Grupy dyskusyjne   »   Grand Vitara 2005-> automat

Grand Vitara 2005-> automat



1 Data: Styczen 14 2015 21:57:17
Temat: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: tibam 

Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.

Na co zwrócić uwage w tym modelu podczas ogladania?
Jakieś szczególnie korodujące miejsca są?
Co sie szybko psuje?
Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?
Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z takim wynalazkiem...

Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a porządnie:-)
A może jest to ktoś z mazowieckiego z okolic Przysuchy, kto chcialbym rzucić okiem;-) ?

Pozdrawiam i dzieki za opinie
uciu



2 Data: Styczen 14 2015 22:16:56
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Czesław Wiśniak 

Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a porządnie:-)

Daj spokoj, 300km jechac zeby auto ogladac to trzeba byc zdesperowanym.
Ja tylko raz w zyciu popelnilem ten blad. Auto ogladalem z 5 sek, wlasciwie tyko sie do niego zblizylem :)

3 Data: Styczen 14 2015 22:59:56
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Budzik 

Użytkownik Czesław Wiśniak  ...

Do upatrzonego auta mam 300km wiec wolałbym zobaczyć wszystko raz a
porządnie:-)

Daj spokoj, 300km jechac zeby auto ogladac to trzeba byc
zdesperowanym. Ja tylko raz w zyciu popelnilem ten blad. Auto
ogladalem z 5 sek, wlasciwie tyko sie do niego zblizylem :)


Ogólnie to sie zgadzam. I tez sobie obiecałem ze dalej niz 50km nie jezdze.
Ale ostatnio cos mnie trafiło i pojechałem prawie 200km. I kupiłem... :)

4 Data: Styczen 14 2015 22:50:02
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Hinek 

Użytkownik "tibam"  napisał


Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?
Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną -

Tam nie ma blokady mechanizmu różnicowego.

--
Hinek

5 Data: Styczen 14 2015 23:33:37
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: tibam 

Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości grup

Tam nie ma blokady mechanizmu różnicowego.

jest międzyosiowy mechanizm różnicowy
http://www.suzuki.pl/auto/images/samochody/nowa_grand_vitara_5_dr/opis/06.jpg

uciu

6 Data: Styczen 14 2015 14:15:24
Temat: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Przemek 

Najszybciej znajdziesz kogoś do pomocy przez jakieś forum 4x4 lub danej marki/modelu. Być może będzie ktoś z okolic, kto Ci pomoże

7 Data: Styczen 15 2015 00:47:23
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Scobowski 

W dniu 2015-01-14 o 21:57, tibam pisze:

Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.
ze swojego skromnego doświadczenia napiszę: jak automat, to nie 2.0.
Jak automat 2.0 - to nie jedź. Szkoda czasu na coś, co nie jeździ.
Jak 2.0 wolnossacabenzyna - to jaCięproszę. Do kościoła aby ino i na targ...?
--
Hello again p.m.s!
Znalazłem serwer, który mnie wpuszcza ;-)

8 Data: Styczen 15 2015 02:17:59
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 14 Jan 2015 21:57:17 +0100, tibam napisał(a):

Witam na dniach bede jechał oglądać Grand Vitare 2.0 automat 2007r.

Na co zwrócić uwage w tym modelu podczas ogladania?
Jakieś szczególnie korodujące miejsca są?
Co sie szybko psuje?
Jak sprawdzić poprawność pracy blokady mechanizmu roznicowego i reduktor?

Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.

Blokada (jak i reduktor) mają swoje kontrolki na desce rozdzielczej które
migają w czasie zmiany przełożenia, a świecą jak się już uda.

Poznać działanie blokady można po tym, że samochód ma duże opory przy
jeździe na zakręcie (ale wolno to robić tylko na luźnej nawierzchni, bo na
asfalcie można uszkodzić napęd tak jeżdżąc).

Jak się wszystko poblokuje, blokada albo reduktor nie będą się chciały
włączyć albo potem wyłączyć i trzeba będzie jeździć w przód i w tył żeby to
się odblokowało to się nie przejmuj - ten typ tak ma, i to jak auto było
nówka-sztuka to działo się nawet częściej. Czyli jak się to blokuje i
zacina, to znaczy że mało używane :)

Aha i jak sprawdzić skrzynie automatyczną - nigdy nie jezdziłem autem z
takim wynalazkiem...

Jak jedziesz, a biegi zmieniają się same to działa :)

Ale to 2.0 w tym aucie to nie jechało nawet z manualem, z automatem to
będzie w ogóle ciężko.
Do tego to auto paliło jak smok, na autostradzie to tak się skalowało że
przy 100km/h było 10l/100km, przy 140km/h było 14l/100km itd...

9 Data: Styczen 17 2015 10:29:52
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Adam 

W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:

(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było równo 1:2


--
Pozdrawiam.

Adam

10 Data: Styczen 17 2015 17:35:00
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):

W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

11 Data: Styczen 17 2015 22:26:48
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Adam 

W dniu 2015-01-17 o 17:35, Tomasz Pyra pisze:

Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):

W dniu 2015-01-15 o 02:17, Tomasz Pyra pisze:
(...)
Reduktor jak włączysz to samochód jedzie 2x wolniej.
(...)

Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?

Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1


Dzięki :)


--
Pozdrawiam.

Adam

12 Data: Styczen 17 2015 22:34:31
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

J.

13 Data: Styczen 18 2015 08:07:23
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Baczek 

W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze:

Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Para liczb względnie pierwszych ma jeden wspólny dzielnik - 1.
Wiec 1 i 2 są względnie pierwsze (chyba, że to jakiś wyjątek od definicji)

14 Data: Styczen 18 2015 13:49:24
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 18 Jan 2015 08:07:23 +0100, Baczek napisał(a):

W dniu 2015-01-17 o 22:34, J.F. pisze:
Internet mówi że 1,97:1
Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Para liczb względnie pierwszych ma jeden wspólny dzielnik - 1.
Wiec 1 i 2 są względnie pierwsze (chyba, że to jakiś wyjątek od definicji)

1 i 2 sa wzglednie pierwsze, ale kola z 1 zebem nie zrobisz :-)

A przy wiekszej ilosci zebow i takim wspolczynniku to juz wzglednie
pierwsze nie beda. 30:60, 29:58, 17:34 itp - niezalecane.

J.

15 Data: Styczen 18 2015 14:34:11
Temat: Re: Grand Vitara 2005-> automat
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 17 Jan 2015 22:34:31 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 17 Jan 2015 17:35:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:29:52 +0100, Adam napisał(a):
Skrzynia redukcyjna w Vitarze ma przełożenie 1:2?
Owszem, zdarzają się auta z dwoma reduktorami, są skrzynie z
przełożeniami ponad 1:4, czasem tylko 1:1,6 ale nie pamiętam, żeby było
równo 1:2

Internet mówi że 1,97:1

Taka uwaga ogolna - zaleca sie aby ilosci zebow w obu kolach byly
wzglednie pierwsze - dzieki czemu kazdy zab wspolpracuje z kazdym.
Dokladnie 1:2 jest wiec niezalecane, ale takie np 30:59 moze byc.

Może dlatego przełożenie główne 12:76 się tak chętnie sypie?
Chociaż zawsze myślałem że to z powodu ledwo 12 zębów na wałku.

Grand Vitara 2005-> automat



Grupy dyskusyjne