciekawy Twojej opinii
> 1) Czy turbina moze byc odcinana (zmiejszone cisnienie doladowania)
> w trybie awaryjnym silnika?
> 2) Czy oslabienie/odciecie turbiny wskazuje na awarie samej sprezarki?
> Czy raczej moze byc wywolana innymi czynnikami np. brakiem sygnalu z czujki
> cisnienia na kolektorze dolotowym?

Daj spokój - to są bzdury.

Zrób ten test z testerem w samochodzie, na bieżąco zapisując odczyty (logi).
Potem wrzuć te logi tutaj. Błędami się już nie przejmuj. Tekstami o
uwalonej turbinie i odcięciu przy 3 tys. również.

Auto słabnie, bo wchodzi w tryb awaryjny i było już o tym w tym wątku
kilka razy.

A turbinę masz w DOSKONAŁYM stanie. Tak przyjmij na początek.
Co najwyżej geometrię łopatek masz przytartą, ale o tym się dowiesz, jak
zrobisz logi.


Kto? Co? Jaka geometia?
Sam masz chyba cos z lopatkami:)

Jezeli twoje rozumowanie jest sluszne (w co watpie)
i utrata mocy w trybie awaryjnym spowodowana jest
"Ograniczenie dawki wtrysku paliwa" to spalanie powinno spadac.
Natomiast komputer w takich sytuacjach pokazuje zwiekszenie zuzycia
paliwa o 30-40 %.

Ciekawe jak to wytlumaczysz jezeli nie odcieciem turbiny
(obnizeniem cisnienia doladowania silnika)?

31 Data: Pa?dziernik 11 2008 10:11:01
Temat: Re: Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...
Autor:

Bastion pisze:


Kto? Co? Jaka geometia?
Sam masz chyba cos z lopatkami:)

Jezeli twoje rozumowanie jest sluszne (w co watpie)
i utrata mocy w trybie awaryjnym spowodowana jest
"Ograniczenie dawki wtrysku paliwa" to spalanie powinno spadac.
Natomiast komputer w takich sytuacjach pokazuje zwiekszenie zuzycia
paliwa o 30-40 %.

Ciekawe jak to wytlumaczysz jezeli nie odcieciem turbiny
(obnizeniem cisnienia doladowania silnika)?

Możesz sobie wątpić, bo Twoje wywody świadczą o tym, że nie masz pojęcia o temacie.
Po to z resztą zadałeś pytanie. Ale w związku z tym, że wątpisz w fachowość pomocy, z jaką Ci pospieszyłem i tłumaczysz sobie działanie silnika na tzw. "chłopski rozum", życzę powodzenia w diagnozowaniu auta.

A w temacie po raz ostatni:

Zwiększenie dawki wtrysku o 30% przy jednoczesnym ograniczeniu ciśnienia doładowania powoduje niespalenie wsadu i intensywne dymienie. Albo masz wiedzę, albo zadajesz pytania.

Poza tym już tłumaczyłem, że w przypadku uszkodzenia westgate (i jego sterowania) tracisz możliwość trybu awaryjnego. Dlatego MĄDRZEJSI od Ciebie uznali, że będą ograniczali dawkę wtrysku. Możesz to sobie z resztą sprawdzić. Ponadto jestem pewien, że wiesz jak. :P


Nie sugeruj się tym, co pokazuje komputer na szafie, szczególnie w notlaufie.

Nara.
M.

Golf IV 1.9 TDI i brak mocy...



Grupy dyskusyjne