Gybryda wysokoprężna.
1 | Data: Maj 26 2007 16:01:12 |
Temat: Gybryda wysokoprężna. | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? 2 |
Data: Maj 26 2007 16:28:57 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Pabl |
Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? Uwazasz, ze silnik elektryczny 15 kW to malo? Wez pod uwage, ze 15 kW ma w calym zakresie obrotow. Picasso 3 |
Data: Maj 26 2007 17:11:35 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Sat, 26 May 2007 16:28:57 +0200, Pabl wrote: Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" No, na zwykla droge noca moze starczy, ale przeciez tam bedzie pracowal spalinowy, a po miescie troche jednak malo .. maluchowi troche po miescie brakuje, a przeciez wazy tylko 600kg. J. 4 |
Data: Maj 26 2007 17:51:21 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | No, na zwykla droge noca moze starczy, ale przeciez tam bedzie Tylko, że maluch ma taką moc maksymalną, a w niskich obrotach ma o wiele mniej mocy, a silnik elektryczny ma moc prawie stałą. 5 |
Data: Maj 27 2007 11:46:10 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: BartekK | J.F. napisał(a): Maluch w zakresie 2200-2500obr ma nawet nie polowe swojej mocy nominalnej (ktora przewaznie i tak jest zawyzona, na hamowni wychodzi ledwo 15-19KM, żadko 23). Przy 1000obr to ma chyba cos niecale 5KM. Co prawda to dupiata konstrukcja, i gaznik i brak korekty kata zaplonu winne, nowsze silniki sa bardziej elastyczne, ale nie zmienia to faktu ze nie wazna moc, wazny moment. Silniki elektryczne maja praktycznie stały moment niezaleznie od obrotów, więc wykres mocy wychodzi duuuzo lepszy, a dla szarego uzytkownika to juz wogole wydaje sie ze ma 10x wieksza moc niz spalinowy.No, na zwykla droge noca moze starczy, ale przeciez tam bedzieZapoznałem się z Toyotą i Hondą (Civic -- jest absurdalna z uwagi naUwazasz, ze silnik elektryczny 15 kW to malo? Dla porównania podam, że maluch z wsadzonym silnikiem elektrycznym 4.5kW (szczytowa moc chwilowa 15kW) pali gumy i zrywa przeguby na biegach 1-3, i jest najszybszym pociskiem spod świateł, a prędkość maks (~80-90) ograniczają tylko obroty silnika, bo niezbyt się kręci ponad 3500obr/min. I jest z 100kg cięższy od zwykłego ze względu na zapas aku. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 6 |
Data: Maj 27 2007 16:06:46 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | No, na zwykla droge noca moze starczy, ale przeciez tam bedzie Zalozmy, ze autko wazy 1000 kg. 15 KW stalej mocy to malo? Nie chce mi sie liczyc ale tak na szybko to: 1. Do 12 km/h masz wiecej mocy niz FWD jest w stanie przeniesc na asfalt 2. Do 36 km/h masz caly czas przyspieszenie ponad 1,5 m/s^2 3. Jak depniesz przy wiekszej predkosci to zaskoczy spalinowy, nie zaleznie od tego ile mocy ma elektryczny motorek. 7 |
Data: Maj 27 2007 17:12:32 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Zalozmy, ze autko wazy 1000 kg. 15 KW stalej mocy to malo? Załóżmy, ze autko waży 100 kg. Po co aż tysiąc. Waży tyle, ile waży. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 8 |
Data: Maj 28 2007 16:12:58 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: Uwazasz, ze silnik elektryczny 15 kW to malo? No, na zwykla droge noca moze starczy, ale przeciez tam bedzie Ale to ma być tylko pomoc dla silnika spalinowego. Jak trzeba więcej niż 15kW to włącza się spalinowy, który przy takim obciążeniu ma już całkiem dobrą sprawność. A elektryczny potrzebny jest do tego żeby samochód napędzać jak trzeba kilka kW żeby się kulać 50km/h. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 9 |
Data: Maj 28 2007 19:34:05 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Mon, 28 May 2007 16:12:58 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Dokladnie .. ale niestety - na trasie pojedziesz na spalinowym, a po miescie 15kW to niestety troche za malo - maluchy jednak zostaja toche z tylu, to z uwagi na mase bedzie jeszcze gorsze. J. 10 |
Data: Maj 29 2007 09:01:54 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 28 May 2007 19:34:05 +0200, J.F. Dokladnie .. ale niestety - na trasie pojedziesz na spalinowym, Tyle, że 15kW mocy znamionowej silnika elektrycznego oznacza, że chwilowo może z siebie dac nawet 45kW. A 45kW to jednak 61KM :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Maj 29 2007 13:32:19 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Tyle, że 15kW mocy znamionowej silnika elektrycznego oznacza, że Ponoć elektrownia jądrowa w Czernobylu potrafiła chwilowo dać kilkaset razy większą moc niż znamionowa ;) Niestety chwila (jak to chwila) trwała krótko. BTW -- dla elektryka ,,spiąć na krótko'' oznacza ,,spiąć na stałe''. :) I po tej krótkiej chwili elektrownia (któraś jej część) wyłączyła się, jest wyłączona do dnia dzisiejszego i nikt nie wie, kiedy zostanie uruchomiona ponownie. ;) Jednak prawdą jest, że przez chwilę ta część elektrowni dawała moc wielokrotnie wyższą od nominalnej. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 12 |
Data: Maj 29 2007 17:58:02 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Tue, 29 May 2007 09:01:54 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Mon, 28 May 2007 19:34:05 +0200, J.F. Pod warunkiem ze akumulator tez potrafi. A raczej nie potrafi. J. 13 |
Data: Maj 30 2007 11:44:19 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 17:58:02 +0200, J.F. Tyle, że 15kW mocy znamionowej silnika elektrycznego oznacza, że Zależy jaki. Trakcyjny potrafi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Maj 30 2007 13:47:21 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Wed, 30 May 2007 11:44:19 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 29 May 2007 17:58:02 +0200, J.F. A ile wazy ? Rozruchowy powinien byc lepszy w dostarczaniu duzej mocy :-) I dostarcza jakies 3-4kW na skrzynke 50Ah/12V. Musialbys miec takich 10 na pokladzie, co powiedzmy jeszcze nie jest takie niezwykle, ale pokazuje rzad problemu. J. 15 |
Data: Maj 30 2007 15:24:54 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 30 May 2007 13:47:21 +0200, J.F. Niewiele, wbrew pozorom.Zależy jaki. Trakcyjny potrafi.A ile wazy ? Rozruchowy powinien byc lepszy w dostarczaniu duzej mocy :-)Nie - rozruchowy właśnei ma mieć Rw na tyle dużą, żeby nei dać za dużego prądu. Znaczy - nie więcej niż potrzeba. I dostarcza jakies 3-4kW na skrzynke 50Ah/12V. Albo mniec trakcyjki :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Maj 29 2007 09:49:54 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Mon, 28 May 2007 16:12:58 +0200, Tomasz Pyra wrote: Wystarczy przez cały czas kiedy toczysz się w korku, jedziesz ze stałą prędkością albo zwalniasz. Silnik spalinowy przyda się tylko żeby ostrzej ruszyć. W zasadzie tylko wtedy silnik elektryczny ma sens - kiedy zapotrzebowanie na moc jest tak małe, że nie ma sensu uruchamiać silnika spalinowego. Jak potrzebujesz 40kW to nie ma sensu używać elektrycznego, bo on przez podwójną konwersję energii pewnie ma wtedy gorszą sprawność niż bezpośrednio podłączony spalinowy. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 17 |
Data: Maj 29 2007 10:47:52 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 09:49:54 +0200, Tomasz Pyra Jak potrzebujesz 40kW to nie ma sensu używać elektrycznego, bo on przez Niekoniecznie. Przekładnia elektryczna ma jeden fajny ficzer - otóż pozwala na prace silnika spalinowego na obrotach, przy których dla danej mocy osiąga on najwyższa sprawność. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Maj 29 2007 18:08:59 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Tue, 29 May 2007 09:49:54 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: No ale przeciez nie chcesz auta ktore po depnieciu gazu zwalnia na sekunde, startuje silnik i gasi go po paru sekundach. Chociaz kto wie - moze mialoby to sens .. wciskamy na zoltym gaz, na zielonym puszczamy hamulec .. W zasadzie tylko wtedy silnik elektryczny ma sens - kiedy Ale jednak bym chcial cos przynajmniej 30kW, zasieg 10km, doladowywane z gniazdka. Bo sa jeszcze pomysly w druga strone - maly silnik spalinowy z wiekszym pradnico-rozrusznikiem. Silniczek spalinowy oszczedny, a elektryczny potrafi dac dodatkowe kilkanascie kW przez chwile i odzyskac energie przy hamowaniu. J. 19 |
Data: Maj 30 2007 08:47:49 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Tue, 29 May 2007 09:49:54 +0200, Tomasz Pyra wrote: No jest to pewna wada, z drugiej strony jeżeli użyć tego silnika 15kW jako rozrusznika, to powinien rozpędzić ten silnik całkiem dziarsko. Gorzej będzie po doprowadzeniu silnika do stanu w jakim wizę wiele "bolidów", czyli takim gdzie odpalanie silnika to cały rytuał, niemniej skomplikowany niż za czasów korby :) Chociaz kto wie - moze mialoby to sens .. wciskamy na zoltym gaz, Może jakiś dodatkowy przycisk odpalający silnik spalinowy i utrzymujący go w gotowości z którego można by skorzystać przed wyprzedzaniem, albo widząc że zaraz będzie zielone? Jak potrzebujesz 40kW to nie ma sensu używać elektrycznego, bo on przez podwójną konwersję energii pewnie ma wtedy gorszą sprawność niż bezpośrednio podłączony spalinowy. No tu z kolei rozbijamy się o dokładanie większej ilości akumulatorów, czyli to rozwiązanie ma pięć podstawowych wad - koszty, koszty, masa, koszty, masa :) Bo sa jeszcze pomysly w druga strone - maly silnik spalinowy z Z tej strony ludzie mogą nie chcieć samochodu który na autostradzie na dłuższą metę jest w stanie jechać góra 80km/h, albo po trzecim dynamicznym wyprzedzaniu bateryjka mu się wyczerpie i osiągi spadną. Przynajmniej nie teraz - na dziś podstawowy warunek dla samochodu elektrycznego to brak zauważalnych różnic w stosunku do samochodu z klasycznym silnikiem spalinowym. Myślę że m.in. dlatego Prius, ani chyba żadna inna hybryda nie ma wtyczki do ładowania z gniazdka (są przeróbki, ale nieoficjalne). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 20 |
Data: Maj 26 2007 17:51:49 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Uwazasz, ze silnik elektryczny 15 kW to malo? Uważam, że mało. Samochód waży 0 200 kg więcej od mojego a mój ma silnik Diesla o mocy 50 kW. Zapewne można na tym elektrycznym silniku wjechać do garażu, ale nawet jechać po mieście się nie da. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 21 |
Data: Maj 27 2007 12:40:46 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Uwazasz, ze silnik elektryczny 15 kW to malo? Ucinając rozważania artyleryjsko-maluchowe "BartekK" > Dla porównania podam, że maluch z wsadzonym silnikiem elektrycznym 4.5kW > (szczytowa moc chwilowa 15kW) pali gumy i zrywa przeguby na biegach 1-3, > i jest najszybszym pociskiem spod świateł, a prędkość maks (~80-90) zauważę, że Toyota Prius ma więcej -- 50 kW, a waży tyele samo. http://www.toyota.pl/Images/spec_pru_06_03_tcm306-481330.pdf -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 22 |
Data: Maj 27 2007 17:05:22 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Miro |
I widać od razu różną koncepcję napędu hybrydowego w Priusie i Civicu IMA - Priusem można jeździć na samym elektryku w zakresie niskich prędkości, w Civic IMA zawsze pracuje jednostka spalinowa, a elektryka ma za zadanie tylko ją wspomagać (zatem nie ma nigdy możliwości jazdy tylko z jednostką elektryczną, nawet ruszanie odbywa się ze spalinówki). Co do subtelnego odczucia, to Civic IMA wspomagany jednostką elektryczną ma mniej więcej taką dynamikę, jakby miał silnik benzynowy, ale 1,8 lub czasem nawet i 2,0. W Priusie na samym elektrycznym silniku za długo się nie pojeździ, bo baterie nie są super pojemne i po ich wyładowaniu też silnik spalinowy włącza się od razu przy starcie. -- Miro B,C+E Opel Zafira 2.0 DTI (+ okresowo różne inne) U520 + ML145 23 |
Data: Maj 27 2007 17:10:53 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
I widać od razu różną koncepcję napędu hybrydowego w Priusie i Civicu IMA - W Priusie na samym elektrycznym silniku za długo się nie pojeździ, bo W pewnym sensie każdy samochód ma napęd hybrydowy, tyle tylko, że różny jest udział silnika elektrycznego, czasami żaden. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 24 |
Data: Maj 28 2007 13:58:04 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: W Priusie na samym elektrycznym silniku za długo się nie pojeździ, bo No i odrzutowy, oczywiście. JW 25 |
Data: Maj 26 2007 16:29:46 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: kpt | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? OIDP to jakis francuski koncern bawi sie w takie polaczenie, niestety zadnych konkretow w tym momencie nie potrafie Ci podac. 26 |
Data: Maj 26 2007 16:37:20 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Frantic Freddie | Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? PSA planuje wprowadzic do sprzedazy w 2010 roku. 27 |
Data: Maj 26 2007 17:58:24 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
PSA planuje wprowadzic do sprzedazy w 2010 roku. To jakby ;) zbyt odległy termin. Moja 190 raczej tego nie dożyje. :) -=- Ciekawe, ile warta jest gwarancja 30 lat na nowe Mercedesy, skoro po 23 latach 190 kosztuje na rynku niewiele więcej, niż jej roczne, zerowe utrzymanie. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 28 |
Data: Maj 26 2007 17:03:04 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Piter | Silnik elektryczny A teraz popatrz na moment obrotowy spalinowego równy 123 Nm Tramwaje mają po 400kW a porównaj masy i weź pod uwagę że jest to ich jedyny napęd. 29 |
Data: Maj 27 2007 01:03:38 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Pabl |
Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? a tak wogole to jaka roznica? W koncu silnik diesla zastapi benzynowa czesc zamiast elektryczna!!! Chyba zdajesz sobie sprawe ile te zabawki kosztuja? Uwazasz, ze rzesza konstruktorow pomylila sie projektujac w takim pojezdzie taki silnik elektryczny? Czadzisz koles trolem... Picasso 30 |
Data: Maj 27 2007 01:59:58 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Sun, 27 May 2007 01:03:38 +0200, Pabl wrote: Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" Zapewne w spalaniu. W koncu silnik diesla zastapi benzynowa czesc zamiast elektryczna!!! Ale moze sie pomylili wsadzajac benzynowy. I chyba sie mocno pomylili nie montujac wtyczki - to sie az prosi podpiac do gniazdka. No chyba ze cicha umowa z rzadem - hybryda tak, pojazd na prad nie .. J. 31 |
Data: Maj 27 2007 02:31:54 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Padre_peper |
I chyba sie mocno pomylili nie montujac wtyczki - to sie az prosi Następny co wszędzie widzi spisek, samochody hybrydowe powstają po to, żeby silnik spalinowy pracował wyłącznie w zakresie mocy i obrotów gwarantujących najmniejsze spalanie i najczystsze spaliny. Pojemność akumulatorów w hybrydach jest bardzo mała i ładowanie ich z gniazdka pozbawione byłoby większego sensu szczególnie że energia elektryczna też nie powstaje z niczego. 32 |
Data: Maj 27 2007 13:38:27 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Sun, 27 May 2007 02:31:54 +0200, Padre_peper wrote: I chyba sie mocno pomylili nie montujac wtyczki - to sie az prosiNastępny co wszędzie widzi spisek, samochody hybrydowe powstają po to, Ale na 10km starcza ? Do pracy moglbym jezdzic na pradzie. J. 33 |
Data: Maj 27 2007 17:13:37 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ale na 10km starcza ? Do pracy moglbym jezdzic na pradzie. Na jazdę w podziemnym garażu starczy. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 34 |
Data: Maj 27 2007 03:02:44 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | a tak wogole to jaka roznica? W sprawnosci nie taka znowu wielka, a w budowie hybryd bardziej chodzi o ekologie niz oszczednosci dla wlascieliela. Ale moze sie pomylili wsadzajac benzynowy. Idzie, to to glownie na rynek amerykanski... I chyba sie mocno pomylili nie montujac wtyczki - to sie az prosi A to,m juz ciekawe. Mozesz miec racje, bo za KWh, ile placimy? 40 groszy? Z litra gazu 5 KWh raczej nie wyprodukujesz, chociaz z drugiej strony to nie wiem ile prad kosztuje w USA, moze taki drogi, ze sie nie oplaca ladowac tych ogniw. Wazna jest tez masa, niestety duza pojemnosc przy zachowaniu wysokiej masy to w przypadku napedu ekllektryzcnego oznacza monstrualnej wielkosci akumulatory. 35 |
Data: Maj 27 2007 13:40:48 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Sun, 27 May 2007 03:02:44 +0200, blackbird wrote: I chyba sie mocno pomylili nie montujac wtyczki - to sie az prosi Akurat tu mowa o pojazdach japonskich .. ale moze na rynek amerykanski czy europejski bardziej. Wazna jest tez masa, niestety duza pojemnosc przy zachowaniu Ale mnie by satysfakcjonowalo juz z 10km po miescie, choc wolalbym 30. J. 36 |
Data: Maj 27 2007 12:41:03 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Zapewne w spalaniu. W spalaniu i bezpieczeństwie. Mniej kosztuje paliwo do takiej hybrydy i jest bezpieczniejsza. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 37 |
Data: Maj 27 2007 12:40:17 | Temat: Re:Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
W koncu silnik diesla zastapi benzynowa czesc zamiast elektryczna!!! Nie rozumiem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 38 |
Data: Maj 27 2007 18:09:09 | Temat: Re: Re:Hybryda wysokoprężna. | Autor: Pabl |
Napisales, ze zapoznales sie z honda i toyota oraz, ze silniki elektryczna sa zbyt male. Napisales, ze szukasz hybrydy z dieslem - co ma zmienic ten diesel w tym ukladzie? Czy taki zestaw automatycznie posiada wiekszy silnik elektryczny? Czy jechales kiedykolwiek samochodem z napedem elektrycznym aby pisac, ze 15 kW to zbyt malo? Picasso 39 |
Data: Maj 27 2007 18:55:32 | Temat: Re: Re:Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Napisales, ze zapoznales sie z honda i toyota oraz, ze silniki elektryczna Napisałem, że elektryczny silnik Hondy jest zbyt mały. Napisales, ze szukasz hybrydy z dieslem - co ma zmienic ten diesel w tym Ma zmniejszyć zużycie paliwa. Preferuję silniki Diesla przed benzynowymi. Czy jechales kiedykolwiek samochodem z napedem elektrycznym aby pisac, ze 15 Kiedyś jechałem, ale bardzo dawno. Nie wydaje mi się, że w Toyocie pracują przygłupy, którzy montują silnik elektryczny mocy 50 kW w miejsce, w którym wystarczyłby silnik elektryczny mocy 15 kW. -=- Oczywiście mogę umówić się (w Białymstoku, bo tutaj mieszkam) na jazdę próbną taką Hondą. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 40 |
Data: Maj 27 2007 22:54:12 | Temat: Re: Re:Hybryda wysokoprężna. | Autor: Miro | Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" Napisałem, że elektryczny silnik Hondy jest zbyt mały.którym wystarczyłby silnik elektryczny mocy 15 kW. Ale tak jak już pisałem i pewnie sam wiesz - układy napędowe Toyoty i Hondy nieco się różnią w zasadzie działania. W Toyocie te 50 kW musi uciągnąć samochód samodzielnie (bo Prius może jeździć na czysto elektrycznym zasilaniu przy zgaszonym silniku spalinowymn), zaś w Hondzie te 15 kW jest tylko jako wspomaganie napędu spalinowego (Honda nie ma opcji jazdy na samym elektryku - spalinowy silnik zawsze pracuje w trakcie jazdy i dostarcza momentu obrotowego wraz z jednostką elektryczną) - stąd odpowiednio inżynierowie T i H dobrali takie moce, jakie są potrzebne do wypełnienia tego zadania. Przy koncepcji tylko "wspomagania" jednostki spalinowej te 15 kW wystarcza. -- Miro B,C+E Opel Zafira 2.0 DTI (+ okresowo różne inne) U520 + ML145 41 |
Data: Maj 27 2007 23:54:28 | Temat: Re: Re:Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ale tak jak już pisałem i pewnie sam wiesz - układy napędowe Toyoty i Hondy Ano nie ma -- z uwagi na małą moc silnika elektrycznego. :) - spalinowy silnik zawsze pracuje w trakcie jazdy i dostarcza Raczej dostarcza mocy. :) wraz z jednostką elektryczną) - stąd odpowiednio Albo na odwrót -- na podstawie mocy dobrali sposób jazdy. jakie są potrzebne do wypełnienia No tak -- w większości samochodów 0 wystarczy. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 42 |
Data: Maj 28 2007 14:40:22 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Miro" 1) Te 15KW to jest pewien "zapas mocy", margines, który pozwala elastyczniej regulować obciążenie tak, aby jednostka spalinowa była użytkowana w najbardziej efektywnym zakresie obciążeń, czyli mogła osiągać lepszą sprawność. 2) mój pojazd ma 90 KM czyli chyba 66 KW - przy 7tys. obrotów. W mieście używam zakresu 1-3.5 tys. obr. czyli maksymalnie 30-35KW, a średnio około 20, i to z założeniem że gaz cały czas do dechy. A tak się składa że nieczęsto daję gaz do dechy, więc wychodzi że przeciętnie to i 15KW nie osiagam. Wygląda na to, że w 90% czasu jazdy wystarczyłaby mi moc samego silnika elektrycznego. Oczywiście, ja to ja a Ty możesz mieć wyższe wymagania. JW 43 |
Data: Maj 28 2007 14:47:14 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Wygląda na to, że w 90% czasu jazdy wystarczyłaby mi moc Większości ludzi wystarczy 15 kW przez 99 procent życia samochodu. To dostateczna moc przy hamowaniu, jeździe z górki i aż za duża na postoju. :) Samochodem wielkości (i masie) Hondy Civic Jeździć na tym nie można. Ale nikomu nie broni kupowania. Widzę, że kilku chętnych już jest. Oby tylko Honda nadążała z produkcją tych pożądanych aut... ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 44 |
Data: Maj 28 2007 14:53:52 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Jakub Witkowski" Samochodem wielkości (i masie) Hondy Civic Jeździć na tym nie można. A honda civic, taka benzynowa 1.4, to ile ma, średnio, mocy w zakresie powiedzmy, 1-3 tys. obrotów? Więcej niż 20KW? JW 45 |
Data: Maj 28 2007 15:02:22 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | A honda civic, taka benzynowa 1.4, to ile ma, średnio, mocy A jak włączysz klimę, która zabierze parę km to już w ogóle jest mało mocy, a jakoś sie jedzie. BTW to w silniku 1,4 Hondy przy 2000 rpm silnik ma 25 kW, przy 3000 rpm ma już 37 kW. Dla 1500 rpm moc to 17 kW. 46 |
Data: Maj 28 2007 15:05:59 | Temat: Re: | Autor: Jakub Witkowski | Boombastic wrote: A honda civic, taka benzynowa 1.4, to ile ma, średnio, mocy No to ciut więcej niż przypuszczałem, z tym że elektryczny 15KW na pewno jepiej zastartuje (płaski moment) a benzynowy jepiej pociągnie wyżej (krzywa wznosząca). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 47 |
Data: Maj 28 2007 15:10:02 | Temat: Re: Re: | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
No to ciut więcej niż przypuszczałem, z tym że elektryczny 15KW I przy 1500 po prostu nie pociągnie. :) -=- Widzę, że Honda będzie miała dużo klientów na swoją hybrydę. ;) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 48 |
Data: Maj 28 2007 15:25:10 | Temat: Re: | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Jakub Witkowski" Ja często startuję od circa 1000, a mimo to jedzie. JW 49 |
Data: Maj 28 2007 15:32:48 | Temat: Re: Re: | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ja często startuję od circa 1000, a mimo to jedzie. Jak już napisałem -- Honda będzie miała trudności z dostarczaniem/produkowaniem tak pożądanych samochodów. :) Klientom życzę szerokiej drogi. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 50 |
Data: Maj 28 2007 15:46:01 | Temat: Re: Re: | Autor: Boombastic | Ja często startuję od circa 1000, a mimo to jedzie. Ja puszczam pedał hamulca i już jadę :-) 51 |
Data: Maj 28 2007 15:08:34 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A jak włączysz klimę, która zabierze parę km to już w ogóle jest mało mocy, Klima nie zabiera 20 czy 30 kW. (ale dużo mniej) :) BTW to w silniku 1,4 Hondy przy 2000 rpm silnik ma 25 kW, przy 3000 rpm ma Dla 1500 rpm moc to 17 kW. To nie silnik Diesla i 2000 obrotów na minutę to raczej mało. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 52 |
Data: Maj 28 2007 15:17:17 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | A jak włączysz klimę, która zabierze parę km to już w ogóle jest mało Przeciez napisałem parę km, czytać trzeba. 53 |
Data: Maj 28 2007 15:30:35 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
> Klima nie zabiera 20 czy 30 kW. (ale dużo mniej) :) Przeciez napisałem parę km, czytać trzeba. Napisałeś. I co z tego wynika? -- że kilkadziesiąt KM minus kilka KM wystarczy do jazdy samochodem? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 54 |
Data: Maj 28 2007 15:45:23 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | Przeciez napisałem parę km, czytać trzeba. Wynika z tego fakt, że im mniejsze obroty silnika, a co za tym idzie jego moc, tym jest wieksze jego obciązenie klimą. 55 |
Data: Maj 28 2007 15:01:10 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A honda civic, taka benzynowa 1.4, to ile ma, średnio, mocy Nie wiem, ile ma średnio. Aby nadać prędkość (przyspieszyć) samochodowi -- trzeba wkładać pewna pracę. Także i do pokonywania oporów (toczenia i powietrza, ale nie tylko) trzeba wkładać pracę. No i do tego potrzebny jest silnik. Do ruszenia z miejsca wystarczy nie tylko jeden koń (mechaniczny czy (; hodowlany) ale nawet jeden człowiek. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 56 |
Data: Maj 28 2007 15:22:03 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Jakub Witkowski" Ano właśnie. Tak przypuszczałem. Aby nadać prędkość (przyspieszyć)[...] Nie wiem czemu ma służyć ten elaborat z banałów. Masz podane konkrety - ten silnik ma tyle mocy, co honda civic 1.4 przy 1500 obrotów na minutę i gazem w podłodze, lub przy 3000 obrótów i gazem do połowy. Te 15KW to moc wystarczająca w większosći sytuacji jazdy miejkiej. A po to jest tam i spalina, żeby w tych pozostałych sytuacjach uzupełnić braki mocy. Za to spalina nie musi się "męczyć" wtedy, gdy pbciążenia są małe, i gdy silnik elektryczny świetnie sobie radzi, a spalinowy właśnie gorzej - bo ma w takich warunkach niską sprawność. A przecież o to w hybrydach chodzi, żeby spalina pracowała tylko przy optymalnych obciążeniach - to chyba nie jest dla Ciebie żadna nowość, prawda? JW 57 |
Data: Maj 28 2007 15:27:42 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
58 |
Data: Maj 28 2007 15:46:27 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jakub Witkowski | Eneuel Leszek Ciszewski wrote: "Jakub Witkowski" Skracając te wywody Wiadomo, co niewygodne (a może niezrozumiałe, hę?) to opuszczamy... -- Toyota przesadziła z mocą (50 kW) silnika elektrycznego swego samochodu hybrydowego? :) Widzę że trzeba ci jednak przybliżyć temat. Jak juz ci napisano, są co najmnie 2 koncepcje hybrydy, w uproszczeniu: 1) "Proekologiczna": silnik elektryczny na miasto, spalina na trasie. W tej koncepcji silnik elektryczny musi być mocny, a akumulatory duże, bo pojazd ma jechać całkowicie "na prąd" dłuższymi odcinkami. 2) "Efektywnościowa": silnik elektryczny pracuje głównie wtedy, gdy spalina ma (miałaby) zbyt niską sprawność, czyli przy małych mocach. W praktyce jest to jednak znaczny % czasu jazdy. Natomiast przy chwilowym zwiększeniu obciążenia włącza się spalina, co daje wymaganą moc, jedncześnie jednak pozwala użytkować ją efektywniej. Toyota to koncepcja 1, Honda 2. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 59 |
Data: Maj 28 2007 17:50:27 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Wiadomo, co niewygodne (a może niezrozumiałe, hę?) to opuszczamy... Szerokiej drogi. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 60 |
Data: Maj 29 2007 02:38:04 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | Nie wiem, ile ma średnio. Aby nadać prędkość (przyspieszyć) Trzeba. Ale do uzyskania dowolnego przyspieszenia wystarczy dowolna moc, kwestia tylko predkosci. Przy bardzo malej mocy, predkosc do ktorej mozna uzyskac dobre przyspieszenie bedzie nieprzyzwoicie niska. W tym przypadku jak juz zreszta pisalem do okolo 18 km/h mocy jest wrecz wiecej niz przednie kola moga przeniesc na asfalt - oznacza to tyle, ze do okolo 20 km/h mozesz palic opony pomimo, zaledwie 15 kw. To podczas jazdy po miescie chyba nie jest tak zle. No i do tego potrzebny jest silnik. Do ruszenia z miejsca wystarczy Ale to tak nie dziala, w tym przypadku. Nie wiem czy to dobre czy zle rozwiazanie, ale juz sam zysk z gaszenia silnika na kazdym postoju i odpalania silnikiem elektrycznym przy powiedzmy 20 km/h jest w ruchu miejskim nie do pogardzenia. 61 |
Data: Maj 29 2007 13:35:13 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
[..] Ale do uzyskania dowolnego przyspieszenia wystarczy dowolna moc, Aha. To nadaj stosowne przyspieszenie kamieniowi, tak aby opuścił Ziemię, czyli wyszedł poza skuteczny zasięg jej przyspieszenia. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 62 |
Data: Maj 29 2007 16:32:10 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Tue, 29 May 2007 02:38:04 +0200, blackbird wrote: Trzeba. Ale do uzyskania dowolnego przyspieszenia wystarczy dowolna moc, Jeszcze trzeba miec odpowiednie przelozenia/sily. Maluchem trudno zapiszczec, a i silniki elektryczne nie maja nieskonczonego momentu. To podczas jazdy po miescie chyba nie jest tak zle. Ale po miescie jezdzimy 50, juz nawet pomijajac ile naprawde. Jest wyraznie gorzej - zobacz na maluchy na swiatlach. J. 63 |
Data: Maj 30 2007 11:44:47 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 16:32:10 +0200, J.F. Jeszcze trzeba miec odpowiednie przelozenia/sily. Maluchem trudno Chwilowy mają naprawdę potężny... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 64 |
Data: Maj 30 2007 14:06:46 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Wed, 30 May 2007 11:44:47 +0200, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 29 May 2007 16:32:10 +0200, J.F. Tylko przy jakiej masie wlasnej, akumulatorow i sterownika. J. 65 |
Data: Maj 30 2007 11:50:10 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *J.F* napisał: To podczas jazdy po miescie chyba nie jest tak zle. Ale maluch przy ruszaniu (więc i niskich obrotach) nie ma 15kw jak silnik elektryczny. Krzysiek Kiełczewski 66 |
Data: Maj 30 2007 13:39:38 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: J.F. | On Wed, 30 May 2007 11:50:10 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote: Sami popatrzcie co *J.F* napisał: Po sekundzie juz ma. J. 67 |
Data: Maj 30 2007 14:26:49 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 30 May 2007 13:39:38 +0200, J.F. Ale maluch przy ruszaniu (więc i niskich obrotach) nie ma 15kw jak I przez sekundę. Zaletą silnika elektrycznego jest to, że może pracować z mocą maksymalną od zera do obrotów maksymalnych -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 68 |
Data: Maj 30 2007 16:23:29 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | Po sekundzie juz ma. Maluch ma przy 3000 obrotow - 47 NM momentu obrotowego, czyli gdyby wierzyc w dane techniczne to w zakresie 3000 - 5000 obrotow, powinien miec caly czas powyzej 15 kw. Skrzynia nie jest taka dluga, zeby silnika nie dalo sie utrzymywac w takim zakresie podczas rozpedzania. 69 |
Data: Maj 30 2007 17:53:17 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 30 May 2007 16:23:29 +0200, "blackbird" Maluch ma przy 3000 obrotow - 47 NM momentu obrotowego, czyli gdyby wierzyc Trzeba do tych 3000 dojść najpierw... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 70 |
Data: Maj 30 2007 18:23:52 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | Maluch ma przy 3000 obrotow - 47 NM momentu obrotowego, czyli gdyby Sprzeglo wytrzymuje, fakt teraz juz trudno byloby mi sie przestawic na ruszanie z prawa noga w podlodze. Poza tym jaka to predkosc, bedzie przy 3000 obrotow? FSM w instrukcji podawalo, ze jedynka konczy sie przy 30 km/h, ja tam nie wiem, bo dokrecalem do licznikowym 40. Przyspieszenie malucha na jedynce do 25-30 na liczniku to nie jest wcale jakas wielka porazka, a trakcja z pewnoscia lepsza niz w wiekszosci FWD. 71 |
Data: Maj 30 2007 21:34:43 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 30 May 2007 18:23:52 +0200, "blackbird" Sprzeglo wytrzymuje, fakt teraz juz trudno byloby mi sie przestawic na Tyle, że wtedy sporo mocy tracisz własnie na poślizgu sprzęgła. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 72 |
Data: Maj 30 2007 15:58:14 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: | To by znaczylo rowne 20KM przy 3000, a poniewaz maluch mial w zaleznosci od wersji 23-24 KM okolo 4800, to bylby najbardziej elastycznym autem osobowym w historii motoryzacji, o elastycznosci dorownujacej nastolitrowym turbodieslom w TIR-ach. Tomek 73 |
Data: Maj 30 2007 18:18:00 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: blackbird | To by znaczylo rowne 20KM przy 3000, Tak fabryka podawala. a poniewaz maluch mial w 4800, to chyba w "600". To co jeszcze jezdzi powinno miec 24 KM przy 4500, ale ile ma i przy jakich obrotach to chyba jeszcze inna historia. W Maluchu nie ma obrotomierza, a we wskazania predkosciomierza w tym zacnym samochodzie nie wierze, ale w moim odczuciu ma dodatkowa zalete, mozna go pociagnac stosunkowo wysoko, czyli znacznie przekroczyc obroty mocy maksymalnej nie tracac zauwazalnie przy tym na przyspieszeniu. to bylby najbardziej Mozesz miec racje, tylko czy czasem tak elastyczne nie byly tez inne konstrukcje z przed 50 lat? Silnik malucha z litra pojemnosci uzyskuje 36,8 KM, a moment obrotowy wcale nie tak znaczaco nizszy niz dzisiejsze bardziej wysilone kontrukcje. BTW: Nikt nie probowal, dolozyc do tego turbiny? 74 |
Data: Maj 30 2007 13:13:02 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ale maluch przy ruszaniu (więc i niskich obrotach) nie ma 15kw jak Przejedź się tą Hondą. Teoretyzowanie (z tą wiedzą) prowadzi donikąd. A po przejażdżce opisz tutaj wrażenia. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 75 |
Data: Maj 28 2007 16:21:25 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | Jakub Witkowski pisze: 1) Te 15KW to jest pewien "zapas mocy", margines, który pozwala To nie do końca tak. Są zasadniczo 2 koncepcje. Ta stosowana w Hondzie, to po prostu słaby silnik spalinowy który przy mocniejszym depnięciu gazu ma być wspomagany silnikiem elektrycznym. Dzięki temu mamy mały, słaby, ale oszczędny silnik spalinowy, a przy wyprzedzaniu czy nagłym przyspieszaniu można mu trochę pomóc silnikiem elektrycznym. Czyli klasyczny samochód z małym silnikiem + dopalacz. Inna hybryda to taka bardziej jak Prius, gdzie silnik elektryczny jest dużo mocniejszy, samochód właściwie mógłby jechać na silniku elektrycznym, a silnik spalinowy służy do napędu w sytuacjach kiedy obciążenie jest na tyle duże że opłaca się korzystać z napędu spalinowego, lub podczas ładowania akumulatora (kiedy silnik spalinowy dociąża się ładowaniem akumulatora). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 76 |
Data: Maj 28 2007 16:33:40 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | Inna hybryda to taka bardziej jak Prius, gdzie silnik elektryczny jest A czy w Priusie silnik spalinowy w ogóle służy do napędzania kół czy tez tylko jako agregat prądotwórczy dla silnika elektrycznego? 77 |
Data: Maj 28 2007 16:46:56 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | Boombastic pisze: A czy w Priusie silnik spalinowy w ogóle służy do napędzania kół czy tez tylko jako agregat prądotwórczy dla silnika elektrycznego? Też służy do bezporedniego napędzania kół. Po prostu nie ma sensu robienia takiej czystej hybrydy, bo z jednej strony trudno tak szybko ładować akumulatory żeby zużyć moc którš daje silnik spalinowy optymalnie obcišżony, a poza tym w warunkach kiedy potrzebna jest większa moc, nie ma sensu przetwarzać dwukrotnie energii - lepiej jš pucić z silnika spalinowego od razu na koła. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 78 |
Data: Maj 29 2007 09:02:56 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 28 May 2007 16:46:56 +0200, Tomasz Pyra Po prostu nie ma sensu robienia takiej czystej hybrydy, bo z jednej Bo ja wiem? Jakoś w lokomotywach się to opłaca. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 79 |
Data: Maj 29 2007 09:43:46 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: arTii | Adam Płaszczyca pisze: Bo ja wiem? Jakoś w lokomotywach się to opłaca. Nie tyle się opłaca, co po prostu silnikiem elektrycznym prądu stałego (takie są w lokomotywach) dużo łatwiej sterować i na dodatek ma dużo lepszy wykres mocy... -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 80 |
Data: Maj 29 2007 10:49:07 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 09:43:46 +0200, arTii Nie tyle się opłaca, co po prostu silnikiem elektrycznym prądu stałego Tylko w prehistorycznych (czytaj - tych jakie są na pekape). W konstrukcjach wspóczesnych (czytaj - od roku 1980) na świecie dominuja zarówno prądnice, jak i silniki prądu przemiennego - synchroniczne generatory i asynchroniczne silniki klatkowe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 81 |
Data: Maj 29 2007 11:00:11 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: arTii | Adam Płaszczyca pisze: Nie tyle się opłaca, co po prostu silnikiem elektrycznym prądu stałego (takie są w lokomotywach) dużo łatwiej sterować i na dodatek ma dużo lepszy wykres mocy... Ja tylko o takich czytałem :) -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 82 |
Data: Maj 29 2007 11:32:33 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 11:00:11 +0200, arTii Tylko w prehistorycznych (czytaj - tych jakie są na pekape). WJa tylko o takich czytałem :) No cóż, patrząc przez pryzmat pekape może tak się wydawać ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 83 |
Data: Maj 29 2007 10:01:37 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Mon, 28 May 2007 16:46:56 +0200, Tomasz Pyra Tam to chyba użycie takiej przekładni spowodowane jest czym innym niż ekonomią zużycia paliwa. Chodzi o problem w zbudowaniu odpowiedniego sprzęgła i skrzyni biegów które będą w stanie przenieść tak duże moce i momenty. A tak jest przekładnia elektryczna która jest wygodna, a ze stratami w zużyciu paliwa jakoś się trzeba pogodzić. W dodatku w lokomotywie łatwiej sobie pozwolić na bardziej sprawne (za to wielkie) urządzenia zamieniające energię mechaniczną w elektryczną i odwrotnie. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 84 |
Data: Maj 29 2007 10:51:13 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 10:01:37 +0200, Tomasz Pyra Tam to chyba użycie takiej przekładni spowodowane jest czym innym niż Nie przesadzajmy. Lokomotywa spalinowa SM42 ma mocy tyle, co niektóre ciągniki siodłowe (500KM). A tak jest przekładnia elektryczna która jest wygodna, a ze stratami w Raczej z zyskami. Rzecz w tym, że zastosowanie tak elastycznej przekładni pozwala na utrzymanie silnika na optymalnych sprawnościowo obrotach dla danej mocy. ' W dodatku w lokomotywie łatwiej sobie pozwolić na bardziej sprawne (za Zdziwiłbyś się. Akurat rozwiązania trakcyjne sa bardzo mnocno wysilone ze względu na limit miejsca i masy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 85 |
Data: Maj 29 2007 11:36:26 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Pyra | Adam Płaszczyca pisze: On Tue, 29 May 2007 10:01:37 +0200, Tomasz Pyra A SN61 ma 520KM i przekładnię mechaniczną ze sprzęgłem. Wiadomo że się da, ale jednak z jakiś tam przyczyn w ciągniki siodłowe pakuje się przekładnie mechaniczne, a w lokomotywy przekładnie mechaniczne. Myślę że to dlatego że pociąg ma jednak dużo słabszy współczynnik mocy/masy i stałą moc silnika elektrycznego jest tu bardzo pożądanym parametrem. A tak jest przekładnia elektryczna która jest wygodna, a ze stratami w zużyciu paliwa jakoś się trzeba pogodzić. Czy ja wiem... Z tego co pamiętam wykresy to raczej nie tyle obroty grają rolę co obciążenie. Przy dużym obciążeniu sprawność jest wysoka w dość szerokim zakresie obrotów, natomiast przy niskim obciążeniu niezależnie od obrotów sprawność jest mizerna. Żeby zrobić oszczędną hybrydę trzeba po prostu silnik spalinowy włączać i wyłączać, a używać do ładowania akumulatorów przy optymalnym obciążeniu. W dodatku w lokomotywie łatwiej sobie pozwolić na bardziej sprawne (za to wielkie) urządzenia zamieniające energię mechaniczną w elektryczną i odwrotnie. Etam... Sam pokazujesz lokomotywę która ma niewiele większą moc niż ciągnik siodłowy (ba... nawet mniejszą niż niektóre b.mocne osobówki), a waży ponad 70t i ma kilkanaście metrów długości. Nawet z tego względu że lokomotywa musi swoje ważyć żeby mieć przyczepność do szyn, urządzenia napędowe mogą ważyć dużo, miejsca też jest sporo w porównaniu z takim ciągnikiem. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 86 |
Data: Maj 29 2007 11:58:07 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 11:36:26 +0200, Tomasz Pyra A SN61 ma 520KM i przekładnię mechaniczną ze sprzęgłem. Bo jest lekki. Wiadomo że się da, ale jednak z jakiś tam przyczyn w ciągniki siodłowe Kwestia momentu na kołach. Chodzi o o wiele większy zakres prędkości wykorzystania Pmax, szczególnie przy ruszaniu. Myślę że to dlatego że pociąg ma jednak dużo słabszy współczynnik Przede wszystkim - pociąg ma mase pod 1000 ton, którą trzeba ruszyć z miejsca. Moc jest tu drugorzędna, ważny jest moment, a ten daje się łatwo zapewnić silnikami elektrycznymi. Raczej z zyskami. Rzecz w tym, że zastosowanie tak elastycznej Wiekszosc wykresów sprawności robi się na maksymalnej mocy dla danych obrotów. Tymczasem do zastosowań trakcyjnych o wiele lepszym jest wykres obrotów maksymalnej sprawności w zależności od produkowanej mocy. Zdziwiłbyś się. Akurat rozwiązania trakcyjne sa bardzo mnocno wysilone Z czego silnik jest naprawde malutkim kawałkiem. Nawet z tego względu że lokomotywa musi swoje ważyć żeby mieć I znów nie trafiłeś. Akurat SM42 ma dość stary silnik, ale i on musiał być zmniejszany w niezbyt dobry dla jego osiągów sposób - zamiast układu klasycznego V8 z cylindrami pod katem prostym masz silnik który ma cylindry rozstawione o kąt 50 stopni. I dzięki temu lokomotywa ta ma 'ksywkę' wibrator. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 87 |
Data: Maj 29 2007 12:19:10 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Adam Płaszczyca* napisał: Po prostu nie ma sensu robienia takiej czystej hybrydy, bo z jednej A to nie wynika z problemów ze zbudowaniem sprzęgła i przekładni które by wytrzymały takie obciążenia? pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 88 |
Data: Maj 29 2007 13:04:48 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 12:19:10 +0200, Krzysiek Kielczewski Bo ja wiem? Jakoś w lokomotywach się to opłaca. Moce podobne jak w silnikach siodłowych. Inna sprawa, że inne momenty na kołach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 89 |
Data: Maj 29 2007 13:56:47 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Adam Płaszczyca* napisał: Bo ja wiem? Jakoś w lokomotywach się to opłaca. Przecież to właśnie o przenoszenie momentów chodzi... Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 90 |
Data: Maj 29 2007 14:09:53 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 13:56:47 +0200, Krzysiek Kielczewski Moce podobne jak w silnikach siodłowych. Inna sprawa, że inne momenty Raczej o elastyczność przekłądni. Sprzęgło, jakie by nie było, przenosi co najwyżej moment maksymalny silnika, a ten jest na tym samym poziomie i w lokomotywach, i w ciężarówkach. Całkiem innym problemem jest sila na kołach. Lokomotywa uzyskuje bardzo wysoki moment przy niskich prędkościach, żeby coś takiego zrobić mechanicznie, musiałbyś zastosować skrzynię biuegów o kilkunastu przełożeniach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 91 |
Data: Maj 29 2007 23:52:41 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Jaroslaw Berezowski | Adam Płaszczyca napisał(a): Tyle ze to przekladnia elektryczna nie uklad hybrydowy (brakuje magazynu energii elektrycznej). Nie nazwiesz pzreciez sprzegla hydrokinetycznego hybryda? :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 92 |
Data: Maj 30 2007 11:45:48 | Temat: Re: Hybryda wysokoprężna. | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 29 May 2007 23:52:41 +0200, Jaroslaw Berezowski Bo ja wiem? Jakoś w lokomotywach się to opłaca.Tyle ze to przekladnia elektryczna nie uklad hybrydowy (brakuje magazynu Sa lokomotywy, które takowy mają (obsluga hali całoskładowej na Olszynce Grochowskiej). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 93 |
Data: Maj 28 2007 16:44:09 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Nowicki | Był kiedyś taki wywaid z Japońcem od Toyoty Europe, któren był stwierdził, że hyb rydowy diesel: 94 |
Data: Maj 28 2007 16:56:06 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | - LBNL - sprzedałby się wyłącznie w Europie, a to za gówniany rynek, żeby Czy dalej nie wolno jeździc po japońskich miasta samochodami z silnikiem diesla? Jeśli tak to juz wiemy dlaczego Japończycy nie pakuja sie w diesla. Podobnie ma sie sprawa kiepskiej jakości oleju napędowego w USA. 95 |
Data: Maj 28 2007 17:37:24 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Nowicki | Boombastic powiada w dniu 2007-05-28 16:56: - LBNL - sprzedałby się wyłącznie w Europie, a to za gówniany rynek, żeby inwestycja się opłaciła, muszą to kupić jeszcze i Amerykanie i Japońcy Podejrzewam że przypuszczam, że najnowsze diesle już spełniłyby wyśrubowane kryteria japońskich przepisów, jednak swoje robią siła przyzwyczajenia i nie dość rozwinięta publiczna sieć dystrybucji ON. Dlatego znakomite japońskie diesle napędzają głównie auta zamorskich diabłów T. 96 |
Data: Maj 28 2007 17:51:52 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | Podejrzewam że przypuszczam, że najnowsze diesle już spełniłyby Ja jeszcze tak myślę jak by pracował taki silnik Diesla ciągle włączany i wyłączany. Wiadomo, że zimny diesel strasznie klekocze i wolno się nagrzewa. Może dlatego kierunek benzyna wydaje się sensowniejszy? 97 |
Data: Maj 28 2007 18:20:19 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Ja jeszcze tak myślę jak by pracował taki silnik Diesla ciągle włączany i No ;) -- zwłaszcza te nowe Diesle klekocą. ;) -=- A teraz poważniej -- mój Diesel sprzed ćwierć wieku rozgrzewa się w mroźną (minus kilkanaście stopni Celsjusza) zimę do 80 stopni (temperatura płynu chłodzącego) po jednym kilometrze. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 98 |
Data: Maj 28 2007 18:42:42 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Boombastic | Ja jeszcze tak myślę jak by pracował taki silnik Diesla ciągle włączany i A nie? Ja jeszcze nie jestem głuchy i słyszę jak sasiedzi odpalaja klekota i jak jedzie te pierwsze kilkaset metrów. A teraz poważniej -- mój Diesel sprzed ćwierć wieku rozgrzewa się w mroźną To chyba z grzałka w d. znaczy sie w bloku silnika :-) Auta z nowoczesnymi dieslami, jakimi mialem okazję jeździc, nagrzewały się masakrycznie wolno. 99 |
Data: Maj 28 2007 20:20:27 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A nie? Ja jeszcze nie jestem głuchy i słyszę jak sasiedzi odpalaja klekota i TDi itp. ;) > A teraz poważniej -- mój Diesel sprzed ćwierć wieku rozgrzewa się w mroźną To chyba z grzałka w d. znaczy sie w bloku silnika :-) Auta z nowoczesnymi Mój ma aż cztery grzałki -- po jednej na cylinder, a raczej na komorę spalania. Głupio brzmi zaproszenie na przejażdżkę, ale zimą można to sprawdzić, o ile będzie zima (mroźna) i 190 nie rozpadnie się do tego czasu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 100 |
Data: Maj 28 2007 19:39:23 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Nowicki | Eneuel Leszek Ciszewski powiada w dniu 2007-05-28 18:20: No ;) -- zwłaszcza te nowe Diesle klekocą. ;) A nie? Na zimno i ciut wyżej jałowych klekot jak złoto, choć może nie za głośny. Ale na jałowych i z obciążeniem ładnie cichnie A teraz poważniej -- mój Diesel sprzed ćwierć wieku rozgrzewa się w mroźną Bo ma sprawność <30%. Nowe diesle mają montowane ekstra ogrzewanie, bo nie wyrabiają z ogrzaniem kabiny zimą (nie wszystkie, te większe mimo sprawności dają dostatecznie dużo ciepła). Po prostu ten silnik jest na tyle sprawny, że jeśli go nie pogonisz, to potrafi osiągnąć temperaturę roboczą po kilku km i to niekoniecznie zimą. Co widać też po spalaniu - moim dwulitrowym klekotem, nienadmiernie wysilonym - 126 KM - bez problemu da się zejść ze spalaniem poniżej 6 litrów, a przy normalnej jeździe nie przekracza 6,5 - normalnej, czyli dużo miasta, kapelusz do bagażnika, wyprzedzanie z przyjemnością, na trasie zwykle do 140, w porywach 160-170 itd., chociaż bez kozakowania i lansowania a'la Dzidek. A buda waży półtora tony T. 101 |
Data: Maj 28 2007 20:45:25 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Bo ma sprawność <30%. Nowe diesle mają montowane ekstra ogrzewanie, bo Nie notuję różnic w spalani pomiędzy latem i zimą. I nie notowałem nigdy w tym samochodzie. Od około dwóch lat regularnie sprawdzam spalanie. Po mieście na 50 litrach przejeżdżam około 650 km niezależnie od pory roku, z tym że samochód garażuję. Sprawdzałem też kiedyś. Nie sprawdzałem od 2001 roku do roku 2005, albo raczej sprawdzałem i w tym czasie, ale niedokładnie. Kilkanaście lat temu palił latem i zimą tyle samo. Garaż miał wpływ nijaki -- w niektórych latach garażowałem w zimnym, w niektórych pod chmurką, teraz w ciepłym. Kiedyś (kilkanaście lat temu) palił niewiele mniej niż pali teraz. Średnią wyliczałem i z 10 tysięcy km, i ze 100 km i z pełnego zbiornika. Co gorsza -- poza miastem nie pali mniej niż w mieście, bo nie ma piątego biegu a ja raczej 90 km/h (a ekonomiczna to nawet mniej niż 90 km/h) poza miastem nie jeżdżę. Tak od 120 km/h załapuję, że w ogóle jadę, więc poniżej tej szybkości raczej nie schodzę bez potrzeby. Kiedyś policja liberalnie traktowała Mercedesy przekraczające dozwoloną szybkość, poza tym kontrole szybkości zazwyczaj są tam, gdzie są ograniczenia szybkości (zazwyczaj do 70 km/h) i gdzie zdrowy rozsądek (a czasami inne samochody) zmusza do wolniejszej jazdy. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 102 |
Data: Maj 28 2007 19:32:26 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Tomasz Nowicki | Boombastic powiada w dniu 2007-05-28 17:51: Ja jeszcze tak myślę jak by pracował taki silnik Diesla ciągle włączany i wyłączany. Wiadomo, że zimny diesel strasznie klekocze i wolno się nagrzewa. Może dlatego kierunek benzyna wydaje się sensowniejszy? To też - klekocik można wyciszyć, ale diesel lubi pracować stale i na ciepło. Benzyna także oczywiście, ale jest bardziej tolerancyjna T. 103 |
Data: Maj 30 2007 13:39:36 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: mario | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): Czy istnieją samochody z napędem hybrydowym elektryczno-wysokoprężnym? ale po co Diesel? Tak przynajmniej hybryde mozesz przerobic na LPG ;-) pozdrawiam mario 104 |
Data: Maj 30 2007 14:38:45 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
ale po co Diesel? Dlatego, że lubię te silniki. Tak przynajmniej hybryde mozesz przerobic na LPG ;-) Ale nie lubię gazu i benzyny. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' leszekc@@alpha.net.pl '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;, .;. . .;\|/.... 105 |
Data: Maj 30 2007 16:18:18 | Temat: Re: Gybryda wysokoprężna. | Autor: mario | Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a): "mario"pisałem ironicznie, bo niektórzy grupowicze zagazowali by dosłownie każdy samochód, podejrzewam że Polak założyłby gaz także do hybrydy. Dziwne że nie gazują jeszcze motocykli. :-) pozdrawiam mario |